ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

زندگینامه حسن رجبعلی بنا

زندگینامه  حسن رجبعلی بنا

بنیانگذار گروه صنعتی بنا

( شرایط خانوادگی ناآرام و ضعیف از لحاظ مالی-بدون تحصیلات دانشگاهی و بدون سرمایه اولیه)

 

شرایط خانوادگی نا مناسب

 

 

بنیانگذار گروه صنعتی بنا، او شرایط خانوادگی مناسب نداشته و بدون تحصیلات دانشگاهی و بدون سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار تبدیل به یکی از کار آفرینان کشور تبدیل شدن گفتن از گذشته ی انسان های بزرگی مانند زندگینامه حسن رجبعلی بنا انقدر ها هم آسان نیست. مردانی به استواری کوه و قلبی سرشار از امید که توان ادامه ی مسیر را بدون توکل به خداوند ممکن نمی دانستند. او در یک خانواده ی نا آرام به دنیا آمد.

مادر روان پریش و پدری که از عهده ی مخارج زندگی بر نمی آمد و از همان ابتدا به عنوان داماد سرخانه زندگی مشترک را آغاز کرده بود. خانواده ای که دلیل بی سامان بودنش را از خداوند جویا می شود ولی هیچگاه نارضایتی خود را بروز نمی دهد. دنیای کودکی را به سختی طی می کند

شروع به کار در سن پایین

 

 

تنها سه سال داشت که پدرش به فکر تجدید فراش می افتد و آنها را ترک می کند. به دلیل حمایت نکردن پدر از خانواده و وضعیت مالی وحشتناک آن زمان هیچ وقت به دبستان نرفت و مجبور به کار کردن در یک مغازه ی موتور سازی شد زیرا اون هدف داشت . روزها را با نوازش شلاق های صاحب مغازه بیدار می شد و شب ها را با ترس به رختخواب باز می گشت. او فقط دوازده سال داشت ولی ناچار به کار کردن بود و اغلب فقط سه ساعت زمان برای خوابیدن داشت.

او می گویید:

چاره ای نداشتم جز اینکه به شدت کار کنم و با هزینه ی کار کردن خودم، بزرگ شوم.

تجربه شرایط کاری جدید

 

 

در سن شانزده سالگی توان خود را تمام شده دید و دیگر نمی توانست این همه سختی را تحمل کند و تصمیم به فرار گرفت؛ فرار از خستگی به سوی آرامش. به کویت رفت و شرایط کاری متفاوتی را تجربه کرد و خواست کسب و کار جدید را تجربه کند . هجده ساله بود که به امید معاف شدن از سربازی با توجه به شرایط مادرش به ایران برگشت و دوران آموزشی را در عجبشیر گذراند ولی به دلیل شرایط خانواده از پادگان فرار کرد و به تهران آمد. کار کردن را از سر گرفت و در همان موتور سازی که قبلا کار می کرد شروع به کار کرد. در همین ایام بود که با دختری ازدواج می کند و تشکیل خانواده می دهد.

به دلیل شرایط سخت کاری در آن مغازه تصمیم به تغییر محل کار خود گرفت و در جایی دیگر که حقوق بهتری هم می گرفت مشغول به کار شد. روز به روز شرایط کاری او بهتر می شد و به دلیل تجربه ها و توانایی هایش در محل کار و موقعیت شغلی خود ارتقا می یافت. کم کم شروع به شناخت قطعات موتور سیکلت و فروش آنها کرد.

دیگر به او به دید گذشته نگاه نمی شد و در بین مردم از ارزش و مقام مناسبی برخوردار شده بود. مشکلات بزرگ را پشت سر گذاشته بود و وضعیت مالی و شرایط زندگی خود را بهبود داده بود. انسان های بزرگ دارای هیچ تفاوت خاصی نیستند آنها فقط دارای فکری بزرگند که هیچ محدودیتی را برای خود آخر دنیا نمی دانند و از تلاش و مقاومت در هر مسیری که آنها را به موفقیت و هدفشان می رساند کوتاهی نمی کنند.

اولین کار تولیدی

 

 

اولین کارآفرینی و کار تولید خود را با تولید واشربندی موتور سیکلت آغاز کرد. طولی نکشید که مرغوبیت کالای تولیدی او جای محصولات ژاپنی را به خود اختصاص داد به طوری که به کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان نیز صادر می شد. تأسیس شرکت قطعه سازان شکوه دومین دستاورد این مرد بزرگ بود.

در این مجموعه تولید قطعات آلومینیومی و پلاستیکی مورد استفاده در موتور سیکلت انجام می شد. شروع کسب و کار این مجموعه با آغاز جنگ تحمیلی مقارن شده بود که به سفارش سپاه پاسداران اقدام به ساخت کلاهک های خمپاره های ۶۰-۸۰-۱۲۰ نمودند. مجموعه کارگاهی رجبی_نام تولیدات خود را رجبی انتخاب کرده بودند_  در این مدت به جز کار تولیدی خود به ساخت و تولید ابزار دفاعی نیز مشغول بودند.

