ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

هرم هوش مالی

من امروز توو این یکشنبه میخوام راجب هرم هوش مالی صحبت کنم که اصلا هوش مالی چیست و این هرم هوش مالی چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد. هوش به معنی فهمیدن است و هوش مالی در واقع به معنی فهمیدن مسائل مالی می باشد. 

هوش مالی در واقع مجموعه حواس و توانایی های ماست که به ما کمک میکنه، ایده ها و فرصت های مالی رو ببینیم و در راستای موفقیت مالی خودمون اقدام کنیم.

چه افرادی به هوش مالی نیازی ندارند؟؟؟؟

 

این افراد سه دسته اند:

  • افرادی که ارث بسیار زیادی بهشون رسیده و حالا حالا ها هرچقدر خرج کنند و خراب کنند چیزی تغییر نمیکنه، که این افراد میتونن از مشاوران مالی استفاده کنند و صرفا خودشون به این امر نیازی ندارند
  • دسته دوم افرادی هستند که برنامه ریزی کردن که یک ازدواج پولدار داشته باشن و یک ازدواج موفق مالی داشته باشن
  • دسته سوم افرادی هستن که در کودکی نبوغ و استعداد خودشون رو پیدا کردن و در حال حاضر دارن بسیار بسیار از این استعدادشون پول در میارن، مثل مایکل جکسون که استعداد خودش رو پیدا کرد و از اون راه ثروت بسیار زیادی بدست آورد.

ولی درواقع همه افراد به هوش مالی نیاز دارن ، حتی اون افرادی که برنامه ریزی کردن که کی بازنشسته بشن نیز نیاز دارن که هوش مالی داشته باشن، چونکه اگه هوش مالی خوبی نداشته باشید حتی نمی تونید نیازهای خودتون رو برطرف کنید.

مراحل هرم هوش مالی ناهوشیاران مالی هرم هوش مالی هوش مالی خودتون

توضیح هرم هوش مالی

من در هرم هوش مالی افراد رو به ۵ دسته تقسیم کرده ام

دسته اول هرم هوش مالی

 

 

دسته اول که پایین ترین سطح هرم هوش مالی رو تشکیل میدن افرادی هستن که ما بهشون میگیم ناهوشیاران مالی. افرادی که بیکارن، و یا در زندگی خودشون باورهای اشتباهی رو دارن و دچار روزمرگی میشن. این افراد شرایط سختی رو میگذرونن و همیشه دنبال این هستن که شرایطشون رو تغییر بدن. این افراد در واقع ناهوشیار نیستن بلکه هوش مالی خودشون رو تقویت نکردن. در تحقیقاتی که داشتم ۳۰ درصد این افراد دهه شصتی هستن، ۵۰ درصد دهه هفتادی و ۲۰ درصد بقیه مربوط به دهه های دیگه می باشن.

این افراد دوست دارن که زندگی مالی خودشون رو دگرگون کنن و واسه اینکار باید نبوغ مالی خودشون رو تقویت کنند. اگه به شما گفتن که شما بی عرضه هستید بهتون دروغ گفتن. همه افراد نبوغی دارن که اگه روی اون نبوغ خودشون کار کنند میتونن به سمت پولدار شدن گام بردارن. اگه تنها خودت هستی و لباسات و هیچ سرمایه دیگه ای نداری به این فکر کن که چطور میتونی برای خودت ایجاد درآمد کنی، اینجاس که هوش مالیت رو تقویت کردی و به جواب سوالات رسیدی

ثروتمند شدن دسته بندی هرم هوش مالی سنجش هرم هوش مالی

دسته دوم از هرم هوش مالی

 

 

در این دسته افرادی هستند که به اصطلاح هوش مالی متوسطی دارن، این افراد غالبا یا کارمند هستن و یا مدیرانی هستن که برای خودشون کار می کنن، مثل کسانی که تاکسی دارن و یا درآمد کمی دارن. این افراد غالبا سطح درآمدشون بین ۱ تا ۵ میلیون تومنه و غالبا صبحا با ناراحتی به سر کار میرن و مدام از اینکه نمیتونن برنامشون رو خودشون بچینن آشفته هستن و وقتی به یک بحران مالی میخورن به کلی بهم میریزن.

این افراد دوست دارن سریع بازنشست بشن و سریع کار خودشون رو شروع کنن. این افراد میخوان که مدیر خودشون باشن و ایده های خلاقانه خودشون رو اجرایی کنن.

توصیه من به این افراد اینه که روی هوش مالی خودتون کار کنید و ریسک کنید. برای خودتون شغل دوم ایجاد کنید، هیچ کارمندی رو ندیدم که یک کسب و کار دیگه ای رو شروع کرده باشه و شکست خورده باشه

ارث ایده های خلاقانه پول و هرم هوش مالی پولدار شدن

دسته سوم هرم هوش مالی

 

 

در این دسته غالبا مدیران قرار میگیرند و کسانی هستند که هوش مالی خوبی دارن. درآمد این افراد بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان میباشد ولی نمیتونن واسه خودشون تیم خوبی رو جمع کنن و همیشه به این موضوع فکر میکنن که ای کاش فردی رو مثل خودشون داشتن. این افراد در همین حدی که هستن باقی موندن و نمیدونن که چطور سرمایه خودشون رو به بیشتر از این تبدیل کنن. 

این افراد دوست دارن که در کار خودشون حرفه ای بشن و کسب درآمد خودشون رو ۵ برابر کنن و به یک اقتدار مالی برسن، دوست دارن ریسک های بیشتری انجام بدن ولی چون تیم خوبی ندارن غالبا اینکار رو نمی تونن انجام بدن.

توصیه من به این افراد اینه که افرادی رو در تیم خودتون جمع کنید که بسیار با انگیزه و با استعداد باشن، روی هوش مالی خودتون خصوصا هوش مالی تبلیغاتی خودتون کار کنید، مشتریان بیشتری جذب کنید و با مشاوران مالی کار کنید.

توصیه بعدی من به شما اینه که پولتون رو روی کار خودتون سرمایه گذاری کنین و اگه این کارها رو انجام بدین روی دسته بعدی قرار میگیرد.

دسته چهارم هرم هوش مالی

 

 

افرادی هستن که هوش مالی عالی دارن. مدیرانی هستن که در واقع بالای ۲۰ تا نیرو دارن و درآمدشون بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون تومان می باشد. این مدیران دنبال ایده های نو هستن تا بتونن درآمد خودشون رو بین ۲ تا ۳ برابر افزایش بدن.این افراد غالبا دوست دارن که با کمترین زمان و انرژی بیشترین پول رو بدست بیارن.

