ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

معنی و مفهوم برند چیست

برند کلمه ای است که حتما بارها آن را شنیده اید و بارها آن را در جملاتتان به کار برده اید اما شاید ندانید که معنی و مفهوم برند چیست؟ در این مقاله ما مفهوم برند را برای شما توضیح می دهیم تا به راحتی متوجه شوید برند چیست اگر از افراد این سوال را بپرسید که برند چیست ؟ به احتمال زیاد تعریف ساده و معمولی را به شما میگویند که برند به معنی نام تجاری کالا یا خدمات برای معرفی خود است. اما آیا میدانید در برندسازی  و انتخاب نام یک برند چه رازهایی نهفته است؟ آیا میدانید یک برند موفق میتواند درآمد شما را در سازمانتان چندین برابر کند؟

برند چیست ؟

 

انجمن بازاریابی آمریکا برند را اینگونه تعریف کرده اند:

برند یعنی نام،نشانه،علامت،عبارت و یا ترکیبی از این ها که با هدف متمایز کردن کالا و خدمات خود با کالا و خدمات دیگر رقبا به کار گرفته میشود. میدانیم که این تعریف خیلی ساده تر از نگاه امروزی به برند است. بسیاری از کتاب ها تعریف های متعددی در مورد برند کرده اند. شما نیز میتوانید به صورت جداگانه  نسبت به نیاز و دغدغه های خود در سازمانتان برای برند تعریفی ارائه دهید.

برندسازی

 

برند واژه ای است که در رونق و گسترش تجارت و کسب و کار شما بسیار بسیار مهم است پس نام و نشانه برند شما به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید دچار تغییر یا تضعیف شود. شما با استفاده از یک ایده و یک جمله برند خود را ایجاد میکنید. و تبلیغات و عوامل دیگر باید باعث بهبود این برند شوند . میتوانیم بگوییم که برند مهمترین قسمت سازمان است که باید روی آن تمرکز کرد و تمام اجزا حول محور آن بچرخند. انتخاب نام برند یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت برندسازی است به طوری که باید روی چگونگی طراحی لوگو که شامل رنگ و شکل می باشد خیلی تمرکز کرد. پیشنهاد میکنم برای درک بیشتر این موضوع مقاله طراحی لوگو و برندهای معروف دنیا موفق را مطالعه کنید.

تقسیم بندی برندها

 

۱ – برند انفرادی

 

برخی از شرکتها از روی سیاست احتمال دارد که برای هر یک از محصولاتشان به صورت جداگانه برند انتخاب کنند.اگر هر شرکتی برای هر یک از محصولاتش برندی را در نظر بگیرد دو حالت می تواند داشته باشد یا میتوانند هر کدام از آن برندها به تنهایی موفق و برای آن شرکت سود بسیار زیادی داشته باشند و یا اینکه هیچ یک موفق نخواهند بود و با وجود هزینه های بسیار برای معرفی کردن آن ها با شکست مواجه خواهد شد.

۲ – برند فامیلی

 

این نوع برند به یک سری از محصولات خاص اختصاص داده میشود.به طور مثال برای محصولاتی که بسیار منحصر به فرد هستند و برای تبلیغات و زمان گذاشتن روی آنها خود به تنهایی دارای محبوبیت و جذابیت برای مخاطب است.

۳ – برند شرکتی

 

ممکن است ما برای محصولات اسم شرکت یا تولید کننده را بگذاریم. وقتی یک شرکت محصولات متعددی داشته باشد از این برند استفاده میشود و با شناسایی مناسب ذائقه مشتریان بازار خود را گسترش میدهند و محصولات متنوع خودشان را هر چه بهتر و بیشر برای مشتریان جذاب خواهند کرد.

۴ – ترکیبی از همه

 

محصولات نام خودشان را دارند و برند شرکت مشخص میکند که کدام شرکت محصول را تولید میکند و کدام شرکت برای آنها سود بیشتری را دارد و با تحقیقات و شناختن بازار مناسب هر کدام از آن محصولات می توانند مناسب ترین و سودآورترین آن ها را انتخاب کنند.

خصوصیات یک برند خوب

 

 

برند باید چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع  پیشنهاد کند. برند باید ساده،کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد. برای مثال: نایک، بیک و …

برند باید به راحتی تبلیغ شود

برند باید  دائمی باشد

باید قابل ثبت و حمایت حقوقی باشد

باید مشخص و دقیق باشد

باید دارای صدای لذت بخش در هنگامی که آن را می شنوید باشد

باید اقتصادی بوده و قابل تولید مجدد و تکثیر باشد

باید اصل باشد (تقلیدی نباشد)

باید تصویر خوبی ایجاد کند

نباید به چندین گونه تلفظ شود

نباید تهاجمی (به کسی یا چیزی) و یا اهانت آمیز باشد

نباید قدیمی و کهنه باشد

برندسازی چیست؟

 

برند سازی یا برندینگ را می توان نوعی دانش دانست. دانشی که تلاش می کند به یک نام تجاری برتری بدهد و باعث افزایش اعتبار و ارزش ان شود. در واقع به وسیله برندسازی یک نام تجاری به شهرتی در بازار میرسد که در نهایت این شهرت میتواند باعث افزایش فروش و سوداوری بیشتر برای آن نام تجاری شود. برندسازی را میتوان روشی برای افزایش تولید ثروت دانست. برند سازی یک هنر است و در واقع بیش از یک نانم یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول می باشد. برندسازی یکی از عوامل مهم و حیاتی برای موفقیت در یک کسب و کار است.

روش های مختلف برندسازی

 

 برندسازی با استفاده از ایجاد تمایز

 

بعد از اینکه شما برند خود را معرفی کردید یه یک نقطه مهم و حساس رسیده اید. در این نقطه شما باید با استفاده از علم برندسازی خود را از دیگران متمایز کنید. شما باید به دنبال افزایش کیفیت محصول و خدمات خود باشید و سعی کنید تمایزاتی را در برند خود ایجاد کنید که شما را از رقبایتان متمایز می کند. مردم تمایز ها را دوست دارند و وجود تمایزات مثبت در مقایسه با رقبایتان باعث میشود کسب و کار جدید شما شانس بیشتری برای موفقیت پیدا کند.