پیشرفت سریع در کار تولیدی

 

 

از آنجایی که آقای رجبعلی شناخت کامل به قطعات موتور سیکلت و همچنین شناخت نیاز بازار داشتند، با تولید قطعات پر مصرف تمام بازار را فتح کردند. و در مدت زمان کوتاهی به یک وارد کننده و صادر کننده ی قوی در این زمینه تبدیل شدند. در برهه ای از زمان تصمیم به تجارت فرش گرفتند و دفتری در شهر ونکوور کانادا تأسیس کردند. او نقطه ی عطف زندگیش را خرید شرکت جهان رو(نمایندگی انحصاری موتور سیکلت کاوازاکی) می داند.

با خرید اکثر سهام این شرکت، به یک تولید کننده ی موتور سیکلت تبدیل شدند. با کمی تغییر در نوع تولید از سنتی به مدرن توانست به کار خود رونق دهد. آقای حسن رجبعلی بناء پیشگام سیستم پیش فروش موتور سیکلت در ایران بود و با این کار توانست در آن شرایط سخت واردات به کشور نیاز جامعه را برآورده کند و از موقعیت فوق العاه ای برخوردار گردد. موفقیت همین است!

باور به موفقیت و ثروتمند شدن

 

 

ثروتمند شدن و در اوج بودن را باید باور داشت و برای رسیدن به آن تلاش کرد. مهم این است که بخواهید و باور داشته باشید و اعتماد به نفس داشته باشید که می توانید.به نظر شما نقطه ی مشترک تمام ثروتمندان در چیست؟ آیا همه ی آنها دارای خانواده ای ثروتمند هستند و ریشه ی خانوادگیشان ثروتمندان را تشکیل می دهد؟

آیا از طریق شانس یا به طور اتفاقی ثروتمند شده اند؟ آیا با ظلم به فقرا و خوردن حق مردم به ثروت رسیده اند؟ کمی فکر کنید!دنیای فکری و باوری تمام ثروتمندان بر روی تلاش و پشتکار بنا شده است و دلیل حرکتشان تعهد است! تعهد به خودشان ! توقع و انتظار داشتن از خودشان و توانایی هایشان دلیل رشد و پیشرفت این انسانهای همیشه پایدار است و نه هیچ چیز دیگری که در نگاه اول به آنها به ذهن هر یک از ما خطور می کند.

تلاش، راز موفقیت انسانهای بزرگ

 

 

برای رسیدن به اهدافتان چقدر تلاش کرده اید و چند با شکست خورده اید؟ راز موفقیت و کسب کار موفق انسانهای بزرگ همین است: تلاش، تلاش و تلاش! بدون خستگی از مشکلاتی که احتمال وقوعشان زیاد است، بدون توقف به خاطر موانعی که بر سر راهشان است، بدون دلسردی از همه ی نا ملایمات روزگار! اکثر ما در بهترین شرایط رشدی قرار گرفته ایم بدون سختی، بدون مشکل و بدون هیچ عاملی که باعث ناتوانیمان شود! درست است؟ 

از شما می خواهم برای خود و زندگیتان تصمیم بگیرید. آیا شرایط موجود خودتان را دوست دارید؟ اگر آری! خب خدارا شکر ولی اگر شرایطتان را نمی خواهید و می خواهید بهتر، آرامتر و ثروتمندتر باشید، کمی فکر کنید! برای باقی زندگی خود خودتان تصمیم بگیرید و نگذارید که هیچ عاملی سد راهتان شود و شما را از رسیدن به یک زندگی آرام و به دور از هیچ کمبودی باز دارد. شعری به خاطرم آمد:

تو شاهکار خالقی تحقیر را باور نکن،

بر روی بوم زندگی هر چیز می خواهی بکش                         زیبا و زشتش پای توست تقدیر را باور نکن

تصویر اگر زیبا نبود نقاش خوبی نیستی                                   از نو دوباره رسم کن تصویر را باور نکن

خالق تو را شاد آفرید، آزاد آزاد آفرید                                    پرواز کن تا آرزو زنجیر را باور نکن

نتیجه گیری

 

 

تنها کسی که می تواند برای رسیدن به هر آنچه که می خواهید کمکتان کند، خودتان هستید! از همین حالا شروع کنید. اولین قدم را برای رسیدن به هدفتان بردارید. به اعتقاد من کلید موفقیت در هر زمینه ای حرکت و پشتکار است. همیشه دوست داشتید دارای چه کسب و کاری باشید؟ به دور از باور های گذشته ی خود اولین قدم را همین حالا بردارید. کم کم همراهانی را در این مسیر خواهید دید که پا به پای شما برای موفق شدن شما تلاش می کنند و دوستانی که صادقانه برای شما کار می کنند.

زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا زندگینامه حسن رجبعلی بنا

نظرات شما نسبت به زندگینامه‌ی آقای حسن رجبعلی بنا,برای تمام اعضای محترم سایت و تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار مفید وسازنده می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.