توصیه من به این افراد این است که باید بهترین افراد رو استخدام کنن و پولهای بالایی رو بدن اگر نیاز بود. درآمدهای بالایی به تیمشون بدن و از مشاورانی استفاده کنند.علم مشاوران و علم خودشون باعث میشه که کسب و کارشون یک رشد عظیمی رو داشته باشه و به هدف خود نزدیکتر شوند.

توصیه دیگر بنده به این دو دسته آخر که توضیح دادم یعنی کسانیکه هوش مالی خوب و عالی دارن اینه که بیاید و در دنیای نوین هم سرمایه گذاری کنید و خودتون رو از قالب سنتی بودن آزاد کنین.

دسته آخر هرم هوش مالی

این دسته که خودم بسیار عاشق این دسته هستم، اسمشو گذاشتم سرمایه داران یا هوشیاران مالی . کمترین درآمد این افراد ۵۰ میلیون تومنه. این افراد دیگه از خودشون زیاد زمان و انرژی نمیذارن و بهتر بگم ۸۰ درصد درآمدشون توسط پولشون ایجاد میشه. این افراد در تیمشون لایق ترین ها رو دارن و به افرادشون بیشترین درامدها رو میدن. این افراد دنبال درآمدهای میلیاردی هستن چراکه درامد میلیونی دیگه ارضاشون نمیکنه. این افراد غالبا دنبال کسب و کارهای بین المللی هستن. نوع نگاهشون به کار خیلی متفاوته.

نتیجه گیری

ببینید جز کدوم یک از  این دسته از افراد هستین. امیدوارم هرجای ایران هستید روی هوش مالی خودتون کار کنید. چرا که هوش مالی می تونه زندگی شما رو متحول کنه.

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

تبلیغات تاکسی ، نوع جدیدی از تبلیغات می باشد. تبلیغات تاکسی ، در ایران به تازگی انجام شده است. از آنجایی که این تبلیغات جدید می باشد می تواند برای مخاطب، جذاب هم باشد. تبلیغات تاکسی اگر با اصول و خلاقانه انجام شود بهتر می تواند بر روی مخاطب اثرگذار باشد. اگر از ایده های ناب کسب و کار و تبلیغات در زمینه کاری خود استفاده کنیم قطعا موفق خواهیم شد. در بین روشهای تبلیغاتی مختلف روشی نیز با نام تبلیغات ترانزیتی وجود دارد که تبلیغات تاکسی نیز یکی از انواع تبلیغات ترانزیتی است. تاکسیها این قابلیت را دارند که به یکی از ابزارهای قدرتمند برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها تبدیل شوند. تبلیغات بر روی وسایل نقلیه در کشور ما بیشتر مربوط به اتوبوسهای عمومی بوده است اما اخیرا تبلیغات تاکسی نیز مورد توجه قرار گرفته است. تبلیغات تاکسی این قابلیت را دارد که کسب و کارهای مختلف را به اهداف تبلیغاتیشان برساند.

تبلیغات روی ماشین نمونه تبلیغات تاکسی تلفنی

 

تاریخچه تبلیغات تاکسی

 

 

با پیدایش و ظهور تجارتخانه ها، رقابتی بین آنها برای بیشتر دیده شدن و کسب درآمد بیشتر شکل گرفت و یکی از روشهای تبلیغاتی استفاده از وسایل حمل و نقلی بود که در آن زمان رایج بوده است. آنها تبلیغات خود را بر روی این وسایل حمل و نقل قرار میدادند. جالب است بدانید اولین تبلیغات اینچنینی بر روی درشکه هایی انجام شد که توسط اسب کشیده میشدند چرا که وسیله حمل و نقل رایج در آن زمان همین درشکه ها بودند. میتوان گفت دراین زمان بود که اولین تبلیغات بر روی بدنه وسایل نقلیه شکل گرفت. با گذشت زمان و جایگزینی اتومبیل به جای درشکه کسب و کار های مختلف نیز برای تبلیغات خود از بدنه خودروها استفاده کردند. مدتها پیش و با گسترش شهرها نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی برای جابه جایی افراد در یک شهر احساساشد و وسایل نقلیه مانند اتوبوس ها و تاکسیها به سرعت گسترش پیدا کردند.

تبلیغات تاکسی سرویس تبلیغات خلاقانه تاکسی تبلیغات داخل تاکسی

تبلیغات کسب و کار شما

 

 

در ابتدا تنها نام شرکتهای اتوبوسرانی و یا تاکسیرانی بر روی بدنه این وسایل نقلیه حک میشد. مدت زمان زیادی این تاکسیها بدون انکه استفاده تبلیغاتی از آنها بشود در سطح شهر تردد میکردند تا اینکه تجار و فعالان در زمینه تبلیغات به این موضوع پی بردند که مردم به صورت روزانه با تاکسیها سر و کار دارند و انها را میبینند و به همین صورت انها به فکر استفاده از بدنه تاکسیها برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف افتادند. شرکت ها و موسسات، همیشه در تبلیغات به دنبال تنوع و بیشتر دیده شدن هستند. این روند، هر روز شدت بیشتری پیدا می کند. همه شرکت ها در یک مسابقه به اسم رقابت شرکت کرده اند و هرکس بیشتر خود را در ذهن مخاطب بالا ببرد، برنده است. تاریخچه تبلیغات تاکسی در دنیا خیلی قدیمی نیست و جای رشد بسیاری دارد. این نوع از تبلیغات به تازگی در دنیا جای خود را باز کرده و نظر ها را به سوی خود جلب کرده است.

تبلیغات بر روی تاکسی تبلیغات تاکسی تبلیغات تاکسی تلفنی

چرا تبلیغات تاکسی به کسب و کارها توصیه میشود؟

دلایل زیادی وجود دارند که تبلیغات تاکسی به کسب و کارهای مختلف پیشنهاد میشود. اولین دلیل آن قیمت مناسب این نوع از تبلیغات است که هم کسب و کارها بزرگ و هم کسب و کارهای نوپا که بودجه کمتری برای تبلیعات دارند میتوانند از ان استفاده کنند. علاوه بر این تاکسیها در زمان فعالیت در شهر بیشتر وقت خود را در مناطق شلوغ و پر رفت و امد سپری میکنند بنابراین تبلیغات تاکسی در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار خواهد گرفت. زمانی که شما از تبلیغات تاکسی استفاده میکنید در واقع یک تبلیغ بدون وقفه را خواهید داشت چرا که تاکسیها تقریباً در تمام ساعات شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال در خیابانها حضور دارند به همین علت شما تبلیغات بدون وقفه ای را خواهید داشت. در ترافیکها و پشت چراغ  قرمزها سرنشینان دیگر خودروها اولین چیزی را که میبینند خودروهای هستند که در کنار انها متوقف شده اند.