 برندسازی با استفاده از فرصت دادن به مشتریان

 

برندهای موفق و ماندگار برندهای هستند که در راستای خواسته های مشتریان خود حرکت و تلاش می کنند. اگر شما با استفاده از علم برندینگ در این مسیر حرکت کنید، مطمعن باشید که محبوبیتی واقعی در بین مشتریان خود پیدا میکنید. در برخی از اوقات شما باید تمرکز خود را تنها بر روی خواسته های مشتریان خود بگذارید. شما باید به مشتریان فرصت دهید که در برخی از موارد مسیر برندینگ شما را مشخص کنند. ماندگاری و موفقیت بالایی در انتظار شما خواهد بود اگر محبوبیت خود را به دلیل تامین نیازهای مشتریان به دست بیاورید.

برندسازی با استفاده از نوآوری

 

یکی از روش های برندسازی به وسیله نوآوری برند سازی در اینستاگرام و تلگرام است. در این روش نیازی نیست که شما که دنبال ارائه کارهایی بدون اشکال و عیب باشید. شما در این روش برند خود را تبدیل به برندی پویا می کنید که ممکن است اشتباه کند اما در واقع زنده است. فراموش نکنید برند ها قادر هتسند که نقص ها را تحمل کنند. میتوان فعالیت های نواورنه در برندی انجام داد و سپس با استفاده از آزمون و خطا نواقص ان را اصلاح کرد. نواوری تنها با وجود خلاقیت امکان پذیر است. با استفاده از این روش برند شما تبدیل به برندی جذاب و پرطرفدار می شود. این روش برندسازی می تواند ارزش زیادی به برند شما در مقابل رقایتان بدهد چرا که مردم به طور کلی به سوی نوآوری جذب می شوند.

توجه به دیگر برند ها

 

این نکته را فراموش نکنید که اگر تمامی توجه خود را تنها به برند خود معطوف کنید در واقع شما دچار اشتباه شده اید. برای برندسازی موفق به استراتژی های موفق مدیران شرکت های رقیبتان نیز توجه کنید. ببینید انها چه استراتژی هایی را در مقابل رفتار مشتریانشان و نحوه فروش کالا داشته اند. حتی میتوانید از اشتباهات شرکت های رقیب خود در بخش مدیریت برند نیز استفاده کنید. برای مثال شرکت های زیادی هستند که مدعی گوش دادن به صدای مشتریان و دادن فرصت به آنها هستند اما در واقع این مهم به هیچ وجه جایی در تصمیم گیری های انها ندارد. شما می توانید از چنین اشتباهاتی درس بگیرید.

نتبجه گیری

 

به طور کلی برندینگ تعریف خیلی وسیعی دارد و هر شخص نسبت به نیاز خود از آن میتواند برای خود تعریفی داشته باشد. برندینگ چیزی فراتر از لوگو و نام تجاری است.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مراحل برندسازی , برندینگ , برند , برندینگ در ایران , کسب و کار 

تمرکز روی هدف چه مزایایی دارد؟

تمرکز روی هدف به خلق سریع آن کمک خواهد کرد.تمرکز روی هدف یک ارتباط موثر با مدیریت زمان دارد و انگیزه را زیاد می کند که این خود باعث بهره وری بیشتر می شود.در این یادداشت شما با ۱۰ توصیه برای رسیدن به اهداف آشنا می شوید که در صورتی که رعایت شوند کمک زیادی به تمرکز روی هدف و تحقق پیدا کردن هدف خواهند کرد. در ادامه نیز به شما گفته می شود که چگونه می توانید در زمان خستگی و فرسودگی نیز تمرکز بر روی هدف را حفظ کنید.

۱۰ توصیه برای تمرکز روی هدف

 

۱-انعطاف پذیر باشید.

 

 

ممکن است موانع زیادی در را رسیدن به هدف داشته باشید.مهم این است که برای رسیدن به هدفمان و تمرکز ذهن روی آن ناامید نشویم و ثابت قدم باشیم و در واقع علت موفقیت انسانهای قرن بیست و یک انعطاف پذیری آنها می باشد.

۲-تمرکز روی هدف،همت و پشتکار

 

ادیسون نزدیک ۱۰۹۰ اخترع را به نام خودشان ثبت کرد.

این  دانشمند میانگین تلاشی که برای هر کدام از این اختراعات کرده حدود ۱۰۰۰ مرتبه تلاش کرده است.

همت اگر سلسله باران شود          مور تواند که سلیمان شود 

یکی  از راه های تقویت پشتکار  تقسیم کردن هدف های کلی و بزرگ به اهداف کوچکتراست.

به طور مثال برای اینکه سرعت تند خوانی خود را بالا ببریم باید اول از کتاب های ساده تر و کم حجم تر استفاده کنیم و نسبت به پیشرفتمان آن را تغییر دهیم.

۳-ترس را کنار بگذارید.

 

از اینکه در را رسیدن به هدف با مشکل مواجه شوید و به هیچ عنوان نترسید.

 ۴-یاداشت کنید.

 

یکی از راه های افزایش تمرکز روی هدف مکتوب کردن آنها روی یک کاغذ و مواجه شدن با آن می باشد.در واقع باید با ترس ها مبارزه کرد تا اعتماد به نفس افزایش پیدا کند اگر از ترس ها فرار کنید آن ترس بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مثلا برای اینکه آتش را خاموش کنید باید به سمت آن حرکت کنید نه اینکه از آن فرار کنید.پس آنها را نوشته و با انها مبارزه کنید.

توماس ادیسون وقتی برای روشن کردن لامپ ۱۰۰۰ بار با شکست مواجه شد تمام دانشمندان می گفتند که او دیوانه شده است اما او در پاسخ گفت من ۱۰۰۰ راه روشن نشدن لامپ را فهمیدم و ۱۰۰۰ تجربه بدست آوردم.

  • اشتباه را باید پذیرفت
  • از تجربه بدست آمده نتیجه گرفت و دوباره حرکت کرد.

۵-داشتن اهداف بزرگ

 

این باور را داشته باشید که زندگی قانون باور ها و لیاقت ها می باشد پس هیچگاه از داشتن اهداف بزرگ نترسید.

بازدارنده های ذهنیمان برای رسیدن به هدفمان چیست؟

دو نوع بازدارنده ذهنی

 

 

بازدارنده های بیرونی

 

 

 

عواملی که به محیط پیرامون مربوط  می شود.یعنی هر عاملی غیر از خودتان مانع شما شود.

بازدارنده های درونی

 

 

که افکار و عقاید و قوانین ما هستند که مانع رسیدن به هدف می شود.باید ها و نباید های ما مانع درونی هستند.باید ها و نباید ها همان قوانینی هستند که شما خودتان آنها را وضع می کنید که مانع حرکت و کاهش انگیزه در شما می شود.

