ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟ لندینگ پیج صفحه ای از وب سایت است که دارای محصول یا خدمات ویژه ای می باشد و قدرت جذب مخاطب را دارد که با قرار دادن بنر در سایت های دیگر کاربران وارد آن صفحه می شوند، لندینگ پیج اولین صفحه ای است که به محض ورود کاربر با آن مواجه می شود .

هدف لندینگ پیج

 

 

هدف لندینگ پیج ، رساندن یک حرف به مخاطب و داشتن یک هدف خاص است و به همین خاطر می تواند طراحی خیلی جذاب و خیره کننده ای داشته باشد .در این صفحات یعنی صفحات لندینگ پیج ها هر عملی که صورت بگیرد در انتها هدف کلی این است که بتوانیم از کاربر یک ایمیل معتبر دریافت کنیم و یک هدیه ی ویژه و یا یک پیشنهاد به او ارائه دهیم .یکی از روش های مهم و معتبر این است که بتوانید اعتماد کاربران را در این صفحه جلب کنید تا آنها راضی شوند ایمیل شخصی و معتبری را که درخواست کرده اید در اختیار شما قرار دهند .

تقسیم بندی صفحات فرود

۱-نوع اول صفحات لندینگ پیج به این صورت است که مستقیما در صورت اجرای مراحلی ایمیل دریافت می گردد .

۲-نوع دوم صفحات لندینگ پیج به این صورت است که اطلاعاتی گرفته نمی شود اما کاربر را در هر صورت به یک مکان خاصی در سایت منتقل می کند .

لندینگ پیج مقوله ای جدید است که توانسته به خوبی در سطح وب رشد و توسعه یابد، البته این روزها تبلیغات اینترنتی به شدت افزایش پیدا کرده است و هزینه های بالایی نیز دارد ولی در اکثر مواقع نتیجه ای در بر نخواهد داشت و باعث نارضایتی مدیران سایت ها و کسب و کار های اینترنتی می شود .

 

تبلیغات با لندینگ پیج

 

yours-free-form

 

لندینگ پیج یک صفحه مخصوص تبلیغات نیست ، لندینگ پیج یک صفحه ای است که به تبلیغات متصل می شود و اگر سایتی یک لندینگ پیج مناسب مختص کسب و کار خود نداشته باشد تعداد زیادی از کاربران را از دست خواهد داد .یک نکته ای که در این قسمت می خواهم برایتان مطرح کنم این است که لندینگ پیج هایی که اکثر مدیران سایت ها ، کسب و کار های اینترنتی استفاده می کنند مستقیما تمرکز اصلی آنها بر روی فروش است که این یک روش اشتباه به شمار می رود و کاربران را به راحتی از دست می دهند لندینگ پیج زمانی می تواند مفید باشد که شخص کاربر با میل شخصی اش بخواهد یک محصول را خریداری کند و به آن مراجعه می کند و سپس به صفحه فروش محصول مورد نظر هدایت می شود .

یک پیشنهاد !

سعی کنید به طور مستقیم بر روی محصول خاصی تبلیغات نکنید در لندینگ پیج ها سعی کنید از هدیه ها و پیشنهاد هایی که کاربر را جذب می کنند استفاده کنید تا کاربر بتواند ایمیل معتبر خودش را وارد کرده و از شما یک هدیه به رایگان دریافت کند، مدیران کسب و کارهای اینترنتی می توانند با دادن یک هدیه ی کوچک و ناچیز یک ایمیل معتبر و شخصی کاربر را به دست آورند؛ با ارزش ترین قسمت کار نیز همین جا است. مدیران سایت ها می توانند بعدها در فروش های بعدی نیز از طریق ایمیل هایی که به دست آورده اند تبلیغات ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ انجام دهد تا فروش بیشتری داشته باشد .

 

هدف ما از تبلیغات چیست ؟

 

 

در مورد تبلیغات  و هزینه های تبلیغاتی که در وبسایت های فارسی انجام می شود بخصوص در میان فروشگاه اینترنتی یا کسب و کارهای اینترنتی ، تمرکز اصلی تبلیغات این است که بتوان محصولی را بفروش رساند ، تبلیغات در این سایت ها معمولا به صفحه ای لینک می شود که در نهایت به صفحه محصولات هدایت می شوند. اما نکته ای که باید در این قسمت مد نظر قرار دهید این است که اکثر تبلیغات هایی که صورت می گیرد در بین سایت ها هدف فروش ندارند و اکثرا برای جمع آوری یکسری اطلاعات از کاربر هستند که مدیران کسب و کارهای اینترنتی بتوانند در آینده با استفاده از آن اطلاعات فعالیت های ایمیل مارکتینگ ، اس ام اس مارکتینگ و غیره را انجام دهند .

چگونه صفحه فرود بسازیم ؟ چگونه لندینگ پیج بسازیم ؟

تبلیغات و فروش

یکی از راه هایی که می تواند به کسب و کارهای اینترنتی در زمینه تبلیغات و فروش کمک کند این است که تمرکز مدیران کسب و کارها بر روی جمع آوری اطلاعات کاربران باشند تا معرفی و فروش مستقیم محصول ، در این صورت شانس موفقیت آنها بالاتر می رود و می توانیم با استفاده از این تکنیک در اکثر فروش هایمان نتیجه خوبی بگیریم .

حال به بررسی ویژگی های یک لندینگ پیج یا همان صفحه فرود می پردازیم :

یو اس پی

یو اس پی در واقع قسمت اصلی تبلیغات است و بدون شک یکی از حیاتی ترین قسمت های یک تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. یو اس پی برای متمایز کردن محصول یا خدمات شما از رقبایتان مهم است .فرض کنید شما مدیر یک کسب و کار اینترنتی هستید و در حال فروش لوازم خانگی می باشد، چرا کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه کرده اند باید از شما خرید کنند ؟ اما از یک برند مشهورتر خرید نکنند ؟ چه کارهایی می توانید انجام دهید که دیگران نمی توانند برای فروش محصولاتشان انجام دهند ؟

صفحه فرود چیست ؟ صفه فرود لندینگ پیج لندینگ پیج چیست ؟

استفاده از یو اس پی

 

 

اینها همان مواردی است که باید با استفاده از یو اس پی انجام شود .اگر نتوانید در یو پی اس تعریف خوب و مناسبی را ارائه ندهید ، درواقع مهم ترین قسمت تبلیغات خود را انجام نداده اید و فرصت جذب و فروشتان را از بین برده اید. اولین قسمت هر لندینگ پیج باید یو اس پی باشد که تمرکز اصلی آن می تواند بر روی ویژگی های شما در بین رقبا باشد و آنها را توضیح دهد .

