ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

هشت راهکار برای افزایش درامد

همه باید کار کنند و به افزایش درامد نیاز دارند. تقریب زده می شود که افراد به طور متوسط در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از زمان زندگی خود را صرف کار کردن می کنند. در این میان ۴/۱ درصد این افراد همواره در این فکر هستند که چگونه می توانند افزایش درآمد داشته باشند. همیشه در این مورد چیزهایی می شنویم: “هزینه های زندگی در حال افزایش هستند، هزینه حمل و نقل افزایش پیدا می کند، مالیات ها زیاد می شوند اما درآمد ها همچنان ثابت باقی می مانند.” بعد از خودم می پرسم “چرا؟” درآمد شما حتماً باید افزایش پیدا کند، اگر این اتفاق نمی افتد پس حتماً نمی دانید که برای افزایش درآمد  باید چه کاری انجام دهید.

شغل خوب

 

 

“البته سوء تفاهم ایجاد نشود”. کار خوب و سخت کوشی، همیشه موفقیت را با خود به همراه می آورد، اما اگر بخواهید هر روز فقط کار کنید و امیدوار باشید که حقوقتان افزایش پیدا کند، شاید هیچ وقت چنین اتفاقی در زندگی برایتان رخ ندهد. چیزی که شما به آن احتیاج دارید، سخت کوشی و کار زیاد است. باید قدری زرنگی هم داشته باشید. خوشبختانه این مورد کاملاً اکتسابی است و اگر کمی تمایل داشته باشید به راحتی می توانید آنرا یاد بگیرید.پیش از هر کاری ابتدا باید اهداف خود را روشن کنید و ببینید به کجا می خواهید بروید.

نگرش مثبت نسبت به پول

سمت شغلی شما

هر کاری که انجام می دهید به تصمیمی که اتخاذ می کنید بستگی دارد و این از اهمیت شایان ذکری برخوردار می باشد. بیشتر افراد به درستی نمی دانند که قصد دارند به کدام سمت شغلی دست پیدا کنند، چه کاری می خواهند انجام دهند، چه کسی بشوند،  آنها ارتباط تنگاتنگی با سمت فعلی خود برقرار نکرده اند و به همین دلیل نمی توانند تصویر روشنی از آینده شغلیشان در ذهن داشته باشند. درست مانند این است که بی هدف دور و اطراف شهر بگردید، بدون مقصد به هیچ کجا نمی رسید.

سمت شغلی شما شغل خوب میزان فروش نگرش مثبت

 

دانش تخصصی

 

 

آیا می دانید یک متخصص در هر زمینه تا چه اندازه درآمد کسب می کند؟ از یک جراح، فوتبالیست حرفه ای، خواننده و حتی تاجر بپرسید؛ هر کسی که بتوان نام “متخصص” بر روی او گذاشت، حقوقی دریافت می کند. اگر بدانید مختان سوت می کشد، اما به راستی آنها چگونه تبدیل به یک “متخصص” شده اند؟ به نظر من آنها به صورت ناخودآگاه در این طبقه قرار نگرفته اند، بلکه خودشان خواسته اند تا امروز به چنین مرحله ای برسند.

جراح به این دلیل جراح شده که سال ها زحمت کشیده و درس خوانده و هنر جراحی را آموزش دیده. یک بازرگان حرفه ای نیز پیش نیازهای تجارت را فرا گرفته. به هر حال قصد من از مطرح کردن تمام این نمونه ها این است که به شما بگویم باید در مهارتی که دارید تخصص پیدا کنید و به مرور زمان توانایی های خود را در آن مقطع خاص ارتقا بخشید. کلاس های آموزش نام نویسی کنید و شروع کنید به کسب تخصص در مهارت های خود.

جایگزین نشدنی چگونه ثروتمند شویم حرفه ای عمل کنید دانش تخصصی

 

حرفه ای عمل کنید

در قبال کاری که انجام می دهید احساس مسئولیت کنید. به شغل خود تعهد داشته باشید. در محل کار از تلفن های غیر ضروری اجتناب کنید. زمانیکه از شما تقاضا می شود تا کاری را پیگیری کنید آنرا به دقت انجام دهید. وقتی به شما کاری محول می شود، آنرا به اتمام برسانید. حرفه ای ها فرق میان ساعات کاری و تفریح را به خوبی درک می کنند و هیچ گاه این دو مقوله را با یکدیگر ترکیب نمی کنند.

افراد موفق افزایش درامد افزایش درامد با ابتکار افزایش فروش با ایمیل تعهدات

 

نگرش مثبت

 

 

این مورد یکی از خصوصیات کلیدی در تمام افراد موفق است. شما باید نگرش صحیحی را برای خود برگزینید. منظور از نگرش صحیح آن است که وقتی اوضاع به هم می ریزد به جای اینکه شروع کنید به سرزنش کردن، راه حلی برای آن پیدا کنید. همچنین در حین کار کردن باید همیشه لبخند بر لب داشته باشید و به تعهدات خود عمل کنید. گرایش مثبت ذهنی شاید نتواند کلیه مشکلات شما را در محیط کار حل کند، اما در مقایسه با نگرش منفی به شما انرژی بیشتری می دهد و شانس موفقیتان را افزایش می دهد.

آموزش سرمایه گذاری به روش افراد موفق اداره امور ارتقای فردی

 

ارتقای فردی

علاوه بر کسب تخصص، ارتقای توانایی فردی نیز از مقوله های دیگری است که قابل بحث می باشد. ارتقای شخصی از “مهارت های ظریف” تشکیل شده است، مانند: توانایی مدیریت زمان، ارتقای شخصیت فردی، مهارت های ارتباطی، پیراستگی، و توانایی رهبری و هدایت. آیا تا کنون متوجه شده اید که یکی از مشکلات اساسی بیشتر افراد نداشتن وقت کافی است؟ چرا در یک کلاس مدیریت زمان شرکت نکنیم و یا یک کتاب در این مورد نخوانیم؟ رهبری و مدیریت نیز یکی از مهارت های ضروری دیگر به شمار می رود.

