ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

بنیانگذار صنایع غذایی بهروز

در این مقاله شما چالشهای آقای فروتن ( بنیانگذار صنایع غذایی بهروز )، سن شروع به کار و عوامل موفقیت وی را مطالعه می کنید.

 

 

آقای بهروز فروتن ( بنیانگذار صنایع غذایی بهروز )بهار سال ۱۳۲۴ در تهران به دنیا آمد. پدر او نظامی و مادرش فرهنگی بود. خانواده ی هفت نفره ی او تشکیل شده بود از پدر و مادر به همراه دو خواهر و دو برادر که همه از بهروز بزرگتر بودند. در آن سالها ، کار کردن برای فرزندان، یک روال طبیعی را سپری می کرد.

 

کودکی و علاقه به کار

 

 

کودکان از همان سنین اغلب تابستان ها را با بساط دستفروشی کسب و کار و کاسبی را فرا می گرفتند. بهروز فروتن نیز از این قاعده مستثنی نبود و او هم مانند بچه های آن دوران، کسب و کار را از همان کودکی تجربه کرد. وی  فقط ده سال داشت که سایه ی پدر را از بالای سرش، از دست داد و این اتفاق برای کودکی چون او رنج بزرگی به حساب می آمد. شاید یکی از مهمترین دلایلش برای زود مستقل شدنش همین باشد.

شروع به کسب و کار

 

 

به اعتقاد آقای فروتن، خداوند به تمام موجوداتی که قدم در راه بزرگ شدن و خدایی بر می دارند همواره یاری می رساند تا به اهدافشان برسند. شاید یک اتفاق بد در لحظه معنایی جز رنج و بدی نداشته باشد، اما این همان تقدیر الهی است و یک شخص را بزرگ می کند به همین دلیل هست که انسان باید در زندگی هدف داشته باشد.

زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز

تلاش و پشتکار

 

 

همان سال تابستان، شروع به کار کرد و مجبور بود برای رسیدن به محل کارش چند خط اتوبوس عوض کند. فاصله ی خانه تا محل کار زیاد بود به همین دلیل صبح ها قبل از طلوع خورشید خانه را ترک می کرد. تنها زمانی که می توانست کمی استراحت کند، در اتوبوس بود، آن هم بصورت ایستاده! در آن زمان که بچه های هم سن و سالش مشغول بازی بودند او به جدیت مشغول کسب و کار و حساب و کتاب بود چرا که به این واقعیت پی برده بود که باید به خودش متکی باشد.

 

 

دانشگاه

 

 

بعد از گذراندن دوران دبیرستان، در رشته ی مدیریت دانشگاه تهران پذیرفته شد. به اعتقاد او ” بیشتر از هر چیزی در دانشگاه داشتن ارتباط موثر انسان ها با هم اهمیت دارد. دانشگاه بیشتر از اینکه محلی برای درس باشد، جایگاهی برای تجربه اندوزی است”.

آقای فروتن ( بنیانگذار صنایع غذایی بهروز)همزمان با درس و دانشگاه، تجربه ی کار کردن در جاهای مختلف را نیز داشت. او در کارخانه ی تانکر سازی، قالب سازی و همچنین مقطعی از زمان را در فنی و حرفه ای کرج گذراند. اما تدریس برای او از جایگاه بالاتری برخوردار بود و این کار تنها کاری بود که به آن علاقه داشت. به همین دلیل کار در آموزش و پرورش را آغاز کرد. درآمدی که از این راه بدست می آمد آنقدر کم بود که تصمیم گرفت تلاش بیشتری بکند.

روزها قبل از مدرسه برگه های تبلیغاتی تدریس خصوصی خود را  به دیوار های محل، می چسباند. همچنین کارهایی مانند پیمانکاری و تأسیسات نیز در کنار معلمی داشت. تمام وقتش را پر کرده بود، او از همان کودکی یاد گرفته بود که کار کردن عار نیست!
زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتنزندگینامه ی آقای بهروز فروتن

شروعی دوباره

 

 

قبل از انقلاب بود که فهمید باید دوباره شروع کند، یعنی از صفر و با اعتماد به نفس ! تمام شرکا و پیمانکارانی که با آن ها کار می کرد، او را تنها گذاشتند و این بار او دوباره تنها شد. خانه را فروخت و با سرمایه ی بدست آمده در زیرزمین منزلش که د رآنجا مستأجر بود، شروع به کار کرد. آقای فروتن از آن دوران این چنین می گوید:

“آن روز همسرم با اشک حلقه ی ازدواجش را از انگشتش درآورد و در اختیار من گذاشت و گفت: این را هم بگیر و دوباره شروع کن! من مطمئن هستم که تو روزی موفق خواهی شد. از همان جا بود که برکت فراوانی وارد زندگی من شد.”

 

چالش ها و تولد صنایع غذایی بهروز

 

 

سال ۱۳۵۶ شروع به کار کردند. در همان زیر زمین کوچک خانه. سالاد اولویه، مربا، کشک بادمجان و از این دست مواد غذایی را تهیه می کردند و در مغازه ها توزیع می کردند. آقای فروتن می گوید:

“خیلی وقت ها مغازه دار ها بعد از ده روز خبر می دادند که آقا جنس هایت خراب شده و بیایید و ببرید! آن هایی هم که جنس را می فروختند در پرداخت پولش اذیت می کردند”

برای سامان دادن به این وضعیت باید کاری می کرد. پیگیر شد تا قانونی به کار ادامه دهد اما طبق معمول با مسائلی روبرو شد که از آن دوران این چنین یاد می کند:

“کلی در این وزارت خانه ها رفتم و آمدم. به آن ها می گفتم سابقه ی کار دارم، آن ها می گفتند اگر سابقه ی کار داری، ارائه بده. بهانه می آوردند و یا می گفتند امکانات نداریم و یا اینکه طرحت توجیه علمی ندارد. حتی بعضی وقت ها از من تعهد می گرفتند که دیگر به آن جا نروم و به نگهبان هم سپرده بودند که دیگر اجازه ی ورود به من ندهد. “

او یاد گرفته بود که نا امید نشود و برای بدست آوردن هر آنچه می خواهد تلاش کند و کم نیاورد. سال ها تلاش و پیگیری مداوم موجب شد که یک روز بازرسان برای بازرسی کارگاه او اقدام کنند. در نهایت موفق شد به طور قانونی به کار خود ادامه دهد.
زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن زندگینامه ی آقای بهروز فروتن

ورود به تولید صنعتی

 

 

سال ۱۳۶۷ بود که تصمیم گرفت کارش را وسعت دهد. رقبای قدرتمندی داشت، با این حال با توجه به تجربه های پیشین خود و با به دست آوردن راه و چاه بازار تصمیم گرفت و خود را برای موفقیت های بزرگتر آماده کرد.

کارخانه ی جدید را در کرج راه اندازی کرد. مدیران و کارشناسان بیشتری استخدام کرد و برای هر یک وظایف مشخصی در نظر گرفت. یکی از ویژگی های آقای فروتن، رفتار صمیمانه ی او با تمام همکارانش بود. این صمیمیت موجب یک همفکری صادقانه برای پیشرفت مجموعه شده بود، به طوری که برای کوچکترین تغییرات، همه ی افراد مجموعه نظر می دادند.

