ارتباطات الکترونیکی با افزایش اطلاعات و گسترش ارتباطات بوجود امده است. ارتباطات الکترونیکی در کسب و کار اثرات خود را به نحوی گذاشته است و بدون وابستگی به حرفه و زمینه کاری شما در افزایش درآمد افراد و شرکت ها دخیل بوده است.
این که چه کسب و کاری دارید اصلاً مهم نیست؛ آنچه اهمیت دارد معرفی حرفه شما به دیگران است به نحوی که آن ها را به سوی کسب و کارتان جذب کند. راه های زیادی برای تبلیغ و معرفی کسب و کارتان وجود دارد، راه هایی که هرکدام می تواند تاثیر خود را بر کسب و کار شما داشته باشد.
اینترنت هر روز در حال رشد و پیشرفت است و نرم افزار ها برای سرگرمی و راحتتر کردن زندگی مان به کمک انسان ها می آیند تا مشکلات رایانه ای، کاری ،حقوقی و.. را برای ما حل کنند و یا حتی کسب و کار شما را به دیگران معرفی کنند. تجارت الکترونیک برای تمام حرفه ها ، بانک ها و فروشگاه ها کارامد است.
اینترنت به یکی از وابستگان ما تبدیل شده است که هرگز ما را تنها نمی گذارد و جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما است. فروشگاه های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، موتور های جستجو و تبلیغات اینترنتی باعث پیدایش تغییراتی در سبک و شیوه زندگی ما شده اند. تحولات و تغییرات عظیمی در انتظار ماست و هرکسب و کاری باید شیوه های تجارت خود را بر اساس این تغییرات و تحولات زود هنگام برنامه ریزی و تدوین کند.
اگر به روز نباشید و کسب و کارتان را به خوبی از شیوه مطلوب معرفی نکنید حتما رقیبان شما بر شما پیشی خواهند گرفت. بازاریابی اینترنتی و تجارت آنلاین می تواند نقشی به سزا در کسب و کار شما داشته باشد. شما می توانید با استفاده از دانش عصر جدید در زمینه فناوری اطلاعات، بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیکی مسیر رشد و رونق کسب و کارتان را کوتاه تر و موفقیتتان را پایدارتر کنید.
بازاریابی اینترنتی روشی موثر و قدرتمند در معرفی کسب و کار و تبلیغات حرفه و محصولات شما است و باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. عواملی نیز در بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد، از جمله این عوامل می توان به شناخت مشتریان، ارائه و معرفی صحیح خدمات و محصولات، برنامه طولانی مدت، شناخت بازار، جلب اعتماد و استفاده از ابزارهای موثر اشاره کرد.
از تاثیرات بزرگ اینترنت بر کسب و کار، هموار کردن راه برای شرکت های کوچک است، یعنی از همان روز های آغازین مانند شرکت های معروف و جهانی کارمی کنند. این شرکت ها می توانند از اینترنت به طریق معتبری برای برند سازی وبازاریابی استفاده کنند. درنتیجه، شرکت های بزرگ باید با شرکت های کوچک رقابت کنند تا مبادا آن ها اعتبار و مشتریانی بیشتر کسب کرده و بازار آن ها را خراب کنند. بدین ترتیب شرکت های بزرگ نیز به بازاریابی اینترنتی روی آورده اند.
شرکت ها با بازاریابی اینترنتی می توانند مشتریان خود را بشناسند و به آن ها دسترسی داشته باشند و از ظرفیت سایر نقاط جهان بهره ببرند. این شرکت ها فعالیت ها و ارتباطات تجاری خود را با کشورهای متعددی شروع می کنند و روش شرکت های قدیمی را دگرگون می کنند. در گذشته صاحبان مشاغل و شرکت ها تنها در محدوده کشور و شهر های خود کار می کردند و زمانی با کشورهای دیگر همکاری می کردند که به شرکت بزرگی تبدیل شده بودند اما اکنون با توسعه ارتباطات، این شرکت ها از طریق اینترنت با تمام جهان در ارتباط هستند.
بازاریابی اینترنتی تاثیر بازاریابی اینترنتی بر رونق کسب و کار رونق کسب و کار
کاربران اینترنت، مردم یعنی همان مصرف کنندگان و مشتریان کسب و کار ما هستند که اینترنت باعث شده است آن ها از قیمت ها با خبرشوند و قیمت ها را باهم مقایسه کنند. آن ها می توانند از تخفیفات و حراجی ها ،از مشخصات فروش خودرو و املاک و اجناس و کالاها با خبر شوند و بدون وجود فرد دیگری مستقیم کالاهای موردنیازشون را از فروشنده بخرند. زمان مصرف کنندگان و پولشان هدر نمی رود و از هر کجا که باشند به انچه دلخواهشان است، دست پیدا می کنند.
8 سوال مهم در بازاریابی اینترنتی اینترنتی رونق کسب و کاربازاریابی
بازاریابی اینترنتی به دلیل کم بود و یا عدم پرداخت هزینه برای تبلیغات و بازاریابی ،موجب شده است تا نیاز به اجاره و رهن مکان برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان نباشد. درنتیجه قیمت فروش محصول کاهش پیدا می کند. از طرفی مصرف کنندگان قیمت محصولات را در سایت های مختلف با هم مقایسه می کنند و هرکدام قیمت کمتری پیشنهاد دهد، خریداری می کنند؛ بنابراین قیمت ها کاهش یافته است. قیمت های موجود در اینترنت از قیمت های غیراینترنتی معمولاً ۱۰ درصد کم تر است.