کنترل و اداره امور

 

 

اگر شخصی به درستی بداند که چگونه می تواند کنترل و اداره امور را به دست بگیرد، بی شک فاصله چندانی با موفقیت نخواهد داشت. مهارت های برقراری ارتباط نیز از شهرت کمتری نسبت به دو مورد بالا برخوردار نیستند. چگونه مسئله افزایش حقوق را عنوان می کنید؟ چگونه می توانید از کسی تقاضا کنید که کاری را با خواست خودش برای شما انجام دهد؟ بر اساس تحقیقاتی که چند سال پیش انجام شده، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که افراد موفق همیشه باهوش ترین ها و دانشمند ترین ها نیستند، بلکه کسانی هستند که نحوه برقراری ارتباط با دیگران را به درستی میدانند.

 

جایگزین نشدنی

هیچ کس را نمی توان پیدا کرد که غیر قابل جایگزینی باشد، اما حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که جایگزینی خود را مشکل کنید. اگر شما فردی باشید که به سختی بتوانند برایتان جایگزین پیدا کنند، کارفرمای شما برای اینکه شما را در کنار خود نگه دارد، حقوقتان را افزایش داده و سمت بهتری به شما میدهد. اغلب شرکت ها به دنبال افراد با استعداد می گردند. هر چقدر استعداد بالاتری در نتیجه گرفتن داشته باشید، شانس گرفتن ترفیع رتبه نیز افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال یک فروشنده با استعداد را در نظر بگیرید.

میزان فروش

آیا فکر نمی کنید که اگر بتواند میزان فروش را دائماً بالا نگه دارد، حاضرید حقوق بیشتری به او بدهید؟ آیا دلتان نمی خواهد او را در کنار خود نگه دارید تا بتواند فروشنده های دیگر را نیز آموزش دهد؟ برای اینکه بتوانید کاری کنید که جایگزین انتخاب کردن برای شما کار دشواری شود، باید این کارها را انجام دهید: در مورد کارتان چیزهایی بیشتر از آنچه از شما خواسته شده بدانید و کار را نسبت به سایر همکارانتان بهتر انجام دهید.

 

ابتکار عمل

 

 

اغلب افرادی که من می شناسم معمولاً تمایلی به انجام امور خلاقانه و ابتکاری ندارند. آنها به جای اینکه به صورت ابتکاری دست به انجام کاری بزنند بیشتر منتظر می مانند تا کسی به آنها بگوید چه کاری را باید انجام دهند. برخی از انسان ها نیز اصلاً یادشان می رود که می توانند یک چنین کاری را انجام دهند. انجام کارهای ابتکاری شما را در جایی قرار می دهد که مقامات بالا به راحتی می توانند شما را مشاهده کنند. به عنوان مثال من پوشه ای درست کردم که مقالاتی را در آن جای دادم که بعد ها بتوان در روزنامه از آنها استفاده کرد .

نکات ابتکاری

معمولاً موضوعات جالب را از روزنامه ها و مجلات دیگر جمع آوری می کردم، آنها را در یک بولتن دسته بندی می کردم و تا یک هفته بعد همه آنها را در پوشه اختصاصی خود دسته بندی مینمودم؛ کسی به من نگفته بود که این کار را انجام دهم، اما خودم به این نتیجه رسیدم که مقالات روزنامه می توانند منبع مناسبی برای آموزش موارد مختلف باشند. مدت زمان زیادی طول نکشید که سرپرست من متوجه شد چه کاری انجام می دهم و نتیجه آن شد که الآن جایگاه کاریم همان جایی است که همیشه دوست داشتم، دفتر روزنامه. دنبال نکات ابتکاری بگردید که به نحوی باعث پیشرفت کل شرکت می شوند و آنها را انجام دهید. چیزی نخواهد گذشت که به شما مسئولیت هایی داده می شود که در ازای آنها می توانید درآمد بالاتری کسب کنید.

 

ارتباط با افراد خوب

من همیشه از این داستان خوشم می آمد: روزی مردی برای خرید چهار پا به بازار می رود. از یکی از چهارپایان خوشش می آید و با صاحب حیوان توافق می کند که بررسی دقیق تری روی حیوان داشته باشد آن را با خودش به طور آزمایشی به خانه ببرد. زمانیکه به خانه می رسد او را به استبل در کنار سایر الاغ ها می برد. الاغ نگاهی به دور و اطراف خود می کند و بدون هیچ تعللی به کنار تنبل ترین و شکمو ترین الاغ می رود. زمانیکه خریدار با یک چنین صحنه ای مواجه می شود او را بیرون برده و به صاحبش تحویل می دهد.

تغییرات در زندگی شما

 

 

صاحب الاغ تعجب میکند و نمی داند که چرا اینقدر زود بازگشته: “چرا؟ آیا به این سرعت الاغ را امتحان کردی؟” مرد در پاسخ به او می گوید: “دیگر لازم به امتحان کردن نیست، از همنشینی که برای خود انتخاب کرد معلوم است!”سعی کنید اطراف خود را از افراد شاخص پر کنید، بیشتر تغییراتی که در زندگی شما اتفاق می افتد بستگی به دوستانی دارد که در اطرافتان هستند. سعی کنید همیشه درست انتخاب کنید زیرا وقتی که انتخاب کردید زندگی شما بسته به آن انتخاب شکل می گیرد.

