ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی

ایام عید و تعطیلات تابستانی ، دوره هایی هستند که در آن اغلب مردم رو می آورند به وام گرفتن از بانک ها و سایر موسسات مالی . خیلی از این وام ها ، وام های بدون سپرده هستند و گاهی مبالغ خیلی بالایی هم دارند . حتی اگر سود بانک ها هم خیلی بالا نباشد ، باز هم می توانند وام گیرندگان را در باتلاقی از بدهی های بی پایان فرو ببرند و دلیلش هم این است که وام دهنده ها ، بدون اینکه توان مالی وام گیرنده ها را برای پرداخت قسط های بدهی شان در نظر بگیرند ، به آن ها وام می دهند و از طرف دیگر ، میزان بهره این وام ها هم بین ۴ تا ۳۰ درصد است .

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی7

 

از طرف دیگر ، موسسه های مالی ، تبلیغات رنگارنگ و تحریک کندده ای را تحت عنوان وام دادن آسان به راه انداخته اند و گهگاه باعث فریب مشتری های خودشان می شوند و به همین ترتیب ، بسیاری از آن ها را با خطر بدهکار شدن و مشکلات ناشی از آن ، رو به رو می کنند .وضعیت ایده آل هر خانواده ای از نظر اقتصادی ، این است که بدهی نداشته باشد ، اما در حقیقت هیچ وقت نمی توانیم یک دنیای بدون بدهی را تصور بکنیم . هر بدهی ای قابل پرداخت است البته به شرطی که اصول زیر را به درستی رعایت کنید:

نکات کاربردی وام

درست خرج کنید

وقتی که مقدار بدهی ای که دارید به سطح خیلی بالایی رسیده است ، آن چیزی که برای شما در اولویت قرار دارد ، پرداخت بدهی تان است پس درک کنید که در شرایطی اضطراری قرار دارید و از خرج های غیر ضروری ، خودداری کنید .

منظم باشید

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی6

 

یک دفترچه یا یک فایل داشته باشید و در آن ، تاریخ پرداخت همه قسط ها و بدهی هایتان را بنویسید . می توانید از تقویم های جیبی هم برای این کارتان استفاده کنید و علاوه بر تاریخ موعود ، از یک هفته قبل با علامت گذاری هایی که می کنید ، کاری کنید که تاریخ موعد پرداختتان را به یاد بیاورید .حواستان باشد که گذشتن حتی یک روز از تاریخ سر رسید بدهی تان ، باعث می شود که مجبور به پرداخت جریمه به خاطر دیر کرد آن بشوید .

 

چند قسط را به طور یکجا بدهید

اگر بتوانید طوری پول هایتان را پس انداز کنید که چند قسط خودتان را یکجا پرداخت کنید ، ممکن است که مشمول جایزه خوش حسابی و تخفیف بشوید ؛ بنابراین به نفعتان است که هر چه سریعتر اقساط خودتان را بپردازید ؛ از طرف دیگر شما نمی دانید که در آینده چه اتفاقی قرار است بیافتد و شاید با پیش آمدن یک خرج پیش بینی نشده ، دستتان خالی بشود و دیگر پولی برای پرداخت بدهی بانکی تان در آن ماه نداشته باشید ، بنابراین از همه نظر به سودتان است که زمانی که دستتان بازتر بود ، تا آن جا که می توانید ، بار قرض خودتان را سبک تر کنید .

جذب ثروت راهکارهای خلاصی راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی سود بانکی

گرفتن وام جدید ممنوع !

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی4

 

وقتی مبلغی را به بانک بدهکار هستید ، اولویت شما باید پرداخت بدهی تان باشد بنابراین ، هوش مالی تان را به کار بیاندازید و از وارد کردن بار یک بدهی جدید به خودتان ، خودداری کنید و فقط وقتی به بدهی تراشی جدید فکر کنید که وضعیتتان به مرحله ثبات مناسبی رسیده باشد .

بدهی های شما ، دارایی شما نیستند !

بعضی از افراد ، بدهی تراشی را یک جور سرمایه گذاری و افزایش دارایی هایشان تصور می کنند در صورتی که اصلا این طور نیست . در حقیقت ، بدهی باعث می شود که شما مجبور به کار سخت و دوری از افزایش سرمایه بشوید . بنابراین ، اگر هدفتان پولدار شدن و سرمایه داری است ، باید کمترین میزان بدهی را داشته باشید .

اسرار ثروت افزایش بهره وری بدهی بدهی بانکی بهره ثروت

هزینه هایتان را یادداشت کنید

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی3

 

اگر به دنبال این هستید که مشکلات مالی تان را حل کنید ، باید بدانید که حقوق ماهیانه تان صرف چه چیزهایی می شود . سعی کنید با صداقت ، از خرج هایی که دارید ، یک لیست تهیه کنید . دقت کنید که قسمت بیشتر لیست شما به چه چیزی اختصاص داده شده است . آیا بیشتر درآمدتان صرف خواروبار یا هله هوله می شود یا اینکه خیلی از آژانس استفاده می کنید ؟ آیا هزینه زیادی برای باشگاه ورزشی ای که می روید می پردازید ؟ این کار ، به شما در دراز مدت کمک می کند که به مقدار زیادی از مشکلات مالی خودتان کم کنید .

خرید اعتباری ، ممنوع !

