ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

بهترین استراتژی های بازاریابی مدیران فروش

مدیران فروش سازمان ها می بایست بر استراتژی های بازاریابی برای فروش محصول در بازار کسب و کار تسلط کامل داشته باشند. مدیران فروش محصول برای فروش محصول سازمان در موقعیت های زمانی مختلف و در شرایط گوناگون بازار باید یک سری راهکار ها ارائه کند تا سازمان در این نظام پیچیده عرضه کالا از سایر رقبا عقب نیافتد. استراتژی های بازاریابی را می توان راه و روش رسیدن به اهداف سازمان جهت حفظ موقعیت خود در بازار با ارتقا خود تلقی کرد. استراتژی های بازاریابی انواع مختلفی دارد که می توان با توجه به بازار و موقعیت شرکت بهترین روش را اتخاذ نمود.

انواع استراتژی های بازاریابی

استراتژی هدایتی

هر سازمانی باید استراتژی را در جهت تحقق اهدافش مشخص نماید و بر مبنای آن تصمیم گیری کند. انتخاب و استفاده درست از این استراتژی ها میتواند کمک زیادی به سازمانها برای رسیدن به هدف خود کنند.

انواع استراتژی هدایتی

استراتژی رشد

 

بهترین استراتژی در سطح سازمان ها آنهایی می باشد که موجب رشد و افزایش فروش در بازار می شود. برای رشد نیز دو استراتژی دیگر موجود می باشد که به ترتیب

تمرکز

شرکت دارای فناوری هایی می باشد که قابلیت رشد دارند، بنابراین شرکت تمرکز خود را روی آن نواحی معطوف خواهد کرد

تنوع

اگر فناوری های موجود شرکت قابلیت رشد کردن را نداشته باشد شرکت از استراتژی تنوع استفاده می کند و به تنوع محصول می پردازد.

 

استراتژی ثبات

گاهی شرکت تشخیص می دهد که در بازار فعلی به رشد نیازی نیست و از استراتژی ثبات استفاده می کند و به فعالیت های فعلی خود ادامه می دهد.

 استراتژی توقف

 

استراتژی های بازاریابی

 

وقتی شرکت از سود دهی بالایی برخوردار است و یا آینده بازار غیر قابل پیش بینی می باشد، جهت تجدید قوا و ترمیم و تکمیل منابع خود قبل از انجام استراتژی رشد یا کاهش، از استراتژی توقف استفاده می کند

  استراتژی سود

یعنی حمایت مصنوعی از سود، گاهی شرکت در وضعیت کاهش سرمایه گذاری و کاهش فروش قرار دارد، در این حال شرکت از ذخایر خود برای حمایت از محصول استفاده می کند و به جای اعلام وضعیت بد شرکت این استراتژی را بکار می برد. این استراتژی به صورت موقت می باشد و اگر در دراز مدت استفاده شود عواقب بدی برای شرکت خواهد داشت.

استراتژی کاهش

زمانی شرکت از این استراتژی استفاده می کند که فروش شرکت بجای تبدیل شدن به سود برای شرکت زیان بار است.

 
استراتژی بازاریابی پورتر

مایکل پورتر برای مدیریت فروش محصول به ۲ عنوان معتقد است.

رهبری هزینه

 

 

بیانگر این موضوع می باشد که باید به قدری قیمت ها را پایین بیاوریم که موجب جذب حداکثری عموم به سمت آن گردد. در حین استفاده از این استراتژی عرضه کنندگان و تولید کنندگان کالا کالای خود را با پایینترین قیمت به مصرف کنندگان عرضه میکنند. با استفاده از این استراتژی شرکت ها میتوانند سهم قابل قبولی از بازار را به دست بیاورند. با استفاده از این استراتژی هزینه تولید با افزایش تولید و تقاضای بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد.

با استفاده از این استراتژی احتمال زیادی وجود دارد که رقبای ضعیف حذف شوند و همچنین امکان ورود رقبای جدید نیز کاهش پیدا کند. هر کسب و کاری قادر نیست که رهبری قیمت را بر عهده بگیرد چرا که این استراتژِی برای شرکت هایی مناسب است که از توان مالی کافی برخوردار باشند. همچنین داشتن تکنولوژی های جدید و قدرت توزیع گسترده نیز لازم است که یک شرکت بتواند رهبری قیمت را بر عهده بگیرد.

ایجاد تمایز

 

 

تمایز به این موضوع می پردازد که یک محصول متمایز نسبت به سایر رقبا تولید شود. محصولی که هم بتواند اکثر نیاز های افراد را پاسخ دهد و در عین حال دارای نمونه قبلی نباشد. همچنین پورتر در ادامه به این موضوع می پردازد که تنها نباید به این دو اکتفا کرد بلکه باید مدام به مطالعه بازار پرداخته و هم وجه تمایز بازار مورد توجه باشد و هم کنترل هزینه ها. سازمان ها باید به دنبال این باشند که با هزینه کمتر با کیفیت ترین محصول را ارائه دهند

 

استراتژی رسوخ در بازار

استفاده از برند شرکت برای در دست گرفتن سهم وسیعی از بازار. یعنی اینکه یک شرکت در اکثر زمینه ها فعالیت داشته و وقتی مشتری محصولی را از شرکت خریداری می کند، بتواند سایر محصولات را نیز از همان شرکت تهییه نماید

 

استراتژی تمرکز بر بخش خاصی از بازار

 

 

در این استراتژی عرضه کنندگان یا تولید کنندگان بر روی بخش خاصی از بازار متمرکز میشوند. برای استفاده از این استراتژی شرکتها بخش خاصی از جامعه را مورد بررسی قرار میدهند و سعی میکنند نیازها و خواسته های ان بخش را بشناسند. بعد از شناسایی خواسته و نیازهای ان گروه از جامعه شرکت اقدام به تولید، قیمت گذاری و عرضه محصولاتی با توجه به نیازهای آن قشر خاص میکنند و سعی میکنند که آن نیازها را برطرف سازند. با استفاده از این استراتژی اگر بر روی قشر خاص و بزرگی تمرکز شده باشد میتوان به فروش بالایی رسید.

