ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

طبق گزارش های سازمان اتحادیه فوتبال ، فوتبالیست هایی که در لیگ برتر بازی می کنند ، معمولا حقوقی بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار پوند را در هر هفته دریافت می کنند . البته بعضی از ستاره های فوتبال ، درآمد هفتگی ای معادل ۲۶۰ هزار پوند هم دارند . البته این رقم های نجومی و خیره کننده ، فقط تا زمانی وجود دارند که فوتبالیست ها مشغول به کارند و بعد از این زمان ، دیگر از این رقم های بزرگ خبری نیست .

معروف ترین بازیکنان

فرض کنید که عمر فوتبالی هر بازیکن ، حدود ۸ سال باشد ؛ بنابراین حتی بهترین و معروف ترین بازیکنان هم پس از این دوره دچار مشکلات مالی می شوند. خیلی از بازیکنان متفکر ، به این موضوع آگاه بوده اند و با سرمایه گذاری های مالی در پروژه های مختلف ، آینده خودشان را تضمین کرده اند.

در ادامه به بعضی از این تصمیم های عاقلانه و همراه با آینده نگری اشاره می کنیم.

 

رومن وگا

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا3

 

این مدافع کشور سوئد که در سال ۲۰۰۴ بازنشسته شد ، سرمایه ای ۱۵ میلیون پوندی دارد. او در طی تجربه کاری خودش ، در باشگاه های سلتیک و واتفورد و تاتنهام بازی کرده است . او طی سال های بازی خودش ، هیچ وقت جز فوتبالیست های مهم جهان به حساب نمی آمد اما بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال ، به کاری مشغول شد که در آن استعداد خیلی بیشتری داشت. او مشغول به تجارت شد و از آن کار ، سرمایه ای ۱۵ میلیون پوندی به دست آورد . وگا در حال حاضر برای خودش شرکتی به نام “کمپانی مدیریت مالی سوئیسی وگا” دارد و مشتریانش تا این زمان ،  ۶۰۰ میلیون پوند در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند .

موفق موفقیت

 

مایکل اوون

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا3

 

مایکل اوون ، همیشه یکی از بهترین مهاجمان فوتبال کشور انگلستان محسوب می شد و چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی ، افتخارات زیادی کسب کرده است . این بازیکن ، بعد از بازنشستگی در فوتبال ، همچنان خوش درخشید و به سرمایه ای ۲۰ میلیون پوندی رسید. این ستاره قدیمی تیم لیورپول که در سال ۲۰۰۱ توانست توپ طلای بهترین بازیکن سال جهان را کسب کند ، همیشه به مسابقات اسب سواری علاقه داشت و همین باعث شد که بعد از آویزان کردن کفش هایش ، به دنبال علاقه اش برود و بخش بزرگی از سهام ” مرکز بزرگ نگهداری اسب مانور ”  را به نام خود کند . او در تبلیغات تلویزیونی ای از پودر لباسشویی گرفته تا ماشین های جگوار ، ایفای نقش کرده است و از این راه پول زیادی به جیب زده است. سرمایه گذاری در املاک هم از دیگر فعالیت های مورد علاقه اوون است.

فوتبالیست های موفق دنیا کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا کسب وکار

 

فرانک لمپارد

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا2

 

این بازیکن که لقب ” با فکر ترین فوتبالیست انگلستان ” را به خودش اختصاص داده ، سرمایه ای معادل ۲۳ میلیون پوند دارد و همین نشان می دهد که او از این خوش فکری اش هم در دنیای فوتبال و هم در دنیای خارج از فوتبال ، استفاده می کند . او بیشتر درآمد خود را ، از راه ساخت و ساز و مسکن به دست آورده است . لمپارد در شهر Surrey انگلستان ، یک عمارت بزرگ ۶ اتاق خوابه دارد و تاکنون درآمدی معادل ۳ میلیون پوند از آن به دست آورده است . این بازیکن بازنشسته ، در حال حاضر در زمینه انتشارات کتاب کودکان ، مشغول به کار است.

خلاقیت در کسب وکار فوت و فن کسب وکار فوتبال فوتبالیست

 

نیمار

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا4

 

این بازیکن خوش اقبال و جوان ، سرمایه ای ۳۰ میلیون پوندی دارد . او علاوه بر اینکه قراردادهای سنگین فوتبالی می بندد ، در خارج از حیطه فوتبال ، اسپانسر شرکت معروف ” نایک ” هم هست . شرکت های اپل و فولکس واگن و لورئال هم اسپانسر این ستاره برزیلی هستند . این  بازیکن جوان ، نسبت به سنش جز ثروتمندترین فوتبالیست ها محسوب می شود.

آموزش رایگان کسب و کار آموزش شروع کسب و کار

 

رابی فاولر

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا5

 

این مهاجم قدیمی باشگاه لیورپول انگلستان ، سرمایه ای معادل ۳۱ میلیون پوند دارد . طبق گزارشات یک روزنامه انگلیسی ، رابی فاولر ، با استفاده از هوش تجاری اش تا کنون بیش از ۸۰ خانه ساخته است و به آموزش افراد دیگر در این زمینه هم می پردازد. این بازیکن بازنشسته ، در زمینه خانه سازی و مسکن ، بسیار خوش درخشیده است .

 

وین رونی

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا6

 

این بازیکن ، اغلب سرمایه ۳۵ میلیون پوندی خودش را از قراردادهای سنگین فوتبالی خودش به دست آورده است اما در دنیای بیزینس هم به خوبی عمل کرده است . این مهاجم شیاطین سرخ ، در سال ۲۰۰۴ یک قرارداد با باشگاه یونایتد بست و با شهرتی که از آن زمان به دست آورد ، توانست قراردادهای بزرگی را با شرکت های معروفی مثل شورلت ، کوکا کولا و سامسونگ امضا کند . این بازیکن پولساز ، یک قرارداد چاپ کتاب گران قیمت هم با انتشارات مشهور هارپر کالینز بسته است .

