در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای می خواهم بگویم که چگونه رویای افراد را تشخیص دهید.
در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که در تیتر و متن تبلیغ باید به چه مواردی اشاره کنید تا مخاطب را کنجکاو کند و ادامه متن را بخواند . مواردی را می گویم که ذهن شما باز شود و آن ها را در ذهنتان دسته بندی کنید و سریع به سراغ همان انگیزاننده بروید و دیگر برای اینکه چه بگویید مشکلی نداشته باشید و فقط می ماند خلاقیت درلغات و جمله بندی و قدرت بیان در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که چگونه متن و تیتر شما به مخاطب تصویر دهد و جذاب و برانگیزاننده باشد.
برای اینکه تمام مزایایی که مخاطب قرار است از محصول ما بدست آورد و اینکه بگوییم در چه جنبه هایی از زندگی به او کمک می کند، را مشخص کنیم و آن را در تیتر و متنمان بیاوریم مراحل زیر را طی کنید.
به چه نتیجه ای از تبلیغمان می خواهیم برسیم؟
در واقع می خواهیم در تبلیغ ذهن مشتری با تصویری که در تیتر یا متنمان ایجاد کنیم درگیر شود.
برای اینکه ذهنمان متمرکز به خواسته و پیدا کردن هدف شود و ذهن مخاطب را با تیتر خود مشغول کنیم این دو جای خالی ها را پر کنید و در آخر از خود بپرسید آیا مخاطب به این تصویر یا حس رسیده است؟یا نه؟
می خواهیم تصویر …. در ذهن مشتری ایجاد شود.
می خواهیم مشتری تصویر …… را از خود بدست اورد.
برای بدست آوردن تصویرواضح و شفاف مراحل زیر را طی کنید.
محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟
آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ ترکنید؟
در هنگام تبلیغ نویسی همیشه به این موضوع فکر کنید که شما قرار است این کار را برای جذب مشتریان انجام بدهید پس باید به مواردی بپردازید که از دید مشتری دارای اهمیت است و میتواند به شما برای رسیدن به هدف خود کمک کند یکی از اشتباهات رایج تبلیغ نویسان این است که بیش از حد به مسائلی میپردازند که برای خودشان دارای اهمیت است. سعی کنید زمانی که به ویژگیهای محصول خود میپردازید از جملات کوتاه و هدفمند استفاده کنید. استفاده از جملات طولانی و یا توضیح بیش از حد در مورد یک محصول میتواند تاثیر منفی بر تبلیغ شما داشته و شما را از اهداف خود دور کند. زمانی که شما با استفاده از جملات کوتاه در مورد ویژگی محصول خود توضیح میدهید مخاطب راحت تر میتواند ان را درک کند.
محصول شما کدامیک از این ابزار ها را در اختیار دارد؟
افزایش درآمد – افزایش سرعت – کاهش هزینه – ایجاد فرصت جدید- راحتی – سادگی – چیزی دست نیافتنی – اطمینان – کیفیت – سود بیشتر – اندازه – زیبایی _ اعتماد به نفس
حس مفید بودن رشد و پیشرفت روابط دوستان و آشنایان ساخت تبلیغات
در چه زمینه هایی در انسان ها می توانیم انگیزه بدهیم؟ انگیزاننده آنها چیست؟
سلامتی – روابط خانواده – روابط دوستان و آشنایان – دراجتماع – در محل کار
شامل چه مکانهاییست؟ در چه مکان هایی آن حس ها را بدست می آورند ؟
هر کدام ازاین ابزار ها در هر کدامیک از انگیزاننده ها ، مکان ها چه تاثیری می گذارد؟
چگونه تبلیغ بنویسیم؟ چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ حس شنیده شدن
حس بهتر بودن- حس دیده شدن-حس ارزشمند بودن – حس شنیده شدن- حس مفید بودن – حس عشق – حس بهترین بودن و برتر بودن- احساس امنیت – احساس راحتی – احساس خاص بودن – احساس کامل بودن – در حال بهتر شدن- احساس برنده بودن – احساس مدیریت و توانمند بودن – احساس قدرت مثلا حرفشون برش داره – احساس زیبایی- احساس موفقیت – احساس سلامتی – احساس دارابودن (نقطه مقابل احساس ضف و نیاز) – احساس اطمینان و اعتماد
ارزش ارزش افراد اصول تبلیغ نویسی افزایش درآمد افزایش فروش انگیزاننده
سعی کنید زمانی که اقدام به تبلیغ نویسی میکنید مخاطبان را در مقابل خود تصور کنید. سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که اگر مخاطبان در مقابل شما قرار داشتن نیز بدین صورت با انها صحبت میکردید. سعی کنید گاهی اوقات نقش مشتریان خود را بازی کنید و از دید آنها به تبلیغی که نوشتید نگاه کنید. ببینید با خواندن تبلیغاتان چه حسی به سراغ شما میآید. سعی کنید تبلیغ خود را از دید یک بازدید کننده عادی ببینید. علاوه بر این شما میتوانید از افراد عادی بخواهید تبلیغ شما را ببینید و سپس از انها بپرسید که چه حسی به آنها دست داده است. اینکار میتواند به شما کمک کند تا احساسات مشتریان خود را بعد از دیدن تبلیغی که نوشته اید بهتر درک کنید. آیا تبلیغ شما میتواند احساساتی مانند احساساتی که در پاراگراف قبلی ارائه شد را به مشتریان شما منتقل کند؟
آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای احساس امنیت احساس کامل بودن
ارزش های آنها شامل : پول – زمان- سلامتی – رشد و پیشرفت – عشق – توجه و دیده شدن – تاثیر گذاری – کیفیت – راحتی- آرامش – روابط – مهم بودن – مفید بودن – یادگیری و یا ارزش ها نیت پنهان مخاطبان ما هستند. در واقع آنها وقتی از محصول یا خدمات ما استفاده می کنند که یکی از ارزش های آنها حفظ شود.و شما باید در محصولتان ارزشی را پیدا کنید که برای آن دسته از افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کند برای آنها اولویت داشته باشد.