مهمترین ویژگی یک مدیر می تواند روحیه ی عالی و خستگی ناپذیر آن باشد و این ویژگی در این مرد بزرگ دیده می شد. واژه ی خستگی برای او بی معنا بود و همیشه ایمان، تلاش و پشتکار را سرلوحه ی کار خود قرار داده است.

 

بحران مالی غیر منتظره

 

 

سال ۱۳۷۶ بود که به دلیل اعتماد بیش از حد به یکی از همکارانش با بحران مالی بزرگی روبه رو شد. در آن زمان فقط باید به پرداخت چک هایی که در دست مردم داشت فکر می کرد. او می گوید:

“هیچکس در آن اشتباه مقصر نبود. من نباید بیش از حد اعتماد می کردم. حالا خودم باید تاوانش را پس می دادم.”

با وجود تلاش و همراهی باقی همکارانش نتوانست جوابگوی مردم باشد و تصمیم گرفت چاره ای بیاندیشد. تنها گرفتن وام به ذهنش رسید و با سابقه ی خوبی که داشت توانست وام بگیرد و مشکلش را حل کند. فقط یک بانک در آن زمان برای یاری او اقدام کرد و او هم تصمیم گرفت برای جبران این همکاری با تبلیغات و همچنین ارائه ی طرح هایی، مردم و دیگر مجموعه های غذایی را جذب این بانک کند. به هر حال این بحران, مالی بزرگ را نیز پشت سر گذاشتند و قدرتمند تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دادند.

 

پیش به سوی پیشرفت

 

 

بعد از گذر از بحران، ایده ای به ذهنش رسید. او برای توزیع محصولاتش به یک سازمان پخش حرفه ای نیاز داشت. برای این کار به همه جا رفت؛ از وزارت خانه ها گرفته تا فرمانداری و بانک ها. پس از کلی تلاش و رفت و آمد توانست مجوز راه اندازی سازمان بین المللی پخش بهروز را کسب کند.

مدیریت جدید

 

 

روش نوین مدیریتی، نیاز به نیروی جوان داشت که هم علم آن را داشتند و هم انرژی آن را. بنابراین تیم جوانی را استخدام کرد و برای هر بخش مدیری را تعیین کرد. خودش هم ناظر بر آن ها بود. به این ترتیب توانست نمایندگی هایی را در سراسر کشور بگیرد و زیر نظر تیم کیفی، محصولات بهروز را به بازار عرضه کند. امروزه تیم تحقیقاتی صنایع غذایی بهروز، نخستین مرکز تحقیقات غذایی غیر دولتی در کشور است و امید دارد آینده ای روشن در زمینه ی غذایی کشور بسازد.

آقای بهروز فروتن(بنیانگذار صنایع غذایی بهروز )، به عنوان یک کارآفرین پر تلاش، خدمتگذار و موفق تمام عمر خود را وقف این راه کرده است و هیچگاه روزهای تلخ و شیرین گذشته را فراموش نمی کند و بی شک چیزی جز ایمان، عشق، تلاش و پشتکار او را به این جایگاه نرسانده است.

 

سخنان گرانبهای آقای بهروز فروتن

 

 

اولین رمز موفقیت، جادوی مثبت اندیشی است.

واژه ی شکست، هیچ معنی برای من ندارد.

بزرگترین راز موفقیت، کار گروهی است.

برای داشتن یک زندگی پر ثمر، باید خطر کرد.

تجلی عشق را در کار کردن می بینم.

 

نتیجه گیری

 

 

آقای فروتن با تمام سختی ها و پالشهایی که در زندگی اش داشت خود را مسئول زندگی خود می دانست و با اعتماد به نفس با چاش های زندگی مقابله کرد و آنها را شکست داد آقای فروتن تمرکز ذهن خود را بر کار گذاشت و این سوال ک چه کار باید بکنم همیشه در ذهن او بود او با مدیریت کسب و کار و هوش مالی اش بر مسائل به وجود آمده در کار را رفع کرد و در حال حاظر وی جزو ثروتمند ترین افراد جهان می باشد.

 در هر کاری ایده دهید تا مسایل را حل کنید و آن را تبدیل به ثروت کنید .

۱۴ گام برای تبلیغات ارزان در اینترنت

گام برای تبلیغات ارزان ، آیا نگرانی شما به عنوان مدیر یک شرکت تازه کار هزینه های تبلیغات است ؟ آیا نگرانی از موفق شدن یا شکست خوردن تبلیغات و معرفی برندتان در بازار در بین برندهای دیگر دارید ؟  در مقاله ۱۴ قدم برای تبلیغات برند کسب و کار شما ، راهکارهایی برای حل این دغدغه ها تهیه شده است که بتوانید با کمترین هزینه برای کسب و کار خودتان تبلیغات موثر و اثر بخش را انجام دهید .

اینترنت فرصتی برای تبلیغات ارزان

 

 

تبلیغات در اینترنت برای یک کسب و کار کوچک به منزله یک فرصت طلایی میباشد. اینترنت ایی فرصت را به کسب و کارهای کوچک داده است که با صرف هزینه ای کمتر نسبت به تبلیغات سنتی خود را به مخاطبان معرفی کند. تبلیغات در اینترنت دارای روشهای متوعی است و شما میتوانید با توجه به نیاز و هدفتان از روشهای مختلفی استفاده کنید. تبلیغات در اینترنت شانس رقابت را به کسب و کارهای کوچک در مقابل کسب و کارهای بزرگتر میدهد. با توجه به گسترش اینترنت در بین عموم مردم این نوع از تبلیغات اگر به درستی انجام شوند میتوانند تاثیرات بسیار خوبی برای معرفی یک برند داشته باشند.

گام اول : شما باید طرح های زیر را آماده کنید :

 

 

۱-تعیین هدف کسب و کار

۲-تعیین مسیر رسیدن به هدف کسب و کار

۳-تهیه نقشه ی بازاریابی کسب و کار

 

گام دوم : طراحی یک سایت برای کسب و کار خیلی مهم است :

 

 

اگر سایت برای کسب و کار خود تا به این لحظه طراحی نکردید ، همین امروز اقدام کنید و این کار را انجام دهید ، امروزه برای شروع هر نوع کسب و کار یک وب سایت طراحی می شود که ارزش آن کسب و کار را در بین رقبا نشان می دهد، اگر توان مالی و فنی ، در طراحی و مدیریت یک سایت را ندارید از سرویس های وبلاگ دهی استفاده کنید و بعدها آن را به سایت اصلی وصل کنید، اما سعی کنید قبل از شروع به حتما راجع به سرویس های وبلاگ دهی تحقیق کنید و بعدا از آنها استفاده کنید ، زیرا با در نظر گرفتن معیارهایی می توانید راحتتر به کاربران خود خدمات ارائه دهید.

شما میتوانید بر روی سایت کسب و کار خود را معرفی کید و اطلاعات مفیدی را به مخاطبان انتقال دهید. ایام تعطیل و ساعات کاری برای یک سایت مفهومی ندارد و شما میتواند در تمام روزهای سال و در تمام ساعات شبانه روز با استفاده از سایت خود به معرفی کسب و کار و خدمات خود به مشتریان بپردازید. اگر شما سایتی داشته باشید که در پایگاه های ملی مربوطه نیز ثبت شده باشند این کار باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما در نزد مشتریان خواهد شد. با داشتن یک سایت دیگر شما نیازی به صرف هزینه برای کاتالوگها و بروشور های پر هزینه نخواهید داشت و یک سایت میتواند بهترین جایگزین برای این موارد باشد.