باید ها و نباید های شما چیست؟ چه آسیبهایی به شما می زند؟

چه ضرر هایی دارد؟

اگر آن باید ها و نباید ها را حذف کنید چه کمکی به شما می کند؟

برخی افراد فکر می کنند که این باید ها و نباید ها در آنها ایجاد انگیزه می کند ولی در واقع این طور نیست.باید ها و نباید ها فقط شما را محدود و در شما ایجاد استرس و ترس می کند. 

۶-تا جایی که ممکن است دیگران را از  هدفتان با خبر نکنید.

 

تمرکز روی هدف چه مزایایی دارد؟

مگر کسانی که دارای انرژی مثبت هستند و شما را به سمت هدفتان یاری می کنند. 

۷-با انرژی مثبت و شادی به سمت هدفتان حرکت کنید.

 

این بدان معنا نیست که برای رسیدن به هدف از لذت های زندگی چشم پوشی کنیم و وقتی به هدفمان رسیدیم. برای مثال درآمد زیادی بدست آوردیم سلامتی خود را از دست بدهیم.

۸-خودتان را تشویق کنید.

 

تعیین کردن جایزه و تشویق برای خود در صورت رسیدن به هدف که در شما ایجاد انگیزه می کند.

۹-زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید.

 

برای هر هدفی که دارید دنبال کسانی بگردید که قبل از شما به آن  دست پیدا کردند و در واقع آنها یک مرجع بی نظیری برای رسیدن به هدف خواهند بود.

۱۰-عبارات تأکیدی تعیین کنید.

 

به طور مثال برای هدف خود یک تصویر ذهنی بسازید و یک اسم برای آن تعیین کنید و اوقاتی از شبانه روز را به تکرار آن اسم بپردازید.

این عمل باعث می شود که هدف مورد نظر شما با تمام وجود همراه شما باشد و در واقع تمام اعضای بدن شما به این فکر باشد که هدف شما تحقق پیدا کند.

تمرکز بر روی هدف در زمانی که خسته و فرسوده شده اید

برای شما هم پیش امده است که بر روی هدف خود تمرکز کرده اید اما بعد از مدتی از آن خسته شده و شروع به کار دیگری کرده اید موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارد اما یکی از مهم ترین انها ثابت قدم بودن است. کسی موفق خواهد شد که تحمل سختی را  داشته باشد. قهرمانان ورزشی تنها کسانی نیستند که دارای استعداد، ژنتیک و امکانات هستند بلکه در کنار این موارد عاملی که باعث موفقیت ورزشکاران حرفه ای می شود این است که انها سختی تمرینات تکراری را تحمل می کنند. خستگی نمی تواند انها را از حرکت در مسیر رسیدن به اهدافشان باز دارد. فرقی نمی کند که اهداف شما ورزشی باشد یا تحصیلی و یا مربوط به کسب و کارتان. تازمانی که شما برای رسیدن به هدفتان اشتیاق دارید و این اشتیاق و انگیزه را حفظ کرده اید شانس خوبی برای رسیدن به اهدافتان دارید.

رمز موفقیت افراد موفق

 

افراد موفق هم در طول مسیر با خستگی و نا امیدی مواجه می شوند اما چیزی که آنها را از بقیه متمایز می کند غلبه بر این احساسات نا خوشایند است. خستگی و فرسودگی نمی تواند تمرکز انها را از روی هدف منحرف کند. اما آنها چگونه می توانند بر این خستگی و فرسودگی غلبه کنند؟ واقعیت این است که هیچ قرص و فرمول جادویی در این مورد وجود ندارد. تنها کاری که این افراد انجام می دهند این است که اجازه نمی دهند خستگی و فرسودگی بر روی اعمالشان  تاثیر بگذارد. انها از خود مقاومت نشان می دهند. این افراد در میان تمامی خستگی ها و احساسات نا مطلوب باز هم کاری را که برای رسیدن به اهدافشان لازم است را انجام می دهند.

حرکت به جلو در هر حالتی

 

اکثر افراد در زمانی که خسته نیستند و هنوز با مشکلات مواجه نشدند، دوست دارند به سمت اهدافشان حرکت کنند اما مهم اینجاست زمانی که خستگی و نا ملایمات در مقابل انها قرار میگیرد بتوانند باز هم به مسیر خود ادامه بدهند. واقعیت اینجاست که توانایی کار کردن و حرکت به سوی هدف در زمانی که شما راحت نیستید، کاهش می یابد و این وظیفه شما است که بر روی هدف خود تمرکز کنید تا این احساسات نا مطلوب بر روی اعمال شما تاثیر نگذارد. حال سوال نهایی پیش می آید که چگونه در چنین حالاتی باید تمرکز بر روی هدف را حفظ کرد.

علاقه رمز موفقیت

 

اگر می خواهید در طول مسیر و در زمان خستگی و فرسودگی تمرکز بر روی هدف شما از بین نرود بهترین روش این است که به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید. برای مثال اگر می خواهید یک ورزشکار حرفه ای شوید باید به طور کلی به روند تمرینات ورزشی علاقه داشته باشید و اگر میخواهید یک نویسنده موفق باشید باید به روند نگارش علاقه پیدا کنید. انجام کاری که به ان علاقه دارید در زمان خستگی شما بسیار راحتتر خواهد بود.

به طور کلی باید گفت که اگر می خواهید خستگی و فرسودگی در یک کار باعث از بین بردن تمرکز بر هدف در شما نشود بهترین کار این است که به روند آن کار علاقه داشته باشید. باید تلاش کنید از خود شخصیتی بسازید که علاوه بر داشتن علاقه برای رسیدن به اهداف به تلاش و اقدام برای رسیدن و پیمودن این مسیر نیز علاقه داشته باشید.

 

نتیجه

 

هنگامی که تمرکز حواس خود را روی هدف می گذارید،انگیزه ای به شما می دهد که با هیچ چیز دیگری نمی توانید این انگیزه را به دست بیاورید.این انگیزه کمک می کند تا با ایده های خلاقانه حتی کسب و کار بهتر و ثروت بیشتری به دست آورید.

