ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید

پوستر تبلیغاتی یکی از انواع روش های تبلیغاتی می باشد. پوستر تبلیغاتی به صفحاتی از جنس کاغذ گلاسه گفته می شود که بر روی آن طرحی کشیده یا چاپ می شود. در گذشته به پوستر، آگهی دیواری گفته میشد. بر روی پوستر معمولی طرح کشیده می شود ولی بر روی پوسترهای بعدی، طرح و نوشته هم چاپ می شود. تاریخچه پوستر به قرن ۱۹ میلادی بر میگردد. پوستر ها، نمایی از درون انسان ها یا شرکت ها می باشند. برای شرکت ها، موسسات و یا مغازه ها پوستر تبلیغاتی، بسیار در شناخته شدن تاثیر گذار است. پوستر تبلیغاتی، یک رسانه بصری است پس تاثیر چشمگیری بر روی مخاطب می تواند بگذارد. در طراحی آن باید نکات ریز و درشتی را رعایت کرد تا بتوان اثرگذاری لازم را دید.

معرفی یک کسب و کار جدید

 

 

پوسترها را میتوان ابزاری قدرتمند برای معرفی یک کسب و کار جدید، اعلام یک رویداد علمی- فرهنگی و … دانست. پوسترها معمولاً در محیطهای پر تردد و به منظور جلب توجه مخاطبان نصب میشوند. بهتر است برای طراحی پوستر از گرافیستهای حرفه ای استفاده شود اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد با رعایت برخی از نکات میتوانید پوستر تبلیغاتی خود را طراحی کنید و کارتان را راه بیاندازید. به این نکته توجه کنید که تبلیغات کار بسیار حساسی است و برای رسیدن به نتیجه مورد نظر حتما باید اصولی را رعایت کنید چرا که در غیر این صورت تنها باعث اتلاف وقت و پول خود میشوید.

انواع پوستر

۱ پوستر خبری

این پوستر ها جنبه اطلاع رسانی دارند. خبری را منتقل می کنند. این پوستر می تواند حاوی عکس هم باشد. مخاطبان آن می توانند بصورت خاص یا عام باشند. این پوستر ها برای فیلم ها، مکان ها، رویداد ها و… به نمایش در می آیند.

۲ پوستر ترغیب کننده (هدایت کننده)

این پوستر ها برای ترغیب افراد به کاری یا منع آن ها از عملی می باشد. این پوستر ها می توانند جنبه آموزشی داشته باشند. مثلا پوستر هایی برای خطر استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

۳ پوستر تزئینی

برای جلوه بهتر فضا و یا شناساندن فرد یا مکانی خاص استفاده می شود. مثلا : پوستر منظره

پوستر های تزئینی انواع مختلفی دارند :

۱ نقش و رنگ، بدون متن

۲ نقش و رنگ، بدون متن برای شناساندن افراد مشهور

۳ منظره یا نقاشی

۴ پوستر تبلیغاتی (تجاری)

این پوستر ها برای شناساندن یک کالا یا تبلیغ بیشتر برای آن، استفاده می شود. کاربرد دیگر آن، تبلیغ یک شرکت، موسسه یا بنگاه اقتصادی می باشد.

 

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

 

 

۱ – ارزان تر از خیلی از رسانه های تبلیغاتی. ازجمله : تبلیغات با روزنامه، تبلیغات بیلبورد، اسپانسرینگ، تبلیغات بر روی اتوبوس و… یک کسب و کار جدید و نوپا ممکن است نتواند از روشهای تبلیغاتی پر هزینه استفاده کند اما استفاده از پوستر تبلیغات با توجه به هزینه کمتری که به همراه خواهد داشت یکی از روشهای است که کسب و کارهای جدیی نیز میتوانند با استفاده از ان خودشان را معرفی کنند.

۲ در دسترس بودن یکی دیگر از مزایای استفاده از پوستر برای تبلیغات است همانطور که مشخص است پوسترهای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر این مزیت را به همراه دارند. 

۳ قابلیت جابجایی یکی دیگر از مزیتهای مهم استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است. این پوسترها به راحتی جا به جا می شوند و استفاده کنندگان از این روش میتوانند با توجه به سهولت در جابه جایی پوسترهای تبلیغاتی خود را به راحتی به مکانهای مختلفی منتقل کنند. 

۴ مناسب برای کسب و کار محلی کسب و کار های محلی، آن ها میتوانند با یک هزینه کم و نصب چندین پوستر در منطقه ای که کسب و کارشان در انجا قرار گرفته است به راحتی و به شکل خیلی موثری کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنند. 

۵ ارتباط موثر بصری با مخاطب

رسانه بصری مفید طراحی پوستر تبلیغاتی طرح پوستر

ویژگی های یک پوستر تبلیغاتی خوب

 

پوستر تبلیغاتی

۱ سادگی

هر چه مفهوم یک پوستر تبلیغاتی ساده تر باشد و مفهوم آن راحت تر منتقل شود، اثرگذاری آن بیشتر است.

پوستر تبلیغاتی چیست پوستر گرافیکی پوسترهای تبلیغاتی خلاقیت رسانه بصری

۲ ارتباط

مفهومی که از پوستر تبلیغاتی درک می شود باید مرتبط با چیزی که تبلیغ شده است باشد.

۳ رنگ

پوستر تبلیغاتی، یک رسانه بصری است پس رنگ در آن بسیار مهم می باشد. هر چه رنگ ها جذاب تر و گیرا تر باشد بیشتر می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه می شود که بیش تر از سه رنگ در طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده نشود. بهتر است این سه رنگ نسبت به هم خیلی نزدیک نباشند. یکی از رنگ ها نسبت به بقیه، باید تفاوت بیشتری داشته باشد.

