ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

بهترین فنون تلقین به نفس

تلقین به نفس

 

 

درست است که علم تلقین به نفس  توسط روانشناسان تدریس می‌شود ولی توسط یک داروساز کشف شد.به نام امیل کوئه که متصدی یک داروخانه بود، یک روز که یکی از دوستانش که بیماری خاصی داشته برای گرفتن دارویی بدون نسخه به داروخانه‌ی امیل کوئه می‌رود و اصرار برگرفتن دارو می‌کندامیل اجازه‌ی چنین کاری را نداشت اما وقتی با اصرار دوستش روبرو می‌شود و می‌بیند که نمی‌تواند او رامجاب کند چند قرص ویتامین به او می‌دهد و می‌گوید: این‌ها را بخور حتماً خوب می‌شوی فقط یادت باشدبه کسی نگویی!

 

بعد از دو هفته که دوستش با سلامتی پیش او می‌آید، امیل کوئه تعجب می‌کند که چه اتفاقی افتاد؟! من که فقط چند قرص ویتامین به او دادم؟!وقتی علت را جویا می‌شود و تحقیق می‌کند متوجه می‌شود اتفاق جالبی افتاده چیزی که تأثیر خود را گذاشته بوداین جمله بود، این قرص را بخور حتماً خوب می‌شوی! و او این حرف را باور کرده و دقیقاً روی او تأثیر گذاشته است و به اعتماد به نفس رسیده است.به این نتیجه می‌ رسد که عبارات می‌توانند روی افراد تأثیرات سازنده یا مخرب داشته باشندو در بهترین فنون تلقین به نفس اثر به سزایی دارد.

قدرت تلقین

 

 

اعتماد به نفس قدرت باورنکردنی دارد. روانشاناسان بزرگی مانند فروید به این قدرت اعتراف کرده و حتی داشمندی مانند انیشتین نیز به قدرت آن اشاره کرده است. تلقین به نفس ظاهری ساده دارد و میتوان آن را تنها یک جمله دانست. اما همین جمله میتواند سرنوشت یک فرد را تغییر دهد. با دانستن نکاتی در مورد تلقین به نفس و با استفاده از همین جمله میتوان تاثیرات باورنکردنی را بر روی ضمیر ناخوداگاه انسان گذاشت. شما در طول روز تعداد زیادی از این جملات را به خود میگویید و چندین جمله را نیز از دیگران میشنوید اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کردها ید که این قدرت را به کنترل خود در بیاورید و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید؟

ضمیر نا خودآگاه

 

 

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید ضمیر ناخوداگاه شما بیشترین سهم را در فعالیت های ذهنی دارد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بیشتر کارهایی که شما در طول روز انجام میدهید بدون فکر کردن انجام میشوند در اینجا ضمیر نا خوداگاه به کمک شما میآید. برای فهم بهتر این موضوع بهتر است از مثالی استفاده کنیم که شما به صورت روزانه آن را انجام میدهید. زمانی که شما راه میروید آیا به این موضوع فکر میکنید که ابتدا باید یکی از پاها را از روی زمین برداشته و ان را به جلو حرکت داده و بر روی زمین بگذارید؟ مسلماً چنین چیزی وجود ندارد و مهارت راه رفتن از زمان بچگی در ضمیر نا خود اگاه شما وجود دارد و شما با استفاده از ان بدون فکر کردن میتوانید اقدام به قدم زدن کنید.

تلقین به نفس و موفقیت

 

 

شاید عجیب به نظر بیاید اما اکثر افراد موفق از هوش معمولی برخوردار هستند. اما یکی از عواملی که باعث موفقیت انها میشود این است که آنها همواره خود را در معرض جملات مثبت و امیدوارکننده قرار میدهند. ضمیر ناخود آگاه انسان در مقابل جملاتی که به دفعات تکرار میشوند نمیتواند مقاومت زیادی کند و بالاخره آن را قبول خواهد کرد. ضمیر نا خودآگاه شما قدرت تشخیص ندارد .

نمیتواند بفهمد چه جمله ای برای شما مثبت است و در مقابل چه جمله ای برای شما بار منفی دارد به هر حال این ضمیر فاقد قدرت تشخیص بوده و جملات را قبول میکند. به طور کلی اعتماد نفس همین است. پس بهتر است که این قدرت به کنترل در بیاید. مسلماً رسیدن به ثروت یکی از اهداف رایجی است که انسانها به دنبال آن هستند. آیا شما هم به دنبال این هدف هستید؟ یکی از فنونی که میتواند به شما برای رسیدن به هدف کمک کند استفاده از قدرت تلقین به نفسا است . در ادامه این مقاله شما یاد میگیرید که چگونه میتوان از قدرت تلقین به نفس برای ثروتمند شدن و کسب درآمد بیشتر استفاده نمود.

 

سؤال: ما چگونه می‌توانیم از علم تلقین به نفس  برای رسیدن به ثروت استفاده کنیم؟ تنها راه نفوذ به ضمیر ناخودآگاه تکرار است که در سطوح مختلف شیوه‌های مختلف دارد.یکی از راه‌های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه گفتن و تکرار عبارت تأکیدی هست.

 

شیوه‌ی ساختن و استفاده از عبارت تأکیدی برای تلقین به نفس

ساخت عبارت تأکیدی رابطه مستقیم با فن بیان دارد. شیوه‌ی درست ساختن و استفاده از عبارات تأکیدی به شیوه‌ای است که می‌گوییم:

 

۱-عبارت تأکیدی باید در حال دستیابی گفته شود

 

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم اگر خودآگاه با ناخودآگاه موافق باشند توان آن‌ها در هم ضرب می‌شودوقتی شما عبارت تأکیدی را به این صورت که مثلاً من صاحب فلان ماشین هستم بیان می‌کنید یک تضاد بین خودآگاه و ناخودآگاه اتفاق می‌افتد ،چون شما آن ماشین را ندارید جنگی بین آن‌ها اتفاق می‌افتدکه میدانید کدام برنده می‌شوند!ولی وقتی مثلاً  می‌گویی من در شرف به دست آوردن فلان ماشین هستم .یعنی من دارم به آن نزدیک می‌شوم! را بگویی اینجا باهم موافق می‌شوند و تو را به خواسته‌ات می‌رسانند.

 

۲- عبارت تأکیدی را باید باور کنید تا انرژییتان چند برابر شود.

 

چه زمانی انسان می‌تواند عبارت تأکیدی را باقدرت و تمرکز حواس تکرار کند; زمانی که آن را باور کرده است چون برد همیشه از آن قویی‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها نیست ،برد همیشه از آن‌کسانی است که برد را باور دارند.

حضرت عیسی (ع): بگوبید تا برایتان گشوده شود.

