ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

می توانید ساعت های زیادی را درباره ارزش و اهمیت پول و اینکه بچه ها باید یاد بگیرند که پول خودشان را با دقت خرج کنند ، برایشان حرف بزنید . می توانید داستان زندگی خودتان در گذشته را برایشان تعریف کنید و به آن ها بگویید که در دوره های مختلف زندگی ، از چه راهی پولتان را به دست می آوردید و چطور برای خرج کردن آن ، برنامه ریزی می کردید و چقدر از آن را و به چه روشی پس انداز می کردید ؛ چون حتما می دانید که بهترین معلم انسان ، تجربه های گذشته خودش و دیگران است .

تمرین تقویت حافظه و هوش نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

هوش مالی کودکان

 

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود2

 

در این جا می خواهیم راه هایی را که می توانید به کودکتان توضیح دهید که از پولش چگونه استفاده کند و چگونه پس انداز کردن را یاد بگیرد ، به شما آموزش دهیم . دیر یا زود کودکتان باید یاد بگیرد که پول ، بر روی درخت سبز نمی شود و برای به دست آوردن آن باید زحمت کشید و به احترام زحماتی که برای پول درآوردن کشیده می شود ، باید آن را به بهترین صورت خرج کنند .

از همان ابتدا کودکتان را با پول آشنا کنید

بهترین زمان شروع این آموزش ها ، بین ۳ تا ۴ سالگی است . در این دوران ، باید تفاوت بین سکه های پول کشورتان را به آن ها یاد بدهید و برایشان یک قلک بگیرید تا در آن ، پول های سکه ای یا اسکناسهایش را بیاندازد و جمع کند . یک قلک پول ( حتی اگر یک کیف یا کیسه برای نگهداری از پول باشد ) ، در واقع یک جای امن برای پول هایش می باشد و همچنین این حس را در کودکتان ایجاد می کند که برای خودش پول دارد .

اگر بتوانید یک قلک شیشه ای تهیه کنید که بتواند داخلش را ببیند ، خیلی بهتر می شود ؛ اینجوری می تواند به صدای سکه هایش گوش بدهد و شاهد اضافه شدن روز به روزش باشد . این یک شروع خیلی خوب است . حالا که کودکتان یاد گرفته که پول هایش را جمع کند ، به او اجازه بدهید که پول را برای خودش خرج کند و هر چیزی را که دوست دارد بخرد .

انواع هوش انواع هوش و تقویت حافظه تعریف هوش از نظر وکسلر

اهمیت استفاده از قلک

 

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود3

 

 در دو مرحله به کودکتان اجازه دهید که پول های قلکش را خرج کند . یکبار وقتی که قلکش تا نصفه پر شده و یک بار هم وقتی که کاملا پر شده است . این کار به آن ها یاد می دهد که اگر پول کمی جمع کرده باشد ، فقط می تواند چیزهای کوچک و ساده و ارزان برای خودش بخرد اما وقتی که تا سر قلک را پر از پول کرده باشد و پول زیای جمع کرده باشد ، می تواند با آن ، چیزهای با ارزش و گران قیمت و خاص بخرد ؛ در نتیجه کودکتان به اهمیت پول جمع کردن در طول زمان پی می برد .

آموزش تفاوت نیاز با خواسته

کم کم به کودکتان یاد بدهید که نیاز، با خواسته تفاوت دارد ؛ مثلا وقتی که از تلویزیون منزلتان تبلیغی پخش می شود یا در خیابان ، تبلیغات بنری را می بینید ، برایش این تفاوت را توضیح بدهید و از او بخواهید که پس از دیدن هر تبلیغی ، به شما بگوید که این خواسته است یا نیاز ؛ و در صورتی که به شما پاسخ درست داد ، به او هدیه ای به عنوان پاداش بدهید .

آزمون هوش مالی ارتقا هوش مالی افزایش هوش و حافظه

آن ها را عادت دهید که پس انداز بکنند

 

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود5

 

در خانه تان یک قانون بگذارید که بچه ها باید حداقل ۱۰ درصد از پولشان را پس انداز کنند ؛ چه این پول از طریق پول توجیبی شان به دستشان رسیده باشد و چه از طریق کاری که در بیرون از خانه انجام می دهند . اگر در ابتدای این کار ، زیاد به کودکانتان سخت نگیرید و شرایط را برایشان آسان کنید ، به آن ها فشار نمی آید و این کار را با میل و رغبت انجام می دهند . برایش از خاطراتتان بگویید که وقتی شما به سن و سال او بودید ، با پول هایتان چه می کردید و چه نتایج مثبت و منفی ای از این کار عایدتان شده است .

یک حساب پس انداز به نام کودکتان باز کنید

حساب بانکی هم در حقیقت چیزی مثل قلک است اما بزرگ تر و با این تفاوت که وقتی که او حساب بانکی دارد ، می تواند به پولش اضافه کند . جدول میزان سود بانک ها را در اختیار او قرار دهید و به او اجازه دهید که نوع حساب پس اندازش را خودش انتخاب بکند و به او یادآوری کنید که هر زمان که احتیاج به مشورت با کسی برای این انتخابش داشته باشد ، شما در کنار او هستید . او با این کار، می تواند برنامه ریزی کند که پولش را تا چه زمان و با چه سودی می خواهد در بانک بگذارد . این کار، برای موفقیت او در آینده و بالا بردن هوش مالی اش ، خیلی اهمیت دارد .

کودکتان را تشویق کنید که اهداف مالی داشته باشد

 

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود6

 

کودکتان را تشویق کنید تا یک لیست تهیه کند و در آن چیزهایی را که آرزو دارد که داشته باشد و بخرد ، یادداشت کند و برای رسیدن به آن ها هم زمانی را در نظر بگیرد و جلوی تک تک آرزوهایش بنویسد . به او قول بدهید که در صورتی که تا نزدیکی های آن تاریخ ، قسمت بیشتری از پول مورد نیازش را جمع کرده باشد ، شما باقی مبلغ مورد احتیاجش را به او می دهید . به او کمک کنید که بتواند تا قبل از این که خیلی بزرگ بشود و دیگر آرزوهای گذشته اش برایش جذابیتی نداشته باشند ، به آن ها برسد .

به طور منظم به کودکانتان پول توجیبی بدهید

پول توجیبی ، خیلی مهمتر است از پولی که از راه کار کردن به دست می آورد ؛ چون اگر پول توجیبی را بر اساس تاریخ های منظمی به او بدهید ، او نظم داشتن در خرج کردن و پس انداز کردن را یاد می گیرد و همین کار ، اعتماد به نفسش را افزایش می دهد . مبلغی که به عنوان پول توجیبی به کودکان می دهید ، به سن او ، شرایطی که دارد و وظایفی که انجام می دهد بستگی دارد . بهترین زمان دادن پول توجیبی به کودکتان ، ۶ سالگی است چون از این سن ، او این توانایی را به دست می آورد که چیزهایی را که می خواهد ، خریداری کند .