رهبری هزینه :مدیریت مدیریت بازاریابی

استراتژی کاهش هزینه تبلیغات

 

 

کاهش هزینه تبلیغات و همچنین هزینه توزیع به دلیل محدود شدن بازار از دیگر مزیت های استفاده از این استراتژی است. البته محدود شدن بازار به خودی خود میتواند یک نقص باشد.در مورد استفاده از این استراتژی میتوان مثالی بدین صورت ارائه کرد که برخی از شرکتها قشر مرفه جامعه را مورد هدف قرار میدهند. مهمترین هدف برای این قشر معمولاً بهترین کیفیت است و چندان به قیمت بالای یک محصول اهمیت نمیدهند. حتی دیده میشود که گاهاً این قشر قیمت بالای یک محصول را به عنوان مزیتی برای ان و نشان دهنده کیفیت بالای آن در نظر میگیرند. برخی از شرکتها از این خصوصیت استفاده میکنند و میتوانند با تکیه بر کیفیت عالی محصولات خود سودهای بزرگی را به دست بیاورند.

استراتژی رسوخ در بازار استراتژی های بازاریابی ایجاد تمای زبازاریابی

استراتژی توسعه بازار

 

 

هنگامی که بازار فروش ما در حال اشباع شدن می باشد و فناوری شرکت توانایی رشد را دارا باشد از این استراتژی استفاده کرده و با ارائه محصول خود در منطقه جغرافیایی وسیع تر دامنه فروش خود را توسعه می دهیم. این استراتژی شامل جذب مشتریان بیشتر به سمت کالاهای فعلی است. در حالت ایده آل استفاده از این روش ضمن جذب مشتریان بیشتر باعث فروش بیشتری به مشتریان فعلی نیز میشود. برای مثال شرکت مک دونالدز برای توسعه بازار خود اقدام به افتتاح رستورانهایی در کشورهایی مانند روسیه، چین و ایتالیا کرد و بعد از این کار باز هم اشتیاق زیادی برای توسعه بازار خود داشت به همین جهت فعالیت های خود را در کشورای اروپای شرقی نیز به شدت توسعه داد. در مناطقی که سوداوری کم است میتوان با تاکید بر اموزش مستمر و گسترش دانش مدیران اقدام به توسعه بازار کرد.

استتراتزی بازاریابی استراتژِی استراتژی توسعه بازار

 

توسعه محصول در بازار

 

 

هنگامی که بازار ما درحال اشباع شدن می باشد و تکنولوژی سازمان توانایی تولید محصولات جدید را دارد، شرکت دامنه تولید محصول خود را افزایش می دهد.  این استراتژی شامل ایجاد کالاهای جدید برای بازار فعلی است. مدیرانی که از این استراتژی استفاده میکنند معمولاً احساس خوبی نسبت به سلیقه مشتریان خود دارند و به سمت تولید کالاهایی که نمیتوانند بخشی از نیازهای مشتریان را تامین کنند نمیروند. برای مثال در دهه ۱۹۹۰ بحث غذاهای سالم بر سر زبان ها افتاده بود و مردم به مصرف این غذاها علاقه نشان دادند. بخش زیادی از مردم ترجیح میدانند غذاهایی بخورند که علاوه بر داشتن طعم مطلوب به سلامتی آنها نیز آسیبی وارد نکند. شرکت کان اگرا یکی از شرکتهایی بود که از فرصت استفاده کرد و دست به پخ شمواد غذایی زد که از چربی، کلسترول و نمک کمتری برخوردار بودند.

تمایز سازی محصول

از این استراتژی زمانی استفاده می شود که شرکت می خواهد محصولی جدید را در بازار جدید ارائه کند.

استراتژی p4

مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی است که سازمان از آن برای ارائه محصول خود به بازار استفاده می کند. این نگرش توسط مک مکارتی مطرح شد که در آن چهار عامل کالا، قیمت، مکان و ترویج نقش  دارد. که این استراتژی به p4 معروف گردید.

•    کالا (product)

این قسمت بر روی محصول متمرکز است و به دنبال این است که محصول خوب برای فروش در بازار دارای چه ویژگی هایی می باشد.

•    قیمت (price)

 

 

تمرکز این قسمت روی قیمت گذاری محصول می باشد. مبلغی که مشتری باید برای خریداری محصول بپردازد چه مقدار باشد.

•    مکان عرضه کالا (place)

بررسی سیستم های فروش که برای عرضه کالا در بازار های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا هر منطقه ای که محصول عرضه می شود ویژگی های فروش مربوط به خود را دارد

•    ترویج کالا (promotion)

کلیه اقداماتی که سازمان برای افزایش خرید محصول در بازار انجام می دهد را شامل می شود.

نتیجه گیری

استراتژی های بازاریابی دامنه گسترده تری دارد که در این مقاله تنها به بخشی از مهمترین های آن پرداخته شد. مدیریت بازاریابی باید به تمامی استراتژی های بازاریابی مسلط باشد تا بتواند در مواقع ضروری بهترین استراتژی را ارائه نماید . باید در نظر داشته باشیم که یک استراتژی واحد وجود ندارد و هر استراتژی مخصوص شرایطی می باشد، ممکن است استراتژی که در این شرکت به کار می گیریم در شرکتی دیگر کارایی نداشته باشد. پس باید با مدیریت زمان دقیق و پیش بینی های لازم استراتژی دقیق اتخاذ نماییم.

سطوح مختلف در مدیریت

هر سازمانی برای بهبود عملکرد خود از سطوح مختلف در مدیریت بهره می برد. زیرا همه کارها را یک نفر به تنهایی نمی تواند برعهده بگیرد.
همچنین زمان لازم برای بررسی  تمامی امور را در اختیار ندارد.
سطوح مختلف در مدیریت  سازمان سبب می گردد که تقسیم کار در سازمان به درستی صورت پذیرد و هریک از افراد سازمان با شناخت نقش خویش بتوانند نیازهای سازمان را برآورده سازند.

جنبه های مهم زندگی اقتصادی

 

 

مدیریت یکی از جنبه های مهم زندگی اقتصادی و کسب و کار است. مدیریت با کسانی سر و کار دارد که درگیر مدیریت کردن سرمایه گذاریها و تشکیلات اقتصادی هستند. هرجایی که برای برآورده کردن نیازها نیاز به تلاش انسانی باشد مدیریت لازم است. مدیریت فعالیت های انسان را با استفاده هماهنگ و متعادل از منابع تنظیم و تعدیل میکند. تعداد سطوح مدیریت در یک شرکت خاص بستگی به اندازه و بزرگی آن شرکت  و ارزش بازار و … دارد. یک شرکت بزرگ نیاز دارد که سطوح مدیریتی مختلفی داشته باشد که مسئولیتهای مختلفی مانند انگیزه دادن به کارکنان، منظم کردن انها برای انجام وظایف خود در مدت زمان تعیین شده و ایجاد درک متقابل میان کار کنانن و غیره … را بر عهده بگرند.