بهترین تبلیغات برای تاکسی سرویس تبلیغات بر روی بدنه تاکسی

ایده های جذاب

 

 

بنابران کافی است که ایده ای جذاب و خلاقانه را به کار ببرید تا تعداد زیادی از افرادی که در خیابانها تردد میکنند نظرشان به سمت تبلیغات شما جلب شود، استفاده درست از رنگها و تصاویر میتواند باعث ایجاد تنوع بصری و جلب توجه بیشتر مخاطبان شود. بنابراین باید گفت که اگر قصد دارید با یک قیمت مناسب پیام تبلیغاتی شما در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار بگیرد میتوانید از تبلیغات تاکسی استفاده کنید. شما اگر به صورت اصولی از تبلیغات تاکسی استفاده کنید میتوانید فروش بیشتر و سهم بالاتری از بازار را داشته باشید.  در ادامه ۱۰ مورد از مزیتهای تبلیغات تاکسی برای شما لیست شده است که میتواند شما را قانع کند که به استفاده از این نوع تبلیغات برای معرفی و گسترش کسب و کار خود فکر کنید.

مزایای تبلیغات تاکسی

۱ کم شدن هزینه کرایه ها

۲ اشتغال زایی

۳ بالا بردن فرهنگ شهروندی

۴ ارزان بودن آن نسبت به خیلی از رسانه های تبلیغاتی دیگر. ازجمله :

تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات در مجلات، تبلیغات بیلبورد، تبلیغات با روزنامه، تبلیغات بر روی اتوبوس و…

۵ عمومی بودن آن

۶ به مخاطب نزدیک بودن

۷ پوشش دادن افراد مختلف

۸ اثر دیداری بر روی مخاطب

۹ جذاب بودن به دلیل جدید بودن

۱۰ با دوام بودن تبلیغات

۱۱ نقش در زیباسازی فضای شهری

استیکر بدنه ماشین استیکر برای ماشین

 

معایب تبلیغات تاکسی

 

 

۱ اثرگذاری آن نسبت به تبلیغات بر روی اتوبوس کمتر می باشد، چون کوچکتر است

۲ معمولا این تبلیغات را، تاکسی ها قبول نمی کنند

۳ باعث حواس پرتی بقیه راننده ها می شود

 

اجرای تبلیغات تاکسی چگونه است؟

طرح مورد نظر روی صفحه های کاغذی مقاوم در برابر آب و گرما، چسبیده می شود و هر موقع که بخواهیم می توانیم آن ها را از بدنه تاکسی جدا کنیم. این طرح ها حتی می تواند روی شیشه چسبانده شود.

 

انواع تبلیغات تاکسی (داخل تاکسی)

۱ بصورت جزوه در کیسه پشت صندلی

۲ آویزان کردن عکس در پشت صندلی

۳ نمایش عکس یا فیلم در مانیتور پشت صندلی

۴ چسباندن تبلیغات به شیشه مثلثی پنجره های عقب

۵ چسباندن تبلیغات بر روی داشبورد

۶ آویزان کردن تبلیغات به دستگیره های گردان شیشه

 

انواع تبلیغات تاکسی (روی بدنه)

۱ تبلیغات بر روی سقف تاکسی ها

۲ تبلیغات روی درهای عقب و جلوی تاکسی

۳ تبلیغات بر روی شیشه عقب بطوری که جلوی دید را نگیرد

۴ تبلیغات بر روی شیشه های جانبی بطوری که جلوی دید را نگیرد

۵ تبلیغات بر روی سپر

۶ تبلیغات در قسمت بین چراغ های عقب

 

برای تبلیغات تاکسی چه نکاتی را باید دقت کرد؟

 

تبلیغات تاکسی

۱ به تفاوت رنگی، بین رنگ تبلیغات و رنگ خودروی مورد تبلیغ دقت کنید.

۲ بهتر است تبلیغات بر روی بدنه تاکسی بصورت تصویری شفاف باشد تا سریع، پیام آن منتقل شود.

۳ تبلیغات داخل تاکسی می تواند هم بصورت متن و هم تصویر باشد.

 

تبلیغات بر روی سایر خودروها

زمانی که تاکسی میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها استفاده شوند پس میتوانیم به استفاده از سایر خودروها برای تبلیغات نیز فکر کنیم. در کشورهایی که صنعت تبلیغات در آنها دارای قدمت بیشتری است و تبلیغات در بین مردم آن کشور به عنوان یک صنعت جا افتاده است بسیاری به سمت استفاده از خودروهای شخصی برای تبلیغات رفته اند. این کار علاوه بر کمک به کسب و کارها برای معرفی و گسترش بیشتر برای صاحبان خودروهای شخصی نیز سود و درامدی را به همراه خواهد داشت. تبلیغ بر روی خودروهای شخصی در تعدادی از کشورها در حال جا افتادن است اما در کشور خودمان این مسئله هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

تبلیغات موثر و پولساز

 

 

تبلیغات بر روی وسایل نقلیه در کشور ما محدود به وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوسها و تاکسیها میشود که در این بین روش تبلیغات تاکسی نیز بسیار جدید و نوپا است و هنوز تا استفاده از ظرفیتهای بزرگی که در این زمینه وجود دارد فاصله زیادی داریم. البته این نوپا بودن و جدید بودن میتواند به عنوان یک مزیت نیز به حساب بیاید چرا که شما ممکن است درخیابان از کنار تعداد زیادی پوستر و بیلبورد رد شوید و به آنها توجه نکنید اما اگر یک تاکسی را با تبلیغات خلاقانه ببینید احتمال کمی وجود دارد که نظرتان نسبت به آن جلب نشود. به این موضوع فکر کنید که خودروهای شخصی و تاکسیها چند درصد از سفرهای درون شهری را برعهده دارند و سپس به ظرفیتی فکر کنید که این موضوع برای تبلیغات در اختیار شما قرار میدهد.

نتیجه گیری

۱ تبلیغات تاکسی اگر به شیوه ای اصولی و خلاقانه انجام شود قطعا نتیجه خوبی در کسب و کار ما دارد.

۲ با توجه به محصول یا خدمات خود، مسیر خطی مناسبی را برای تبلیغات خود در نظر بگیریم.