 

زلاتان ابراهیموویچ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا58

 

این ستاره کشور سوئد هم درست مثل وین رونی ، قسمت اعظمی از ثروت و سرمایه ۴۲ میلیون پوندی خودش را از راه قرار دادهای سنگینی که با باشگاه های فوتبالی مختلف می بست ، به دست آورده است . زلاتان ابراهیموویچ که ستاره سوئدی پاریسن ژرمن محسوب می شود ، در باشگاه های بارسلونا و میلان و یوونتوس توپ زده است . او در خارج از دنیای فوتبال ، با شرکت های بزرگی قرارداد بسته است و اسپانسری این ستاره پولساز را ، شرکت های معروفی مثل نایک و فروشگاه های زنجیره ای لباس dressmann و شرکت نوشیدنی های ورزشی vitamin well  بر عهده گرفته اند . این مرد پر فعالیت ، از فروش کتابی مربوط به بیوگرافی خودش در سال ۲۰۱۱ ، مبلغی حدود ۵ میلیون پوند به دست آورد .

 

لیونل مسی

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا512

 

حتما نام بهترین بازیکن جهان یعنی ” لیونل مسی ” زیاد به گوشتان خورده است . این بت فوتبالی که الان سرسختانه مشغول بازی های پر گل خود است ، با قراردادهای کلانی که می بندد پول زیادی را به جیب زده است . این ستاره آرژانتینی که همچنان دوران طلایی فوتبالش را سپری می کند ، ۷۰ میلیون پوند سرمایه دارد و مطمئنا به این سرمایه مبلغ زیادی هم در آینده اضافه خواهد کرد . لیونل مسی ، راه و رسم پولدار شدن را به خوبی بلد است و چندین قرارداد تجاری پولساز با شرکت های معروفی مثل آدیداس ، پپسی ، شرکت Turkish Airlines و ژیلت دارد . این شخصیت فوتبالی به قدری برجسته و مشهور است که بیشتر کمپانی های تجاری بزرگ جهان ، آرزو دارند که اسپانسری او را بر عهده بگیرند .

 

کریستیانو رونالدو

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا510

 

رونالدوی معروف و دوست داشتنی ، قسمت بزرگی از سرمایه ۸۰ میلیون پوندی اش را از راه قراردادهای سنگینی که با باشگاه های رئال مادرید و منچستر یونایتد بسته است ، به دست آورده . این ستاره ثروتمند پرتغالی ، هوش مالی خودش را به کار انداخته است و در دنیای خارج از فوتبال هم قراردادهای بیزینسی مهمی با کمپانی معروف طراحی لباس آرمانی و K.F.C و روغن موتور کاسترول بسته است . کریس ، در دنیای مد هم فعالیت دارد و علاوه بر عطرهایی که به نام خودش تولید کرده ، بوتیک CR7 را هم تاسیس کرده است .

 

دیوید بکهام

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا59

 

دیوید بکهام با سرمایه ۱۱۴ میلیون پوندی ای که دارد ، گوی رقابت را از کریستیانو رونالدو ربوده است و راه طولانی ای را برای او تا رسیدن به این رقم از سرمایه ، باقی گذاشته است . اوعلاوه بر پول کلانی که از قراردادهای فوتبالی اش در دوران فعالیتش به دست آورده ، قراردادهای پر سود دیگری هم با شرکت های مشهوری از قبیل پپسی ، سامسونگ و آرمانی بسته است .

دیوید بکهام به همراه همسر معروفش ویکتوریا ، یک بوتیک بزرگ لباس را در لندن افتتاح کرده است و همچنین در سال ۲۰۰۵ ، ادکلنی به نام خودش را روانه بازار کرد . دیوید بکهام با محبوبیتی که در بین همه افراد پیدا کرده ، همچنان نقطه هدف اسپانسری شرکت های بزرگ قرار گرفته است و انتظار می رود که تا چند سال آینده ، این بازیکن سابق منچستر ، تیم میامی خودش را راهی مسابقات لیگ ام ال اس بکند .

نتیجه گیری

پس می بینیم با وجود اینکه بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال ، درآمد های خیره کننده قراردادهای فوتبالی قطع می شود ، اما با کمی زرنگی و آینده نگری که همیشه مربیان فوتبال ، توجه بازیکنانشان را به آن جلب می کنند ، می توانند از وارد شدن فشارهای مالی در آینده جلوگیری کنند . فشار مالی ای که آنقدر در دوران بازنشستگی شدید است که بنا بر گزارش XPro که سازمان خیریه ای مربوط به فوتبالیست های بازنشسته است ، از هر ۵ بازیکن فوتبال ، ۲ نفرشان در عرض ۵ سال بعد از بازنشستگی ، به ورشکستگی می رسند .

تنها کسانی می توانند در این دوران بی رحم دوام بیاورند که با آینده نگری ای که کرده اند ، از پیش از این دوران ، برای سرمایه شان برنامه ریزی کرده باشند . مربی ها علاوه بر آموزش تکنیک های بازی ، لازم است که داشتن یک برنامه مالی و دانستن ارزش پول را به بازیکنانشان آموزش بدهند چون در غیر این صورت وقتی به ارزش پول پی می برند که جیبشان حسابی خالی شده است و آن زمان دیگر شانسی برای برگرداندن سرمایه شان ندارند و همه پول هایشان به باد رفته است . بازیکنی که صبر می کند فوتبالش تمام شود و بعد از آن برای آینده اش برنامه ریزی کند ، قطعا با مشکل مواجه می شود .

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

هر وقت بحث هنر و کارهای هنری به میان می آید، کارهایی به ذهنمان می رسد که علی رغم آن که از روی علاقه انجام می شوند اما کسب درآمد آنچنانی ای ندارند. اما این آرزوی هر کسی است که شغلی که با ذوق و از روی میل انجام می دهد، برایش درآمد چشمگیری هم به دنبال داشته باشد. از کم درآمد ترین افراد گرفته تا آن هایی که با ارقام نجومی سر و کار دارند، اغلب تمایلی ندارند که کسی از عدد دقیق درآمدشان با خبر شود. اما ما بالاخره از این مبالغ با خبر شدیم و حالا وقت آن است که شما را هم در جریان آن قرار دهیم .

