بازاریابی ناموفق یکی از شایعترین دلایل شکست کسب و کارها محسوب میشود. شما با استفاده از بازاریابی در مورد کسب و کار خود اطلاعرسانی کرده و همچنین موجب افزایش فروش خود خواهید شد. بازاریابی برند و کسب و کار شما را مشهورتر میکند و به شما اجازه میدهد که در رقابت با کسب و کارهای دیگر سهمی از بازار را به خود اختصاص دهید. تعدادی از روشهای بازاریابی هزینهبر هستند اما در کنار آنها روشهایی نیز وجود دارند که شما میتوانید بدون صرف هزینه خاصی و به صورت رایگان کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی کنید. در این مطلب به معرفی ۸ روش بازاریابی میپردازیم که با استفاده از آنها به صورت رایگان میتوانید کسب و کار خودتان را معرفی کنید.
ساخت یک سایت و یا حتی یه وبلاگ مرتبط با کسب و کارتان مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و میتوانید ارتباط موثری را با مخاطبان خود برقرار کنید. در حال حاضر ساخت یک سایت هزینه چندانی برای شما به همراه نخواهد داشت اما اگر نخواهید همین هزینه کم را نیز صرف کنید باز هم قادر هستید که به صورت رایگان یک وبلاگ برای کسب و کار خودتان بسازید و از مزایای فراوان آن بهرهمند شوید.
با توجه به گستردگی اینترنت در بین عموم مردم بازاریابی از طری سایت یا وبلاگ میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. شما بدون محدودیت زمانی و مکانی میتوانید، کسب و کار خودتان را معرفی کنید و مشتریان جدیدی را در نقاط مختلف کشور پیدا کنید. داشتن یک وب سایت مرتبط با کسب و کار باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد. امروزه کسب و کارهای بزرگ و کوچک فراوانی وجود دارند که از این امکان استفاده میکنند.
محتوای خوب و مفید نیاز بسیاری از کاربرانی میباشد که از اینترنت استفاده میکنند. شما میتوانید با تولید چنین محتوایی در مورد کسب و کارتان مخاطبان زیادی را جذب کنید. میتوانید در مورد محصول یا خدماتی که ارائه میدهید محتوای آموزشی ارائه دهید تا علاوه بر رفع نیاز مخاطبان و جذب آنها مشتریان وفاداری نیز برای خودتان پیدا کنید. برای انجام یک بازاریابی موفق از طریق محتوا باید مخاطبانی که با کسب و کار شما مرتبط هستند را به خوبی بشناسید و بدانید که آنها دقیقاً به دنبال چه اطلاعاتی هستند و به چه محتوایی نیاز دارند. سعی کنید از دید یک کاربر به محتوایی که تولید کردهاید نگاه کنید. آیا این محتوا از دید یک کاربر مفید خواهد بود و آیا میتواند باعث ایجاد اعتماد در مخاطب نسبت به کسب و کار شما شود و یا خیر.
بازاریابی رایگان در اینستاگرام بازاریابی رایگان در تلگرام سایتهای آگهی رایگان
همواره قرار نیست برای پخش آگهی برای کسب و کار خود هزینه پرداخت کنید. در حال حاضر سایتهای زیادی در زمینه آگهی فعالیت میکنند که شما میتوانید به صورت رایگان هم اگهیهای خود را در آنها قرار بدهید و با معرفی بهتر کسب و کار خود مشتریان جدیدی را جذب کنید. سعی کنید آگهیهایی که در این سایتها قرار میدهید مختصر و مفید باشند. زیادهگویی و توضیح بیش از حد میتواند باعث شود که مخاطبان تمایل خود را برای دیدن آگهی شما از دست بدهند. همچنین تعداد سایتهایی که خدمات انتشار اگهی به صورت رایگان را انجام میدهند، زیاد میباشد. سعی کند از سایتهای معتبرتر در این زمینه استفاده کنید تا تاثیر آگهیهای شما بیشتر شود و افراد بیشتری آنها را ببینند.
اشتراک گذاری فایلهای ویدئویی بازاریابی رایگان بازاریابی رایگان از طریق فیس بوک
تلگرام اپلیکیشن پیامرسانی است که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در کشور خودمان نیز افراد زیادی از این اپلیکیشن استفاده میکند. تلگرام به شما این امکان را میدهد که به صورت رایگان کانالی را مرتبط با کسب و کارتان ایجاد کنید. بعد از ساخت کانال میتوانید آن را به افرادی که با کسب و کار شما مرتبط هستند معرفی کرده و کاری کنید که آنها عضو کانال شما شوند. سپس تنها کاری که باید بکنید این است که اخبار و اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان را بر روی کانال تلگرامی که ایجاد کردهاید، منتشر کنید.
در حال حاضر کسب و کارهای مختلفی از تلگرام به عنوان یک ابزار تاثیرگذار برای بازاریابی استفاده میکنند. به طور معمول افراد در طول روز چند بار تلگرام خود را چک میکنند و این اپلیکیشن یک فرصت طلایی برای کسانی محسوب میشود که میخواهند کسب و کار خود را به صورت گسترده معرفی کرده و با مخاطبان یک ارتباط موثر را برقرار کنند.