۳ از دیگر روش های تبلیغات هم استفاده کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم. از جمله :

ویدیو وال، تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی، تبلیغات در سینما، تبلیغات موبایلی، بازاریابی با پادکست، بازاریابی شبکه های اجتماعی و…

 

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید

پوستر تبلیغاتی یکی از انواع روش های تبلیغاتی می باشد. پوستر تبلیغاتی به صفحاتی از جنس کاغذ گلاسه گفته می شود که بر روی آن طرحی کشیده یا چاپ می شود. در گذشته به پوستر، آگهی دیواری گفته میشد. بر روی پوستر معمولی طرح کشیده می شود ولی بر روی پوسترهای بعدی، طرح و نوشته هم چاپ می شود. تاریخچه پوستر به قرن ۱۹ میلادی بر میگردد. پوستر ها، نمایی از درون انسان ها یا شرکت ها می باشند. برای شرکت ها، موسسات و یا مغازه ها پوستر تبلیغاتی، بسیار در شناخته شدن تاثیر گذار است. پوستر تبلیغاتی، یک رسانه بصری است پس تاثیر چشمگیری بر روی مخاطب می تواند بگذارد. در طراحی آن باید نکات ریز و درشتی را رعایت کرد تا بتوان اثرگذاری لازم را دید.

معرفی یک کسب و کار جدید

 

 

پوسترها را میتوان ابزاری قدرتمند برای معرفی یک کسب و کار جدید، اعلام یک رویداد علمی- فرهنگی و … دانست. پوسترها معمولاً در محیطهای پر تردد و به منظور جلب توجه مخاطبان نصب میشوند. بهتر است برای طراحی پوستر از گرافیستهای حرفه ای استفاده شود اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد با رعایت برخی از نکات میتوانید پوستر تبلیغاتی خود را طراحی کنید و کارتان را راه بیاندازید. به این نکته توجه کنید که تبلیغات کار بسیار حساسی است و برای رسیدن به نتیجه مورد نظر حتما باید اصولی را رعایت کنید چرا که در غیر این صورت تنها باعث اتلاف وقت و پول خود میشوید.

انواع پوستر

۱ پوستر خبری

این پوستر ها جنبه اطلاع رسانی دارند. خبری را منتقل می کنند. این پوستر می تواند حاوی عکس هم باشد. مخاطبان آن می توانند بصورت خاص یا عام باشند. این پوستر ها برای فیلم ها، مکان ها، رویداد ها و… به نمایش در می آیند.

۲ پوستر ترغیب کننده (هدایت کننده)

این پوستر ها برای ترغیب افراد به کاری یا منع آن ها از عملی می باشد. این پوستر ها می توانند جنبه آموزشی داشته باشند. مثلا پوستر هایی برای خطر استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

۳ پوستر تزئینی

برای جلوه بهتر فضا و یا شناساندن فرد یا مکانی خاص استفاده می شود. مثلا : پوستر منظره

پوستر های تزئینی انواع مختلفی دارند :

۱ نقش و رنگ، بدون متن

۲ نقش و رنگ، بدون متن برای شناساندن افراد مشهور

۳ منظره یا نقاشی

۴ پوستر تبلیغاتی (تجاری)

این پوستر ها برای شناساندن یک کالا یا تبلیغ بیشتر برای آن، استفاده می شود. کاربرد دیگر آن، تبلیغ یک شرکت، موسسه یا بنگاه اقتصادی می باشد.

 

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

 

 

۱ – ارزان تر از خیلی از رسانه های تبلیغاتی. ازجمله : تبلیغات با روزنامه، تبلیغات بیلبورد، اسپانسرینگ، تبلیغات بر روی اتوبوس و… یک کسب و کار جدید و نوپا ممکن است نتواند از روشهای تبلیغاتی پر هزینه استفاده کند اما استفاده از پوستر تبلیغات با توجه به هزینه کمتری که به همراه خواهد داشت یکی از روشهای است که کسب و کارهای جدیی نیز میتوانند با استفاده از ان خودشان را معرفی کنند.

۲ در دسترس بودن یکی دیگر از مزایای استفاده از پوستر برای تبلیغات است همانطور که مشخص است پوسترهای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر این مزیت را به همراه دارند. 

۳ قابلیت جابجایی یکی دیگر از مزیتهای مهم استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است. این پوسترها به راحتی جا به جا می شوند و استفاده کنندگان از این روش میتوانند با توجه به سهولت در جابه جایی پوسترهای تبلیغاتی خود را به راحتی به مکانهای مختلفی منتقل کنند. 

۴ مناسب برای کسب و کار محلی کسب و کار های محلی، آن ها میتوانند با یک هزینه کم و نصب چندین پوستر در منطقه ای که کسب و کارشان در انجا قرار گرفته است به راحتی و به شکل خیلی موثری کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنند. 

۵ ارتباط موثر بصری با مخاطب

رسانه بصری مفید طراحی پوستر تبلیغاتی طرح پوستر

ویژگی های یک پوستر تبلیغاتی خوب

 

پوستر تبلیغاتی

۱ سادگی

هر چه مفهوم یک پوستر تبلیغاتی ساده تر باشد و مفهوم آن راحت تر منتقل شود، اثرگذاری آن بیشتر است.

پوستر تبلیغاتی چیست پوستر گرافیکی پوسترهای تبلیغاتی خلاقیت رسانه بصری

۲ ارتباط

مفهومی که از پوستر تبلیغاتی درک می شود باید مرتبط با چیزی که تبلیغ شده است باشد.

۳ رنگ

پوستر تبلیغاتی، یک رسانه بصری است پس رنگ در آن بسیار مهم می باشد. هر چه رنگ ها جذاب تر و گیرا تر باشد بیشتر می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه می شود که بیش تر از سه رنگ در طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده نشود. بهتر است این سه رنگ نسبت به هم خیلی نزدیک نباشند. یکی از رنگ ها نسبت به بقیه، باید تفاوت بیشتری داشته باشد.

ارتباط ارتباطات ارتباطات متنوع انواع پوستر پوستر تبلیغاتی

۴ شکل کادر

منظور از شکل کادر، محیط دور تا دور یا همان شکل کلی پوستر تبلیغاتی می باشد. قبل از اینکه بخواهیم پوستر تبلیغاتی طراحی کنیم  باید بدانیم به چه قصدی می خواهیم این کار را انجام دهیم. یعنی این پوستر برای چه کسب و کاری قرار هست طراحی شود :

۱ کادر عمودی : این کادر، کادری معمول و رایج است و برای مفاهیم خبری استفاده می شود.