 

گام سوم : باید با استفاده از نام رسمی کسب و کارتان به شبکه های اجتماعی بپیوندید و کسب و کار خود را معرفی کنید:

 

 

شبکه های اجتماعی در رونق و معرفی کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت است ، شما باید در شبکه های اجتماعی مانند لینکیدن ، گوگل پلاس ، فیسبوک ، تلگرام ، وایبر و …عضو شوید و به ارائه محتواهای مناسب و مرتبط با کسب و کارتان بپردازید. آمارگیری ها نشان داده است که فیسبوک روزانه ۲٫۷ میلیارد دلار لایک می خورد و گوگل پلاس نیز ۱۳۵ میلیون کاربر دارد .

این آمار نشان دهنده وجود مشتریان برای هر برند است ، اگر برندی در این شبکه ها فعالیت کند می تواند عده ی زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند شما در شبکههایاجتماعی این امکان را در اختیار دارید که برای سایت و یا شرکت خود صفحه ای بسازید اگر شما مطالبی جالب مرتبط با کسب و کار خودتان را در صفحات اجتماعی قرار دهید میتوانید به صورت روزانه منتظظر بازدید کنندگان جدیدی باشید که از ظریق صفحات اجتماعی به وب سایت شما وارد میشوند و مطالب منتر شده را میبینند

 

گام چهارم : یک ست اوراق اداری برای کسب و کارتان تهیه کنید :

 

 

سعی کنید برای کسب و کار خودتان ، ست اوارق اداری شامل کارت ویزیت ، سربرگ ، پاکت نامه ، پیش فاکتور و … را تهیه کنید ، دقت کنید که روی آنها شماره تماس ، لوگو ، نام تجاری ،آدرس ، آدرس وب سایت ، آدرس ایمیل و … درج شده باشد زیرا با این کار مشتری حس اعتماد نسبت به کسب و کار شما پیدا خواهد کرد .

 

گام پنجم :یک ایمیل تجاری بسازید :

 

 

شما با استفاده از سرویس ایمیل می توانید در بازه های زمانی مشخص اطلاعات جدید ، اخبار ، آموزشها ، معرفی محصولات و … را برای مشتریان و کاربران خود ارسال کنید . اگر شما بتوانید کاربران را تشویق کنید که در خبرنامه شما عضو شوند و سپس شما مطالب مرتبط با کسب و کار خودتان را از طریق ایمیلتان برای انها ارسال کنید میتوانید کمک زیادی به رونق و کسب و کار خودتان بکنید. ایمیل مارکتینگ به شما در براقراری ارتباط موثر با مشتریانتان کمک زیادی خواهد کرد.

 

گام ششم : باید عضو انجمن های مرتبط با کسب و کار خودتان باشید :

 

 

برای پیدا کردن مشتریان جدید ، باید در انجمن های مرتبط با فعالیت کسب و کارتان عضو شوید ، با عضو شدن در انجمن ها ، اتاق های بازرگانی ، و… از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به صنف خود با خبر شوید همچنین می توانید با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب کنید .

زمانی که شما در انجمنهای مرتبط با کسب و کارتان عضو می شوید در واقع میتوانید با افرادی ارتباط برقرار کنید که مشتریان بالقوه شما هستند. این یک فرصت طلایی برای شما خواهد بود چرا که میتوانید به افرادی دسترسی داشته باشید که به کسب و کار شما مرتبط هستند و میتوانند تبدیل به مشتریانی وفادار برای شما شوند.

 

گام هفتم : یکی از بهترین راه های تبلیغات نمایندگی های فروش هستند :

 

 

یکی از ساده ترین روش ها و ارزانترین راه ها برای تبلیغات در هر شاخه ای از کسب و کار استفاده از نمایندگی های فروش است ، مثلا شرکت های تولید مواد غذایی با استفاده از سوپر مارکت ها برای خود تبلیغات می کنند. ااستفاده از این روش میتواند ه طور قابل ملاحظه ای باعث افزایش کسب درآمد شما شود.

 

گام هشتم : با انتشار مقاله در نشریات تخصصی تبلیغات خود را ارائه دهید:

 

 

این روش یک روش تبلیغات غیر مستقیم است که با استفاده از این روش می توانید با کمترین هزینه اطلاعاتی در خصوص خدمات و محصولات خود به کاربران و مشتریان انتقال دهید زیرا برخی از ارد هستند که علاقه بسیار زیادی به خواندن نشریه های گوناگون دارند پس برای این افراد اگر بخواهیم دیده شویم تبلیغات موثری خواهد بود.

 

گام نهم : در شبکه های اجتماعی ویدئو هایی از خودتان به اشتراک بگذارید :

 

 

در شبکه های اجتماعی با استفاده از ویدئو هایی که تهیه کرده اید می توانید برای خود براحتی تبلیغ کنید ، با دوربین فیلمبرداری یک گوشی هم می توانید از محصولات خود فیلمبرداری کرده و آنها را تبلیغ کنید . همچنین می توانید ویدئوهای خود را در سایت های مانند : آپارات ، یوتیوب و … به اشتراک بگذارید .

 

گام دهم : با بهترین های کسب و کار خودتان مکاتبه کنید و از آنها کمک بگیرید :

 

در شبکه های اجتماعی با استفاده از ویدئو هایی که تهیه کرده اید می توانید برای خود براحتی تبلیغ کنید ، با دوربین فیلمبرداری یک گوشی هم می توانید از محصولات خود فیلمبرداری کرده و آنها را تبلیغ کنید .همچنین می توانید ویدئوهای خود را در سایت های مانند : آپارات ، یوتیوب و … به اشتراک بگذارید .گاهی اوقات با یک فیلم کوتاه شما قادر خواهید بود به اندازه چندین مقاله در مورد محصولات خود به مشتریان اطلاعات بدهید. مشتریان به طور معمول دوست دارند قبل از تصمیم برای خرید محصولات شما را ببینند.

 

گام یازدهم : بر روی خودروهای کابین دار تبلیغات کنید :

 

 

خودروهای کابین دار که کارهای پخش را انجام می دهند در سطح شهر می گردند ، یکی از بهترین و ارزانترین روش های تبلیغاتی برای شما است .

 

گام دوازدهم : از محصولات خود نمونه کار تهیه کنید :

 

 

 

برای هرجایی که برای شما می تواند تبلیغات و فروش انجام دهد نمونه محصول بفرستید این کار باعث می شود بیشتر دیده شوید و بهتر از رقیبان خود به نظر برسید.

 

گام سیزدهم : عوامل فروشتان را گسترش دهید :

 

 

شما با استفاده از فروش محصولات توسط بازاریاب ها می توانید درصدی از فروش را به آنها بدهید تا به صورت مویرگی فعالیت داشته باشند . مزیت استفاده از این روش این است که شما تنها زمانی به بازاریابان پول پرداخت میکنید که انها از محصولات شما فروخته باشند. در واقع شما زمانی هزینه بازاریابی را پرداخت میکنید که سود خود را از فروش محصولاتتان دریافت کرده باشید.