کسب و کار اینترنتی را می توانید از هرکجا به راه بیاندازید. فقط یک کامپیوتر و دسترسی به اینترنت نیاز است تا بتوانید پیوسته آنلاین باشد و کسب و کارتان را در سایت های گوناگون معرفی کرده و یا حتی برای خود سایت ایجاد کنید.
وقتی به صورت انلاین کار می کنید محیط کار شما می تواند در خانه باشد و جایی برای رهن و اجاره نیاز نباشد. شما فقط و فقط باید شارژ اینترنت مورد نیازتان را پرداخت کنید و یک دستگاه کامپیوتر یا تبلت داشته باشید که در هر خانه ای موجود است. کسب و کار اینترنتی این امکان را برای شما ایجاد می کند که هر ۲۴ ساعت روز کسب و کار داشته باشید و مشتریان شما از هر جایی از خدمات شما بهره ببرند درحالی که هر مغازه یا شرکتی فقط ۱۰ ساعت حداکثر در یک شیفت می تواند کار کند.
شما از یک کامپیوتر با دسترسی به اینترنت می توانید با تمام جهان در ارتباط بوده و با تمام شرکت های رقیب در سراسر دنیا رقابت کنید .شرکت های بزرگی همچون ebay amazon از اطریق اینترنت و یک اتاق کوچک کار خود را اغاز کردند و اکنون از بزرگترین و معروفترین ها هستند.
شما می توانید هر ساعتی که خواستید کار کنید و هر زمان که دوست دارید تفریح کنید. می توانید تا ظهر بخوابید و بعد از ان هم در اتاقتان با یک رایانه به سفارشات مشتریانتان رسیدگی کنید و با لپ تاپتان کار کنید و به هدف خود برسید.
اینترنت با تغییری که در جامعه کنونی بوجود آورده است چشم انداز روشن و قدرتمندی در جامعه و اقتصاد قرن بیست و یکم را شکل داده است. این تغییرات مثبت بوده است و می تواند اقتصاد و صنعت کشورهای کوچک و بزرگ را تغییر دهد. اینترنت برای میلیون ها نفر کسب و کار ایجاد کرده و به یک شاهراه برای کسب درآمد تبدیل شده است .
ارتباطات الکترونیکی با افزایش اطلاعات و گسترش ارتباطات بوجود امده است. ارتباطات الکترونیکی در کسب و کار اثرات خود را به نحوی گذاشته است و بدون وابستگی به حرفه و زمینه کاری شما در افزایش درآمد افراد و شرکت ها دخیل بوده است.
این که چه کسب و کاری دارید اصلاً مهم نیست؛ آنچه اهمیت دارد معرفی حرفه شما به دیگران است به نحوی که آن ها را به سوی کسب و کارتان جذب کند. راه های زیادی برای تبلیغ و معرفی کسب و کارتان وجود دارد، راه هایی که هرکدام می تواند تاثیر خود را بر کسب و کار شما داشته باشد.
اینترنت هر روز در حال رشد و پیشرفت است و نرم افزار ها برای سرگرمی و راحتتر کردن زندگی مان به کمک انسان ها می آیند تا مشکلات رایانه ای، کاری ،حقوقی و.. را برای ما حل کنند و یا حتی کسب و کار شما را به دیگران معرفی کنند. تجارت الکترونیک برای تمام حرفه ها ، بانک ها و فروشگاه ها کارامد است.
اینترنت به یکی از وابستگان ما تبدیل شده است که هرگز ما را تنها نمی گذارد و جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما است. فروشگاه های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، موتور های جستجو و تبلیغات اینترنتی باعث پیدایش تغییراتی در سبک و شیوه زندگی ما شده اند. تحولات و تغییرات عظیمی در انتظار ماست و هرکسب و کاری باید شیوه های تجارت خود را بر اساس این تغییرات و تحولات زود هنگام برنامه ریزی و تدوین کند.
اگر به روز نباشید و کسب و کارتان را به خوبی از شیوه مطلوب معرفی نکنید حتما رقیبان شما بر شما پیشی خواهند گرفت. بازاریابی اینترنتی و تجارت آنلاین می تواند نقشی به سزا در کسب و کار شما داشته باشد. شما می توانید با استفاده از دانش عصر جدید در زمینه فناوری اطلاعات، بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیکی مسیر رشد و رونق کسب و کارتان را کوتاه تر و موفقیتتان را پایدارتر کنید.
بازاریابی اینترنتی روشی موثر و قدرتمند در معرفی کسب و کار و تبلیغات حرفه و محصولات شما است و باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. عواملی نیز در بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد، از جمله این عوامل می توان به شناخت مشتریان، ارائه و معرفی صحیح خدمات و محصولات، برنامه طولانی مدت، شناخت بازار، جلب اعتماد و استفاده از ابزارهای موثر اشاره کرد.