لبخند بزنید

این کار را باید با یک نگرش مثبت انجام دهید. اگر به بیشتر فروشنده های موفق نگاه کنید، می بینید که همه آنها همیشه لبخند بر لب دارند. البته این خصوصیت اخلاقی تنها به فروشنده ها محدود نمی شود بلکه به همه تعمیم داده می شود. حتی یک اپراتور هم زمانیکه با تلفن صحبت می کند می تواند به شخصی که آن طرف خط است، لبخند بزند و تمام سعی خود را بکند تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد. باید فایل را طوری طبقه بندی کند که هم مرتب باشد و هم به آسانی قابل دسترسی باشند.

 

نتیجه گیری

در هر حرفه ای که قرار دارید بهتر است یاد بگیرید که چگونه می توانید کارها را سریع تر، بهتر و با یک لبخند بر روی لب هایتان انجام دهید. اغلب افراد نمی دانند که این خودشان هستند که فیش حقوقیشان را می نویسند. بله البته کسانی هستند که زیر آنرا امضا کنند، اما آنها نیستند که میزان آنرا تعیین میکنند. یک یا دو مورد از موارد بالا را انتخاب کنید و سعی کنید آنرا به طور مداوم انجام دهید. به نتایج بدست آمده دقت کنید آنقدر آن را انجام دهید تا جزئی از خصوصیات فردیتان شود. فقط زمانیکه جزئی از شما بشود، می توانید از آن سود ببرید.

 

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای می خواهم بگویم که چگونه رویای افراد را تشخیص دهید.

در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که در تیتر و متن تبلیغ باید به چه مواردی اشاره کنید تا مخاطب را کنجکاو کند و ادامه متن را بخواند. مواردی را می گویم که ذهن شما باز شود و آن ها را در ذهنتان دسته بندی کنید و سریع به سراغ همان انگیزاننده بروید و دیگر برای اینکه چه بگویید مشکلی نداشته باشید و فقط می ماند خلاقیت درلغات و جمله بندی و قدرت بیان . در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که چگونه متن و تیتر شما به مخاطب تصویر دهد و جذاب و برانگیزاننده باشد.

برای اینکه تمام مزایایی که مخاطب قرار است از محصول ما بدست آورد و اینکه بگوییم در چه جنبه هایی از زندگی به او کمک می کند، را مشخص کنیم و آن را در تیتر و متنمان بیاوریم مراحل زیر را طی کنید.

به چه چیز می خواهیم برسیم؟

 

 

به چه نتیجه ای از تبلیغمان می خواهیم برسیم؟

در واقع می خواهیم در تبلیغ، ذهن مشتری با تصویری که در تیتر یا متنمان ایجاد می کنیم درگیر شود.

برای اینکه ذهنمان متمرکز به خواسته و پیدا کردن هدف شود و ذهن مخاطب را با تیتر خود مشغول کنیم این دو جای خالی ها را پر کنید و در آخر از خود بپرسید آیا مخاطب به این تصویر یا حس رسیده است؟یا نه؟

می خواهیم تصویر …. در ذهن مشتری ایجاد شود.

می خواهیم مشتری تصویر …… را از خود بدست آورد.

 

برای بدست آوردن تصویر واضح و شفاف مراحل زیر را طی کنید.

محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟

آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ تر کنید؟

اشتباهات رایج تبلیغ نویسان

 

در هنگام تبلیغ نویسی همیشه به این موضوع فکر کنید که شما قرار است این کار را برای جذب مشتریان انجام بدهید پس باید به مواردی بپردازید که از دید مشتری دارای اهمیت است و میتواند به شما برای رسیدن به هدف خود کمک کند یکی از اشتباهات رایج تبلیغ نویسان این است که بیش از حد به مسائلی میپردازند که برای خودشان دارای اهمیت است. سعی کنید زمانی که به ویژگیهای محصول خود میپردازید از جملات کوتاه و هدفمند استفاده کنید. استفاده از جملات طولانی و یا توضیح بیش از حد در مورد یک محصول میتواند تاثیر منفی بر تبلیغ شما داشته و شما را از اهداف خود دور کند. زمانی که شما با استفاده از جملات کوتاه در مورد ویژگی محصول خود توضیح میدهید مخاطب راحت تر میتواند آن را درک کند.

سلامتی عشق

 

ابزارها

محصول شما کدامیک از این ابزار ها را در اختیار دارد؟

افزایش درآمد – افزایش سرعت – کاهش هزینه – ایجاد فرصت جدید- راحتی – سادگی – چیزی دست نیافتنی – اطمینان – کیفیت – سود بیشتر – اندازه – زیبایی _ اعتماد به نفس

حس مفید بودن رشد و پیشرفت روابط دوستان و آشنایان ساخت تبلیغات

انگیزاننده

 

در چه زمینه هایی در انسان ها می توانیم انگیزه بدهیم؟ انگیزاننده آنها چیست؟

سلامتی – روابط خانواده – روابط دوستان و آشنایان – دراجتماع – در محل کار

 شامل چه مکانهایی است؟ در چه مکان هایی آن حس ها را بدست می آورند ؟

هر کدام ازاین ابزار ها در هر کدامیک از انگیزاننده ها ، مکان ها  چه تاثیری می گذارد؟

چگونه تبلیغ بنویسیم؟ چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ حس شنیده شدن

 

افراد دنبال چه حس هایی هستند؟

 

حس بهتر بودن- حس دیده شدن- حس ارزشمند بودن – حس شنیده شدن- حس مفید بودن – حس عشق – حس بهترین بودن و برتر بودن- احساس امنیت – احساس راحتی – احساس خاص بودن – احساس کامل بودن – در حال بهتر شدن- احساس برنده بودن – احساس مدیریت و توانمند بودن – احساس قدرت مثلا حرفشون برش داره – احساس زیبایی- احساس موفقیت – احساس سلامتی – احساس دارابودن (نقطه مقابل احساس ضف و نیاز) – احساس اطمینان و اعتماد