ویژگی های صفحه فرود ویژگی های لندینگ پیج

موارد مهم یو اس پی

تیتر

تیتری که برای یو اس پی در نظرگرفته می شود باید بزرگتر از سایر فونتها باشد و کاملا مشخص باشد که درباره محصول یا خدمات خاصی صحبت می کنید معمولا از استایل های هدینگ ۱ و ۲ استفاده کنید .

تصویر

استفاده از تصویر حرفه ای باعث جذب کاربر برای خرید محصول یا هدایت به صفحه ی محصولات می باشد؛ سعی کنید از تصاویر خلاقانه و با کیفیت استفاده کنید و در رنگبندی آن دقت نمایید تا از نظر کاربر جذاب باشد .

لیست ویژگی ها

 

 

سعی کنید از ویژگی هایی که نسبت به رقبا دارید لیستی تهیه کنید به صورت تبلیغ نویسی شده و آنرا درون صفحه ای که برای لندینگ پیج طراحی کرده اید قرار دهید با استفاده از این تکنیک می توانید حس اعتماد سازی را در کاربر افزایش دهید .

 

وجود دکمه انتقال به صفحه فروش

استفاده از یک دکمه برای انتقال کاربر به فروشگاه، یا دانلود محصول یا هر رخداد دیگر در لندینگ پیج اجباری است و باید در استفاده از آن دقت کنید که رنگ و سایز آن مناسب با رنگ پس زمینه و طرح شما بوده و لینک آن دقیقا به صفحه ی مورد نظر محصول باشد تا دسترسی راحت تر برای کاربر ه وجود آید .

نتیجه گیری

لندینگ پیج یکی از حیاتی ترین قسمت های یک سایت یا کسب و کار اینترنتی است که می تواند کاربر را جذب کند تا از محصولات و خدمات شما با درج یک ایمیل معتبر بهره مند شود. لندینگ پیج یکی از بهترین راه ها برای دریافت اطلاعات کاربران برای ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ است .

کسب درآمد از تلگرام

کسب درآمد از تلگرام : تلگرام یک سرویس پیام رسان متن باز چند سکویی بر پایه رایانش ابری می باشد، کاربران تلگرام می توانند اسناد، تصاویر، ویدئو و همه پرونده ها را به صورت رمزنگاری شده تبادل کنند. تلگرام رسما برای اندروید، ویندوز فون و آی او اس در دسترس است این پیام رسان مشهور توسط دو برادر با نام های پاول دورف، و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچکتر نیکلای دورف است و یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است، تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس پاول دورف اداره می شود.

Telegram آموزش بازاریابی با تلگرام آموزش تلگرام

 

کسب درآمد از تلگرام

 

telegram-2

برای کسب درآمد از تلگرام باید اصول و قواعدی را رعایت کنید. و همینطور با کمی خلاقیت می توانید بدون سرمایه درآمد داشته باشید.فقط کافی است کمی زمان بگذارید. در صورت داشتن محصول یا نداشتن محصول و یا معرفی شرکت تان می توانید از تلگرام کسب درآمد داشته باشد. حتی اگر شرکتی هم ندارید بدون هیچ محصولی فقط با صرف هزینه برای ترافیک اینترنت به راحتی می توانید روزی ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید. در این مقاله اصول کسب درآمد از تلگرام را مطالعه خواهید کرد که شما برای داشتن کانالی با اعضای بالا و موفق باید این اصول را رعایت کنید. این اصول بسیار ساده و مهم است.

به دو صورت می توان از تلگرام درآمد کسب کرد

  1. مسقیم: با داشتن کانال
  2. غیر مستقیم: بدون داشتن کانال

از روش اول : یعنی مسقیم می توانیم کانال بزنیم و اعضا را بالا ببریم.

از روش دوم : یعنی غیر مستقیم می توانیم از همین حالا درآمد کسب کنیم.

  • داشتن کانال به ما  اعتبار می دهد که  در روش دوم این مزیت را نداریم .

انتخاب موضوع کانال باید خصوصیاتی داشته باشد

 

با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

  1. خودتان به چه موضوعی علاقه دارید؟
  2. مردم به چه موضوعی علاقه دارند؟ مردم چه موضوعی را می طلبند ؟
  3. کلاس کاری کانال حفظ شود.( مثلا موضوع لطیفه و طنز افراد سن پایین تری را می طلبد ولی موضوع تخصصی تر افرادی با سن و سال بالاتری را می طلبد.)
  4. موضوع نه خیلی تخصصی باشد و نه خیلی در سطح پایین وعمومی مثل لطیفه و طنز باشد.موضوعاتی معمولی که مخاطب علاقه دارد راجب آنها بداند و کاربرد داشته باشد.(مثل : ورزش ، رشد و سلامت ،ترفند و …)
  5. موضوعات تکراری نباشند.(مثل طنز ، کلیپ ، موزیک )

روش ساخت کانال 

از این مسیر می توانید برای کانال اسم انتخاب کنید و کانالتان را بسازید.

chanel name «ـــــــ new chanel  «ـــــــــ  setting

انتخاب اسم : اسم کانالتان نهایت ۳ الی ۴ کلمه باشد و سعی کنید اسمی انتخاب کنید که منحصر به فرد باشد.

عکس کانال

  • عکس خاص و مرتب باشد .
  • عکس را تغییر ندهید.
    زیرا مردم به عکس عادت می کنند و شما را با همان عکس می شناسند.

توضیحات

در قسمت توضیحات شناسه آی دی را که قبلا ساخته اید در قسمت تنظیمات  وارد کنید و قسمتی برای پیشنهادات ، سفارش تبلیغات ، انتقادات و… بگذارید.

تبلیغات با تلگرام چگونه با تلگرام پول در بیاوریم ؟ چگونه با تلگرام کسب درآمد کنیم

انتخاب نوع کانال

 

 

دو نوع کانال داریم :

  1. کانال خصوصی

  2. کانال عمومی

کانال خصوصی

دیگران تعداد اعضا را نمی بینند.

کانال عمومی

دیگران تعداد اعضا را می بینند.

در ابتدا لازم است خصوصی را انتخاب کنید،زیرا ، افراد دوس ندارند در کانالی باشند که اعضای آن کم است . افراد دوست دارند در کانالی باشند که تعداد اعضای آن بالای ۲ هزار نفر است.

زمانی که تعداد اعضای کانال تان بالا رفت به قسمت ویرایش (Edit) بروید و کانل عمومی را انتخاب کنید.