 

طراحی بازیهای کامپیوتری

بازار خلق شخصیت های مختلف وتهیه بازی های کامپیوتری که علاوه بر سرگرمی، ذهن افراد را هم به گونه ای مثبت تحریک میکند، امروزه داغ شده است و درآمد سالیانه ۸۶۵۱۰ دلاری را روانه جیبشان می کند.

 

 

بازیگر

بازیگر، شخصی است که به ایفای یک نقش خاص می پردازد و در قالب فرد دیگری فرو می رود و شخصیت او را به نمایش می گذارد. یک بازیگر، علاوه بر علم به این هنر، باید از چهره و حرکات بدنی و فیزیک مناسب هم برخوردار باشد. بازیگران، از افراد سیاهی لشگر تا سوپر استارهای معروف و گران قیمت متغیرند اما میانگین درآمد سالیانه شان ۸۱۰۰۰ دلار است.

 

معمار

20 هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند8

 

 

این افراد،به نقشه کشی و طراحی ساختمان های مسکونی و اداری و کارخانه ها و سالن های تئاتر و … می پردازند. علاوه بر تحصیلات آکادمیک، این افراد باید از ذوق درونی خودشان هم استفده کنند تا با ایده های ناب در این دنیای مدرنیته بتوانند متناسب با خواسته متقاضیانشان طراحی های هنری خود را انجام دهند و به درآمد سالیانه ۷۶۹۳۰ دلار در سال برسند.

 

خیاط

اگر علاوه بر علاقه به پارچه و مد و لباس، فرد دقیق و منظمی هم هستید، این شغل برایتان خیلی مناسب است. خیاط، بر حسب سفارش مشتریانش، به دوخت انواع لباس و پرده و … می پردازد . بعضی از خیاط ها به طور فردی و خانگی فعالیت کرده و بعضی دیگر از آن ها به طور گروهی در کارگاه های خیاطی یا تولیدی های لباس کار می کنند. خیاطی، یک شغل تمام وقت به حساب می آید و در صورتی که به خوبی با پارچه ها و هنر دوخت و دوز آشنا باشید، درآمد آن به حدود ۷۶۰۰۰ دلار در سال نیز می رسد .

 

نویسندگان فنی

 

20 هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند5

 

حتما برایتان جالب است که بدانید کاتالوگ ها و دفترچه دستورالعملی که در بسته های لوازم برقی و خانگی و … وجود دارد، توسط افرادی خاص که به آن ها نویسندگان فنی می گویند نوشته می شود و آن ها علاوه بر همکاری در طراحی اولیه محصول ، نکات کاربردی و روش نگهداری را برای استفاده کنندگان توضیح می دهند. درآمد سالانه این افراد، ۶۹۸۵۰ دلار است.

 

طراحی صنعتی و تجاری

طراحی محصولات تولیدی ای از قبیل اتومبیل، اسباب بازی های کودکان و لوازم خانگی، باید به دقت و بعد از آزمایش ها و تحقیق های لازم صورت بگیرد چون مردم در میان این بازار سرسام آور و تنوع زیادی که در بین مارک های مختلف وجود دارد، به دنبال جذاب ترین و کاربردی ترین محصول هستند که در عین حال، قیمت مناسبی هم داشته باشد. به همین خاطر طراحان صنعتی اغلب دستمزد بالایی را می گیرند تا برایتان با ساده ترین و تا حد امکان ارزان ترین مواد ، بهترین ابزار ممکن را طراحی کنند و سودآوریتان را تضمین کنند. حقوق سالانه این افراد ۶۷۹۷۰ دلار است.

 

هنرمندان پویانمایی

 

ماهان

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

راهکارهای خودباوری و افزایش اعتماد بنفس:

برای این که دیگران به توانایی هایتان ایمان بیاورند و آن را باور کنند، اول از همه لازم است که خودتان به مهارت هایی که درونتان وجود دارد ایمان بیاورید. اگر می خواهید آدم هایی که در اطرافتان هستند روی حرف های شما حساب باز کنند و یا ساده تر بگویم، می خواهید که شما را جدی بگیرند، باید قبل از همه چیز خودتان را به سلاح اعتماد به نفس مجهز کنید. اگر فکر می کنید که می توانید یک شبه راه رسیدن به این اعتماد به نفس را طی کنید، سخت در اشتباهید! اما اگر عزمتان را جزم کرده اید که این راه نه چندان دشوار را طی بکنید، با ما همراه باشید :

 

اول از همه خودتان را جدی بگیرید

 

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز2

 

اگر می خواهید در جمعی که هستید جدی گرفته شوید، اول باید خودتان را باور کنید و شخصیتتان را جدی بگیرید. برای اینکه به این هدف برسید، می توانیم این موضوع را از دو جنبه بررسی کنیم. یکی جنبه درونی و دیگری جنبه بیرونی. جنبه درونی که مهم تر است، در حقیقت همان تغییر روند افکار و احساساتمان می باشد. برای این منظور، لازم است که واقع بین باشیم و مسئولیت کارهای خودمان را به عهده بگیریم و اگر در جایی دچار اشتباه شدیم، آن را قبول کنیم. به چنین شخصی گفته می شود که به مرحله خودباوری رسیده و همین هم باعث موفقیتش می شود .

 

تکنیک های باورپذیری

روش هایی وجود دارد که افراد، به کمک آن ها می توانند اعتماد به نفس را درون خودشان تقویت کنند و در نتیجه به خودشان ایمان بیاورند. برای این منظور لازم است که خودمان و کارهایمان را جدی بگیریم؛ هرچند که کار کوچکی باشد. چون در غیر این صورت ، اگر با خودمان فکر کنیم که کار ارزشمندی انجام نمی دهیم ، وارد سیکل معیوبی می شویم که نه تنها کارهایمان ، بلکه خودمان را هم دست کم می گیریم. در حالی که اگر هر فردی وظیفه و مسئولیتی را که بر عهده دارد جدی و با اهمیت تلقی بکند ، ناخودآگاه شخصیت و جایگاه اجتماعی اش ، بالا می رود .