کودکانتان را برای به دست آوردن پول ، تشویق کنید

 

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود7

 

به کودکتان کمک کنید که علاوه بر پول توجیبی ای که از شما می گیرد ، یاد بگیرد که برای خودش ، درآمدی داشته باشد و یک کسب و کار کوچک راه بیاندازد. او می تواند از طریق روش های ساده ای مثل انجام دادن کارهای خانه شما یا سایر اعضای خانواده تان ، کوتاه کردن چمن های حیاط ، پارو کردن برف و … برای خودش پولی به دست بیاورد و به علاوه ، با انجام دادن کارهایی که برایش خطری نداشته باشد ، چیزهای زیادی یاد بگیرد .

آموزش مدیریت پول را به کودکانتان شروع کنید

همه عادت های مالی ای که کودکان در بزرگسالی و پیری خواهند داشت ، در اثر آموزش هایی است که شما به آن ها داده اید یا از طریق الگوسازی از پدر و مادرشان کسب کرده اند . آن ها همیشه افتخار خواهند کرد که از پول پس اندازشان توانسته اند یک دوچرخه یا خانه یا چیزهای بزرگی بخرند . همین آموزش های به ظاهر ساده شما ، به طور مستقیمی روی کسب و کار آینده کودکتان تاثیر می گذارد .

مشورت به جای خودسری

 

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود8

 

وقتی که شما و همسرتان در حال مشورت کردن با هم در مورد مسائل مالی خانواده هستید ، اجازه بدهید که کودکتان هم در آن جا حضور داشته باشد و در جریان بحث ها و تصمیم گیری ها قرار بگیرد . به او اجازه بدهید که اظهار نظر کند . به این روش ، او یاد می گیرد که همیشه علاوه بر تصمیم او ، تصمیمات دیگری هم وجود دارد که ممکن است بهتر باشند و در پایان هم تصمیم نهایی ، بر اساس تصمیمی که پخته تر و درست تر است گرفته می شود .

نتیجه گیری

همه انسان ها از زمانی که به دنیا می آیند ، از هوش و ثروت ذاتی زیادی برخوردارند . آن هایی که فکر می کنند در آینده ، این هوش و ثروت را حفظ می کنند ، موفق می شوند و آن هایی که تصور دیگری غیر از این را دارند هم ، در نهایت موفق نمی شوند . از همان آغاز کودکی ، شروع کنید به آشنا کردن کودکتان با روش های پول در آوردن و خرج کردن . پرداخت بدون حساب پول به کودکانتان و دچار کردن آن ها به ولخرجی ، از عادت های مضری است که در نهایت باعث می شود که حس توانایی و اعتماد به نفس مالی در کودکانتان پژمرده بشود و دچار یک سردرگمی مالی و اقتصادی شوند.

هر زمانی احساس کردید که عادت های مالی اشتباهی در کودکتان شکل گرفته ، هوشیار شوید اما زیاد خودتان را نگران نکنید ، چون تمامی این عادت ها ، برگشت پذیر هستند ؛ پس سعی کنید که هر چه سریع تر این رفتارهایشان را اصلاح کنید و مدیریت صحیح پول ها و سایر اموالش را به او آموزش دهید ؛ با انجام همین چند ترفند ساده می توانید امیدوار باشید که آینده مالی فرزندتان را تضمین کرده اید و به زودی در دوران بزرگسالی ، آن ها سپاسگزارتان خواهند بود و موفقیت هایشان را مدیون شما می دانند .

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

تعریف مدیریت ، عبارت است از کار کردن با افراد و به وسیله آن ها ، برای رسیدن به هدف های سازمانی. برای موفقیت در این کار ، همه مدیران باید از مهارت های اجتماعی برخوردار باشند . هر کس حداقل در مراحل مشخصی از زندگی خودش ، به عنوان یک مدیر ،  ایفای نقش می کند بنابراین باید همگی بدانیم که مهمترین مهارت یک مدیر ، توانایی سازگاری با مردم و رفتار مناسب با آنهاست .

 مدیریت موفق

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر2

مشخصه یک سازمان سالم ، این است که مدیریت آن ، علاوه بر توجه به تولید و بهره وری از سیستم ، سلامتی جسمی و روحی کارمندانش هم برایش بسیار مهم باشد . اگر شما یک مدیر هستید و به دنبال این هستید که نحوه رفتار با کارمندانتان را بدانید ، به نکات زیر توجه کنید :

احوالپرسی گرم

مهربان و با دقت باشید و هیچ وقت ارتباط چشمی را فراموش نکنید و سعی کنید با تعریف خاطرات و داستان های مختلف ، نکات مشترکی با کارمندانتان پیدا کنید و شخصیت آن ها را پرورش دهید و مهر و محبت مابینتان را افزایش دهید ؛ چون این از هنر های یک مدیر موفق است که بدون در نظر گرفتن مقام خود ، با کارمندانش ، احساس صمیمیت و همدلی بکند .

آراستگی

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر2

کارمندان ، همیشه به مدیری که شخصیت اجرایی بالایی دارد ، احترام می گذارند و علاوه بر یک شخصیت محکم ، از او انتظار رفتار مودبانه و بدون هیچگونه تهدیدی دارند که شامل نحوه حرف زدن ، رفتار با دیگران و آراستگی لباس است . کارمندان ، از اینکه در حضور مشتریان یا افراد خانواده و دوستانشان با یک مدیر مودب در ارتباط باشند ، احساس افتخار می کنند .

رفتار دوستانه

بیشتر مدیران ، رفتار دوستانه ای ندارند و آنقدر بر کارشان متمرکز می شوند که از روابط اجتماعی ، غافل می شوند اما مدیرانی که به نیروی کار خودشان اهمیت زیادی می دهند و برای برقرار کردن یک ارتباط موثر با آنان تلاش می کنند ، موفق خواهند شد .

هنر خوب شنیدن

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر3

 

بهترین مدیران ، کسانی هستند که به صحبت های کارمندانشان به خوبی گوش می دهند و از این طریق ، علاوه بر به دست آوردن اطلاعات از آن ها ، مطالب زیادی هم یاد می گیرند و خودشان را به طور کامل ، درگیر کارهای سازمان می کنند . مدیرانی که آستین خودشان را بالا زده اند و آماده انجام هر کاری برای داشتن یک کسب و کار موفق هستند ، تمامی تلاش خودشان را می کنند تا شنوندگانی خوب باشند و از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بازدهی سرمایه  و بهبود روابطشان با دیگران ، استفاده می کنند .