ارتباط ارتباطات ارتباطات متنوع انواع پوستر پوستر تبلیغاتی

۴ شکل کادر

منظور از شکل کادر، محیط دور تا دور یا همان شکل کلی پوستر تبلیغاتی می باشد. قبل از اینکه بخواهیم پوستر تبلیغاتی طراحی کنیم  باید بدانیم به چه قصدی می خواهیم این کار را انجام دهیم. یعنی این پوستر برای چه کسب و کاری قرار هست طراحی شود :

۱ کادر عمودی : این کادر، کادری معمول و رایج است و برای مفاهیم خبری استفاده می شود.

۲ کادر افقی : کادر افقی، کادری ملایم و دارای سکون است که خیلی به آرامی پیام را منتقل می کند. موضوعاتی مثل مسائل دینی، قصه و گردشگری و طبیعت را می توان از این طریق منتقل کرد.

۳ کادر مربعی : این کادر، مردمی و عمومی است. این کار برای موضوعاتی مثل مسائل حمایتی، کودکان، خیریه، آشتی، صلح و… می باشد.

۵ ترکیب بندی

ترکیب بندی یعنی هر اجزایی که در داخل پوستر قرار دارد. از جمله : متن، فونت، سایز فونت، رنگ فونت و پس زمینه، عکس و… این اجزا باید چشم مخاطب را بگیرد.

۶ هماهنگی اجزا

بین همه اجزای داخل یک پوستر تبلیغاتی باید هماهنگی وجود داشته باشد. این هماهنگی باعث می شود تا مفهوم پوستر تبلیغاتی راحت تر منتقل شود و مخاطب گیج نشود.

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی مزایای پوستر تبلیغاتی هماهنگی اجزا

۷ خلاقیت

خلاقیت همیشه جواب می دهد. طرح های خلاقانه براحتی می تواند نظر بیننده را جلب کند و کنجکاوی او را برانگیزد. ایده های خلاقانه مسیر رسیدن به هدف را می تواند نزدیک تر کند. برای این منظور از یک طراح حرفه ای استفاده کنید. درست است که هزینه آن بیشتر می شود ولی اثرگذاری آن چند برابر آن پولی است که برای آن هزینه کرده اید.

۸ خوانایی

این موضوع به پوستر های تبلیغاتی متنی بر می گردد. متن ما نباید غلط املایی یا اشتباه تایپی داشته باشد. این از اعتبار پوستر ما کم می کند. مطلب دیگر این است که، متنی که در داخل پوستر تبلیغاتی هست دارای ایهام نباشد یعنی از یک جمله یا متن، دو برداشت جداگانه نشود. خودتان را به جای مخاطبان قرار دهید و سعی کنید متن پوستر تبلیغاتی خود را بخوانید. آیا اندازه کلمات، فاصله بین خطوط و … به گونه ای است که شما بتوانید به راحتی آن را بخوانید. 

۹ اجرای دقیق

 

 

 

باید در اجرا، بی نقص عمل کنیم. تجربه نشان داده است که اگر پوستر تبلیغاتی معمولی داشته باشیم ولی اجرای خوبی داشته باشیم بیشتر به نتیجه می رسیم تا اینکه، پوستر تبلیغاتی خلاقانه ای داشته باشیم ولی اجرای ضعیفی داشته باشیم. طراح گرافیک باید با انواع نرم افزار های اجرایی کار کرده باشد. ما باید در اجرا، همه چیزی که در ذهن داریم را روی کاغذ بیاوریم و آن را اجرایی کنیم.

۱۰ چیدمان تیتر ها

در پوستر تبلیغاتی مهم می باشد که فونت و سایز و رنگ تیتر چقدر به موضوع تبلیغ نزدیک باشد.

فاصله بین کلمات و سطر ها نیز مهم است.

۱۱ فونت

یکی از اجزای مهم در پوستر تبلیغاتی، فونت می باشد. فونت، سایز فونت و رنگ آن بسیار مهم است.

فونت باید با زمینه تبلیغ، هماهنگی داشته باشد.

رنگ فونت باید نسبت به رنگ دیگر اجزای پوستر تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

بهتر است فونت، ساده نباشد ولی منظور این نیست که جوری باشد که نتوان آن را خواند.

۱۲ کوتاه و مفید

در پوستر تبلیغاتی، ما فضای زیادی نداریم پس باید با جمله های کوتاه و با مفهوم، پیام خود را منتقل کنید. همچنین در زمان نوشتن متن پوستر تبلیغاتی خود به این نکته توجه کنید که از به کار بردن اصطلاحات سنگین و تخصصی تجاری پرهیز کنید. پوستر شما باید به گونه ای عامه پسند و صمیمی باشد که هر کسی بتواند به راحتی ان را درک کند. استفاده از متون سنگین و دارای اصطلاحات تخصصی تجاری میتواند باعث شود که مخاطب از مشاهده پوستر تبلیغاتی شما منصرف شود.

 

نتیجه گیری

۱ بنر تبلیغاتی یک جلوه بصری از رسانه های تبلیغاتی می باشد. افراد با چشم می بینند و ترغیب به خرید می شوند. از این موقعیت درست استفاده کنیم.

۲ بنر تبلیغاتی یکی از رسانه های تبلیغاتی شما می باشد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بهتر است از رسانه های دیگر نیز استفاده کنید و آن ها را مکمل یکدیگر بدانید. ازجمله : تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بازاریابی پیامکی، فاکس مارکتینگ، تراکت طلایی و…

۳ با استفاده از پوستر تبلیغاتی می توانیم ارتباط موثر بهتری با مخاط

ب برقرار کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.