محصول شما با استفاده از این ابزار ها چه حسی را به مشتری می دهد؟ کدام ارزش اورا براورده می کند؟ چگونه ؟ یعنی از چه روش و راه و شیوه ای آن حس را به آنها می دهد و آن ارزش را برآورده می کند؟
از هر کدام از ویژگی ها چه حسی می خواهد ومحصول ما چگونه آن حس را به مخاطب می دهد؟محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟
آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ ترکنید؟
هرچه بیشتر بتوانید چنین ارزش هایی را با تبلیغ نویسی خود معرفی کنید شانس شما برای موفقیت بر رقیبانتان بیشتر خواهد شد. شما باید به بهترین شکل محصولی که میخواهید در مورد آن تبلیغ نویسی کنید را بشناسید. برای موفقیت لازم است که ویژگی های مثبت آن را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کنید.
برای مثال قیمت مناسب یکی از اهدافی است که خریداران به دنبال آن هستند. اگر قیمت محصول شما نسبت به محصولات مشابه پایینتر است باید در تبلیغ نیسی خود به معرفی این ویژگی بپردازید و یا از تخفیفاتی برای آنها بگوییید که شما برای ارائه محصولات خود در نظر گرفته اید. اگر شما بتوانی در تبلیغ نویسی خود به مشتری بفهمانید که میتواند با خرید محصول شما به چند هدف مهم خود مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا، دسترسی سریع و … برسد شانس بسیار زیادی در تبلیغ نویسی و در نتیجه موفقیت آن کسب و کار خواهید داشت.
چگونه مخاطب را برانگخته کنیم طوری که بگوید همین الان هر چقدر هست می پردازم و حتی اگرهم پول ندارد برود جور کند؟
مثالی از بلد کردن و پررنگ کردن و بزرگ تر کردن در ذهن مخاطب را در زیر آورده ام.
مثلا:رستوران نامی ۴ متر زیر زمینه.
این جمله در ابتدا این حس را به شما می دهد که این رستوران ۴ طبقه زیر زمین است ولی ذهن شما آن را بلد می کند و ۴ متر را ۴ طبقه تصور می کند.
چه کلماتی و چه نوع جمله بندی ای آنها را برانگیخته تر می کند و ذهن آنها را فقط متمرکز خواستشان قرار می دهد؟ یعنی چگونه ذهن آنها را به آن تصویر و رویا محدود کنیم؟
آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای میخوانیم چه کار کنیم که موانع خرید در ذهن آنها کوچک شود؟باید آن موانع را بسیارجزیی نشان دهیم. موانع باید در ذهن مخاطب بسیار کوچک شود و رویا بزرگ یعنی ارزش محصول بالا برود . موانع چیزهایی است که مانع خرید مخاطب از محصولات شما می شود مثل پرداخت پول ، راه و روش تهیه ی محصول ، زمان دسترسی ، عادت به محصولات مشابه دیگر.چه کار کنیم که خواسته و تصویر و انگیزاننده پر رنگ تر شفاف تر ، بزرگ تر و خاص تر باشد؟مثلا بگوییم در تند خوانی تمرینات کنجکاو کننده ذهن داریم.
خب باید از خودتان بپرسید که وقتی ذهن کنجکاو شود چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز هایی بدست می آوریم و چه سودی دارد؟حالا محصول یا خدمات شما کدام یک از این ارزشها و حس های را به آنها می دهد یا کدام از این حس ها را در آنها ایجاد می کند؟مهم ترین نکته ای که وجود دارد برای اینکه بدانید جمله شما به چه میزان تاثیر گذار است این است که آیا مخاطب می تواند به شما اعتماد کند؟چگونه احساس اعتماد مخاطب را جلب کرده اید؟جمله ی شما به میزان قاطعیت شما در مورد محصول یا خدماتتان بستگی دارد.چگونه قاطعیت را در جملاتتان نشان داده اید؟بعد از بررسی این سوالات می توانید از تاثیر گذار بودن تبلیغی که نوشتید مطمین شوید.
شاید این مراحل کمی طولان به نظر بیاید اما بعد از ۷ بار تمرین کاملا در ذهنتان می نشیند و ذهنتان به گور خودکار و سریع و در عرض چند ثانیه تمام این مراحل را طی می کند.
مغز انسان چگونه کار میکند ؟ در این مقاله تصمیم گرفتیم مطالبی را آموزش دهیم که درک کنید مغز انسان چگونه کار میکند ؟ تا روش های تقویت حافظه که مربوط به مغز است را بکار بگیرید. باید بدانید یکی از اعضای بدن انسان که فعالیت های بسیار پیچیده ای را انجام می دهد و با تمام اندام های بدن در ارتباط می باشد مغز است.