کسب در آمد از تلگرام کسب درآمد از تلگرام معرفی نرم افزار تلگرام

گذاشتن پست

اگر محصول یا تخصص دارید پست ها مشخص است، یعنی از محصولات و تخصص خود مطلب می گذارید، اما اگر تخصص و یا محصولی ندارید می توانید از پست های کانال های قوی تر استفاده کنید پست های جدید تر و موردتوجه تان را گلچین کنید. برای گذاشتن پست فقط از نوشته یا عکس یا تنها محصولات استفاده نکنید.

می توانید از ویدئو ، عکس ، نوشته ، گیفت ، کتاب ، فایل صوتی استفاده کنید. هر روز ۱۰ الی ۱۵ پست بگذارید نه کمتر و نه بیشتر.

 

در گذاشتن پست نظم داشته باشید

منظور از نظم داشتن در گذاشتن پست این است که اگر شما صبح ساعت ۷ یک عکس صبح بخیر گذاشته اید هر روز صبح همان ساعت یک عکس بزارید و از ویدئو یا فایل صوتی استفاده نکنید. همینطور در ظهر اگر یک کلیپ گذاشتید دیگر ظهر از نوشته استفاده نکنید.در هر زمینه ای که کانال بزرگ می تواند وجود داشته باشد و فقط بستگی به پست ها و تبادلات دارد. مهم ترین اصل برای  کسب درآمد از تلگرام ، افزایش اعضا و اعتماد سازی است.

نرم افزارهای اجتماعی

جذب اعضا

 

 

کانال از دو طریق رشد می کند :

  1. خودمان اعضا را عضو کنیم و تبادل کنیم و ارتباط موثر برقرار کنیم و یا شخصی را استخدام کنیم که اعضا عضو کند و تبادلات را انجام دهد و کانال را مدیریت کند.
  2. تبلیغ کانال خودمان را به کانال های دیگر بدهیم.
  • این موضوع را فراموش نکنید که کانال همیشه ریزش دارد؛ ریزش اعضا یک موضوع طبیعی است .

             مثلا امروز ۳۰۰ تا عضو دارید فردای آن روز ۲۰۰ عضو.

  • شما می توانید برای کانالتان هیچ هزینه ای برای تبلیغات نکنید و خودتان از طریق تبادل اعضا را افزایش دهید. اما پیشنهاد می کنم برای سریع تر رشد کردن کانال از تبلیغات در کانال های دیگر استفاده کنید. تا زمانی که تعداد اعضا تا به ۱۰۰۰ نفر نرسیده است تبادل فایده ای ندارد.

روش های افزایش اعضا

  •  برای افزایش اعضا در گروه های خوب و مختلف عضو شوید و تبلیغ کانال خود تان را بگذارید.
  • بهترین راه این است که تبلیغات تان  را برای یک روز در یک کانال با ۳۰ هزار یا ۴۰ هزار اعضا بفرستید تا برایتان بگذارند و در آن یک روز هزار نفر عضو بگیرید.
  • ایجاد اعضای غیر واقعی از طریق ربات تلگرام.

نکته : افراد دوست دارند در کانالی باشند که تعداد اعضای آن بالای ۲۰۰۰ نفر است.

مزیت و مشکل اعضای غیر واقعی

مزیت اعضای غیر واقعی این است که افراد وقتی می بینند تعداد اعضا بالاست عضو کانال می شوند و افراد جذب می شوند و اما مشکلی که دارد این است که ، چون اعضا غیر واقعی هستند فروش صورت نمی گیرد این روش از نظر تبلیغات خوب است اما از نظر فروش ، خوب نیست چون فروشی نداریم .

نتیجه گیری

شما با رعایت این اصول می توانید کسب و کارتان را رونق بخشید، این مورد را در نظر داشته باشید که فعالیت در شبکه های اجتماعی و فضاهایی که اکثر مردم درآن حضور دارند می تواند به شما کمک کند تا به سرعت فروش محصولات و خدمات کسب و کار خودتان را افزایش دهید . 

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله کسب درآمد از تلگرام لذت برده باشید …

تیم آموزشی ماهان تیموری

 

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

هر فردی در طول زندگی روزمره از مذاکره استفاده میکند. استفاده از مذاکره میتواند برای مسائل کوچک روزمره باشد و یا مسائل مهمی که میتواند تاثیر زیادی در زندگی کاری شما داشته باشد. افزایش تکنیک های مذاکره برای تمامی افراد ضرورت دارد چرا که همه افراد برای رسیدن به هدف خواه یا نا خواه در طول زندگی مجبور هستند مذاکراتی را انجام دهند. اگر شما یک کارمند ساده نیز باشید برای مواردی مانند افزایش حقوق و یا گرفتن مرخصی و رسیدن به خواسته هایتان در این زمینه مجبور هستید که مهارت مذاکره کردن خود را افزایش دهید.

آموزش مذاکره در کسب و کار تکنیک های مذاکره کارآفرینی گوش دادن فعال

بهترین تکنیک های مذاکره

 

 

بدون تردید میتوان گفت بخش قابل توجهی از موفقیت در زندگی شما بستگی به مهارت مذاکره کردنتان دارد. پس اگر به دنبال موفقیت هستید باید مهارتهای مذاکره کردن را در خود تقویت کنید. خوشبختانه مهارت مذاکره کردن میتواند با تمرین و یادگیری تکنیک ها و نکات مربوط به مذاکره افزایش یابد. در این مقاله سه روش از بهترین تکنیک های مذاکره کردن برای شما ارئه شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که تمامی مذاکره کنندگان حرفه ای این مهارت را با تمرین، تجربه و آموزش به دست آورده اند و شما نیز میتوانید تبدیل به یک مذاکره کننده قوی بشوید. آموزشهایی که برای افزایش توانایی مذاکره کردن وجود دارد، بسیار گسترده است. در اینجا قصد داریم شما را با تعدادی از این تکنیکها و نکات آشنا کنیم.