۲ کادر افقی : کادر افقی، کادری ملایم و دارای سکون است که خیلی به آرامی پیام را منتقل می کند. موضوعاتی مثل مسائل دینی، قصه و گردشگری و طبیعت را می توان از این طریق منتقل کرد.

۳ کادر مربعی : این کادر، مردمی و عمومی است. این کار برای موضوعاتی مثل مسائل حمایتی، کودکان، خیریه، آشتی، صلح و… می باشد.

۵ ترکیب بندی

ترکیب بندی یعنی هر اجزایی که در داخل پوستر قرار دارد. از جمله : متن، فونت، سایز فونت، رنگ فونت و پس زمینه، عکس و… این اجزا باید چشم مخاطب را بگیرد.

۶ هماهنگی اجزا

بین همه اجزای داخل یک پوستر تبلیغاتی باید هماهنگی وجود داشته باشد. این هماهنگی باعث می شود تا مفهوم پوستر تبلیغاتی راحت تر منتقل شود و مخاطب گیج نشود.

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی مزایای پوستر تبلیغاتی هماهنگی اجزا

۷ خلاقیت

خلاقیت همیشه جواب می دهد. طرح های خلاقانه براحتی می تواند نظر بیننده را جلب کند و کنجکاوی او را برانگیزد. ایده های خلاقانه مسیر رسیدن به هدف را می تواند نزدیک تر کند. برای این منظور از یک طراح حرفه ای استفاده کنید. درست است که هزینه آن بیشتر می شود ولی اثرگذاری آن چند برابر آن پولی است که برای آن هزینه کرده اید.

۸ خوانایی

این موضوع به پوستر های تبلیغاتی متنی بر می گردد. متن ما نباید غلط املایی یا اشتباه تایپی داشته باشد. این از اعتبار پوستر ما کم می کند. مطلب دیگر این است که، متنی که در داخل پوستر تبلیغاتی هست دارای ایهام نباشد یعنی از یک جمله یا متن، دو برداشت جداگانه نشود. خودتان را به جای مخاطبان قرار دهید و سعی کنید متن پوستر تبلیغاتی خود را بخوانید. آیا اندازه کلمات، فاصله بین خطوط و … به گونه ای است که شما بتوانید به راحتی آن را بخوانید. 

۹ اجرای دقیق

 

 

 

باید در اجرا، بی نقص عمل کنیم. تجربه نشان داده است که اگر پوستر تبلیغاتی معمولی داشته باشیم ولی اجرای خوبی داشته باشیم بیشتر به نتیجه می رسیم تا اینکه، پوستر تبلیغاتی خلاقانه ای داشته باشیم ولی اجرای ضعیفی داشته باشیم. طراح گرافیک باید با انواع نرم افزار های اجرایی کار کرده باشد. ما باید در اجرا، همه چیزی که در ذهن داریم را روی کاغذ بیاوریم و آن را اجرایی کنیم.

۱۰ چیدمان تیتر ها

در پوستر تبلیغاتی مهم می باشد که فونت و سایز و رنگ تیتر چقدر به موضوع تبلیغ نزدیک باشد.

فاصله بین کلمات و سطر ها نیز مهم است.

۱۱ فونت

یکی از اجزای مهم در پوستر تبلیغاتی، فونت می باشد. فونت، سایز فونت و رنگ آن بسیار مهم است.

فونت باید با زمینه تبلیغ، هماهنگی داشته باشد.

رنگ فونت باید نسبت به رنگ دیگر اجزای پوستر تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

بهتر است فونت، ساده نباشد ولی منظور این نیست که جوری باشد که نتوان آن را خواند.

۱۲ کوتاه و مفید

در پوستر تبلیغاتی، ما فضای زیادی نداریم پس باید با جمله های کوتاه و با مفهوم، پیام خود را منتقل کنید. همچنین در زمان نوشتن متن پوستر تبلیغاتی خود به این نکته توجه کنید که از به کار بردن اصطلاحات سنگین و تخصصی تجاری پرهیز کنید. پوستر شما باید به گونه ای عامه پسند و صمیمی باشد که هر کسی بتواند به راحتی ان را درک کند. استفاده از متون سنگین و دارای اصطلاحات تخصصی تجاری میتواند باعث شود که مخاطب از مشاهده پوستر تبلیغاتی شما منصرف شود.

 

نتیجه گیری

۱ بنر تبلیغاتی یک جلوه بصری از رسانه های تبلیغاتی می باشد. افراد با چشم می بینند و ترغیب به خرید می شوند. از این موقعیت درست استفاده کنیم.

۲ بنر تبلیغاتی یکی از رسانه های تبلیغاتی شما می باشد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بهتر است از رسانه های دیگر نیز استفاده کنید و آن ها را مکمل یکدیگر بدانید. ازجمله : تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بازاریابی پیامکی، فاکس مارکتینگ، تراکت طلایی و…

۳ با استفاده از پوستر تبلیغاتی می توانیم ارتباط موثر بهتری با مخاط

ب برقرار کنیم.

تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت

تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت موجب تحقق اهداف سازمان می شود. سازمان باید تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت را به طور دقیق اجرا کند، تا به اهداف خود برسد.همانطور که در مقاله تصمیم گیری در مدیریت به آن اشاره شد، تصمیم گیری مهمترین وظیفه  است که مدیریت سازمان با آن روبرو می باشد. اجرای دقیق تصمیم گیری از یک سری سلسله مراتب پیروی می کند که با رعایت آن می توانیم تصمیمات درستی را اتخاذ نماییم و کسب و کار خود را بهبود ببخشیم.

 اهمیت انتخاب تصمیم مناسب در بخش مدیریت

 

 

برای اتخاذ یک تصمیم درست و مناسب باید بتوانیم ارزش هر یک از نتایج احتمالی که از تصمیم گیری ما حاصل میشود را پیشبینی کنیم و سپس این ارزشها را با استفاده از نوعی مقیاس کمی مقایسه کنیم و در نهایت احتمال موفقیت نیز باید مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. این کار چندان ساده نیست و برای دستیابی به آن باید نکات و اصولی را بلد باشیم. تصمیم گیری یکی از وظایف اصلی مدیریت به شمار می رود و در بخش های دیگر مدیریت نیز این تصمیمگیری است که تاثیر بسیار زیادی دارد.