حضرت علی(ع): با یقین می‌شود به نهایت خواسته رسید.

برای رسیدن به یک‌چیز فقط تکرار  کافی نیست باید آن را باور کنید; آرام گفتن، بی‌حال گفتن، بدون هیچ ذوق و هیجانی خیلی تأثیرگذار نیست ;عبارت تأکیدی‌تان را چنان محکم و با یقین بگویید که نتایج آن را روی فیزیک بدنتان ببینید.مثلاً از شادی فریاد کشیدن- ذوق کردن- مو به تن سیخ شدن -جاری شدن اشک.

 

۳-عبارت تأکیدی باید کوتاه باشد.

 

 

پیام‌های کوتاه بیشتر در ناخودآگاه تأثیر می‌گذارند; طولانی بودن ضمیر ناخودآگاه را دچار سردرگمی و گیجی می‌کند مثلاً: من هرروز از هر نظر بهتر و بهتر می‌شوم ،یا هم‌اکنون خداوند نتایج زندگی‌ام را در هر مرحله عالی رقم می‌زند.

 

۴-عبارت تأکیدی باید در ما احساس خوبی ایجاد کند.

 

 

وقتی عبارت تأکیدی را همراه با تجسم آن خواسته و تمرکز ذهن تکرار کنی یا حتی برای لحظاتی آن را حس می‌کنی، حال و هوای عجیبی در احساسات تو به وجود می‌آورند که احساسات تو را عالی‌تر می‌کند. این تأثیر بیشتری دارد.

 

۵-عبارت تأکیدی باید به سبک شخصی گفته شود.

 

تلقین به نفس

سبک شخصی خودت را پیدا کن ;بعضی‌ها سبک شخصی‌شان هیجانی است بعضی‌ها اگر در حالت ریلکس باشند بیشتر روی ضمیر ناخودآگاهشان تأثیر می‌گذارند. ببین با چه طرز گفتن عبارت تأکیدی بیشتر حس رسیدن به خواسته را به دست می‌آوری. مثلاً: من روزبه‌ روز به ماشین زیبایم نزدیک‌ تر می‌شوم آخ جون!

 

 

۶-عبارت تأکیدی باید زمانی گفته شود که شما در حالت آرامش باشی.

 

 

وقتی شما خسته‌ای یا عصبی هستی یا حرص می‌خوری این عبارت تأکیدی فایده ندارد باید در حالت آرامش و شادی تکرار کنی.

 

۷-عبارت تأکیدی باید در حالت بلند گفته شود.

 

 

 

در تکنیک‌های حافظه و تندخوانی به ما یاد می‌دهند که آرام فقط با چشم خط‌های نوشته‌شده کتاب را رد کنید; به این دلیل تا به مغزت برسد چهار مرحله را باید رد کند: یک‌بار می‌خوانی، یک‌بار صدایش را می‌شنوی، یک‌بار دربارۀ آن فکر می‌کنی و یک‌بار درک می‌کنی، با این کار سرعت خواندن پایین می‌آید. حالا وقتی شما عبارت تأکیدی را با صدای بلند تکرار می‌کنی دقیقاً همین مرحله برای شما تکرار می‌شود و نفوذ آن به ضمیر ناخودآگاه به‌مراتب بیشتر…

 

۸-عبارت تأکیدی تا رسیدن به موضوع باید ثابت باشد.

 

 

وقتی شما نهالی را درجایی می‌کارید باید زمانی به آن بدهید تا ریشه بدواند و سپس شروع به رشد می‌کند،اما اگر قبل از ریشه‌دار شدن جای آن را عوض کنید دوباره زمانی برای ریشه‌دار شدن می‌طلبد، عوض کردن جای گیاه هیچ‌گاه نمی‌گذارد که آن رشد کند، تغییر دادن عبارت تأکیدی هم دقیقاً همین‌طور عمل می‌کند. باید به ضمیر ناخودآگاه نفوذ کند تا باعث رشد و شکوفایی شما گردد.

 

۹-عبارت تأکیدی باید با کلماتی که به انرژی منبع شمارا وصل می‌کند گفته شود.

 

 

چون‌ که انسان خودش به‌ تنهایی قدرتمندانه نمی‌تواند عمل کند، زمانی که حمایت‌کننده‌ی قوی پشت او باشد این قدرت را هرروز و هر ساعت می‌تواند در رگ رگ اعضای بدنش به جریان بیندازد و قوی شود.

 

نتیجه گیری

 

 

ما یک قطره‌ایم ،اما زمانی که بدانیم به اقیانوس وصل شده‌ایم، هیچ‌گاه ناامید نمی‌شویم مثال: به یاری خدای عزیزم هرروز از هر نظر عالی و عالی‌تر می‌شوم.علم بهترین فنون تلقین به نفس علمی شیرین درباره‌ی قدرت ذهن است که می‌توان از آن برای تحقق هر چیزی استفاده کرد، این شیوه یکی از بهترین راهکارهای موجود است ، در پکیج کسب ثروت و آرامش تمام راهکارهای موردنیاز برای هم سو کردن ذهن با خواسته‌ها را موردبررسی قراردادیم.  شما می‌توانید با آگاهی از چگونگی عملکرد ذهن و استفاده از آن به هر آنچه در ذهن دارید دست پیدا کنید.

من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت وآرامش شما را یاری میکن

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده  خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، شخصیت شناسی ,ثروت , تمرکز ذهن

اساسی ترین راهکارهای رشد شخصی، فقط با دو ساعت در روز

رشد شخصی چیست؟

 

 

رشد شخصی، فقط با دو ساعت در روز ممکن می‌شود. شاید بارها شنیده باشید که انسان‌های موفق به درجه‌ی بالایی از رشد شخصی رسیده‌اند ; به همین دلیل است که اگر از آن‌ها بپرسیم: اگر تمام ثروت و موفقیتی که داری را از دست بدهی، چقدر طول می‌کشد تا دوباره آن را به دست بیاوری؟

پاسخ متفاوتی از آن‌ها می‌شنویم. آن‌ها در پاسخ خواهند گفت: در ظرف مدت کمتر از یک تا دو سال دوباره به جایگاه قبلی خواهند رسید و حتی شاید خیلی بالاتر از آن جایگاه قبلی!چون تمام راه‌ها را بلدیم و مهارت‌های لازم را داریم; احتمال شکستمان بسیار کمتر است.

چون قبلاً این مسیر را با تمام موانع و مشکلاتش پشت سر گذاشته‌ایم این توانمندی و رشد قابلیت‌های ارزشمندی که یک شخص را در راستای رسیدن به اهدافش و هدف از زندگی قدرتمند می‌کند پاداش یک‌ چیز در زندگی این افراد است پاداش پایداری و انضباط شخصی که اعتماد به نفس آنها را بالا میبرد.