از تاثیرات بزرگ اینترنت بر کسب و کار، هموار کردن راه برای شرکت های کوچک است، یعنی از همان روز های آغازین مانند شرکت های معروف و جهانی کارمی کنند. این شرکت ها می توانند از اینترنت به طریق معتبری برای برند سازی وبازاریابی استفاده کنند. درنتیجه، شرکت های بزرگ باید با شرکت های کوچک رقابت کنند تا مبادا آن ها اعتبار و مشتریانی بیشتر کسب کرده و بازار آن ها را خراب کنند. بدین ترتیب شرکت های بزرگ نیز به بازاریابی اینترنتی روی آورده اند.
شرکت ها با بازاریابی اینترنتی می توانند مشتریان خود را بشناسند و به آن ها دسترسی داشته باشند و از ظرفیت سایر نقاط جهان بهره ببرند. این شرکت ها فعالیت ها و ارتباطات تجاری خود را با کشورهای متعددی شروع می کنند و روش شرکت های قدیمی را دگرگون می کنند. در گذشته صاحبان مشاغل و شرکت ها تنها در محدوده کشور و شهر های خود کار می کردند و زمانی با کشورهای دیگر همکاری می کردند که به شرکت بزرگی تبدیل شده بودند اما اکنون با توسعه ارتباطات، این شرکت ها از طریق اینترنت با تمام جهان در ارتباط هستند.
بازاریابی اینترنتی تاثیر بازاریابی اینترنتی بر رونق کسب و کار رونق کسب و کار
کاربران اینترنت، مردم یعنی همان مصرف کنندگان و مشتریان کسب و کار ما هستند که اینترنت باعث شده است آن ها از قیمت ها با خبرشوند و قیمت ها را باهم مقایسه کنند. آن ها می توانند از تخفیفات و حراجی ها ،از مشخصات فروش خودرو و املاک و اجناس و کالاها با خبر شوند و بدون وجود فرد دیگری مستقیم کالاهای موردنیازشون را از فروشنده بخرند. زمان مصرف کنندگان و پولشان هدر نمی رود و از هر کجا که باشند به انچه دلخواهشان است، دست پیدا می کنند.
8 سوال مهم در بازاریابی اینترنتی اینترنتی رونق کسب و کاربازاریابی
بازاریابی اینترنتی به دلیل کم بود و یا عدم پرداخت هزینه برای تبلیغات و بازاریابی ،موجب شده است تا نیاز به اجاره و رهن مکان برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان نباشد. درنتیجه قیمت فروش محصول کاهش پیدا می کند. از طرفی مصرف کنندگان قیمت محصولات را در سایت های مختلف با هم مقایسه می کنند و هرکدام قیمت کمتری پیشنهاد دهد، خریداری می کنند؛ بنابراین قیمت ها کاهش یافته است. قیمت های موجود در اینترنت از قیمت های غیراینترنتی معمولاً ۱۰ درصد کم تر است.
کسب و کار اینترنتی را می توانید از هرکجا به راه بیاندازید. فقط یک کامپیوتر و دسترسی به اینترنت نیاز است تا بتوانید پیوسته آنلاین باشد و کسب و کارتان را در سایت های گوناگون معرفی کرده و یا حتی برای خود سایت ایجاد کنید.
وقتی به صورت انلاین کار می کنید محیط کار شما می تواند در خانه باشد و جایی برای رهن و اجاره نیاز نباشد. شما فقط و فقط باید شارژ اینترنت مورد نیازتان را پرداخت کنید و یک دستگاه کامپیوتر یا تبلت داشته باشید که در هر خانه ای موجود است. کسب و کار اینترنتی این امکان را برای شما ایجاد می کند که هر ۲۴ ساعت روز کسب و کار داشته باشید و مشتریان شما از هر جایی از خدمات شما بهره ببرند درحالی که هر مغازه یا شرکتی فقط ۱۰ ساعت حداکثر در یک شیفت می تواند کار کند.
شما از یک کامپیوتر با دسترسی به اینترنت می توانید با تمام جهان در ارتباط بوده و با تمام شرکت های رقیب در سراسر دنیا رقابت کنید .شرکت های بزرگی همچون ebay amazon از اطریق اینترنت و یک اتاق کوچک کار خود را اغاز کردند و اکنون از بزرگترین و معروفترین ها هستند.
شما می توانید هر ساعتی که خواستید کار کنید و هر زمان که دوست دارید تفریح کنید. می توانید تا ظهر بخوابید و بعد از ان هم در اتاقتان با یک رایانه به سفارشات مشتریانتان رسیدگی کنید و با لپ تاپتان کار کنید و به هدف خود برسید.
اینترنت با تغییری که در جامعه کنونی بوجود آورده است چشم انداز روشن و قدرتمندی در جامعه و اقتصاد قرن بیست و یکم را شکل داده است. این تغییرات مثبت بوده است و می تواند اقتصاد و صنعت کشورهای کوچک و بزرگ را تغییر دهد. اینترنت برای میلیون ها نفر کسب و کار ایجاد کرده و به یک شاهراه برای کسب درآمد تبدیل شده است .
احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که بعد از گفتن کلمه یا جمله ای به سرعت از گفتن آن پشیمان بشوید. کلمات و جملاتی که از دهان ما خارج میشوند دارای قدرتی هستند که میتوانند بر روی دیگران تاثیرات مثبت و یا منفی داشته باشند. انسان های باهوش این نکته را به خوبی میدانند و با دقت کلمات و جملات خود را قبل از بیان انتخاب میکنند.
چیزهایی که ما میگوییم ممکن است از سوی مردم با برداشتهای متفاوتی رو به رو شود و گاهی اوقات حرفهای به ظاهر کم اهمیت ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در طرف مقابل شما شود. به همین دلیل کلمات و جملات زیادی وجود دارند که افراد باهوش معمو لاً از آنها استفاده نمیکنند. در این مطلب به برخی از این کلمات و جملات پرداختهایم و برای شما تاثیرات منفی استفاده از این عبارات را نیز توضیح دادهایم. فراموش نکنید که تکلم یک ابزار قدرتمند میباشد که در اختیار شما قرار گرفته است اما شما باید در هنگام استفاده از این ابزار باهوش عمل کنید.
کسی که واقعاً بخواهد کاری را انجام دهد از این جمله استفاده نمیکند و به جای آن میگوید : «من این کار را انجام خواهم داد». افراد باهوش زمانی که بخواهند به طرف مقابل بفهمانند که حتما کاری را انجام خواهند داد از این جمله استفاده نمیکنند. زمانی که شما از این جمله استفاده کنید به طرف مقابل این احساسا را منتقل میکنید که برای انجام یک کار چندان هم مطمئن نیستید و حتی ممکن است به او این پیام را بدهید که برای انجام کاری چندان مشتاق نیستید و تنها برای جلب رضایت او این جمله را گفتهاید.
این عبارت معمولاً زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که افراد نمیخواهند در مورد چیزی نظر قطعی بدهند. زمانی که شما از این عبارت استفاده میکنید به طرف دیگر این احساس را منتقل خواهید کرد که برای شما اهمیت چندانی ندارد که او چه کاری میخواهد، انجام دهد. افراد باهوش میدانند که این جمله میتواند تاثیر منفی بر روی طرف مقابلشان داشته باشد و به همین دلیل از این جمله استفاده نمیکنند. اگر در مورد چیزی از شما سوال میشود در حالی که نمیتوانید به صورت قطعی در مورد آن نظر بدهید، میتوانید از جملهای مانند این استفاده کنید و بگویید: « من نمیتوانم در این مورد نظر خاصی بدهم اما به تو توصیه میکنم این نکات را مورد توجه قرار دهی». با استفاده از این جمله جایگزین شما علاوه بر اینکه نظر قطعی ندادهاید، باعث هم نشدهاید که طرف مقابل حس کند برای شما کم اهمیت است.
این هم یکی دیگر از جملات پر کاربردی است که برای تعریف کردن از دیگران در یک زمینه خاص مورد استفاده قرار میگیرد در حالی که میتواند تاثیرات نا مطلوبی را بر روی طرف دیگر داشته باشد. افراد دوست ندارند خوب بودنشان به صورت نسبی باشد. افراد باهوش برای تعریف کردن از دیگران این جمله را به کار نمیبرند. چرا که میدانند استفاده از این جمله میتواند باعث ایجاد نارحتی در طرف مقابل شود. جملات جایگزین خوبی برای تعریف کردن از دیگران وجود دارند که شما میتوانید آنها را جایگزین این جمله بکنید و برای مثال میتوانید بگویید: « تو در این زمینه عالی هستی».
انسانهای باهوش اهداف باهوش برنامه ریزی اهداف پیاده سازی اهداف
زمانی که شخصی از شما میخواهد کاری را انجام دهید استفاده از این عبارت میتواند این حس را به او منتقل کند که شما نمیخواهید برای انجام ان کار دقت لازم را صرف کنید و تنها هدفتان این است که آن کار را زودتر انجام داده و از شرش خلاص شوید. افراد باهوش از این جمله استفاده نمیکنند چرا که نمیخواهند این حس را منتقل کنند که آنها کاری که ازشان خواسته شده را با عجله انجام میدهند. اگر میخواهید به طرف دیگر بگویید که کاری زیاد زمانبر نخواهد بود و زود به اتمام میرسئد میتوانید به او بگویید : « انجام این کار به وقت زیادی نیاز ندارد».
اعتماد به نفس انتسابی اعتماد به نفس بیش از اندازه اعتماد به نفس در کسب وکار،
افراد با هوش از این جمله در مکالمات خود استفاده نمیکنند چرا که میدانند افراد خسته به طور معمول دارای ظاهری جذاب نیستند و گفتن این جمله به طور غیر مستقیم میتواند این مفهوم را به طرف مقابل منتقل کند که ظاهر جذابی ندارد. تصوری که به طور معمول از ظاهر افراد خسته در ذهن ما وجود دارد به این صورت است که یک فرد خسته دارای ظاهری به هم ریخته، موهای نا مرتب، پلکهایی آویزان و فردی کم حوصله و عصابانی میباشد.
