ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

مهم ترین ویژگی های تبلیغ نویسی

علم تبلیغ نویسی فقط به معنای نگارش و نوشتن تبلیغات نیست. بلکه ویژگی های تبلیغ نویسی باید در آن رعایت شود. آشنایی با ویژگی های تبلیغ نویسی برای کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. وقتی ویژگی های تبلیغ نویسی را رعایت کنید تبلیغ شما متفاوت و جذاب می شود.

۳ اصل از ویژگی های تبلیغ نویسی

 

ویژگی های تبلیغ نویسی

۱ . مزایای محصولتان را بنویسید

 

 

مثال  پاور بانک را توضیح می دهم.اگرپاربانک ۱۶ میلی آمپر است ، و مثلا اگر یک گوشی G3 دارید و ۳۰۰۰ میلی آمپر است .یک سری محاسبات انجام دهیم و به جای اینکه بگوییم پاور بانک ما ۱۶ میلی آمپر است بگوییم شما می توانید ۵ بار گوشی موبایلاتان را شارژکنید.

کاربر معمولی ۱۶ میلی آمپر را نمی داند یعنی چی.ولی می توانیم بگوییم که ۵ بار می توانی موبایلت را شارژ کامل کنی و نیازی به آداپتور و شارژر نیست و هم زمان می توانی هم گوشی ات را و هم تبلت ات را شارژ کنی

  • این امکان به چه کارایی دارد:
  • پاسخ مزایای محصول : مثلا ۵ بار شارژ کامل می کند.

چیزی که باعث خرید مشتری می شود و موجب رشد کسب و کار ما می شود، مزایای محصولات ما می باشد. این نکته را فراموش نکنید که شما قرار است برای مشتری تبلیغ نویسی کنید پس لازم است مزایای محصول خود را به گونه ای توضیح دهید که مخاطبان شما به راحتی بتوانند آن را درک کنند. سعی کنید بر روی مزایایی از محصول خود تاکید بیشتری کنید که برای مشتری اهمیت بیشتری دارد. اگر محصول شما مزیتی دارد که ان را از محصولات رقبا متمایز میکند شما باید به این موضوع به شکل یک فرصت طلایی نگاه کنید چرا که در اکثر موارد مخاطبان به محصولات متمایز تمایل بیشتری پیدا میکنند.

 

۲ . طراحی یک پیشنهاد رد نشدنی

 

 

 

ممکن است محصولی که شما ارائه میدهید توسط تعداد زیای از رقبا نیز ارائه شود اما شما میتواند با ایجاد شرایطی خاص برای محصولات خود مزیتهایی را ایجاد کنید که ان را از محصولات دیگران متمایز کند. شما میتوانید در زمان کوتاهتری محصول را به دست مشتریان برسانید و یا اینکه تخفیفاتی را برای ان در نظر بگیرید و یا میتوانید محصولات خود را به صورت رایگان ارسال کنید.

اینها  برخی از مزیتهایی هستند که شما میتوانید برای محصولات خود ایجاد کنید. در ادامه چند پیشنهاد به شما ارائه شده است که میتوانید برای متمایز کردن محصول خود ازانها استفاده کنید. مسلما در حالت عادی فروش محصولی که توسط عده زیادی از رقبا نیز به فروش میرسد سخت به نظر می آید مثلا پاور بانک را ۱۰۰۰ نفر می فروشند. در اینجا می توانید یک پیشنهاد رد نشدنی طراحی کنید و کاربر از شما خرید کند.

 

  • زمان ارسال

 

 

یکی از مواردی که شما میتوانید به مشتریان خود پیشنهاد دهید این است که محصول سفارش داده شده را در کمترین زمان ممکن به آنها برسانید. محصولاتی که در کمترین زمان به دست مشتری خواهد رسید. این میتواند یک پیشنهاد خیلی خوب به مخاطبان باشد تا برای خرید  محصول از شما تشویق شوند . مثلا سه شنبه محصولی را سفارش دادم و گفتند که پنج شنبه به دستت خواهد رسید.

 

  • هدیه ویژه

 

 

یک هدیه ی ویژه و رد نشدنی به مشتریمان بدهیم.که فرض کند با گرفتن این هدیه برد بزرگی کرده است. مثلا بلیط های تخفیفی را خرید کرده و با محصول به طور رایگان بدهید. و روی قیمت محصول بکشید. کمتر کسی را میتوان یافت که گرفتن یک هدیه رایگان را دوست نداشته باشد. زمانی که شما به مخاطبان خود بگویید در صورت خرید یک  محصول  نیز به صورت رایگان به آنها اهدا خواهد شد در واقع حس بسیار خوبی را در آنها ایجاد کرده اید

 

  • گارانتی

 

 

 

مثلا زمان تست برای محصولتان بگذارید. یا یک هدیه و گارانتی خوب بگذارید که شما را از باقی رقبایتان متمایز کند. شما با اینکار به مشتریان خود اعتماد به نفس بیشتری برای خرید کردن میدهید.آنها این احساس خوشایند را خواهند داشت که اگر محصولی که انتخاب کرده اند دارای مشکلی باشد این فرصت را خواهند داشت که از گارانتی که شما ارائه میدهید، استفاده کنند. مطمعناً اینکار باعث برجسته شدن محصولات شما نسبت به رقبایتان خواهد شد.