این مقاله برای افرادی است که موفقیت را انتخاب کرده اند

 

 

درواقع این افراد خود را ساخته‌اند  عادات مثبت و مفیدی را در خود ایجاد کرده‌اند  و به‌طورکلی از خود فردی ساخته‌اند که توانایی به دست آوردن هر چیزی را دارد. کافی است اراده کرده و تصمیم بگیرند، آن‌ها می‌توانند; چون بر روی خودشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

این مقاله را برای تمام کسانی می‌نویسم که موفق شدن را انتخاب کرده‌اند برای تمام کسانی می‌نویسم که تصمیم گرفته‌اند زندگی تازه‌ای را شروع کنند، برای پولدار شدن که یکیاز آثار توانمندی یک فرد به‌حساب می‌آید; باید بر روی خودتان سرمایه‌ گذاری کنید یک سرمایه‌گذاری بلند مدت که سودی کلان به دنبال دارد. برای این سرمایه‌ گذاری هرروز فقط دو ساعت نیاز دارید، از ۲۴ ساعت در طول روزبرای رشد شخصی ، فقط با دو ساعت در روز کافی است.

 

می‌دانید فقط ۳ درصد از تمام مردم دنیا به این شیوه عمل می‌کنند؟ فقط سه درصد! این یعنی برای اینکه جزء انسان‌های فوق بهترین شوید فقط نیاز دارید روزی ۲ ساعت از ۲۴ ساعتتان را به خود اختصاص دهید. فکر می‌کنید ۲ ساعت در روز برای فوق بهترین شدن خیلی زیاد است؟

 

فکر نمی‌کنم چنین نظری داشته باشید، پس به مطالعه‌ی خود ادامه دهید:سعی کنید این زمان را برای رشد شخصی خود در نظر بگیرید; بهترین زمان برای این کارزمانی است که ; شما ازنظر تمرکزذهن آمادگی دارید. این زمان می‌تواند صبح پس از بیدارشدن باشد  می‌تواند عصرها بعد از اتمام کار روزانه‌ تان باشد و یا شب قبل از خواب  فرقی نمی‌کند شما برای رشد شخصی‌ فقط به ۲ ساعت در روز نیاز دارید. شاید بپرسید در این دو ساعت چه‌کار کنیم؟ کارهایی که باید انجام دهید این است.

اهمیت رشد شخصی

 

 

افراد شاخص و موفق دارای یک خصوصیت مشترک هستند. این افراد همیشه برای ارتقاء سطح توانمندیهایشان اهمیت زیادی قائل هستند و در این زمینه تلاش روز افزونی دارند. کسی که به رشد شخصی اهمیت میدهد باعث به وجود امدن تغییراتی در خود و اطرافش میشود. افرادی که به رشد شخصی خود اهمیت میدهند در مدت زمان نسبتا کوتاهی قادر خواهند بود که خود را از دیگران متمایز کنند.

این نکته واضح است که افراد شاخص و موفق نسبت به دیگران متمایز هستند اما دلیل این تمایز این است که آنها تصمیم گرفته اند بر روی خودشان کار کنند .زمانی که شما به رشد شخصی خود اهمیت دهید این ارتقاء و رشد تنها در مسائل فردی شما نمود پیدا نخواهد کرد بلکه باعث تمایز درجایگاه اجتماعی شما نسبت به دیگران خواهد شد. توجه به رشد شخصی به شما کمک میکند که به فردی دوست داشتنی تر تبدیل شوید.

شما میتوانید تبدیل به کسی شوید که دیگران از همنشینی با او لذت میبرند. برای رسیدن به این مهم در درجه اول باید دارای شخصیتی رشد یافته باشید. با توجه کردن به رشد شخصی شما دارای مزیت ها و توانایی هایی میشوید که میتواد جایگاه شغلی شما را نیز تا حد قابل ملاحظه ای ارتقاء دهد.

موانع رشد شخصی

 

در اینجا به طور خلاصه به برخی از موانع در راه رشد شخصی نیز میپردازیم.

سردرگمی را میتوان یکی از موانع مهم بر سر راه رشد شخصی دانست. بسیاری از افراد نمیدانند که واقعاً چه چیزی میخواهند. سردرگمی مشکلی رایج است اما حاد نیست و با پرداختن به تفکر در مورد اینکه شخص واقعاً چه چیزی میخواهد میتوان ان را برطرف کرد. یکی دیگر از موانع رشد شخصی مقطعی نگری است.

تمایل به حفظ وضعیت کنونی نیز میتواند مانع رشد شخصی باشد. افراد زیادی هستند که دوست دارند انسان رشد یافته ای باشند اما واقعیت این است که افراد کمی هستند که حاضرند در این راه تلاش کنند و وضعیت را تغیییر دهند. این یک واقعیت است که افراد زیادی با اینکه میدانند رشد شخصی چه اهمیتی دارد اما با امروز و فردا کردن و به تاخیر انداختن تلاش برای رسیدن به هدف به موفقیت چندانی دست پیدا نمیکنند. روزمرگی نیز یکی از موانع رایجی است که مانع از رشد شخصی میشود . مانعی که بسیاری از افراد در پشت آن متوقف شده اند.

 

زمانی را برای رشد شخصی خود انتخاب کنید

 

رشد شخصی

مطمعناً از نظر شما صرف دو ساعت در روز برای رسیدن به چنین هدف مهمی زمان زیادی نیست، پس به مطالعه‌ی خود ادامه دهید:سعی کنید این زمان را برای رشد شخصی خود در نظر بگیرید; بهترین زمان برای این کارزمانی است که ; شما ازنظر تمرکز ذهن آمادگی دارید. این زمان می‌تواند صبح پس از بیدارشدن باشد  می‌تواند عصرها بعد از اتمام کار روزانه‌ تان باشد و یا شب قبل از خواب  فرقی نمی‌کند شما برای رشد شخصی‌ فقط به ۲ ساعت در روز نیاز دارید. شاید بپرسید در این دو ساعت چه‌کار کنیم؟ کارهایی که باید انجام دهید این است.

قبل از آنکه بگویم دراین دو ساعت باید چه‌کار کنید، باید از این موارد آگاه باشید:

تمرین رشد شخصی در دوساعت

 

 

۱ – ابتدا یک برگه کاغذ سفید بردارید و شروع به نوشتن کنید

 

 

کاملاً صادقانه به توصیف خود بپردازید. شما چه کسی هستید؟ بنویسید چه شخصیت شناسی از خود دارید . همه‌ی چیزی که از خود می‌دانید را در آن بنویسید من … هستم. من …کارها را دوست دارم.