 

گام چهاردهم :با فستیوال و مسابقه برای خود تبلیغات کنید :

 

 

شما می توانید با طرح سوالاتی برای مشتریان خود از آنها بخواهید در مسابقات شما شرکت کنند ، و به هر پاسخ دهنده ای که کامل برنده شود هدیه ای بدهید ، این یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است .

 

نتیجه گیری

 

 

برای تبلیغات در فضای آنلاین می توانید از راه هایی که در مقاله ۱۴ گام برای تبلیغات ارزان در اینترنت آمده است استفاده کنید ، البته تبلیغات در فضای مجازی به اینجا ختم نمی شود و در این زمینه باید تحقیق کنید تا بتوانید در چشم مخاطبان و کاربران باشید .

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله ۱۴ گام برای تبلیغات ارزان در اینترنت لذت برده باشید…

نویسنده : ماهان تیموری

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی , بازاریابی , کسب درآمدتبلیغات

خرید دین راهکار برای تامین نقدینگی و نکات هوش مالی

با سلام خدمت دوستان عزیزم. امیدوارم در هر نقطه از ایران یا جهان هستید حالتان عالی باشد. دوست عزیز امروز میخواهم نکاتی را ارائه کنم که میتواند هوش مالی شما را بسیار قویتر کند. به شما این قول را میدهم که در حدود ۹۵% از افراد داخل کشور از این نکات استفاده نمیکنند. پس به خوبی به این نکات در مقاله خرید دین راهکار برای تامین نقدینگی و نکات هوش مالی توجه کرده تا بتوانید از آنها استفاده کنید .

پول نقد و افزایش قدرت شما

 

 

در ابتدا سوال من از تجار، کسبه و مدیران این است که اگر شما پول نقد بیشتری داشته باشید چه تاثیری در کسب و کار شما خواهد داشت؟ واقعیت این است که خیلی از بیزنسها در صوت داشتن پول نقد بیشتر میتوانند درآمد خود را تا چند برابر افزایش دهند. همیشه این جمله را گفته ام که پول نقد به شما قدرت میدهد.

پول نقد این قدرت را به شما میدهد که فکرهای بزرگ داشته باشید و کار خود را گسترش دهید. پول نقد این قدرت را به شما میدهد که رفتارهای پولساز داشته باشید. اما خیلی از کسب و کارها از من این سوال را میپرسند که بیشتر کار ما با چک است و به ما چک میدهند ما باید با چکها چه کار کنیم. در برخی موارد میگویند که ما درامد بالایی داریم اما بخش قابل توجهی از این درامد را به صورت چک به من میدهند.

خرید دین راهکاری برای تبدیل چک به پول نقد

قانونی در مورد چک و در نظام بانکداری وجود دارد که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند و از آن استفاده نمیکنند. به این قانون خرید دین میگویند. بسیاری از بانکها چکهای مدت دار شما را میخرند. بانکها درصدی از چک را کم میکنند البته این موضوع نیازمند این است که شما را بشناسند وصاحب اعتبار باشید و همچنین صاحب چک را نیز مورد بررسی قرار میدهند. و اگر آن شخص نیز فردی خوش حساب باشد بانکها چک شما را میخرند و به جای چک به شما پول نقد میدهند و شما میدانید زمانیکه پول نقد در بیزینس شما وجود داشته باشد قدرت شما افزایش خواهد یافت.

خیلی از افراد نمیدانند که میتوانند چک خود را بفروشند. زمانی که شما هوش مالی خود را افزایش میدهید، اطلاعات مالی شما نیز افزایش خواهد یافت. این مورد نیز یکی از همین اطلاعات مالی است. شما میتوانید چکهای خود را زودتر از موعد توسط بانکها نقد کنید. به این قانون خرید دین گفته میشود و شما میتوانید در مورد این قانون از شعبات مرکزی سوال کنید چرا که در همه شعبات این کار انجام نمیشود.

استفاده از قانون خرید دین چه سودی برای شما دارد؟

 

برخی از کارها دارای سود بسیار بالایی است برای مثال شما به عنوان وارد کننده کالایی را با هزار تومان وارد میکنید. و سپس همان کالا را ۸ هزار تومان میفروشید و درازای آن یک چک ۶ ماهه میگیرید. اگر با استفاده از این قانون ۱۰% هم از مبلغ چک شما کم کنند و به شما پول نقد بدهند، این کار باعث افزایش قدرت کسب و کار شما خواهد شد چرا که میتوانید جنس بیشتری بیاورید. در بازار پول نقد غوغا میکند. پس از خرید دین استفاده کنید. خرید دین یکی از تکنیکهای هوش مالی است.

قرار دادن پول در بانک اشتباهی بزرگ

 

 

مورد بعدی این است که خیلی از عزیزان در بانکها پول نقد دارند. به نظر من افرادی که پول نقد خود را بدون هدف در بانک نگه میدارند اشتباه بزرگی را مرتکب یشوند. سود بانکی چه ازنظر شرعی و چه از نظر مالی سود خوبی نیست. سود بانکی سالیانه ۲۲% درصد و در ماه نیز ۱٫۹ درصد است که به هیچ وجه توجیه ندارد. در مقابل سود  ۱۰۰ به ۳ است اما بانک به صورت ماهانه حتی صود ۱۰۰ به ۲ هم به شما نمیدهد.

افراد دارای هوش مالی مرتکب این اشتباه نمیشوند.

 

 

به این نکته دقت کنید من میگویم افرادی که دارای هوش مالی بالایی هستند هیچگاه مرتکب چنین اشتباهاتی نمیشوند. این افراد همیشه چندی روش متنوع را برای کسب درآمد توسط پولشان دارند. برای مثال روز یکشنبه جلسه دوم هوش مالی را برگزار کردیم و سنگین هم بود. بعد از اتمام جلسه دوم برای استراحت در روز پنجشنبه به شمال کشور سفر کردم که بتوانم بعد به دست آوردن انرژی بیشتر دوباره به سرکارم برگردم.

زمانی که برگشتم یکی از دوستان با من تماس گرفت. من تیمی در غرب تهران (مرزداران) دارم  که یک گروه مشاور املاک بسیار قوی هستند و به آنها گفته ام که هرگاه فرصت سرمایه گذاری خوبی بود به من خبر بدهید. برای مثال ملکی که در حال حاضر بخرم و دو ماه دیگر بفروشم. من در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاریه ای بلند مدت هم نیستم به دنبال سرمایه گذاری هایی هستم که بعد از ۲-۳ ماه پول و سودم را دریافت کنم. به جای اینکه پولم را در بانک بگذارم و سالیانه ۲۰% درصد بگیرم به دنبال این هستم که دو ماهه این ۲۰% سود را به دست بیاورم.

گاهاً پیش امده است که من یه ماهه ۵۰% درصد سود دریافت کرده ام. دوستم با من تماس گرفت و گفت یه موقعیت عالی در مرزداران وجود دارد که برای خرید خیلی خوب است. وقتی در مورد آن سوال کردم گفت ملک متعلق به کسی است که پول نقد نیاز دارد و اگر ۱۰۰ میلیون پول نقد داشته باشی میتوانم این ملک را برایت بگیرم و بقیه آن را هم دوماهه توافق میکنیم و سر همین دو ماه هم میتوانم این ملک را مجدداً برایت بفروشم.