 

وانمود کنید که اعتماد به نفس دارید

 

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز3

 

نحوه صحبت کردن ، تن کلام ، حرکات و به عبارت دیگر ، زبان بدن شما ، می تواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد و چه بهتر که این تاثیر ، در جهت مثبت باشد . حتما شنیده اید افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، معمولا سر خود را بالا می گیرند و به مدت طولانی تری با طرف مقابلشان تماس چشمی برقرار می کنند و با صدایی رسا و بلند صحبت می کنند. تقلید حالات و حرکات افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند ، باعث افزایش دو تا هورمون در بدن می شود. یکی کورتیزول و دیگری تستوسترون. تحقیقات نشان داده است که این دو هورمون در افراد با اعتماد به نفس بالا ، بیشتر از افراد معمولی است. بدن متوجه این تقلید شما نمی شود و حس باورپذیری را درونتان افزایش می دهد .

زندگی نامه ثروتمندان جهان فردایت را بساز

 

فراموش نکنید که خودباوری ، یادگرفتنی است

اگر درجه خودباوری شما بر روی سنگ حکاکی شده بود ، حق با شما بود و می توانستید بگویید که غیر قابل تغییر است اما خودتان می دانید که این طور نیست و همه ما در وجودمان انعطاف پذیری ای داریم که به کمک آن میتوانیم تغییر بکنیم . وقتی که به دنیا آمدید ، هیچ واژه نمی دانم یا نمی توانمی همراه شما نبوده. این خودتان هستید که دیواری محکم به دور توانایی هایتان کشیده اید و خودتان را محدود کرده اید. پس قبل از هر چیز ، درب ذهنتان را باز کنید و هر چه فکر محدود کننده درون آن می بینید دور بریزید.

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز رشد و بهبود شخصی

 

به صداهایی که درون سرتان حرف های نا امید کننده می زنند، گوش ندهید

 

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز5

 

وقتی که در انجام کاری یا برای گرفتن تصمیمی دچار تردید و دو دلی می شوید ، به صدای منفی درونتان توجه کنید . این صدای کیست؟ صدای والدینتان است؟ صدای هم کلاسی قلدر و زورگوی قدیمی تان است؟ یک چیز مسلم است و آن ، این است که این صدا ، مربوط به شما نیست. پس محکم و با صدای بلند به خودتان یاد آوری کنید که نه ! این صدای من نیست و کم کم سعی کنید که آن را در همه مراحل زندگی تان نادیده بگیرید .

خودباوری خودباوری خوب خودباوری موثر راهکارهای خودباوری

 

نقاط ضعفتان را به نقطه قوت خود تبدیل کنید

هیچ کدام از ما کاملا بی عیب و ایراد نیستیم ولی اگر فقط و فقط  روی نقاط ضعف وکمبود هایمان تمرکز بکنیم ، ناخودآگاه یادمان می رود که کلی ویژگی های مثبت درونمان وجود دارد که هر کدام از آن ها به تنهایی می توانند زندگی مان را از این رو به آن رو بکنند . کارتون دامبوی بامزه یادتان است ؟ اگر آن فیل کوچولو فقط روی گوشهای بزرگ و غیر عادی اش تمرکز می کرد و از آن ها خجالت می کشید، هیچ وقت نمی توانست پرواز کند. پس شما هم غصه خصوصیات منفی ای مثل لجبازی و سمج بودنتان را نخورید، سرتان را بالا بگیرید و بگذارید همه بفهمند که شما عزمی راسخ دارید و آدم سر سختی هستید .

ارتباط موثر با دیگران اعتماد به نفس تکنیک های باورپذیری

 

قدرت های برترتان را تقویت کنید

 

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز6

 

قدرت های مافوق طبیعی قهرمان های مورد علاقه تان در فیلم ها و داستان ها را به خاطر بیاورید . یکی می توانست از دیوار بالا برود ، یکی پرواز می کرد و … فکر کردن به این ویژگی ها حس خوبی به شما می دهد. درسته؟ حالا ویژگی های مثبت خودتان را بنویسید. مثلا آرامش، وقار، قدرت بیان بالا، شوخ طبعی، داشتن هوش اجتماعی ، دست و دلبازی، با اراده بودن و … این فهرست را می توانیم حالا حالا ها ادامه بدهیم. هر روز چند دقیقه از وقتتان را برای نوشتن این ویژگی ها اختصاص دهید و سعی کنید هر روز ویژگی های مثبت جدیدتری را به آن اضافه کنید. انجام همین کار ساده، ضمیر ناخود آگاهتان را تقویت می کند و روز به روز بیشتر از خودتان خوشتان می آید .

 

خودتان مربی خودباوری خود باشید

اگر روزی دیدید که شک و تردید در وجودتان جوانه زده، بدانید که خودتان مربی پرورشی این خصوصیات زشت و دست و پا گیر بوده اید. تصور کنید فردی که خیلی به او ایمان و باور دارید دچار شک و تردید شده است. به او چه می گویید و چگونه راهنمایی اش می کنید؟ بنشینید و همان حرف ها را به خودتان بزنید. درون ذهنتان یک مربی قوی و موقر و مهربان و رک گو را تصور کنید و هر وقت که در شرایطی پر استرس قرار گرفتید با او حرف بزنید و بگذارید که آرامتان کند و اعتماد به نفستان را به سرعت بالا ببرد .