ابزارهای تحلیل بازاریابی اینترنی استتراتزی بازاریابی
فیس بوک نیز شبکهای اجتماعی است که دارای محبوبیت خوبی میباشد و افراد زیادی در کشور خودمان از آن استفاده میکنند. شما در فیس بوک میتوانید صفحهای را مرتبط با کسب و کار خود درست کنید و از طریق آن با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. هر کدام از این مخاطبان میتوانند در آینده به مشتریان شما تبدیل شوند. ایجاد یک صفحه مرتبط با کسب و کارتان در فیس بوک برای شما هزینهای به همراه نخواهد داشت اما مزایای زیادی را نصیب شما خواهد کرد. شما میتوانید در فیس بوک با تعداد زیادی از افراد ارتباط نزدیکی برقرار کنید.
همچنین میتوانید با انتشار محتوایی مفید در مورد کسب و کاری که دارید باعث جذب تعداد بیشتری از مخاطبان در این شبکه اجتماعی شوید. این شبکه اجتماعی اطلاعات آماری دقیقی را در اختیار شما قرار میدهد و شما میتوانید نتیجه فعالیتهای خود را به طور دقیق ببینید. با صرف وقت در فیسبوک میتوانید بازاریابی تاثیرگذاری را به صورت رایگان تجربه کنید.
آموزش بازاریابی شبکه ای آموزش بازاریابی محتوا آمیخته بازاریابی
گاهی اوقات یک کلیپ کوتاه میتواند بهتر از چند صفحه مطلب و اگهی کسب و کار شما را معرفی کنید. امروزه در فضای اینترنت سایتهایی فعالیت میکنند که به شما اجازه میدهند که ویدئوهای خود را به صورت رایگان منتشر کنید تا افراد دیگر بتوانند آنها را ببیند. شما میتوانید در مورد کسب و کار خود کلیپهای مختصر و مفیدی را تولید کرده و با اشتراکگذاری آنها محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. انتشار ویدئو یکی از تاثیرگذارترین روشهای بازاریابی است با کمی خلاقیت میتوانید ویدئوهای جالبی بسازید و با جذب مشتریان بیشتر باعث افزایش درآمد خود شوید.
10 اصل سئو و بازاریابی محتوا آموزش بازاریابی
اینستاگرام شبکهای اجتماعی است که در چند سال اخیر شاهد افزایش محبوبیت آن بودهایم. در حال حاضر افراد زیادی از قشرهای مختلف جامعه از اینستاگرام استفاده میکنند. اینستاگرام شبکهی اجتماعی تصویر محور است. شما میتوانید صفحهای را برای کسب و کار خود ایجاد کرذه و عکسها و کلیپهای کوتاه مرتبط با کسب و کارتان را منتشر کنید. شما در اینستاگرام میتوانید با طیف گستردهای از مخاطبان ارتباط و تعامل داشته باشید.
فراگیر بودن اینستاگرام یک فرصت طلایی برای بازاریابی است که پیشنهاد میشود به هیچ وجه آن را از دست ندهید. بازاریابی در اینستاگرام به وسیله انتشار عکسها و کلیپهای کوتاه انجام میشود که برای شما هزینهای در پی نخواهد داشت. انتشار محتوای مفید در اینستاگرام نیز باعث جذب بیشتر مخاطبان خواهد شد. فراموش نکنید که انتشار محتوای خوب در فضای اینترنت همواره میتواند کلید موفقیت شما در بازاریابی باشد. اینستاگرام فضایی بسیار مناسب برای انتشار عکسها ویدئوهای شما است.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از روشهای بازاریابی است که به طور رایگان میتوانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش لازم است که در ابتدا بانک اطلاعاتی از ایمیلهای مخاطبان خود به دست بیاورید. بهترین راه برای به دست آوردن ایمیل مخاطبان این است که که از آنها بخواهید در خبرنامه شما عضو شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند. زمانی که شما بتوانید افرادی را که با کسب و کار شما مرتبط هستند را راضی کنید که ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند، این فرصت را خواهید داشت که یک ارتباط موثر و پایدار را با آنها برقرار کنید.
میتوانید آنها را از محصولات و تخفیفات جدید و همچنین اخبار مربوط به کسب و کارتان آگاه کنید. برای تاثیرگذاری بازاریابی ایمیلی باید نکاتی را رعایت کنید، به عنوان مثال دقت کنید که تنها ایمیلهای مرتب به کسب و کارتان را برای انها ارسال کنید و از ارسال مطالب غیر مرتبط خودداری کنید چرا که ارسال مطالب غیر مرتب میتواند باعث شود که مخاطبان به ایمیلهای شما به شکل مزاحم نگاه کنند.
امروزه در دنیای تجارت کسب و کارهایی موفق خواهند شد که بتوانند خودشان را به خوبی معرفی کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنند. حتی اگر شما محصولات و خدمات خوبی هم ارائه دهید اما نتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید باز هم شانس چندانی برای موفقیت نخواهید داشت. مهمترین هدف یک کسب و کار رسیدن به سود بیشتر است. استفاده از روشهای مختلف بازاریابی میتواند شما را به این هدف نزدیک کند. در بین روشهای متنوع بازاریابی روشهایی هستند که میتوان بدون پرداخت هزینه از آنها استفاده کرد. در این مطلب به ۸ روش بازاریابی پرداختیم که شما میتوانید به صورت رایگان از آنها استفاده کرده و باعث رونق و گسترش کسب و کار خود شوید.