 

  • تخفیف برای تعداد زیاد

برای تعداد زیاد می توانید تخفیف بگذارید. به مشتریان خود بگویید که اگر از یک تعداد معینی بیشتر خرید کنند شما تخفیفات اضافه ای را برای آنها در نظر خواهید گرفتید. این تخفیفات میتوانند مانند هدیه دادن بر روی مشتریان شما تاثیر بگذارد. شما با این کار علاوه بر اینکه به مزیت محصولات خود در مقابل محصولات رقبا اضافه کرده اید بلکه باعث میشوید که مشتریان تشویق شوند که خرید بیشتری از شما کنند. مسلماً مهمترین هدف از تبلیغات فروش بیشتر است و استفاده از تخفیفات میتواند به شما در رسیدن به هدف خود کمک زیادی کند.

 

  • تخفیف برای زمان محدود

یعنی بگوییم اگر تا فلان تاریخ این محصول را بخرید تخفیف دارد. تخفیف باید با دلیل باشد. تخفیف های بیش از حد دیدگاه مردم را نسبت به شرکت بد می کند. برای شما توضیح دادیم که استفاده از تخفیفات میتواند چه کمکی به شما کند اما بهتر است برای تخفیفات خود محدودیتهای زمانی در نظر بگیرید. این کار باعث میشود مشتریان شما ارزش این تخفیفات را بهتر درک کنند و علاوه بر این حس کنند که اگر دچار تعلل شوند ممکن است فرصت استفاده از این تخفیفات را از دست بدهند.

 

  • نسخه آزمایشی

 

 

اگر مطمئن هستید محصولتان خوب است ، نسخه آزمایشی بدهید. شما با این کار به مشتریان خود میفهمانید که از کیفیت محصولات خود مطمعن هستید و میدانید که مشتریان نیزاز آن راضی خواهند بود. این کار شک و تردید را برای خرید در مشتریان شما از بین خواهد برد. این کار به نوعی نشان دهنده اعتماد به نفس بالا در شما است. شما با این کار میتوانید باعث افزایش اعتماد به نفس در مشتری برای خرید و اتمام یک معامله نیز بشوید.

 

  • ارسال رایگان

 

ارسال رایگان ارائه دهید. مشتریان از ارسال رایگان استقبال خوبی میکنند چرا که میدانند برای رسیدن کالا به دستشان نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست و تنها کافی است هزینه خود محصول را بپردازند. این یک پیشنهاد عالی برای انها خواهد بود. مطمعن باشید در زمان مقایسه مصولات شما با دیگران مشتریان این نکته را هرگز فراموش نمیکنند.

 

  • محدودیت موجودی کالا

 

مثلا بگوییم از این محصول ۵ عدد باقی مانده است. علاوه بر استفاده از محدودیت های زمانی شما میتوانید از محدودیتهای در تعداد نیز استفاده کنید. به طور کلی انسانها رقابت را دوست دارند و مهمتر از ان دوست دارند در رقابتها پیروز شوند. شما میتوانید از این روش علاوه بر نشان دادن پرفروش بودن محصولات خود برا ی ایجاد نوعی رقابت برای به دست اوردن محصول در بین مشتریان خود استفاده کنید.

 

 ۳ . ضمانت قوی‌

 

 

جی آبراهام می گویید: اگر می خواهی در بیزینس ات موفق شوی ریسک را از روی دوش مشتری بردار و روی دوش خودت بگذار

ضمانت بدهید: مثلا بگویید تا ۳۰ روز استفاده کن اگر به دردت نخورد برگردانید، اگر محصول شما خوب است دلیلی وجود ندارد که افراد محصول را بازگردانند. اگر بتوانید موارد زیر را رعایت کنید مطمئن باشید در صورتی که رقیبانتان از این سیستم استفاده نکرده باشند، تمام رقیبانتان را می توانید کنار بزنید.

  • بازگشت وجه بدون قید و شرط در ۳۰ روز

  • گارانتی تعویض

  • گارانتی تعمیرات در زمان مشخص

مثلا قبلا هاست تعویض یا بازگشت نداشت اما مدتی است که هاست ها تا ۷ روز گارانتی تعوض دارند.

نتیجه گیری

 

 

توجه به این موارد موجب می شود که ما بتوانیم محصولات خود را بیشتر در معرض دید مشتری قرار داده و حواس مصرف کننده را به سمت آن جلب کنیم. باید بدانیم تبلیغات خوب موجب افزایش ثروت برای ما خواهد شد. اگر به دنبال پولدار شدن هستید حتما می بایست ویژگی های تبلیغ نویسی را شناخته و آن را برای محصولات خود بکار گیرید. به یاد داشته باشید تبلیغات خوب ناشی از ایده های نو خواهد بود. باید با ایده های خلاقانه خود با ذهن مخاطب ارتباط موثر برقرار کرده و وی را برای خرید کالای خود ترغیب کنید.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

 

گروه آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – مهسا فرازمند
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات محیطی ,ایده های نو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.