ارزش ارزش افراد اصول تبلیغ نویسی افزایش درآمد افزایش فروش انگیزاننده

تبلیغات موثر

 

 

سعی کنید زمانی که اقدام به تبلیغ نویسی میکنید مخاطبان را در مقابل خود تصور کنید. سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که اگر مخاطبان در مقابل شما قرار داشتن نیز بدین صورت با آنها صحبت میکردید. سعی کنید گاهی اوقات نقش مشتریان خود را بازی کنید و از دید آنها به تبلیغی که نوشتید نگاه کنید. ببینید با خواندن تبلیغتان چه حسی به سراغ شما می آید. سعی کنید تبلیغ خود را از دید یک بازدید کننده عادی ببینید. علاوه بر این شما میتوانید از افراد عادی بخواهید تبلیغ شما را ببینید و سپس از انها بپرسید که چه حسی به آنها دست داده است. اینکار میتواند به شما کمک کند تا احساسات مشتریان خود را بعد از دیدن تبلیغی که نوشته اید بهتر درک کنید. آیا تبلیغ شما میتواند احساساتی  مانند احساساتی که در پاراگراف قبلی ارائه شد را به مشتریان شما منتقل کند؟

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای احساس امنیت احساس کامل بودن

 

ارزش های آنها چیست؟

 

 

ارزش های آنها شامل : پول –  زمان- سلامتی – رشد و پیشرفت – عشق – توجه و دیده شدن – تاثیر گذاری – کیفیت – راحتی- آرامش – روابط – مهم بودن – مفید بودن – یادگیری و یا ارزش ها، نیت پنهان مخاطبان ما هستند. در واقع آنها وقتی از محصول یا خدمات ما استفاده می کنند که یکی از ارزش های آنها حفظ شود و شما باید در محصولتان ارزشی را پیدا کنید که برای آن دسته از افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کند اولویت داشته باشد.

محصول شما با استفاده از این ابزار ها چه حسی را به مشتری می دهد؟ کدام ارزش او را براورده می کند؟ چگونه ؟ یعنی از چه روش و راه و شیوه ای آن حس را به آنها می دهد و آن ارزش را برآورده می کند؟

از هر کدام از ویژگی ها چه حسی می خواهد و محصول ما چگونه آن حس را به مخاطب می دهد؟محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟

آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ تر کنید؟

موفقیت در تبلیغ نویسی

 

 

هرچه بیشتر بتوانید چنین ارزش هایی را با تبلیغ نویسی خود معرفی کنید شانس شما برای موفقیت بر رقیبانتان بیشتر خواهد شد. شما باید به بهترین شکل محصولی که میخواهید در مورد آن تبلیغ نویسی کنید را بشناسید. برای موفقیت لازم است که ویژگی های مثبت آن را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کنید.

برای مثال قیمت مناسب یکی از اهدافی است که خریداران به دنبال آن هستند. اگر قیمت محصول شما نسبت به محصولات مشابه پایین تر است باید در تبلیغ نویسی خود به معرفی این ویژگی بپردازید و یا از تخفیفاتی برای آنها بگوییید که شما برای ارائه محصولات خود در نظر گرفته اید. اگر شما بتوانی در تبلیغ نویسی خود به مشتری بفهمانید که میتواند با خرید محصول شما به چند هدف مهم خود مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا، دسترسی سریع و … برسد شانس بسیار زیادی در تبلیغ نویسی و در نتیجه موفقیت آن کسب و کار خواهید داشت.

 

برانگیخته کردن مخاطب

 

 

چگونه مخاطب را برانگخته کنیم طوری که بگوید همین الان هر چقدر هست می پردازم و حتی اگرهم پول ندارد برود جور کند؟

  1. ۳ تا از ارزشهایی که برای افراد در اولویت قرار دارد را بنویسید.
  2. آن ارزشها در چه مکانی ، در ارتباط با چه افرادی ، چه زمانی و تا چه اندازه ای و به چه روشی مخاطب را به آن ارزش می رساند؟
  3. آن مکان را کمی بلد تر و آن افراد را خاص تر و زمان را کوتاه تر و اطمیانان رسیدن به آن ارزش را بیشتر کنید.
  4. سپس آنها را به صورت تصویری واضح تر، پر رنگ تر و بزرگتر در ذهن مخاطب درآورید.

 

مثالی از بلد کردن و پررنگ کردن و بزرگ تر کردن در ذهن مخاطب را در زیر آورده ام.

مثلا:رستوران نامی ۴ متر زیر زمینه.

این جمله در ابتدا این حس را به شما می دهد که این رستوران ۴ طبقه زیر زمین است ولی ذهن شما آن را بلد می کند و ۴ متر را ۴ طبقه تصور می کند.

چه کلماتی و چه نوع جمله بندی ای آنها را برانگیخته تر می کند و ذهن آنها را فقط متمرکز خواستشان قرار می دهد؟ یعنی چگونه ذهن آنها را به آن تصویر و رویا محدود کنیم؟

 

کوچک کردن موانع خرید

 

 

 آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای میخوانیم چه کار کنیم که موانع خرید در ذهن آنها کوچک شود؟ باید آن موانع را بسیار جزیی نشان دهیم. موانع باید در ذهن مخاطب بسیار کوچک شود و رویا بزرگ یعنی ارزش محصول بالا برود . موانع چیزهایی است که مانع خرید مخاطب از محصولات شما می شود مثل پرداخت پول ، راه و روش تهیه ی محصول ، زمان دسترسی ، عادت به محصولات مشابه دیگر. چه کار کنیم که خواسته و تصویر و انگیزاننده پر رنگ تر شفاف تر ، بزرگ تر و خاص تر باشد؟ مثلا بگوییم در تند خوانی تمرینات کنجکاو کننده ذهن داریم.