10 توصیه برای رسیدن به اهداف؛ اعتماد به نفس
معمولاً زمانی شما به شخص دیگری این جمله را میگویید که میخواهید ببینید آیا اوضاع خوب است و طرف دیگر به کمک شما احتیاج دارد و یا خیر. در واقع قصد شما کمک کردن به آن شخص است نه اینکه بخواهید به او این حس را منتقل کنید که ظاهرخوبی ندارد. به جای این جمله میتوانید به او بگویید : « آیا همه چیز به خوبی پیش میرود». با استفاده از این جمله میتوانید به طرف دیگر بفهمانید که در مورد او نگران هستید و قصد دارید به او کمک کنید. آن شخص هم در صورت لزوم با شما در این ارتباط صحبت خواهد کرد.
معمولا از این جمله برای تعریف کردن از ظاهر کسی استفاده میشود. اما همین جمله به ظاهر مثبت میتواند این پیام را به طرف دیگر منتقل کند که قبلا خیلی چاق بوده است. افراد باهوش از این جمله برای تعریف از ظاهر کسی استفاده نمیکنند. چرا که میدانند لزومی نارد برای تعریف از کسی ظاهر فعلی او را با ظاهر قبلی او مقایسه کنند. افراد دوست دارند که تنها از ظاهر فعلی آنها تعریف کنیم و اشاره ای به ظاهر قبلی او نشود. زمانی که تغییرات ظاهری مثبتی را در کسی مشاهده میکنید. برای مثال زمانی که میبینید کسی نسبت به قبل لاغرتر شده است و ظاهر بهتری پیدا کرده است، میتوانید به او بگویید: « خیلی خوش تیپ به نظر میرسی». با استفاده از چنین جملهای در حین حالی که از ظاهر آن شخص تعریف کردهاید، اشاره ای به ظاهر قبلی او نیز نکردهاید.
همه ما میدانم که زندگی همیشه منصفانه نیست و قرار هم نیست همه چیز منصفانه باشد. زمانی که شما از این جمله استفاده میکنید به نوعی خود را بی تجربه و ناپخته نشان میدهید. در واقع خودتان را به این صورت معرفی میکنید که فردی ساده هستید که انتظار دارید همه چیز در همه جا منصفانه باشد. افراد باهوش از این جمله استفاده نمیکنند چون نمیخواهند شبیه به یک ادم بیتجربه به نظر برسند. فرض کنیم شما انتظار داشتهاید که پروژهای را به شما واگذار کننند اما از نظر شما این پروژه به صورت نا عادلانه به شخص دیگری واگذار شده است. در چنین شرایط میتوانید بگویید : « من انتظار این اتفاق را نداشتم میتوانم دلیلش را بپرسم؟».
بعضی از افراد زمانی که میخواهند سوالی عجیب یا غیرعادی بپرسند از این جمله استفاده میکنند. آنها قصد دارند با استفاده از این جمله طرف مقابل را برای شنیدن یک سوال غیرعادی آماده کنند. اما افراد باهوش از این جمله استفاده نمیکنند، آنها میدانند که گفتن این جمله نشان میدهد که آنها اعتماد به نفس پایینی دارند و همچنین شنونده هم اعتمادش را نسبت به آنها از دست میدهد. فراموش نکنید اگر شما به جمله خودتان اطمینان نداشته باشید و آن را جدی نگیرید، دیگران هم سوال شما را جدی نخواهند داد و ممکن است به خوبی به شما پاسخ ندهند. به جای استفاده از این جمله میتوانید بگویید: « من اطلاعات لازم را در این زمینه ندارم اجازه بدهید با پرسیدن این سوال اطلاعات لازم را از شما به دست بیاورد.»
این جمله معمولاً برای انتقاد از دیگران مورد ااتفاده قرار میگیرد. اما واقعیت این است که انسانها همیشه به یک صورت عمل نمیکنند. برای مثال وقتی شما به کسی بگویید: « تو همیشه بد قول هستی». ناخواسته باعث میشوید که آن شخص در مقابل صحبتهای شما حالت تدافعی بگیرد چرا که در واقعیت به این صورت است که او تنهت گاهی اوقات بدقولی میکند. افراد باهوش برای انتقاد از دیگران از جملاتی به این صورت استفاده نمیکنند چرا که نمیخواهند طرف مقابل حالت دفاعی به خود بگیرد. شما میتوانید انتقاد خود را به این شکل مطرح کنید و بگویید: « شما گاهی اوقات بدقولی میکنید». این جمله به واقعیت نزدیکتر است و شما شانس بیشتری خواهید داشت که طرف دیگر انتقاد شما را قبول کند.
این جمله هم در ظاهر دارای بار معنایی مثبت است اما اگر میخواهید به کسی امیدواری بدهید میتوانید از جملات بهتری استفاده کنید. افراد باهوش از این جمله استفاده نمیکنند چرا که میدانند استفاده از این جمله به طرف دیگر این حس را منتقل میکند که برای موفق شدن احتیاج به شانس دارد و در واقع ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس در او شود. پس اگر هدف شما این است که به طرف دیگر برای انجام کاری اعتماد به نفس بدهید، میتوانید از جملهای جایگزین به این صورت استفاده کنید و بگویید: « من میدانم که تو از عهده این کار بر میآیی و موفق میشوی». این جمله میتواند باعث افزایش اعتماد به نفس در طرف مقابل بشود.