در این راستا تحقیقات فراوانی توسط محققین مختلف انجام شده است تا بفهمند که مغز انسان چگونه کار میکند. در واقع مغز انسان از یک ظرفیتی برخوردار است که هر لحظه این ظرفیت در حال فعالیت می باشد، به عبارت ساده تر خود مغز این ظرفیت را پر می کند این حالت وقتی رخ می دهد که ما اطلاعاتی به مغز ارسال نکنیم و به صورت آگاهانه تصمیم برای انجام کاری نگیریم. بنابراین اگر ما برای مغز هدف و تکلیفی مشخص نکنیم و به صورت آگاهانه اطلاعات به آن وارد نکنیم خود مغز به صورت کاملا خودکار با استفاده از یکی از حواس پنجگانه ظرفیت خالی خود را پر می کند. پس برای تمرکز ذهن بالاتر باید از مغز استفاده کنیم و از آن کار بکشیم مثلا در روش صحیح مطالعه یکی از بهترین راه های افزایش تمرکز، آموزش تندخوانی و استفاده از روش های تند خوانی می باشد.
نکته: زمانی مغز از پر کردن ظرفیت خالی خود دست بر می دارد که خودمان فرمان دهیم که این فعالیت خاص را انجام دهد و تمرکز ذهن خود را روی آن موضوع بگذاریم.
در واقع مغز از دو نیمکره تشکیل شده است نیمکره چپ مغز و نیمکره راست مغز. افرادی می توانند بسیار موفق باشند که از دو نیمکره ی مغز خود به طور یکسان و همزمان استفاده کنند. بنابراین باید ابتدا مشخص کنید که چپ مغز یا راست مغز هستید سپس هر کدام از قسمت ها که ضعیف تر بود را تقویت کنید تا قادر باشید از هر دو طرف مغزتان به طور همزمان استفاده کنید.
این نیمکره مسئول حرکات و اعمال قسمت چپ بدن می باشد. تمام تصویرهایی که یک فرد قادر به دیدن آن می باشد از طریق همین نیمکره دریافت می شود. اگر بخواهید مسئله یا معمایی را حل کنید و یا در اموری خلاقیت از خود نشان دهید و از ایده های نو استفاده کنید از این نیمکره بهره می برید.
کسانی که معمولا به فکر روش جدید برای بهبود زندگی خود هستند و به این مسئله فکر می کنند از نیمکره راست مغزشان استفاده می کنند.به این علت که دیدن تمام تصاویر مربوط به نیمکره سمت راست مغز است پس تصویرهایی که در خواب می بینیم و تشخیص رنگ ها و صدا ها از هم نیز به عهده این نیمکره از مغز است.
کسانی که دائم به فکر این هستند که در زندگی کاری انجام دهند تا پیشرفت کنند در واقع افرادی خیال پرداز می باشند که از ایده های خلاقانه استفاده میکنند در نتیجه تمام این افراد از نیمکره سمت راست خود استفاده می کنند. نیمکره سمت راست مغز مسئول درک موسیقی و حرکات ورزشی می باشد بنابراین هر چه نیمکره سمت راست مغزتان قوی تر باشد توانایی درک موسیقی در شما بیشتر است و حرکات ورزشی بیشتری می توانید انجام دهید.
از حواس پنجگانه حس لامسه مربوط به این نیمکره می شود و جایگاه تصویر سازی اطلاعات و اشیاء هم در نیمکره راست مغز انجام می شود. نکات کلی توسط این نیمکره پردازش می شود و این نیمکره به جزئیات نمی پردازد. مسائلی که مربوط به نظم و انظباط می شود به این نیمکره مربوط نخواهد شد. پس اگر نیمکره راست شما فعال تر از نیمکره چپتان است مطمئنا شما انسان بی نظمی هستید. بنابراین توانایی انجام مدیریت در فعالیت های خود را به طور قوی نخواهید داشت.
کسانی که نیمکره راست فعالی دارند بیشتر از ضمیر ناخودآگاه و حافظه بلند مدت خود استفاده می کنند. این افراد وقتی خوب کار می کنند که در حالت ریلکس و آرامش باشند. این افراد مطالب را بطور مستقیم دریافت می کنند و نیازی به تکرار زیاد مطالب نیست.
این نیمکره مسئول حرکات و اعمال قسمت راست بدن می باشد. نیمکره سمت چپ به این علت که قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را دارد و این مسئولیت بر عهده ی آن است در درس هایی مانند ریاضیات و فلسفه بیشتر از این نیمکره استفاده می شود. نیمکره سمت چپ مربوط به جایگاه تجزیه و تحلیل می باشد. افرادی که چپ مغز هستند اهل بحث و گفتگو هستند و نمی توانید به آسانی آنها را قانع کنید. چپ مغزها برای نظم و انضباط در کارها اهمیت فوق العاده ای قائل می شوند و با تنوع در کارها و بکارگیری ایده های ناب موافق نیستند.
نیمکره چپ مغز ظرفیت انتقاد را ندارد و افرادی که نیمکره سمت چپ فعالی دارند به هیچ عنوان قدرت تحمل انتقاد را ندارند. این نیمکره به علت اینکه عاشق نظم و انظباط می باشد در انجام امور، کارها را اولویت بندی می کند. به این علت که قدرت تحلیل مسائل در نیمکره سمت چپ بسیار بالا است باید برای سخنرانی این نیمکره را فعال تر کنید. اگر با مشکلات مواجه شوید برای رسیدن به راه حل های مناسب از این نیمکره نمی توانید استفاده کنید.
کسانی که نیمکره چپ فعالی دارند بیشتر از ضمیر خودآگاه و حافظه کوتاه مدت خود استفاده می کنند. این افراد تحت فشار و استرس عملکرد بهتری دارند. یادگیری در این افراد با تکرار مطالب و اطلاعات انجام می شود.
