ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

۵ مهارت ارتباط که زندگی شما را تغییر می دهد

با سلام امروز میخواهیم در ارتباط با مهارت ارتباطات افراد و نقش این موضوع مهم در موفقیت افراد صحبت کنیم در اصل ارتباطات معقوله ای بسیار پیچیده می باشد.تا جای که برخی دانشمندان ،کارشناسان در مورد این که ارتباطات یک علم است اختلاف نظر دارند. هنوز برخی از استادان این حوزه مانند رابرت کریگ ((ارتباطات)) را یک حوزه اطلاعاتی می دانند تا آخر مقاله لطفا با ما همراه باشید.

ارتباطات

 

 

این دید گاه می خواهد تاکید کند که ارتباطات به لحاظ وسعت، و عمق و تنوعی که دارد نمی تواند در یک رشته علمی گنجانده شود.بلکه فراتر از آن به عنوان یک حوزه علمی و مطالعاتی نگاه کرد که از آن چندین رشته علمی می تواند زائیده شود. و به عبارتی ،باید به((علوم ارتباطات)) قائل بود نه به ((علم ارتباطات)).

انسان های که کاری را شروع می کنند و در آن موفق نمی شوند می تواند دلایل بسیاری داشته باشد و مهم ترین دلیل شکست هر کاری می تواند عدم ارتباطات صحیح باشد.موفق ترین افراد برقراری ارتباط موثر را برقرار می کنند؛در هر زمانی،در هر مکانی و با هر کسی که بخواهند.ما در اینجا به آیتم های اشاره می کنیم که در روابط نقش بسیار مهمی دارند.

۱_ تفاهم

 

 

تفاهم،زیر بنایی تمام ارتباطات خوب را تشکیل می دهد.حسن تفاهم،زمانی رخ می دهد که افراد به درستی با یک دیگر ارتباط برقرار کنند،و این وقتی است که آنها به هم اعتماد کنند،احترام بگذارند و یک دیگر را درک کنند.تصمیم های که افراد در زمینه ی حرفه و کار اتخاذ می کنند،اغلب بیش از این که بر حسب کیفیت طرح یا ایده باشد،از یک ارتباط درست بر می خیزد.سازمان های دور اندیش، به این نتیجه رسیده اند که همکاری و تفاهم بین کار کنان ،در موفقیت های سازمانی نقش به سزایی ایفا می کنند.

برای داشتن یک ارتباط خوب، و احترام و اعتماد دو جانبه و قدرت بیان ،حسن تفاهم عنصری بسیار حیاتی و مهم است.تفاهم عموماً زمانی رخ می دهد که منافع دو نفر در جهت هم باشد،هم دیگر را درک کنند و قبول داشته باشد و به عقاید هم احترام بگذارند،حتی اگر در مغایرت با هم باشند اعتماد چیزی است که فقط به واسطه ی تجربه و زمان به دست می آید.رهبران تجاری رفته رفته به این نتیجه رسیده اند که مدیریت از طریق تهدید و تطمیع راه به جای نمی برد رمز انجام شدن درست کار،در یک رابطه ی خوب نهفته است.پایه و اساس تمام جنبه های کار و تجارت، بر وجود ارتباطات خوب استوار است.اگر نتوانند این ارتباطات صحیح را برنامه ریزی کنند نتیجه ای جزء شکست نخواهد داشت.

اصول و ابعاد کارآفرینی برترین کارآفرینان غیر حضوری کارآفرین موفق کارآفرینی

۲- شنونده ی خوب

 

 

اغلب جوانانی که می خواهند وارد دنیای موفقیت و ثروت شوند فکر می کنند باید بیشتر بر روی مهارت حرف زدنشان کار کنند.آنها فکر می کنند چیزی که می گویند خیلی مهم تر است از چیز های که می شنوند .اما قضیه کاملاً بر عکس است.افراد موفق و ثروتمند، هنگامی که با آنها معاشرت می کنید یا وارد مذاکره می شوید به ندرت صحبت می کنند.و یا اگر بخواهند صحبت کنند طوری صحبت می کنند که بیشتر وقت صحبت را به طرف مقابل اختصاص می دهند.

