ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

تعریف مدیریت ، عبارت است از کار کردن با افراد و به وسیله آن ها ، برای رسیدن به هدف های سازمانی. برای موفقیت در این کار ، همه مدیران باید از مهارت های اجتماعی برخوردار باشند . هر کس حداقل در مراحل مشخصی از زندگی خودش ، به عنوان یک مدیر ،  ایفای نقش می کند بنابراین باید همگی بدانیم که مهمترین مهارت یک مدیر ، توانایی سازگاری با مردم و رفتار مناسب با آنهاست .

 مدیریت موفق

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر2

مشخصه یک سازمان سالم ، این است که مدیریت آن ، علاوه بر توجه به تولید و بهره وری از سیستم ، سلامتی جسمی و روحی کارمندانش هم برایش بسیار مهم باشد . اگر شما یک مدیر هستید و به دنبال این هستید که نحوه رفتار با کارمندانتان را بدانید ، به نکات زیر توجه کنید :

احوالپرسی گرم

مهربان و با دقت باشید و هیچ وقت ارتباط چشمی را فراموش نکنید و سعی کنید با تعریف خاطرات و داستان های مختلف ، نکات مشترکی با کارمندانتان پیدا کنید و شخصیت آن ها را پرورش دهید و مهر و محبت مابینتان را افزایش دهید ؛ چون این از هنر های یک مدیر موفق است که بدون در نظر گرفتن مقام خود ، با کارمندانش ، احساس صمیمیت و همدلی بکند .

آراستگی

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر2

کارمندان ، همیشه به مدیری که شخصیت اجرایی بالایی دارد ، احترام می گذارند و علاوه بر یک شخصیت محکم ، از او انتظار رفتار مودبانه و بدون هیچگونه تهدیدی دارند که شامل نحوه حرف زدن ، رفتار با دیگران و آراستگی لباس است . کارمندان ، از اینکه در حضور مشتریان یا افراد خانواده و دوستانشان با یک مدیر مودب در ارتباط باشند ، احساس افتخار می کنند .

رفتار دوستانه

بیشتر مدیران ، رفتار دوستانه ای ندارند و آنقدر بر کارشان متمرکز می شوند که از روابط اجتماعی ، غافل می شوند اما مدیرانی که به نیروی کار خودشان اهمیت زیادی می دهند و برای برقرار کردن یک ارتباط موثر با آنان تلاش می کنند ، موفق خواهند شد .

هنر خوب شنیدن

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر3

 

بهترین مدیران ، کسانی هستند که به صحبت های کارمندانشان به خوبی گوش می دهند و از این طریق ، علاوه بر به دست آوردن اطلاعات از آن ها ، مطالب زیادی هم یاد می گیرند و خودشان را به طور کامل ، درگیر کارهای سازمان می کنند . مدیرانی که آستین خودشان را بالا زده اند و آماده انجام هر کاری برای داشتن یک کسب و کار موفق هستند ، تمامی تلاش خودشان را می کنند تا شنوندگانی خوب باشند و از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بازدهی سرمایه  و بهبود روابطشان با دیگران ، استفاده می کنند .

آراستگی آسیب پذیری آگاهی از علم روز احوالپرسی گرم

علاقه مندی به همه چیزهایی که برای کارمندان اهمیت دارد

مدیرانی که علاوه بر خوب گوش کردن به کارمندهایشان ، آن ها را تشویق به پرسش سوالات مختلف می کنند ، خیلی سریع رفاقت و اعتماد آن ها را جلب می کنند و از آن جایی که علایق کارمندانشان برایشان خیلی اهمیت دارد ، شرایط محیط کار را برایشان جوری فراهم می کنند که در آن احساس امنیت کنند و حقایق را به خوبی بازگویی کنند و به این ترتیب ، درونشان احساس وفاداری ، شکل بگیرد . مدیران باید دائما جلساتی را تشکیل دهند تا کارمندان ، ایده های نو و دیدگاه هایشان را نسبت به مدیریت و آینده سازمان ، به راحتی بیان کنند .

الگو باشید پذیرش تفاوت ها در دسترس بودن رفتار با کارمندان رفتار دوستانه

پذیرش تفاوت ها

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر4

 

مدیرانی که می پذیرند که افراد با همدیگر ، تفاوت دارند و می دانند که چگونه کارمندانشان را که هر یک خلق و خویی متفاوت دارند را به سوی رشد و نوآوری و تلاش بیشتر تشویق کنند ، مورد قبول اغلب کارمندان قرار می گیرند . این دسته مدیران ، تلاش می کنند تا با شناختی که از استعدادهای کارمندانشان دارند ، شرایط را برای رشد خلاقیتشان ، فراهم کنند .

سازگاری سودآوری بیشتر شوخ طبعی مدیر موفق

آگاهی از علم روز

هیچوقت تصور نکنید که همه مدیران ، از دانش کسب و کار اطلاعات دقیق و کاملی دارند . آن ها باید دائما در این مورد مطالعه کنند و اطلاعاتشان را به روز بکنند و راه های  جدیدی را برای پیشرفت و بازاریابی کشف کنند . اگر می خواهید که فقط یک مدیر تشریفاتی و سست عنصر نباشید ، هیچوقت از تاثیری که در اولین برخورد بر کارمندان خودتان می گذارید ، غافل نشوید . یک مدیر ، هر چقدر که خودش را بیشتر درگیر کارش بکند ، به همان اندازه بیشتر موفق می شود و کسب و کارش رونق می گیرد .یک مدیر آگاه ، همه افراد را تشویق می کند تا همه توان و تمرکز خودشان را صرف بهتر انجام دادن کارها بکنند و به این وسیله موجب پیشرفت و سود دهی سازمان شوند .