سطوح مختلف در مدیریت

مدیران عالی

 

 

عنوان سازمانی این مدیران شامل رئیس و معاون وی می باشد ، که پست سازمانی ریاست را عهده دار هستند.
مدیران عالی مسئول اداره کل یک سازمان می باشند. مدیران عالی سیاست های کلی سازمان، اهداف بلند مدت و برنامه های راهبردی سازمان را تنظیم می کنند. وظیفه نظارت بر کلیت سازمان به عهده مدیران عالی می باشد. مدیران عالی بیشتر وقت خود را در خارج از سازمان به عنوان نماینده سازمان در معاملات تجاری می گذرانند. آنان با مدیران سازمان های دیگر به بحث و تبادل نظر می نشینند و برای تعامل با سازمان های دیگر تلاش می کنند.
مدیران عالی وظیفه دارند برنامه های استراتژیکی را اتخاذ نموده تا در شرایط نابسامان جامعه عکس العمل مناسبی ارائه دهند تا روند رو به رشد سازمان با مشکل مواجه نشود.

وظایف مدیران عالی

 

 

مسئولیت بررسی و ایجاد هماهنگی با محیط های خارجی و دیگر سازمانها بر عهده این گروه از مدیران قرار میگیرد و انها باید از فرصتهای محیط بیرون نیز استفاده کنند. این مدیران باید با مسائل با دیدی ژرف و عمیق برخورد کنند و همچنین فعال نمودن فرآیند تصمیمگیری استراتژی موسسه نیز بر عهده این مدیران است به این منظور که نسبت به تغییرات بیشمار محیطی عکس العمل مناسب نشان داده شود.

این مدیران در جامعه و در معاملات تجاری مهم نماینده سازمان خود هستند. آنها در مذاکرات با دولت نیز این وظیفه را بر عهده میگیرند.به طور معمول مدیرانی که در بخشهای میانی و عملیاتی موفق باشند در این بخش نیز میتوانند موفق عمل کنند. بخشی از فعالیت های مدیران عالی شبیه به مدیران عملیاتی است با این تفاوت که آنها برنامه ریزیهای جامع و بلندمدت تری را در حوزه فعالیت گسترده تر و عوالمل وضعی متنوع تری طراحی یا مورد بررسی قرار میدهند.

مدیران میانی

 

 

طبقه بعد از مدیران عالی، مدیران میانی می باشند. مدیران میانی به طور مستقیم با مدیران عالی در ارتباط هستند و نظرات و راهنمایی های آنان را به کار می بندند تا سازمان را به طور دقیق به سمت اهدافش هدایت کنند و از سویی با مدیران سطح پایین تر خود یعنی مدیران عملیاتی نیز در ارتباطند و ایده ها و خلاقیت های آنان را به سرعت به طور مستقیم به مدیران عالی انتقال می دهند.

مدیران میانی قلب تپنده سازمان می باشند. زیرا می توانند با نحوه عملکرد خود شادابی و نشاط را برای سازمان به همراه داشته باشند.وظیفه اصلی مدیران میانی این است که خط مشی سازمان و راهبردهای لازم را از مدیران عملیاتی دریافت کرده و آنان را به هدف های کوتاه مدت و برنامه های عملیاتی تبدیل می کنند.

سپس برنامه های عملیاتی را در اختیار مدیران عملیاتی قرار می دهند.مدیران میانی در تمامی جلسات سازمان حضور دارند و تمامی فعالیت های سازمان از جمله مدیران میانی را زیر نظر می گیرند، و دستورالعمل لازم برای پیشبرد بهتر اهداف میان مدت یا کوتاه مدت را در اختیار مدیران عملیاتی قرار می دهند.

مدیریت و پیاده سازی اهداف وظایف مدیران عملیاتی وظایف مدیران میانی

وظایف مدیران میانی

 

 

کار مدیران میانی را میتوان به شکلی مدیریت سرپرستان و مدیران عملیاتی دانست. بیشتر وقت این مدیران صرف حضور در جلسات و تهیه گزارشها میشود. معمولاً برنامه ریزیهای میان مدت بر عهده این مدیران قرار داده میشود و آنها برای اظهار نظر مدیران عالی برنامه هایی جامع تر و بلند مدت تر اماده میکنند. مدیران میانی با تحلیل و بررسی عملکرد مدیران عملیاتی توانایی و لیاقت آنها را برای ارتقا مشخص میکنند همچنین مدیران میانی به مدیران عملیاتی درباره تولید، پرسنل و سایر مسائل  خدمات مشاوره ای ارائه میدهند. مدیران میانی معمولاً نسبت به مدیران عملیاتی کار عملی کمتر و فعالیت های فکری بیشتری دارند. به همین دلیل مدیری که در رده عملیاتی موفق باشد به طور حتم نمیتوان گفت که در رده میانی نیز موفق عمل خواهد کرد

مدیران عالی مدیران عملیاتی مدیران میانی مدیریت

مدیران عملیاتی

 

مدیران عملیاتی مسئول کارهای دیگران هستند. آنان به طور مستقیم با کارکنان در ارتباط هستند و کلیه کارهای کارکنان را ساماندهی و رهبری می کنند. مدیران عملیاتی در واقع کار خود را در خط مقدم انجام می دهند. برخورد مستقیم با کارکنان، نظارت کنترل جزئی فعالیت های شرکت و همچنین رفع مشکلات موجود در انجام فعالیت ها از جمله وظایف مدیران عملیاتی می باشد.
وظیفه نظارت بر عملکرد خط تولید و منابع انسانی به عهده مدیران عملیاتی می باشد.
بنابراین مدیران عملیاتی سازمان می توانند میزان آسیب پذیری سازمان را تعیین کنند. زیرا عدم توجه کامل به هر یک از این عوامل آسیب جدی به سازمان خواهد زد.
اکثر مواقع به مدیران عملیاتی سرپرست نیز اطلاق می شود. سرپرست به کسی اطلاق می شود که دیگران را هدایت می کند و مدیران عملیاتی در سازمان وظیفه هدایت افراد به غیر از مدیران دیگر را برعهده دارند.