خب باید از خودتان بپرسید که وقتی ذهن کنجکاو شود چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز هایی بدست می آوریم و چه سودی دارد؟ حالا محصول یا خدمات شما کدام یک از این ارزشها و حس های را به آنها می دهد یا کدام از این حس ها را در آنها ایجاد می کند؟ مهم ترین نکته ای که وجود دارد برای اینکه بدانید جمله شما به چه میزان تاثیر گذار است این است که آیا مخاطب می تواند به شما اعتماد کند؟ چگونه احساس اعتماد مخاطب را جلب کرده اید؟ جمله ی شما به میزان قاطعیت شما در مورد محصول یا خدماتتان بستگی دارد. چگونه قاطعیت را در جملاتتان نشان داده اید؟ بعد از بررسی این سوالات می توانید از تاثیر گذار بودن تبلیغی که نوشته اید مطمئن شوید.

 

نتیجه گیری

 

شاید این مراحل کمی طولانی به نظر بیاید اما بعد از ۷ بار تمرین کاملا در ذهنتان می نشیند و ذهنتان به طور خودکار و سریع و در عرض چند ثانیه تمام این مراحل را طی می کند.

 

مدیریت رستوران و نکته هایی ناب برای افزایش فروش

امروز میخوام مقاله ای در مورد مدیریت رستوران براتون بذارم. بررسی نحوه مدیریت رستوران کار عملی دیروز بنده بوده است. می خواهیم ببنیم چطور می تونیم با تغییرات اندک در مدیریت رستوران کسب و کار خودمون رو متحول کنیم و به سود و ثروت بیشتر دست پیدا کنیم. البته مواردی که من برای شما مطرح می کنم مربوط به نحوه مدیریت رستوران می باشد و با جنبه تبلیغاتی و راههای بازاریابی و فروش توضیحی نمی دهم.

انگیزش کارکنان ایده های نو دوره آموزشی مدیریت رستوران شرح وظایف

چالشهای بزرگ مدیریت رستوران

 

 

بنده صابر خلیلی کارشناس ارشد مدیریت تیم آموزش ماهان تیموری هستم، که دیروز به همراه مدیر تبلیغات تیم آموزش ماهان تیموری آقای محمدی، در مناطق شریعتی، پاسداران و قیطریه در حال بررسی رستوران های اون مناطق بودیم و سیستم مدیریتی آنها را مورد بررسی قرار دادم. هدف از این کار این بود که ببینم که رستوران ها برای کسب درآمد کار خود چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. البته ناگفته نماند که چند رستورانی از اینکه بخواهند اطلاعات خود را در اختیار ما بگذارند خودداری کردند و ما را رد کردند، اما اکثر رستوران ها نهایت همکاری را با ما داشته و هم ما با نحوه مدیریت آنان آشنا شدیم و هم آنان توانستند به ضعف های کار خود پی ببرند. بررسی چند نکته پیرامون مدیریت رستوران

آموزش کارکنان ارتباط موثر اصول مذاکره افزایش فروش

کار اکثر رستوران ها مشابه یکدیگر بود و از یک الگوی کلی استفاده می کردند. همه یک سیستم روتین را برای خود در نظر گرفته و طبق آن پیشروی می کردند و هیچ رستورانی، درواقع هیچ رستورانی به فکر خلق ایده های نو برای رستوران خود نبوده و به همینطور به صورت یک نواخت به کار خود ادامه می داد. نکات قابل بحث به شرح زیر است

آموزش کارکنان

 

مدیریت رستوران

اولین نکته ای که برای مدیریت رستوران به آن می رسیم آموزش کارکنان است. اکثر رستوران ها سعی می کردند از افرادی استفاده کنند که دارای سابقه کار کافی باشند و در کار خود مهارت لازم را داشته باشند. اما این مدیران رستوران ها دیگر راهکاری برای آموزش این افراد نداشتند تا آنان با تغییرات روز آشنا شده و یا اگر آموزش هایی را تجربی کسب کرده اند، کلاسی بگذارند تا افراد با انواع ترکیب مزه ها نیز آشنا شوند و با ایجاد طعمی نو یک تحولی اساسی در مطرح کردن برند رستوران ایجاد کنند. در مورد مهمان داران نیز نحوه ارتباط موثر ، اصول مذاکره و در کل دوره ای نبود که این افراد با این موارد آشنا شوند و بتوانند مشتری را به یک مشتری همیشگی تبدیل کنند.

شرح وظایف

جز در آشپزخانه افراد سالن دار و بقیه افراد دیگر برای آنان شرح وظایف خاصی وجود نداشت و همه در کار یکدیگر دخالت می کردند. مثلا صندوق دار به جای سالن دار سفارش غذا می گیرد. شرح وظایف حیطه کاری ما را در رستوران مشخص کرده و نمادی از برقراری نظم و انضباط در رستوران ما می باشد و تصویر زیبایی در ذهن مشتری ایجاد می کند.

انگیزش

از مهمترین وظایف مدیریت انگیزش کارکنان می باشد، که مدیریت رستوران هایی که ما مورد بررسی قرار دادیم، حتی به این مورد فکر هم نکرده بودند. این مدیران فقط تصورشون این بود که نیروها از اینکه اینجا کار می کنند و حقوقی را دریافت می کنند راضی هستند و استراتژی را برای انگیزش آنان نداشتند، اگر شما به عنوان مدیریت سازمان راهکاری برای انگیزش افراد خود نداشته باشید، کارکنان شما چنانچه پیشنهاد حقوق بیشتری دریافت کنند، از جمع شما جدا خواهند شد.