آراستگی آسیب پذیری آگاهی از علم روز احوالپرسی گرم

علاقه مندی به همه چیزهایی که برای کارمندان اهمیت دارد

مدیرانی که علاوه بر خوب گوش کردن به کارمندهایشان ، آن ها را تشویق به پرسش سوالات مختلف می کنند ، خیلی سریع رفاقت و اعتماد آن ها را جلب می کنند و از آن جایی که علایق کارمندانشان برایشان خیلی اهمیت دارد ، شرایط محیط کار را برایشان جوری فراهم می کنند که در آن احساس امنیت کنند و حقایق را به خوبی بازگویی کنند و به این ترتیب ، درونشان احساس وفاداری ، شکل بگیرد . مدیران باید دائما جلساتی را تشکیل دهند تا کارمندان ، ایده های نو و دیدگاه هایشان را نسبت به مدیریت و آینده سازمان ، به راحتی بیان کنند .

الگو باشید پذیرش تفاوت ها در دسترس بودن رفتار با کارمندان رفتار دوستانه

پذیرش تفاوت ها

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر4

 

مدیرانی که می پذیرند که افراد با همدیگر ، تفاوت دارند و می دانند که چگونه کارمندانشان را که هر یک خلق و خویی متفاوت دارند را به سوی رشد و نوآوری و تلاش بیشتر تشویق کنند ، مورد قبول اغلب کارمندان قرار می گیرند . این دسته مدیران ، تلاش می کنند تا با شناختی که از استعدادهای کارمندانشان دارند ، شرایط را برای رشد خلاقیتشان ، فراهم کنند .

سازگاری سودآوری بیشتر شوخ طبعی مدیر موفق

آگاهی از علم روز

هیچوقت تصور نکنید که همه مدیران ، از دانش کسب و کار اطلاعات دقیق و کاملی دارند . آن ها باید دائما در این مورد مطالعه کنند و اطلاعاتشان را به روز بکنند و راه های  جدیدی را برای پیشرفت و بازاریابی کشف کنند . اگر می خواهید که فقط یک مدیر تشریفاتی و سست عنصر نباشید ، هیچوقت از تاثیری که در اولین برخورد بر کارمندان خودتان می گذارید ، غافل نشوید . یک مدیر ، هر چقدر که خودش را بیشتر درگیر کارش بکند ، به همان اندازه بیشتر موفق می شود و کسب و کارش رونق می گیرد .یک مدیر آگاه ، همه افراد را تشویق می کند تا همه توان و تمرکز خودشان را صرف بهتر انجام دادن کارها بکنند و به این وسیله موجب پیشرفت و سود دهی سازمان شوند .

در دسترس بودن

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر5

 

اغلب کارمندان ، تمایل دارند که با مدیرشان دائما در ارتباط باشند اما بعضی از مدیران ، در این زمینه احتیاط می کنند و آن را نوعی هدر دادن وقت می دانند . یک مدیر در دسترس ، منبع الهام بخشی برای کارمندانش است و باعث می شود که آنها برای بهتر عمل کردن به وظایفشان با یکدیگر رقابت کنند و اینکه می دانند هر زمان که بخواهند می توانند با مدیرشان ارتباط برقرار کنند ، باعث دلگرمی آن ها  می شود .

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر هنر خوب شنیدن

 

 

آسیب پذیری

اگر یک مدیر ، قدرت و نفوذی را که دارد به رخ کارمندانش نکشد ، در اولین برخوردش می تواند تاثیر مثبتی بر روی آن ها بگذارد . او می تواند در ساعات بیکاری ، از تجربه های شخصی خودش در شرایط سخت و مشکلات حرفه ای اش تعریف بکند و کارمندانش را از انجام کارهایی که خطرات زیادی دارد ، منصرف کند و همچنین نباید از مطرح کردن آسیب پذیری خود و دیگران خودداری کند تا از کارمندانش در برابر خطرات احتمالی ، محافظت کند .

 

شوخ طبعی

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر7

مدیری که با نشاط است و حس شوخ طبعی دارد ، باعث ایجاد هیجان در محل کارش می شود و از فشارهایی که در سازمان وجود دارد ، کم می کند و شرایط محیط کار را ، متعادل می کند . چنین مدیری به کمک طنز ، شرایط سخت کاری را ملایم تر می کند و کارمندانش با شادابی ای که دارند ، کارهای با کیفیت تری انجام می دهند .

 

سازگاری

مدیری که با کارمندان و شرایط کاری اش سازگاری دارد ، به خوبی می تواند در دشوارترین شرایط هم با دیگران همکاری داشته باشد . سازگاری یک مدیر ، اعتماد و وفاداری کارمندانش را جلب می کند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا عدم سازگاری یک مدیر ، باعث می شود که کارمندان ، احترام او را حفظ نکنند و اعتماد خود را به او از دست بدهند .

الگو باشید مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر8

 

یکی از روش هایی که باعث می شود تاثیر مثبت و فراموش نشدنی ای بر کارمندانتان داشته باشید ، الگو بودن است . عده ای از مدیران ، به جای اینکه به طور فعالی درگیر کار شوند ، فقط در حکم یک نظاره گر هستند ؛ اما اگر مدیر سعی کند که ار نظر رفتاری و کاری ، الگوی مناسبی باشد ، کارمندانش به علت توانایی هایی که دارد و انرژی مثبتی که دارد ، به او احترام می گذارند . یک مدیر هرگز نباید این نکته را فراموش کند که نباید کاری را که خودش تجربه نکرده ، به دیگران توصیه کند .

انگیزه

مدیران باید به کارمندانشان انگیزه بدهند و الهام بخش آن ها باشند . کارمندان همیشه به مدیری نیاز دارند که به آن ها کمک کند تا به اهداف و آرزوهایشان برسند . با ایجاد انگیزه در محیط کار ، فضای رقابتی ای ایجاد می شود و کارمندان سعی می کنند که بیشتر از وظیفه شان فعالیت کنند و با استفاده از کمترین امکانات ، بهترین کارها را انجام دهند .

نتیجه گیری

اگر می خواهید که به عنوان یک مدیر ، موجب تغییرات مثبتی بشوید ، لازم است که کارها و رفتار خودتان را مرور کنید و روش درست و تازه ای را انتخاب کنید و اگر در اواسط دوران مدیریتان دیدید که دیگر نمی توانید آن تاثیر اولیه مثبت را بر روی کارمندانتان داشته باشید ، مسیر خودتان را عوض کنید تا محیط کارتان را بهتر و سالم تر کنید .ریاست و قدرت ، در اغلب انسان ها ، موجب غرور می شود که ریشه بسیاری از خطاها و اشتباهات است و در نهایت موجب سقوط اخلاقی و اجتماعی مدیرها می شود ، بنابراین ، مدیری که به دنبال موفقیت مجموعه کاری اش است ، باید خودش را یکی از آن ها بداند و خودش هم برای بالا بردن راندمان کاری سازمان ، دلسوزانه تلاش کند .