پیاده سازی اهداف رهبری سازماندهی سطوح مختلف در مدیریت کنترل

وظایف مدیران عملیاتی

 

 

این مدیران مسئول کارهای دیگران به شمار میروند به آنها مدیران نخستین سطح سازمان نیز گفته میشود. این مدیران وظیفه سرپرستی کارکنانی را بر عهده دارند که هیچ نوع فعالیت مدیریتی انجام نمیدهند. مدیر عملیاتی به کسی گفته میشود که دیگران را هدایت و مدیریت میکند. برخلاف دیگر رده های مدیریتی مدیران عملیاتی افراد غیر مدیر را اداره میکنند.  وظیفه گزارش دادن به مدیران میانی نیز بر عهده این افراد است. مدیران عملیاتی به طور مستقیم و بدون واسطه با متصدیان مشاغل گوناگون یک واحد خاص از سازمان کار میکنند. برای مثال با کارمندان در اداره، با کارگران در کارگاه و با مدرسان و استادان در یک دانشگاه کار میکنند. موفقیت و یا عدم موفقیت مدیران عملیاتی با کارایی و بهرهوری کلی ان سازمان دارای رابطه مستقیمی است.

انواع سطوح مختلف در مدیریت اهداف اهداف مدیریت کیفیت برنامه ریزی

مدیریت و پیاده سازی اهداف

 

انواع سطوح مختلف در مدیریت

 

از مدیران عملیاتی به عنوان عاملین تغییر نیز نام برده میشود چرا که اگر این گروه از مدیران از دانش و مهارت کافی برخوردار باشند قادر به مدیریت و پیادهسازی اهداف تغییر در سطوح عملیاتی سازمان خواهند بود. مدیران عملیاتی به طور معمول سرشان شلوغ است و اغلب مجبورند برای نظارت در رفت و امد بوده و برای پرسنل خود ماموریت های کاری خاص تعیین کنند. بیشتر وقت این مدیران با کارگران صرف شده و بر خلاف تصورات زمان کمی را با مدیران بالاتر و افراد خارج از سازمان میگذرانند .

این مدیران با محیط کاری خود دائماً در ارتباط هستند و مسائل مربوط به ان را حل و فصل میکنند. کیفیت و کمیتی کاری که انجام میشود در این سطح به عملکرد کارکنان استگی ددارد و به اینکه آنها برای رسیدن به هدف سازمان تا چه اندازه تلاش میکنند. مدیران عملیاتی باید استانداردهای کیفیت و خدمات تولید شده را حفظ کنند و همچنین برنامه ها را به بهترین شکل به کارکنان منتقل کنند. همچنین مسئولیت حفظ احترام، ایجاد ارتباط موثر و نظم میان خود و افزایش روحیه کارکنان نیز بر عهده مدیران عملیاتی میباشد.

10 توصیه برای رسیدن به اهداف آموزش برنامه ریزی تحصیلی و کاری

هر مدیری در هر سطحی که کار می کند داری چهار وظیفه اصلی می باشد

برنامه ریزی

داشتن برنامه ای مدون برای پیشبرد فعالیت ها

سازماندهی

سازماندهی افراد و فعالیت ها به منظور تسهیل در انجام امور سازمان

رهبری

هدایت و رهبری کارکنان جهت نیل به اهداف و مانع انحراف از خط مشی سازمان

کنترل

کنترل فعالیت های در حال انجام و پیگیری فعالیت ها

با توجه به سطحی که مدیر در آن قرار دارد میزان این چهار عامل برای وی تغییر می کند. مدیران سازمان با توجه به نقشی که ایفا می کنند هرکدام به نسبتی چهار وظیفه را بر عهده دارند

مدیران عالی بیشتر سازماندهی و برنامه ریزی های بلند مدت را برعهده دارند.
مدیران میانی سازماندهی و رهبری از جمله وظایف مهم آنان می باشد.
و مدیران عملیاتی عمده وظیفه آنان رهبری و کنترل می باشد.
این به این معنا نیست که وظیفه انجام موارد دیگر به عهده آنان نمی باشد آنان نیز از جمله وظایف آنان بوده ولی به طور کلی تر به آن نگاه می کنند.

نتیجه گیری

 

 

هر سازمانی برای اینکه بتواند به اهداف عالی خود به طور کامل دست یابد می بایست سطوح مختلف در مدیریت را در تمامی بخش های سازمان خود به کار گیرد تا تمامی فعالیت های سازمان طبق برنامه ریزی دقیق و هماهنگ صورت پذیرد.

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله مهم ترین اصول پولدارشدن لذت برده باشید …

مهم ترین اصول پولدارشدن

پولدارشدن ، پول به شما حق انتخاب می دهد. ،سلامتی می دهد ،غیر ممکن ها را ممکن می کند، کارها را برای شما ساده می کند ،آرامش بیشتری بدست می آورید و می توانید از نعمت هایی که برای شماآفریده شده است بیشتر و بهتر استفاده کنید.

چرا پولدار نمی شویم

 

 

احتمالا بارها از خود پرسیده اید که چرا پولدار نمی شویم .چه پاسخی دریافت کرده اید؟ احتمالاشنیده اید که می گویند پولدارها پولدار تر می شوند و معمولی ها همان طور می مانند و حرف هایی از این قبیل که وضع اقتصادی خراب است وهر روز وضع مالی ما خراب ترمی شود و سرمایه برای کار نداریم وهرکس که پول داشته باشه می تواند پولدار تر شود و بقیه افراد جامعه دیگر نمی توانند پولدار شوند و دیده اید ، افرادی را که در خانواده های پولدار به دنیا می آیند نسبت به افرادی که در خانواده های معمولی به دنیا می آیند  احتمال ثروتمند شدن آنها بیشتر است.