اما اکثر افرادی که از این قضیه اگاه نیستند، با حرف زدن زیاد و نمایش تمام چیز های که بلدند و یا می توانند به طرف مقابل با شفافیت تمام در حال اثبات این هستند که فقط یک فرد اماتور هستند و هنوز به درجه ای از حرفه ای بودند نرسیداند که شنونده ی خوبی باشند.رهبران؛ شنونده بودند را یکی از ضروری ترین مهارت هایشان می دانند.در تاریخ رهبران بزرگ کم حرف ترین آدم ها بوده اند از ناپلئون بناپارت،ابراهام لینکلن تا نلسون ماندلا و چتی چگوارا رهبر انقلابی کوبا.

ارتباطات عالی ارتباطات غیر حضوری ارتباطات متنوع ارتباطات موثر

۳- شناسایی ارزش ها و باور ها

 

 

بدون در نظر گرفتن ارزش ها و باور های طرف مقابل رسیدن به یک ارتباط موثر ،امری دشوار است.شما نمی توانید به دلخواه خود،آنچه را به ان اعتقاد دارید یا برایتان ارزشمند است.تغییر دهید،تظاهر به چنین کاری هم ارزش چندانی ندارد و نمی تواند به یک ارتباط عمیق و پایدار بینجامد.با آن حال،از طریق گوش دادن،توجه کردن و احترام به باور ها و ارزش های دیگران،می توانید ارتباط بهتری بر قرار سازید.به افراد حق بدهید که باور ها و اعتقادات خود را داشته باشند.

هر گاه می خواهید سر موضوع مهمی با کسی مذاکره کنید،در اولین قدم بکوشید ارزش ها و باور های او را بیابید. شما هم به نوبه ی خود طرف مقابل را در جریان باور ها و ارزش هایتان قرار دهید.سر میز مذاکرات،اگر دو طرف از ارزش ها و باور های هم مطلع باشند و به آن احترام بگذارند راحت تر تفاهم برقرار می گردد و سریع تر توافق دو طرفه حاصل می شود.

6 درس از داستان موفقیت کارآفرینان ارتباطات ارتباطات خوب

۴- تطابق هماهنگی فرهنگی

 

 

یکی دیگر از راه های بالا بردن تفاهم که بسیار هم موثر عمل می کند، تطابق عناصر فرهنگی است.اکنون که تجارت روز به روز جهانی تر می شود، افراد مختلف با فرهنگ ،نژاد و ادیان متفاوت،با یکدیگر سرو کار پیدا می کنند. به همان اندازه که با ابعاد فرهنگی طرف مقابل هماهنگی پیدا کنید،و تفاهم عمیق تر دست می یابید.

ویژگی های فرهنگی شامل :سبک ارتباط

برای مثال ژاپنی ها رفتاری احترام آمیز دارند و مردمانی بسیار مودب هستند،و این چیزی کاملاً متفاوت با اغلب فرهنگ های غربی است. بنابراین اگر در ملاقات با ژاپنی ها ، محترمانه رفتار کنید و حرف بزنید ،کمک زیادی به بر قراری تفاهم کرده اید.

خوردن و نوشیدن

برای مثال ،اگر طرف تجاری شما مسلمان هستند ،از نوشیدن الکل اجتناب کنید؛ هنگام صرف ناهار با هلندی ها آنها را در نوشیدن شیر همراهی کنید (رسم قدیمی هلندی هاست که سر میز ناهار شیر بنوشند).تا جای که برایتان امکان دارد،اداب خوردن و نوشیدن خود را با طرف مقابل تطبیق دهید.

آداب اجتماعی

انگلیسی ها هنگام سلام دست می دهند ،اما بسیاری از اروپائیان یکدیگر را بغل می کنند و صورت هم را می بوسند انعطاف بیشتری از خود نشان دهید و خود را با سبک سلام طرف مقابل هماهنگ سازید، تا بتوانید اولین قدم را در ایجاد یک ارتباط موثر بردارید.