میتوان گفت که در تمامی ارکان مدیریت تصمیمگیری به عنوان جزء اصلی و یک رکن اساسی به شمار میآید. به زبان ساده میتوان تصمیمگیری را انتخاب بهترین را از میان راه های مختلف دانست. به طور کلی تصمیمگیری یک نوع فرآیند ذهنی است که تمامی افراد در طول زندگی خود با آن سر و کار دارند. در مدیریت معاصر تصمیمگیری به عنوان فرآیند حل یک مسئله تعریف شده است. تنها زمانی یک مدیر قادر است که سازمان را به اهداف تعیین شده برساند که از قدرت تصمیمگیری بالایی برخوردار باشد.

فرآیند پنج مرحله ای تصمیم گیری

ریشه یابی

این مرحله تشخیص مسئله ای می باشد که مانع رسیدن سازمان به اهدافش گردیده است. این مرحله باید با دقت بسیار بالایی انجام شود و مشکل به طور دقیق ریشه یابی شود. در مرحله ریشه یابی کلیه چارچوب سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت لزوم از یک سری پرسشنامه استفاده می شود تا بتوان به عمق مسئله پی برده شود.

مرحله تدوین راه حل ها

پس از شناسایی ریشه مسئله، در این مرحله کلیه راه حل های مهم برای نجات سازمان از مشکل به وجود آمده مورد بررسی قرار می گیرد. این راه حل ها باید به طور عینی و عملی باشند و چیزی دور از واقعیت نباشند. برای تدوین مسئله از چارتی استفاده می کنیم که در آن مسئله به زیر شاخه ها و شعبه هایی تقسیم می شود. این شاخه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و راه حل هایی برای آن ارائه می شود

تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت طبقه بندی تصمیم ها مدیریت

ارزیابی

 

راه حل های ممکن در این مرحله مورد ارزیابی قرار گرفته و ارزش گذاری می شوند.کلیه راه حل ها مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف آنها به روشنی بیان می شود

بررسی نتایج

در این مرحله نتایج حاصل از اجرای هر راه حل مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این مرحله کلیه راه حل ها سنجیده شده و با سایر راه حل ها مورد مقایسه قرار می گیرد. تاثیری که آن راه حل در ادامه کار سازمان می گذارد مورد بررسی قرار گرفته و همه نتایج ثبت می شود.

انتخاب راه حل

در این مرحله راه حل نهایی انتخاب شده و به عنوان بهترین راه حل ارائه می گردد. باید توجه داشته باشیم که اگر مدیریت نتواند به درستی مسئله را ریشه یابی کند ادامه مراحل به جهتی دیگر هدایت خواهد شد و تصمیم گیری ما به طور کل غلط از آب در خواهد آمد.
گاهی اوقات اجرای آزمایش تصمیم گرفته شده نیز جز مراحل تصمیم گیری قرار می گیرد. که ضمن بررسی عملی بودن، آن تصمیم ارزیابی می شود که اگر موفقیت آمیز بود به اجرای آن ادامه خواهد داد و اگر موفقیت آمیز نباشد ، این تصمیم خود نیز در قالب یک مسئله جدید قرار گرفته و مراحل فوق برای آن اتخاذ می گردد.
البته مسائل موجود در سازمان می تواند به یک مشکل ختم نشود و ما برای کلیه مسائل که نیاز به تصمیم گیرید دارند می توانیم این ۵ مرحله فرآیند تصمیم گیری را برای آنان اتخاذ کنیم .

تکنیک ترسیمی تکنیک ریاضی تکنیک سه بعدی

 

۴ نمونه از تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت

تکنیک کلامی

در این تکنیک، تصمیم اتخاذ شده به صورت یک نوشته و به صورت کلامی به تشریح در می آید

تکنیک ترسیمی

دومین تکنیک از تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت تکنیک ترسیمی است ، در این مدل از تصمیم گیری ، با استفاده از نمودار و جداول اقدام تصمیم گرفته شده تشریح می شود

تکنیک سه بعدی

این مدل که معمولا در تصمیماتی که عملیاتی و می باشند اجرا می شود و ماکتی از تصمیمی که اتخاذ شده به نمایش در می آید و به بیان تصمیم پرداخته می شود

تکنیک ریاضی

که با استفاده از آمار و ارقام ریاضی ، سود و زیان تصمیم و درصد درستی تصمیم مورد ارزیابی قرار می گیرد.همواره تلاش می شود تا با بهره بردن از هریک از تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت بهترین راه حل ممکن برای تشریح تصمیم ارائه شود . انتخاب تکنیک مناسب تصمیم گیری با توجه به نوع مشکل و هدف تصمیم گیرنده دارد . تکنیک اتخاذ شده باید در بر گیرنده عوامل متعددی که در تصمیم گیری دخیل هستند باشد.در هر صورت مدیر موفق باید تکنیکی را اتخاذ نماید که ما را سریعتر، دقیق تر و راحتتر به هدف برساند.

تصمیم گیری تصمیم گیری در مدیریت تصمیمات ایستا یا تک مرحله ای

 

انتخاب تکنیک مناسب

 

 

انتخاب تکنیک مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله مهمترین این عوامل نوع مشکل، هدف تصمیم گیرنده و موقعیت و شرایط وی هستند. تکنیک مناسب باید به شکلی باشد که عوامل مختلفی که در تصمیم گیری تاثیرگذار هستند را در بر بگیرد. همیشه بدین شکل نیست که برای تصمیمگیری مدیران مجبور باشند از تکنیکهای پیچیده استفاده کنند بلکه اگر تصمیمگیری نیاز به عوامل بسیار نداشته باشد یک تکنیک ساده نیز میتواند جوابگوی نیاز باشد. در چنین شرایطی تکنیکی که روابط محدود بین متغیرها را بیان میکند برای انتخاب شدن مناسب است. یک تکنیک مناسب برای تصمیمگیری باید ویژگیهایی داشته باشد.

اولین ویژگی این است که تکنیک انتخابی باید در کمترین زمان ممکن مدیران را به اهداف تعیین شده برساند. یعنی مدلی که سریعتر این کار را انجام دهد دارای یک مزیت است. ویزگی بعدی که یک تکنیک  مناسب باید داشته باشد این است که ساده تر بتواند مدیران را به اهداف خود برساند. و در نهایت ویژگی دیگری که یک تکنیک مناسب باید داشته باشد این است که بتواند به طور دقیق مدیران را به هدف تعیین شد برساند. پس سرعت، دقت و سادگی سه ویزگی مهمی هستند که تکنیک انتخابی از طرف مدیران باید انها را داشته باشد.