من برای تفریح… تفریح را انتخاب می‌کنم; من برای حل مشکلاتم… کار آر انجام می‌دهم  هرآن چه از خود می‌دانید را یادداشت کنید.

کمی صبور باشید شاید اصلاً چیزی به ذهنتان نرسد ولی کم‌ کم شروع به نوشتن خواهید کرد اصلاً مهم نیست چقدر طولانی شود. فقط بنویسید. 

۲ – نقاط قوت و ضعفتان را تفکیک کنید.

 

برای مثال: اگر فردی حسود هستید ; یا کمی خجالتی یا یک آشپز حرفه‌ای و…همه را به‌ طور تفکیک‌ شده‌ای یادداشت کنید.

۳ – سعی کنید هرروز بر روی نقاط قوتتان تمرکز کنید و مدام برای خود یادآوری کنید 

 

 

 برای مثال انسان قدرتمندی در متقاعد کردن دیگران هستید ; و یا به‌راحتی می‌توانید لباسهایتان را باهم هماهنگ کرده و بپوشید و…

۴ – نقاط ضعفی که یادداشت کرده‌اید را نگاه کنید 

 

 

 فکر می‌کنید به چه مهارت‌هایی نیاز دارید تا بتوانید آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنید چه نوع آموزشی نیاز دارید. برای مثال  اگر در مواردی که نوشته‌ اید گفته‌اید من انسان خجالتی هستم. شروع کنید به نوشتن راهکارها. سعی کنید کلاس آموزشی در این زمینه ثبت‌ نام کنید و بروید بعدازاین در جمع‌ها ابراز وجود کنید نظرات خودتان را باارزش بدانید و آن‌ها را به طرز صحیحی انتقال دهید و… . این‌ها همه نیاز به تمرین دارند و البته مداومت.

حالا پس از شناختی که از خود پیداکرده‌اید برنامه‌ی رشد شخصی‌ شما آغاز می‌شود.در این دو ساعت باید به خودتان فکر کنید و هرروز با برنامه‌ای مشخص بر روی خودتانکارکنید اگر نیاز به کتاب، سی دی آموزشی، کلاس یا سمینار، مصاحبه با افراد موفق و… دارید.حتماً در این زمان به آن‌ها بپردازید ، این به خودتان بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید. د راین دو ساعت فقط و فقط به خودتان فکر کنید به رشد شخصی.

 

دفترچه‌ ای بردارید و روند رشدی خودتان را یادداشت کنید.رشد شخصی فقط با دو ساعت در روز; نیازمند تمرین، تمرکز حواس و مداومت دارد. دلسرد نشوید.و به راه خود ادامه دهید ،مدام از نتایج خوبی که می‌گیرید با خود صحبت کنید، خودتان به خودتان انگیزه دهید. این زیباترین قدرت انسان است ،همه‌چیز در دستان خودتان است.تمام تصمیماتی که می‌گیرید مهم‌اند و آثاری دارند، بنابراین سعی کنید همیشه بهتر از قبل باشید  بهتر از یک روز گذشته بهتر از یک هفته‌ی گذشته  بهتر از یک ماه گذشته و… .

 

مدام در حال رشد باشید. فقط فراموش نکنید شما باید با خودتان مسابقه بدهید  یعنی حریف شما در رشد شخصی ، خودتان هستید نه دوست یا هر کس دیگری این پنج راهکار را به نظم شخصی تبدیل کنید و هرروز دنبال کنید تا به نتایج عظیم آن دست پیدا کنید.به زندگی خود متعهد باشید دوست داشتن با متعهد بودن متفاوت است ، شایدهمه دوست داشته باشیم کسب درآمد کنیم و از داشتن یک زندگی در رفاه خوشحال هم شویم اما این کافی نیست .

 

نتیجه گیری

 

 

شما باید به اهدافتان هر چه که هست متعهد باشید. در این صورت هیچ بهانه‌ای برای تردید کردن نخواهید داشت ،کمر همت می‌بندید و شروع می‌کنید.انضباط شخصی سخت نیست  ، اگر راهش را بدانید. فقط کافی است به برنامه‌ای که ریخته‌اید متعهد باشید  همین! پیشنهاد می‌کنم کلیپ متعهدین ثروت را در سایت ببینید ،امیدواریم این آموزه‌ها به هر چه‌ بهتر شدن زندگی‌ تان کمک کند.

گزینه است.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده  خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، ارتباط موثر , کسب درآمد , تمرکز حواس

کسب و کار حوله یکبار مصرف

سب و کار حوله یکبار مصرف

 

 

موضوع این هفته فوت کوزه گری درباره کسب و کار حوله یکبار مصرف می باشد. کسب و کار حوله یکبار مصرف یک کار بسیار بسیار عالی با ظرفیت بسیار بالا برای کسب درآمد می باشد. قبل هرچیزی باید به شما بگم که ما سعی میکنیم که در سال ۹۶ با توجه به فرمایشات رهبر عزیزمون که سال رو سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند ما نیز در راستای این سیاست کسب و کارهایی رو معرفی کنیم که تولیدی هستند و به تولید و اشتغال صنعت کشورمون کمک می کنند.

مزایای استفاده از حوله یک بار مصرف

 

 

پوست و مو را میتوان جزء اعضای حساس بدن انسان دانست. استفاده از حوله های یکبار مصرف در اماکن عمومی مانند آرایشگاه ها به جای حوله های چند بارمصرف یک ضرورت است. بهتر است به پوست و موی خود احترام بزارید. احتمالا شما هم نمیتوانید اطمینان داشته باشید که حوله های موجود در مکان های عمومی مانند ارایشگاها به خوبی شسته و ضد عفونی شده باشند. افراد زیادی هستند که مانند شما فکر میکنند.

این افراد دوست دارند در چنین مکانهایی از حوله ای نو و تمیز استفاده کنند که در عین این حال قرار نیست هزینه زیادی برای آن پرداخت کنند. استفاده از حوله های یکبار مصرف میتواند از ناراحتی های مربوط به پوست و مو جلوگیری کند و جایگزینی آن با حوله هایی که در مکانهای عمومی توسط چند نفر مورد استفاده قرار میگرند یک ضرورت است. پس مطمعن باشید که بازار بزرگی برای کسب و کار حوله یکبار مصرف انتظار شما را خواهد کشید.

اطلاعاتی راجب کسب و کار حوله یکبار مصرف

 

 

کسب و کار حوله یکبار مصرف سرمایه اولیه چندانی نمیخواد و شما با ۲ الی ۵ میلیون تومان میتونید این کسب و کار رو برای خودتون راه اندازی کنید. همچنین از جمله کارهایی می باشد که مکان بزرگی واسه راه انداختنش نیاز نیست و به فضای ۱۲ الی ۱۵ متر نیاز دارید.