۵-همگامی و هدایت

 

 

هنگامی که با کسی هماهنگی مفیدی دارید.چه از نظر فیزیولوژی،صدا، زبان و یا الگو ها،بکوشید که همچنان هماهنگی خود را حفظ کنید!از این طریق می توانید از طرف مقابل پیشی گرفته و به تفاهمی که میانتان بر قرار است بیافزاید.برای مثال،فرض کنید با یک مشتری، که خیلی دوست دارید او را متقاعد کنید تا از شما خرید کند،جلسه ای دارید.متوجه می شوید که این فرد خیلی تند حرف می زند و از کلمات و عباراتی استفاده می کند که بیانگر آن است ،او چیز های را در ذهن خود می بیند.

از قبیل ،((نمی توانم ببینم که چنین خریدی برای ما سودی به همراه داشته باشد)).شما نگران می شوید که با این اوضاع و احوال ،جلسه به پایان می رسد و فروشی انجام نمیگیرد .پس حالا وقت ان رسیده که یک کار اساسی انجام دهید! کلمات را به زبان بیاورید  که با الگو های او مطابقت داشته باشد،چیزی مانند ((من باید نمای کلی ان را به شما نشان دهم)).و یا ((تجسم کنید چگونه خواهد بود که اگر…)) سپس شروع کنید مانند او به تند حرف زدند .

بعد به تدریج صحبت های خود را اهسته کنید،تا به سرعت متعادلی برسید و  بتوانید مزایایی سرمایه گذاری بر روی آن کالا را برای او شرح دهند.در نتیجه ،شما فروش خود را آنجام می دهید و مشتری هم به رضایت می رسد.

ارتباطات غیر حضوری

 

 

و ار آنجا که در اول مقاله اشاره کردیم بحث ارتباطات بسیار وسیع می باشد. امروزه ارتباطات غیر حضوری یا اینترنتی بسیار روند سریع داشته.ظهور اینترنت و تکنولوژی ماهواره،راحتی سفر و غیره،تحولات عظیمی را در نحوه ی  کار و زندگی افراد ایجاد کرده است.این روز ها شمار زیادی از افراد از طریق عملیات اینترنتی به کار و تجارت خود می پردازند و مردم کشور ها و فرهنگ های متفاوت ،در حالی که در خانه های خود نشسته اند،با یکدیگر ارتباط بر قرار می کنند.

کارآفرینی اینترنتی فقط یک روش کسب و کار جدید در دنیایی اینترنت نیست؛این کار افرینی حتی صرفاً یک ابزار اشتغال زایی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید هم نیست؟ کار افرینی اینترنتی ترکیبی منسجم از هنر و فناوری است که می تواند با نیاز سنجی و فرصت سازی بهینه ،نیاز های بازار را بر مبنای پتانسیل فناوری اطلاعات فراهم و زمینه اشتغال زای بسیاری از مشتاقان فعالیت این حوزه را ایجادکند.

ارتباطات متنوع

 

 

 

 

شاید کمتر کسب و کاری همراه با نوآوری را در دنیای پیرامون سراغ داشته باشیم که اثر بخشی ،فراگیری و تنوع به اندازه ی کارآفرینی الکترونیکی در اختیار داشته باشد مزیت رقابتی این نوع کار آفرینی در سه اصل:سادگی در بدو شروع کار، کم هزینه بودن و ارزش افزوده فوق العاده خلاصه می شود.بسیاری از وب سایت های قوی و معتبر مثل یاهو و امازون،در ابتدا در نهایت سادگی شروع به کار کردند.

با هزینه ی کم اما خلاقیت و درک بالای بنیان گزار نشان از نیاز های کاربران وب  ارزش افزوده ی فوق العاده ای که ثمره ی تداوم فعالیت در حوزه ی کسب کار الکترونیکی است.انچنان زیاد است که امروزه بر اساس آمار های نشریه فور چون ،روز به روز بر تعداد میلیاردر های کار آفرینی دیجیتالی افزوده می شود.

موفقیت یک میلیاردر با ارتباطات خوب

 

 

یکی از این میلیاردر ها،((جک ما )) (jack ma ) بنیان گزار سایت مشهور((علی بابا دات کام))است که شاید برای ایرانیان خیلی شناخته شده نباشد.این که چرا اسم این پایگاه،علی بابا است خیلی مهم نیست! مهم آن است که شیوه ی این سایت باعث شده تا کشور چین را با پورتال مشهور علی بابا در دنیا بشناسد و این سایت،بعنوان جاده ابریشم دیجیتالی این کشور در دهکده جهانی وب ،معرفی شود.

