ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

کارهایی که انسان‌های موفق وقت صرف آن نمی‌کنند

یکی از تفاوت‌های انسان‌های موفق با دیگران این است که آن‌ها در زمینه صرف وقت متفاوت عمل می‌کنند. آن‌ها به خوبی اهمیت زمان را درک کرده‌اند و مهارت بالایی در مدیریت زمان دارند. برای رسیدن به موفقیت باید دیدگاه شما نسبت به زمان عوض شود. افراد موفق به این نکته پی برده‌اند که پول و سرمایه قابل برگشت است اما زمان سرمایه‌ای غیر قابل برگشت می‌باشد. مطمئناً برای بسیاری از شما این مسئله پیش آمده است که درگیر مسائلی شده‌اید که نقشی در پیشرفت شما و حرکت شما به سوی موفقیت نداشته‌اند.

افراد موفق

 

 

افراد موفق قدر لحظه به لحظه زندگی خود را می‌دانند و این لحظات را صرف فعالیت‌هایی که نقشی در پیشرفت آن‌ها ندارد، نمی‌کنند. در این مقاله به برخی از کار‌هایی پرداخته‌ایم که افراد موفق معمولاً وقت خود را صرف آن‌ها نمی‌کنند. یکی از مواردی که برای رسیدن به موفقیت باید به طور روزانه به آن توجه کنید آن است که وقت خود را چگونه صرف می‌کنید. شما باید تا جایی که میتوانید صرف وقت برای کار‌های غیر ضروری و بی فایده را حذف کنید. مطاله این مطلب میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

دوستی با افراد بی انگیزه و نا موفق

اگر به اطرافیان و دوستان افراد موفق و ثروتمند نگاه کنیم به این نکته پی می‌بریم که دوستان افراد موفق نیز در اکثر موارد افرادی موفق هستند. افراد موفق به خوبی می‌دانند که شخصیت و طرز فکر اطرافیان و دوستان بر روی آن‌ها تاثیر زیادی خواهد گذاشت و به همین دلیل است که وقت خود را صرف معاشرت و دوستی با افراد منفی‌نگر، نا‌امید و غیر موفق نمی‌کنند. من جمله‌ای را به شما می‌گویم که بهتر است همیشه در هنگام انتخاب دوستان خود به آن دقت کنید. اگر می‌خواهید به فرد موفقی تبدیل شوید باید دوستان خود را از بین افراد موفق انتخاب کنید. انتخاب افرادی که برای رسیدن به موفقیت بی انگیزه و نا‌امید هستند نه تنها باعث اتلاف وقت شما خواهند شد بلکه می‌تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر روی حرکت شما به سوی موفقیت داشته باشد.

شبکه های اجتماعی

 

 

امروزه شبکه های اجتماعی به شدت در بین عموم مردم رواج پیدا کرده اند. اگر به اطراف خود نگاه کنید، افراد زیادی را می‌بینید که در طول روز چندین ساعت از وقت خود را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی دارای مزایا و معایبی است. برای مثال این شبکه‌ها ارتباط بین انسان‌ها را راحت‌تر کرده و حتی می‌تواند به عنوان ابزاری برای توسعه کسب و کار و رسیدن به موفقیت و نیز رسیدن به ثروت مورد استفاده قرار بگیرد. اما به طور کلی در کشور خودمان موضوعی که دیده می‌شود این است که افراد زیادی وجود دارند که تنها وقت خود را در این شبکه‌های تلف می‌کنند، بدون این که برای آن‌ها سود و منفعتی به همراه داشته باشد. اگر زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید را کنترل نکنید، مطمئن باشید که به صورت روزانه ساعاتی از وقت با ارزش خود را تلف کر‌ده اید. افراد موفق به خوبی این موضوع را درک می‌کنند. آن‌ها مراقب هستند که بیش از حد زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف نکنند.