اصول مدیریت ارتباط با کارکنان اصول مدیریت کیفیت انتخاب تکنیک مناسب

طبقه بندی تصمیم ها

 

تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت

 

در اینجا به طبقه بندی تصمیمات بر اساس مراحل میپردازیم

تصمیمات ایستا یا تک مرحله ای

در این نوع تصمیمگیریها فقط نتایج یک مرحله مورد توجه قرار میگیرد و به عبارت دیگر تصمیمهای یکباره محسوب میشوند. در این نوع تصمیمگیری نتایج مراحل بعدی در نظر گرفته نشده و مسئله به صورت ثابت فرض شده و تصمیم در مورد ان مسئله گرفته میشود

تصمیمات دنباله دار

 به این نوع از تصمیمها دنباله دار یا چند مرحله ای گفته میشود. مدیر تصمیم گیرنده در این نوع از تصمیمها به مراحل بعدی و نتایج حاصل از تصمیم توجه میکند. در این نوع از تصمیمگیری ها تعیین هدف به این صورت انجام میگیرد که یک سری از انتخابها به صورتی در کنار هم قرار بگیرند که نتیجه کلی خوبی از این مجموعه به دست بیاید و هدف این نیست که تنها در یک مرحله نتیجه خوبی به دست بیاید. تصمیمهای چند مرحله ای به این شکل است که ارتباط میان چند تصمیم مورد توجه قرار میگیرد و اثرات هر تصمیم بر تصمیم بعدی دارای اهمیت زیادی است.

4 نمونه از تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت استراتژی در مدیریت

نتیجه گیری

در مقاله ی تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت به تشریح موارد زیادی پرداختیم اما باید بدانیم که مهمترین عامل در تصمیم گیری هدف ما می باشد. بدون داشتن هدفی مشخص هیچ تصمیمی به ثمر نمی نشیند. باید بدانیم پس از اینکه هدف گذاری کردیم تصمیم گیری معنا پیدا می کند. درنظر داشته باشیم ابزار مناسب برای تصمیمات را نیز باید در اختیار داشته باشیم و از آنها در جهت رسیدن به اهداف استفاده کنیم. همچنین انتخاب ابزار مناسب برای بیان تصمیمات ما به دیگران بسیار حائز اهمیت می باشد. باید بدانیم که در چه جمعی از چه تاکتیکی باید استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط موثر با مخاطبان برقرار کرده و اطلاعات خود را به آنها به سادگی منتقل کنیم. بدانید که راه رسیدن به اهداف سخت می باشد اگر تصمیمی اتخاذ کردید با اعتماد به نفس به سمت آن حرکت کنید.

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

تبلیغات موفق یعنی تبلیغاتی که می تواند نظر مشتری را جلب کند. تبلیغات اگر بر روی اصولی خاص انجام شود قطعا قلب مشتری را فتح می کند. در این مقاله قصد داریم تا ۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق را برای شما بگوییم. رعایت این ۹ قانون به شما کمک می کند تا بتوانید تبلیغات موفق در هر زمینه کسب و کار داشته باشید و این موضوع قطعا بر روی بازاریابی و فروش شما اثرگذار است.

 

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

۱ عنوان باید سود و بهره ای برای مشتری داشته باشد

عنوان اولین چیزی است که در یک رسانه چاپی دیده می شود پس بسیار مهم است که چیزی باشد که مشتری را جذب کند. عنوان باید برای مشتری چیزی داشته باشد که نفع خود را در آن ببیند. سود و بهره برای هر کس می تواند متفاوت باشد پس بهتر است چیزی سود باشد که برای بیشتر مشتریان سود محسوب شود. شما در ابتدا باید بازار هدف و مشتریان خود را به خوبی بشناسید و تنها در این صورت است که میتوانید عنوانی را انتخاب کنید که سود و منفعت اکثریت آنها را شامل شود.

همانطور که گفتیم عنوان اولین چیزی است که مخاطبان شما آن را میخوانند و اگر عنوان شما به اندازه کافی جذاب نباشد شما شانس چندانی برای خوانده شدن ادامه آگهی خود توسط مخاطبان نخواهید داشت. بیشتر از ۹۰% مخاطبان بعد از خواندن عنوان در مورد خواندن و یا نخواندن ادامه آگهی شما تصمیمگیری میکنند.شما برای جلب توجه مخاطبان میتوانید از واژه های قدرتمند استفاده کنید. با این کار احتمال خوانده شدن و دیده شدن اگهی شما تا حد زیادی افزایش می یابد. سعی کنید حداقل از یک واژه قدرتمند در عنوان آگهی خود استفاده کنید.

همچنینی شما باید سعی کنید که عنوان شما به صورتی باشد که بازار هدف خود را جدا کنید. این مسئله شبیه به زمانی است که شما با صدا کردن دوست خود را از بین یک جمعیت جدا میکنید. با دقت به این نکته در بخش عنوان شما این احساس را به مخاطب میدهید که اگهی دقیقاً برای او نوشته شده است.  استفاده از عنوانهای گیج کننده و ابهام برانگیر را نیز فراموش کنید عنوان شما نباید جای هیچ شکی را برای خواننده باقی بگذارد و باید به صورت واضح او را برای خواندن ادامه آگهی هدایت کند.

 

۲ تصویر باید سود و بهره عنوان را نشان دهد

 

سودی که در قسمت عنوان بیان می شود باید با تصویر تبلیغات هماهنگی داشته باشد. اولین چیزی که در یک تبلیغ دیده می شود عکس تبلیغ است بنابراین عکس، مسئولیت سنگینی به عهده دارد.همین که عکس با عنوان هماهنگ باشد کافی است.

همین که عکس با عنوان هماهنگ باشد کافی است و مهمترین نکته نیز همین میباشد البته نکات ریز دیگری نیز در مورد عکس آگهی وجود دارد که به صورت خلاصه به انها میپردازیم. بهتر است از یک عکس بزرگ به جای چند عکس کوچک استفاده کنید چرا که این کار تاثیرپذیری آگهی شما را افزایش میدهد. اگر در زمان ارائه محصول هدیه ی رایگانی را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته اید، بهتر است ان را نیز در تصویر مورد استفاده قرار دهید.

 

۳ پاراگراف اول ، مهمترین پاراگراف می باشد

 

 

کسی که متنی با تبلیغات موفق را می خواند، چه بخواهد و چه نخواهد، چشمش به اولین پاراگراف میافتد. اگر در پاراگراف اول مطالبی گفته شود که بتواند مشتری را جذب کند، او را برای خواندن ادامه تبلیغات ترغیب می کند.تلاش کنید پاراگراف اول تبلیغ خود تا جایی که میتوانید قوی و موثر بسازید این کار میتواند شما را به هدف نزدیک کند. شما باید در همان پاراگراف اول مشتری را غافلگیر کرده و کاری کنید که او با علاقه ادامه متن اگهی را بخواند. در عنوان شما با استفاده از کلمات جذاب مشتری را وادار کرده اید که آگهی شما را بخواند و به نوعی به او قول داده اید که این اگهی برای او مناسب میباشد. سعی کنید در پاراگراف اول اصل پیام خود را ارائه کنید و به مشتری بفهمانید که تصمیمش برای خواندن این اگهی درست بوده است.