نیمکره های مغز انسان وظایف نیمکره راست مغز
اگر هر دو نیمکره مغز فعال شود عملکرد مغز حداقل ۵ برابر بهتر می شود ، مسائل را بهتر حل می کنید و قدرتمند تر ظاهر می شوید. افراد در شرایط عادی از یکی از نیمکره های مغز خود بیشتر استفاده می کنند اگر از دو نیمکره مغز استفاده شود نابغه می شوید. اکثر نوابغ دنیا از هر دو نیمکره خود استفاده می کردند. یکی از روشهای ساده برای فعال کردن نیمکره ای که کمتر فعال است این است که قسمت مخالف بدن را به کار گیرید و برای متعادل سازی کارهای مربوط به نیمکره مخالف را انجام دهید مثلا شخصی که دچار افسردگی است فشار بر روی نیمکره راست آن بسیار زیاد است بنابراین برای فعال شدن نیمکره دیگر خود بهتر است معمایی حل کند یا مشغول بازی فکری شود تا این فشار متعادل شود.
عملکرد نیمکره راست و چپ مغز قسمت های مغز کار مغز چیست؟
یکی از راه های فعال سازی مغز، توانایی استفاده کامل از دو دست است.
اگر بتوانید بهراحتی از هردو نیمکره مغز خود استفاده کنید، بهعنوان یک راست مغز میتوانید خارج از چهارچوبهای همیشگی فکر کنید و در حل مشکلات، بازاریابی و مدیریت ، خلاقیت بیشتری خواهید داشت و با استفاده از نیمکره چپ مغزتان میتوانید در مذاکرات تجاری کسبوکارتان، کار با اعداد و ارقام، افزایش سرمایه و پروژههای ساختوساز با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنید.
برای اینکه یک فرد موفق در جامعه محسوب شوید، سعی کنید هر دو نیمکره مغزتان را با هم تقویت کنید و به طور یکسان پیشرفت دهید. به طور مثال می توانم آلبرت انیشتین را یاد آوری کنم که هم در زمینه هنر بسیار فعال بود که مربوط به نیمکره سمت راست می شود و هم در زمینه ریاضیات و فیزیک که مربوط به نیمکره سمت چپ مغز می باشد و در واقع در زمینه ی ویالون زدن به چنان مهارتی رسیده بود که در کنسرت ها شرکت می کرد.
تقویت نیمکره راست مغز چگونه مغز انسان کار میکند عملکرد مغز
۱- ریتم
۲- مسیریابی
۳- خیالپردازی
۴- خلاقیت
۵- هنر
۶- تصور
۷- هوشیاری کلی
۸- موسیقی
استفاده همزمان از دو نیمکره مغز تفاوت نیمکره راست و چپ مغز
۱- استفاده از کلمات
۲- منطق
۳- اعداد
۴- نظم و ترتیب
۵- محاسبات خطی و پشت سر هم
۶- تحلیل کردن
۷- هدفمند بودن
به خود اجازه خیالپردازی و رویا بافی بدهید.
نقاشی و طراحی کردن را بیاموزید.
رمان بخوانید و داستان را به صورت تصویر در ذهن خود مرور کنید.
گاهی بچه گانه فکر کنید و به کودک درون خود اهمیت دهید.
در یک کلاس آموزشی مانند آشپزی یا نقاشی شرکت کنید.
از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.
جدول حل کنید.
پازل و شطرنج بازی کنید.
برای کارهای روزانه خود برنامه ریزی کنید.
سخنوری و کنفرانس دادن را تمرین کنید.
در طبیعت برای لذت بردن از حس شنوایی خود هم استفاده کنید.
برای موفقیت اولا باید بدانید که مغز انسان چگونه کار میکند و ثانیا تمرینات لازم برای تقویت آن نیمکره ای از مغزتان که ضعیف است را انجام دهید تا هر دو نیمکره شما در فعالیت ها به طور همزمان و در یک سو کار کنند. این که مغز انسان چگونه کار می کند، به نیم کره هایش برمی گردد. نیمکره ی راست بیشتر جایگاه احساس و نیمکره ی چپ بیشتر جایگاه منطق است.
سلام عرض میکنم خدمت شما دوستان عزیز و تمامی اعضای کلوپ میلیاردرها خیلی خوشحالم که در قسمت کلوپ میلیاردرها با شما همراه هستم. یک روش برای ایجاد درآمد غیر فعال چگونه می توانیم درآمد غیر فعال داشته باشیم؟؟ در این مطلب آموزشی به شما آموزش میدهم که چگونه می توانید برای خودتان درآمد غیر فعال ایجاد کنید.در واقع نه تنها درآمد غیر فعال ایجاد کنید بلکه هم درآمد غیر فعال ایجاد کنید هم اعتبارر خودتون رو نسبت به رقبا و حتی در بین اطرافیان خود افزایش دهید.
درامدزایی غیر فعال پرسود درامدزایی غیر فعال خوب درامدزایی غیر فعال موثر
در هر بیزینس و کسب و کاری که هستید با استفاده از این شیوه میتوانید علاوه بر اینکه برای خود درآمد فعال ایجاد میکنید باعث افزایش اعتبار خود نیز بشوید. به زبان ساده تر باید بگویم میخواهم امروز به شما شیوه ای را بگویم که با استفاده از ان میتوانید برای خود درامد و اعتبار کسب کنید. و این شیوه این است که شما میتوانید برای خودتان یک کتاب تالیف کنید. بدین معنا که هر کدام از شما عزیزان که در کلوپ میلیاردرها هستید یا یک مهارت خیلی خاص دارید و یا یک بیزینس و کسب و کار دارید. پس میتوانید همین علمی را که در آن حرفه ای هستید را به یک کتاب تبدیل کنید.