صرف وقت برای نگرانی در مورد مواردی که کنترلی بر روی آن‌ها ندارند

در زندگی مسائلی وجود دارد که از کنترل شما خارج است. این یک واقعیت می‌باشد که در برخی از موارد نمیتوان هیچ کاری برای تغییر وضعیت یک مورد خاص انجام داد. صرف وقت برای فکر کردن به این موارد باعث اتلاف زمان خواهد شد. افراد موفق به خوبی این موضوع را یاد گرفته‌اند و به جای صرف وقت برای فکر کردن به موارد اینچننی بر روی مسائلی متمرکز می‌شوند که می‌توانند آن‌ها را انجام دهند. افراد موفق اگر با شرایط نا‌خواسته ناخوشایندی مواجه شوند که از اختیار آن‌ها خارج است، سعی می‌کنند وقت خود را صرف فکر کردن به کار‌هایی کنند که با انجام آن‌ها قادر خواهند بود، پیامد‌های این شرایط ناخوشایند را کنترل کنند. برای مثال زمانی که یک تاجر موفق با یک ضرر کاری نا خواسته و غیر قابل کنترل مواجه می‌شود به جای صرف وقت برای ناراحتی و فکر کردن به آن موضوع به این فکر می‌کند که چگونه می‌تواند با جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کارش این ضرر را جبران کند.

مدیریت زمان

خواب بیش از حد

 

 

 

واضح است که بدن انسان به طور طبیعی در طول شبانه ‌روز به مقداری خواب و استراحت نیاز دارد. اما افرادی هستند که به تنبلی عادت کرده‌اند و بیش ازحد نیاز بدنشان می‌خوابند. اگر شما بیش از حد نیاز بدنتان بخوابید، این کار سودی برای شما به همراه نخواهد داشت و تنها باعث اتلاف زمان شما می‌شود. افراد موفق بیش از نیاز بدنشان نمی‌خوابند. آن‌ها معمولاً سحر‌خیز هستند و بسیاری از آن‌ها قبل از این که دیگران از خواب بیدار شوند، برخی از کار‌های خود را انجام داده‌اند. افراد موفق می‌دانند که خواب اضافه تنها باعث از بین رفتن زمان با ارزش آن‌ها خواهد شد، زمانی که می‌تواند صرف اموری شود که در موفقیت آن‌ها تاثیر‌گذار است. البته باید به این نکته اشاره کنم که افراد موفق به کیفیت خواب خود اهمیت زیادی می‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند نکاتی را رعایت کنند که باعث شود، خواب با کیفیت‌تری داشته باشند. نکاتی که با رعایت آن‌ها می‌توان باعث افزایش کیفیت خواب شد، بهداشت خواب نامیده می‌شود.

شبکه های اجتماعی کارهایی که انسان‌های موفق وقت صرف آن نمی‌کنند

حسرت برای اشتباهات گذشته

افراد موفق نیز مانند سایر افراد در طول زندگی خود دچار اشتباهاتی شده‌اند. اما نکته مهم اینجاست که این افراد وقت خود را برای حسرت خوردن در مورد اشتباهات گذشته تلف نمی‌کنند. البته افراد موفق از اشتباهات گذشته خود درس می‌گیرند و آن‌ها را تبدیل به تجاربی ارزشمند برای آینده می نماییند اما آن‌ها وقت خودشان را برای حسرت خوردن و سرزنش خود در مورد یک اشتباه تلف نکرده و به جای این موضوع به فکر فرصت‌هایی هستند که می‌توانند در آینده برای خود ایجاد کرده و از آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از افراد همواره حسرت اشتباهاتی را می‌خورند که در گذشته مرتکب شده‌اند. مطمئناً حسرت خوردن شما باعث نخواهد شد که زمان به عقب برگردد اما علاوه بر اتلاف وقت شما در زمان حال می‌تواند، باعث شود که شما تمرکز خود را برای استفاده از فرصت‌هایی که در آینده به سراغ شما می‌آید از دست بدهید.

برنامه‌ریزی ثروت حسرت خواب بیش از حد رسیدن به موفقیت

انجام کار‌ها بدون برنامه‌ریزی

 

 

افراد موفق به خوبی این نکته را درک کرده‌اند که انجام کار‌ها بدون برنامه‌ریزی باعث اتلاف زمان با ارزش آن‌ها خواهد شد. به عبارت دیگر میتوان گفت که افراد موفق وقت خود را صرف انجام کار‌های بدون برنامه‌ریزی نمی‌کنند. برای مدیریت زمان بهتر و رسیدن به موفقیت نباید وقت خود صرف انجام دادن کار‌ها، بدون برنامه‌ریزی کنید. بسیاری از افراد موفق هستند که بعد از بیدار شدن از خواب یک برنامه مشخص برای انجام کار‌هایشان در طول روز تنظیم می‌کنند و معمولاً برای این کار لیستی تهیه کرده تا هر کار را در زمان مشخص و مناسب خودش انجام دهند. اینکار باعث می‌شود آن‌ها تا حد زیادی از سردرگمی و اتلاف زمان در طول روز دوری کنند.