 

۴ صفحه آرایی خوبی داشته باشیم

 

 

وقتی صفحه آرایی خوبی داشته باشیم یعنی کاری کرده ایم تا نوشته های تبلیغات، برای چشم خواننده، چشم نواز باشد. این کمک می کند تا خواننده ترغیب شود تا ادامه تبلیغات را بخواند. سعی کنید خودتان را به جای مخاطبان قرار دهید و چند بار آگهی را بخوانید. به این نکته توجه کنید که آیا صفحه آرایی تبلیغات شما به گونه ای است که در هنگام خواندن آن احساس راحتی کنید.

اگر شما در هنگام خواندن و مشاهده تبلیغ خود احساس راحتی نکنید مطمعن باشید  بخش زیادی از مخاطبان شما نیز همین احساس را خواهند داشت و این نکته را بدانید که مخاطبان چندان برای مشاهده یک تبلیغ صبور نیستند و اگر در هنگام مشاهده ان احساس ناخوشایندی داشته باشند خیلی سریع منصرف میشوند و مشاهده تبلیغ شما را نیمه تمام رها میکنند و مطمعناً بروز چنین حالتی جزء اهداف شما قرار ندارد.  یک صفحه آرایی خوب باید تر و تمیز، چشم نواز، هماهنگ با اجزای دیگر، متناسب با اجزای دیگر و دقیق باشد.

 

۵ همه نکات تبلیغات ، در جای مناسب خود قرار گرفته باشد

هر آگهی دارای سه بخش دارد : ابتدا، میانه، انتهانکات هر بخش باید درجای خود قرار بگیرد تا ناهماهنگی در آن ها ایجاد نشود.پیشنهاد ویژه خود را در همان ابتدا باید بگویید.مزیت های خود را در قسمت میانه تبلیغات نام ببرید.نتایج خود را در قسمت آخر تبلیغات اعلام کنید.

 

۶ اطلاعات کافی و لازم  را به مشتری بدهید

 

 

اطلاعات داخل یک متن تبلیغات موفق باید بگونه ای باشد که بتواند خواننده را ترغیب به خرید کند. اطلاعات باید در نقش متقاعد کننده باشد. دقت داشته باشید که، اطلاعات باید دقیق و شفاف باشد. اگر به حاشیه برویم، فقط مشتری را خسته کرده ایم. یک جمله مشهور در بازاریابی وجود دارد که میگوید مزیتها را بفروشید نه مشخصات را. شما باید در متن اگهی خود بیشتر از انکه به مشخصاتی مانند مواد اولیه و پروسه ساخت و …. بپردازید باید مزیتهای محصول خود را بیان کنید. مزیتهایی مانند، قیمت مناسب، زیبایی، دوام و … البته ممکن است محصول شما دارای مشخصاتی باشد که لازم است در تبلیغات به آن بپردازید منظور ما در این بخش این است که سعی کنید بیشتر از مشخصات به مزیتهای محصول و خدمات خود بپردازید.

تبلیغات موفق

 

۷ متن جالب داشته باشید

 

 

وقتی یک متن به اندازه کافی جالب باشد مشتری جذب می شود تا ادامه آن را بخواند. یک فرد معمولی، تخصصی در نوشتن متن جالب ندارد ولی وقتی متنی را می خواند می تواند تشخیص دهد که این متن جالب است یا نه. می توانید متن خود را به بقیه نشان دهید تا بخوانند و نظر خود را بگویند.  متن شما نباید شبیه متن گزارش به اعضای هیئت مدیره یک شرکت بزرگ باشد و نباید در این متن از اصطلاحت تخصصی تجاری استفاده کنید.  بلکه باید به صورت دوستانه و عامه پسند نوشته شود. متنهای خشک و سخت باعث میشود که مخاطب از مشاهده تبلیغات شما منصرف شود چرا که درک چنین متنهایی برای مخاطبان مشکل خواهد بود. سعی کنید از پاراگرافهای کوتاه و جملات کوتاه در متن اگهی خود استفاده کنید چرا که در این صورت شانس بیشتری برای خوانده شدن خواهند داشت.

تبلیغ موفق تبلیغات اثرگذار تبلیغات خوب تبلیغات عالی

 

۸ متن ، قابل باور باشد

 

 

 

متن شما هر چه که می خواهد باشد، فقط راست باشد. مردم حرف راست را از دروغ تشخیص می دهند. این در ضمیر ناخودآگاه آن ها وجود دارد. آن چیزی که محصول یا خدمات شما می باشد را بگویید، بدون اغراق. به این نکته توجه کنید که اعتبار و صداقت خود را فدای جذابیت یک تبلیغ نکنید. اعتبار یک کسب و کار سرمایه  با ارزشی است. در تبلیغات خود تا جایی که میتوانید به مزیتهای محصول و خدمات خود بپردازید و آنها را برجسته کنید اما مراقب باشید مزیتهای غیر واقعی شاید در کوتاه مدت بتواند مخاطبان را جذب کند اما زمانی که مخاطبان با واقعیت روبه رو شوند دیگر کسب و کار شما اعتباری در نزد انها نخواهد داشت. به قولی که در تبلیغات خود به مخاطبان میدهید بسیار توجه کنید. شما باید بتوانید به قول خود عمل کنید.

 

۹ از مشتری بخواهید تا انجامش دهد

در پایان یک تبلیغات موفق ، شما باید از مشتری بخواهید تا با شما تماس بگیرد. باید راههای بدست آوردن محصول یا خدمات خود را در اختیارش بگذارید و او را ترغیب به خرید کنید. از خواننده بخواهید تا قدم آخر که همان خرید است را بردارد. این کار می تواند یک تماس تلفنی با شما، ارسال یک پیامک، ارسال نامه پستی، ایمیل زدن، امتحان کردن از محصول و… باشد.

 

نتیجه گیری

۱ تبلیغات موفق اگر در جای خود و با اصول خود انجام شود، قطعا نتیجه مثبتی خواهد داشت.

۲ تبلیغات موفق را به فرد حرفه ای در این کار بسپاریم. افراد آماتور، فقط پول ما را دور می ریزند.