شما با اینکار میتونید گوشه خونتون درامدزایی کنید و مشتری احتمالی شما می تونه آرایشگاههای زنونه و مردونه ، بیمارستان های خصوصی و دولتی، سالن های ورزشی، رستوران ها ، هتل ها و … ، همه اینها میتونه مشتری شما باشند.

نحوه تولید

 

 

شما برای تولید حوله های یک بار مصرف کار ساده ای رو پیش رو دارید. مواد اولیه شما برای اینکار غالباً پارچه های اسپان لس هستند. شما میتوانید ماده اولیه خود را به صورت حلقه ای تهیه کنید. این پارچه ها به صورت نبافته بوده و فاقد تار و پود میباشند. این پارچه ها دارای جذب آب مناسب بوده و میتواند بهترین گزینه برای یک حوله یک بار مصرف باشند. بعد از تهیه مواد اولیه شما باید اندازه های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حوله های یک بار مصرف در اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند و شما هم میتوانید ماده اولیه خود را به اندازه های مورد نظرتان برش دهید و سپس انها را بسته بندی کنید. به طور معمول حوله های یکبار مصرف موجود در بازار دارای بسته بندی های ساده ای هستند و شما با ارائه محصولات خود در بسته بندی های جذاب تر میتوانید شانس خود را برای کسب درامد بیشتر افزایش دهید.

سعی کنید اندازه برش های خود را با توجه به نیازهای مشتریانتان انتخاب کنیدو برای مثال اگر مشتریان شما به صور عمده آرایشگاها هستند بهتر است مواد اولیه خود را در سایز های کوچکتر برش دهید و یا در مثالی دیگر اگر مشتریان شما افرادی هستند که بعد از شنا کردن قصد دارند از این حوله ها استفاده کنند شما باید حوله هایی با سایزهای بزرگتر را به انها ارائه دهید.

راهکاری برای فروش بهتر

 

 

سعی کنید هزینه بیشتری برای بسته بندی حوله های خود انجام دهید، بسته بندی ساده برای اینکار به کسب و کار شما آسیب خواهد رسوند. این حله های در حلقه هایی با ابعاد مختلف تهیه میشه و شما کافی با توجه به ابعادی که میخواین اونها رو برش بدین و برای جاهایی که نیاز دارن آماده کنین.

میزان درآمد از این شغل

 

 

قسمت جذابی که مخاطبان ما به دنبال اون هستند میزان درآمدی است که این شغل برای آنها خواهد داشت. اگر شما در فروش خود قوی عمل کنید، کسب و کار حوله یکبار مصرف میتونه براتون روزانه از ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان درآمد داشته باشه و اگه به فکر پولدار شدن هستید خب باید کار خودتون رو گسترش بدین و قطعا درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

چطور میتونم فروش خوبی داشته باشم؟؟

 

همانطور که قبلا بهتون گفتم نوابغ ثروت ساز ۶ خصوصیت اصلی دارند.

این افراد اول از همه هدف رو میدونن چیه و هدفمند زندگی می کنند و واسه زندگشیون هدفگذاری میکنند.

این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و میرن به راحتی کار خودشون رو معرفی می کنند.

این افراد مهارت های ارتباط موثر رو بلندن و باهرکسی در هرجایی میتونن به راحتی ارتباط برقرار کنند و خودشون و محصولشون رو معرفی کنند.

فن بیان از ویژگی های مهم این افراده که به این فنون تسلط کافی دارند.

این افراد کاریزما و جذابیت دارند و وقتی وارد جایی میشن توجهات رو به خود جلب می کنند و در ذهن مخاطب خود تاثیر مثبت میگذارن.

در آخر این افراد فنون مذاکره رو بلدن و میدونن که در یک مذاکره چطور میتونن به موفیت برسن.

اگر شما فکر میکنید که در این شش حوزه ضعیف هستید میتونید پکیج نوابغ ثروت ساز رو تهیه کنید و خودتون رو با این ویژگی ها قوی کنین و اونوقته که میتونید هر چیزی رو به پول تبدیل کنید و ثروت خودتون رو افزایش بدید.

نوید به دوستان عزیز

 

 

به شما عزیزان این مژده رو میدم که دوتا از بچه های تیم دارن با تمام توان روی دوره کارآفرینی کار میکنن که این دوره تا پایان تیرماه آماده میشه و ما در آنجا به شما توضیح میدیم که چطور یه کسب و کار رو از پایه راه اندازی کنید و به یک کارآفرین تبدیل بشین و فوت کوزه گری هایی که برای شما ضبط میکنیم نیز مکمل همین دوره خواهد بود.

تصمیم با شماست که بلند شید و اقدام کنید.

امیدوارم هرکجا که هستید شاد و پیروز و سربلند باشید

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

اگر سوالی در ارتباط با این ویدئو دارید می توانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی , ثروت , کاریزما ,فن بیان

بازاریابی چیست

بازاریابی چیست؟

 

 

بازاریابی چیست؟ در کشور ما بازاریابی کم اهمیت ترین شغل ممکن است;ما به شما آموزش می دهیم که واقعا بازاریابی چیست تا دید خود را باز کرده و به موضوع بهتر نگاه کنید. به عبارت بهتر به هر کسی که در هیچ جا کار نمیدهند;به اجبار برای اخرین راهکار متوسل به اگهی های استخدام بازاریابی میشود;در حقیقت اول باید پرسید که بازاریابی در ایران چه تعبیری دارد؟ بازاریابی در ایران تعریفی مشابه با سفارش گیری دارد; هر کسی که وارد این صنف میشود;تکنیکی قدیمی را برای کسب وکار  پیش میگیرد وان این است:

“مخشو بزن…. بنداز بهش”

اولین چیزی که در کسب وکار سفارش گیری(وبه تعبیر بازار ایران؛بازاریابی) باید یاد گرفت;این است که هر محصولی به درد هر شخصی میخورد;فقط باید صحبت کرد و او را قانع نمود.

اما به راستی تعریف بازاریابی چیست

 

 

شناخت نیازهای یک بازار هدف معین است که با شناخت مزیتهای رقابتی انحصاری و رقابتی سازمان، ارزش بیشتری را در عرضه خود برای خریدار ترسیم مینماید.

میبینیم که در مفهوم بازاریابی;چیزی به نام اقناع به هر قیمتی وجود ندارد;و این مفهموم قبل از ورود بازاریابی مدرن به ایران; وجود داشته است و حالا با ورود این علم(تاکید میکنم مهارت بازاریابی ;کاملا مبتنی بر دانش روز جهانی و مهارتی اکتسابی است) به ایران با تلفیق ان با این روش بی پایه;حالا به افراد اموزش داده می شود به هر قیمتی که شده بتوانند مخاطب را اقناع کنند;حتی اگر این مخاطب بانویی کهنسال باشد که بازنشسته شده است;باید او را قانع کرد تا یک پزرنتر (وسیله ای برای مدیریت وارائه پاورپوینت های اموزشی) بخرد ;و اگر بازاریابی توانایی این کار رانداشته باشد;حتما استعداد این کار را ندارد! اما اشکال کار همین جاست;بازاریابی و فروش یک استعداد ذاتی است یا یک مهارت اکتسابی؟!