۱۰ توصیه ای که باعث افزایش تمرکز روی هدف می شود عبارت است از:

۱-انعطاف پذیری-۲-تمرکز،همت و پشتکار-۳-دوری ازترس-۴-یادداشت برداری-۵-داشتن اهداف بزرگ-۶-درمیان گذاشتن اهداف فقط با افرادی که ما را تشویق می کنند-۷-شاد،پرانرژی و مثبت بودن-۸-تشویق خودمان-۹-مطالعه ی زندگی افراد موفق-۱۰-استفاده از عبارات تاکیدی

درضمن در راه رسیدن به اهداف باید ازموانع درونی و بیرونی بازدارنده دوری کرد.

 چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی,هدف,کسب و کار, ایده های خلاقانهثروت,تمرکز حواس 

ثروتمندان تهران

ثروتمندان تهران

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person ماهان تیموری access_time اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ remove_red_eye 981 مشاهده comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه میباشد.

کار آفرینی و یکی از ثروتمندان تهران ; بابک بختیاری (Babak Bakhtiari) یکی از خاص ترین کار آفرین های کشور بوده کار آفرینی او بر میگرده به ذهنه خلاقش او که متولد ۱۳۵۷ اهل تهران است، مؤسس و صاحب امتیاز فروشگاه های زنجیره ای آیس پک و مدیر عامل شرکت آیس پک ایرانیان است که محصول آیس پک اختراع ایشان بوده و هیچگونه نمونه مشابهی در جهان نداشته است .

شروع فعالیت

 

این مجموعه به لطف الهی کمتر از دو سال توانسته ۱۳۰ فروشگاه در داخل و خارج از ایران (۱۱۸ شعبه در ایران و ۴ شعبه در امارات و ۸ شعبه در دیگر کشور های هندوستان، مالزی، تایلند، سنگاپور، ونزوئلا، سوریه، انگلستان و کویت)ایجاد نماید که در مقایسه با سیستم های بزرگ و معروف زنجیره ای دنیا نظیر مک دونالد، استار باکس، کینگ برگر و غیره قابل توجه و بلکه بسیار موفق تر عمل نموده است.

 

رشد و توسعه

 

شرکتهایی مانند مک دونالد، استار باکس، کینگ برگر و غیره  در دو سال اول شروع به کارشان، تنها یک شعبه داشتند در حالیکه آیس پک توانسته هر شش روز یک شعبه در دو سال اول افتتاح نماید.
با این چنین کسب و کار موفق ایشان تا به حال بیش از ۱۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۵۰۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم در کمتر از دو سال به وجود آمده و روز به روز نیز افزایش پیدا خواهد کرد .

 

به دنبال این دستاورد، بابک بختیاری به عنوان جوان ترین کار آفرین کشور و یکی از ثروتمندان تهران و شاید بتوان گفت که به عنوان پدیده کار آفرینی ایران مطرح گردید و شاید دلیل این موضوع سن کم و مدت زمان کوتاه موفقیت این مجموعه تا به حال بوده است.

 

شروع کسب وکار و هوش مالی

 

 

سرگذشت کار حرفه ای او به نقل از خودش:« کار حرفه ای را از بوفه های مدارس شروع کردم. ولی قبل از آن به صورت غیر حرفه ای خرید و فروشهایی در سن نوجوانی انجام می دادم. روبروی خانه ما یک استخر بود. جلوی منزلمان بساط پهن می کردم و نوشابه و کیک می فروختم.

این کار را بدون اطلاع از پدر و مادرم انجام می دادم چون از پول در آوردن لذت می بردم.«یادم می آید تقریبا سال دوم راهنمایی در ساختمانی ساکن بودیم که تعداد زیادی خانواده در آن بود. در آن دوران بروشوری چاپ و اعلام کردم ساندویچ هایی با قیمت مناسب می فروشیم.

ساندویچ های خوشمزه ای را در خانه درست می کردم،  همسایه ها زنگ می زدن و سفارش می دادن در حالی که اصلا نمی دانستند رستورانی در کار نیست. با یک بروشور و خط تلفن ساندویچ می فروختم اینها پتانسیل هایی است که هیچ سرمایه ای نمی خواهد.»

 

«در همان وضعیت فکر می کردم که چه کار درآمد زایی می توانم انجام دهم و همیشه میخواستم ثروتمند باشم همه این کارها همزمان با دوران تحصیلم در مدرسه بود. داستان کسب و کار من از آنجا شروع شد که در اوایل سال ۱۳۷۶ با کمک خانواده یک دستگاه پیکان به مبلغ دو میلیون تومان خریدم و یک روز در میان با یکی از دوستانم با آن کار می کردم. تصمیم گرفتم برای به دست آوردن سرمایه یک ماشین پیکان بخرم و در مسیر رفت و برگشت مسافر کشی کنم. روزهایی بود که از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب مسافرکشی می کردم آن زمان روزانه مبلغ ده هزار تومان پول جمع می کردم که خیلی زیاد بود.»

 

داشتن هدف از زندگی

 

 

«داشتن پنج میلیون سرمایه اولیه هدف من بود و سعی کردم با مسافرکشی، به صورت مقطعی به این هدف برسم. در واقع، انسان به صورت مقطعی کارهایی انجام می دهد که به سرمایه ای برسد.

 

بعد هدفش را تغییر می دهد نه اینکه در آن وضعیت بماند و به همان شکل زندگی راضی بشود. از مسافرکشی خسته شده بودم، بنابراین شغلم را تغییر دادم. مغازه ای در هروی پیدا کردم. برای آن خیلی رؤیا داشتم و می دیدم که قرار است صاحب رستوران بشوم. با آنکه پیکان را فروختم، دو میلیون کم بود، با یکی از اقوام شریک شدم و رستوران را راه اندازی کردیم.

 

باید یک سری دستگاه و لوازم دیگر می خریدیم، که همین مسئله به کشیدن چک یک ماهه منجر شد. از آن پس هر چه درآمد داشتیم بابت بدهی می دادیم و در عمل پولی در صندوق برای خرید مواد اولیه غذایی نمی ماند. در نتیجه کار رستوران هم موفق نبود.»

 

نحوه برخورد با شکست

 

 

برخورد او با تجربه شکست در کار: «من آن زمان شکستی طلایی خوردم. در کار رستوران، سرمایه کم و بی تجربگی ام باعث شد همان سرمایه اندک هم نابود شود. من آن زمان با یک پیتزا فروشی رقابت می کردم. پیتزا فروشی تبلیغات خوبی داشت.

