ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران

بانوان ایرانی همیشه مادر، دختر یا همسر کسی بوده اند اما آیا آنها برای خود کسی هستند؟ شخصیت اجتماعی آنها درجامعه چگونه است؟ وجود انجمن زنان کارآفرین در ایران برای زنان ایرانی، گردهمایی آنان و ایجاد کنفرانسهایی که این زنان کارآفرین به میان زنان جوانتر بیایند و با آنها صحبت کنند  تا آنها نیز بتوانند مسیر موفقیت را با دید بهتری بیابند، امری ضروری است. از وجود انجمن و برگزاری کنفرانس که بگذریم به معرفی چند نفر از این خانم های کارآفرین میرسیم تا با آنها آشنایی پیدا کنید و ببینید شما یا همسرتان،مادر تان و دختر تان می توانند در بهترین جایگاه های اجتماعی قرار بگیرند و برای دیگران نیز شغل ایجاد کنند.اما قبل تر از معرفی این بانوان به سراغ صحبت های خانم نادری در زمینه کارآفرینی زنان ایرانی می رویم.

زنان کارآفرین ایرانی

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران

 

خانم مرسده نادری  یکی از زنان کارآفرین ایرانی است که هم اکنون مسئول کارگروه صنعت و تجارت و رییس کارگروه بین الملل (زیرمجموعه کمیته ارتباطات) است، این خانم درباره کارآفرینی زنان ایرانی می گوید: تعداد کمی از زنان کارآفرین ایرانی عضو انجمن زنان کارآفرین، تشکل های زنان و انجمن های صنفی هستند و این خیلی تاسف بار است. . این درحالی است که تعداد زنان ایرانی که در بخش خصوصی فعال هستند، بسیارند. ترجیح خانم های ایرانی بدین گونه بوده است که به دور از شلوغی و سرو صدای رسانه به حرفه شغلی خود ادامه بدهند.

 خانم نادری اقرار کردند که کارآفرینان خانم در کشور ما تمام عرصه ها از پتروشیمی، نفت، تولید قطعات خودرو، دارو، صنعت آی تی، آموزش، تجهیزات کشاورزی تا صنایع نظامی را احاطه کرده اند و هیچ صنعتی در کشور نمانده است که درآن خانمی نباشد. سازمان های مردم نهاد در ایران با دولت رابطه ای ندارند و این عدم وجود رابطه در کشور ما به معنی نبود همکاری نیست. دولت خود به این سازمان های مردم نهاد علاقه داردو زمینه همکاری ها وجود دارد. سازمان های مردمی کوشش بسیاری می کنند تا بتوانند بر تصمیمات سازمانهایی که تصیمات اصلی را می گیرند، مثبت اثر کنند .

خانم کارآفرین شماره ۱ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران4

 

خانم فریال مستوفی با تحصیلات فوق لیسانس در رشته آمار و اقتصاد توانسته است با فعالیت در شرکت های هلدینگ که در گروه معادن و صنایعی که ازمعادن بدست می آید، به سمت مدیرعاملی این شرکت هلدینگ که درسال۱۳۷۲ تاسیس شده است، برسد. . او همچنین توانسته است عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین باشد و در کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران و چین بسیار موثر و کارآمد عمل کند. او عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ایران در دوره هفتم و هشتم نیز بوده است.

خانم کارآفرین شماره ۲ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران3

 

خانم مقیمی ابتدا در یک ناوگان حمل و نقل و باربری در قسمت بازرگانی شروع به کار کردند. او پس از مدتی توانست در بخش کامیون داری کار کند و چند سال با آن شرکت همکاری کرد. او وقتی از این شرکت جدا شد قصد کرد خودش کاری راه بیاندازد. او توانست پس از دو سال به نقطه مطلوبش برسد و شرکتی با مدیریت خود ثبت کند. او هم اکنون مدیر عامل ناوگان حمل و نقل بین المللی سدیدبار که یکی از شرکت های کشتیرانی است، می باشد. او فردی جاه طلب است و درسال ۱۳۹۴ در انتخابات مجلس ثبت نام کرد. او دارای مدرک دکتری تخصصی در کارآفرینی بین الملل می باشد. او در حوزه تدریس و کارآفرینی فعالیت های زیادی داشته است و نویسنده و مترجم نیز است.

کارآفرین کارآفرین ایران کارآفرینان کارآفرینی نقل قول های کارآفرینان موفق

بانوی کار آفرین شماره ۳ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران5

 

خانم زلیخا عادلی بانوی کارآفرین ایرانی در حوزه فرش دستباف فعالیت داشته است. او مدیر آموزشگاه فنی حرفه ای نگارستان است که بسیار در حوزه صنعت فرش دستباف فعال است. ۹۰ درصد از کارکنان او در شرکتی که مدیریتش را برعهده دارند، بانوان هستند. این بانوی کار آفرین ایرانی، ناظر فنی نمونه، عضو شورای آموزشی ،رئیس کمیسیون بانوان کارآفرین گلستان ، عضو انجمن کتابخانه عمومی، طراح و ممیزی سوالات است. این بانوی ایرانی در دوره های قبلی نیز به عنوان بانوی کارآفرین برتر معرفی شده بود .