من به مرزداررفتم و خونه ی ۹۳ متری، استخر و جکوزی دار در طبقه اول را ۴۳۵ میلیون معامله کردیم. من ۱۰ میلیون را برایشان کارت کشیدم و گفتم چند روز دیگر هم ۹۰ میلیون دیگر به شما میدهم. این خانه را در حدود متری ۴ میلیون و ششصد هزار خریدیم. این قیمت برای خرید خانه در مرزداران بسیار پایین است. البته این خانه دو ایراد کوچک داشت یکی قناصی بسیار کمی در آن و دومی طبقه اول بودن ان است البته محاسن این خانه مانند استخر و داشتن دو پارکینگ و انباری این ایرادات را پوشش میدهد.

فرصتهای سرمایه گذاری را از دست ندهید.

 

 

من در ارتباطات خود چند نفر را دارم که فرصتهای سرمایهگذاری خوب را به من اطلاع میدهند. زمانی که شما پول نقد خود را در بانک قرار میدهید باید از این کار به دنبال هدفی باشید . اگر شما هدف داشته باشید میتوانید با چندین نفر در اصناف مختلف مانند ماشین و ملک ارتباط برقرار کنید.

زمانی که معامله های پور سودی برای این افراد پیش میآ ید به شما خبر میدهند و هم شما از سود این کار استفاده میکنید وهم این افراد از این ارتباط خوشحال هستند چرا که آنها نیز به درامدی میرسند. در همین مورد خانه من خانه را به قیمت متری ۴ میلیون و ششصد هزار خریدم و بعد از پرداخت ۹۰ میلیون دیگر میتوانم کد رهگیری بگیرم و ان را برای فروش قرار بدهم. قیمتی که من برای برای فروش این خانه قرار میدهم متری ۵ میلیون و سیصد هزار و یا ۵ میلیون چهارصد هزار تومان خواهد بود.

رمز موفقیت آمادگی برای سرمایه گذاری

 

 

 در همین منطقه مرزداران و برای مثال در خیابان سپهر ملکهایی وجود دارد که قیمت ان به متری ۱۳ -۱۴ میلیون نیز میرسد. من توانستم این ملک را به مبلغ چهار میلیون ششصد هزار بخرم چرا که من اماده سرمایه گذاری بودم. من ذهنیت خودرا طوری اماده میکنم که از فرصتها استفاده کنم و به همین شیوه میتوان از پول خود پول در بیاورم. من پول خود را برای گرفتن سود ناچیز در بانک قرار نمیدهم این کار باعث کاهش ارزش پول شما خواهد شد. پس بدون داشتن هدف پول خود را در بانک قرار ندهید و اگر اینکار را انجام میدهید حداقل یاد بگیرید که چطور ان را حفظ کنید.

نکته مهم دیگر

 

 

طبق چیزی که من شنیدم بانک مرکزی اعلام کرده است که من مسئولیت هیچ پولی را بر عهده نمیگیرم. باز هم نکته ای در این زمینه وجود دارد که ۹۵% ایرانی این موضوع را نمیدانند و از آن استفاده نمیکنند. دوست من شما میتوانید پول خود را در بانک بیمه کنید. زمانی که بانک مرکزی جوابگو نیست اگر اتفاقی برای پول شما بیافتد بیمه جوابگو خواهد بود.

برای مثال خیلی از مشتریان بانک ثامن در حال حاضر باید بروند و روزانه ۵۰۰ هزار تومان از پولشان را دریافت کنند در حالی که اگر پول خود را بیمه کرده بودند در این زمان بیمه تعهد داشت که پول انها را بدهد. کسانی که بلد نیستند پول خود را مدیریت کنند حداقل میتوانند این پول را بیمه کنند. وقتی شما هوش مالی خود را افزایش دهید چنین اطلاعاتی را خواهید داشت و یاد میگیرید که چگونه باید با پول رفتار کنید.

 

تبدیل شدن از کارمند به یک کارآفرین

 

 

شاید شما هم جزء کارمندان کارآفرینی باشید چرا که خیلی از کارمندها ذاتاً کارآفرین بوده اند. دربسیاری از موارد شرایط قدرت ریسکپذیری انها را پایین اورده است. برای مثال بعد از ازدواج به یک حقوق دائمی اما کم راضی شده اند. خیلی از کارمندان در واقع باید کارافرین میشدند. اگر شما هم کارمند هستید به خودتان نگاه کنید ببینید آیا دوست دارید آزادی عمل داشته باشید و برای خودتان کارکنید.

این خصوصیات نشان میدهد که شما باید کارآفرین میشدید و من در جلسه دوم ماه دوم دوره هوش مالی توضیح داده ام که یک کارمند چگونه میتواند به یک کارافرین تبدیل شود. تبدیل شدن یک کارمند به یک کارآفرین مراحلی دارد که من در همان جلسه آن را توضیح دادم. اگر شما جزء کارمندانی هستید که واقعاً دوست دارید به یک کارآفرین تبدیل شوید. من به شما توصیه میکنم که اطلاعات و هوش مالی خود را افزایش دهید.

هوشیاران مالی چگونه فکر میکنند

 

 

دوست دارم یکی از خصوصیتهای هوشیاران مالی یعنی افرادی که بالاترین درامد را دارند به شما بگویم. گاهی اوقات از من خرده گرفته میشود که چرا پول خرج نمیکنم. در جواب به انها میگویم که من بهترین سطح زندگی را دارم و در جاهای مورد نیاز نیز هزینه میکنم اما هزینه هایی که شما میگویید  واقعاً افراط است.

یکی از خصوصیتهایی که شما باید در خودتان ایجاد کنید تا یک برهه ای از زمان که بستگی به سطح نیازها و اهداف شما دارد این است که دوستان، شما باید علاقه بیشتری به پول درآوردن داشته باشید و نه پول خرج کردن. اگر علاقه شما به پول خرج کردن باشد تمرکز شما برای پول دراوردن کاهش خواهد یافت. یکی از خصوصیات افراد نا هوشیار مالی این است که آنها دوست دارند پولشان را فقط خرج کنند. اما هوشیاران مالی دوست دارند به روشهای مختلف  سرمایه گذاریهای مختلف پول دربیاورند.

روشهای متنوع سرمایه گذاری

 

 

من سعی میکنم به صورت صادقانه سرمایه گذاریها و روشهای سرمایه گذاری خودم را به شما بگویم. که شما بتوانید از انها استفاده کنید برای مثال همین خانه ای که خریدم و آن را با قیمت بیشتر برای فروش قرار دادم. بعد از فروش من از یک خانه نزدیک به ۱۰۰ متری چیزی در حدود ۵۰ میلیون سود کسب کرده ام. در بسیاری از موارد من این کار را با استفاده از مهارت های ارتباطی که دارم انجام میدهم برای مثال با استفاده از اعتبارم ۱۰۰ میلیون تومان به صورت یک ماهه قرض میکنم.

حتی زمانی که به شمال رفته بودم از طریق یکی از دوستانم به دنبال خرید یک ویلای خوب و سپس فروش ان به قیمت بالاتر بودم. دوست من در این زمینه فعالیت میکند و بارها پیش امده است که به من توصیه کرده است و من ویلایی را خریدم سپس در مدت زمانی کوتاه آن را فروخته ام و از این طریق سودهای خوبی نیز دریافت کرده ام. به همین شیوه میشود درآمدزایی کرد. شما باید آماده باشید که از موقعیت هایی سرمایه گذاری به خوبی استفاده کنید.