جک ما فعالیت خود را در این عرصه با طراحی و ایجاد وب سایت های برای شرکت های بزرگ چینی آغاز کرد و نخستین فردی بود که در این کشور،ایده ی ایجاد سایت های اینترنتی برای عرضه کالا و خدمت را مطرح کرد و از آن جا که متوجه شد کاربران زیادی از این سایت بازدید می کندد.سال ۱۹۹۹ شرکت علی بابا را با هدف توسعه خرید و فروش الکترونیکی در کشور چین و با راه اندازی سایت اینترنتی علی بابا دات کام بنیان گزاری کرد که در حال حاضر از طریق بیش از ۶۰ میلیون عضو از ۲۴۰ کشور در سطح دنیا یه نیاز های کاربران پاسخ می دهد.

درس های کارآفرینی، جک ما

 

 

۱-ایده ها و رویا های خود را پرورش دهید.حتی اگر همین الان،سرمایه گذاری برای عملی کردن آنها در دسترس نباشد.

۲-تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید.دنیای دیجیتالی، محصور شدنی نیست.

۳-افراد و دوستان خوبی  برای خود پیدا کنید و به مشتریان عشق بورزید.سعی کنید زیاد یاد بگیرید.

۴-من در سال ۲۰۰۰ گفتم اگر ۹ خرگوش در دنیا وجود داشته باشد ،اگر بخواهید یکی از آنها را شکار کنید کافی است به یکی از آنها خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید!تاکتیک های خود را تغییر دهید ،خرگوش را تغییر ندهید!

۵-فرصت های زیادی پیش روی ماست.همه را نمی توان به دست آورد اگر یک فرصت خوب را بدست آورید کافی است.مسیر رشد را پله پله طی کنید.

۶-یکی از دلایل عمده که باعث می شود افراد بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، در ایجاد یک محیط کار آفرین و بستر سازی یک کسب و کار اینترنتی ، با شکست و موفقیت های بسیار ضعیف رو به رو شوند ، آن است که انها فناوری اطلاعات  را خوب می شناسند اما نحوه ی عرضه آن را در محیط کسب کار را نمی دانند و مشتریان از کسب کار آنها استقبال نمی کنند.

 

موفقیت بر روی ستون شکست شکل می گیرد.                    (سری چتری)

نتیجه گیری

پس نتیجه می گیریم که چه در دنیایی مجازی و دنیای غیر مجازی اگر روابط را نتوانیم بر پایه اصول صحیح برنامه ریزی کنیم در هیچ کاری نمی توانیم موفق شویم.

ما باید بدانیم که هیچ موفقیتی بدون تلاش و برنامه ریزی به دست نمی آید و ممکن است ما در کاری بار ها و بارها شکست بخوریم ولی در نهایت با کمی صبر و استقامت می توانیم نتیجه ی شکست هایمان در زندگی پلی باشد به سوی موفقیت.کسی که زمین نخورد نمی تواند به انسانی قوی تبدیل شود ، افراد موفق و ثروتمند ترین افراد جهان بعد از بارها شکست و زمین خوردن به پیروزی رسیده اند.کسانی که زمین خورده اند بحران های زندگی آنها را قوی تر میسازد و همچون آهنی که با حرارت به فولادی سخت تبدیل می شود.

شانس و خوشبختی برای همه یکسان است.نداشتن شانس بهانه آدم های ضعیفی است که نمی توانند از فرصت های موجود به خوبی استفاده کنند.همه چیز به هدفمندی خود افراد بستگی دارد .برخی بی توجه و به سادگی از کنار موقعیت ها می گذرند و برخی با برقراری ارتباط صحیح از موقعیت های پیش آمده هر فرصتی را به ثروت تبدیل می کنند.

