ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

برای موفقیت در کسب و کار ، کتاب های زیادی نوشته شده است ؛ همچنین برای داشتن یک زندگی موفق ، نوشته ها و کتاب های آموزشی زیادی وجود دارد . همین نشان می دهد که موفقیت در کسب و کار و زندگی ، از اهمیت زیادی برخوردار است . به همین منظور در ادامه ، به نکاتی که باعث موفقیت هرچه بیشتر شما در این دو زمینه می شود اشاره شده است تا بعد از مطالعه آن ها ، ببینید که کدام خصوصیت در شما وجود دارد و کدامیک وجود ندارد و باید آن را در خودتان ایجاد کنید.

ایده؛ خلاقیت در کسب و کار؛ تاثیر بازاریابی اینترنتی بر رونق کسب و کار

نترس باشید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی2

 

یکی از علت هایی که باعث شده موفقیت در کسب و کار به عنوان یک شاهکار مطرح شود و همه به دنبال آن باشند ، این است که چنین افرادی در اولین قدم توانسته اند به ترس خود غلبه کنند و وارد کسب و کار شوند .  افراد زیادی هستند که علی رغم اینکه شغل فعلی شان را خسته کننده می دانند و از روی بی علاقگی به کارشان ، ثانیه ها را می شمارند تا تعطیل شوند ،  اما به علت ترسی که از ریسک کردن و کسب و کار جدید  و مواجهه با ناشناخته ها دارند ، به وضعیت امن و حقوق ثابت ماهیانه شان بسنده می کنند و تغییری در اوضاعشان به وجود نمی آورند .

آموزش کسب و کار اینترنتی آموزش مذاکره در کسب و کار

از مسائل مالی ، سر در بیاورید

خیلی از افرادی که در کسب و کار خودشان به معروفیت و درآمد بالا رسیده اند ، کار خودشان را از یک زیر پله ای یا گاراژ کوچک شروع کرده اند و از صفر به هزار رسیده اند و همیشه از آن ها به عنوان یک کارآفرین موفق یاد می شود . درست است که برای شروع به کار حتما باید پول داشته باشید اما این به آن معنی نیست که شما احتیاج به پول زیادی دارید بلکه باید یاد بگیرید که با یک مدیریت مالی صحیح ، از پولتان به بهترین نحو استفاده کنید .

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

به عنوان یک رهبر ، رشد کنید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی3

 

زمانی که بتوانید بر ترستان غلبه کنید و کسب و کار خودتان را راه بیاندازید ، در حقیقت به عنوان یک رهبر ، کار خودتان را شروع کرده اید . موفقیت شما در ادامه این راه ، ارتباط بسیار تنگاتنگی به موفقیت دیگران دارد . باید یاد بگیرید که یک تیم را رهبری کنید و به آن ها انگیزه بدهید تا شما را باور کنند و به سمت شما جذب شوند و برای کالا یا خدماتی که به آن ها ارائه می دهید ، به شما پول بدهند ؛ اما فراموش نکنید که اینکه فردی بتواند تمامی خصوصیات یک رهبر لایق را در خودش پرورش بدهد ، به این معنی نیست که او حتما می تواند کسب و کار موفقی داشته باشد.

 

از اهرم خودتان استفاده کنید

اگر می خواهید که یک کارآفرین موفق باشید ، لازم است که یاد بگیرید که چگونه از فرصت های طلایی ای که سر راهتان قرار می گیرد استفاده کنید . در این جا ، معنی اهرم مشخص می شود ؛ یعنی برای وارد شدن به یک کسب و کار ، احتیاج به ذهن هایی است که خارج از چارچوب و محدوده قدیمی خودشان فکر کنند و قدر شرایط جدیدی که برایشان پیش آمده است بدانند و از آن برای رسیدن به سود دهی بیشتر ، استفاده کنند .

یک شریک خوب داشته باشید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی4

 

گفتیم که یک رهبر، باید بتواند با قدرت فکری خوبی که دارد ، یک تیم را هدایت کند و مسیر جلوی رویشان را برایشان روشن کند و در طول مسیر ، به آن ها انگیزه رسیدن بدهد . خیلی از افراد در ابتدا می خواهند که کار خودشان را به تنهایی شروع کنند و ادامه دهند ؛ اما از آن جایی که یک دست ، صدا ندارد ، دیر یا زود می فهمند که به تنهایی از عهده تمامی کارها برنمی آیند و به سمت انتخاب شریک یا شرکای مناسب کارشان ، رو می آورند.

درسهایی از مدیریت و رهبری کسب و کار کسب و کار کسب و کار پر سود

انگیزه درستی داشته باشید

هر کس در کسب و کاری که دارد ، به دنبال هدفی است که این هدف ، می تواند پول ، اعتبار و یا شهرت و … باشد ؛ اما در نهایت به کسی گفته می شود که در کسب و کارش موفق است که در زندگی هم به موفقیت رسیده باشد . در اینجاست که اهمیت انگیزه ، مشخص می شود . برای اینکه یک زندگی شاد داشته باشید ، لازم است که دقیقا بدانید در زندگی چه هدفی دارید و چه چیزهایی برایتان ارزشمند هستند .