در بازار ما همه فکر میکنند که این استعداد ذاتی باید از طرف خداوند هدیه شده باشد و هر کسی این هدیه را نگرفته است،باید از دنیای کسب وکار خارج شود،اما به اعتقاد بزرگان بازاریابی این مهارت کاملا علمی و اکتسابی است;یا باید ان را توسط تجربه از بازار کسب کرد و یا باید پایه های ان را اموخت و با ازمون وخطا در بازار ان را عملی کرد; در حقیقت این مهارت اکتسابی از دو مولفه تشکیل شده:

۱-پایه های علمی

۲-مهارت های تجربی

اما راه قابل توصیه; اموزش دیدن از افرادی است که هردو را کنار هم دارند;و مشخصا ترجیح با مدرسینی است که بدون پایه های علمی وارد بازار شده اند و پس از ان بر حسب نیاز;پایه های علمی را بر پایه مهارت های تجربی کسب کرده اند. این مدرسین نیازهای خود را بر پایه مزیت های مهارت تجربی برطرف نموده اند;به عبارت بهتر میدانسته اند که چه می خواهند و چه نیازی دارند;سپس با تشنگی سیری ناپذیر ان را رافع نموده اند. اما واقعا این پدیده ای که به نام بازاریابی می  شناسیم اگر سفارش گیری(ویزیتوری) است;بازاریابی چیست؟ برای شناخت بازاریاب باید ابتدا هرم قابلیتهای فروش مهدیدادفر و ماهان تیموری را بررسی کنیم ; و بدانیم که بازاریاب و بازاریابی چیست؟

هرم قابلیت های فروش مهدیدادفر و ماهان تیموری

  1. ویزیتور(سفارشگیر)

  2. فروشنده

  3. بازاریاب

  4. بازاریاب مشاور

  5. مشاور مذاکره کننده

۱-ویزیتور

 

 

نخستین پله از قابلیت های فروش است:در این پله معمولا افراد از اعتبار برند استفاده میکنند و تلاش زیادی برای فروش نمی کنند; قاعدتا در این پله مهارت های زیادی نیاز نیست و به تدریج مهارت های ارتباطی به دست می اید.

۲-فروشنده

 

 

در این پله افراد کم کم;به مهارت های فروش دست یافته اند  و می توانند کالاهای خود را بفروشند;به شرطی که مفهوم این تعریف را بدانند: فروش هنر منطبق کردن مزیت های رقابتی بر نیازهای مشتری است نه بر عکس!

۳-بازاریاب

 

 

در این پله افراد باید بدون اتکا به سازمان های خود با توجه بر مثلث ثروت در فروش;بتوانند که محصولات را به فروش برسانند; در حقیقت این افراد که در ششمین شغل پرطرفدار دنیا مشغول فعالیت هستند باید همانطور که از نام ان ها پیداست;بازارهای هدف خود را شناسایی کنند و یا ان ها را ایجاد نمایند!

توضیح پله های چهارم وپنجم در این مقاله جای نمیگیرد و نیازمند توضیحات مفصلی است که باید بعدا مورد بررسی قرار بگیرد.

نکاتی برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل

 

 برقراری ارتباط

 

 

کسی که در بخش بازاریابی فعالیت میکند باید بداند که در اولین ارتباط قرار است چه اطلاعاتی را دریافت کند و همچنین باید بداند که لازم است چه اطلاعاتی را به مخاطبان خود انتقال دهد. برای مثال هدف ابتدایی در برقراری ارتباط با مخاطب میتواند درخواست از او برای برقراری یک جلسه کاری باشد و یا اینکه هدف میتواند تنها دریافت اطلاعاتی از مشتری بالقوه باشد.

کنترل زمان

 

 

بازاریاب از همان ابتدا کار و در شروع برقراری ارتباط با مخاطبان خود باید به دنبال مدیریت زمان باشد. هر چقدر که یک بازاریاب بتواند از زمانی که در اختیار دارد بهتر استفاده کند میتواند در نهایت ارتباطات مفید بیشتری را با افراد برقرار کند. استفاده بهینه از زمان و داشتن کنترل در این زمینه میتواند کمک زیادی به یک بازاریاب در راه رسیدن به هدف کند.

دقت در نحوه صحبت کردن

 

 

نحوه صحبت کردن یک بازاریاب بسیار مهم است. بازاریابی که در هنگام صحبت کردن شادابی و سرزندگی را به مخاطبان خود منتقل میکند مطمعناً شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. یک بازاریاب اگر میخواد باعث ایجاد اعتماد در طرف دیگر شود باید به نحوه صحبت کردن خود دقت کند. صحبت کردن به صورت شمرده و با صمیمیت میتواند به مخاطب این پیام را منتقل کند که شخص بازاریاب دارای اعتماد به نفس بالایی است و نسبت به محصول و یا خدماتی که معرفی میکند کاملاً مطمعن است.

افزایش اعتماد به نفس

 

 

افزایش اعتماد به نفس در یک بازاریاب باعث میشود که ترس از شکست و شنیدن جواب نه مانع تلاش او نشود. نه شنیدن بخشی جدایی ناپذیر از کار یک بازاریاب است و نمیتوان این موضوع را انکار کرد. بازاریابان باید به این نکته توجه کنند که انها هر چقدر هم که کارشان را خوب انجام دهند باز هم این مردم هستند که تصمیم نهایی را میگیرند و در بسیاری از موارد آنها با توجه به دلایل شخصی خود تصمیم به خرید یا عدم خرید از یک بازاریاب میگیرند. ترس از شکست و نه شنیدن کمکی به یک بازاریاب نمیکند اما اگر بتواند اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و نه شنیدن را قسمتی اجتناب ناپذیر از کارش بداند مطمعناً شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت خواهد داشت.

موفقیت یک بازاریاب در گرو برقراری تماس مداوم است

 

 

برقراری تماس زمانی به موفقیت برای یک بازاریاب منجر خواهد شد که دارای استمرار باشد. یک بازاریاب نباید منتظر تماس از طرف مشتریان خود باشد چرا که معمولاً دلایل مختلفی از جمله مشغله کاری باعث میشود که این اتفاق نیافتد پس نماس مداوم با مشتری و احساس مسئولیت در استمرار این ارتباط بسیار مهم است.