3 روش از بهترین تکنیک های مذاکره آموزش رایگان کسب و کار

اهمیت یادگیری تکنیکهای مذاکره کردن

 

تکنیک های مذاکره نکته مهمی است که همه مذاکره کنندگان خوب آن را کسب کرده اند. من هرگز در عمرم یک مذاکره کننده مادر زاد ندیده ام. مذاکره خوب با تمرین و کسب مهارت بدست می آید نه به دلیل داشتن ژن های مرغوب. هر شخصی با تمرین هدفمند به هر آنچه که میخواهد میتواند دست پیدا کند. در واقع این تنها راه برای تبدیل شما به یک مذاکره کننده خوب و حرفه ای است. در مراحل اول برای کسب مهارت مذاکره، متوجه خواهید شد که تجربه مهمترین عاملی است که میتواند تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه مذاکره داشته باشد. برای اینکه بتوانید از تجربه به عنوان یک ابزار در مذاکره استفاده کنید، سه روش از بهترین تکنیک های مذاکره را به خاطر بسپارید.   I-C-E

Immediat

نتیجه حاصل از هر مذاکره را باید سریع ثبت و بررسی کنید.(ترجیحا ظرف مدت یک ساعت). اگر بتوانید از شخصی که در این زمینه مهارت دارد استفاده کنید، نتایج بهتری میگیرید. شخصی که با فاصله کمی بعد از اتمام مذاکره نکات منفی و مثبت در مذاکره شما را ثبت کند و تمامی نکات منفی و مثبت را با دلایل آنها به طور واضح برای شما توضیح دهد. اگر به چنین شخصی دسترسی ندارید شما خودتان میتوانید نکات مثبت و منفی مذاکره خود را بعد از اتمام آن مورد بررسی قرار دهید. ثبت نتایج حاصل به شما این فرصت را می دهد که بدون فراموش کردن نکات بتوانید در مورد آنها فکر کنید و به دنبال دلایلی برای آنها باشید.

Clear 

 

 

نتیجه باید به طور واضح و روشن توضیح داده شود سپس در مورد آن بحث کنید تا از موضوع برداشت اشتباه نشود. نتایجی که بعد از مذاکره شما ثبت شده اند در مرحله بعدی باید به طور واضح و مشخص توضیح داده شوند. وجود ابهام در توضیحات میتواند شما را به یک مسیر اشتباه وارد کند. هدف از ثبت و بررسی نتایج مذاکرات این است که شما تجربه خود را در این زمینه افزایش دهید و بتوانید در مذاکرات بعدی از این تجربه استفاده کنید. همانطور که گفته شد تجربه نقشی اساسی در افزایش مهارتهای مذاکره کردن شما دارد. به همین دلیل نتایج مذاکره شما باید به طور کامل و واضح توضیح داده شود تا شما بتوانید در آینده از این توضیحات استفاده کنید.

Effective

 با استفاده از روشهای مختلف، از تجربیات قبلی در هرچه بهتر شدن مذاکره استفاده کنید. در مرحله نهایی تکنیکهایI-C-E زمان آن فرا رسیده است که شما از نتایج مراحل قبلی استفاده کنید. در مراحل قبلی شما نتایج حاصل از مذاکره خود را ثبت کرده و توضیحات واضحی برای آنها پیدا کردید. حال زمان آن فرا رسیده است که از تجربه ارزشمندی که در مراحل قبلی به دست اورده اید برای افزایش مهارتهای مذاکره کردن خود استفاده کنید. تجربه به دفعات ثابت کرده است که تکرار این روند به طرز قابل ملاحظه ای میتواند باعث افزایش مهارتهای مذاکره کردن در شما شود. هدف تکنیکهای I-C-Eدر نهایت این است که شما از مذاکرات خود تجارب ارزشمندی را به دست بیاورید و در مذاکرات بعدی نقاط قوت خود را بشناسید و بر روی بر طرف کردن نقاط ضعف خود نیز کار کنید. با استفاده از این تکنیکها شما قادر خواهید بود که از هر مذاکره تجارب با ارزشی را به دست بیاورید که در آینده به شما کمک زیادی خواهند کرد. استفاده از تجربه باعث میشود شما هنر مذاکره کردن را به دست باورید.

لبخند بزنید مذاکره در کسب و کار مهارت در مذاکره

تمرین، تمرین، تمرین

 

 

حسن تکنیک های مذاکره در این است که میتوان آن را با تمرین تقویت کرد. یک روش بسیار مهم این است که هنگام تمرین در این زمینه شخصی حضور داشته باشد و نکات مثبت و منفی مذاکره را ثبت و برای شما شرح دهد. تکنیک های مذاکره ذکر شده در هر مقاله، فیلم آموزشی و… را تمرین کنید و در صورت امکان،نتایج فوری و روشن را با خود مرور کنید تا بیشتر موفق شوید. مذاکره را با خود تمرین کرده و خود را بیازمایید.

یادتان باشد تمرین انسان را کامل میکند.

هرچه زمان و تلاش بیشتری را در زمینه تمرینات گوناگون صرف کنید به نتیجه بهتری خواهید رسید . به خاطر داشته باشید که توانایی شما در به نتیجه رساندن مذاکره های مهمی که در زندگی خواهید داشت ربطی به ساختار ژنتیکی ندارد. فقط یک عامل بر توانایی تاثیر گذار است و آن هم میزان انگیزه تان برای پیشرفت کردن است.

گوش دادن فعال

 

 

گوش دادن فعال یکی عوامل موفقیت مذاکره کنندگان موفق است. زمانی که شما از این مهارت استفاده کنید به طرف دیگر مذاکره میفهمانید که برای او اهمیت قائل هستید و به خواسته هایش توجه میکنید. گوشی دادن فعال میتواند باعث ایجاد جوی صمیمی در مذاکره شود و طرف مقابل را برای قبول خواسته های شما آماده کند. گوش دادن فعال از جمله مهارتهایی است که میتوانید آن را با تمرین کردن به دست آورید. گوش دادن فعال به این معنا است که شما به صورت فعالانه درگیر گوش دادن و فهم پیامی باشید که مخاطب برای شما ارسال میکند. در این نوع از گوش دادن تمام حواس به شنیده ها متمرکز میشود و به صحبتهای طرف دیگر توجه کاملی معطوف خواهد شد. برای افزایش مهارت گوش دادن فعال خود میتوانید تمرینات زیر را انجام دهید.

لبخند بزنید

میتوانید تمرین کنید که در طول مذاکره و در زمان صحبت کردن طرف مقابل برای تایید صحبت های طرف دیگر و برای آنکه به او بفهمانید تمام توجه شما معطوف صحبتهای او است از لبخندهای کوتاه استفاده کنید. البته مراقب باشید استفاده از لبخند در جاهای نا مناسب میتواند نتایج عکس به همراه داشته باشد.

حالات بدن

کسی که با دقت گوش میدهد معمولاً در روبروی طرف مقابل قرار میگیرد شما میتوانید با تمرین کردن باعث بهبود حالات بدن خود برای نشان دادن این موضوع شوید که به طرف مقابل به خوبی گوش می دهید. وضعیت مستقیم قرار گرفتن سر یا قرار دادن دست به زیر چانه نیز میتواند به طرف مقابل بگوید که صحبت های او برای شما دارای اهمیت زیادی است.