 

در واقع، یک غول بالای سرم بود ولی با این حال همه پاساژیها را به سمت خود کشاندم. سر سال دیدم چندین فقره چک دارم و دیگر نمی توانم ادامه بدهم. تصمیم به کار دیگری گرفتم. مغازه را واگذار کردم و جنس ها را در ازای بدهی به شریکم دادم و دست خالی بیرون آمدم. در صورتی که اگر آنجا می ماندم و استقامت می کردم، شاید حالا آن رستوران هم تبدیل به یک سیستم زنجیره ای شده بود.»

 

در بیشتر وقتها، شکست، عامل پیروزی و حرکت های بعدی است. همیشه باید از شکست هایمان برای بهبودی و موفقیت در کارهای بعدی استفاده کنیم.تغییر شغل: «پس از عدم موفقیت در کار، به فکر راه اندازی کسب و کاری با هزینه کمتر افتادم.

 

تغییر شغل بعد از یک تجربه نا موفق

 

 

از آنجا که از دوران دبیرستان علاقه زیادی به خوردن ساندویچ داشتم و می دانستم بچه  ها نیز از خوردن ساندویچ در مدرسه لذت می برند، پس از مذاکره با مدیران سه مدرسه توانستم بوفه ای را برای مدت یک سال تحصیلی اجاره کنم. با سرمایه بسیار اندک، سه یخچال دست دوم و کهنه و با مبالغ صد و پنجاه هزار  تومان، بوفه این مدرسه ها را راه اندازی کردم. این کار درآمد خوبی داشت.

 

سه ماه تابستان مصادف با تعطیلی مدارس بود و بی کار شدم. آن زمان تغییری در زندگی من رقم خورد. پدرم تصمیم داشت لوازم اداری دفترش را بفروشد، در روزنامه آگهی کردم و همه را تا ۱۱ صبح فروختم. از این کار خوشم آمد. گفتم یا یک آگهی می خریم و با یک آگهی دیگر می فروشیم، به همین خاطر آگهی زدم که مبلمان اداری دفتر کار شما را خریداریم.

 

دو مورد خرید انجام دادم و این بار آگهی فروش زدم. ظرف مدت سه روز همه را فروختم. به مدت دو سال در این کار برای خودم اسم و رسمی پیدا کردم. کسی که شرکتی تاسیس می کرد، از من وسایل می خرید و بعد که شرکت را جمع می کرد، همان وسایل را دوباره به خود من  می فروخت.

 

«پشت بام خانه را کرده بودم کارگاه نقاشی، نجاری و رویه کوبی. به قدری درگیر این کار شدم که فرصت رسیدگی به بوفه ها را نداشتم و انصراف دادم. سودها را جمع و روی تولید سرمایه گذاری کردم. می خواستم تولید کننده شوم، به همین خاطر کارخانه بزرگی را گرفتم. قدمهای بزرگ من در کارخانه ضرر داد. با سرمایه گذاری اشتباه به سوددهی نرسیدم. دوباره موعد چکهایم فرا رسید. مدام پیروزی و شکست، ولی کارها را رها نکردم و ادامه دادم. سپس مرکز میزهای کامپیوتری را به صورت شراکتی دایر کردم.

شکست مجدد و تجربه ای جدید

 

سال ۱۳۸۲، حوالی پارک ساعی مکانی را به قیمت ماهی یک میلیون و ششصد هزار تومان اجاره کردیم. نمایشگاه دائمی میزهای کامپیوتری را دایر و تولید کنندگان را دعوت نمودیم تا نمونه کارهای خود را به نمایشگاه بیاورند. در طول یک هفته، سالن نمایشگاه پر از میزهای کامپیوتر شد. هر کارخانه، نمونه میزش را فرستاد و حدود دویست مدل میزگرد آمد. سپس تبلیغات فروش را شروع کردیم. کارمان خوب گرفته بود که مالک نمایشگاه گفت برای من صرف نمی کند شریک داشته باشم. اختلافم با او جدی شد و کار به دادگاه و دادسرا کشید. چکهای من برگشت خورد و نزدیک سیصد میلیون تومان بدهکار شدم، اینها همه تجربه هایی بود که به من در آیس پک کمک کرد.

ایده ای جدید

 

پس از شکست، تنها راه پرداختن دیون خود را در پرورش یک فکر خلاقانه و کسب و کار جدید دیدم که ایده «سوپر خونه سرویس» به ذهنم خطور کرد که مواد غذایی را به شهروندان می‌رساند.

اینجا بود که تصمیم گرفتم برای جلب نظر تولید کنندگان محصولات مختلف برای پخش محصولات آنها به درب منازل در روزنامه آگهی بدهم.

به دلیل نداشتن زمان کافی برای پرداختن بدهی‌ ها این کار را رها کردم و به فکر راه انداختن کاری دیگر افتادم. همیشه با خودم می گفتم کاری می‌تواند موفق شود که ایده‌ای نو در برداشته باشد.

ساخت اولین آیس پک

 

از دوران کودکی بستنی‌ها را با هم زدن رقیق می کردم و با موز یا اسمارتیز هم می‌زدم و می‌خوردم خیلی از این کار لذت می‌بردم.تصمیم گرفتم این کار را در مقیاس بزرگ عملی کنم. با تکیه بر تجارب کار قبلی که محصولات مختلف برای توزیع به من پیشنهاد می‌شد به این فکر افتادم که یک بستنی متفاوت برای مردم عرضه کنم.

فکر متفاوت بودن از ذهنم بیرون نمی‌رفت. تصمیم گرفتم بستنی بسازم رقیق‌تر، حاوی میوه که با بسته‌بندی کردن آن از طریق نی‌ بشود آن را نوشید. پس از شکل‌گیری این ایده در ذهنم نمونه‌ه ای اولیه آن را آماده کردم و برای امتحان به اعضای فامیل و آشنایان دادم.ایده با استقبال خوبی روبه‌رو شد. تصمیم گرفتم ایده خود را عملی کنم. پس از جست‌وجوی فراوان توانستم دستگاه بسته‌بندی کننده لیوان و نی مخصوص که بتواند بستنی در آن جریان یابد را یافته و آماده راه‌اندازی اولین شعبه آیس پک شدم.