اگر اتفاق نا خوشاندی رخ داده است و به نحوی به شما مربوط است، استفاده از این جمله نشان میدهد که شما میخواهید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید. افراد باهوش حتی اگر نقش بسیار کوچکی در رخ دادن موضوعی داشته باشند از این جمله استفاده نمیکنند. آنها نمیخواهند شبیه به فردی مسئولیت به نظر برسند. زمانی که در چنین شرایطی قرار میگیرید به جای استفاده از این جمله میتوانید توضیحی بیطرفانه ارائه کنید و دلایل به وجود آمدن آن موضوع ناخوشایند را شرح دهید و حتی اگر نقش کوچکی در آن داشتهاید بهتر است که ان را بپذیرید.
برای رسیدن به اهداف خود یکی از ابزار قدرتمندی که در اختیار شما است توانایی صحبت کردن شما میباشد. تا جایی که میتوانید باید بر روی جملاتی که از دهانتان خارج میشود، دقت کنید. گاهی اوقات برخی از جملات وجود دارند که باعث ایجاد احساسی در طرف دیگر میشوند که شما به هیچ وجه به دنبال ان نبودهاید. افراد موفق این موضوع را میدانند و در هنگام صحت کردند از برخی جملات و عبارات استفاده نمیکنند. در این مقاله به تعدادی از این جملات و عبارات پرداختیم. شما هم برای اینکه به فردی موفق تبدیل شوید باید تمرین کنید که چگونه از توانایی صحبت کردن خود به بهترین شکل استفاده نمایید.
کارهای روزانه انسانهای موفق ؛ افراد موفق انجام برخی از کارها را برای خود تبدیل به یک عادت کرده اند و این کارها به آنها در راه رسیدن به موفقیت کمک میکند. تفاوت میان انسانهای موفق و غیر موفق ناشی از تفاوت طرز تفکر، رفتارها و عادات بین این دو گروه است. برای رسیدن به موفقیت باید انجام برخی از کارها برای شما به شکل عادت در بیاید. برای موفقیت در گام اول شما باید باورهای خود را اصلاح کنید و در قدم بعدی چیزی که شما را به موفقیت میرساند عادتها، رفتار و عمل شما است.
باید در این زمینه آموزش ببینید تا بدانید که چه کارهایی را باید به صورت یک عادت رفتاری برای خود در بیاورید. در این مقاله به برخی از کارهایی میپردازیم که افراد موفق آنها را به صورت روزانه انجام میدهند. شما میتوانید با یادگیری طرز رفتار و کارهایی که افراد موفق به صورت روزانه انجام میدهند و استفاده از آنها در زندگی خود گام مثبتی را در جهت رسیدن به هدف خود که همان موفقیت در زندگی است، بردارید.
برای افراد موفق برنامهریزی کردن برای آینده اهمیت زیادی دارد تا به ثروت برسند اما به همان اندازه هم زندگی کردن در زمان حال نیز برای آنها مهم است. افراد موفق در هر روز از زندگیشان سعی میکنند از تمام فرصتها استفاده کنند. آنها طوری زندگی میکنند که انگار روز اخر زندگی آنها است و در آینده ممکن است این فرصتها دیگر برای آنها تکرار نشود. آنها میدانند که اهداف کوتاه مدت اهمیت زیادی دارند چرا که باعث رسیدن آنها به اهداف بلند مدتشان میشوند در نتیجه به صورت روزانه برای انجام برخی از کارها برنامهریزی کرده و آنها را انجام میدهند.
افزایش یادگیری از طریق شناخت مغز خواب شبانه قاعده 20/80 یادگیری
افراد موفق هیچگاه از یادگیری دست نمیکشند. برای آنها هر روز به شکل فرصتی برای یادگیری است. یکی از بزرگترین تواناییهای انسان توانایی آموختن میباشد. بسیاری از ما بعد از رسیدن به جایگاه یا موقعیت شغلی فکر میکنیم که دیگر به آموزش نیازی نداریم و این طرز فکر در نهایت انسان را به فردی راکد تبدیل میکند. اما افراد موفق به طور روزانه زمانی را برای یادگیری و افزایش اطلاعات خود صرف میکنند. آنها میدانند که هر چقدر آموزش بیشتری ببینند به موفقیتهای بالاتری نیز میتوانند دست پیدا کنند. به طور معمول میتوان گفت که افراد موفق به طور روزانه زمانی را برای آموزش دیدن و یادگیری صرف میکنند.
افراد موفق زودتر از خواب بیدار میشوند افزایش یادگیری
انسانهای موفق علاقهای به خواب اضافه ندارند. آنها به اندازه نیاز بدنشان میخوابند و صبحها زودتر از بقیه بیدار میشوند و روز خود را آغاز میکنند. در بسیاری از موارد دیده شده که افراد موفق برخی از کارهای روزانه خود را قبل از این که دیگران از خواب بیدار شوند انجام دادهاند. Peter Shankman فردی است که در زمینه کاری خود به موفقیتهای زیادی رسیده است او در مورد سحرخیزی میگوید « من هر روز ساعت ۴:۱۵ از خواب بیدار میشوم و واقعاً حجم کارهایی که من قادر هستم در صبح انجام بدهم انسان را شگفت زده میکند». مطمئناً بارها این جمله معروف را شنیدهاید که سحر خیز باش تا کامروا شوی. باید به شما بگویم که این جمله واقعاً درست است و افراد موفق به طور روزانه از آن استفاده میکنند.