 

خودتان را به جای قهرمان ها بگذارید

 

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز7

 

فرض کنید که یکی از قهرمان های مورد علاقه تان هستی. آرنولد شوارزینگر را دوست دارید؟ بیایید فکر کنید که آرنولد هستید. حالا تصور کنید که برای یک مصاحبه کاری دعوت شده اید. آیا اگر آرنولد بود، دست و پایش را گم می کرد و ناله سر می داد که نه نمی توانم از پس این کار بربیایم و عرق سرد بر پیشانی اش می نشست؟ واقعا که در آن صورت خیلی خنده دار می شد! آرنولد هیچ وقت این حرکات را از خودش در نمی آورد ! پس سرتان را بالا بگیرید و به خودتان بگویید درست است که به خاطر اهمیتی که این کار برایت دارد یک مقدار دلهره داری اما قوی باش و مثل همیشه باعث افتخارم شو !

نتیجه گیری

خب، حالا بیایید یک جمع بندی داشته باشیم. اینکه اعتماد به نفس چیست و چگونه به دست می آید، همیشه یکی از سوال های کلیدی افراد بوده است. اعتماد به نفس، به این معناست که یک نفر به توان و توانمندی های خودش باور و اعتماد داشته باشد . فراموش نکنید که خودباوری ، به معنای تکبر و نادیده گرفتن کمبودهایمان نیست. بخش مهمی از خودباوری، حاصل دانستن نقاط ضعف خودمان و در کمال آرامش با آن ها رو به رو شدن است .

خودباوری به شما کمک می کند که از اشتباه کردن نترسید و در مقابل آن فقط یک عقب نشینی موقت داشته باشید نه یک فرار ابدی . همزمان با این که اعتماد به نفس و خود باوری درونتان ریشه می دواند ، متوجه می شوید که ایمان مردم هم به شما روز به روز قوی تر می شود. پس برای رسیدن به این مقام، اگر کسی قصد تخریب اعتماد به نفستان را داشت، او را نادیده بگیرید و دور و برتان را پر کنید از افرادی که تحسینشان می کنید و تحسینتان می کنند.

برای فرار از فشار های روانی، اشتباهات خودتان را به گردن دیگران یا شرایط بد محیطی نیاندازید. آن را به گردن بگیرید و بگذارید درونتان احساس قدرت بکنید و به خودتان افتخار کنید. خب ، آماده اید ؟ پس حالا شروع کنید و این بار، نه با پر جادویی، بلکه با قدرت درونی خودتان به پرواز درآیید تا به هدف برسید.

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

مطمئنم که شما هم بارها و بارها اسم “علی بابا” به گوشتان خورده است. علی بابا علاوه بر این که یکی از قهرمان های قصه های هزار و یک شب بوده ،  به قهرمان سایت های فروش اینترنتی هم تبدیل شده است. علی بابا اسم یک شرکت چینی است که امروزه کولاکی در بازار تجارت الکترونیک بر پا کرده است.این شرکت ، بعد از عرضه سهام خود به بازار بورس نیویورک ، در حال حاضر به خبرسازترین شرکت دنیا تبدیل شده است.

شروع فعالیت علی بابا

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی2

 

شرکت علی بابا ، در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط جک ما (Jack Ma) در شهر هانگ ژو افتتاح شد. حتما با خودتان فکر می کنید که چه چیزی باعث شده که یک فرد معمولی بدون تحصیلات آکادمیک از یک خرده فروشی اینترنتی به چنان معروفیتی رسیده باشد که بسیاری از شرکت های بزرگ تکنولوژی را نگران این رشد سریع و قدرت بی سابقه خود بکند . شرکتی که آنچنان مورد استقبال و توجه سرمایه گزاران بزرگ قرار گرفته است که مدیر عامل شرکت گوگل ، از آن به عنوان یک رقیب تازه برای گوگل و اپل نام برده است. اگر شما هم می خواهید به رمز و راز این صعود ناگهانی پی ببرید ، با ما در ادامه همراه شوید.

 

هدفمندی در شروع راه اندازی

هدف “جک ما” از راه اندازی سایت علی بابا ، آسان کردن  معاملات و خرید و فروش بین خریداران و فروشندگان و از بین بردن همه محدودیت های زمانی  و مکانی موجود بر سر راه تجارت بود. در ابتدای  کار ، این سایت با یک گروه ۱۸ نفره شروع به کار کرد و با سرمایه اندکی راه اندازی شد. اما همین تعداد کم ، از میان افرادی باهوش و توانمند انتخاب شده بودند که به خوبی از عهده وظایف خود برمی آمدند.

طراحی ساده

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی3

 

او عقیده داشت که افراد باید بتوانند در محیط اینترنت ، معاملات خود را بسیار راحت تر از قبل انجام دهند و در حقیقت می خواست که تکنولوژی را در خدمت رفاه حال مردم قرار دهد و به این موضوع هم توجه داشت که شاید بسیاری از افراد ، روش استفاده از وب سایت های الکترونیکی را ندانند و علم و مهارت این کار را نداشته باشند. بنابراین از طراحی ای بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه استفده کرد و این یکی از علل اصلی محبوبیت عمومی این سایت می باشد.

علی بابا در بازارهای جهانی علی بابا کیست موفقیت علی بابا

 

از میان برداشتن همه محدودیت های زمانی و مکانی

با حذف این محدودیت های زمانی و مکانی، تمامی تولید کنندگان می توانند با تمامی خریداران در سرتاسر جهان آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند و همچنین خریداران نیز می توانند تولید کنندگان کالا و محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین افراد می توانند با گذاشتن آگهی کالاها و خدمات خود ، با متقاضیان مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند.

شناخت مشتریان اصلی

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی5

 

مدیران ارشد شرکت علی بابا برای به دست آوردن سهام بیشتری در بازار ، ایده منحصر به فردی داشتند. این تیم مدیریتی ، یک گروه مخصوص را برای پی بردن به ملیت مراجعین به سایت خود تشکیل داد تا با پی بردن به آمار ملیت این افراد ، بیشترین مصرف کنندگان خود را بشناسد و ارائه خدمات خود را برای هر کشور ، بر حسب شرایط آن اولویت بندی کند و بدین ترتیب به نیازهای همه متقاضیان ، پاسخ بدهد.