تماس چشمی

 

 

معمولا با برقراری تماس چشمی گوینده برای ادامه صحبت خود ترغیب می شود. شما می توانید با تمرین کردن به بهترین شکل از تماس چشمی در مذاکرات استفاده کنید. شما میتوانید با تماس چشمی به طرف مقابل بگویید که شنونده خوبی هستید و صحبتهای طرف دیگر برای شما بسیار جالب است.

تکنیکها و مهارتهای مذاکره کردن بسیار زیاد هستند اما همانطور که گفته شد و مثالی هم برای آن ارائه شد خوشبختانه میتوان این موارد را با تمرین کردن در خود تقویت کرد.

نتیجه گیری

مذاکره نقش مهمی در زندگی همه افراد دارد؛ از تلاش برای گرفتن تخفیف از یک فروشنده لباس گرفته تا جلسات کاری خیلی مهم که میتواند آینده کسب و کار شما را تعیین کند همگی بستگی به مهارتهای مذاکره کردن شما دارند. شما با استفاده از این مهارت میتوانید دیگران را قانع کنید که خواسته های شما را بپذیرند و به اهداف خود برسید. خوشبختانه مهارتهای مذاکره کردن را میتوان با تمرین افزایش داد. تجربه یکی از مهمترین عواملی است که باعث افزایش مهارت مذاکره کردن شما میشود. شما باید همواره تلاش کنید که از تجارب خود در مذاکرات قبلی به بهترین شکل استفاده کنید. برای شما توضیح داده شد که با استفاده از تکنیکهای سه گانه I-C-Eمیتوانید به موثرترین شکل از تجارب قبلی خود در مذاکرات استفاده کنید.  فراموش نکنید که تمرین مهمترین مسئله است پس شما باید به طور مداوم برای افزایش تواناییهای خود در این زمینه تمرین کنید.

من ماهان تیموری هستم و به شما در راه رسیدن به ثروت و آرامش کمک میکنم.

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ممکن است یک کسب و کار جدید نتواند بودجه لازم را برای تبلیغات پولی فراهم کند و یا اینکه یک کسب و کار بودجه محدودی برای تبلیغات در اختیار داشته باشد. در هر صورت با گسترش اینترنت در بین عموم مردم فرصتی فراهم شده است که کسب و کارهای مختلف علاوه بر تبلیغات پولی بتوانند از تبلیغات رایگان نیز در این فضا استفاده کنند.  تبلیغات رایگان تبلیغاتی هستند که در آن باید بر روی انرژی و وقت خودتان سرمایه گذاری کنید.

ساخت وبلاگ و سایتهای تبلیغاتی

 

 

تبلیغات رایگان به صورت ساخت وبلاگ و سایتهای تبلیغاتی امکان پذیر است. شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نیز میتواند فضایی برای تبلیغات رایگان شما باشد. در دنیای امروزی  اهمیت و نقش تبلیغات برای گسترش یک کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و شما نیز اگر میخواهید باعث رونق و گسترش کسب و کار خود شوید باید به بخش تبلیغات توجه ویژه ای کنید. با توجه به ایمیل ها و سوالاتی که در مورد تبلیغات رایگان دریافت کردیم ; مطلبی را در این زمینه برای شما عزیزان آماده کردیم که میتوانید در کسب و کار خود مورد استفاده قرار بدد.

راه های تبلیغات رایگان

ساخت وبلاگ رایگان

مورد اولی که در مورد تبلیغات رایگان به شما توصیه میکنم این هست که برای کسب و کار خودتون یک وبلاگ بسازید. وبلاگ ها خیلی سریع کلمات کلیدی شما را شناسایی میکنند، آموزش وبلاگ نویسی اصلا کار سختی نیست ; شما به راحتی میتوانید با آموزش های موجود در اینترنت استفاده از آن را یاد بگیرید. حتی افرادی هستند که با دریافت مبالغ کم برای شما وبلاگ آماده میکنند.  

در حال حاضر سرویس دهنده های زیادی هستند که در این زمینه به شما خدمات ارائه میکنند و شما به راحتی قادر خواهید بود که با استفاده از انها وبلاگ مربوط به کسب و کار خودتان را داشته باشید. اگر وبلاگی مرتبط با کسب و کارتان داشته باشید و بتوانید محتوایی مفید در زمینه کاری خود در ان قرار بدهید، مطمعن باشید مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد. ساخت یک وبلاگ و مخصوصاً ترکیب ان با شبکه های اجتماعی یک راه رایج، مطمعن و رایگان برای پیشرفت کسب و کار شما خواهد بود.

سایتهای تبلیغاتی رایگان

 

 

مورد دومی که شما میتوانید از آن استفاده کنید ، سایتهای تبلیغاتی هستند. شما با جست و جو در اینترنت میتوانید سایت هایی پیدا کنید که به صورت رایگان برای محصولات و خدمات شما ; تبلیغ میکنند و آگهی شما را روی سایت خود قرار میدهند. البته توصیه من این هست که برای این کار از سایت های قدرتمند مثل سایت هفت گردون استفاده کنید. این روش در معرفی کسب و کار شما بسیار کمک خواهد کرد. در این نوع سایتها شما میتوانید بدون اینکه مبلغی پرداخت کنید تبلیغات خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهید. اگر سایتی که بدین منظور انتخاب میکنید به انداز کافی قدرتمند باشد به طور روزانه بازدید کنندگان زیادی تبلیغات شما را مشاهده کرده و با نام کسب و کار شما اشنا میشوند.

تبلیغات تیزری رایگان

همچنین شما میتوانید در شبکه هایی مثل آپارات و تماشا و… عضو شوید و تبلیغ خود را در قالب تیزر یک بار برای همیشه بصورت رایگان بارگزاری کنید و بصورت ویدئو محصول و خدماتتان را معرفی کنید. اگر تا به حال از ویدئو برای تبلیغات کسب و کار خودتان استفاده نکرده اید الان زمان مناسبی است که به این روش فکر کنید. بخش زیادی از کل ترافیک اینترتی صرف محتواهای ویدئویی میشوذد و این موضوع نشان دهنده علاقه مخاطبان به محتوای ویدئویی است. شما میتوانید تبلیغات خود را در قالب یک تیزر و محتوای ویدئویی منتشر کنید. دلایل بسیاری وجود دارد که کسب و کارها از تبلیغات ویدئویی استفاده کنند و امکان انتشار رایگان این ویدئوها یک فرصت طلایی برای کسب و کارهای مختلف تلقی میشود.