درآمد درآمد خوب درآمد غیر فعال درامدزایی غیر فعال
دوستان من متوجه شده ام که افرادی که در کشور ما کتاب تالیف کرده اند نسبت به افراد دیگر بسیار افراد خاصی هستند. 95% افراد وقتی متوجه میشوند که شما کتاب تالیف کرده اید نوع دیدگاه و نگاهشون نسبت به شما فرق خواهد کرد از این جهت این صحبت را میکنم که بارها در نظرسنجی هایی که در کلاس های خود داشتم این موضوع را از افراد پرسیدم و واقعا همین حس را داشتند. درآمد غیر فعال برخی از افراد این احساس را دارند که اگر شما یک کتاب تالیف کرده باشید انگار شما یک دکترا دارید. در واقع تالیف کتاب نشان میدهد که شما در یک زمینه تخصص بالایی دارید و این موضوع میتواند هم به شما اعتبار دهد و هم برای شما کسب درآمد کند. پس شما میتوانید برای خود درامد غیر انفعالی ایجاد کنید.
یک بار کتاب را مینویسید. سعی کنید این کتاب عالی باشد و من در آینده در این مورد صحبت میکنم که چگونه میتوان در مدت دو ماه و روزانه به صورت 3 ساعت بتوانید یک کتاب 130-140 صفحه ای برای خود داشته باشید. کتاب برای شما یک درامد غیر انفعالی است چرا که یک بار زحمت میکشید به مدت چند ماه تجربه کل زندگیتان را در مورد یک مهارت خاص و یا کسب و کار خود تبدیل به یک کتاب میکنید.
این کار اعتبار شما را در نزد مشتریان، رقبا، اطرافیان و خانواده افزایش داده و هم میتواند برای شما درامدزایی داشته باشد این درامد به صورت غیر فعال است چرا که از این به بعد کتاب شما به فروش میرسد و شما میتوانید پول به دست بیاورید. هم بارها این پیشنهاد را به دوستان خود در دورهای آموزشی دادم و آنها توانستند یک در آمد غیر فعال برای خود ایجاد کنند. ازتون میخام ویدیئو زیر را با دقت مشاهد کنید موفقیت یک اراده می خواهد.
خیلی خوشحالم که با شما کار میکنم. امیدوارم از مطلب امروز لذت برده باشید امیدوارم در هر کجای ایران و در هر پله ای از زندگیتان که هستید شاد وو پیروز سربلند باشید.
ازتون میخام ویدیئو زیر را با دقت مشاهد کنید
انگیزش کارکنان در واقع عاملی است که رفتار کارکنان را جهت می دهد. عواملی که باعث اینجاد انگیزش کارکنان می شود درواقع نیازها، شناخت ها و هیجانات فرد می باشد. اگر بتوانیم این عوامل را در بین کارکنان به درستی شناسایی کرده و رفتار مناسبی برای آنها داشته باشیم به خوبی می توانیم نیروهایی داشته باشیم که حداکثر ظرفیت کاری خود را برای تحقق اهداف سازمان به کار می برند و برعکس اگر نتوانیم عوامل انگیزش کارکنان و افراد را به درستی بشناسیم هرگز نخواهیم توانست کسب و کار پویایی داشته باشیم و حتی برای پیشرفت و سیستم سازی نیز با مشکلاتی بسیار جدی مواجه خواهیم شد.
انگیزش انگیزش افراد انگیزش در سازمانان گیزش در کارکنان
انگیزش عاملی است که اعتماد به نفس افراد را بالا برده و آنان را برای خلق ایده های نو ترغیب می کند. انگیزش به کارکنان حرکت و جهت می دهد و آنان را برای تحقق اهداف بزرگتر ترغیب می کند.انگیزش کارکنان عاملی است که یادگیری، رشد، شخصیت و هیجان افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
اگر عوامل ایجاد انگیزه را در کارکنان به درستی بشناسیم می توانیم قدرت یادگیری آنان را افزایش داده و تمایل آنها برای یادگیری را در آنها خواهیم دید، زمینه رشد فردی و اجتماعی و روانی را در آنها ایجاد خواهیم کرد، بخش اعظم شخصیت شناسی افراد را انگیزه شکل می دهد، میل افراد برای تامین نیازهایش سبب شکل گیری شخصیت وی می شود هرچه از تامین نیازهای اولیه و حیوانی فراتر رود وخود را برای برطرف کردن درجات عالی نیازهای انسانی آماده کند شخصیت والاتری خواهد داشت. انگیزه رابطه مستقیمی با هیجانات فرد دارد.
انگیزش در مدیریت انگیزش سازمانان گیزش کارکنان اهمیت انگیزش کارکنان
اینکه افراد حالتی خوشایند یا ناخوشایند از خود نشان می دهند همگی به میزان انگیزش آنان بستگی دارد. در واقع میزان پویایی یک سازمان به میزان انگیزش کارکنان آن سازمان بستگی دارد. در تحقیقاتی که ویلیامز جیمز انجام داده است حاکی از آن است که در سازمان هایی که از کارکنان ساعتی استفاده می کنند کارکنان ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت کاری خود را برای کاری ارائه می دهند تا از سازمان مربوطه اخراج نشوند در حالیکه اگر بتوانیم انگیزش کاری را در این افراد ایجاد کنیم خواهیم توانست ازا ۸۰ الی ۹۰ درصد ظرفیت کاری آنان استفاده کنیم.