در چنین شرایطی است که کارمندان هم احساس می کنند که عضو یک خانواده هستند و از جان و دل برای رساندن مدیرشان به اهدافی که در سر دارد ، فعالیت می کنند . یک مدیر جویای موفقیت ، با استفاده از همین چند ترفند ساده می تواند بدون نیاز به خشونت و رفتار تند ، کارمندانش را تحت تاثیر قرار دهد و آن ها را به فعالیت بیشتر ، تشویق کند و با هدفی که دارد همسو سازد و به این ترتیب ، روز به روز سازمانش را به سمت سود دهی بیشتر ، هدایت کند.

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

وقتی که دو یا چند نفر، با همدیگر متحد می شوند تا یک کسب و کار مشخص را انجام دهند ،گفته می شود که آن ها با یکدیگر شریک هستند و کاری که انجام می دهند ، یک کسب و کار شراکتی است . در کشورهای پیشرفته ، شراکت معمولا در کارهای تخصصی ای مثل طبابت و وکالت و … انجام می گیرد و افرادی که با همدیگر شریک هستند ، از اینکه نام خودشان را روی شرکت بگذارند ، چشم پوشی می کنند و یک اسم واحد را برای شرکتشان انتخاب می کنند و تلاش می کنند که روز به روز این نام ، پر رنگ تر و معروف تر شود .

حتما شما هم بارها شنیده اید که بسیاری از شراکت ها ، در نهایت شکست می خورند . اینکه ریشه این شکست ها از کجاست و چگونه می شود که یک شراکت موفقیت آمیز داشت ، سوالی است که در این جا می خواهیم به آن پاسخ دهیم .

 

عوامل شکست در تجارت

 

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار2

 

 

مشکلاتی که افراد در شراکت های کاری پیدا می کنند ، در اثر چند عامل ایجاد می شود :

  • در همان ابتدای شروع هر شراکتی ، افراد باید یک چارچوب قانونی را برای شراکتشان تعیین کنند ؛ زیرا اولین عاملی که موجب ایجاد شکست در شراکت می شود ، عدم وجود یک قرارداد مناسب و محکم برای سرمایه گذاری مشترک است .
  • دومین عاملی که در شراکت های کاری از اهمیت زیادی برخوردار است ، سازش در اهداف مالی ای است که همگی دنبال می کنند . در واقع اهداف طرفین ، باید مشترک باشد ؛ مثلا اگر هدف از این کار مشترک ، کسب سود است ، هر دو یا چند طرف باید هدفشان رسیدن به سود باشد و برای رسیدن به آن تلاش کنند . اگر هدفشان معروف شدن یا برند سازی یا .. است ، طرفین دیگر هم باید همین هدف را داشته باشند .
  • سومین و مهمترین عاملی که بر شراکت ها اثر می گذارد ، وجود نقص در فرهنگ شراکت است . فرهنگ ، یعنی باور عمیقی که افراد نسبت به خط قرمزها و بایدها و نبایدها دارند . فرهنگ شراکت ، یعنی اینکه منافع طرف مقابل را هم در نظر بگیرند و برای رسیدن به آن تلاش کنند و از خودخواهی و زیاده خواهی برای خودشان ، دوری کنند .

 

 

شراکت حرفه ای

وقتی که افراد وارد دنیای شراکت می شوند ، باید فرهنگ حرفه ای آن را به خوبی رعایت کنند زیرا با انجام تعارفات و دوستی ، نمی توانیم یک شراکت حرفه ای را شروع بکنیم . بنابراین بهتر است که در شروع این کار ، هر کدام از افراد ، با وکیل خودشان مشورت نمایند و منافع و سهمی را که در بیزینس دارند ، مشخص کنند ؛ چون همیشه گفته اند که جنگ اول بهتر از صلح آخر است .

 

تعیین چارچوب قانونی

 

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار5

 

هنگامی که افراد ، موقع شروع شراکتشان مشخص می کنند که سهم هر کدامشان در شراکت چقدر است و هر کس بداند که چقدر می خواهد برای این کار مشترک زحمت بکشد ، به حقوق و منافعشان از همان ابتدای کار ، پی می برند و مشخص می شود که هر فردی چقدر باید انرژی و سرمایه برای پیشبرد کار ، صرف کند . انجام این ها موجب مشخص شدن چارچوب قانونی شراکت و مدیریت آن می شود . این چارچوب قانونی ، همان شراکت نامه اولیه است که میان شریک ها ، بسته می شود و با وجود آن ، جلوی زیاده خواهی تک تک افراد ، گرفته می شود .

 

انتخاب بهترین شریک کاری

انتخاب شریک کاری ، یک کار کاملا سلیقه ای است . باید حواستان باشد که شریکی که انتخاب می کنید ، تکمیل کننده شما باشد وگرنه آن فرد ، به کسی تبدیل می شود که بود و نبودش در شرکت فرقی ندارد و حتی اگر هم نباشد ، شخص دیگری بتواند کاری را که او انجام می دهد ، به راحتی انجام دهد . اگر دو فرد از یک جنس در یک شراکت کاری باشند ، این شراکتشان در نهایت به هم می خورد زیرا هر کدام از شرکای کاری ، باید دانش و تخصص منحصر به فردی داشته باشند تا مکمل همدیگر باشند وگرنه یکی از این افراد مشابه ، به فردی اضافی در کسب و کار تبدیل می شود و شاید در ابتدای کار از روی تعارف بماند اما در نهایت چاره ای جز این نمی ماند که حذف شود .

 

لزوم شراکت در کسب و کار

 

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار3

 

شراکت ، می تواند در تمام زمینه هایی که ما بتوانیم در آن به کسب و کار بپردازیم و فعالیت داشته باشیم ، وجود داشته باشد . معمولا وقتی که بخواهیم که یک کسب و کار موفق و تخصصی راه بیاندازیم ، نیاز به شریک پیدا خواهیم کرد . با وجود رقبای حرفه ای خارجی و رقبای قدرتمند داخلی در دنیای امروز ، داشتن یک شریک کاری ، یک مسئله انکار ناپذیر است . بنابراین هر زمان که تصمیم گرفتید که کسب و کارتان را گسترش دهید و یا یک برنامه بلند مدت داشتید ، هرچه سریعتر به سمت شراکت بروید تا احتمال موفقیتتان بیشتر شود .