موفقیت خود را با دیگران پیوند دهید تا آنان شما را به جلو برانند و موجب حداکثر پیشرفت شما شود.    (جوزف مک کلندون)

*شاد و سربلند باشید*

۵ مهارت ارتباط که زندگی شما را تغییر می دهد

با سلام امروز میخواهیم در ارتباط با مهارت ارتباطات افراد و نقش این موضوع مهم در موفقیت افراد صحبت کنیم در اصل ارتباطات معقوله ای بسیار پیچیده می باشد.تا جای که برخی دانشمندان ،کارشناسان در مورد این که ارتباطات یک علم است اختلاف نظر دارند. هنوز برخی از استادان این حوزه مانند رابرت کریگ ((ارتباطات)) را یک حوزه اطلاعاتی می دانند تا آخر مقاله لطفا با ما همراه باشید.

ارتباطات

 

 

این دید گاه می خواهد تاکید کند که ارتباطات به لحاظ وسعت، و عمق و تنوعی که دارد نمی تواند در یک رشته علمی گنجانده شود.بلکه فراتر از آن به عنوان یک حوزه علمی و مطالعاتی نگاه کرد که از آن چندین رشته علمی می تواند زائیده شود. و به عبارتی ،باید به((علوم ارتباطات)) قائل بود نه به ((علم ارتباطات)).

انسان های که کاری را شروع می کنند و در آن موفق نمی شوند می تواند دلایل بسیاری داشته باشد و مهم ترین دلیل شکست هر کاری می تواند عدم ارتباطات صحیح باشد.موفق ترین افراد برقراری ارتباط موثر را برقرار می کنند؛در هر زمانی،در هر مکانی و با هر کسی که بخواهند.ما در اینجا به آیتم های اشاره می کنیم که در روابط نقش بسیار مهمی دارند.

۱_ تفاهم

 

 

تفاهم،زیر بنایی تمام ارتباطات خوب را تشکیل می دهد.حسن تفاهم،زمانی رخ می دهد که افراد به درستی با یک دیگر ارتباط برقرار کنند،و این وقتی است که آنها به هم اعتماد کنند،احترام بگذارند و یک دیگر را درک کنند.تصمیم های که افراد در زمینه ی حرفه و کار اتخاذ می کنند،اغلب بیش از این که بر حسب کیفیت طرح یا ایده باشد،از یک ارتباط درست بر می خیزد.سازمان های دور اندیش، به این نتیجه رسیده اند که همکاری و تفاهم بین کار کنان ،در موفقیت های سازمانی نقش به سزایی ایفا می کنند.

برای داشتن یک ارتباط خوب، و احترام و اعتماد دو جانبه و قدرت بیان ،حسن تفاهم عنصری بسیار حیاتی و مهم است.تفاهم عموماً زمانی رخ می دهد که منافع دو نفر در جهت هم باشد،هم دیگر را درک کنند و قبول داشته باشد و به عقاید هم احترام بگذارند،حتی اگر در مغایرت با هم باشند اعتماد چیزی است که فقط به واسطه ی تجربه و زمان به دست می آید.رهبران تجاری رفته رفته به این نتیجه رسیده اند که مدیریت از طریق تهدید و تطمیع راه به جای نمی برد رمز انجام شدن درست کار،در یک رابطه ی خوب نهفته است.پایه و اساس تمام جنبه های کار و تجارت، بر وجود ارتباطات خوب استوار است.اگر نتوانند این ارتباطات صحیح را برنامه ریزی کنند نتیجه ای جزء شکست نخواهد داشت.

اصول و ابعاد کارآفرینی برترین کارآفرینان غیر حضوری کارآفرین موفق کارآفرینی

۲- شنونده ی خوب

 

 

اغلب جوانانی که می خواهند وارد دنیای موفقیت و ثروت شوند فکر می کنند باید بیشتر بر روی مهارت حرف زدنشان کار کنند.آنها فکر می کنند چیزی که می گویند خیلی مهم تر است از چیز های که می شنوند .اما قضیه کاملاً بر عکس است.افراد موفق و ثروتمند، هنگامی که با آنها معاشرت می کنید یا وارد مذاکره می شوید به ندرت صحبت می کنند.و یا اگر بخواهند صحبت کنند طوری صحبت می کنند که بیشتر وقت صحبت را به طرف مقابل اختصاص می دهند.