6 کلیدهای طلایی مدیریت زمان در یک روز انسانهای موفق

مقایسه مداوم با دیگران

شما می‌توانید از کار‌هایی که دیگران انجام می‌دهند الهام بگیرید و حتی به نکات ضعف و قوت کارهای دیگران توجه کرده و از آن‌ها برای انجام بهتر کار‌های خودتان استفاده کنید. اما اگر بخواهید به طور مداوم وقت خود را صرف مقایسه خود با دیگران بکنید، مطمئناً تصمیم درستی نگرفته‌اید. افراد موفق این موضوع را می‌دانند و از توجه بیش از حد به کار‌های دیگران و مقایسه خود با دیگران خود‌داری می‌کنند. افراد موفق می‌دانند که انسان‌ها دارای توانایی‌های متنوعی هستند و صرف زمان برای مقایسه مداوم خود با دیگران سودی برای آن‌ها نخواهد داشت. آن‌ها به جای صرف زمان بر روی کار‌هایی که دیگران انجام می‌دهند به این موضوع پی برده‌اند که مهم‌ترین چیز برای رسیدن به هدف تمرکز بر روی خودشان است.

برنامه‌های تلویزیون

 

 

 

امروزه صرف وقت برای دیدن برنامه‌های مختلف تلویزیون به یک موضوع عادی در بین عموم مردم تبدیل شده است. اگر به اطراف خود نگاه کنید عده زیادی را می‌بینید که بعد از اتمام کار روزانه در جلوی تلویزیون می‌نشینند و به مدت چند ساعت برنامه‌های تلویزیون را نگاه می‌کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، می‌خواهم یک سوال از شما بپرسم؛ به این صورت که دیدن برنامه‌های تلویزیونی چقدر به حرکت شما به سوی موفقیت کمک می‌کند؟ واقعیت این است که اکثر برنامه‌هایی که شما می‌بینید تاثیر چندانی در این زمینه ندارند. البته من هم موافقم که در طول روز باید زمانی را برای استراحت و تفریح خود در نظر بگیرید اما به نظر شما صرف ۴-۵ ساعت زمان برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی باعث اتلاف زمان با ارزشتان نمی‌شود؟ افراد موفق به خوبی این نکته را می‌دانند و وقت زیادی را برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی صرف نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که این وقت می‌تواند صرف کارهایی شود که به آن‌ها برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر کمک می‌کند.

بهانه تراشی

 

 

افراد موفق مسئولیت زندگی خود را بر عهده گرفته‌اند و این موضوع را قبول دارند که مهم‌ترین عامل برای موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌های آن‌ها خودشان هستند. این افراد زمانی که با مشکلی مواجه می‌شوند، وقت خود را برای انداختن تقصیر به گردن دیگران و بهانه‌تراشی هدر نمی‌دهند و در مقابل برای پیدا کردن راه‌‌حلی در جهت رفع مشکل تمرکز می‌کنند. اما در مقابل عده بسیاری هستند که وقت زیادی را صرف این موضوع می‌کنند و عدم موفقیت و مشکلات خود را به گردن دیگران بیاندازند. اگر شما هم جزء این افراد هستید باید به شما بگویم که این کار هیچ سودی برای شما به همراه نخواهد داشت و تنها باعث اتلاف زمان شما خواهد شد.

نتیجه‌گیری

یکی ازمهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌تواند شما را به اهداف مهمی که دارید برساند، مهارت مدیریت زمان است. فرقی نمی‌کند که شما می‌‌خواهید یک تاجر موفق باشید و یا در زمینه علمی به درجات بالایی برسید به هر حال اگر توانایی مدیریت زمان را نداشته باشید شانس شما برای موفقیت کمتر خواهد شد. در این مقاله به برخی از کار‌ها و مواردی پرداختیم که به طور معمول افراد موفق وقت خود را صرف انجام و پرداختن به آن‌ها نمی‌کنند. افراد موفق کسانی هستند که مسیر موفقیت را طی کرده‌اند و دقت و توجه به عادات و رفتار‌های آن‌ها می‌تواند، کمک کند که انسان بتواند عادات خود را اصلاح کرده و شبیه به یک فرد موفق رفتار کند. اگر می‌خواهید که زمان با ارزش خود را مدیریت کنید یکی از مهترین اقدامت برای رسیدن به این مهم این است که از انجام کار‌هایی که نقش مثبتی در جهت رسیدن شما به موفقیت ندارند، خودداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.