آموزش افزایش بهره وری در کسب و کار بایدها و نباید

موانع موفقیت در شراکت

مهمترین عاملی که باعث می شود که یک شراکت ، با شکست رو به رو شود ، این است که افراد بر خلاف آن چیزی که در ابتدای شروع کار ادعا می کردند ، عمل می کنند ؛ به عنوان مثال اول ادعا می کنند که فلان توان تخصصی را دارند یا در مقدار سرمایه ای که می توانند به اشتراک بگذارند ، غلو می کنند اما وقتی که وارد پروژه کاری مشترک می شوند ، می بینید که این طور نیست و از پس قول هایی که داده اند ، نمی توانند برآیند . همچنین ممکن است که یکی از طرفین ، دیگر نیازی به شریک نداشته باشد و همین موجب شود که قراردادشان فسخ شود .

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار تعیین چارچوب قانونی

 

راهکارهایی برای داشتن یک شراکت موفقیت آمیز

 

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار6

 

برای آن که شراکت با مشکلی رو به رو نشود ، لازم است که برای آن چارچوبی تعیین شود و سهم هر کدام از افراد ، از نظر منافعی که کسب می کنند و انرژی ای که صرف می کنند و سرمایه ای که می گذارند ، در آن مشخص باشد . راه حل دیگر ، کار کردن روی فرهنگ شرکا و کار گروهی و نوشتن یک قرارداد سفت و سخت حقوقی است . از طرف دیگر ، لازم است که ادعاهای افراد در شروع کار واقعی باشد و در ادامه مسیر شراکت ، بتوان روی آن حساب باز کرد و برای آن ، تضمینی ارائه بدهند .

چگونه هدف گذاری کنیم شراکت شراکت حرفه ای شراکت خوبه؟

محتویات یک قرارداد حقوقی

قراردادی که در ابتدای کار بین شرکا نوشته می شود ، باید شامل نکات زیر باشد :

  • میزان اختیار عزل و نصب افراد برای هر یک از شرکا
  • حق رای دادن هر کدام از شرکا
  • مقدار پولی که هر یک از شرکا برای سرمایه گذاری در این کار ، باید با خود بیاورند .
  • نحوه تقسیم سود بین شرکا
  • نحوه حل اختلافاتی که ممکن است بین شرکا ایجاد شود .

 

جلوگیری از بروز اختلاف بین شرکا

 

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار7

 

وقتی که از کار شراکتی صحبت به میان می آید ، همیشه باید به یاد داشته باشیم که ممکن است اختلافات و درگیری هایی بین شرکا ایجاد شود . مهمترین عامل بروز این اختلافات ، غیر حرفه ای بودن افرادیست که وارد کار مشارکتی می شوند . برای جلوگیری از این اختلافات ، باید از همان ابتدا ، وظایف و اختیارات و تعهدات هر کدام از طرفین را مشخص کنید و از همه مسائل بزرگ و کوچک ، رفع ابهام نمایید .

لازم است که همگی ، ارزش های اخلاقی شراکت را رعایت کنند و احترام متقابل بین افراد گذاشته شود . در این میان ، فرقی ندارد که هر کدام از افراد ، از چه تخصصی برخوردارند و چه مقدار در سرمایه گذاری شراکت دارند و در نهایت ، موجب چه منافعی می شوند ؛ بلکه هر کدام در هر جایگاهی که هستند ، باید فرهنگ شراکت را رعایت کنند و به یکدیگر احترام متقابل بگذارند .

شراکت در کسب و کار شریک شدن عوامل شکست در تجارت کار آفرینی

نتیجه گیری

در یک همکاری و شراکت سالم ، طرفین به قدری به هم نزدیک و با یکدیگر صمیمی می شوند که خودشان هم تعجب می کنند ؛ چون هر کاری که شما یا شرکایتان انجام می دهید ، بر همدیگر اثر می گذارند و شراکت ، شما را به حدی به هم نزدیک می کند که اگر احیانا هم دچار ضرر و زیان شدید ، به خودتان نگرانی راه نمی دهید و همین که می دانید در شکست و پیروزی تان نفر دیگری هم با شما شریک است.

به شما قوت قلب می دهد و باعث دلگرمی شما می شود و در حقیقت ، شریک کاری تان را به عضوی از خانواده تان تبدیل می کند ؛ با این تفاوت که اعضای خانواده تان را نمی توانید انتخاب بکنید ولی در انتخاب شریک یا شرکایتان آزادی عمل دارید و از آنجایی که سود و منافعتان مشترک است ، باید در این زمینه ، بهترین انتخاب را داشته باشید . همه افراد باید به هدفی که دارند ، پایبند باشند و این هدف مشترک را مقدس بدانند ؛ وگرنه شریک شدن با کسی که به موفقیت شرکت اهمیتی نمی دهد ، اصلا کار عاقلانه ای نیست .

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

بانک جهانی در سال ۲۰۱۲ میلادی ، گزارشی را منتشر کرد که در آن ، در مورد نرخ سپرده های بانکی ۱۳۸ کشور جهان ، اطلاعاتی را در اختیار همگان قرار می داد . بر طبق این گزارش ، نرخ سود سپرده در کشور ایران ، ۱۴٫۸ درصد اعلام شده بود و این عدد باعث شده بود که کشور ایران ، در رتبه پنجم از نظر میزان سودی که بانک به مشتریانش می دهد ، قرار بگیرد . این باعث شده بود که بعد از کشورهای بلاروس ، یمن ، ترکیه و اوگاندا ، کشور ایران ، بالاترین سود را به سپرده گذاران خودش پرداخت کند . در سال ۲۰۱۲ ، سود پرداختی از جانب کشور بلاروس ، ۲۲٫۳ درصد و کشور یمن ، ۱۹٫۵ درصد و کشور ترکیه ، ۱۶٫۴ درصد و کشور اوگاندا ، ۱۶٫۲ درصد بوده است .

خطر گرفتن سود بانکی دلیل وعده سود بانکی بالا راه های کسب درآمدسود

 

ارتباط سود بانکی و تورم

 

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر2

 

بانک های کشورهایی که بالاترین سود را به مشتریانشان پرداخت می کنند ، اغلب میزان تورم در کشورشان بسیار بالاست . بنابراین ، میزان واقعی سود سپرده در این کشورها ، بسیار کمتر از نرخ رسمی آن است . مثلا بلاروس که گفتیم بیشترین سود بانکی را می دهد ، از لحاظ میزان تورم ، اولین رتبه را در جهان به خودش اختصاص داده است و در سال ۲۰۱۲ میلادی ، میزان تورم در این کشور ۵۹٫۲ درصد اعلام شده است!

ایران هم که در همان سال ، رتبه پنجم را از نظر سود بانکی از آن خودش کرده بود ، از نظر میزان تورم ، در رتبه سوم جهان قرار گرفته بود و میزان تورم در ایران ، ۲۷٫۳ درصد اعلام شده بود . کشورهای سوئیس و هنگ کنگ ، کمترین میزان سود بانکی را پرداخت می کنند و حتما برایتان جاب است که عدد این سود بانکی پرداختی ، برابر صفر می باشد.