خلاقیت در طراحی سایت

فروشگاه علی بابا از ابتدای شروع به کارش ، با دو رقیب سر سخت قدیمی و سابقه دار در دنیای تکنولوژی رو به رو بود. یکی شرکت amazon و دیگری شرکت ebay . بنابراین برای دوام آوردن در بازار جهانی ، مجبور بود که سیاستی متفاوت از این دو کشور را در پیش بگیرد. برای این منظور ، علی بابا برخلاف این دو شرکت ، منوی سایت خود را بسیار آسان تر طراحی کرد تا با ایجاد سهولت در جست و جوی محصولات ، بتواند بر تعداد مشتریانش اضافه کند.

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی علی بابا

تبلیغات خلاقانه

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی6

 

یکی دیگر از علل رکورد شکنی های این کمپانی ، روش های خلاقانه ای است که برای تبلیغات خود در پیش گرفته اند. شیوه تبلیغات اینترنتی علی بابا توسط مدیران و طراحان این شرکت ، به شکلی برنامه ریزی شده بود که خریداران بتوانند با وارد کردن تعداد دلخواه محصول مورد نظر در همان باکس تبلیغاتی ، امکان خرید برایشان میسر شود.

توجه به بازارهای داخلی

هر شرکتی در همان ابتدای راه نیاز دارد که بازارهای داخلی کشور خودش را حداقل به اندازه ای که بتواند از عهده مخارج جاری اش بر بیاید بشناسد. به همین دلیل فروشگاه علی بابا هم که حدود یک میلیارد مشتری بالقوه در سرتاسر کشور چین دارد ، با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و تیزرهای تلویزیونی گسترده به جذب هرچه بیشتر بازار داخلی می پردازد.

بازارهای جهانی رازهای نهان وب سایت علی بابا

تعامل مناسب با کارمندان

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی7

 

حتما برایتان جالب است که بدانید فروشگاه علی بابا ، با وجود این که رکورد ۳۰۰ میلیون خرید در سال را به دست آورده است ، فقط توسط ۲۵۰۰۰ کارمند اداره می شود. این مسئله علاوه بر صرفه جویی فوق العاده در هزینه های شرکت ، نشان دهنده توان بالای مدیریتی و سازمان دهی بالای مدیران این فروشگاه هم هست. در حقیقت شرکت علی بابا به جای اینکه تعداد زیادی کارمند استخدام کند ، به دنبال جذب افراد کم اما با توان کاری بالاست.

صبر و پشتکار

حتما شنیده اید که “جک ما” ده بار برای رفتن به دانشگاه هاروارد درخواست داده و هر بار با مخالفت آن ها رو به رو شده است اما چیزی که در این میان کاملا به چشم می خورد ، پشتکار اوست که برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی مضایقه نکرد. او همیشه می گوید که مهمترین چیزی که باید همیشه به خاطر داشته باشید ، صبر است. علیرغم اینکه ۳۰ بار برای شغل های مختلف درخواستش با مخالفت رو به رو شد اما همچنان به دویدن ادامه می داد و همیشه این جمله طلایی را می گفت که : “امروز ظالم است، فردا ظالم تر ، ولی پس فردا زیباست” .

قبول آگهی محصولات تولیدکنندگان در سایت خود

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی8

 

او از تولیدکنندگان می خواست که آگهی های خودشان را در سایت او ثبت کنند و این آگهی ها را برای اشخاصی که در همان زمینه مورد نظر فعالیت می کردند ، می فرستاد. آن ها هم در مقابل ، پیام هایی می فرستادند تا از شرایط خرید و کاتالوگ ها و … با خبر شوند و از آن جایی که خریداران و فروشندگان در سایت علی بابا این همکاری دو جانبه را انجام می دادند ، همه مراحل کار ، کاملا حساب شده و مطمئن پیش می رفت.

راه اندازی تدریجی زیر مجموعه ها

بعد از دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی که این شرکت به سودآوری رسید ، کم کم شروع به جمع آوری شرکت های زیر مجموعه خود کرد و به مرور زمان ، شرکت علی بابا به یک هولدینگ تبدیل شد و چندین شرکت دیگر را هم به زیر مجموعه خود اضافه کرد و با توجه به اسم و رسمی که در این مدت به هم زده بود ، شرکت های زیادی بودند که با کمال میل خواهان همکاری با علی بابا بودند. مهمترین عنصر همگی این شرکت ها ، فروشگاه آنلاین آن ها بود.

محدود نبودن به خرید و فروش آنلاین

 

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی9

 

مدت های زیادی است که دیگر علی بابا صرفا یک وب سایت خرید و فروش نیست بلکه این شرکت حالا دیگر صاحب یک سرویس پستی ویژه ، یک سرویس آنلاین جهت عرضه کارت و حتی یک باشگاه فوتبال به نام خودش است. این تنوع در فعالیت موجب افزایش مشتریان پر و پا قرص علی بابا شده است.

کارآفرینی

” جک ما ” امروزه یکی از بهترین و شناخته شده ترین چهره های کارآفرین در حوزه دیجیتال است. او توانست با بهره گیری از علم و خلاقیت و هنر و ایده های ناب ، فکر و عمل را در هم بیامیزد و در نتیجه بتواند به یکی از پول سازترین چهره های تجارت الکترونیکی تبدیل شود.

نتیجه گیری

سایت علی بابا در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون عضو از میان ۲۴۰ کشور دنیا دارد و مجموعه بزرگ و کاملی از شرکت ها را با محصولات و خدماتشان معرفی می کند و امکان خرید و جستجوی کالا ها را برای همه خریداران در سر تا سر دنیا فراهم می کند. در حال حاضر این شرکت ، حدود ۴۵ درصد از بازاریابی الکترونیکی کل کشور چین را در اختیار دارد. ” جک ما ” به ما یاد داد که شهامت دنبال کردن رویاهایمان را داشته باشیم ؛ حتی اگر در حال حاضر سرمایه کافی برای عملی کردن آن ها در دستمان نباشد.