عوامل موفقیت در رستوران داری مدریت رستوران مدیریت رستوران

سیستم ارتباط با مشتری

 

 

موضوعی که شما می تونید خیلی مشتریان خود را ترغیب کنید که دوباره به رستوران شما برگردند و حتی به گونه ای شما را بازاریابی کنند، راه اندازی سیستم ارتباط با مشتری می باشد. شما باید آمار مراجعه کنندگان خود را در اختیار داشته باشید و مدام ارتباط خود را با آنان حفظ کنید. اینکار موجب افزایش فروش فوق العاده شما خواهد شد. و شما را به گونه ای از صفر به صد خواهد رساند.

مدیریت رستوران بزرگ مدیریت رستوران داری مدیریت رستوران مجهز

پوشش مناسب

بحث بعدی در مدیریت رستوران استفاده از پوشش مناسب و یک دست می باشد. این نظم خاصی را ایجاد کرده و برای مشتریان شما جذابیت ایجاد خواهد کرد. این انضباط و تمیزی این ذهنیت را در مشتریان شما ایجاد می کند که به یک رستوران متفاوت آمده اند و می توانند ساعات خوشی را در آنجا بگذرانند.

تهیه کنندگان

بحث مهمی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند بررسی تهیه کنندگان می باشد. اما اکثر افراد تمایل داشتند با فردی که چند سالی است که از وی خرید می کنند، اما این می تواند کار اشتباهی باشد و شما را از بازار قیمت ها دور نگه دارد، و آنجاست که تهیه کننده شما می تواند هر قیمتی که دلش بخواهد به شما پیشنهاد دهد. همیشه انواع تهیه کنندگان را مورد بررسی قرار دهید و هرکس که مناسب ترین قیمت را به شما ارائه داد از او خرید کنید، اگر شما بتوانید با اینکار تنها ۵ درصد از هزینه های مواد اولیه خود را کاهش دهید و این هزینه را به بخش تبلیغات خود تزریق کنید، موجب افزایش فروش آسانسوری شما خواهد شد و کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.

نکات مهم رستوران داری

برگزاری جلسات

 

 

مورد بعد برگزاری جلسات می باشد که در هیچ رستورانی انجام نمی شد. بدانید اگر شما به صورت هفتگی یا ماهیانه جلسات را برگزار کنید و تمامی افراد خود را در این جلسات شرکت دهید، تاثیر فوق العاده ای روی افراد خواهید گذاشت و ظرفیت کاری و انگیزش در سازمان خود را به صورت تصاعدی زیاد خواهید کرد. با اینکار افراد حس مفید بودن می کنند و می فهمند که شما برای آنان ارزش قائل هستید و به نظرات آنان اهمیت می دهید، در این صورت است که می توانید روابط پایدار را با آنان ایجاد کنید.

مزیت رقابتی

مزیت رقابتی مهمترین موضوعی است که رستوران داران باید به آن اشاره کنند و من در مقاله مزیت رقابتی این موضوع را به طور کامل توضیح داده ام و می تونید به مراجعه به آن ببینید که چه کاری می تونید انجام دهید که کسب و کار و افزایش فروش خود را متحول کنید.

ما در تیم آموزش ماهان تیموری می تونیم بهترین آموزش ها را در اختیار شما قرار دهیم، می تونید بهترین مزیت های رقابتی را برای خود ایجاد کنید نحوه ایجاد هرکدام از موارد بالا را به صورت تخصصی به شما آموزش می دهیم تا بتونید افزایش فروش خودتون رو متحول کنید. ما هرکاری می کنیم تا افراد در شغل خود بهترین عملکرد را داشته باشند تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده نهایت رضایت را داشته باشند.

نتیجه گیری

توصیه من به شما این است که تا می توانید متفاوت فکر کنید تا بتوانید در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید. هرگاه شما بتوانید ذهن افراد را تسخیر کنید، آنگاه می توانید به یک ماشین پولساز تبدیل شوید و با افزایش فروش خود ثروت را به سمت خود سرازیر کنید.

 

شکر نعمت نعمتت افزون کند

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چرا برخی از افراد مدام در زندگیشان اتفاقات بد رخ میدهد و به خواسته های خود نمیرسند اما در مقابل عده ی دیگری وجود دارند که به هرچه که میخواهند میرسند و زندگی این افراد پر از نعمت و فراوانی است. برای این افراد همیشه بهترین اتفاقات می افتد و هرجا که میروند انگار پول و موفقیت نیز به دنبال انها خواهد رفت. این تفاوت میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما در این مطلب میخواهیم به یکی از مهمترین این دلایل بپردازیم که البته ظاهر ساده ای دارد اما فوق العاده مهم است و میتواند در راه رسیدن به هدف به شما کمک کند.در این مقاله میخوانید چرا شکر نعمت نعتت افزون کند و ….

افزایش درامد الله ایمان ایمان به خداوند برنامه ریزی کاری؛

شکرگذاری برای جذب ثروت و موفقیت بیشتر

 

باید گفت باور های ما همان افکاری هستند که دارای فرکانسی مخصوص به خود بوده و رویدادها را به سمت ما جذب میکنند. ما در این دنیا چیزهایی را قادر هستیم به سمت خود جذب کنیم که هم فرکانس و هم مدار با افکار و باورهای ما باشند. شما به صورت آگاهانه با شکر گذاری در مورد اتفاقات خوب میتوانید در اینده آنها را به میزان بیشتری به سمت خود جذب کنید. افرادی که موفق هستند و همیشه ثروت و خوشبختی به سمت آنها میرود یکی از دلایلش این است که این افراد باورهایی از جنس نعمت و موفقیت دارند و نسبت به این مسائل شکرگذار هستند و با همین دید مثبت میتوانند در اینده نیز این موارد را به سوی خودشان جذب کنند.