این کار باعث ایجاد این احساس در مشتری میشود که شما برای او اهمیت زیادی قائل هستید و مطمعنا نگرش او نسبت به شما مثبت تر خواهد شد. البته مراقب این نکته باشید که تماس های شما نباید به گونه ای باشد که مخاطب شما احساس کند که شما به او نیاز دارید و از سر درماندگی پیگیر ارتباط با او هستید. سعی کنید به عنوان یک بازاریاب ارتباطی صمیمانه به همراه احترام متقابل با مشتری خود برقرار کنید.

 

نتیجه گیری

 

حالا به نظر شما بازاریابی شغل کم اهمیتی است؟

به نظر شما استعدادی ذاتی است یا مهارتی اکتسابی؟

با یافتن مرشد در مسیر بازاریابی ایا نمی توان نتایج بهتری کسب کرد؟

با توجه به اینکه هر دقیقه اموزش ممکن است افراد را تا ۱۰۰دقیقه در کسب وکار پیش بیندازد،ایا ضرورتی برای اموزش این مهارت میبینید؟

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده ی آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی و بازاریابی الکترونیکی , اعتماد به نفس ,بازاریابی , رسیدن به هدف ,مدیریت

بهترین ایده ها برای راه اندازی کسب و کار خانگی

کسب و کار خانگی ، به هر نوع فعالیت و کسب و کاری که در خانه با امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود را کسب و کار خانگی می گوییم. کسب و کارهای خانگی قادر هستند که در زمینه های ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصولات در اقتصاد کشورها تنوع و تاثیرگذاری زیادی داشیته باشند. برای بسیاری از افراد کسب و کارهای خانگی میتواند اهمیت زیادی باشد چرا که این نوع از کسب و کار میتواند به عنوان شروعی برای کسب و کار اصلی انها تلقی شود.

کسب و کارهای خانگی در ایران

 

 

کسب و کارهای خانگی در ایران از سابقه طولانی برخوردار هستند و ما با پدیده جدیدی رو به رو نیستیم. از گذشته های بسیار دور ایرانیان در منازل خود دست به تولید محصولاتی مانند صنایع دستی و موادغذایی میزدند و بسیاری از خانواده ها از این طریق به کسب درامد میپرداختند.

با توجه به تعییراتی که در وضعیت امروزی اقتصاد جامعه ما رخ داده است و وجود مشکلاتی مانند بیکاری نگاه به کسب و کارهای خانگی جدی تر شده است. بسیاری از صاحب نظران بر این موضوع تاکید میکنند که کسب و کارهای خانگی میتوانند به طور موقت و حداقل در کوتاه مدت و میان مدت مشکل بیکاری را حل کنند.

افزایش کیفیت زندگی

 

 

اگر با صاحبان کسب و کارهای خانگی صحبتی کنید خواهید که اکثر آنها اعتقاد دارند که این نوع از کسب و کارها باعث افزایش کیفیت زندگی انها شده است. جدا از درآمدی که کسب میکنند کار کردن در منزل و در کنار خانواده باعث شده است که انها از کار کردن لذت بیشتری ببرند. انها در محیطی کم استرس تر و با فرسودگی کمتر کار میکنند . آنها میتوانند در کنار کار و کسب درامد به مسائل خانواده خود نیز رسیدگی کنند.

دو شیوه برای کسب و کار خانگی وجود دارد

 

 

کسب و کار خانگی: در این روش کار در خانه انجام می شود . در واقع در این روش فرد شغل خود را به خانه می اورد و بدون اینکه نیازی باشد تا هزینه زیادی را برای اجاره یا خرید مکانی برای کسب و کار خود بدهد میتواند در منزل خود به فعالیت های شغلی اش برسد.

کسب و کار مبتنی در خانه: کاری است که تحویل محصولات و خدمات آن در درب یا داخل خانه مصرف کنندگان انجام می شود. در این نوع از کسب و کارهای خانگی مسئله این نیست که کالاها در کجا تولید شده است بلکه بلکه برای تشخیص این نوع از کسب و کارهای خانگی به موضوع نگاه میشود که کالاهای تولیدی و یا خدمات در درب منزل متقاضیان به آنها عرضه میشود.

 

مزایای کسب و کار خانگی

 

 

ساعت کاری دست خودتان است می توانید یک صبحانه مفصل میل کنید.در کنار خانواده و دوستان خود هستید.دچار کمر درد و پا درد ناشی از ایستادن و زیاد نشستن روی صندلی نمی شوید در هزینه راه و انرژی تان صرفه جویی می شود و خبری از ترافیک نیست. 

نیاز به مجوز ندارید ریسک کار کمتر است. در این نوع از کسب و کار شما آزادی عمل و استقلال بیشتری خواهید داشت زمانی که شما اقدام به راه اندازی کسب و کار خانگی میکنید، میتوانید وقت بیشتری را در کنار خانواده خود صرف کنید و به دلیل ساعات کاری انعطاف پذیر دراین نوع از کسب و کار شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. افرادی که دچار معلولیت یا محدودیت های جسمی هستند میتوانند از کسب و کارهای خانگی استفاده کنند. همچنین راه اندازی یک کسب و کار خانگی نسبت به کسب و کارهای دیگر به صورت قابل توجهی نیاز به سرمایه اولیه کمتری خواهد داشت.

انواع کسب و کار خانگی

 

 

کسب و کار خانگی را می توان در زمینه های مختلف ایجاد کرد.از جمله:

صنایع دستی

 

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

مثل  سجاده بافی، زری بافی ، شال بافی، چادر شب بافی ، عبا بافی ، قالیبافی ،گیوه بافی، طراحی و دوخت لباس محلی،عروسک بافی ، انواع چاپ پارچه، نقاشی روی چرم ،طراحی به صورت داغ روی چرم، خاتم کاری ، قاب سازی، مهر سازی ،جلدسازی، نقاشی روی شیشه ، رنگ ریزی گیاهی ،ملیله دوزی، سرمه دوزی، گلدوزی و ….حوزه صنایع دستی به حدی متنوع است که شما میتوانید با توجه به امکانات و علاقه خود در این زمینه انتخاب کنید.

توضیحاتی در مورد پرورش بلدرچین

 

 

اگر شما مکانی کوچک در خانه خود حتی به اندازه ۱۲ متر مربع دارید میتوانید اقدام به پرورش بلدرچین کنید. این کار کمتر از یک ساعت در طول روز وقت شما را خواهد گرفت. در فضایی کوچک شما میتواند قفسهای مخصوص بلدرچین را قرار بدهید و تعداد زیادی از این پرنده های کوچک را در قفس های طبقه ای نگه دارید. چه شما بلدرچین گوشتی پرورش دهید و چه اقدام به پرورش بلدرچینهای تخم گذارکنید در هر صورت سود خوبی از اینکار نصیب شما خواهد شد. حتی یک انباری یا اتاقکی بر روی پشت بام منزلتان میتواند فضایی باشد که برای پرورش بلدرچین مورد استفاده قرار گیرد.