هم چنین هنر عشق ورزی به مشتریان در سر تا سر دنیا را به ما آموخت. او همیشه می گفت که مسیر رشد را باید پله پله پیمود و با دیدن ناملایمات فراوانی که بر سر راه کمین کرده اند سر تسلیم فرود نیاوریم. یکی از دلایل اصلی ای که باعث می شود افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کنند در محط کسب و کار اینترنتی با شکست رو به رو شوند ، این است که آن ها علی رغم دانش بالایی که در زمینه فناوری اطلاعات دارند ، نحوه عرضه آن را در محیط کسب و کار نمی دانند و در نتیجه مشتریان از کارهایی که آن ها انجام می دهند ، استقبال نمی کنند. کارآفرینی اینترنتی ، ترکیبی از هنر و فناوری است و با نیازسنجی بازار ، زمینه سود آوری هرچه بیشتر را فراهم می کند.

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

تجارت و کسب درآمد بیشتر، همیشه یکی از دغدغه های اصلی زندگی بوده و هست. برای رونق بخشیدن به اوضاع کسب و کار، داشتن تبلیغات و بازاریابی مناسب، امری ضروری است. برای رسیدن به هدف ، داشتن محصولات خوب و با کیفیت یا ارائه خدمات به صورتی حرفه ای و مفید، به تنهایی کفایت نکرده و نمی توانند درآمد بالای شما را تضمین کنند، بلکه باید هنر چگونه فروختن و ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید محصولاتتان را بیاموزید.

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل و مزایای آن:

تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون و جراید، قدمتی دیرینه دارند اما همگام با پیشرفت تکنولوژی و توسعه خدمات اینترنتی، باید تبلیغات نیز شکل جذاب تر و موثرتری به خود بگیرند. برای رسیدن به این منظور، می توان از روش های زیر استفاده نمود.

قدردانی و پشتیبانی کسب و کار لوگوی شرکت گوگل موفقیت موفقیت های بزرگ

استفاده از تبلیغات پیکسلی

 

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل2

 

این روش که از اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی مورد استقبال قرار گرفته است در حقیقت، خرید فضای تبلیغاتی محسوب می شود . هزینه ای که افراد متقاضی این شیوه از تبلیغات اینترنتی می پردازند، بر اساس تعداد پیکسل هایی محاسبه می شود که تبلیغ مورد نظرشان اشغال می کند. کمترین فضای قابل فروش ، ۱۰۰ پیکسل (یک بلاک) می باشد زیرا در فضای کوچکتر از ۱۰۰ پیکسل، عملا تصاویر شفافیت و وضوح خود را از دست می دهند. سایت های پیکسلی، عملا چیزی جز تبلیغات ارائه نمی دهند و بازدیدکنندگان، صرفا جهت دیدن تبلیغات به این سایت ها مراجعه می کنند.

روش های جدید تبلیغاتی روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل شرکت گوگل

تبلیغات بنری

حتما برای شما هم پیش آمده است که در اطراف جاده ها و خیابان ها، بیلبوردهای رنگارنگی را ببینید که برای جلب توجه رانندگان و تبلیغ محصولات و خدمات نصب شده اند، تبلیغات بنری، یکی دیگر از انواع تبلیغات رایج در وب هستند که در آن، افراد با پرداخت مبالغی در حقیقت قسمتی از یک وب سایت را برای یک مدت زمان مشخص اجاره می کنند. این همان نواره های تبلیغاتی بالای صفحات وب می باشد که با کلیک بر روی آن ها، به سایت های مرتبط با این تبلیغات لینک می شوید. شما حتی می توانید چند بنر را به صورت چرخشی برای فعالیت های مورد نظر خود، فعال نمایید.

تبلیغات کلید واژه ای

 

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل3

 

کلید واژه، به کلمات و یا عباراتی گفته می شود که مردم بر روی موتورهای جستجوگر، سرچ می کنند. با انتخاب کلید واژه های مناسب، می توانید مشتری های مورد نظر خود را به سایت یا محلی که مورد نظرتان هست، هدایت کنید.این روشی مقرون به صرفه است و در حقیقت، تبلیغات هزینه ای به ازای هر بار کلیک کردن است و با هر کلیک ، ترافیک را به سمت سایت شما روانه می کند. در این زمینه، استفاده از کلید واژه های کاربردی و رایج، اهمیت زیادی دارد.

تبلیغات ایمیلی تبلیغات شرکت گوگل تبلیغات کلید واژه ای

 

تبلیغات وبلاگی

در دنیای اینترنت، هر کس که حرفی برای گفتن داشته باشد، در اولین و کم هزینه ترین حالت، می تواند از وبلاگ نویسی شروع نماید. در این روش، باید خود را به جای کاربران و مشتریان جویای کالا یا خدماتی خاص گذاشت و بر حسب نیاز آنان به گونه ای هوشمندانه به تبلیغ کالای مورد نظر خود پرداخت. از آنجایی که انسان موجودی ذاتا بصری است، استفاده از فیلم ها یا تصاویر جالب توجه و مرتبط در کنار نوشته ها و مطالبتان ، به جذابیت کار اضافه می کند.

 

تبلیغات ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

 

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل4

 

مدت زمان زیادی است که فرستادن ایمیل، یکی از ابزارهای ارتباطی مورد علاقه مردم است و ارتباط موثر را برای جذب مشتری ایجاد می کند و هنوز هم جایگاه خود را مثل گذشته و حتی پر رنگ تر از قبل حفظ کرده است. در صورتی که ایمیل شما بتواند به اندازه کافی جالب توجه باشد، می توانید به خواسته خود که همان جلب مشتری است برسید و نه تنها با مشتریان سابق خود در ارتباط باشید و اخبار جدید را به اطلاع آن ها برسانید، بلکه می توانید افراد نیازمند به خدمات خود را با یک ایمیل زیبا و تاثیرگذار و بهره مند از فنون روان شناختی، به موافقت با پیشنهادات تجاری مختلف خود، مشتاق نمایید.