بهترین راه آرامش بهترین راه افزایش درامد ثروت و آرامش خدا درامد

در فرکانس جذب ثروت قرار بگیرید

 

 

اگر میخواهید در کوتاه ترین زمان با ثروت و موفقیت هم فرکانس شوید ساده ترین کار شکرگذاری است. شکر گذاری به شما کمک میکند خیلی سریع در فرکانس جذب ثروت و فراوانی قرار بگیرید. و در نقطه مقابل عدم شکرگذاری به خاطر داشته هایتان میتواند در آینده انها را از دسترس شما خارج کند. آیا میدانید که نارضایتی و نا شکری میتواند باعث شود که عواملی ناخوشایندی که نسبت به انها این حس را دارید بیشتر به سوی شما جذب شوند. ناشکری میتواند باعث ناکامی شما در رسیدن به اهداف شما شود.

اهدافی که برای شما مهم هستند و دوست دارید به انها برسید.  احساسا رضایتمندی و شکرگذاری نسبت به نعمتهایی که در اختیار دارید با ایجاد نوعی فرکانس ضمیر نا خود اگاه شما را وادار میکند که مقادیر بیشتری از انچه که مورد رضایت شماست به سوی شما جذب شود. خداوند شکرگذاری شما را دوست دارد. او انسانهایی را که شکرگذار نعمتهای او هستند را نسبت به بقیه بیشتر دوست دارد . به همین دلیل وجود احساس شکرگذاری در این افراد نعمات و موفقیتهای بیتشری را به سوی انها روانه میکند.

راه های افزایش اراده راه های افزایش درامد رحمت الهی زندگی راحت

شکرگذار پولتان باشید

 

 

برای جذب ثروت بیشتر باید شکرگذار پولی باشید که در حال حاضر در دسترس شما قرار دارد. شاید درامد شما در حال حاضر زیاد نباشد اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پولی که در دستان شما است چه بخشی از نیازهای شما را برطرف میکند؟ غذای خود را پول میخرید، روشنایی برقی که با پول می خرید، لباسهایی که میخرید ….. تمامی اینها با پول میسر میشود ایا فکر نمیکنید باید برای پولی که دارید شکرگذار خداوند باشید؟ با شکرگذاری د رمورد ثروت و پولی که دارید در درجه اول به خودتان کمک میکنید که این موارد به سمت شما جذب شود مطمعن باشید با این کار در اینده کسب درامد بیشتری خواهید داشت.

شکر نعمت نعمتت افزون کند کسب ثروت کسب ثروت و آرامش

البته شکرگذاری در مورد نعمات دیگر نیز به همین صورت عمل میکند. اگر برای سلامتی که خدا به شما داده است شکرگذار باشید خدا دوست خواهد داشت که سلامتی بیشتری به شما بدهد. خداوند در قرآن میفرماید که شکر کنید تا نعمتهایتان را افزایش دهم. این بدان معناست که خداوند کسانی را که شکرگذار او هستند دوست دارد و میخواهد که نعمتهای بیشتری را به انها هدیه کند.

وعده خداوند

مطمعن باشید که شکرگذاری میتواند نعمات و ثروت را به سوی شما سرازیر کند و خداوند این وعده را به صورت واضح به بندگانش داده است. سالها قبل از اینکه قوانینی مثل قانون جذب بر سر زبانها بیافتد دین ما به این موضوع پرداخته است و به ما میگوید که با شکر نعمات میتوانید، نعمات بیشتری را به دست بیاورید اما متاسفانه در بسیاری از موارد این موضوع را فراموش میکنیم و با نا شکری سدی در مسیر جذب نعمتها به سوی خودمان ایجاد میکنیم. گاهی اوقات شکر گذاری میتواند باعث جذب یک ایده ثروتساز به سوی ذهن تو باشد.

مهارت کسب ثروت موفقیت

قوانین حاکم برای جذب ثروت

 

 

برای رسیدن به ثروت و موفقیت باید قانون حاکم بر دنیا را بدانید. یکی از این قوانین همین است که ثروت و موفقیت بیشتر به سمت کسانی جذب میشود که شاکر هستند. شما برای جذب ثروت نیاز به اموزشهای مختلفی دارید که یکی از انها شکرگذاری است چرا که شکرگذاری به شما کمک میکند به هدف خود که همان جدب ثروت است، برسید. خداوند را به خاطر تمامی کمکهایی که به شما در طول زندگی کرده است، شکر کنید. این کار باعث خواهد شد در مراحل بعدی زندگی نیز خداوند در کنار شما باشد و به شما کمک کند. نسبت به ثروت افکارمنفی خود را کنار بگذارید. متاسفانه ما از کودکی با جملاتی مانند “ثروت خوشبختی نمی آورد” بزرگ میشویم و نوعی دید منفی نسبت به ثروت با ما همراه میشود. این دید منفی را از خود دور کنید. شما اگر ثروتمند باشید میتوانید کارهای بزرگی انجام دهید.

مفید باشید

میتوانید به افراد زیادی کمک کنید و فرد مفیدتری باشید. نشان دهید که نسبت به پول و نعمتهایی که در اختیار دارید چقدر شکرگذار هستید و احساس خوبی دارید چرا که با این کار در اینده میتوانید منتظر اتفاق خوب بیشتری باشید. شکرگذاری میتواند شما را به منبع تمامی نعمات و ثروتها متصل کند. آیا چیزی از این بهتر برای شما وجود خواهد داشت؟ اتصال شما به این منبع بی انتهای نعمتها و خوبی ها میتواند ثروت خیلی زیادی را به سوی شما روانه کند. فراموش نکنید شکرگذاری یک مهارت برای دستیابی به ثروت بیشتر است و مطمعن باشید آثار فوق العاده ی  شاکر بودن را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

شکر کردن

 

شکر نعمت نعمتت افزون کند

 

برای اینکه هرروز به ثروت بیشتری دست پیدا کنی شکر کن، شکر نعمت نعمتت افزون کند.به خاطر همه‌ی داشته هات، به خاطر خانواده خوبت، سلامتی، توانایی‌هایی که داری و هر آنچه باید به خاطرش خداوند رو شاکر باشی.خدا در آیه‌ی ۷ سوره‌ی ابراهیم می‌فرمایند: شکر کنید تا نعمت‌هایتان را افزایش دهم.این وعده‌ی خداست به همه‌ی ما تا برای افزایش ثروت‌های زندگی خودمون شکر کنیم.شیوه‌های زیادی برای افزایش ثروت وجود داره که یکی از بهترین سفارشات دینمون همین شکرگزاری و شاکر بودنه.وقتی به خاطر داشته هات خدا رو شاکری، درهای رحمت الهی به روت باز میشه و تو هرروز موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری برای لذت بردن از زندگی می‌بینی.آثار شاکر بودن رو میشه در زندگی دید.