روش های ایجاد انگیزش در سازمان عوامل ایجاد انگیزش در سازمان
همانطور که گفته شد منشا پیدایش انگیزش در افراد نیازهای آنان می باشد. طبق نظریه ی مازلو در ارتباط با نیازهای افراد سطوح مختلفی را در نظر گرفته است که اگر میخواهید انگیزش را در افراد به وجود آورید باید سطح نیازهای آنان را بشناسید. همه ی افراد به طور یکسان برانگیخته نمی شوند و هریک در سطحی از نیازها قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. هرم نیازهای مازلو به شرح زیر است
عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمانها مازلو هرم مازلو
در پایین ترین سطح این هرم ابتدایی ترین نیازهای انسان وجود دارد. نیازهای اولیه همچون نیاز به خوراک، پوشاک و مسکن از جمله ی این نیازها می باشد. در این سطح از انگیزش کارکنان برای رفع این نیازهای خود انگیزه ی کارکردن پیدا می کنند.
پس از نیازهای اولیه نیاز به امنیت قرار دارد. امنیت شغلی، ترفیع شغلی، ایمنی محیط کاری از جمله موارد امنیت می باشد که کارمندان را مجاب به کارکردن می کند. این سطح از انگیزه کارکنانی را مجاب می کند که امنیت شغلی برای آنان اهمیت ویژه ای داشته و از لحاظ نیازهای اولیه ارضا شده اند.
داشتن روابط دوستانه با دیگران و همچنین نیاز به پذیرفته شدن از سوی دیگر همکاران از جمله نیازهای اجتماعی افراد می باشند. افراد پس از آنکه در تامین نیازهای اولیه خود مشکلی نمی بینند و همچنین در یک محیطی با ثبات به کار خود ادامه می دهند نیاز به برقراری روابط با افراد را در خود حس می کنند و اگر این نیاز آنان برطرف نشود دست به کارهایی می زنند تا هرطوری هست این نیاز خود را تامین کنند. از جمله این کارها غیبت در محیط کار جهت گپ زدن با همکاران خود در بخش های دیگر می پردازند. این افراد می خواهند مورد پذیرش باشند و با برقراری ارتباط موثر با دیگران در جهت ارضای این نیاز خود برآیند.
احترام یعنی نیاز به عزت نفس و داشتن شان و منزلت در چشم دیگران. نیاز به احترام با اعتماد به نفس ، حرمت نفس و موفقیت ارضا می شود. ما به عنوان مدیریت سازمان باید محیطی را برای افراد ایجاد کنیم که ضمن افزایش اعتماد به نفس افراد بتوانیم این افراد را در جهت استقلال نفس هدایت کنیم به گونه ای که این افراد خود را وابسته به ما ندانند و بتوانند زمینه ی پیشرفت خود را ایجاد کنند. گاهی نیاز است با دادن تصحیلات ویژه به این افراد زمینه ی ادامه تحصیل این افراد را ایجاد کنیم تا آنان بتوانند عزت نفس بدست آورده و به سوی اهداف عالی گام بردارند
افراد دوست دارند نیازهای درونی خود را شناخته و آنان را شکوفا کنند. برای این منظور ما باید محیطی را در سازمان خود ایجاد کنیم که افراد بتوانند ایده های ناب خود را به آسانی مطرح کنند و برای این ایده های نو ارزش قائل باشیم. باید سیستم ارزیابی را در سازمان ایجاد کنیم که افرادی را که ایده های خلاقانه و سازنده مطرح می کنند مورد تشویق قرار گیرند و به این ترتیب می توانیم پویایی و حرکت را در سازمان خود ایجاد کنیم.
برداشتی که از هرم مازلو می شود این است که افراد در سطوح مختلف نیازها قرار دارند. به عنوان مثال کارمندان ساده را می شود با میزانی اضافه حقوق انگیزه ی کافی به آنان داد تا از حداکثر ظرفیت کاری خود استفاده کنند ولی مدیران میانی به اضافه حقوق نیازی ندارند و آنان ممکن است نیاز به روابط اجتماعی و خود شکوفایی داشته باشند و آنان را با دعوت در جلسات مهم شرکت انگیزه لازم را برای آنان ایجاد کنیم. باید سطوح نیازهای مختلف افراد را بشناسیم و با توجه به نیازهای هریک از افراد بتوانیم راهکارهای انگیزشی در آنان را ایجاد کنیم.
چیزی که در این مقاله به آن رسیدیم این است که انگیزش کارکنان مهمترین عامل رشد ظرفیت کاری کارکنان در یک سازمان می باشد. سازمان هایی که به انگیزش کارکنان خود اهمیت می دهند کسب درآمد آنان بسیار راحتتر از سازمان هایی است که هدف آنان تولید و فروش می باشد. می دانیم که مهمترین عامل رشد یک سازمان کارکنان آن سازمان می باشند بنابراین برای اینکه بتوانیم نوابغ را بین خود داشته باشیم و سازمانی را داشته باشیم که برند آن بر سر زبان ها بیافتد باید محیطی را ایجاد کنیم که بهترین ها را بتوانیم در مجموعه خود نگه داریم.
جذب نوابغ آسان است ولی آن چیزی که برای ما ثروت را به ارمغان خواهد آورد حفظ آنان می باشد. اگر نتوانیم محیطی در خورد این افراد ایجاد کنیم دیر یا زود ما را ترک خواهند کرد. بدانید اگر نوابغ را در اختیار ندارید مطمئنا سازمان های رغیب شما آنان را در اختیار دارند، پس مطالعه کنید و ببینید که آنان برای حفظ این افراد چه استراتژی هایی را پیاده کرده اند.