افراد موفق افراد موفق آمادگی دارند افراد موفق بلند پروازند
یکی از دلایل سر حال بودن افراد موفق در طول روز این است که در شب قبل، خواب خوبی را داشتهاند. کیفیت خواب شما در عملکرد روزانه شما تاثیر مستقیم و قابل توجهی دارد. افراد موفق شاید زمانی بیش از حد نیاز بدنشان را برای خوابیدن صرف نکنند اما در مقابل به کیفیت خواب خود اهمیت زیادی میدهند. افراد موفق برای افزایش کیفیت خواب خود به مسئله بهداشت خواب توجه میکنند. بهداشت خواب عبارت است از مجموعه عاداتی که به فرد کمک میکند تا خواب راحتی را تجربه کند. شما میتوانید با چند اصلاح و رعایت چند نکته کیفیت خواب خود را افزایش دهید. عادتهایی مانند ایجاد محیطی آرام و بی سر و صدا برای خواب، کم کردن نور، خاموش کردن تلفن همراه میتواند باعث افزایش کیفیت خواب شما شود.
آموزش سرمایه گذاری به روش افراد موفق اسرار افراد موفق؛
افراد موفق در طول روز به سلامت غذایی که میخورند، توجه دارند. آنها مراقب هستند که بیش از حد از غذاهای فست فود و چرب و شیرین استفاده نکنند. افراد موفق میدانند که نوع غذایی که میخورند ارتباط مستقیمی با سلامت بدنشان دارد و در نهایت سلامت بدن هم تاثیر مستقیمی در عملکردشان خواهد داشت. داشتن بدنی سالم علاوه بر عملکرد بهتر بدنی باعث میشود آنها بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. حتما تا به حال این جمله را شنیدهاید که عقل سالم در بدن سالم است. یکی از مواردی که در رسیدن شما به موفقیت تاثیرگذار است، داشتن بدن و ذهنی سالم است. افراد موفق با خوردن یک صبحانه مقوی سوخت لازم بدنشان را برای کارهای روزانه تامین میکنند. آنها توجه زیادی به وعدههای غذایی خود در طول روز دارند.
قاعده ۲۰/۸۰ به شما میگوید که تنها ۲۰% از آنچه هر روز انجام میدهید شما را به ۸۰% ازنتایج مورد نظر میرساند. افراد موفق به طور روزانه این قانون را مد نظر خود قرار میدهند. آنها از انجام کارهایی که اهمیت زیادی برایشان ندارد، خودداری میکنند چرا که میدانند انجام این کارها کمترین اثر را بر روی کارایی و بهرهوری کلی آنها خواهد داشت. افراد موفق یاد گرفتهاند که در طول روز بیشتر وقتشان را صرف انجام کارهایی کنند که از نظر اهمیت در گروه ۲۰% قرار میگیرد و با انجام این کارها به ۸۰% از نتایج مورد نظر خود میرسند. به طور کلی این قانون به شما میگوید که بخش کوچکی از کارهایی که انجام میدهید بیشترین سهم را در رسیدن شما به نتیجه بازی میکنند و شما باید این کارها را شناسایی کرده و در طول روز در اولویت قرار بدهید.
افراد موفق معمولاً سعی میکنند کارهایی که برایشان سختتر و چالش برانگیزتر است را در اوایل روز انجام دهند. افراد موفق به این نکته توجه میکنند که در آغاز روز تازه نفستر بوده و مغزشان آمادگی بیشتری برای انجام کارهای سختتر دارد. هرچه به ساعات پایانی روز نزدیکتر شوید انرژی شما کمتر میشود و این امر اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل است که افراد موفق کارهایی که در طول روز باید انجام بدهند را اولویتبندی میکنند و در صورت امکان سعی میکنند در ساعات اولیه روز کارهایی که دارای سختی و اهمیت بیشتر هستند را انجام دهند.
افراد موفق به درستی میدانند که در طول روز باید زمانی را صرفاً به خودشان اختصاص دهند. گاهی اوقات زمانی که حجم بالایی از وظایف و کارهای روزانه برای یک شخص وجود دارد، صرف زمان برای علایق شخصی فراموش میشود. اما افراد موفق درک درستی از اهمیت اختصاص زمان در طول روز برای پرداختن به علایق خود دارند و سعی میکنند به طور روزانه زمانی را به این منظور در نظر بگیرند. آنها با این کار در واقع به خودشان اهمیت میدهند. آن ها به علایق و سرگرمیهای مورد علاقه خود میپردازند چرا که در نظر گرفتن زمانی برای این کار باعث میشود تا احساس رضایت و شادابی بیشتری داشته و بتوانند در هنگام انجام کارهای مهم عملکرد بهتری داشته باشند.