آموزش رایگان کسب ثروت ارتباط سود بانکی و تورم بهره زیاد

 

دلیل وعده سود بانکی بالا

رئیس بانک مرکزی ایران ، اخیرا اعلام کرده است که بانک ها و موسساتی که به مردم وعده می دهند که سود بالایی بهشان پرداخت کنند ، در حقیقت مشکل دارند و می خواهند زمان بخرند . با خودتان فکر کنید . چرا یک بانک باید سود بالایی پرداخت کند ؟! منطق بانک می گوید که وقتی که یک بانک چنین وعده و وعیدی می دهد ، می خواهد به هر قیمتی که شده توجه مردم را به سمت سپرده گذاری در موسسه اش جلب کند و پولشان را جذب کند و به خودش اختصاص بدهد .

سود بالا سود کردن ضرر سود بانکی بالا برای اقتصاد کسب ثروت

ضرر سود بانکی بالا برای اقتصاد

 

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر3

میزان سود بانکی ، یکی از مهمترین عواملی است که بر فعالیت های اقتصادی ، اثر می گذارد . سودی که بانک ها به سپرده های بانکی پرداخت می کنند ، تولید و اشتغال کشور را تحت تاثیر خودش قرار می دهد . وقتی که سود پرداختی از جانب بانک بالا باشد ، همه پول ها ناخودآگاه روانه بانک ها می شوند واز آن جایی که با انجام هیچ فعالیت اقتصادی ای ، نمی توانند این میزان سود را به دست بیاورند ، در نتیجه به جای شرکت در کارهای تولیدی ، رو می آورند به سپرده گذاری در بانک ها .

 

کاهش اعتماد مردم به بانک ها

گفتیم که بانک برای حذب پول مردم به سمت خودش ، می آید به آن ها وعده و وعید می دهد و در نهایت مردم پولشان را به بانک می سپارند اما بانک ، با سود زیادی که به سپرده گذاران خودش پرداخت می کند ، در نهایت به جایی می رسد که نمی تواند همه تسهیلاتی را که قولش را داده بود ، به مرحله عمل برساند و در نتیجه اعتماد مردم به بانک و بانک داری از بین می رود و هجوم می آورند به سمت بانک ها تا پول خودشان را پس بگیرند و همین مسئله ، منجر به ورشکستگی بانک ها می شود . بنابراین رئیس بانک جهانی به مردم هشدار داده که از سرمایه گذاری در بانک هایی که قول سود بالایی را به آن ها می دهند ، خودداری کنند ؛ چون این بانک ها ، در معرض ورشکسته شدن هستند .

گرفتن سود بانکی گرفتن سود بانکی ، منفعت یا خطر هوش مالی و سرمایه گذاری

 

جلوگیری از تورم، از طریق تغییر سود بانکی

 

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر4

 

درباره تاثیر کاهش میزان سود بانکی بر اقتصاد کشور ، حرف و حدیث زیادی وجود دارد . زمانی صحبت بود که وقتی که تورم بالاست ، نرخ سود بانکی باید بالا باشد . ولی وقتی که میزان تورم ، به ۴۰ درصد رسید ، میزان سود بانکی از ۲۲ درصد تغییری نکرد . از طرف دیگر گفته می شود که نرخ تورم ، ۱۴-۱۳ درصد است که این رقم ، چندان واقعیت ندارد . چون فرمول هایی که به وسیله آن ها نرخ تورم را تعیین می کنند ، با واقعیت اقتصادی جامعه ، کمی تفاوت دارد و آن چیزی که مردم از تورم حس می کنند با آن چه که اعلام می شود ، در خیلی از موارد ، منطبق نیست .

 

دو نکته کلیدی درباره سود بانکی در کشور ایران

درباره سود بانکی ، دو نکته کلیدی وجود دارد که حتما باید در کشور ایران رعایت بشوند . اول این که ، سود بانکی ای که بانک به فردی که سپرده گذاری کرده است پرداخت می کند و آن چیزی که در مقابل ارائه تسهیلات بانکی از مشتریان خودش دریافت می کند ، باید بر اساس قانون عملیات بانکداری بدون ربا باشد .

نکته دوم این است که میزان سودی که بانک به مشتریانش پرداخت می کند و همچنین سود تسهیلاتی ای که بانک از مشتریانش دریافت می کند ، باید رقمی باشد که در محدوده نرخ تورم به اضافه یا منهای یک یا دو درصد باشد و نباید بیشتر از این مقدار ، از تورم فاصله بگیرد . هر وقت دیدید که  میزان تورم ، از میزان سود بانکی خیلی فاصله گرفته است ، مطمئن باشید که یک عامل غیر اقتصادی که برای اقتصاد سالم و رقابتی ایجاد مزاحمت می کند ، وجود دارد .

 

چرا مردم به سپرده گذاری در بانک ها علاقه دارند ؟

 

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر5

 

وقتی که افراد پول خودشان را داخل بانک می گذارند ، نه مالیاتی پرداخت می کنند و نه احتیاج است که ریسکی بکنند . علاوه بر این ، پولی که در نزد بانک است ، نقد شوندگی بالایی دارد یعنی هر زمانی که فرد بخواهد ، می تواند پول خودش را از بانک ، پس بگیرد . بنابراین وقتی که سود بانکی ، بسیار بالاتر از تورم باشد ، هر انسان عاقلی به این سمت می آید که بجای ریسک کردن و سرمایه گذاری در فعالیت های مختلف و هزینه هایی که در بر دارند ، پول خودش را در بانک بگذارد و در  تولید و اشتغال ، که در نهایت موجب رونق اقتصادی جامعه می شود ، خودداری کند و روز به روز بر ثروت خودش اضافه کند .

 

آیا کاهش سود بانکی ، موجب ضرر کردن سپرده گذاران می شود ؟

در زمان کاهش سود سپرده های بانکی ، سپرده گذاران نباید فکر کنند که متضرر شده اند چون افراد معمولا پولشان را در بانک می گذارند تا قدرت خرید توسط سرمایه شان را حفظ بکنند و علاوه بر این ، بتوانند کسب در آمد کنند . وقتی که میزان سود بانکی کاهش پیدا می کند ، همزمان قیمت ها در بازار هم اصلاح می شوند و به عبارت دیگر ، قیمت کالا ها و خدمات پایین می آید. بنابراین مردم نه تنها ضرر نمی کنند بلکه این موضوع در نهایت به نفع سپرده گذار خواهد بود . در حقیقت ، افرادی که سود بانکی شان کم تر شده است ، وقتی که در بازار قیمت جنسی که خریداری می کنند کاهش پیدا کرده باشد ، مثل این است که آن کسری پولشان ، جبران شده است .