در گذشته من گوشی به قیمت دو میلیون میخریدم و ان را به قیمت دو میلیون پانصد هزار تومان میفروختم . اگر الان میتوانم اینگونه در فروش خانه سود بدست بیاورم دلیلش این است که در فروش گوشی به خوبی عمل کرده ام. شما نباید پله اول زندگی خودتان را با پله دهم زندگی دیگران مقایسه کنید. گفتن این جمله به من اشتباه است که آقای تیموری چون شما سرمایه زیادی دارید معامله میکنید و پول درمیاورید واقعیت این است که اگر شما بتوانید با یک میلیون خود ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید آن زمان است که در آینده میتوانید با ۱ میلیاردتان ۱۰۰ میلیون درامد داشته باشید.

افزایش هوش مالی و دستیابی به نتایج بی نظیر

 

 

خودتان را آمده کنید که رفتاری دقیق داشته باشید. من در این مسیر به شما کمک میکنم و تنها کافی است که شما هوش مالی خود را افزایش دهید. با اینکار شما میتوانید نتایج بی نظیری خلق کنید. امیدوارم در هرجا هستید به این اطلاعات توجه زیادی کنید و این اطلاعات را چند بار ببینید تا بتوانید بهتر آن را درک کنید. وقتی این اطلاعات را درک کنید به آن عمل خواهید کرد و در صورت عمل شما میتوانید نتایج خوبی را کسب کنید. این اطلاعات را برای دوستان خود که فعالیت های تجاری انجام میدهند بفرستید و خودتان نیز از ان استفاده کنید. برای شما ارزو میکنم که در هر نقطه از ایران هستید هوش مالی خود را افزایش دهید و به موفقیت برسید.

نویسنده :  ماهان تیموری

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی , بازاریابی , کسب درآمدهوش مالیمهارت های ارتباطی

زندگینامه حسن رجبعلی بنا

زندگینامه  حسن رجبعلی بنا

بنیانگذار گروه صنعتی بنا

( شرایط خانوادگی ناآرام و ضعیف از لحاظ مالی-بدون تحصیلات دانشگاهی و بدون سرمایه اولیه)

 

شرایط خانوادگی نا مناسب

 

 

بنیانگذار گروه صنعتی بنا، او شرایط خانوادگی مناسب نداشته و بدون تحصیلات دانشگاهی و بدون سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار تبدیل به یکی از کار آفرینان کشور تبدیل شدن گفتن از گذشته ی انسان های بزرگی مانند زندگینامه حسن رجبعلی بنا انقدر ها هم آسان نیست. مردانی به استواری کوه و قلبی سرشار از امید که توان ادامه ی مسیر را بدون توکل به خداوند ممکن نمی دانستند. او در یک خانواده ی نا آرام به دنیا آمد.

مادر روان پریش و پدری که از عهده ی مخارج زندگی بر نمی آمد و از همان ابتدا به عنوان داماد سرخانه زندگی مشترک را آغاز کرده بود. خانواده ای که دلیل بی سامان بودنش را از خداوند جویا می شود ولی هیچگاه نارضایتی خود را بروز نمی دهد. دنیای کودکی را به سختی طی می کند

شروع به کار در سن پایین

 

 

تنها سه سال داشت که پدرش به فکر تجدید فراش می افتد و آنها را ترک می کند. به دلیل حمایت نکردن پدر از خانواده و وضعیت مالی وحشتناک آن زمان هیچ وقت به دبستان نرفت و مجبور به کار کردن در یک مغازه ی موتور سازی شد زیرا اون هدف داشت . روزها را با نوازش شلاق های صاحب مغازه بیدار می شد و شب ها را با ترس به رختخواب باز می گشت. او فقط دوازده سال داشت ولی ناچار به کار کردن بود و اغلب فقط سه ساعت زمان برای خوابیدن داشت.

او می گویید:

چاره ای نداشتم جز اینکه به شدت کار کنم و با هزینه ی کار کردن خودم، بزرگ شوم.

تجربه شرایط کاری جدید

 

 

در سن شانزده سالگی توان خود را تمام شده دید و دیگر نمی توانست این همه سختی را تحمل کند و تصمیم به فرار گرفت؛ فرار از خستگی به سوی آرامش. به کویت رفت و شرایط کاری متفاوتی را تجربه کرد و خواست کسب و کار جدید را تجربه کند . هجده ساله بود که به امید معاف شدن از سربازی با توجه به شرایط مادرش به ایران برگشت و دوران آموزشی را در عجبشیر گذراند ولی به دلیل شرایط خانواده از پادگان فرار کرد و به تهران آمد. کار کردن را از سر گرفت و در همان موتور سازی که قبلا کار می کرد شروع به کار کرد. در همین ایام بود که با دختری ازدواج می کند و تشکیل خانواده می دهد.

به دلیل شرایط سخت کاری در آن مغازه تصمیم به تغییر محل کار خود گرفت و در جایی دیگر که حقوق بهتری هم می گرفت مشغول به کار شد. روز به روز شرایط کاری او بهتر می شد و به دلیل تجربه ها و توانایی هایش در محل کار و موقعیت شغلی خود ارتقا می یافت. کم کم شروع به شناخت قطعات موتور سیکلت و فروش آنها کرد.

دیگر به او به دید گذشته نگاه نمی شد و در بین مردم از ارزش و مقام مناسبی برخوردار شده بود. مشکلات بزرگ را پشت سر گذاشته بود و وضعیت مالی و شرایط زندگی خود را بهبود داده بود. انسان های بزرگ دارای هیچ تفاوت خاصی نیستند آنها فقط دارای فکری بزرگند که هیچ محدودیتی را برای خود آخر دنیا نمی دانند و از تلاش و مقاومت در هر مسیری که آنها را به موفقیت و هدفشان می رساند کوتاهی نمی کنند.

اولین کار تولیدی

 

 

اولین کارآفرینی و کار تولید خود را با تولید واشربندی موتور سیکلت آغاز کرد. طولی نکشید که مرغوبیت کالای تولیدی او جای محصولات ژاپنی را به خود اختصاص داد به طوری که به کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان نیز صادر می شد. تأسیس شرکت قطعه سازان شکوه دومین دستاورد این مرد بزرگ بود.

در این مجموعه تولید قطعات آلومینیومی و پلاستیکی مورد استفاده در موتور سیکلت انجام می شد. شروع کسب و کار این مجموعه با آغاز جنگ تحمیلی مقارن شده بود که به سفارش سپاه پاسداران اقدام به ساخت کلاهک های خمپاره های ۶۰-۸۰-۱۲۰ نمودند. مجموعه کارگاهی رجبی_نام تولیدات خود را رجبی انتخاب کرده بودند_  در این مدت به جز کار تولیدی خود به ساخت و تولید ابزار دفاعی نیز مشغول بودند.

پیشرفت سریع در کار تولیدی

 

 

از آنجایی که آقای رجبعلی شناخت کامل به قطعات موتور سیکلت و همچنین شناخت نیاز بازار داشتند، با تولید قطعات پر مصرف تمام بازار را فتح کردند. و در مدت زمان کوتاهی به یک وارد کننده و صادر کننده ی قوی در این زمینه تبدیل شدند. در برهه ای از زمان تصمیم به تجارت فرش گرفتند و دفتری در شهر ونکوور کانادا تأسیس کردند. او نقطه ی عطف زندگیش را خرید شرکت جهان رو(نمایندگی انحصاری موتور سیکلت کاوازاکی) می داند.