در دسترس بودن

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر5

 

اغلب کارمندان ، تمایل دارند که با مدیرشان دائما در ارتباط باشند اما بعضی از مدیران ، در این زمینه احتیاط می کنند و آن را نوعی هدر دادن وقت می دانند . یک مدیر در دسترس ، منبع الهام بخشی برای کارمندانش است و باعث می شود که آنها برای بهتر عمل کردن به وظایفشان با یکدیگر رقابت کنند و اینکه می دانند هر زمان که بخواهند می توانند با مدیرشان ارتباط برقرار کنند ، باعث دلگرمی آن ها  می شود .

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر هنر خوب شنیدن

 

 

آسیب پذیری

اگر یک مدیر ، قدرت و نفوذی را که دارد به رخ کارمندانش نکشد ، در اولین برخوردش می تواند تاثیر مثبتی بر روی آن ها بگذارد . او می تواند در ساعات بیکاری ، از تجربه های شخصی خودش در شرایط سخت و مشکلات حرفه ای اش تعریف بکند و کارمندانش را از انجام کارهایی که خطرات زیادی دارد ، منصرف کند و همچنین نباید از مطرح کردن آسیب پذیری خود و دیگران خودداری کند تا از کارمندانش در برابر خطرات احتمالی ، محافظت کند .

 

شوخ طبعی

 

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر7

مدیری که با نشاط است و حس شوخ طبعی دارد ، باعث ایجاد هیجان در محل کارش می شود و از فشارهایی که در سازمان وجود دارد ، کم می کند و شرایط محیط کار را ، متعادل می کند . چنین مدیری به کمک طنز ، شرایط سخت کاری را ملایم تر می کند و کارمندانش با شادابی ای که دارند ، کارهای با کیفیت تری انجام می دهند .

 

سازگاری

مدیری که با کارمندان و شرایط کاری اش سازگاری دارد ، به خوبی می تواند در دشوارترین شرایط هم با دیگران همکاری داشته باشد . سازگاری یک مدیر ، اعتماد و وفاداری کارمندانش را جلب می کند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا عدم سازگاری یک مدیر ، باعث می شود که کارمندان ، احترام او را حفظ نکنند و اعتماد خود را به او از دست بدهند .

الگو باشید مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر8

 

یکی از روش هایی که باعث می شود تاثیر مثبت و فراموش نشدنی ای بر کارمندانتان داشته باشید ، الگو بودن است . عده ای از مدیران ، به جای اینکه به طور فعالی درگیر کار شوند ، فقط در حکم یک نظاره گر هستند ؛ اما اگر مدیر سعی کند که ار نظر رفتاری و کاری ، الگوی مناسبی باشد ، کارمندانش به علت توانایی هایی که دارد و انرژی مثبتی که دارد ، به او احترام می گذارند . یک مدیر هرگز نباید این نکته را فراموش کند که نباید کاری را که خودش تجربه نکرده ، به دیگران توصیه کند .

انگیزه

مدیران باید به کارمندانشان انگیزه بدهند و الهام بخش آن ها باشند . کارمندان همیشه به مدیری نیاز دارند که به آن ها کمک کند تا به اهداف و آرزوهایشان برسند . با ایجاد انگیزه در محیط کار ، فضای رقابتی ای ایجاد می شود و کارمندان سعی می کنند که بیشتر از وظیفه شان فعالیت کنند و با استفاده از کمترین امکانات ، بهترین کارها را انجام دهند .

نتیجه گیری

اگر می خواهید که به عنوان یک مدیر ، موجب تغییرات مثبتی بشوید ، لازم است که کارها و رفتار خودتان را مرور کنید و روش درست و تازه ای را انتخاب کنید و اگر در اواسط دوران مدیریتان دیدید که دیگر نمی توانید آن تاثیر اولیه مثبت را بر روی کارمندانتان داشته باشید ، مسیر خودتان را عوض کنید تا محیط کارتان را بهتر و سالم تر کنید .ریاست و قدرت ، در اغلب انسان ها ، موجب غرور می شود که ریشه بسیاری از خطاها و اشتباهات است و در نهایت موجب سقوط اخلاقی و اجتماعی مدیرها می شود ، بنابراین ، مدیری که به دنبال موفقیت مجموعه کاری اش است ، باید خودش را یکی از آن ها بداند و خودش هم برای بالا بردن راندمان کاری سازمان ، دلسوزانه تلاش کند .

در چنین شرایطی است که کارمندان هم احساس می کنند که عضو یک خانواده هستند و از جان و دل برای رساندن مدیرشان به اهدافی که در سر دارد ، فعالیت می کنند . یک مدیر جویای موفقیت ، با استفاده از همین چند ترفند ساده می تواند بدون نیاز به خشونت و رفتار تند ، کارمندانش را تحت تاثیر قرار دهد و آن ها را به فعالیت بیشتر ، تشویق کند و با هدفی که دارد همسو سازد و به این ترتیب ، روز به روز سازمانش را به سمت سود دهی بیشتر ، هدایت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.