ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

۱۴ گام برای تبلیغات ارزان در اینترنت

گام برای تبلیغات ارزان ، آیا نگرانی شما به عنوان مدیر یک شرکت تازه کار هزینه های تبلیغات است ؟ آیا نگرانی از موفق شدن یا شکست خوردن تبلیغات و معرفی برندتان در بازار در بین برندهای دیگر دارید ؟  در مقاله ۱۴ قدم برای تبلیغات برند کسب و کار شما ، راهکارهایی برای حل این دغدغه ها تهیه شده است که بتوانید با کمترین هزینه برای کسب و کار خودتان تبلیغات موثر و اثر بخش را انجام دهید .

اینترنت فرصتی برای تبلیغات ارزان

 

 

تبلیغات در اینترنت برای یک کسب و کار کوچک به منزله یک فرصت طلایی میباشد. اینترنت ایی فرصت را به کسب و کارهای کوچک داده است که با صرف هزینه ای کمتر نسبت به تبلیغات سنتی خود را به مخاطبان معرفی کند. تبلیغات در اینترنت دارای روشهای متوعی است و شما میتوانید با توجه به نیاز و هدفتان از روشهای مختلفی استفاده کنید. تبلیغات در اینترنت شانس رقابت را به کسب و کارهای کوچک در مقابل کسب و کارهای بزرگتر میدهد. با توجه به گسترش اینترنت در بین عموم مردم این نوع از تبلیغات اگر به درستی انجام شوند میتوانند تاثیرات بسیار خوبی برای معرفی یک برند داشته باشند.

گام اول : شما باید طرح های زیر را آماده کنید :

 

 

۱-تعیین هدف کسب و کار

۲-تعیین مسیر رسیدن به هدف کسب و کار

۳-تهیه نقشه ی بازاریابی کسب و کار

 

گام دوم : طراحی یک سایت برای کسب و کار خیلی مهم است :

 

 

اگر سایت برای کسب و کار خود تا به این لحظه طراحی نکردید ، همین امروز اقدام کنید و این کار را انجام دهید ، امروزه برای شروع هر نوع کسب و کار یک وب سایت طراحی می شود که ارزش آن کسب و کار را در بین رقبا نشان می دهد، اگر توان مالی و فنی ، در طراحی و مدیریت یک سایت را ندارید از سرویس های وبلاگ دهی استفاده کنید و بعدها آن را به سایت اصلی وصل کنید، اما سعی کنید قبل از شروع به حتما راجع به سرویس های وبلاگ دهی تحقیق کنید و بعدا از آنها استفاده کنید ، زیرا با در نظر گرفتن معیارهایی می توانید راحتتر به کاربران خود خدمات ارائه دهید.

شما میتوانید بر روی سایت کسب و کار خود را معرفی کید و اطلاعات مفیدی را به مخاطبان انتقال دهید. ایام تعطیل و ساعات کاری برای یک سایت مفهومی ندارد و شما میتواند در تمام روزهای سال و در تمام ساعات شبانه روز با استفاده از سایت خود به معرفی کسب و کار و خدمات خود به مشتریان بپردازید. اگر شما سایتی داشته باشید که در پایگاه های ملی مربوطه نیز ثبت شده باشند این کار باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما در نزد مشتریان خواهد شد. با داشتن یک سایت دیگر شما نیازی به صرف هزینه برای کاتالوگها و بروشور های پر هزینه نخواهید داشت و یک سایت میتواند بهترین جایگزین برای این موارد باشد.

 

گام سوم : باید با استفاده از نام رسمی کسب و کارتان به شبکه های اجتماعی بپیوندید و کسب و کار خود را معرفی کنید:

 

 

شبکه های اجتماعی در رونق و معرفی کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت است ، شما باید در شبکه های اجتماعی مانند لینکیدن ، گوگل پلاس ، فیسبوک ، تلگرام ، وایبر و …عضو شوید و به ارائه محتواهای مناسب و مرتبط با کسب و کارتان بپردازید. آمارگیری ها نشان داده است که فیسبوک روزانه ۲٫۷ میلیارد دلار لایک می خورد و گوگل پلاس نیز ۱۳۵ میلیون کاربر دارد .

این آمار نشان دهنده وجود مشتریان برای هر برند است ، اگر برندی در این شبکه ها فعالیت کند می تواند عده ی زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند شما در شبکههایاجتماعی این امکان را در اختیار دارید که برای سایت و یا شرکت خود صفحه ای بسازید اگر شما مطالبی جالب مرتبط با کسب و کار خودتان را در صفحات اجتماعی قرار دهید میتوانید به صورت روزانه منتظظر بازدید کنندگان جدیدی باشید که از ظریق صفحات اجتماعی به وب سایت شما وارد میشوند و مطالب منتر شده را میبینند

 

گام چهارم : یک ست اوراق اداری برای کسب و کارتان تهیه کنید :

 

 

سعی کنید برای کسب و کار خودتان ، ست اوارق اداری شامل کارت ویزیت ، سربرگ ، پاکت نامه ، پیش فاکتور و … را تهیه کنید ، دقت کنید که روی آنها شماره تماس ، لوگو ، نام تجاری ،آدرس ، آدرس وب سایت ، آدرس ایمیل و … درج شده باشد زیرا با این کار مشتری حس اعتماد نسبت به کسب و کار شما پیدا خواهد کرد .

 

گام پنجم :یک ایمیل تجاری بسازید :

 

 

شما با استفاده از سرویس ایمیل می توانید در بازه های زمانی مشخص اطلاعات جدید ، اخبار ، آموزشها ، معرفی محصولات و … را برای مشتریان و کاربران خود ارسال کنید . اگر شما بتوانید کاربران را تشویق کنید که در خبرنامه شما عضو شوند و سپس شما مطالب مرتبط با کسب و کار خودتان را از طریق ایمیلتان برای انها ارسال کنید میتوانید کمک زیادی به رونق و کسب و کار خودتان بکنید. ایمیل مارکتینگ به شما در براقراری ارتباط موثر با مشتریانتان کمک زیادی خواهد کرد.