توصیه من به شما این است که مقاله ی انگیزه کارکنان که در همین سایت قرار داده ایم را مطالعه کنید
علی اصغر جهانگیری متولد اسفندماه سال ۱۳۲۵ در روستای کندلوس از توابع کجور در استان مازندران است. وی پس از اتمام دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه در ایران راهی آمریکا میشود و در ایالت تگزاس در رشته حفاری چاه نفت ادامه تحصیل میدهد . پس از تحصیل به ایران بازمیگردد و به دلیل پذیرفتهشدن در بورس سازمانملل متحد در دانشکده وین در رشته پلمیر و الیاف مصنوعی تحصیل خود را آغاز میکند. پشتکار فراوان، عشق به ایران و کار، مدیریت ریسک و اخلاقگرایی ، تنوع، نوع آوری را میتوان از بارزترین خصوصیات این کارآفرین نمونه دانست. در ادامه با این کارآفرین بزرگ بیشتر آشنا میشوید.
دکتر جهانگیری زمانی که به ایران بازمیگردد در کارخانجات سیمان تهران مشغول به کار میشود و همزمان با کار در کنکور دانشگاه پلیتکنیک پذیرفته میشود و کارشناسی ارشد مهندسی نساجی مدرک تحصیلی بعدی اوست. وی به مدت ده سال مدیریت شرکت تولید دارو را به عهده میگیرد و همزمان با وقوع انقلاب، کارخانه هگزان که تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی بود را تاسیس میکند.
او آغاز زندگی کارآفرینی خود را پس از استعفا از تولید دارو و آغاز کسب و کار با ۹۰۰۰ تومان سرمایه میداند که پس تجربه چند کار کوچک ، تصمیم به راه اندازی کارخانه و تولید محصولاتی با نام هگزان میگیرد و پس از فراز و نشیب بسیار در سال ۱۳۷۴با ۵/۲ میلیارد تومان وام و بدهی کارخانه را واگذار و دوباره کسب و کار را از صفر شروع می کند.
علی اصغر جهانگیری کارآفرین برتر که ۱۰ سال مدیرعامل تولید دارو بوده، معتقد است الگویش در مدیریت کارآفرینانه ، معاون وی در این کارخانه بوده که با ایده ” بشکنیم و بسازیم” باعث شده جسارت و خلاقیت دوران کودکی او تقویت شود. این الگو بدین معنا است که برای رسیدن به هدف ابتدا باید خود را شکسته و سپس بازسازی کنیم.
زمانی که شرکت هگزان را با پتروشیمی شریک شد پس از مدتی متوجه شد حاصل ۲۰ سال تلاش بیوقفهاش به صفر رسیده است و او مانده و کوهی از بدهی که پتروشیمی آنرا پرداخت نکرده بود و بانک او را مقصر می دانست. لذا مجبور شد از طریق نزول بدهی ها را پرداخت کند و مجددا با اجاره یک دفتر کوچک کارش را از صفر آغاز نماید.
شرایط بسیار سختی پیشرو داشت، فشارهای مالی زیادی هم به دوشش بود از سویی دو میلیارد تومان بدهی به بانک داشت و او را ممنوعالخروج اعلام کرده بودند دورانی را سپری کرده که حتی هزینه روزمره هم به سختی تامین میشد. اما تلاش کرد و با یک دفتر کوچک به تولید لوازم آرایشی بهداشتی پرداخت و برای اولین بار در ایران ژل کتیرا را روانه بازار مصرف کرد.
سپس با پوست میوههای معطر چای کیسهای با ۱۰ طعم مختلف را به تولید انبوه رساند که آنهم با موفقیت روبرو شد. شبانهروز کار کرد تا توانست سراپا بایستد. بارها گفتهاست:« اگر مرا در کویرلوت رهاسازی پس از یک سال که به کویر بیایید مشاهده خواهید کرد که در آنجا هم باغی درست کردهام!»
همزمان با تاسیس کارخانه هگزان مجتمع کشاورزی کندلوس را هم احداث می کند با این هدف که بتواند برای منطقه محروم و دورافتاده کندلوس کاری انجام دهد. ثبت موسسه فرهنگی و خیریه نیز از پروژههایی بود که همزمان با هگزان و مجتمع کشاورزی کندلوس انجام داد.
دانش غنی وتجربیات فراوانش درزمینههای مختلف والهام گیری او از منابع طبیعی وذخایر کشور بسیار درجهت گیری این امرتاثیر داشته است. پردازشگر ذهنی او ازهمان طفولیت فعالیت بدون وقفهاش را آغاز کرد و خلاقیت و نوآوری که در وجودش بود سهم بسزایی در ایده سازی او داشته است .
علی اصغر جهانگیری در زمان جنگ به دانشکده لندن میرود و موفق به اخذ مدرک PhD از دانشگاه North field در رشته جامعهشناسی میشود. ایشان به منظور افزودن بار اطلاعاتی خود سفرهای بسیاری به اقصا نقاط دنیا کرد و هوشمندی و استعداد خود را در زمینههای فراوانی آزمود.
دکتر جهانگیری در مورد انگیزه خود در تاسیس مجتمع کشاورزی کندلوس این گونه می گوید:
به دلیل عشق به ایران به دنبال راهی بودم که دینم را نسبت به آن ادا کنم لذا یک منطقه محروم از کشور را انتخاب کردم و به وزارت کشور نامهای ارسال و جریان را توضیح دادم در پاسخ نامه برایم نوشتند که در جغرافیای ایران چنین منطقهای وجود ندارد. به من برخورد که حتی وزارت کشورهم از وجود این منطقه آگاه نیست. ابتدا فکر کردم که چگونه میتوانم فقر را در این منطقه ریشهکن سازم لذا به توزیع قند، چای و سایر مایحتاج زندگی پرداختم .