اهداف بزرگ

 

از همان روز نخست چشم‌ انداز جهانی شدن محصول را در ذهنم می‌ پروراندم. به همین منظور روی تابلوی اولین مغازه خود نوشتم آیس پک شعبه مرکزی و بعد از سنجش توان بالقوه بازار در مکان‌های دیگر شعبات دوم و سوم و … را راه‌اندازی کردم تا آنجا که هم‌اکنون بالغ بر ۱۲۰ شعبه در ایران و ۱۰ شعبه در کویت، مالزی، دبی و هند در حال فعالیت می‌باشد و حال یکی از ثروتمندان به حساب می آیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

کار آفرینی کار آفرینی کار

تیم آموزشی ماهان تیموری 

ارائه دهنده ی آموزش های  کارآفرینی ، افزایش فروش ، کسب و کار خانگی , کسب و کار جدید

 

نظرات شما نسبت به زندگینامه‌ی آقای بهروز فروتن بنیانگذار صنایع غذایی بهروز ,برای تمام اعضای محترم سایت و تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار مفید وسازنده می باشد.

بهترین راه های تبلیغات اینترنتی پولساز

 

تبلیغات اینترنتی

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهیدبود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی دارد که در اینجا میخواهم پنج مورد از تبلیغات اینترنتی را به شما آموزش بدهم.

معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی دارد که در اینجا میخواهم پنج مورد از تبلیغات اینترنتی را به شما آموزش بدهم:

۱ – تبلیغات کلیکی

 

شرکت هایی وجود دارند که شما با جستو جو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند(در سال ۹۵ مبلغ هر کلیک ۱۲۰ تا ۲۰۰ تک تومان است) که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند. به این روش ppc گفته میشود که مخفف ” پرداخت به ازای کلیک” است.

 

یکی از مزایای این نوع از تبلیغات این است که با توجه به امکاناتی که شرکت های ارائه دهنده این خدمات در اختیار شما قرار میدهند شما قادر خواهید بود که آمار مناسبی از بازخورد تبلیغات خود به دست بیاورید.

۲ – تبلیغات بنری

 

در تبلیغات بنری شما میتوانید با طراحی بنر با سایز استاندارد و گرافیک بالا و طراحی دلخواه خود(متحرک،ثابت) داخل سایتهایی که مخاطبین هدف شما قرار دارند وارد کنید، و افراد با کلیک روی بنر شما وارد سایتتان میشوند، این نوع تبلیغ در معرفی سایت شما بسیار تاثیر گذار است. اگر میخواهید تبلیغات بنری شما اثر بیشتری داشته باشند بهتر است بنر تبلیغاتی را که انتخاب میکنید با اهداف بازاریابی شما منطبق تر باشد. تبلیغات بنری شما میتواند به صورتی باشد که حالتی از ضرورت و فوریت را ایجاد کرده و زمانی که شخص وارد سایت میشود نظر بیننده را به خود جلب کند. سعی کنید چیزی را در بنرهای تبلیغاتی خود قرار دهید که بینندگان به آن علاقه دارند و نسبت به آن جذب میشوند.

۳ – ایمیل مارکتینگ

 

 

برخلاف نظر خیلی ها که میگن ایمیل مارکتینگ در ایران جوابگو نیست،باید بگم که بسیار بسیار عالیه،شما میتوانید از سامانه های ارسال ایمیل به صورت انبوه که با جستو جو در گوگل خواهید یافت میتوانید پیغام مورد نظر خود را به مخاطبهای هدف خود ارسال کنید .

بازاریابی الکترونیکی یکی از روشهای رایج و موثر تبلیغات اینترنتی است البته در هنگام استفاده از ایمیل مارکتینگ باید نکاتی را رعایت کنید. در ابتدا باید هدف شما از ارسال ایمیل مشخص باشد. در قدم بعدی باید عنوان ایمیل های ارسالی شما ساده و قابل فهم برای عموم مخاطبانتان باشد. همچنین شما باید مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید و اطلاعاتی را مربوط به آنها جمع اوری کنید. به دنبال ارسال ایمیلهای اسپم نباشید و تنها به کسانی ایمیل ارسال کنید که با رضایت ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند. این نکته را فراموش نکنید که استفاده از بازاریابی ایمیلی به روش اسپمینگ کمک زیادی به شما نخواهد کرد. در ادامه چند پیشنهاد عالی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ ارائه شده است.

روند ثبت نام آسانی داشته باشید

 

 

سعی کنید شرایطی را فراهم کند که کاربران بتوانند به راحتی در فرم شما در وب سایت ثت نام کنند و ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. به طور معمول افراد وقت و حوصله جواب دادن به تعداد زیادی از سوالات را ندارند، پس فراموش نکنید فرم عضویت در خبرنمامه شما باید به گونه ای طراحی شود که تنها سوالات ضروری را از مخاطبان بپرسد و همچنین این فرم باید در قسمتهای مختلفی از وب سایت شما در دسترس قرار داشته باشد و بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی انرا پیدا کنند.

سعی کنید زمینه های مورد علاقه کاربران را بشناسید

 

 

اگر شما بتوانید علاقه مندیهای کاربران خود را بشناسید و دسته بندی کنید میتوانید مطالبی را در زمینه هایی که آنها علاقه دارند برایشان ارسال کنید. زمانی که کاربران مطالبی را در زمینه مورد علاقه شان از طرف شما دریافت کنند و همراه این مطالب پیشنهاداتی نیز در زمینه کسب و کارتان به انها ارائه شود میتوانید انتظار داشته باشید که این کاربران تبدیل به مشتریانی وفادار نسبت به وب سایت و کسب و کار شما شوند.

اعتماد کاربران را جلب کنید

 

 

به کاربران بگویید ایمیلی را که در اختیار شما قرار داده اند در نزد شما امانت خواهد بود و تنها ایمیلی هایی به آنها ارسال میشود که مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت شما است و مخاطبان به خاطر آنها ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند. هر چه قدر بتوانید اعتماد مخاطبان را بیشتر به سوی خود جلب کنید شانس بیشتری در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی خواهید داشت.

تناوب را در ارتباط خود با مشتریان حفظ کنید.

 

 

ایمیل مارکتینگ میتواند باعث ایجاد رابطه ای موثر و بلند مدت میان شما و مخاطبانتان شود. سعی کنید فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه دهید. برای مثال میتوانید اخباری را که برای مشتریانتان ممکن است جذاب باشد را در زمینه کاریتان برای آنها ارسال کنید و یا آنها را در جریان فعالیت های انجام شده در کسب و کارتان قرار دهید.

کاربران را تشویق کنید که در خبرنامه شما عضو شوند

 

 

شما زمانی در بازاریابی ایمیلی موفق خواهید شد که کاربران با رضایت ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و در خبرنامه شما عضو شوند. گاهی اوقات با دادن امتیازات کوچکی و یا تشویق کاربران میتوانید باعث شوید که آنها در خبرنامه شما عضو شوند. برای مثال میتوانید فایل های با ارزشی را تهیه کنید و به بازدید کنندگان از وب سایتتان بگویید که در صورت عضو شدن در خبرنامه میتوانند به صورت رایگان به این فایلها دسترسی پیدا کنند.