اما اکثر افرادی که از این قضیه اگاه نیستند، با حرف زدن زیاد و نمایش تمام چیز های که بلدند و یا می توانند به طرف مقابل با شفافیت تمام در حال اثبات این هستند که فقط یک فرد اماتور هستند و هنوز به درجه ای از حرفه ای بودند نرسیداند که شنونده ی خوبی باشند.رهبران؛ شنونده بودند را یکی از ضروری ترین مهارت هایشان می دانند.در تاریخ رهبران بزرگ کم حرف ترین آدم ها بوده اند از ناپلئون بناپارت،ابراهام لینکلن تا نلسون ماندلا و چتی چگوارا رهبر انقلابی کوبا.

ارتباطات عالی ارتباطات غیر حضوری ارتباطات متنوع ارتباطات موثر

۳- شناسایی ارزش ها و باور ها

 

 

بدون در نظر گرفتن ارزش ها و باور های طرف مقابل رسیدن به یک ارتباط موثر ،امری دشوار است.شما نمی توانید به دلخواه خود،آنچه را به ان اعتقاد دارید یا برایتان ارزشمند است.تغییر دهید،تظاهر به چنین کاری هم ارزش چندانی ندارد و نمی تواند به یک ارتباط عمیق و پایدار بینجامد.با آن حال،از طریق گوش دادن،توجه کردن و احترام به باور ها و ارزش های دیگران،می توانید ارتباط بهتری بر قرار سازید.به افراد حق بدهید که باور ها و اعتقادات خود را داشته باشند.

هر گاه می خواهید سر موضوع مهمی با کسی مذاکره کنید،در اولین قدم بکوشید ارزش ها و باور های او را بیابید. شما هم به نوبه ی خود طرف مقابل را در جریان باور ها و ارزش هایتان قرار دهید.سر میز مذاکرات،اگر دو طرف از ارزش ها و باور های هم مطلع باشند و به آن احترام بگذارند راحت تر تفاهم برقرار می گردد و سریع تر توافق دو طرفه حاصل می شود.

6 درس از داستان موفقیت کارآفرینان ارتباطات ارتباطات خوب

۴- تطابق هماهنگی فرهنگی

 

 

یکی دیگر از راه های بالا بردن تفاهم که بسیار هم موثر عمل می کند، تطابق عناصر فرهنگی است.اکنون که تجارت روز به روز جهانی تر می شود، افراد مختلف با فرهنگ ،نژاد و ادیان متفاوت،با یکدیگر سرو کار پیدا می کنند. به همان اندازه که با ابعاد فرهنگی طرف مقابل هماهنگی پیدا کنید،و تفاهم عمیق تر دست می یابید.

ویژگی های فرهنگی شامل :سبک ارتباط

برای مثال ژاپنی ها رفتاری احترام آمیز دارند و مردمانی بسیار مودب هستند،و این چیزی کاملاً متفاوت با اغلب فرهنگ های غربی است. بنابراین اگر در ملاقات با ژاپنی ها ، محترمانه رفتار کنید و حرف بزنید ،کمک زیادی به بر قراری تفاهم کرده اید.

خوردن و نوشیدن

برای مثال ،اگر طرف تجاری شما مسلمان هستند ،از نوشیدن الکل اجتناب کنید؛ هنگام صرف ناهار با هلندی ها آنها را در نوشیدن شیر همراهی کنید (رسم قدیمی هلندی هاست که سر میز ناهار شیر بنوشند).تا جای که برایتان امکان دارد،اداب خوردن و نوشیدن خود را با طرف مقابل تطبیق دهید.

آداب اجتماعی

انگلیسی ها هنگام سلام دست می دهند ،اما بسیاری از اروپائیان یکدیگر را بغل می کنند و صورت هم را می بوسند انعطاف بیشتری از خود نشان دهید و خود را با سبک سلام طرف مقابل هماهنگ سازید، تا بتوانید اولین قدم را در ایجاد یک ارتباط موثر بردارید.