یکی از عواملی که باعث می شود بدهی جدیدی روی بدهی های قبلی شما بیاید ، خرید های چکی ، اعتباری و یا گرفتن وام است . اگر به این کارتان ادامه بدهید ، هیج وقت نمی توانید از بدهی هایتان خلاصی پیدا بکنید . سعی کنید که خریدهایتان را به صورت نقد و بر اساس بودجه بندی ای که کرده اید ، انجام دهید .

بدهی های بزرگ تر را زودتر تسویه کنید

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی8

 

بدهی هایتان را اولویت بندی کنید و آن ها را بر حسب میزان بهره ، مدت زمانی که به تعویق افتاده اند و حجمی که دارند ، مرتب کنید و سپس ، بدهی هایی که مبلغشان بیشتر است را زودتر از بقیه برگردانید . به این ترتیب می توانید بقیه بدهی هایتان را با سرعت بیشتری پرداخت بکنید .

 

وسایل بلا استفاده تان را بفروشید

این کار می تواند بخشی از پول نقدی را که برای باز پرداخت بدهی های بانکی تان احتیاج دارید ، برایتان تامین کند . در خانه همگی ما ، وسایلی وجود دارد که اصلا از آن ها در طول سال حتی یک بار هم  استفاده نمی کنیم . با فروش این وسایل ، با یک تیر دو نشان زده اید ؛ هم فضای خانه تان بازتر می شود و هم به شما کمک می کند که بخشی از بدهی تان را بپردازید و با پول اضافی ای که برایتان می ماند هم چیزهای ضروری ای برای خانواده تان تهیه کنید .

به حساب دخل و خرجتان پایبند باشید

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی10

 

یک حساب دخل و خرج ماهیانه بنویسید و به آن پایبند باشید . هزینه های مختفی مثل خوار و بار و قبض آب و برق و … را در آن یادداشت کنید و برای آن سقف مشخصی بگذارید و حواستان باشد که اگر بیشتر از سقفی که تعیین کرده اید خرج بکنید ، به مشکل برمی خورید .

پول هایی که به طور پیش بینی نشده ای به دستتان می رسد را به پرداخت بدهی هایتان اختصاص دهید

ممکن است در بانک ، جایزه ای برنده بشوید یا این که حقوقتان اضافه شود و یا پاداش کاری ای بگیرید. به محض این که چنین پولی دریافت کردید ، آن را بر حسب اولویت بندی ای که کرده بودید ، برای باز پرداخت بدهی تان کنار بگذارید . این طوری می توانید مقدار قابل توجهی از قرضتان را بپردازید و از برنامه ای که داشتید ، جلوتر بیافتید .

به خودتان جایزه بدهید

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی5

 

اگر موفق شدید که آن چه را که تا این جا گفتیم ، مو به مو رعایت کنید و در باز پرداخت بدهی هایتان موفق شدید ، برای تشویق کردن خودتان ، هدیه ای بخرید . شما الگوهای رفتاری خودتان را تغییر داده اید و قدم در مسیر جدیدی گذاشته اید که نیازمند صرف انرژی روانی زیادی است . اگر خودتان را تشویق نکنید ، این امکان وجود دارد که به روش های نادرست قبلی برگردید .

بیشتر کار کنید

اگر بیشتر کار کنید و علاوه بر شغل اصلی تان یک کسب و کار کوچک هم راه بیاندازید و درآمد ماهیانه تان را مثلا دو برابر کنید ، بدهی هایتان خیلی سریع تر پرداخت می شوند ؛ البته اصلا مهم نیست که چقدر پول از این کار در می آورید بلکه مهم این است که با این کار دوم ، تسویه حسابتان سرعت می گیرد .

 

پس انداز کنید

 

راهکارهای خلاصی از بدهی بانکی2

 

سعی کنید که هر ماه ۱۰ درصد از درآمد خودتان را پس انداز کنید . اگر می بینید که با توجه به خرجی که می کنید ، چیزی از درآمدتان باقی نمی ماند ، بیایید ۱۰ درصد از خرجتان کم کنید و آن مبلغ صرفه جویی شده را در یک حساب ، پس انداز کنید . وقتی که ماه به ماه شاهد رشد این پس اندازتان باشید ، احساس خوبی را تجربه خواهید کرد و با این پول می توانید در دادن قسط های بانکی خودتان جلو بیافتید.

نتیجه گیری

هیچ کس بدون سختی کشیدن و از خود گذشتگی نمی تواند به ثروت برسد و پولدار بشود ؛ اما با کمی سختی دادن به خود و جلوگیری از خرج های غیر ضروری ، می توانید وضعیت مالی خودتان را خیلی بهتر بکنید . بهترین راه برای خلاص شدن شما از بدهی های بانکی ، وام نگرفتن است اما اگر به خاطر یک احتیاج حیاتی و ضروری ، وامی گرفته اید و حالا نیاز دارید که آن را تسویه کنید ، باید به آن چه که گفتیم .

قدم به قدم عمل کنید و هر زمان که انجام این روش ها برایتان سخت و عذاب آور شد ، به این فکر کنید که وقتی که همه بدهی هایتان را پرداخت کردید و هر چه از آن به بعد پول به دست آوردید برای خودتان باقی ماند ، چه احساس خوبی به شما دست می دهد . کلام آخر اینکه ، هرگز گول تبلیغات وام های بانکی مختلف را نخورید و هیچ وقت برای تسویه حساب یک بدهی قبلی ، خودتان را درگیر یک بدهی جدید نکنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.