 

علت چیست؟ چرا احتمال ثروتمند شدن افرادی که در خانواده های پولدار به دنیا آمده اند بیشتر است؟

به نظر شما علتش نداشتن سرمایه و اوضاع بد اقتصادی کشور است؟

اگر به خاطر اوضاع اقتصادی کشور است که پولدار نمی شویم ، پس چرا هر ساله افراد زیادی به ثروتمندان اضافه می شوند؟

اگر علت نداشتن سرمایه است پس چگونه افرادی از صفر شروع می کنند  و کارآفرینان جدیدی در کشورمان معرفی می شوند؟

 

کسانی که در خانواده های ثروتمند به دنیا می آیند باورهایشان با افرادی که در خانواده های معمولی به دنیا می آیند متفاوت است، یکی از همین باور های تضعیف کننده که مانع پولدارشدن می شود این است که «در ایران نمی توان پولدار شد».

تکنیک هایی برای شناخت باورهایی که مانع شما می شوند

 

 

افکار ما احساسات ما را می سازند و احساسات ما رفتار های ما را پس بسیار اهمیت دارد که چگونه فکر می کنیم و چه احساسی در ما ایجاد می شود.که در نتیجه رفتار های ما را شکل می دهند که آن رفتارها انتخاب هایی است که مسیر زندگی مان را تغییر می دهند. در اینجا سوال هایی را می پرسم که بتوانید باورهای خود را بشناسید و آنها را اصلاح کنید.

در مورد پول چگونه فکر می کنید؟

آیا پول خوب نیست؟

چرا می خواهیم پولدار شویم؟و چرا به پول نیاز داریم؟

پول چه کمکی به ما می کند؟

داشتن پول چه ضررهایی دارد؟ چرا؟

 

دلایل شما باورهای شماست

 

با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

 این باورها آیا سازنده هستند؟ یعنی در شما ایجاد حرکت می کند؟ به پولدارشدن شما و به دست یافتن به اهدافتان کمک می کند؟چه کسانی در اطراف شما هستند که مانع پولدار شدن شما می شوند؟چرا؟برای رفع این موانع چه کارهایی باید انجام داد؟اگر ثروتمند ترین باشید چه کارهایی با پولتان انجام می دهید؟تک به تک به این سوالات پاسخ دهید و لیستی برای آنها تهیه کنید.

در پکیج کسب ثروت وآرامش ۱۰۰ باور پنهان که هیچ جا آنها را به شما نمی گویند را مورد بررسی قرار داده ایم و آنها را به باورهای سازنده تبدیل کرده ایم. که حرکت ، انگیزه ، اشتیاق را در شما چندین برابر می کند و راه برای شروع کسب و کار، کسب فرصتها و رشد در کسب و کارتان باز می کند. 

 
۵ راز های پولدار شدن

 

از چه کاری در زندگی بیش ازهمه لذت می برید؟خودتان را تصور کنید سرشار از ثروت هستید و همه چیز دارید .آن موقع دوست دارید چه کاری را انجام دهید؟ بعد از اینکه هدفتان را تعیین کردید آن را با استفاده از روش smart  یاداشت کنید. روش smart این است که هدف باید مشخص، قابل اندازه گیری ،عمل گرا، واقع گرا و زمان گرا باشد.

زمانی که شما یک تصویر خوب و کامل از انچه که در آینده میخواهید به دست بیاورید میتوانید با اراده و انگیزه بیشتری به سوی آن گام بردارید.  چیزی که شما لازم دارید تعیین هدف است. به این نکته توجه کنید که تعیین هدف برای پولدار شدن با آرزوی پولدار شدن فرق میکنند. همه افراد آرزو دارند پولدار شوند اما شما باید اهداف خود را بر مبنای پولدار شدن قرار بدهید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر تعیین اهداف بلند مدت اهداف کوتاه مدت را فراموش نکنید. اهداف کوتاه مدت نقش قابل توجهی در رسیدن شما به اهداف بلند مدت دارند. اما همیشه هدف نهایی را در ذهن داشته باشید و ان را فراموش نکنید.

سعی کنید از انجام کارهایی که در راستای رسیدن شما به اهدافتان نیست خودداری کنید. گاهی اوقات انجام ندادن این کارها سخت تر از انجام دادن آنهاست. اما باید از صرف وقت و انرژی برای چنین کارهایی پرهیز نمایید. برا مثال برخی از روابط اجتماعی و دوستی ها هیچ کمکی به شما برای رسیدن به اهدافتان نمیکند و حتی ممکن است به مانعی برای رسیدن شما به اهدافتان تبدیل شود. حتی زمانی که میخواهید دوستان خود را انتخالب کنید سعی کنید با کسانی دوست شوید که افراد موفقی هستند و میتوانند برای رسیدن به اهداف شما الهام بخش باشند.

 

علایق خود را دنبال کنید

 

 

شما  در کاری که به آن علاقه دارید می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و جزئیات آن را ببینید.پس دنبال علایق خود بروید.مراقب سلامتی خود باشید: عقل سالم در بدن سالم است. با جسمتان مهربان باشید و به سلامتی خود اهمیت دهید. اگر شما دست به کاری بزنید که به ان علاقه دارید شانس خیلی بیشتری برای موفقیت دارید. چرا که این علاقه باعث میشود سختی و ناملایمات راه تاثیر کمتری بر روی حرکت شما به سمت موفقیت داشته باشند. زمانی که شما به کاری علاقه داشته باشید خیلی راحت تر میتوانید سختی ها و شکستها را در این کار تحمل کنید و نهایتا موفق خواهید شد.

چرا پولدار نمی شویم ، روش های پولدار شدن مهم ترین اصول پولدارشدن

مستقل باشید

 

 

منتظر تعریف و تشویق دیگران نباشید. خودتان خودتان را تشویق کنید.منتظر نباشید تا دیگران به شما بگویند چه کاری انجام دهید و چه کاری انجام ندهید.شروع کنید و با مطالعه ، آموزش و با کمک از یک مشاور کارتان را به انجام رسانید. زمانی که بخواهید کاری را شروع کنید مطمعناً افرادی هستند که به شما بگویند این کار را انجام نده و یا با شکست مواجه خواهی شد. چنین افرادی معمولاً در اطراف شما هستند و حتی میتوانند از نزدیکترین افراد به شما باشند. سعی کنید تصمیم نهایی را خودتان بگیرید. اجازه ندهید افکار منفی دیگران به یک مانع بر سر راه شما تبدیل شود.