 

قدردانی و پشتیبانی

این روش، به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل انجام است. در روش مستقیم، می توان از حضور هنرپیشه ها، هنرمندان و یا سایر چهره های برجسته در تبلیغات استفاده کرد. به عنوان مثال حضور یک هنرپیشه و حمایت او از یک محصول، برای اغلب خریداران، یک دلیل کافی به حساب می آید تا برای یک بار هم که شده محصول یا خدمات ارائه شده را امتحان کنند. در روش غیر مستقیم، می توان از نام برند ها یا محصولات در فیلم ها یا سایر برنامه های رسانه ای استفاده نمود.

 

تبلیغات تشویقی

 

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل5

 

بازاریابی تشویقی یا Incentive Marketing، یکی دیگر از روش های ترغیب مردم برای خرید محصولات و خدمات مورد نظر شماست. از آن جایی که تقریبا همه افراد به گرفتن هدیه و برخورداری از تخفیف علاقه دارند، بر پایه همین اصل می توان با دادن هدایایی با برند خودتان و یا دادن تخفیفات خاص در فصول مختلف سال، به محبوبیت خود نزد مردم اضافه کنید و در خاطرشان ماندگار شوید. فراموش نکنید که مشتریانتان همواره انتظار دارند تا از این هدایا و تخفیفات ویژه از جانب شما برخوردار شوند تا آن ها نیز به خرید محصولاتتان ادامه دهند.

 

تبلیغات دسته سیار موسیقی

این روش، یکی از تکنیک های تبلیغاتی پروپاگاندا است و در آن با استفاده از تکنیک های روانشناسی، سعی می شود تا کاربران را به خرید یک محصول خاص یا بهره مندی از خدماتی ویژه، مشتاق کرد. باید با چنان هوشمندی و خلاقیتی این کار را انجام دهید که مشتریان در مورد محصولتان به فکر فرو بروند و مشتاق شوند که از نظریات سایر افراد در این باره با خبر شوند و در صورت موفقیت شما در قانع کردنشان به خرید از شما، خودشان به یکی از تبلیغ کننده های پر و پا قرص کالاهایتان تبدیل می شوند.

 

ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی

 

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل6

 

می توانید صفحه مخصوص به خود را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و انجمن ها ایجاد کنید و با عباراتی صریح و روشن و در عین حال مبتکرانه، به بیان ویژگی های منحصر به فرد محصول خود بپردازید. دقت داشته باشید که در میان هزاران سایت رنگارنگ و وسوسه کننده، شما باید حسابی خوش بدرخشید و یکه تاز میدان رقابت های تنگاتنگ موجود شوید. فراموش نکنید که به روز رسانی صفحاتتان اهمیتی حیاتی دارد. این روش، یکی از هدفمند ترین و موثرترین روش های آنلاین مارکتینگ است.

 

تیزرهای تبلیغاتی با نمایش در شبکه های ویدئو آنلاین

این روش، یکی از بهترین و در عین حال جدیدترین تکنیک های تبلیغاتی می باشد که در آن با کمترین هزینه می توان به بالاترین اهداف فروش رسید. در تولید این تیزر ها، باید بر اساس نوع مخاطبانمان، بهترین نوع تبلیغ را مشخص کنیم و با توجه به بسترهای نمایشی موجود، برای این کار برنامه ریزی نماییم. علاوه بر پخش آنلاین این تیزرها، می توان از آن ها جهت نمایش در نمایشگاه ها، سالن های کنفرانس و سمینار ها، سالن های انتظار ، مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهر ها و پخش در سایر رسانه های تصویری استفاده نمود.

 

تبلیغات موقعیتی

 

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل7

 

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که پس از جستجوی یک عبارت و ورود به صفحه ای از طریق گوگل، با تبلیغاتی مرتبط با موضوع مورد جستجوی خود مواجه بشوید. این نوع از تبلیغات که بسیار متنوع و جالب هستند، به صورتی هوشمندانه و خودکار صورت می گیرند و اولین بار توسط گوگل راه اندازی شده است. در حقیقت، گوگل از طریق کلید واژه ای که تایپ شده است، موقعیت کاربر را شخیص می دهد و تبلیغات مرتبط با موضوع مورد نظرش را در معرض دید او قرار می دهد.

 

تبلیغات در برنامه های اندروئید و ios آیفون

این تبلیغات، برای شرکت هایی که دارای اپلیکیشن موبایل هستند مناسب است. از آن جایی که حدود ۴۰ درصد ترافیک وب در موبایل و ۷ درصد در تبلت و ۵۳ درصد بر روی دسکتاپ ها می باشد، این رقم بالای وسوسه کننده، ما را به استفاده از این اپلیکیشن های کاربردی ترغیب می کند. نوارهای تبلیغاتی ای که در گوشه و کنار این برنامه ها به چشم می خورند نیز یکی از ابزارهای تبلیغاتی خلاقانه هستند.

نتیجه گیری

بر خلاف ده سال گذشته، امروزه دنیای تبلیغات گسترش زیادی پیدا کرده است و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، روش های سنتی تبلیغات خدمات و کالاهای تولیدی، کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

بنابراین تبلیغات مبتنی بر وب، طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده اند. اغلب مراجعین به وب سایت های مختلف، هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آن ها مرتبط نباشند توجهی نمی کنند. بنابراین در اولین قدم باید به شناسایی اهداف و نیازهای کاربران خود بپردازید.

تبلیغات گرافیکی با جلب نظر و توجه بیننده، شما را به هدفتان نزدیک می کند، اما آنچه که در این میان اهمیت ویژه ای دارد، رفع زواید و پرهیز از زیاده گویی می باشد. باید به گونه ای صریح و روشن، به بیان آنچه که می خواهید بپردازید. باید توجه داشته باشید گاهی شما فقط چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید، بنابراین باید از این فرصت طلایی خود حداکثر استفاده را ببرید.