اما متوجه شدم باید ماهیگیری را به مردم یاد دهم نه ماهی خوردن را! در این سرزمین چیزی وجود نداشت جز یک طبیعت منحصربه فرد و چشمنواز. لذا به مطالعه گیاهان آن منطقه پرداختم و یاد گرفتم چگونه طبیعت را به خدمت بگیرم سپس اقدام به راهاندازی لابراتوار و مدرسه کردم. به دانشآموزان آموختم گیاهان دشتها را بچینند و به لابراتوار بفروشند تا هزینه تحصیل خود را هم از این طریق تامین نمایند. به این ترتیب ۱۸۴ نفر از ۳۰ روستا مشغول تحصیل و کار شدند و هزینههای تحصیل خود را هم از طریق چیدن گیاهان تامین میکردند.
جهانگیری زندگی علی اصغر جهانگیری زندگینامه علی اصغر جهانگیری
این کارخانه یکصد فرآورده تولید میکند و به اکثر کشورهای دنیا صادر میکند. من ۲۵۰ گونه گیاه را از سراسر دنیا جمعآوری کردهام و به ایران آوردهام و همان برایم پشتوانهای شد که اهداف عمرانیام را ادامه دهم به ۶۶ روستا برق رسانی کردم، مخابرات،درمانگاه، مدرسه، موزه، رستوران، پارک، فروشگاه و به طور کلی آنچه که در زندگی امروز بشر ضرورت دارد در این منطقه ایجاد کردم. من هیچ پشتوانه مالی یا میراث هنگفتی برای انجام این امور در اختیارنداشتم هیچ ارتباطات نفوذی هم در سیستمهای دولتی نداشتم بلکه فردی آزاد و مستقل و مفتخر به روستایی بودن هستم .
زمانی که مجتمع کشاورزی کندلوس راهاندازی شد چند پروژه دیگر راهم انجام میدادم. حاصل تمام آن تلاشها تربیت مدیرکل، وکیل، شاعر، موسیقیدان، نویسنده و… از میان ۱۸۰ کودک بود که میخواستند همان چوپان، کشاورز و… باقی بمانند. به دلیل تلاش هایی که در توسعه و آبادانی کندلوس صورت گرفت این منطقه جهانی شده است و دولت آن را به عنوان یک منطقه توریستی بینالمللی انتخاب کرده است. کندلوس امروز قطب بینالمللی توریستی است. سالی ۶۰ هزار گردشگر داریم که اتفاق پیش پاافتادهای برای یک ایرانی نیست.
علی اصغر جهانگیری کارآفرین جهانگیری کارآفرین موفق مهندس
از یازده اقلیمی که در جهان وجود دارد کشور ایران صاحب نه اقلیم است؛ امّا چرا ما میوههای جدید را روی سفرههایمان نمی بینیم؟ چرا این همه فرصتهایی که در زمینه لوازم آرایشی از طبیعت میتوان به دست آورد، در فرهنگ ایرانی وجود ندارد؟ ما پانزده کشور همسایه داریم که ۲میلیارد از ۶کشور جهان در آن ساکن هستند و همه¬ آن¬ها نیازمند همه چیز هستند. آیا به بازارهای گسترده پیرامون خودمان فکر کردهایم؟
آیا هنوز به این نکته پرداختهایم که تکتک شما خوانندگان خلاقیت میتوانید چه میزانی از این نیازها را تأمین کنید و در زندگی و کارتان تحول عمده ایجاد کنید؟ آیا ما نمیتوانیم فرآوری محصولاتی را که دیگران تولید میکنند انجام دهیم؟ یعنی اگر ما زمین، امکانات و آگاهی نداریم، میتوانیم از محصولات دیگران در منزل خودمان کارگاهی ایجاد کنیم و با مجوز قانونی در آن جا مشغول به فرآوری محصولات شویم. به عنوان مثال فرض کنید که میخواهیم یک ماسک صورت تولید کنیم که صد در صد طبیعی و بسیار برای مصرفکنندگان مفید و پر جاذبه است. احتیاج به بیست متر اتاق داریم تا بتوانیم کسب و کار خود را راه اندازی کنیم.
علی اصغر جهانگیری کارآفرین فعال و خستگی ناپذیر که از سوی یونسکو و میراث فرهنگی به عنوان چهره ماندگار معرفی شده کشور ایران را به علت داشتن منابع عظیم انرژی و نیروی انسانی ارزان، بهترین جا برای سرمایهگذاری میداند اگر چه معتقد است سیستم دولتی و تکیه بر ثروت حاصله از نفت، یک مانع اساسی در راه کارآفرینی بشمار میرود وبهترین مسیر در این عرصه توسعه کسب و کارهای جدید خانگی و کوچک است.
او بزرگترین آرزوی خود را ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی برای جوانان ایرانی میداند و معتقد است این کار فقط با دورنگری و ایدهها و روشهای نو امکانپذیر است و ادامه سبک سنتی کشاورزی و صنعت و بازار در ایران جواب نمیدهد.
گفتنی است در سال ۱۳۸۸ دکتر جهانگیری به عنوان کارآفرین نمونه کشور برگزیده و معرفی شدند.
او براین باور است که اگر هرفردی بتواند بجای هرکاری فضای تاریک ذهنش را روشن کند، می تواند آنقدر سرمایه از پستوهای تودرتوی آن بیرون بکشد که اصلاٌ نداند آنها کجا بوده اند. او درموردجمع آوری اشیاء قدیمی به نوعی قصد داشته است که دست به سرمایه سازی بزند چنانکه می گوید:” آن روز که من اینها راجمع می کردم فکر می کردم یک انگیزه ای بشود برای تحول اقتصادی.”