5راز های پولدار شدن ، آموزش کسب پول پولداری ثروت مندی

شجاع باشید

 

 

ترس و خجالت فقط باعث از دست دادن فرصت ها می شود. بر ترستان غلبه کنید ، می بیبنید که هیچ اتفاقی نمی افتد و زمین به آسمان نمی رسد.موانع فقط در ذهن شما هستند. ترس در ره رسیدن به هدف شما هیچ جایی ندارد. ترس یکی از عواملی است که شانس شما را برای پولدار شدن کاهش میدهد. ترس میتواند باعث شکست شما شده و شما را مجبور کند که از بسیاری از موقعیت های پیش آمده در طول زندگی خود به راحتی چشم پوشی کنید.

برای مثال یکی از ترس های رایج این است که شخص به خودش میگوید من برای پولدار شدن خیلی جوان هستنم یا اینکه شخص با خودش میگوید با توجه به امکاناتی که در اختیار دارم پولدار نخواهم شد و حتماً شکست میخورم. در درجه اول این شما هستید که باید خودتان را جدی بگیرید در غیر اینصورت دیگران نیز شما را جدی نخواهند گرفت. شما باید با اعتماد به نفس بالا ایده های خود را عملی کنید. ترس از شکست و یا ترس از انتقادات دیگران میتواند ظرفیت های شما را از بین ببرد. اگر ترس خود را کنار بگذارید بعدها به خاطر این تصمیم از خود تشکر خواهید کرد.

سرمایه گذاری کنید

 

 

یکی از رازهای ثروتمند شدن سرمایه گذاری است . افراد ثروتمند پولشان را سرمایه گذاری می کنند.باید پولتان را در جریان (گردش) قرار دهید. همه چیز در جهان جریان دارد. دیگر زمان انباشتن پول در حساب پس انداز و انتظار برای دریافت بهره آن به اتمام رسده است این کار تنها باعث تلف شدن وقت شما شده و از رشد مالی شما جلوگیری میکند. شما باید با سرمایه گذاری در امور جدید پول خود را برای ولسازی بیشتر به جریان بیاندازید. سرمایه گذاری هم دارای خطرات و ریسک های اجتناب ناپذیری است اما اگر شما طرحی برای خود داشته باشید و پیش از هرگونه اقدام در مورد حوزه سرمایه گذاری مورد نظر خود تحقیق بکنید خطرات احتمالی به میزان خیلی زیادی کاهش خواهند یافت.

 

 

نتیجه گیری

 

 

سعی کنید از نکات بالا در اهدافتان استفاده کنید ، به شما کمک می کند تا هدفمند تر به سمت برنامه های خود پیش بروید ، همیشه به این فکر نکنید که باید از در خانواده پولدار به دنیا آمده باشید ، سعی کنید خودتان را به چالش بکشید ، و نکته آخر این است که پول جایی می رود که قدر آن را بدانند. 

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله مهم ترین اصول پولدارشدن لذت برده باشید …

نکاتی طلایی برای افزایش هوش مالی دانشجویان

سلام دوست من امیدوارم حالت عالی باشد در این مطلب میخواهم در مورد مسائل مهمی با تو صحبت کنم. یادتان هست که گفتم سرمایه فقط شامل پول نمیشود. سرمایه سه چیز میتواند باشد پول، زمان و انرژی که امروز میخواهم در مورد یکی از مهمترین انها  یعنی هوش مالی دانشجویان با شما صحبت کنم که همان زمان است.

آیا زمانتان برای شما مهم است؟

 

 

دوستان از شما میخواهم همین الان یادداشت کنید که در طول روز بیشترین زمان شما صرف چه کارهایی میشود. و ببینید که آیا زمانتان برای شما مهم است؟ یک نکته طلایی در این زمینه باید به شما بگویم این است که هر زمان خواستید ببینید که در زندگی خود در حال رشد هستید و یا نه به این نکته توجه کنید که آیا زمانتان برای شما مهم است یا نه و هر وقت دیدید که زمانتان برای شما خیلی ارزشمند شده است، بدانید که در حال رشد هستید.

و هرموقع هم خواستید ببینید که یک کشور در حال رشد هست یا نه به این نکته توجه کنید که آیا سیستم خطوط هوایی آن کشور در حال رشد میباشد و یا خیر چرا که این دو ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند. زمان خود را مدیریت کنید و بیشترین زمان خود را صرف کارهایی کنید که بالاترین درآمد را برای شما به همراه دارد. خیلی این موضوع به شما کمک خواهد کرد.

نا امید نشوید

 

 

 

یک داستان در این زمینه بگویم که خیلیها امید خود را از دست داده اند. یک ماشین یک میلیاردی یا ۵۰۰ میلیونی که میبینند فکر میکنند که هیچ موقع نمیتوانند ان را داشته باشند. شاید من هم زمانی این فکر را داشتم اما امروز در جایگاهی هستم که میتواند بگویم تو هم میتوانی همچنین ماشینی داشته باشی. فقط باید یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید. میخواهم یک داستان بگویم که این نکته در داخل این داستان قرار دارد. میگویند وقتی پادشاه هندوستان با شطرنج آشنا شد خیلی از ان خوشش امد. و گفت کسی که این بازی را درست کرده است بیاوریدش اینجا و بعد از آوردن آن شخص پادشاه میگوید که من میخواهم به تو پاداش بدهم و هر چیزی که بخواهی به تو خواهم داد.

شخصی که شطرنج را درست کرده است به پادشاه میگوید که من چیز زیادی نمیخواهم و تنها از تو میخواهم بر روی صفحه شطرنج که ۶۴ خانه دارد در خانه اول یک دانه برنج به من بدهید و در خانه دوم آن ۲ دانه برنج و در خانه سوم آن ۴ دانه برنج به من بدهی و به همین ترتیب تا ۶۴ خانه شطرنج تمام بشود. یعنی تعداد دانه های برنج در هر خانه نسبت به خانه قبلی شطرنج به توان برسد. پادشاه میگوید این که چیزی نیست بروید و حساب کنید این مقدار را به او بدهید. بعد از حساب کردن به پادشاه میگویند که شما تا هفصد سال اینده نیز این مقدار برنج در کل کشور نخواهید داشت.