۵-همگامی و هدایت

 

 

هنگامی که با کسی هماهنگی مفیدی دارید.چه از نظر فیزیولوژی،صدا، زبان و یا الگو ها،بکوشید که همچنان هماهنگی خود را حفظ کنید!از این طریق می توانید از طرف مقابل پیشی گرفته و به تفاهمی که میانتان بر قرار است بیافزاید.برای مثال،فرض کنید با یک مشتری، که خیلی دوست دارید او را متقاعد کنید تا از شما خرید کند،جلسه ای دارید.متوجه می شوید که این فرد خیلی تند حرف می زند و از کلمات و عباراتی استفاده می کند که بیانگر آن است ،او چیز های را در ذهن خود می بیند.

از قبیل ،((نمی توانم ببینم که چنین خریدی برای ما سودی به همراه داشته باشد)).شما نگران می شوید که با این اوضاع و احوال ،جلسه به پایان می رسد و فروشی انجام نمیگیرد .پس حالا وقت ان رسیده که یک کار اساسی انجام دهید! کلمات را به زبان بیاورید  که با الگو های او مطابقت داشته باشد،چیزی مانند ((من باید نمای کلی ان را به شما نشان دهم)).و یا ((تجسم کنید چگونه خواهد بود که اگر…)) سپس شروع کنید مانند او به تند حرف زدند .

بعد به تدریج صحبت های خود را اهسته کنید،تا به سرعت متعادلی برسید و  بتوانید مزایایی سرمایه گذاری بر روی آن کالا را برای او شرح دهند.در نتیجه ،شما فروش خود را آنجام می دهید و مشتری هم به رضایت می رسد.

ارتباطات غیر حضوری

 

 

و ار آنجا که در اول مقاله اشاره کردیم بحث ارتباطات بسیار وسیع می باشد. امروزه ارتباطات غیر حضوری یا اینترنتی بسیار روند سریع داشته.ظهور اینترنت و تکنولوژی ماهواره،راحتی سفر و غیره،تحولات عظیمی را در نحوه ی  کار و زندگی افراد ایجاد کرده است.این روز ها شمار زیادی از افراد از طریق عملیات اینترنتی به کار و تجارت خود می پردازند و مردم کشور ها و فرهنگ های متفاوت ،در حالی که در خانه های خود نشسته اند،با یکدیگر ارتباط بر قرار می کنند.

کارآفرینی اینترنتی فقط یک روش کسب و کار جدید در دنیایی اینترنت نیست؛این کار افرینی حتی صرفاً یک ابزار اشتغال زایی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید هم نیست؟ کار افرینی اینترنتی ترکیبی منسجم از هنر و فناوری است که می تواند با نیاز سنجی و فرصت سازی بهینه ،نیاز های بازار را بر مبنای پتانسیل فناوری اطلاعات فراهم و زمینه اشتغال زای بسیاری از مشتاقان فعالیت این حوزه را ایجادکند.

ارتباطات متنوع

 

 

 

 

شاید کمتر کسب و کاری همراه با نوآوری را در دنیای پیرامون سراغ داشته باشیم که اثر بخشی ،فراگیری و تنوع به اندازه ی کارآفرینی الکترونیکی در اختیار داشته باشد مزیت رقابتی این نوع کار آفرینی در سه اصل:سادگی در بدو شروع کار، کم هزینه بودن و ارزش افزوده فوق العاده خلاصه می شود.بسیاری از وب سایت های قوی و معتبر مثل یاهو و امازون،در ابتدا در نهایت سادگی شروع به کار کردند.

با هزینه ی کم اما خلاقیت و درک بالای بنیان گزار نشان از نیاز های کاربران وب  ارزش افزوده ی فوق العاده ای که ثمره ی تداوم فعالیت در حوزه ی کسب کار الکترونیکی است.انچنان زیاد است که امروزه بر اساس آمار های نشریه فور چون ،روز به روز بر تعداد میلیاردر های کار آفرینی دیجیتالی افزوده می شود.

موفقیت یک میلیاردر با ارتباطات خوب

 

 

یکی از این میلیاردر ها،((جک ما )) (jack ma ) بنیان گزار سایت مشهور((علی بابا دات کام))است که شاید برای ایرانیان خیلی شناخته شده نباشد.این که چرا اسم این پایگاه،علی بابا است خیلی مهم نیست! مهم آن است که شیوه ی این سایت باعث شده تا کشور چین را با پورتال مشهور علی بابا در دنیا بشناسد و این سایت،بعنوان جاده ابریشم دیجیتالی این کشور در دهکده جهانی وب ،معرفی شود.