هر کس که کسب و کاری شروع می کند ، مطمئنا به دنبال استقلال مالی است ؛ اما بعد از اینکه به سود و پول کافی رسید ، دیگر چه می خواهد ؟ اگر به دنبال این باشد که فقط بخرد و بخرد و مدام بر داشته هایش اضافه کند ، این انگیزه خوبی نیست ؛ اما اگر به دنبال این است که از ثروت خود ، برای کارآفرینی استفاده کند و مشکلات مردم را حل کند ، این هدفی انگیزه دهنده و با ارزش است .

قدردانی خودتان را نشان دهید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی5

 

آنقدر تغییراتی که هر روزه در دنیای اطرافمان اتفاق می افتد سرعت زیادی دارد که ما فرصت قدردانی از بابت آن ها را نداریم .کسانی واقعا در کسب و کار و زندگی شان موفق می شوند که همیشه بابت چیزهایی که دارند ، شکرگذار باشند . یک کارآفرین موفق واقعی ، هیچ وقت افراد یا شرایطی را که باعث پیشرفت و موفقیتش شده را فراموش نمی کند .

کسب و کار پرسود کسب و کار خوب کسب و کار موفق کسب و کار و زندگی

مراقب سلامتی خودتان باشید

اگر نتوانید به خوبی از پول و موفقیتی که به دست آورده اید استفاده کنید ، آن ها به چه دردتان می خورند ؟! بعضی از افراد به حدی در شغل و فعالیت کاری شان غرق می شوند که حتی یک زمان کوتاه برای نهار خوردن خودشان قائل نمی شوند و رو می آورند به غذاهای مضر فست فود و آن قدر پول و طمع، آن ها را مسخ کرده است که به سلامتی خودشان توجهی نمی کنند . یک رهبر خوب ، باید بدن و روان سالمی داشته باشد . بنابراین ، افراد علاوه بر اینکه به دنبال رسیدن به موفقیت هستند ، باید راه لذت بردن از زندگی را هم یاد بگیرند .

دوست های خوبی برای خودتان پیدا کنید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی7

 

قبلا گفتیم که برای کم کردن بار کاری ، احتیاج به شریک یا شرکایی دارید . علاوه بر این ، شما در زندگی تان احتیاج به آدم هایی خاص دارید تا موفقیت ها و شادی هایتان را با آن ها در میان بگذارید و جشن بگیرید .انسان ، ذاتا موجودی اجتماعی است و از تنهایی فرار می کند . دوستانی با انرژی های مثبت برای خودتان پیدا کنید که از تجربیاتشان استفاده کنید و در شادی ها همراهی تان کنند و در سختی ها و شکست ها ، در کنارتان باشند .

از اهمیت خانواده ، غافل نشوید

افرادی که به دنبال رسیدن به موفقیتی واقعی در زندگی شان هستند ، علاوه بر اهمیتی که به داشتن دوستانی خوب و همراه می دهند ، هیچ وقت اهمیت فوق العاده ای را که یک خانواده دارد ، فراموش نمی کنند . خانواده همیشه پناهگاه امن شما در سختی هاست و اعضای آن می توانند پس از شما ، ادامه دهنده ثروتی باشند که به زحمت به دست آورده اید و پایه گذارش بوده اید .

بیش از حد کمال گرا نباشید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی6

 

هیچ وقت فقط به دنبال کمال نباشید زیرا که انسان جائزالخطاست و احتمال نداشتن هیچ ضعفی در هر زمینه ای ، کاملا بعید و دور از باور است . به جای ناراضی بودن از هر نقص کوچکی ، همیشه از آنچه که به دست آورده اید هیجان زده باشید و برای آنچه که قرار است در آینده به دست بیاورید ، از خودتان اشتیاق نشان دهید .

عمل گرا باشید

هیچ وقت در فکر و خیال و غصه خودتان را غرق نکنید و اهل عمل باشید . بلند شوید و تلاشتان را از سر بگیرید و راهی رو به جلو ، برای خودتان پیدا کنید و خودتان را از شرایط نامطلوبی که در آن هستید ، نجات دهید .

از تقلب و حیله دوری کنید

 

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی9

 

افراد متقلب ، هیچوقت در ذهنشان آرامشی ندارند که بتوانند از آن لذت ببرند چون دائما به دنبال نقشه کشیدن برای گول زدن دیگران هستند . افرادی که در زندگی شان صداقت دارند ، نه تنها دیگران از این خصلت خوبشان لذت می برند ، بلکه به خودشان افتخار می کنند و از این ویژگی مثبت وجودشان ، لذت می برند .

با افراد موفق معاشرت کنید

باید به دنبال این باشید که اطرافتان را پر بکنید از افراد موفقی که الهام بخشتان باشند و میل به بهتر بودن را در شما ایجاد کنند . افرادی که در خودشان احساس بی ارزشی و اضطراب و ضعف می کنند ، فقط باعث تلف کردن وقتتان می شوند . باید چنین افرادی را از زندگی تان دور کنید چون آن ها به دنبال این هستند که دیر یا زود ، شما را شبیه به خودشان بکنند .

نتیجه گیری

موفقیت در زندگی و کسب و کار ، فرمول جادویی ای ندارد و این چنین نیست که فقط افراد به خصوصی بتوانند در زندگی شان به آن برسند . با رعایت نکات طلایی ای که در بالا گفتیم ، خیلی زود متوجه تغییر مثبتی که در اوضاعتان پیش می آید می شوید و موفقیت را در آغوش می گیرید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.