موفقیت

 

 

موفقیت هم مانند همین داستان است. شاید شما در سال اول، دوم و سوم عایدی زیادی داشته باشید. اما همیشه این جمله را گفته ام که اگر بتوانید ۱۰ میلیون تومان در آمد داشته باشید به دست اوردن ۱۰ میلیون بعدی برای شما خیلی راحت تر خواهد بود و اگر بتوانید صد میلیون درآمد داشته باشید به دست اوردن ۱۰۰ میلیون دوم برای شما خیلی راحت تر خواهد بود. امید داشته باشید چرا که در این صورت است که عمل خواهید کرد و تنها به جلوی بینی خود نگاه نکنید بلکه باید نگاهتان به افق و اهداف طولانی  مدت باشد. به این موضوع دقت کنید که  سال آینده یا ۱۰ سال آینده به کجا خواهید رسید. من در عرض سه سال توانستم خیلی از کارها را انجام بدهم و شک نکن که تو هم میتوانی این کار را انجالم بدهی.

هوش مالی دانشجویان

 

 

در مورد هوش مالی دانشجویان میخواهم چند نکته بگویم. پدران ما دهه شصتیها و دهه هفتادیها هممیشه میگفتند که درس بخونید تا مدرک بگیرید و یک جا استخدام شوید. خیلیها به این حرف گوش دادن مدرکشان را هم گرفتند اما الان بیکار هستند. الان رویه عوض شده است. برخی در سن ۱۵-۱۶ سالگی ترک تحصیل میکنند و میگویند کسانی که درس خواندند مگر به کجا رسیدند. این کار اشتباه است. درس خواندن میتواند بسیار مفید باشد البته اگر به صورت اصولی باشد. اگر در حال حاضر دانشجو هستی و پول در نمیاوری باید به تو بگویم که احتمال اینکه بعد از درس خواندن بتوانی پول در بیاوری یا کسب درامد خوبی داشته باشی پایین خواهد بود. پس همین الان به این فکر باش که چطور در حین درس خواندن بتوانی پول در بیاوری و در کنار درس بتوانی به کسب و کار نیز بپردازی.

هوش مالی دانشجویان یک موقعیت شغلی برای دانشجویان

وب سایت های متفاوت

 

 

رئیس وب سایت علی بابا که یکی از وب سایتهای عالی در سطح جهان است را شاید بشناسید که اسم ایشان جک ما میباشد. میگوید من به پسرم گفتم که ازت انتظار ندارم که جزء شاگردهای برتر باشی چرا که شاگردان برتر تمام وقت خود را برای درس خواندن صرف میکنند و مهارت دیگه ای به دست نمی اورند. اگر دانشجو هستید و میخواهید با هوش عمل کنی باید بتوانید در همان زمینه ای که درس میخوانید کسب درامد هم داشته باشید. سعی کنید هم تجربه به دست بیاورید و هم عمل که حاصل این دو یک فرد نابغه را به وجود میاورد که جزء هوشیاران مالی قرار میگیرند. این افراد کسانی هستند که میتوانند درآمد های بالایی را به دست بیاورند. باید به این نکته اشاره کنم که هوشیاران مالی در زمینه سرمایه ای به نام  زمان بهره وری بسیار بالایی دارند.

موقعیت شغلی برای دانشجویا ننکته ای در ارتباط با مدیران هوش مالی

یک موقعیت شغلی برای دانشجویان

 

 

دوستان موقعیت شغلی برای دانشجویان زیاد است. حتی باید بگویم که موقعیت های شغلی برای زندانیان و سربازها هم زیاد است. این موضوع بستگی به این موضوع دارد که شما میتوانید این موقعیت ها را ببینید و یا نمیتوانید. میخواهم یکی از موقعیت های شغلی را که برای دانشجویان وجود دارد برای شما بگویم. تا سال ۲۰۲۰ یکی از درامد های بالا برای کسانی است که تولید اطلاعات میکنند. برای انجام کار تولید اطلاعات نیازی نیست شما به شرکت طرف بروید و این کار را انجام بدهید. میتوانید از داخل خانه خود هم این کار را انجام بدهید. افرادی را میشناسم که دارند با کار تولید محتوا و تولید مقاله روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به دست می اورند. شاید این عدد زیاد نباشد اما برای یک دانشجو فوق العاده است که بتواند بر روی پای خودش بیاستد. 

آموزش موفقیت ارتباط با مدیرا نامید امید داشتن موفقیت

تولید محتوا

 

 

همین الان تو تیم آموزشی ماهان تیموری ۸ نفر که ۷ نفر انها دانشجو هستند دارند کار تولید محتوا را انجام میدهند. و من فعلا اگر هر کسی تماس بگیرد و بگوید که شما گفتید دانشجو ها کار تولید محتوا انجام میدهند و من میخواهم برای شما کار تولید محتوا انجام بدهم میپذیرم. چرا که من برای کاربران وبسایت، اینستاگرام و کانال تلگرامم و همه افرادی که دارند برای من کار میکنند ارزش زیادی قائل هستم و برایشان هزینه میکنم با اینکه ما مقالات را به صورت رایگان قرار میدهیم اما من برای ان بها پرداخت میکنم. اگر دانشجویی میتوانی در تیم من هم فعالیت کنی و میتوانی در زمینه تولید محتوا حرفه ای بشوی. و درامد های بسیار بالایی را به دست بیاوری. پس یک فرصت شغلی برای دانشجویان تولید محتوا و تولید اطلاعات است که میتوانید از این را کسب درامد کنید.

نکته ای در ارتباط با مدیران

 

 

یک نکته هم در ارتباط موثر با مدیران باید بگویم این است که دوستان امروز و در زمان حال جنگ اپلیکیشن ها در جریان است. اگر به ذهنت برسد که یک اپلیکیشن خیلی خوب تولید کنی میتوانی درامد خیلی بالایی داشته باشی. فقط این نکته را گفتم که ذهنیتت باز شود و بر روی این نکته نیز تمرکز کنی.

همین الان این مطلب را برای دانشجویی بفرست که دوستش داری و میدانی که میخواهد  رشد کند. با اینکار میتوانی در هوش مالی او تاثیرگذار باشی. هر جای ایران و در هر پله ای که هستید تصمیم بگیرید .و عمل کنید و بدانید که نتیجه برای شما است و نتیجه برای شما خلق میشود.

شاد و پیروز و سربلند باشید.

