ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

طبق گزارش های سازمان اتحادیه فوتبال ، فوتبالیست هایی که در لیگ برتر بازی می کنند ، معمولا حقوقی بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار پوند را در هر هفته دریافت می کنند . البته بعضی از ستاره های فوتبال ، درآمد هفتگی ای معادل ۲۶۰ هزار پوند هم دارند . البته این رقم های نجومی و خیره کننده ، فقط تا زمانی وجود دارند که فوتبالیست ها مشغول به کارند و بعد از این زمان ، دیگر از این رقم های بزرگ خبری نیست .

معروف ترین بازیکنان

فرض کنید که عمر فوتبالی هر بازیکن ، حدود ۸ سال باشد ؛ بنابراین حتی بهترین و معروف ترین بازیکنان هم پس از این دوره دچار مشکلات مالی می شوند. خیلی از بازیکنان متفکر ، به این موضوع آگاه بوده اند و با سرمایه گذاری های مالی در پروژه های مختلف ، آینده خودشان را تضمین کرده اند.

در ادامه به بعضی از این تصمیم های عاقلانه و همراه با آینده نگری اشاره می کنیم.

 

رومن وگا

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا3

 

این مدافع کشور سوئد که در سال ۲۰۰۴ بازنشسته شد ، سرمایه ای ۱۵ میلیون پوندی دارد. او در طی تجربه کاری خودش ، در باشگاه های سلتیک و واتفورد و تاتنهام بازی کرده است . او طی سال های بازی خودش ، هیچ وقت جز فوتبالیست های مهم جهان به حساب نمی آمد اما بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال ، به کاری مشغول شد که در آن استعداد خیلی بیشتری داشت. او مشغول به تجارت شد و از آن کار ، سرمایه ای ۱۵ میلیون پوندی به دست آورد . وگا در حال حاضر برای خودش شرکتی به نام “کمپانی مدیریت مالی سوئیسی وگا” دارد و مشتریانش تا این زمان ،  ۶۰۰ میلیون پوند در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند .

موفق موفقیت

 

مایکل اوون

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا3

 

مایکل اوون ، همیشه یکی از بهترین مهاجمان فوتبال کشور انگلستان محسوب می شد و چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی ، افتخارات زیادی کسب کرده است . این بازیکن ، بعد از بازنشستگی در فوتبال ، همچنان خوش درخشید و به سرمایه ای ۲۰ میلیون پوندی رسید. این ستاره قدیمی تیم لیورپول که در سال ۲۰۰۱ توانست توپ طلای بهترین بازیکن سال جهان را کسب کند ، همیشه به مسابقات اسب سواری علاقه داشت و همین باعث شد که بعد از آویزان کردن کفش هایش ، به دنبال علاقه اش برود و بخش بزرگی از سهام ” مرکز بزرگ نگهداری اسب مانور ”  را به نام خود کند . او در تبلیغات تلویزیونی ای از پودر لباسشویی گرفته تا ماشین های جگوار ، ایفای نقش کرده است و از این راه پول زیادی به جیب زده است. سرمایه گذاری در املاک هم از دیگر فعالیت های مورد علاقه اوون است.

فوتبالیست های موفق دنیا کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا کسب وکار

 

فرانک لمپارد

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا2

 

این بازیکن که لقب ” با فکر ترین فوتبالیست انگلستان ” را به خودش اختصاص داده ، سرمایه ای معادل ۲۳ میلیون پوند دارد و همین نشان می دهد که او از این خوش فکری اش هم در دنیای فوتبال و هم در دنیای خارج از فوتبال ، استفاده می کند . او بیشتر درآمد خود را ، از راه ساخت و ساز و مسکن به دست آورده است . لمپارد در شهر Surrey انگلستان ، یک عمارت بزرگ ۶ اتاق خوابه دارد و تاکنون درآمدی معادل ۳ میلیون پوند از آن به دست آورده است . این بازیکن بازنشسته ، در حال حاضر در زمینه انتشارات کتاب کودکان ، مشغول به کار است.

خلاقیت در کسب وکار فوت و فن کسب وکار فوتبال فوتبالیست

 

نیمار

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا4

 

این بازیکن خوش اقبال و جوان ، سرمایه ای ۳۰ میلیون پوندی دارد . او علاوه بر اینکه قراردادهای سنگین فوتبالی می بندد ، در خارج از حیطه فوتبال ، اسپانسر شرکت معروف ” نایک ” هم هست . شرکت های اپل و فولکس واگن و لورئال هم اسپانسر این ستاره برزیلی هستند . این  بازیکن جوان ، نسبت به سنش جز ثروتمندترین فوتبالیست ها محسوب می شود.

آموزش رایگان کسب و کار آموزش شروع کسب و کار

 

رابی فاولر

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا5

 

این مهاجم قدیمی باشگاه لیورپول انگلستان ، سرمایه ای معادل ۳۱ میلیون پوند دارد . طبق گزارشات یک روزنامه انگلیسی ، رابی فاولر ، با استفاده از هوش تجاری اش تا کنون بیش از ۸۰ خانه ساخته است و به آموزش افراد دیگر در این زمینه هم می پردازد. این بازیکن بازنشسته ، در زمینه خانه سازی و مسکن ، بسیار خوش درخشیده است .

 

وین رونی

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا6

 

این بازیکن ، اغلب سرمایه ۳۵ میلیون پوندی خودش را از قراردادهای سنگین فوتبالی خودش به دست آورده است اما در دنیای بیزینس هم به خوبی عمل کرده است . این مهاجم شیاطین سرخ ، در سال ۲۰۰۴ یک قرارداد با باشگاه یونایتد بست و با شهرتی که از آن زمان به دست آورد ، توانست قراردادهای بزرگی را با شرکت های معروفی مثل شورلت ، کوکا کولا و سامسونگ امضا کند . این بازیکن پولساز ، یک قرارداد چاپ کتاب گران قیمت هم با انتشارات مشهور هارپر کالینز بسته است .