نتیجه گیری

وقتی شاکری خودت رو وصل کردی به منشأ تمام ثروت‌ها و نعمت‌ها، روزبه‌روز ثروت بیشتری رو به زندگیت وارد می‌کنی.روش های خیلی زیادی برای ثروتمند شدنت وجود داره بااین‌وجود این روش یکی از بهترین راه‌ها برای تولید و جذب ثروته.گاهی یک ایده‌ی ثروت ساز میتونه دنیای تو رو به‌طور کل تغییر بده ،این ایده میتونه یکی از آثار شاکر بودنت باشه و تو باید باایمان به خداوند این کار رو هرروز انجام بدی.حتماً لیستی از چیزهایی که باید به خاطرش خدا رو شکر کنی تهیه کن و از صمیم قلبت برای تک‌تکش خدا رو شکر کن شکر نعمت نعمتت افزون کندبرای وارد شدن به دنیای ثروت باید با یکسری قوانین حاکم به دنیا آشنا بشی و با کمک از این قوانین به ثروت بیشتری دست پیدا کنی.

در پکیج کسب ثروت و آرامش به تمام مسائل مربوط به کسب ثروت و آرامش پرداختیم ،و این مهارت رو یعنی مهارت کسب ثروت رو به‌طور کامل و مفصل از تمام جنبه‌ها بررسی کردیم.آموزش کسب ثروت موضوعی کاملاً لازم و حیاتیِ که حتماً باید درش آموزش دید.اهمیت ثروت و ثروتمند شدن رو باید درک کرد و بعد برای کسب و جذبش اقدام کرد.برای ثروتمند شدن نیاز داریم از خالق ثروت برای این‌همه نعمت و روزی شکرگزاری کنیم.

تمرکز ذهن چیست؟

در ادامه مقاله تست تمرکز در جهت تشخیص تمرکز ذهن و میزان اضطراب شب قبل از امتحان این مقاله تحت عنوان تمرکز ذهن  شامل ۱۳ سوال باقیمانده آن می باشد.اگر تست های مقاله اول را جواب ندادید روی لینک تست تمرکز کلیک کنید.در انتهای این مقاله با توجه به جواب سوالات می توانید میزان اضطراب و تمرکز حواس خود را تشخیص دهید.

آزمون تمرکز آزمون تمرکز ذهن اشنایی با تمرکز ذهن

تست تمرکز ذهن

 

تمرکز ذهن چیست؟

بخش دوم آزمون تمرکز ذهن

۱۳همیشه نگرانم که مبادا از عهده امتحان بر نیایم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۱۴-هنگام امتحان نمی توانم آرامش خود را حفظ می کنم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۱۵-به خاطر اینکه اضطراب دارم و نگرانم در مورد امتحان هر چقدر یک مطلب را می خوانم باز هم خوب یادم نمی آید.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۱۶-موقع امتحان دچار دشوره می شوم.

الف. اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۱۷-اگر در یکی از امتحانهایم نمره بدی بگیرم در مورد شایستگی ام و لیاقتم دچار تردید می شوم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۱۸-هر چه امتحان سخت تر باشد من دچار اضطراب بیشتری می شوم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

 

ادامه ی بخش دوم آزمون تمرکزذهن

۱۹-به علت اضطراب و عسبانیت در جلسه امتحان نتیجه امتحانم خوب نمی شود.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۲۰- هنگام امتحان این احساس را دارم که ضربان قلبم به شدت بالا می رود.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۲۱-حین امتحان نمی توانم تمام توانایی خود را آن چنان که هست نشان دهم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۲۲-حین امتحان دستپاچه می شوم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۲۳-هنگام امتحان تمام بدنم می لرزد.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۲۴-به علت ترس و اضطراب از امتحان سوألات را جابه جا جواب می دهم.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

۲۵-ترس از امتحان باعث می شود که حقم ضایع می شود.

الف . اغلب اوقات 

ب . گاهی اوقات 

ج . به ندرت 

د . هرگز

 

برای دیدن جواب سوالات به پایین همین صفحه مراجعه کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

تمرکز حواس در مطالعه تمرکز ذهن تمرکز ذهن شم روشهای تمرکز حواس

نتیجه آزمون شما

تمرکز ذهن کمک قابل ملاحظه ای به روش صحیح مطالعه،مدیریت زمان،کاهش اضطراب و گرفتن نتایج بهتر در آزمون ها می کند.این آزمون مشخص میکند چقدر تمرکز داشته اید که بتوانید روند استفاده از راه های افزایش تمرکز را تسریع وتسهیل کنید.

افزایش تمرکز و دقت تست تمرکز تست تمرکز حواس تست تمرکز ذهن

.به هر جواب یک امتیاز اختصاص داده می شود هرگز =۰    به ندرت =۱     گاهی اوقات =۲      اغلب اوقات =۳

پایین ترین نقطه در این آزمون ۰ و بالا ترین نمره ۷۵ می باشد که هر چه نمره بالاتری در یافت کنید به این معنی است که اظطراب بیشتری دارید.