فواید تبلیغات تیزری

 

 

 

تفاوت ویدئوهای تبلیغاتی با سایر روش ها این است که در این روش قدرت صدا و تصویر با هم ترکیب میشوند و به همین علت میتواند به صورت مستقیم بر روی افراد تاثیر بگذارد. در عصری که ما زندگی میکنیم مخاطبان کمی تنبل شده اند و دیگر به اندازه گذشته حوصله خواندن متون طولانی را ندارند. برای جذب چنین افرادی تیزرهای ویدئویی میتواند یک انتخاب خوب باشد. ساخت تیزرهای ویدئویی و انتشار انها به صورت رایگان به شما این امکان را میدهد که حجم بالایی از اطلاعات و محتوا را در زمان کوتاهی به مخاطبان خود منتقل کنید. علاوه بر این موارد معمولاً افراد با دیدن محصولات شما راحت تر میتوانند برای خرید تصمیمگیری کنند و همچنین وجود صدا در این نوع تبلیغات به شما کمک میکند که بتوانید توضیحات تکمیلی را در مورد محصول و خدمات خود به انها منتقل کنید.

استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی

استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی بر روی ترافیک وب سایت شما نیز تاثیر چشمگیری دارد شما میتوانید در اخر ویدئوهای خود لینکی را قرار دهید که افراد را به صفحه فرود وب سایت شما راهنمایی کند در ویدئوهای تبلیغاتی کافی است که داستان محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید تا مخاطب با ان درگیر شود. اگر ویدئوهای تبلیغاتی شما به اندازه کافی جذاب باشد شما این شانس را خواهید داشت که مخاطبان انها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. فراموش نکنید که ویدئو و محتوای ویدئویی نیازی است که مخاطبان در فضای انلاین به دنبال آن هستند و شما میتوانید با تولید ویدئوهای تبلیغاتی در مورد کسب و کار خود و دادن اطلاعات مفید به انها این نیاز را برطرف کنید.

حتماً یک وب سایت داشته باشید

 

 

دوستان خیلی تاکید دارم که برای کسب و کارتون یک وبسایت داشته باشید ، شما با هزینه خیلی کم میتوانید یک وبسایت راه اندازی و کسب و کارتون رو خیلی قدرتمند شروع کنید .داشتن یک وب سایت میتواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما شود. وب سایت شما میتواند بهترین جایگزین برای ارائه کاتالوگها و بروشورهای کاغذی باشد و شما نیازی نیست برای چاپ و پخش کاتالوگها و بروشورهایخود هزینه ای پرداخت کنید.

با داشتن یک وب سایت شما قادر خواهید بود بدون محدودیت زمانی و مکانی با مخاطبان خود در ارتباط باشید. زمانی که شما یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید قادر خواهید بود که در ۷ روز هفته و در ۲۴ ساعت روز با مخاطبان خود در تعامل باشید. با توجه به نوع و مدل کسب و کار شما فواید داشتن یک وب سایت برای ان میتواند بسیار متنوع باشد. با اطمینان به شما میگویم داشتن وب سایت یکی از بهترین روشهای تبلیغات رایگان برای کسب و کار شما خواهد بود.

 

یک راه برای داشتن وب سایت معرفی میکنم که میتونه مفید باشه

وب سایتهایی مثل وب سایت هفت گردون هستند که شما با عضویت در این سایت، و کلیک روی قسمت وب سایت من، یک وب سایت با تمام ویژگیها برای شما خواهد ساخت که میتونید از آن در گسترش کسب و کار خودتون استفاده کنید، یکی از ویژگیهای خوب این وب سایت ها این است که خیلی زودتر از یک وب سایت نو شما رو به گوگل معرفی می کند یعنی خریدار و مشتریهای کالا و خدمات شما را به شما معرفی میکند.

سایتهای تبلیغاتی رایگان فواید تبلیغات تیزری کسب و کار

تبلیغات لینکی رایگان

 

 

مورد بعدی تبلیغات لینکی است که شما میتوانید در سایتها مطالب خود را انتشار کنید و به وب سایت خودتون لینک کنید .برای انجام این کار تنها کافی است وقت صرف کنید و بر روی زمان خودتان سرمایه گذاری کنید. سایتهای خیلی زیادی وجود دارند که شما میتوانید به راحتی مطالب خودتان را در انها منتشر کنید و به وب سایت خودتان لینک دهید. اگر مطالب شما به اندازه کافی جذاب باشد، مطمعن باشید که میتوانید بازدید کنندگان زیادی را به وب سایت خود وارد کرده و انها را با کسب و کار خودتان اشنا کنید.

راه های تبلیغات رایگان ساخت وبلاگ رایگان ساخت وبلاگ و سایتهای تبلیغاتی

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یکی دیگر از تبلیغات موثر است که در آن قدرت فن بیان و اعتماد به نفس بسیار مهم است. شما برای گرفتن بازخورد مثبت و نتیجه مطلوب از تبلیغات رایگان باید انرژی و زمان خودتون رو سرمایه گذاری کنید.

تبلیغ در کسب و کار تبلیغات تیزری رایگان تبلیغات رایگان چگونه تبلیغ کنیم

تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام

یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغات رایگان ، تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام می باشد. دوستان این ۲ روش در حال حاضر برای تبلیغات و افزایش ثروت و کسب درآمد بسیار موثر است . در کشور خودمان افراد زیادی هستند که از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و در این بین اینستاگرام و تلگرام را میتوان از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی دانست. امروزه افراد زیادی هستند که به طور مرتب از تلگرام استفاده میکنند و یا به صفحه اینستاگرام خود سری میزنند. شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و تبلیغات مرتبط با کسب و کار خود را به صورت رایگان در معرض دید مخاطبان قرار دهید. برای مثال میتوانید در تلگرام کانالی را مربوط به کسب و کار خود به صورت رایگان راه اندازی کنید و یا به صورت رایگان در اینستاگرام صفحه ای را مرتبط با کسب و کار خود ایجاد کنید.

اصول تبلیغ نویسی انواع تبلیغات بهترین راه های تبلیغات رایگان

 

نتیجه گیری

دقت کنید که باید از متن و تصاویر خوب استفاده کنید و نهایت انرژیتون رو برای بهتر شدن تبلیغتون بزارید ; چون اینکار باعث میشود افراد به صورت ناخوداگاه تبلیغات شما را اشتراک گذاری کنند و این خود یک تبلیغ است…

آموزش تبلیغ نویسی استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی

ما در بسته آموزشی کسب و کار در تلگرام و اینستاگرام به طور تخصصی شیوه درآمد زایی بالا را در این شبکه ها آموزش داده ایم که میتوانید در وب سایت آموزشی ماهان تیموری تهیه و استفاده کنید. همین حالا برای  دوستانی که احساس میکنید به این مطالب احتیاج دارند کلیپ مارا ارسال کنید و آنها را دعوت کنید تا از  آموزشهای ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که میخواهند برسند  و کسب و کار خودشون رو رونق بدن.