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که دادیم ، می بینیم که گرفتن سودهای بالای بانکی ، منجر به دو عارضه می شود. یکی اینکه مردم وقتی که می توانند به راحتی هر ماهه به مبلغ بالایی درآمد ناشی از سود سپرده هایشان دست پیدا بکنند ، دیگر به سراغ سرمایه گذاری در فعالیت های عمرانی و کشاورزی و … نمی روند . دومین عارضه این است که افزایش سود بانکی ، موجب افزایش تورم یا به عبارت دیگر ، قیمت بازار می شود .

از طرف دیگر بانک ها برای رقابت با یکدیگر و جذب ثروت و سرمایه مردم به سمت خودشان ، رقم های بالاتری از سود را پیشنهاد می دهند اما اغلب پس از مدتی متوجه می شوند که نمی توانند به قول هایی که داده اند عمل بکنند ؛ بنابراین می آیند و سود مشتریانشان را از اصل پولشان می پردازند و کم کم کار به جایی می رسد که نمی توانند حتی اصل پول سپرده گذاران را به خودشان برگردانند و در نتیجه ، بانک ورشکسته می شود و افراد نیز حتی اصل پول خودشان را از دست می دهند .

بنابراین بهتر است که پس از شنیدن پیشنهاد های وسوسه کننده بانک های مختلف برای پولدار شدن ، فقط به فکر خواباندن پولمان در یک مکان و افزایش ماهیانه آن و کسب درآمد از طریق بانک نباشیم و با یک نگاه آینده بینانه تر ، اوضاع را بررسی کنیم و بین ورشکستگی احتمالی بانک و خطر ریسک سرمایه گذاری در سایر فعالیت های اقتصادی و عملیاتی و کسب و کار ، آن گزینه ای را انتخاب کنیم که در آینده پشیمان نشویم .

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

اگر سر فرصت در خیابان ها قدم زده باشید، مطمئنا چشمتان بارها و بارها به بروشور ها و تبلیغات بنری کلاس ها و سمینارهای جذب ثروت و موفقیت یا کتاب های آموزشی مختلف و رنگارنگ خورده است و شاید چندین بار هم تحریک شده اید که در این سمینارها شرکت کنید و یا شرکت کرده اید و بسیار هم راضی بوده اید یا شرکت کرده اید و آن سمینار را با نارضایتی ناشی از تکراری و سطحی بودن آموزش ها ترک کرده اید. اما ما با تحقیق فراوان، به نکات کلیدی و جادویی این مسئله پی برده ایم و می خواهیم آن ها را به گونه ای مختصر و مفید ، در اختیارتان قرار دهیم .

ایجاد فرصت؛ ایجاد ثروت ؛ باورهای ثروت باورهای جدید و ثروت ساز ثروت

افراد خود ساخته

 

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت2

 

 

افرادی که با سعی و تلاش خود یا به عبارت دیگر ، به طور خود ساخته ، به ثروت و درآمد میلیونی رسیده اند ، باهوش تر و یا به طور فوق العاده ای متفاوت و برتر از شما نیستند . اما آن ها از یک سری راز و رمزهای مخصوص ثروت مند شدن مطلع هستند و شما هم می توانید با تقلید از روش های آن ها ، به کسب و کار خودتان رونق بخشید.رویاهایی بزرگ اما دست یافتنی در سر داشته باشید زیرا این افکار بزرگ هستند که قادرند زندگی شما را متحول کنند و مثل یک نیروی محرکه ، شما را به حرکت در می آورند و به سوی شرایطی ایده آل و طلایی می برند .

اسرار ثروتمندان افراد ثروتمند چگونه ثروتمند شدن افزایش ثروت انسانهای ثروتمند

تصویر ذهنی

یک تصویر خاص و خیلی واضح و ملموس از مقصد مسیری که می خواهید در پیش بگیرید در ذهن خودتان به تصویر بکشید . هر قدر که این تصویر ، واضح تر و مشخص تر باشد ، امکان رسیدن شما به آن هدف نیز افزایش می یابد .حتی اگر برای خدمت به شخص یا شرکتی مشغول به کارید ، طوری رفتار کنید که انگار واقعا شما مالک کسب و کار خودتان هستید . این طرز فکر ، باعث کاشتن بذر موفقیت و استقلال شغلی در آینده شما می شود و به زودی جوانه های حاصل از آن را در سرنوشتتان خواهید دید .

آموزش آموزش ثروتمند شدن اسرار باورهای ثروت ساز

شغل متناسب با روحیه شما

 

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت3

 

به شغلی که دارید ، عشق بورزید و اگر واقعا از ته دل به آن علاقه ای ندارید ، آن را رها کنید و به سراغ شغل مورد علاقه تان بروید . اگر به شغلی که به آن هیچ علاقه ای ندارید و تنها به علت کسب درآمد ، مجبور به انجامش هستید ، “نه” بگویید ، خیلی زود ، مثل یک آهن ربای قوی ، شغل متناسب با روحیه تان را پیدا و جذب خواهید کرد .گروهی تشکیل دهید که با افرادی خوش فکر و خوش بین که شغل بزرگ و پر درآمدی دارند تشکیل شده باشد . در این جلسه ها شرکت کنید و ایده های ناب و تفکرات خود را با هم در میان بگذارید .

ضوابط اخلاق کاری

همیشه ضوابط اخلاق کاری را هرچند که به نظرتان بی دلیل و دست و پا گیر باشد ، رعایت کنید و از تمام جزئیات ظریف و ریزه کاری هایی که در شغلتان وجود دارد ، اطلاع داشته باشید ؛ چون این شغل شماست و چه کسی به جز شما برای دانستن این نکات ارجحیت دارد؟!به شغلی که دارید ، به عنوان راهی برای خدمت رسانی به مردم نگاه کنید چون یاری رساندن به دیگران و حتی تصور آن ، موجب رونق کسب و کار شما می شود .

فرصت ها

 

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت4

 

با هوشیاری به دنبال فرصت ها باشد و به محض دیدنشان ، آن ها را صید کنید . هر لحظه امکان دارد که این فرصت های طلایی ، برای ورود ، بر در زندگی تان بکوبند . آیا آمادگی باز کردن در و مواجه شدن با آن ها را دارید؟!حتما شنیده اید که ذهن سالم ، در بدن سالم است ؛ بنابراین به حفظ تناسب اندام خود اهمیت بدهید. بدن ضعیف و ناتوان ، از یک فکر ضعیف ناشی می شود . اساس پیروزی و موفقیت شما در مسیر پر پیچ و خم زندگی ، سلامت جسمی و روحی شماست .در زندگی تان همه کارها را اولویت بندی کنید و به ترتیب و بر حسب اهمیتی که برایتان دارند ، به سراغ انجام دادنشان بروید .

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت کسب ثروت

جلب اعتماد و محبت مشتریانتان

بیشتر از آن چیزی که مشتری از شما انتظار دارد ، به او خدمت رسانی کنید زیرا این کار باعث جلب اعتماد و محبت مشتریانتان می شود و تعداد آن ها را افزایش می دهد .فرد با نظم و انضباطی باشید و زندگی خودتان را پر کنید از کارهایی که موجب رشد و پیشرفت شما می شوند و همه کارهایی را که اثر منفی بر زندگی تان دارند را از خودتان دور کنید .ثروتمندان ، یک قانون دارند و آن ، این است که پس انداز را هیچ گاه فراموش نمی کنند و در روزگار خوشی و کسب و کار پر رونق ، به فکر دوره های رکود شغلی هم هستند .

تصمیمات پولساز

 

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت5

 

گهگاه به دور از قیل و قال جمعیت ، در تنهایی خودتان بنشینید و به ندای درون و صدای افکار خودتان گوش بدهید و از این طریق ، برنامه ریزی خلاقانه ای برای زندگی خودتان بکنید .به همه بهترین ها احترام بگذارید و به سوی بهترین چیزها قدم بردارید و به کمتر از آن نیز راضی نشوید .بهترین سیاستی که می توانید در زندگی تان در پیش بگیرید ، راستگویی و صداقت و درستکاری است . بدون هیچ رو در بایستی ای خواسته های خودتان را بشناسید و همیشه و همه جا آن را صادقانه به زبان آورید .خیلی سریع تصمیمات خود را بگیرید و هرگز دچار تردید نشوید و اگر قصد تغییر تصمیماتی که در گذشته گرفته اید را دارید ، بسیار آهسته و با تامل این کار را انجام دهید .

پیروزی و موفقیت

هیچ وقت در زندگی تان به گزینه شکست فکر نکنید و فقط افکارتان را بر پیروزی و موفقیت متمرکز کنید چون شما “حتما” باید موفق شوید .مصمم باشید که به اهدافتان برسید و در این مسیر ، بسیار پافشاری کنید . این سرسختی و پشتکار ، اعتماد به نفس شما را تقویت می کند و شما را روز به روز به موفقیت و پیروزی نهایی ، نزدیک تر می کند .کور کورانه دنباله رو دیگران نباشید و از شنا کردن در خلاف جهت آب و فکر کردن به ایده های نو و عقاید جدید نترسید .درست است که در مسیر رسیدن به اهدافتان ، موانع بی شماری کمین کرده اند اما همیشه روی فرصت ها تمرکز نمایید نه موانع و سختی ها .

ثروتمند شدن

 

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت66

 

جارویی در دست بگیرید و این سه عنصر را از خانه ذهنتان بیرون اندازید : ترس ، تنبلی و سهل انگاری .بدانید و آگاه باشید که اغلب افرادی که در اطرافتان حضور دارند ، از پیروزی و ثروتمند شدن شما ، خوششان نمی آید و بنابراین ممکن است که در مسیری که پیش رو دارید ، سعی کنند که با حرف های نا امید کننده ، شما را از رسیدن به اهداف طلایی تان ، مایوس کنند اما شما در این مسیر ، آن ها را نادیده بگیرید و فقط به هدفی که دارید و رسیدن به آن فکر کنید .خودخواه باشید ! این خودخواهی ، به آن معنا نیست که حقوق دیگران را نادیده بگیرید بلکه به معنی احترام گذاشتن به آرزو ها و اهدافتان و مقدم دانستن آن ها بر اهداف و خواسته های دیگران است .

اهداف بلند مدت

برنامه ریزی منظمی داشته باشید . برنامه ریزی ، به معنی تعیین اهداف جزئی و کوتاه مدت ، در راستای اهداف بلند مدت است . برنامه ریزی ، در حقیقت یک تلاش ذهنی است که قبل از تلاش فیزیکی انجام می گیرد .فعالیت ها و تلاشتان باید آگاهانه باشد . افرادی که تنها به سخن سرایی راجع به اهدافشان می پردازند ، هیچ وقت کاری از پیش نمی برند و عمل ، تنها در کنار تلاش است که نتیجه بخش خواهد بود .

باید در مسیرتان ، صبر و انعطاف پذیری و پشتکار و ابتکار عمل داشته باشید . وقتی که دست به کار می شوید و وارد میدان می شوید ، نصفی از راه را طی کرده اید و برای پیمودن باقی راه ، لازم است که پشتکار و استقامت داشته باشید . پیگیری آگاهانه امور ، باعث فعال تر شدن مغزتان می شود و امید رسیدن به اهدافتان را در شما ، شعله ور می کند .

مسیر مناسب برای رسیدن به اهدافتان

 

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت7

 

صبور باشید و نگذارید مشکلات و سختی هایی که در سر راهتان وجود دارند ، شما را نا امید کنند . هیچوقت برای انتخاب مسیر مناسب برای رسیدن به اهدافتان ، تعصب به خرج ندهید و همیشه در این زمینه ، انعطاف پذیر باشید .در ذهنتان ، میزان پولی را که می خواهید داشته باشید ، تجسم کنید . نگویید که من پول فراوان می خواهم بلکه میزان و رقم آن را به طور دقیق و با جزئیات ، مشخص کنید . برای رسیدن به مبلغی که مشخص کرده اید ، زمان و تاریخ دقیقی بگذارید و این تاریخ را ، یادداشت کنید . این تاریخ نباید بیش از اندازه هم موجب نگرانی تان شود چون بعدا می توانید آن را پیش خودتان ، تمدید کنید .

نتیجه گیری

آرزوهایتان را به صورت جملات انگیزشی بنویسید و یک بار در شب ها قبل از خواب و یک بار صبح ها در موقع بیداری ، آن ها را با صدای بلند بخوانید و عمیقا حس کنید که به آن ها رسیده اید و خود را در همان جایگاهی که می خواهید، تصور کنید .برای رسیدن به موفقیتی که در ذهنتان است ، هزار و یک راه دیگر هم وجود دارد .

پس در گرداب تبلیغات رنگارنگی که اغلب با هدف رسیدن به منافع مالی انجام می شوند ، غرق نشوید و با استفاده کم اما گزیده از نکاتی که می خوانید یا می شنوید ، سعی کنید که راه رسیدن به پیروزی را برای خودتان هموار کنید . هدف از زندگی تان را مشخص کنید و با صبر و آینده نگری ، مسیر پیچ در پیچ آن را با لذت طی کنید و فراموش نکنید که علی رغم تمامی سختی ها و مشکلات ، برنده نهایی، شما هستید چون شما این طور می خواهید !