با خرید اکثر سهام این شرکت، به یک تولید کننده ی موتور سیکلت تبدیل شدند. با کمی تغییر در نوع تولید از سنتی به مدرن توانست به کار خود رونق دهد. آقای حسن رجبعلی بناء پیشگام سیستم پیش فروش موتور سیکلت در ایران بود و با این کار توانست در آن شرایط سخت واردات به کشور نیاز جامعه را برآورده کند و از موقعیت فوق العاه ای برخوردار گردد. موفقیت همین است!

باور به موفقیت و ثروتمند شدن

 

 

ثروتمند شدن و در اوج بودن را باید باور داشت و برای رسیدن به آن تلاش کرد. مهم این است که بخواهید و باور داشته باشید و اعتماد به نفس داشته باشید که می توانید.به نظر شما نقطه ی مشترک تمام ثروتمندان در چیست؟ آیا همه ی آنها دارای خانواده ای ثروتمند هستند و ریشه ی خانوادگیشان ثروتمندان را تشکیل می دهد؟

آیا از طریق شانس یا به طور اتفاقی ثروتمند شده اند؟ آیا با ظلم به فقرا و خوردن حق مردم به ثروت رسیده اند؟ کمی فکر کنید!دنیای فکری و باوری تمام ثروتمندان بر روی تلاش و پشتکار بنا شده است و دلیل حرکتشان تعهد است! تعهد به خودشان ! توقع و انتظار داشتن از خودشان و توانایی هایشان دلیل رشد و پیشرفت این انسانهای همیشه پایدار است و نه هیچ چیز دیگری که در نگاه اول به آنها به ذهن هر یک از ما خطور می کند.

تلاش، راز موفقیت انسانهای بزرگ

 

 

برای رسیدن به اهدافتان چقدر تلاش کرده اید و چند با شکست خورده اید؟ راز موفقیت و کسب کار موفق انسانهای بزرگ همین است: تلاش، تلاش و تلاش! بدون خستگی از مشکلاتی که احتمال وقوعشان زیاد است، بدون توقف به خاطر موانعی که بر سر راهشان است، بدون دلسردی از همه ی نا ملایمات روزگار! اکثر ما در بهترین شرایط رشدی قرار گرفته ایم بدون سختی، بدون مشکل و بدون هیچ عاملی که باعث ناتوانیمان شود! درست است؟ 

از شما می خواهم برای خود و زندگیتان تصمیم بگیرید. آیا شرایط موجود خودتان را دوست دارید؟ اگر آری! خب خدارا شکر ولی اگر شرایطتان را نمی خواهید و می خواهید بهتر، آرامتر و ثروتمندتر باشید، کمی فکر کنید! برای باقی زندگی خود خودتان تصمیم بگیرید و نگذارید که هیچ عاملی سد راهتان شود و شما را از رسیدن به یک زندگی آرام و به دور از هیچ کمبودی باز دارد. شعری به خاطرم آمد:

تو شاهکار خالقی تحقیر را باور نکن،

بر روی بوم زندگی هر چیز می خواهی بکش                         زیبا و زشتش پای توست تقدیر را باور نکن

تصویر اگر زیبا نبود نقاش خوبی نیستی                                   از نو دوباره رسم کن تصویر را باور نکن

خالق تو را شاد آفرید، آزاد آزاد آفرید                                    پرواز کن تا آرزو زنجیر را باور نکن

نتیجه گیری

 

 

تنها کسی که می تواند برای رسیدن به هر آنچه که می خواهید کمکتان کند، خودتان هستید! از همین حالا شروع کنید. اولین قدم را برای رسیدن به هدفتان بردارید. به اعتقاد من کلید موفقیت در هر زمینه ای حرکت و پشتکار است. همیشه دوست داشتید دارای چه کسب و کاری باشید؟ به دور از باور های گذشته ی خود اولین قدم را همین حالا بردارید. کم کم همراهانی را در این مسیر خواهید دید که پا به پای شما برای موفق شدن شما تلاش می کنند و دوستانی که صادقانه برای شما کار می کنند.

زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا

نظرات شما نسبت به زندگینامه‌ی آقای حسن رجبعلی بنا,برای تمام اعضای محترم سایت و تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار مفید وسازنده می باشد

مهم ترین ویژگی های تبلیغ نویسی

علم تبلیغ نویسی فقط به معنای نگارش و نوشتن تبلیغات نیست. بلکه ویژگی های تبلیغ نویسی باید در آن رعایت شود. آشنایی با ویژگی های تبلیغ نویسی برای کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. وقتی ویژگی های تبلیغ نویسی را رعایت کنید تبلیغ شما متفاوت و جذاب می شود.

۳ اصل از ویژگی های تبلیغ نویسی

 

ویژگی های تبلیغ نویسی

۱ . مزایای محصولتان را بنویسید

 

 

مثال  پاور بانک را توضیح می دهم.اگرپاربانک ۱۶ میلی آمپر است ، و مثلا اگر یک گوشی G3 دارید و ۳۰۰۰ میلی آمپر است .یک سری محاسبات انجام دهیم و به جای اینکه بگوییم پاور بانک ما ۱۶ میلی آمپر است بگوییم شما می توانید ۵ بار گوشی موبایلاتان را شارژکنید.

کاربر معمولی ۱۶ میلی آمپر را نمی داند یعنی چی.ولی می توانیم بگوییم که ۵ بار می توانی موبایلت را شارژ کامل کنی و نیازی به آداپتور و شارژر نیست و هم زمان می توانی هم گوشی ات را و هم تبلت ات را شارژ کنی

  • این امکان به چه کارایی دارد:
  • پاسخ مزایای محصول : مثلا ۵ بار شارژ کامل می کند.

چیزی که باعث خرید مشتری می شود و موجب رشد کسب و کار ما می شود، مزایای محصولات ما می باشد. این نکته را فراموش نکنید که شما قرار است برای مشتری تبلیغ نویسی کنید پس لازم است مزایای محصول خود را به گونه ای توضیح دهید که مخاطبان شما به راحتی بتوانند آن را درک کنند. سعی کنید بر روی مزایایی از محصول خود تاکید بیشتری کنید که برای مشتری اهمیت بیشتری دارد. اگر محصول شما مزیتی دارد که ان را از محصولات رقبا متمایز میکند شما باید به این موضوع به شکل یک فرصت طلایی نگاه کنید چرا که در اکثر موارد مخاطبان به محصولات متمایز تمایل بیشتری پیدا میکنند.

 

۲ . طراحی یک پیشنهاد رد نشدنی

 

 

 

ممکن است محصولی که شما ارائه میدهید توسط تعداد زیای از رقبا نیز ارائه شود اما شما میتواند با ایجاد شرایطی خاص برای محصولات خود مزیتهایی را ایجاد کنید که ان را از محصولات دیگران متمایز کند. شما میتوانید در زمان کوتاهتری محصول را به دست مشتریان برسانید و یا اینکه تخفیفاتی را برای ان در نظر بگیرید و یا میتوانید محصولات خود را به صورت رایگان ارسال کنید.