شاد پیروز و موفق باشید.

 

حرکات سر در زبان بدن

سلام، در این سری از مقاله ­ها سعی می­کنیم شناخت خودمان از حرکات سر در زبان بدن را عمیق­تر کنیم و بدانیم چطور این حرکات ایجاد می­شوند. به طور کلی شناخت نکات زبان بدن در مذاکره کمک بسیاری به شما برای موفقیت در این مذاکرات  میکند. همانطور که میدانید مذاکره در زندگی شما و برای رسیدن به اهداف شما نقش مهمی را ایفا میکند. هر فرد در طول زندگی مجبور است تعداد زیادی مذاکره انجام دهد. هنر مذاکره به شما کمک میکند که دیگران را قانع کنید که خواسته های شما را بپذیرند.

زبان بدن چیست زبان بدن و جذابیت منظور از زبان بدن چیست

توانایی مذاکره

یکی از مواردی که شما با یادگیری ان میتوانید توانایی مذاکره خود را افزایش دهید یادگیری زبان بدن هست و در این بین باید حرکات سر را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست. علاوه بر شناخت زبان بدن خود، شما باید زبان حرکات بدن طرفین مقابل خود را نیز شناخته و شیوه مذاکره و برقراری ارتباط خود را با توجه به ان تغییر دهید. در واقع میتوان گفت که حرکات بدنی منبعی عالی از اطلاعات هستند که شما میتوانید با استفاده از انها در زمان مذاکرات به داده های مفیدی دسترسی داشته باشید.

چگونه از زبان بدن استفاده کنیم حرکات سر در زبان بدن زبان بدن

مذاکره احساسات

 

 

اگر شما بتوانید از حرکات بدن طرف مقابل در طول مذاکره احساسات او را درک کنید و همچنین احساس مد نظر خود را با استفاده از حرکات بدن به طرف دیگر انتقال دهید، شانس بیشتری برای موفقیت در مذاکرات خواهید داشت. پس اگر میخواهید توانایی مذاکره کردن را در خود تقویت کنید در ادامه این مقاله با با همراه باشید چرا که در مورد حرکات سر در مذاکرات توضیحاتی ارائه کرده ایم که میتواند برای رسیدن به موفقیت در مذاکرات به شما کمک کند.

استفاده از زبان بدن استفاده از زبان بدن در مذاکرات جزوه زبان بدن

ژستهای سر چه پیامهایی را منتقل میکند؟

ژست­های سر نگاه ما و احساس ما را نسبت به چیزها آشکار می­کنند; سر به عنوان مرکز احساسی بدن به سمت چیزهایی می­چرخد که آن­ها را دوست دارد و از چیزهایی که دوست ندارد روی­گردان است .حقیقت این است ما به صورت غریزی معنای ژست­های سر را متوجه می­شویم; می­دانیم یک اشاره سر به معنی «بلی» و تکان­ دادن سر به معنی «خیر» است (البته برای بیشتر ما); ما یاد گرفته­ایم سایر حرکات ظریف­تر را نیز به ­صورت ناخود آگاه درک کنیم که به این معنی است که بازخورد خاصی از آن­ها می­گیریم اما اغلب اگر از ما بپرسند چرا اینگونه است نمی­توانیم پاسخ دهیم.

مثال

با یک مثال این نکته را روشن می­کنم; فرض کنید که سعی می­کنید رئیس خودتان را در مورد ایده جدیدی که در مورد یک محصول دارید قانع کنید، شما اشتیاق دارید و با شور و حرارت برای اثبات ایده خود همه تلاش خود را به کار می­گیرید; اما آقای رئیس در مدت ارائه شما هیچ کلمه­ای به زبان نمی­آورد و فقط آنجا نشسته است و به شما زل زده است; در پایان ارائه شما فقط می­گوید به این پیشنهاد فکر می­کند.

به نظر شما آقای رئیس از ایده شما برای فروش استقبال می­کند؟ البته که نه.

چطور می­توانید این مسئله را توضیح دهید؟ چون اگر فقط به کلمات تکیه کنید ;هیچ واکنش مثبت یا منفی از سوی رئیس دریافت نکردید. شناخت زبان بدن به شما این امکان را می­دهد که سیگنال­های غیرکلامی که در حین ارائه رخ می­دهند را بشناسید; آن­ها را مثبت یا منفی تفسیر کنید و استراتژی خودتان را قبل از پایان کار تغییر دهید.

با اصولی آغاز می­کنیم که به خاطر سپاری و پیاده­سازی آن­ها ساده است:

واقعاً ساده است

 

ژست­های سر اساساً دو چیز را به ما می­گویند

 

 

۱-چقدر با یک فرد توافق داریم و به خوبی با هم تعامل می­کنیم.

۲- آن­ها چقدر در رویداد فعلی درگیر هستند; اشتیاق دارند و به آن متعهد هستند و اگر اینطور نیست به چه چیز علاقه و تمایل دارند.

با در نظر داشتن این دو می­توان معنی بسیاری از ترکیبات حالات و طرز برخورد­ها را دریافت:

  • اشاره های ریتم­دار و پرانرژی سر نشان­دهنده موافقت و درک است.
  • حرکات نامنظم سر به همراه نگاه­های مختصر و  مکرر به اطراف نشان ­دهنده ناراحتی و استرس است. این فرد واقعاً نمی­خواهد جایی که الان هست باشد و به دنبال کمک یا مسیر فرار می­گردد.
  • تکان­دادن سر نشان­دهنده باور نداشتن و عدم اطمینان به یک گفته است. « من نمی­توانم باور کنم…» . اگر سرعت تکان­ دادن بیشتر باشد نشان­ دهنده یک «نه» قاطعانه است.

دو مجموعه معیاری بر این اساس داریم:

مثبت در مقابل منفی

و متحرک در مقابل ایستا.

حالا که کمی اصول را دریافتیم نوبت به کمی دقیق­تر شدن می­رسد:

جلو بردن سر و عقب ­کشیدن سر

 

سر ما اولویت اول است; مغز اندام بسیار خودخواهی است و وقتی که احساس تهدید یا کمبود خون یا اکسیژن کند به ­صورت خودکار ذخیره و مراقبت­های سایر اندام­ها را برای محافظت از خودش کم می­کند.