 

 

۴ – تبلیغات در گوگل

 

 

این روش تبلیغ رو با کلیک در قسمت تبلیغات داخل سایت ماهان تیموری بخش تبلیغات در گوگل ،به صورت کامل توضیح دادیم.

۵ – پاپ آپ

 

 

این روش در کمک به بالا رفتن سایت شما خیلی مؤثر است اما توصیه میکنم که در شروع کار خود از این روش استفاده کنید، چون در طولانی مدت به سئوی سایت شما ضرر میزند،شما با گرفتن یک پوپاپ در قالب یک صفحه میتونید بازخورد خوبی برای معرفی محصول خود بگیرید. به دلیل ارزان بودن و رشد سریع رتبه سایت شما همانطور که گفته شد استفاده از این روش در آغاز کار میتواند انتخاب مناسبی باشد.

معایب استفاده از پاپ آپ

 

 

پاپ آپ به پنجره های اضافی گفته میشود که بر روی یک پنجره باز میشود. حتما بارها با این نوع از تبلیغات برخورد کردید و زمانی که بر روی یک صفحه کلیک میکنید یک سایت تبلیغ پاپ آپ هم بدون اجازه شما برایتان باز میشود. استفاده دراز مدت از این روش به سئوی سایت شما ضربه میزند و معایبی را به دنبال دارد که در اینجا به آن اشاره میکنیم.

یکی از معایب تبلیغات پاپ آپ این است که ممکن است بازدید کننده را از سایت اصلی دور کند ولی مهمترین مشکل استفاده از این نوع از تبلیغات این است که به صورت ناخواسته بازدیدکنندگان را به یک سایت هدایت میکنند و همین عدم رضایت در بسیاری از موارد باعث میشود که بازدیدکننده به آن سایت به شکل مزاحم و سایتی فاقد اعتبار لازم نگاه کند.  یکی دیگر از معایب استفاده از پاپ آپ این است که باعث افزایش نرخ پرش سایت شما میشود هرچه درصد نرخ پرش سایت شما بیشتر باشد این معنی را میدهد که سایت شما جذابیت کمتری برای بازدیدکنندگان داشته است و آنها بعد از بازدید از یک صفحه بدون اینکه فعالیتی در سایت شما انجام دهند آن را ترک کرده اند.

نتیجه گیری

 

 

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به سایر روش های تبلیغات باعث شده است که امروزه شاهد این موضوع باشیم که از یک کسب و کار جدید و نوپا گرفته تا شرکتهای خیلی بزرگ از این روشها استفاده کنند.در واقع به دلیل ارزان بودن، تبلیغات اینترنتی این فرصت را در اختیار شرکتهای کوچک نیز قرار داده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند. همانطور که میبینید تبلیغات اینترنتی به روشهای متنوعی انجام میگیرد و شما میتوانید با توجه به کسب و کارتان و نیازی که دارید از تعدادی از این روشها اسفاده کنید.

 

 

تبلیغات بسیار مؤثر دیگر هم هستند: مثل تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر که به صورت تخصصی که در  بسته آموزشی کسب و کار در تلگرام و اینستاگرام ، داخل وب سایت آموزشی ماهان تیموری هست میتونید استفاده کنید . همین حالا دوستان و عزیزهایی که احساس میکنید به این آموزش ها نیاز دارند رو دعوت کنید و کلیپ را برایشان ارسال کنید.

شاد، پیروز و موفق باشید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی , کسب و کار جدید , تبلیغات در اینستاگرام ,تبلیغات در تلگرام

کسب و کار اینترنتی چیست ؟!

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ به مجموعه کارهایی که در فضای اینترنت انجام میشود کسب و کار اینترنتی می گویند.به طور مثال:شما در گذشته برای خرید ساعت به فروشگاه ساعت فروشی می رفتید و ساعت می خریدید اما در حال حاضرشما ساعت را می توانید از اینترنت هم تهیه کنید ،بیشتر از۷۵% از کسب و کارها می توانند تبدیل به کسب وکار اینترنتی شوند.آگر شما کسب وکار دارید اما کسب و کار اینترنتی ندارید و از اینترنت پول در نمی آورید سخت در اشتباهید و از رقیبان خود عقب ماند اید.

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم ؟

 

با وجود شرایط بد اقتصادی افراد توانایی ریسک کردن را از دست داده اند و بعضی از افراد با کمبود آگاهی دست به کسب و کار اینترنتی زدند و زیان مالی دیدند . بیشتر افراد دوست دارند رئیس خودشان باشند تا اینکه مجبور باشند از شخص دیگری اطاعت کنند از این رو افراد رو آوردند به کسب و کار اینترنتی و از طرفی نمی دانند چگونه شروع کنند برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بازار محصولات را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد هم درآن محصول وقتی به طور تخصصی کار کنید قابل اعتماد تر به نظر می رسید و درآمدتان افزایش می یابد.

شروع یک کسب و کار خوب

 

 

با مثالی می توان این موضوع را به خوبی توضیح داد مثلا شما فرض کنید یک کسب و کار خوب را در منزل راه اندازی کنید و با اینترنت تمامی کارهای خود را بتوانید انجام دهید آن وقت هست که شما متوجه خواهید شد یک کسب و کار اینترنتی در منزل چقدر می تواند به شما کمک کند.

زیرا از بسیاری جهات به نفع شما خواهد بود یکی از آن مسائل این است که شما از منزل بیرون نمی روید و تمامی کارها را در منزل خودتان انجام می دهید که این خود باعث خواهد شد از بسیاری از هزینه های اضافی جلوگیری شود و از شلوغی بیرون از منزل در امان باشید اما باید ببینید که چه کاری را از کجا باید شروع کنید که علاوه بر سود آن به شما ضرری نرساند شما با خواندن این مقاله و دنبال کردن آن به بسیاری از سوالاتتان پاسخ خواهید داد و میتوانید راه را برای شروع این کسب و کار پیدا کنید.

سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است ؟

 

آمار بیکاری در جامعه روز به روز درحال افزایش است  وافراد سرمایه ی کافی برای راه اندازی کسب و کار ندارند و همینطور تکنولوژی و جامعه رو به پیشرفت است که می توان از آن ها به عنوان یک فرصت نگاه کرد برای راه اندازی یک کسب و کار پر درآمد که سرمایه اولیه ای نیاز ندارد بهترین گزینه کسب و کار اینترنتی می باشد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط کافی است اینترنت داشته باشید و درآمد حداقل روزی ۳۰۰ تومان داشته باشید.شما می توانید برای آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی به مقاله کسب درآمد اینترنتی مراجعه کنید.

انواع روش های کسب درآمد اینترنتی

 

کسب درآمد از اینترنت راه های مختلف زیادی وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنم.اگر در زمینه خاصی تخصص دارید می توانید محصولات آموزشی ای را ایجاد کنید و آن ها را در اینترنت به فروش بگذارید اگر در ارائه نوعی خدمات تخصص دارید می توانید خدماتتان را در اینترنت معرفی کنید .در واقع از طریق اینترنت مشتری برای خودتان جذب می کنید می توانید کالاهای فیزیکی را برای فروش بگذارید کالاهای فیزیکی مثل کارهای دستی خودتان، کتاب‌، لوازم ورزشی و …می توانید کانالی در تلگرام درست کنید و ممبر هایتان را افزایش دهید و با تبلغات افراد دیگر را در آن کانال قرار دهید و درآمد کسب کنید.

کسب و کار اینترنتی چه مزایایی دارد؟

 

  1. شما رئیس خود هستید.
  2. در خواب هم پول درمی آورید.
  3. از خانه خود خارج نممی شوید.
  4. زمان در اختیار شما است.
  5. از کار کردن لذت می برید.
  6. اطلاعاتتان افزایش می یابد.
  7. محیط کارتان را خودتان انتخاب می کنید.
  8. می توانید همزمان دارای چند شغل باشید.
  9. پول بیشتری بدست می آورید.
  10. هزینه های اضافی مثل هزینه رفت و آمد به محل کار حذف می شود.

 

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

 

 

در بحث کسب و کار اینترنتی با نمونه های موفق زیادی مواجه میشویم. مهم نیست شما چند سال سن و یا چه مقدار سرمایه دارید یا اصلا در کدام منطقه زندگی میکید. اگر ایده و خدماتی دارید که برای مخاطبان جذاب است شما مهمترین فکتور موفقیت در کسب و کار اینترنتی را دارید.  در قدم اول شما نیاز به یک نقشه راهنما دارید. این نقشه راهنما در واقع همان طرح تجاری شما است. این طرح تجاری به طور کلی باید مواردی مانند: چشم انداز، ماموریت، هدیف، راهبرد و برنامه را شامل شود.

 

گروه های عمده کسب و کار اینترنتی

 

 

کسب و کارهای اینترنتی به اشکال مختلفی انجام میشود. در ابتدا شما باید مشخص کنید که ایده و خدمات شما در چه گروهی جای میگیرد. برای مثال آیا شما قصد فعالیت در شبکه های واسطه گری را دارید یا قصد دارید در زمینه تبلیغات اینترنتی به فعالیت بپردازید. یا ممکن است شما قصد خرید و فروش کالاهایی را در اینترنت داشته باشید یا خدمات تخصصی را به دیگران ارائه دهید و ……….. چندین حوزه مختلف در کسب و کار اینترنتی وجود دارد. شما باید ببینید که در کدام یک از این گروه ها جای میگیرید.

سئو

 

برای بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی بهینه سازی رتبه وب سایت برای موتورهای جستجو یک عامل کلیدی در راه رسیدن به هدف تلقی میشود. فرقی نمیکند شما چه خدمات یا محصولاتی را در اینترنت ارائه کنید در هر صورت برای موفقیت باید دیده شوید. و بهینه سازی سئو باعث میشود که مخاطبان شما را ببینند.با این کار شما باعث می شوید تا مطالب شما به تعدادی که می خواهید بازدید داشته باشد و این امر باعث پیشرفت شما در کار و یا اگر محصولی ارائه می دهید باعث فروش بیشتر خواهد شد. برای مثال با این شما میتوانید رتبه سایت خود را هم افزایش دهید.

برند سازی

 

 

برای بیشتر دیده شدن در اینترنت شما باید برندسازی کنید. یعنی کاری کنید که ارزش برند کسب و کار شما در اینترنت افزایش پیدا کند. هر روزه شاهد افزایش برندهای اینترنتی هستیم. همچنین بسیاری از شرکت ها و برند های معروف نیز علاوه بر روش های بازاریابی سنتی به طور گسترده از بازاریابی آنلاین نیز استفاده می کنند. برای موفقیت شما باید نکات تاثیرگذار در زمینه برندسازی اینترنتی را به خوبی بیاموزید.

بازاریابی اینترنتی

 

یکی از موارد ضروری برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی بازاریابی آنلاین است. روش های متنوعی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که با توه به نوع کسب و کارتان و بودجه ای که برای منظور در نظر گرفته اید، میتوانید مواردی را انتخاب کنید. برا مثال یکی از روشهای مرسوم بازاریابی ایمیلی است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از این روش سود میبرند.البته شما باید تاکتیکهای مناسب برای هر روش از بازاریابی آنلاین را به خوبی بیاموزید تا بتوانید بازاریابی آنلاین موفقی را تجربه کنید.

دیدگاه شما نسبت به کسب و کار اینترنتی

 

موفقیت و عدم موفقیت شما در یک کسب و کار جدید اینترنتی بستگی به دیدگاه شما دارد. ایده های جدید خود را پرورش دهید حتی اگر در حال حاضر سرمایه کافی برای آن را دردسترس ندارید. هیچ چیز در دنیای اینترنت نمیتواند شما را محدود کند پس تسلیم شرایط محیطی نشوید.

سعی کنید دوستانی پدا کنید که میتوانند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. داشتن ارتباط موثر با افراد موفق در این زمینه میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی شما داشته باشد.

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله کسب و کار اینترنتی چیست؟ لذت برده باشید . 

نتیجه گیری

 

 

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما هم می توانید برای خودتان کسب و کاری داشته باشید و از آن لذت ببرید ، البته در نظر داشته باشید که ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت و همینطور ارائه پیشنهادات و مشاوره ها به مشتری می تواند یک مشتری گذری را برای شما به طور ثابت نگه دارد . پس سعی خودتان را بکنید تا بتوانید بین رقبا شناخته شوید .

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

کار آفرینی کار آفرینی کار

تیم آموزشی ماهان تیموری 

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی