ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

خرید دین راهکار برای تامین نقدینگی و نکات هوش مالی

با سلام خدمت دوستان عزیزم. امیدوارم در هر نقطه از ایران یا جهان هستید حالتان عالی باشد. دوست عزیز امروز میخواهم نکاتی را ارائه کنم که میتواند هوش مالی شما را بسیار قویتر کند. به شما این قول را میدهم که در حدود ۹۵% از افراد داخل کشور از این نکات استفاده نمیکنند. پس به خوبی به این نکات در مقاله خرید دین راهکار برای تامین نقدینگی و نکات هوش مالی توجه کرده تا بتوانید از آنها استفاده کنید .

پول نقد و افزایش قدرت شما

 

 

در ابتدا سوال من از تجار، کسبه و مدیران این است که اگر شما پول نقد بیشتری داشته باشید چه تاثیری در کسب و کار شما خواهد داشت؟ واقعیت این است که خیلی از بیزنسها در صوت داشتن پول نقد بیشتر میتوانند درآمد خود را تا چند برابر افزایش دهند. همیشه این جمله را گفته ام که پول نقد به شما قدرت میدهد.

پول نقد این قدرت را به شما میدهد که فکرهای بزرگ داشته باشید و کار خود را گسترش دهید. پول نقد این قدرت را به شما میدهد که رفتارهای پولساز داشته باشید. اما خیلی از کسب و کارها از من این سوال را میپرسند که بیشتر کار ما با چک است و به ما چک میدهند ما باید با چکها چه کار کنیم. در برخی موارد میگویند که ما درامد بالایی داریم اما بخش قابل توجهی از این درامد را به صورت چک به من میدهند.

خرید دین راهکاری برای تبدیل چک به پول نقد

قانونی در مورد چک و در نظام بانکداری وجود دارد که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند و از آن استفاده نمیکنند. به این قانون خرید دین میگویند. بسیاری از بانکها چکهای مدت دار شما را میخرند. بانکها درصدی از چک را کم میکنند البته این موضوع نیازمند این است که شما را بشناسند وصاحب اعتبار باشید و همچنین صاحب چک را نیز مورد بررسی قرار میدهند. و اگر آن شخص نیز فردی خوش حساب باشد بانکها چک شما را میخرند و به جای چک به شما پول نقد میدهند و شما میدانید زمانیکه پول نقد در بیزینس شما وجود داشته باشد قدرت شما افزایش خواهد یافت.

خیلی از افراد نمیدانند که میتوانند چک خود را بفروشند. زمانی که شما هوش مالی خود را افزایش میدهید، اطلاعات مالی شما نیز افزایش خواهد یافت. این مورد نیز یکی از همین اطلاعات مالی است. شما میتوانید چکهای خود را زودتر از موعد توسط بانکها نقد کنید. به این قانون خرید دین گفته میشود و شما میتوانید در مورد این قانون از شعبات مرکزی سوال کنید چرا که در همه شعبات این کار انجام نمیشود.

استفاده از قانون خرید دین چه سودی برای شما دارد؟

 

برخی از کارها دارای سود بسیار بالایی است برای مثال شما به عنوان وارد کننده کالایی را با هزار تومان وارد میکنید. و سپس همان کالا را ۸ هزار تومان میفروشید و درازای آن یک چک ۶ ماهه میگیرید. اگر با استفاده از این قانون ۱۰% هم از مبلغ چک شما کم کنند و به شما پول نقد بدهند، این کار باعث افزایش قدرت کسب و کار شما خواهد شد چرا که میتوانید جنس بیشتری بیاورید. در بازار پول نقد غوغا میکند. پس از خرید دین استفاده کنید. خرید دین یکی از تکنیکهای هوش مالی است.

قرار دادن پول در بانک اشتباهی بزرگ

 

 

مورد بعدی این است که خیلی از عزیزان در بانکها پول نقد دارند. به نظر من افرادی که پول نقد خود را بدون هدف در بانک نگه میدارند اشتباه بزرگی را مرتکب یشوند. سود بانکی چه ازنظر شرعی و چه از نظر مالی سود خوبی نیست. سود بانکی سالیانه ۲۲% درصد و در ماه نیز ۱٫۹ درصد است که به هیچ وجه توجیه ندارد. در مقابل سود  ۱۰۰ به ۳ است اما بانک به صورت ماهانه حتی صود ۱۰۰ به ۲ هم به شما نمیدهد.

افراد دارای هوش مالی مرتکب این اشتباه نمیشوند.

 

 

به این نکته دقت کنید من میگویم افرادی که دارای هوش مالی بالایی هستند هیچگاه مرتکب چنین اشتباهاتی نمیشوند. این افراد همیشه چندی روش متنوع را برای کسب درآمد توسط پولشان دارند. برای مثال روز یکشنبه جلسه دوم هوش مالی را برگزار کردیم و سنگین هم بود. بعد از اتمام جلسه دوم برای استراحت در روز پنجشنبه به شمال کشور سفر کردم که بتوانم بعد به دست آوردن انرژی بیشتر دوباره به سرکارم برگردم.

زمانی که برگشتم یکی از دوستان با من تماس گرفت. من تیمی در غرب تهران (مرزداران) دارم  که یک گروه مشاور املاک بسیار قوی هستند و به آنها گفته ام که هرگاه فرصت سرمایه گذاری خوبی بود به من خبر بدهید. برای مثال ملکی که در حال حاضر بخرم و دو ماه دیگر بفروشم. من در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاریه ای بلند مدت هم نیستم به دنبال سرمایه گذاری هایی هستم که بعد از ۲-۳ ماه پول و سودم را دریافت کنم. به جای اینکه پولم را در بانک بگذارم و سالیانه ۲۰% درصد بگیرم به دنبال این هستم که دو ماهه این ۲۰% سود را به دست بیاورم.

گاهاً پیش امده است که من یه ماهه ۵۰% درصد سود دریافت کرده ام. دوستم با من تماس گرفت و گفت یه موقعیت عالی در مرزداران وجود دارد که برای خرید خیلی خوب است. وقتی در مورد آن سوال کردم گفت ملک متعلق به کسی است که پول نقد نیاز دارد و اگر ۱۰۰ میلیون پول نقد داشته باشی میتوانم این ملک را برایت بگیرم و بقیه آن را هم دوماهه توافق میکنیم و سر همین دو ماه هم میتوانم این ملک را مجدداً برایت بفروشم.

من به مرزداررفتم و خونه ی ۹۳ متری، استخر و جکوزی دار در طبقه اول را ۴۳۵ میلیون معامله کردیم. من ۱۰ میلیون را برایشان کارت کشیدم و گفتم چند روز دیگر هم ۹۰ میلیون دیگر به شما میدهم. این خانه را در حدود متری ۴ میلیون و ششصد هزار خریدیم. این قیمت برای خرید خانه در مرزداران بسیار پایین است. البته این خانه دو ایراد کوچک داشت یکی قناصی بسیار کمی در آن و دومی طبقه اول بودن ان است البته محاسن این خانه مانند استخر و داشتن دو پارکینگ و انباری این ایرادات را پوشش میدهد.

فرصتهای سرمایه گذاری را از دست ندهید.

 

 

من در ارتباطات خود چند نفر را دارم که فرصتهای سرمایهگذاری خوب را به من اطلاع میدهند. زمانی که شما پول نقد خود را در بانک قرار میدهید باید از این کار به دنبال هدفی باشید . اگر شما هدف داشته باشید میتوانید با چندین نفر در اصناف مختلف مانند ماشین و ملک ارتباط برقرار کنید.

زمانی که معامله های پور سودی برای این افراد پیش میآ ید به شما خبر میدهند و هم شما از سود این کار استفاده میکنید وهم این افراد از این ارتباط خوشحال هستند چرا که آنها نیز به درامدی میرسند. در همین مورد خانه من خانه را به قیمت متری ۴ میلیون و ششصد هزار خریدم و بعد از پرداخت ۹۰ میلیون دیگر میتوانم کد رهگیری بگیرم و ان را برای فروش قرار بدهم. قیمتی که من برای برای فروش این خانه قرار میدهم متری ۵ میلیون و سیصد هزار و یا ۵ میلیون چهارصد هزار تومان خواهد بود.

رمز موفقیت آمادگی برای سرمایه گذاری

 

 

 در همین منطقه مرزداران و برای مثال در خیابان سپهر ملکهایی وجود دارد که قیمت ان به متری ۱۳ -۱۴ میلیون نیز میرسد. من توانستم این ملک را به مبلغ چهار میلیون ششصد هزار بخرم چرا که من اماده سرمایه گذاری بودم. من ذهنیت خودرا طوری اماده میکنم که از فرصتها استفاده کنم و به همین شیوه میتوان از پول خود پول در بیاورم. من پول خود را برای گرفتن سود ناچیز در بانک قرار نمیدهم این کار باعث کاهش ارزش پول شما خواهد شد. پس بدون داشتن هدف پول خود را در بانک قرار ندهید و اگر اینکار را انجام میدهید حداقل یاد بگیرید که چطور ان را حفظ کنید.

نکته مهم دیگر

 

 

طبق چیزی که من شنیدم بانک مرکزی اعلام کرده است که من مسئولیت هیچ پولی را بر عهده نمیگیرم. باز هم نکته ای در این زمینه وجود دارد که ۹۵% ایرانی این موضوع را نمیدانند و از آن استفاده نمیکنند. دوست من شما میتوانید پول خود را در بانک بیمه کنید. زمانی که بانک مرکزی جوابگو نیست اگر اتفاقی برای پول شما بیافتد بیمه جوابگو خواهد بود.

برای مثال خیلی از مشتریان بانک ثامن در حال حاضر باید بروند و روزانه ۵۰۰ هزار تومان از پولشان را دریافت کنند در حالی که اگر پول خود را بیمه کرده بودند در این زمان بیمه تعهد داشت که پول انها را بدهد. کسانی که بلد نیستند پول خود را مدیریت کنند حداقل میتوانند این پول را بیمه کنند. وقتی شما هوش مالی خود را افزایش دهید چنین اطلاعاتی را خواهید داشت و یاد میگیرید که چگونه باید با پول رفتار کنید.

 

تبدیل شدن از کارمند به یک کارآفرین

 

 

شاید شما هم جزء کارمندان کارآفرینی باشید چرا که خیلی از کارمندها ذاتاً کارآفرین بوده اند. دربسیاری از موارد شرایط قدرت ریسکپذیری انها را پایین اورده است. برای مثال بعد از ازدواج به یک حقوق دائمی اما کم راضی شده اند. خیلی از کارمندان در واقع باید کارافرین میشدند. اگر شما هم کارمند هستید به خودتان نگاه کنید ببینید آیا دوست دارید آزادی عمل داشته باشید و برای خودتان کارکنید.

این خصوصیات نشان میدهد که شما باید کارآفرین میشدید و من در جلسه دوم ماه دوم دوره هوش مالی توضیح داده ام که یک کارمند چگونه میتواند به یک کارافرین تبدیل شود. تبدیل شدن یک کارمند به یک کارآفرین مراحلی دارد که من در همان جلسه آن را توضیح دادم. اگر شما جزء کارمندانی هستید که واقعاً دوست دارید به یک کارآفرین تبدیل شوید. من به شما توصیه میکنم که اطلاعات و هوش مالی خود را افزایش دهید.

هوشیاران مالی چگونه فکر میکنند

 

 

دوست دارم یکی از خصوصیتهای هوشیاران مالی یعنی افرادی که بالاترین درامد را دارند به شما بگویم. گاهی اوقات از من خرده گرفته میشود که چرا پول خرج نمیکنم. در جواب به انها میگویم که من بهترین سطح زندگی را دارم و در جاهای مورد نیاز نیز هزینه میکنم اما هزینه هایی که شما میگویید  واقعاً افراط است.

یکی از خصوصیتهایی که شما باید در خودتان ایجاد کنید تا یک برهه ای از زمان که بستگی به سطح نیازها و اهداف شما دارد این است که دوستان، شما باید علاقه بیشتری به پول درآوردن داشته باشید و نه پول خرج کردن. اگر علاقه شما به پول خرج کردن باشد تمرکز شما برای پول دراوردن کاهش خواهد یافت. یکی از خصوصیات افراد نا هوشیار مالی این است که آنها دوست دارند پولشان را فقط خرج کنند. اما هوشیاران مالی دوست دارند به روشهای مختلف  سرمایه گذاریهای مختلف پول دربیاورند.

روشهای متنوع سرمایه گذاری

 

 

من سعی میکنم به صورت صادقانه سرمایه گذاریها و روشهای سرمایه گذاری خودم را به شما بگویم. که شما بتوانید از انها استفاده کنید برای مثال همین خانه ای که خریدم و آن را با قیمت بیشتر برای فروش قرار دادم. بعد از فروش من از یک خانه نزدیک به ۱۰۰ متری چیزی در حدود ۵۰ میلیون سود کسب کرده ام. در بسیاری از موارد من این کار را با استفاده از مهارت های ارتباطی که دارم انجام میدهم برای مثال با استفاده از اعتبارم ۱۰۰ میلیون تومان به صورت یک ماهه قرض میکنم.

حتی زمانی که به شمال رفته بودم از طریق یکی از دوستانم به دنبال خرید یک ویلای خوب و سپس فروش ان به قیمت بالاتر بودم. دوست من در این زمینه فعالیت میکند و بارها پیش امده است که به من توصیه کرده است و من ویلایی را خریدم سپس در مدت زمانی کوتاه آن را فروخته ام و از این طریق سودهای خوبی نیز دریافت کرده ام. به همین شیوه میشود درآمدزایی کرد. شما باید آماده باشید که از موقعیت هایی سرمایه گذاری به خوبی استفاده کنید.

در گذشته من گوشی به قیمت دو میلیون میخریدم و ان را به قیمت دو میلیون پانصد هزار تومان میفروختم . اگر الان میتوانم اینگونه در فروش خانه سود بدست بیاورم دلیلش این است که در فروش گوشی به خوبی عمل کرده ام. شما نباید پله اول زندگی خودتان را با پله دهم زندگی دیگران مقایسه کنید. گفتن این جمله به من اشتباه است که آقای تیموری چون شما سرمایه زیادی دارید معامله میکنید و پول درمیاورید واقعیت این است که اگر شما بتوانید با یک میلیون خود ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید آن زمان است که در آینده میتوانید با ۱ میلیاردتان ۱۰۰ میلیون درامد داشته باشید.

افزایش هوش مالی و دستیابی به نتایج بی نظیر

 

 

خودتان را آمده کنید که رفتاری دقیق داشته باشید. من در این مسیر به شما کمک میکنم و تنها کافی است که شما هوش مالی خود را افزایش دهید. با اینکار شما میتوانید نتایج بی نظیری خلق کنید. امیدوارم در هرجا هستید به این اطلاعات توجه زیادی کنید و این اطلاعات را چند بار ببینید تا بتوانید بهتر آن را درک کنید. وقتی این اطلاعات را درک کنید به آن عمل خواهید کرد و در صورت عمل شما میتوانید نتایج خوبی را کسب کنید. این اطلاعات را برای دوستان خود که فعالیت های تجاری انجام میدهند بفرستید و خودتان نیز از ان استفاده کنید. برای شما ارزو میکنم که در هر نقطه از ایران هستید هوش مالی خود را افزایش دهید و به موفقیت برسید.

نویسنده :  ماهان تیموری

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی , بازاریابی , کسب درآمدهوش مالیمهارت های ارتباطی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.