زندگینامه محمود حقیقت طلب

زندگینامه محمود حقیقت طلب در سال ۱۳۴۳ در شهر فومن به دنیا آمد. او متاهل و دارای سه فرزند است . دکتر حقیقت طلب در طول زندگی با سختی های زیادی مواجه بوده است اما روحیات و شخصیت این انسان بزرگ به صورتی بود که هیچگاه نتوانست خود را راضی کند که تبدیل به یک کارمند ساده در سازمانها و موسسات دولتی شود. او تصمیم خودش را گرفته بود و میخواست که روی پای خودش بایستد و چشمش به سازمان های دولتی برای تامین درامد و شغل نباشد. او در حال حاضر یکی از موفقترین و برجسته ترین کارشناسان در حوزه مسکن به شمار می رود و توانسته در صنف مشاوره املاک به اهداف بزرگی دست پیدا کند.

زندگینامه محمود حقیقت طلب کارآفرین محمود حقیقت طلب محمود حقیقت طلب

شروع به کار

 

 

با وجود اینکه او فارغ التحصیل دانشگاه تهران بود در زمانی که ۶ ماه از ازدواجش میگذشت تصمیم گرفت که کسب و کار جدید خود را در صنف مشاور املاک آغاز کند. در این زمان او سرمایه و پشتیبان مالی نداشت و مجبور شد کار خود را در یک مغازه کوچک اجاره ای و در کوچه ای بنست و خاکی شروع کند. مغازه ای که فاقد تلفن و حتی تابلو بود نقطه شروعی بود برای کسب و کار موفق این انسان بزرگ در صنف مشاوره املاک که در ادامه به این موفقیت ها هم خواهیم پرداخت.

حقیقت طلب درباره محمود حقیقت طلب زندگینامه

علاقه به کار

 

 

دکتر حقیقت طلب به کسب و کار مشاوره املاک علاقه داشت با اینکه در آن زمان کار در صنف مشاورین املاک برای جوانی تحصیلکرده کاری کوچک و نا مناسب به نظر میرسید اما او هرگز فعالیت صنفی اش را از دوستان دانشگاهی، اقوام و همسر خود پنهان نمیکرد و همیشه به این صنف به عنوان صنفی پولساز، اشتغال آفرین و ثروت زا نگاه میکرد.

آموزگاران او را میتوان افراد کم دانشی دانست که به واژه بَر ( عرض ملک) بهر میگفتند و یا به جای تراس منزل از واژه ترانس استفاده میکردند. دیدن این وضعیت باعث شد که او به فکر اصلاح و نجات این صنف بیافتد تا بتواند شیوه و سبک غلط و سنتی دلالی را دچار تحول کند.

دکتر حقیقت طلب سابقه ۱۸ سال حضور مشتاقانه در صنف مشاور املاک و همچنسن ۱۳ سال سابقه تحقیق و پژوهش و فعالیت های علمی در این صنف است. یکی از اهداف و آرزوهای این انسان موفق تاسیس رشته دانشگاهی برای این صنف در کشور ایران است.

فراگیری تخصص های متنوع

 

 

او علاوه بر فعالیت مشتاقانه در این صنف در مراکز آموزشی مانند سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد، پیام نور و دیگر موسسات اموزشی و فرهنگی به امید فراگیری تخصص هایی چون اصول و فنون مذاکره ، مدیریت بازارگانی و مهندسی فروش، مدیریت کسب و کار، روانشناسی کاربردی، علم حقوق، عناصر معماری و عمران، نگارش قراردادها  بوده و نیز سال ها انجام تحقیقات و مطالعات حقوقی، روابط عمومی و مجموعه قوانین ثبتی، حقوقی، مدنی و صنفی و از همه مهمتر تلفیق انها با تجربیات ارزشمند و کاربردی از وی فردی کارکشته، مجرب، صاحب نظر، کارشناس و تحلیلگر حاذق در حوزه مشاور مسکن، حقوقی، ثبتی و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ساخته است.

بدون اغراق میتوان او را بنیان گذار آموزش های تخصصی و صنفی مشاوره املاک بر اساس استاندار سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز مولف تمامی منابع اموزشی این استاندارد بین المللی میباشد. او افراد شاغل در این صنف را به دو گروه مشاورین و مدیران تقسیم کرده است و متناسب با وظایف شغلی آنها منابع اموزشی را تعریف و تالیف کرده است که در حال حاضر در سطح ایران به صورت علمی و کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد.

موفقیت های علمی

 

 

او دانش آموخته دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات روسی و کارشناس ارشد حقوق خصوصی از ارمنستان و دانشجوی مقطع دکترا در همین زمینه میباشد. دکتر محمود حقیقت طلب توانسته است بیش از ۲۵ جلد کتاب در زمینه های حقوقی، ثبتی، مدیریتی، سرمایه گذاری، تحلیل بازار و … تالیف کند. او دارای دو گواهینامه در زمینه اصول و فنون مذاکره است. او همچنین توانسته است گواهینامه CIPS را از انجمن خبرگان معاملات املاک بین المللی نیویورک – آمریکا کسب کند.

موفقیت های صنفی

 

 

او به عنوان یکی از شناخته شده ترین کارشناسان و تحلیلگران مسکن به حساب می آید. او تجربه شرکت در بیش از ۳۰۰۰ جلسه مذاکره و همچنین نگارش ۱۰۰۰ قرار را دارد. او دارای ۱۸ سال سابقه حضور در صنف مشاوره املاک و تاسیس آژانس املاک ارگ تهران در منطقه سعادت آباد و ایجاد ۳۰ فرصت شغلی در آنجا است. دکتر حقیقت طلب در سال ۱۳۸۰ اولین دوره تخصصی و صنفی برای مشاورین املاک در تهران را برگزار کرد.

نتیجه گیری

او توانسته است خود را به عنوان یکی از برجسته ترین کارشناسان در این صنف معرفی کند و به تعریف دوره های اموزشی کاربردی و علمی برای سرمایه دارن، مشاورین املاک، حقوق دانان و شرکت های سرمایه گذاری بپردازد. او به عنوان کار آفرین برگزیده از سوی فرهنگ سرای کار برگزیده شده و همچنین مدیر و مربی آموزشگاه صنفی اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران بزرگ است.

 

گفتگوی ویژه ماهان تیموری با دکتر محمود حقیقت طلب برای پیش بینی آینده املاک را در اینجا مشاهده کنید .