 

گام ششم : باید عضو انجمن های مرتبط با کسب و کار خودتان باشید :

 

 

برای پیدا کردن مشتریان جدید ، باید در انجمن های مرتبط با فعالیت کسب و کارتان عضو شوید ، با عضو شدن در انجمن ها ، اتاق های بازرگانی ، و… از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به صنف خود با خبر شوید همچنین می توانید با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب کنید .

زمانی که شما در انجمنهای مرتبط با کسب و کارتان عضو می شوید در واقع میتوانید با افرادی ارتباط برقرار کنید که مشتریان بالقوه شما هستند. این یک فرصت طلایی برای شما خواهد بود چرا که میتوانید به افرادی دسترسی داشته باشید که به کسب و کار شما مرتبط هستند و میتوانند تبدیل به مشتریانی وفادار برای شما شوند.

 

گام هفتم : یکی از بهترین راه های تبلیغات نمایندگی های فروش هستند :

 

 

یکی از ساده ترین روش ها و ارزانترین راه ها برای تبلیغات در هر شاخه ای از کسب و کار استفاده از نمایندگی های فروش است ، مثلا شرکت های تولید مواد غذایی با استفاده از سوپر مارکت ها برای خود تبلیغات می کنند. ااستفاده از این روش میتواند ه طور قابل ملاحظه ای باعث افزایش کسب درآمد شما شود.

 

گام هشتم : با انتشار مقاله در نشریات تخصصی تبلیغات خود را ارائه دهید:

 

 

این روش یک روش تبلیغات غیر مستقیم است که با استفاده از این روش می توانید با کمترین هزینه اطلاعاتی در خصوص خدمات و محصولات خود به کاربران و مشتریان انتقال دهید زیرا برخی از ارد هستند که علاقه بسیار زیادی به خواندن نشریه های گوناگون دارند پس برای این افراد اگر بخواهیم دیده شویم تبلیغات موثری خواهد بود.

 

گام نهم : در شبکه های اجتماعی ویدئو هایی از خودتان به اشتراک بگذارید :

 

 

در شبکه های اجتماعی با استفاده از ویدئو هایی که تهیه کرده اید می توانید برای خود براحتی تبلیغ کنید ، با دوربین فیلمبرداری یک گوشی هم می توانید از محصولات خود فیلمبرداری کرده و آنها را تبلیغ کنید . همچنین می توانید ویدئوهای خود را در سایت های مانند : آپارات ، یوتیوب و … به اشتراک بگذارید .

 

گام دهم : با بهترین های کسب و کار خودتان مکاتبه کنید و از آنها کمک بگیرید :

 

در شبکه های اجتماعی با استفاده از ویدئو هایی که تهیه کرده اید می توانید برای خود براحتی تبلیغ کنید ، با دوربین فیلمبرداری یک گوشی هم می توانید از محصولات خود فیلمبرداری کرده و آنها را تبلیغ کنید .همچنین می توانید ویدئوهای خود را در سایت های مانند : آپارات ، یوتیوب و … به اشتراک بگذارید .گاهی اوقات با یک فیلم کوتاه شما قادر خواهید بود به اندازه چندین مقاله در مورد محصولات خود به مشتریان اطلاعات بدهید. مشتریان به طور معمول دوست دارند قبل از تصمیم برای خرید محصولات شما را ببینند.

 

گام یازدهم : بر روی خودروهای کابین دار تبلیغات کنید :

 

 

خودروهای کابین دار که کارهای پخش را انجام می دهند در سطح شهر می گردند ، یکی از بهترین و ارزانترین روش های تبلیغاتی برای شما است .

 

گام دوازدهم : از محصولات خود نمونه کار تهیه کنید :

 

 

 

برای هرجایی که برای شما می تواند تبلیغات و فروش انجام دهد نمونه محصول بفرستید این کار باعث می شود بیشتر دیده شوید و بهتر از رقیبان خود به نظر برسید.

 

گام سیزدهم : عوامل فروشتان را گسترش دهید :

 

 

شما با استفاده از فروش محصولات توسط بازاریاب ها می توانید درصدی از فروش را به آنها بدهید تا به صورت مویرگی فعالیت داشته باشند . مزیت استفاده از این روش این است که شما تنها زمانی به بازاریابان پول پرداخت میکنید که انها از محصولات شما فروخته باشند. در واقع شما زمانی هزینه بازاریابی را پرداخت میکنید که سود خود را از فروش محصولاتتان دریافت کرده باشید.

 

گام چهاردهم :با فستیوال و مسابقه برای خود تبلیغات کنید :

 

 

شما می توانید با طرح سوالاتی برای مشتریان خود از آنها بخواهید در مسابقات شما شرکت کنند ، و به هر پاسخ دهنده ای که کامل برنده شود هدیه ای بدهید ، این یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است .

 

نتیجه گیری

 

 

برای تبلیغات در فضای آنلاین می توانید از راه هایی که در مقاله ۱۴ گام برای تبلیغات ارزان در اینترنت آمده است استفاده کنید ، البته تبلیغات در فضای مجازی به اینجا ختم نمی شود و در این زمینه باید تحقیق کنید تا بتوانید در چشم مخاطبان و کاربران باشید .

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله ۱۴ گام برای تبلیغات ارزان در اینترنت لذت برده باشید…

نویسنده : ماهان تیموری

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی , بازاریابی , کسب درآمدتبلیغات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.