جک ما فعالیت خود را در این عرصه با طراحی و ایجاد وب سایت های برای شرکت های بزرگ چینی آغاز کرد و نخستین فردی بود که در این کشور،ایده ی ایجاد سایت های اینترنتی برای عرضه کالا و خدمت را مطرح کرد و از آن جا که متوجه شد کاربران زیادی از این سایت بازدید می کندد.سال ۱۹۹۹ شرکت علی بابا را با هدف توسعه خرید و فروش الکترونیکی در کشور چین و با راه اندازی سایت اینترنتی علی بابا دات کام بنیان گزاری کرد که در حال حاضر از طریق بیش از ۶۰ میلیون عضو از ۲۴۰ کشور در سطح دنیا یه نیاز های کاربران پاسخ می دهد.

درس های کارآفرینی، جک ما

 

 

۱-ایده ها و رویا های خود را پرورش دهید.حتی اگر همین الان،سرمایه گذاری برای عملی کردن آنها در دسترس نباشد.

۲-تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید.دنیای دیجیتالی، محصور شدنی نیست.

۳-افراد و دوستان خوبی  برای خود پیدا کنید و به مشتریان عشق بورزید.سعی کنید زیاد یاد بگیرید.

۴-من در سال ۲۰۰۰ گفتم اگر ۹ خرگوش در دنیا وجود داشته باشد ،اگر بخواهید یکی از آنها را شکار کنید کافی است به یکی از آنها خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید!تاکتیک های خود را تغییر دهید ،خرگوش را تغییر ندهید!

۵-فرصت های زیادی پیش روی ماست.همه را نمی توان به دست آورد اگر یک فرصت خوب را بدست آورید کافی است.مسیر رشد را پله پله طی کنید.

۶-یکی از دلایل عمده که باعث می شود افراد بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، در ایجاد یک محیط کار آفرین و بستر سازی یک کسب و کار اینترنتی ، با شکست و موفقیت های بسیار ضعیف رو به رو شوند ، آن است که انها فناوری اطلاعات  را خوب می شناسند اما نحوه ی عرضه آن را در محیط کسب کار را نمی دانند و مشتریان از کسب کار آنها استقبال نمی کنند.

 

موفقیت بر روی ستون شکست شکل می گیرد.                    (سری چتری)

نتیجه گیری

پس نتیجه می گیریم که چه در دنیایی مجازی و دنیای غیر مجازی اگر روابط را نتوانیم بر پایه اصول صحیح برنامه ریزی کنیم در هیچ کاری نمی توانیم موفق شویم.

ما باید بدانیم که هیچ موفقیتی بدون تلاش و برنامه ریزی به دست نمی آید و ممکن است ما در کاری بار ها و بارها شکست بخوریم ولی در نهایت با کمی صبر و استقامت می توانیم نتیجه ی شکست هایمان در زندگی پلی باشد به سوی موفقیت.کسی که زمین نخورد نمی تواند به انسانی قوی تبدیل شود ، افراد موفق و ثروتمند ترین افراد جهان بعد از بارها شکست و زمین خوردن به پیروزی رسیده اند.کسانی که زمین خورده اند بحران های زندگی آنها را قوی تر میسازد و همچون آهنی که با حرارت به فولادی سخت تبدیل می شود.

شانس و خوشبختی برای همه یکسان است.نداشتن شانس بهانه آدم های ضعیفی است که نمی توانند از فرصت های موجود به خوبی استفاده کنند.همه چیز به هدفمندی خود افراد بستگی دارد .برخی بی توجه و به سادگی از کنار موقعیت ها می گذرند و برخی با برقراری ارتباط صحیح از موقعیت های پیش آمده هر فرصتی را به ثروت تبدیل می کنند.

موفقیت خود را با دیگران پیوند دهید تا آنان شما را به جلو برانند و موجب حداکثر پیشرفت شما شود.    (جوزف مک کلندون)

*شاد و سربلند باشید*