 

زلاتان ابراهیموویچ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا58

 

این ستاره کشور سوئد هم درست مثل وین رونی ، قسمت اعظمی از ثروت و سرمایه ۴۲ میلیون پوندی خودش را از راه قرار دادهای سنگینی که با باشگاه های فوتبالی مختلف می بست ، به دست آورده است . زلاتان ابراهیموویچ که ستاره سوئدی پاریسن ژرمن محسوب می شود ، در باشگاه های بارسلونا و میلان و یوونتوس توپ زده است . او در خارج از دنیای فوتبال ، با شرکت های بزرگی قرارداد بسته است و اسپانسری این ستاره پولساز را ، شرکت های معروفی مثل نایک و فروشگاه های زنجیره ای لباس dressmann و شرکت نوشیدنی های ورزشی vitamin well  بر عهده گرفته اند . این مرد پر فعالیت ، از فروش کتابی مربوط به بیوگرافی خودش در سال ۲۰۱۱ ، مبلغی حدود ۵ میلیون پوند به دست آورد .

 

لیونل مسی

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا512

 

حتما نام بهترین بازیکن جهان یعنی ” لیونل مسی ” زیاد به گوشتان خورده است . این بت فوتبالی که الان سرسختانه مشغول بازی های پر گل خود است ، با قراردادهای کلانی که می بندد پول زیادی را به جیب زده است . این ستاره آرژانتینی که همچنان دوران طلایی فوتبالش را سپری می کند ، ۷۰ میلیون پوند سرمایه دارد و مطمئنا به این سرمایه مبلغ زیادی هم در آینده اضافه خواهد کرد . لیونل مسی ، راه و رسم پولدار شدن را به خوبی بلد است و چندین قرارداد تجاری پولساز با شرکت های معروفی مثل آدیداس ، پپسی ، شرکت Turkish Airlines و ژیلت دارد . این شخصیت فوتبالی به قدری برجسته و مشهور است که بیشتر کمپانی های تجاری بزرگ جهان ، آرزو دارند که اسپانسری او را بر عهده بگیرند .

 

کریستیانو رونالدو

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا510

 

رونالدوی معروف و دوست داشتنی ، قسمت بزرگی از سرمایه ۸۰ میلیون پوندی اش را از راه قراردادهای سنگینی که با باشگاه های رئال مادرید و منچستر یونایتد بسته است ، به دست آورده . این ستاره ثروتمند پرتغالی ، هوش مالی خودش را به کار انداخته است و در دنیای خارج از فوتبال هم قراردادهای بیزینسی مهمی با کمپانی معروف طراحی لباس آرمانی و K.F.C و روغن موتور کاسترول بسته است . کریس ، در دنیای مد هم فعالیت دارد و علاوه بر عطرهایی که به نام خودش تولید کرده ، بوتیک CR7 را هم تاسیس کرده است .

 

دیوید بکهام

 

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا59

 

دیوید بکهام با سرمایه ۱۱۴ میلیون پوندی ای که دارد ، گوی رقابت را از کریستیانو رونالدو ربوده است و راه طولانی ای را برای او تا رسیدن به این رقم از سرمایه ، باقی گذاشته است . اوعلاوه بر پول کلانی که از قراردادهای فوتبالی اش در دوران فعالیتش به دست آورده ، قراردادهای پر سود دیگری هم با شرکت های مشهوری از قبیل پپسی ، سامسونگ و آرمانی بسته است .

دیوید بکهام به همراه همسر معروفش ویکتوریا ، یک بوتیک بزرگ لباس را در لندن افتتاح کرده است و همچنین در سال ۲۰۰۵ ، ادکلنی به نام خودش را روانه بازار کرد . دیوید بکهام با محبوبیتی که در بین همه افراد پیدا کرده ، همچنان نقطه هدف اسپانسری شرکت های بزرگ قرار گرفته است و انتظار می رود که تا چند سال آینده ، این بازیکن سابق منچستر ، تیم میامی خودش را راهی مسابقات لیگ ام ال اس بکند .

نتیجه گیری

پس می بینیم با وجود اینکه بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال ، درآمد های خیره کننده قراردادهای فوتبالی قطع می شود ، اما با کمی زرنگی و آینده نگری که همیشه مربیان فوتبال ، توجه بازیکنانشان را به آن جلب می کنند ، می توانند از وارد شدن فشارهای مالی در آینده جلوگیری کنند . فشار مالی ای که آنقدر در دوران بازنشستگی شدید است که بنا بر گزارش XPro که سازمان خیریه ای مربوط به فوتبالیست های بازنشسته است ، از هر ۵ بازیکن فوتبال ، ۲ نفرشان در عرض ۵ سال بعد از بازنشستگی ، به ورشکستگی می رسند .

تنها کسانی می توانند در این دوران بی رحم دوام بیاورند که با آینده نگری ای که کرده اند ، از پیش از این دوران ، برای سرمایه شان برنامه ریزی کرده باشند . مربی ها علاوه بر آموزش تکنیک های بازی ، لازم است که داشتن یک برنامه مالی و دانستن ارزش پول را به بازیکنانشان آموزش بدهند چون در غیر این صورت وقتی به ارزش پول پی می برند که جیبشان حسابی خالی شده است و آن زمان دیگر شانسی برای برگرداندن سرمایه شان ندارند و همه پول هایشان به باد رفته است . بازیکنی که صبر می کند فوتبالش تمام شود و بعد از آن برای آینده اش برنامه ریزی کند ، قطعا با مشکل مواجه می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.