پرورش طیور و حشرات

 

 

پرورش بلدرچین، پرورش اردک ،پرورش کرم ابریشم ، پرورش پرندگان زینتی و ….اینکه افراد یک کشور بتوانند در خانه های خود اقدام به انجام یک کار تولیدی کنند بسیار خوشایند است مخصوصاً اگر این تولید در زمینه مواد غذایی نیز باشد. برای مثال شاید براش شما جالب باشد اگر بدانید که با داشتن فضایی کوچک در منزل خود میتوانید اقدام به پرورش بلدرچین کنید.

همانطور که فته شددر این زمینه میتوانید تولیدات مختلفی داشته باشید از ماکیان گرفته تا حشراتی که مصارف مختلفی دارند. در اینجا برای شما به صور خلاصه توضیحاتی را در مورد پرورش بلدرچین ارائه میدهیم که میتواند انتخاب مناسبی در این زمینه از کسب و کارهای خانگی باشد.

فعالیت های شیلات

 

 

تولید ماهیان زینتی و آکواریومی در منزل نیز یکی دیگر از شاخه های کسب و کارهای خانگی است. شاید باور این موضوع برای شما کمی سخت باشد اما شما با داشتن حوضچه ای کوچک در منزل خود قادر خواهید بود که اقدام به پرورش ماهی کنید. افراد زیادی هستند که با سرمایه ای کم در منزل خود اقدام به پرورش ماهی کرده اند و از این راه درآمد خوبی نیز کسب میکنند. اگه به این کار علاقه دارید اما منزل شما فاقد فضای کافی برای احداث حوضچه است میتوانید به سراغ پرورش ماهی های آکواریومی و زینتی بروید. با داشتن یک اتاق معمولی که بتوانید آکواریوم هارا در ان قرار دهید میتوانید این کار را شروع کنید.

صنایع غذایی

 

 

تولید و بسته بندی ترشیجات و شور‌، ماست بندی ، تولید گلاب و عرقیات گیاهی ،تهیه ی لواشک ، تهیه مربا ،آبلیمو ، آبغوره ، سرکه ، نبات پزی و …..عذاهای خانگی طرفداران خاص خودشان را دارند. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که عذاهای خانگی به دلیل استفاده از روش های سنتی تر برای تهیه سالم تر هستند. شما با سرمایه اندکی یتوانید در این زمینه به فعالیت بپردازید و میتوانید مطعمن باشید که اگر محصولات شما کیفیت مناسبی داشته باشند سود خوبی از این کار نصیب شما خواهد شد.

فعالیت فرهنگی

 

 

 کارهایی مانند خطاطی ، ویراستاری ، نویسندگی ( داستان ، شعر ، فیلمنامه ،نمایشنامه آموزشی و…) ،برجسته نویسی با خمیر و رنگ و … نیز میتواند برای شما رآمد زا باشد. ار در زمینه های فرهنگی دارای مهارتی هستید ر منزل خود میتوانید از این مهارت استفاده کرده و کسب درآمد کنید.

آموزشی

 

آموزش در زمینه تخصصتان، در چه کاری حرفه و تخصص دارید . معلمی ، ترجمه ، وبلاگ نویسی و…و بسیاری از فعالیت های دیگر که در اینجا بخشی از آنها را آورده ام. منزل شما مکانی مناسب برای انجام فعالیت های اموزشی است. میتوانید شاگردان خود را در منزلتان داشته باشید و حرفه ای را که در ان تخصص دارید آموزش دهید. میتوانید در منزل خود اقدام به ترجمه متون و یا اموزش از طریق اینترنت کنید. پس فراموش نکنید اگر شما مهارتهای این چنینی داشته باشید افرادی هستند که نیازمند این تخصص شما هستند و شما با استفاده از این موضوع میتوانید در منزل خود اقدام به کسب درامد کنید.

اهمیت توجه به کسب وکارهای خانگی

 

 

کسب و کارهای خانگی دارای بازدهی سریع هستند و نیازی به سرمایه زیاد ندارند. این نوع از کسب وکارها رای متعادل کردن بازار کار موثر هستند با توجه به معضل بیکاری در کشر ما، توجه به کسب وکارهای خانگی در کوتاهمدت و میان مدت میتواند در حل این معضل کمک کننده باشد. در حال حاضر سازمان خاصی موتولی ایننوع از کسب و کارها در کشور نیست. با توجه به اهمیت کسب و کارهای خانگی نظامند کردن این نوع از کسب و کارها میتواند به عنوان یک ضزورت در نظر گرفته شود.

نکاتی در مورد راه اندازی کسب و کار خانگی

 

 

برای داشتن یک کسب و کار موفق در ابتدا شما باید نوع کسب و کاری که قصد دارید در منزل راه اندازی کنید را مشخص کرده و سپس تخمین بزنید که انجام این کار در منزل به چقدر زمان و سرمایه نیاز دارد. در قدم بعدی شما باید محیط خانه را برای انجام کسب و کاری که مد نظر دارید آماده کنید. برای مثال اگر قصد پرورش ماهی را در منزل خود دارید باید حوضچه ای را برا ی این منظور در نظر بگیرید و یا اگر قصد پرورش بلدرچین را دارید حداقل فضای مورد نیاز برای این کار اتاق یا انباری است که شما بتوانید قفسها را در آن قرار دهید.

سعی کنید اقدام به راه اندازی کسب و کاری کنید که در ان زمینه دارای مهارت و علاقه هستید.  این نکته را فراموش نکنید که کسب و کار شما قرار است در منزل انجام گیرد. سعی کنید کاری را انتخاب کنید که با وضعیت خانوادگی شما مطابقت داشته باشد برای مثال اگر فرزند کوچکی در منزل دارید کسب و کار شما نباید به گو نه ای باشد که برای او خطری را ایجاد کند. بعد از دقت و تفکر بر روی این نکات میتوانید با اعتماد به نفس فعلیت خود را شروع کنید.

 

نتیجه گیری

 

 

در این مقاله به معرفی کسب و کار در خانه و شاخه هایی که می توانید در آنها فعالیت کنید و کسب درآمد داشته باشید ، پرداختیم ، امیدواریم که شما هم بتوانید با استفاده از این مقاله و سایر مقالات تیم آموزشی ماهان تیموری یک کسب و کار پر سود برای خودتان راه اندازی کنید .

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی , کسب و کار موفق , کسب و کار در خانه , کسب و کار