نکته: این مسئله دلیل غش کردن ماست; غش کردن یک مکانیسم دفاعی است که ما را مجبور به خوابیدن می­کند و به این ترتیب خون می­تواند راحت­تر به مغز برسد!

ما با هشیاری از سر خود مراقبت می­کنیم. وقتی از جایی سقوط می­کنیم; بدون فکر کردن دستان خودمان را جلوی سر می­گیریم تا از سر ارزشمند خودمان محافظت کنیم و حتی اگر این کار به قیمت آسیب دیدن دستان تمام شود.

این حالت در این دو ژست که ضد هم هستند دیده می­شود:

 

جلو پرتاب کردن سر

وقتی خیلی عصبانی هستیم سر خودمان را به جلو پرتاب می­کنیم; مانند یک شکارچی که روی طعمه خود تمرکز کرده است. ما دفاع از خودمان را نادیده می­گیریم و روی حمله تمرکز می­کنیم; و بعضی از افراد در استفاده از سر به عنوان یک سلاح برای حمله به رقیب تردید نمی­کنند.

عقب کشیدن سر

 

لاک­پشتی را در نظر بگیرید که سرش را به لاک فرو می­برد. ما این کار را وقتی ترسیده­ایم و حالت تدافعی داریم انجام می­دهیم، وقتی نسبت به یک رویداد احساسی منفی داریم نیز از چیزی که دوست نداریم فاصله می­گیریم.که به معنی تهاجمی بودن و عمل در مقابل تدافعی بودن و عقب­نشینی است.

این کار را امتحان کنید: فرض کنید دوستتان به شما چیزی می­گوید و برای شما ناراحت­کننده/ غیرقابل باور / عجیب است; واکنش سر شما به دوستتان خواهد گفت که چه احساسی درباره گفته­های او دارید; اگر سر خود را به جلو پرتاب کنید این عملی تهاجمی اما بیشتر جلب کننده است و شاید واکنشی قاطعانه باشد، مانند اینکه بگویید« باورم نمیشه; بیا همین الان برای این موضوع کاری انجام بدهیم !» اگر سرتان را به عقب بکشید نشان دهنده عدم باور و تردید است «من نمی­خواهم این جنس را بخرم…»

خم کردن سر

درباره خم کردن سر نظریه­های زیادی شنیده­ایم مانند اینکه اگر سر خود را به راست خم کنید; باهوش­تر به نظر می­رسید و اگر به سمت چپ خم کنید جذاب­تر به نظر می­رسید که واقعاً عجیب هستند; من چیز زیادی درباره این موضوع نمی­دانم، ولی اگر بخواهم صادقانه بگویم   به خاطرسپاری و استفاده از آن  غیرعملی است.

خم کردن سر به ما می­گوید که مخاطب شما به حرف­های شما علاقه­مند است و توجه او به شماست; درست مثل حالت سر یک سگ وقتی صدای جالبی در می­آورید.

چی؟

این حالت به معنی نیز هست که این فرد کاملاً با ما راحت است زیرا این حالت نمایشی از تکیه دادن است.

خم کرد سر در واقع به معنی این است که شنونده می­تواند دیدگاه متفاوتی نسبت به آنچه دیده یا شنیده داشته باشد…

نوع علاقه و توجه بر اساس زمینه می­تواند متفاوت باشد:

  • مصاحبه­گری که سر خود را خم می­کند و با سرش اشاره می­کند به مصاحبه­ شونده این پیام را می­دهد که به سخن گفتن ادامه دهد و صحبت او را مهم می­داند.
  • خم کردن سر نشان دهنده برخوردی دلسوزانه است: « حالت خوبه؟ به نظر خوب نمی­رسی…»
  • خم کردن سر به همراه نگاه کوتاه و سریع به اطراف علامت ارزیابی کردن است; به ­خصوص وقتی که با دست زیر چانه یا گونه همراه باشد.
  • در خواستگاری; خم کردن سر یک حالت بازیگوشی و علاقه را نشان می­دهد اما علاوه بر این نشانه عشوه­گری نیز هست( به­خصوص وقتی با یک نیم لبخند و نگاه یکطرفه همراه باشد)
  • خم­کردن سر به سمت بالا و اطراف نشان دهنده تعجب یا ناباوری است: « واقعا؟…»

و این فهرست ادامه دارد. به­طور کلی این یک علامت مثبت است ; چون نشان می­دهد شنونده ما با ما هماهنگ است و ما توجه او را به خود جلب کرده­ایم. خم کردن سر ابزار بسیار خوبی است که می­توانید از آن برای ایجاد توافق و نمایش علاقه استفاده کنید.

لمس کردن سر

 

 

افراد قادر هستند که سر را در بخشهای مختلف لمس کنند. لمس کردن صورت معمولاً به معنای داشتن اضطراب تعفسیر میشود. پوشاندن چشم، دهان و گوش با دست به معنای عدم اشتیاق و علاقه برای دیدن، تکلم یا شینیدن است. ضربه زدن به سر به طور معمول نشانه ای برای تنبیه خود است البته این کار میتواند در مواردی برای مذمت دیگران نیز مورد استفاده قرار بگیرد. نگه داشتن سر به وسیله قرار گرفتن دست به زیر چانه میتواند نشان دهنده خستگی، سر رفتن حوصله و یا تفکر باشد. همچنین عدم تحرک سر و ثابت بودن سر میتواند به خاطر جدیت فرد و صحبت کردن از جایگاه قدرت تفسیر شود.

نتیجه گیری

یادگیری زبان بدن نقش مهمی در موفقیت و رسیدن به هدف در مذاکرات برای شما خواهد داشت. در مذاکرات فقط فن بیان به شما کمک نخواهد کرد بلکه باید بتوانید زبان بدن طرف دیگر را درک کنید و احساسات مورد نظر خود را با استفاده از زبان بدنتان به طرف دیگر منتقل کنید. زبان بدن مانند شمشیری دو لبه است، اگر آن را بلد باشید به موفقیت شما کمک خواهد کرد اما اگر نتوانید ان را کنترل کنید میتواند باعث شکست شما شود. یکی از مهمترین حرکات بدن حرکات سر است. چرا که سر به معنای مرکز احساسات بدن به شمار میرود. همانطور که توضیح داده شد حرکات سر معانی مختلفی به دنبال خواهد داشت که یادگیری انها میتواند هنر مذاکره شما را بهبود ببخشد.