اینها  برخی از مزیتهایی هستند که شما میتوانید برای محصولات خود ایجاد کنید. در ادامه چند پیشنهاد به شما ارائه شده است که میتوانید برای متمایز کردن محصول خود ازانها استفاده کنید. مسلما در حالت عادی فروش محصولی که توسط عده زیادی از رقبا نیز به فروش میرسد سخت به نظر می آید مثلا پاور بانک را ۱۰۰۰ نفر می فروشند. در اینجا می توانید یک پیشنهاد رد نشدنی طراحی کنید و کاربر از شما خرید کند.

 

  • زمان ارسال

 

 

یکی از مواردی که شما میتوانید به مشتریان خود پیشنهاد دهید این است که محصول سفارش داده شده را در کمترین زمان ممکن به آنها برسانید. محصولاتی که در کمترین زمان به دست مشتری خواهد رسید. این میتواند یک پیشنهاد خیلی خوب به مخاطبان باشد تا برای خرید  محصول از شما تشویق شوند . مثلا سه شنبه محصولی را سفارش دادم و گفتند که پنج شنبه به دستت خواهد رسید.

 

  • هدیه ویژه

 

 

یک هدیه ی ویژه و رد نشدنی به مشتریمان بدهیم.که فرض کند با گرفتن این هدیه برد بزرگی کرده است. مثلا بلیط های تخفیفی را خرید کرده و با محصول به طور رایگان بدهید. و روی قیمت محصول بکشید. کمتر کسی را میتوان یافت که گرفتن یک هدیه رایگان را دوست نداشته باشد. زمانی که شما به مخاطبان خود بگویید در صورت خرید یک  محصول  نیز به صورت رایگان به آنها اهدا خواهد شد در واقع حس بسیار خوبی را در آنها ایجاد کرده اید

 

  • گارانتی

 

 

 

مثلا زمان تست برای محصولتان بگذارید. یا یک هدیه و گارانتی خوب بگذارید که شما را از باقی رقبایتان متمایز کند. شما با اینکار به مشتریان خود اعتماد به نفس بیشتری برای خرید کردن میدهید.آنها این احساس خوشایند را خواهند داشت که اگر محصولی که انتخاب کرده اند دارای مشکلی باشد این فرصت را خواهند داشت که از گارانتی که شما ارائه میدهید، استفاده کنند. مطمعناً اینکار باعث برجسته شدن محصولات شما نسبت به رقبایتان خواهد شد.

 

  • تخفیف برای تعداد زیاد

برای تعداد زیاد می توانید تخفیف بگذارید. به مشتریان خود بگویید که اگر از یک تعداد معینی بیشتر خرید کنند شما تخفیفات اضافه ای را برای آنها در نظر خواهید گرفتید. این تخفیفات میتوانند مانند هدیه دادن بر روی مشتریان شما تاثیر بگذارد. شما با این کار علاوه بر اینکه به مزیت محصولات خود در مقابل محصولات رقبا اضافه کرده اید بلکه باعث میشوید که مشتریان تشویق شوند که خرید بیشتری از شما کنند. مسلماً مهمترین هدف از تبلیغات فروش بیشتر است و استفاده از تخفیفات میتواند به شما در رسیدن به هدف خود کمک زیادی کند.

 

  • تخفیف برای زمان محدود

یعنی بگوییم اگر تا فلان تاریخ این محصول را بخرید تخفیف دارد. تخفیف باید با دلیل باشد. تخفیف های بیش از حد دیدگاه مردم را نسبت به شرکت بد می کند. برای شما توضیح دادیم که استفاده از تخفیفات میتواند چه کمکی به شما کند اما بهتر است برای تخفیفات خود محدودیتهای زمانی در نظر بگیرید. این کار باعث میشود مشتریان شما ارزش این تخفیفات را بهتر درک کنند و علاوه بر این حس کنند که اگر دچار تعلل شوند ممکن است فرصت استفاده از این تخفیفات را از دست بدهند.

 

  • نسخه آزمایشی

 

 

اگر مطمئن هستید محصولتان خوب است ، نسخه آزمایشی بدهید. شما با این کار به مشتریان خود میفهمانید که از کیفیت محصولات خود مطمعن هستید و میدانید که مشتریان نیزاز آن راضی خواهند بود. این کار شک و تردید را برای خرید در مشتریان شما از بین خواهد برد. این کار به نوعی نشان دهنده اعتماد به نفس بالا در شما است. شما با این کار میتوانید باعث افزایش اعتماد به نفس در مشتری برای خرید و اتمام یک معامله نیز بشوید.

 

  • ارسال رایگان

 

ارسال رایگان ارائه دهید. مشتریان از ارسال رایگان استقبال خوبی میکنند چرا که میدانند برای رسیدن کالا به دستشان نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست و تنها کافی است هزینه خود محصول را بپردازند. این یک پیشنهاد عالی برای انها خواهد بود. مطمعن باشید در زمان مقایسه مصولات شما با دیگران مشتریان این نکته را هرگز فراموش نمیکنند.

 

  • محدودیت موجودی کالا

 

مثلا بگوییم از این محصول ۵ عدد باقی مانده است. علاوه بر استفاده از محدودیت های زمانی شما میتوانید از محدودیتهای در تعداد نیز استفاده کنید. به طور کلی انسانها رقابت را دوست دارند و مهمتر از ان دوست دارند در رقابتها پیروز شوند. شما میتوانید از این روش علاوه بر نشان دادن پرفروش بودن محصولات خود برا ی ایجاد نوعی رقابت برای به دست اوردن محصول در بین مشتریان خود استفاده کنید.

 

 ۳ . ضمانت قوی‌

 

 

جی آبراهام می گویید: اگر می خواهی در بیزینس ات موفق شوی ریسک را از روی دوش مشتری بردار و روی دوش خودت بگذار

ضمانت بدهید: مثلا بگویید تا ۳۰ روز استفاده کن اگر به دردت نخورد برگردانید، اگر محصول شما خوب است دلیلی وجود ندارد که افراد محصول را بازگردانند. اگر بتوانید موارد زیر را رعایت کنید مطمئن باشید در صورتی که رقیبانتان از این سیستم استفاده نکرده باشند، تمام رقیبانتان را می توانید کنار بزنید.

  • بازگشت وجه بدون قید و شرط در ۳۰ روز

  • گارانتی تعویض

  • گارانتی تعمیرات در زمان مشخص

مثلا قبلا هاست تعویض یا بازگشت نداشت اما مدتی است که هاست ها تا ۷ روز گارانتی تعوض دارند.

نتیجه گیری

 

 

توجه به این موارد موجب می شود که ما بتوانیم محصولات خود را بیشتر در معرض دید مشتری قرار داده و حواس مصرف کننده را به سمت آن جلب کنیم. باید بدانیم تبلیغات خوب موجب افزایش ثروت برای ما خواهد شد. اگر به دنبال پولدار شدن هستید حتما می بایست ویژگی های تبلیغ نویسی را شناخته و آن را برای محصولات خود بکار گیرید. به یاد داشته باشید تبلیغات خوب ناشی از ایده های نو خواهد بود. باید با ایده های خلاقانه خود با ذهن مخاطب ارتباط موثر برقرار کرده و وی را برای خرید کالای خود ترغیب کنید.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

 

گروه آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – مهسا فرازمند
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات محیطی ,ایده های نو