چگونه کارآفرینی کنیم؟پشگفت انگیزترینپشگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران

بانوی کار آفرین شماره۴ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران6

 


آزاده داننده بانوی کارآفرین ایرانی است. این بانوی کارآفرین لیسانس علوم کامپیوتر دارد. او در زمینه IT و فناوری اطلاعات فعالیت می کند و مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران است. خانم شماره ۴  سابقه های درخشانی دارد و او هم اکنون عضو هیات مدیره عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، عضو انجمن زنان کارآفرین  و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران است. او تمام کارکنانش خانم هستند و بسیار موفق است.

آموزش کارآفرینی بانوان کارآفرین ایران برترین کارآفرینان

بانوی کارآفرین شماره ۵ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران7

 

رخشان بنی منشی صحنه، مشاور فیلمنامه، بازیگر، تهیه کننده و سرمایه گذار، اعتماد کارگردان، نویسنده، برنامه ریز، مشاور کارگردان، دستیار کارگردان، محبوب و معروفی است. او بیشتر در زمینه فیلم هایی با موضوعات  اجتماعی فعالیت داشته است و فیلم هایی تاثیرگذار تولید و منتشر کرده است. خانم بنی منش فعالیت کاری اش را تقریباً از سال ۱۳۶۰ شروع کرده است. در فیلم های خانم بنی منش موضوعات اجتماعی پیرامون بانوان و مشکلات آنها بسیار درست  و حسابی مطرح می شوند. فیلم قصه ها از آثار اوست که مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد و بسیار تاثیرگذار عمل کرد.

بانوی کارآفرین شماره ۶ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران7

 


خانم کارآفرین شماره ۶ کسی نیست جز خانم دکتر کردستانی که در کارنامه علمی خود ۲۲ مورد اختراع و بیش از ۵۰  مقاله را در ژورنال ها،نشریات داخلی و خارجی  ثبت کرده است. خانم دکتر مدیرعامل شرکتی به نام کیتوتک است. این شرکت از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده است و در زمینه تجهیزات پزشکی چه در ایران و چه درخارج از کشور بسیار مشهور و معتبر است. این خانم دکتر نویسنده ۲ کتاب در زمینه تجهیزات پزشکی است.

بانوی کارآفرین شماره ۷ ایران

 

شگفت انگیزترین بانوان کارآفرین ایران8

 

خانم کار آفرین شماره ۷ کسی جز خانم سنوئی نیست. .خانم مرضیه سنوئی در شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ سمت مدیر عاملی را برعهده دارد و این شرکت را در سال ۱۳۸۴ تاسیس کرده است. او از فعالان در صنایع غذایی است و در رشته مهندسی شیمی تحصیل کرده است. او عضو هیات مدیره کانون زنان بازرگان، عضو اتحادیه صادرکنندگان کشور ، عضو شبکه ملی گیاهان دارویی، عضو و رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان داروهای گیاهی خراسان، عضو انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی کشور و عضو انجمن توسعه و ترویج تولید و تجارت محصولات حلال انجمن گیاهان دارویی، عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان کشور، عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عضو انجمن مدیران استان خراسان است.

او لوح تقدیر از اتاق بازرگانی به عنوان بانوی برتر صنعت، عنوان واحد نمونه از جهاد کشاورزی خراسان، عنوان واحد نمونه از اداره نظارت خراسان،گواهی عنوان واحد فناور برتر در پارک های علم و فناوری کشور، لوح تقدیر از استانداری خراسان رضوی، تاییدیه علمی از پژوهشکده و چندین لوح و گواهینامه دیگر از موفقیت های دیگر اوست.

نتیجه گیری

این فهرست تمامی ندارد و اگر بخواهید می توان تا صد نفر بانوی کارآفرین ایرانی را به شما معرفی کرد اما می خواهم کمی دقیقتر شوم و به شما بگویم چگونه می توانید بانویی کارآفرین شوید. شما به عنوان یک خانم ایرانی حتماً دلتان می خواهد پیشرفت کنید و کاری را خود برعهده بگیرید. شما باید در یک زمینه مهارت و تجربه کسب کنید و از این مهارت به خوبی استفاده کنید.

شما باید بدانید چه پتانسیل هایی دارید و در چه زمینه هایی می توانید از این پتانسیل استفاده کنید. بعد از اینکه پتاسیل و زمینه کاری خود را پیدا کردید به سراغ کسب و کارتان  در این زمینه بروید یعنی یا برای خودتان کارکنید یا برای دیگران کار کنید تا کاملاً حرفه ای شوید. سپس با سرمایه ای که کسب کردید و اکنون دارید حالا هرچقدر هم که کم باشد،شروع کنید و کسب و کار خودتان را راه بیاندازید. ریسک کنید و نترسید. با اعتماد به نفس و با کمک افراد مطرح در این زمینه شروع کنید و از سرمایه گذاران در کسب و کارتان استقبال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.