افراد موفق علاوه بر استفاده از برنامهریزیهای بلند مدت از برنامهریزیهای کوتاه مدت و حتی روزانه برای انجام کارهایشان در طول روز استفاده میکنند. به عبارت دیگر آنها در ابتدای روز کارهایی را که باید انجام دهند ساماندهی میکنند. تهیه یک طرح منسجم برای انجام دادن فعالیتهای کاری به افراد موفق این اجازه را میدهد که در طول روز بهرهوری بیشتری داشته باشند. برخی از آنها برای این کار اقدام به تهیه لیستی از وظایف و اهدافی میکنند که در طول یک روز باید به آنها بپردازند.
افراد موفق میدانند که داشتن بدنی سالم و شاداب تا چه حد میتواند باعث بهبود عملکرد آنها شوند. به همین دلیل سعی میکنند به طور روزانه وقتی را به ورزش کردن اختصاص دهند. ورزش منظم به این افراد کمک میکند که در طول سال از سلامت عمومی بهتری برخوردار باشند. آنها با ورزش کردن انرژی بیشتری برای انجام کارهای خود در طول روز خواهند داشت. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین در بدن شده که این ماده باعث ایجاد احساس لذت و خوشی در مغز خواهد شد، در نتیجه افراد موفق از طریق ورزش کردن با روحیه بهتری میتوانند به کارهایشان برسند. همچنین ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس میشود که این نکته نیز میتواند به موفقیت بیشتر افراد کمک کند.
انجام برخی از کارها به صورت روزانه در بین افراد موفق تا حد قابل توجهی مشترک است. اکثر آنها اهمیت زیادی به سلامتی خود میدهند، ارزش زیادی برای زمان قائل هستند و سعی میکنند حتی برای یک روز هم برنامه مشخصی داشته باشند. در این مقاله به تعدادی از کارهایی پرداختیم که معمولاً افراد موفق به صورت روزانه آنها را انجام میدهند. یکی از راههای رسیدن به موفقیت این است که شما طرز رفتار افراد موفق را بشناسید تا بتوانید با کمک آن گام خوبی را در جهت رسیدن به هدف خود که همان موفقیت است بردارید.
یا هوش هیجانی، روشی است که ما با آن هیجانات خودمان را کنترل و مدیریت میکنیم. هوش هیجانی بالا در تمام ابعاد زندگیمان مؤثر است و دارای پیامدهای غیرارادی است؛ این هوش میتواند بهاندازه علم و دانش و اخلاق کاری در موفقیت افراد تأثیر بگذارد.
هوش هیجانی به انسان توانایی مبارزه برای رسیدن به اهداف، سازشپذیری و مصالحه، انعطافپذیری و قدرت تمرکز در شرایط سخت و بحرانی را میدهد. آنچه باعث میشود که انسان اعتماد به نفس خود را حفظ کند و برای به دست آوردن خواستههایش تلاش نماید و با دیگران همدلی کند، هوش هیجانی است. هوش هیجانی از ۵ عضو تشکیل شده است:۱-سازگاری ۲- علاقهمندی به اهداف ۳-آگاهی و شناخت از خود ۴-تعامل اجتماعی ۵-همراهی و همدلی
آیا دوست دارید بدانید شما هوش هیجانی دارید یا خیر؟ در ادامه به معرفی خصوصیات آدمهایی که هوش هیجانی بالایی دارند، میپردازیم.
1- پرسوجو از غریبهها پرسوجو از غریبهها
افرادی که از آشنایی با انسانهای جدید و ملاقات آنها خوشحال میشوند، سریع گرم صحبت با آنها شده، از آنها سؤالات متنوعی میپرسند و در فرهنگعامه گاهی آن ها را فضول مینامیم؛ گرچه اینطور نیست و این افراد فقط کنجکاو هستند و حس همدلی و همدردی در آنها نمایان است. آدمها در مورد غریبهها بسیار کنجکاو هستند و از دانستن اطلاعات بیشتر در مورد آنها خشنود میشوند.
رهبران ویژگیهای یکسانی دارند، آنها نه تنها هوش، همت و کوشش و اخلاق کاری قویی دارند، بلکه درجه بالایی از هوش هیجانی را نیز در خود دارند.
تمرکز و دوری از حواسپرتی سازشپذیری سرپرستی و رهبری
اینکه آدمی بداند چه صفات خوب و بدی در او وجود دارد و با دانستن این صفات و تکیه بر برتریهایش موفقیت بدست آورد، نشان دهنده اعتماد به نفس او است. پیشتر خاطر نشان کردیم که اعتماد به نفس نشانی از هوش هیجانی بالای افراد است.
آیا در زندگی بارها با افرادی روبرو شدهاید که با همه آدمها به راحتی جفتوجور میشوند و خیلی معاشرت پذیر اند؟ این افراد ارتباطات خوب و رضایت بخشی دارند و همین خلق و خو نشانهی داشتن هوش هیجانی بالا است.
نشانههای داشتن هوش هیجانی بالا هوش هیجانی هوش هیجانی بالا
احساسات انسانها در طول روز نوساناتی دارد و گاه دچار احساسات شدیدی نظیر ناراحتی و اندوه میشویم و ناخودآگاه این احساسات بر ما و زندگیمان تأثیر میگذارد.
خودشناسی باعث میشود تا قبل از تأثیر و جهتدهی احساسات، دلیل احساساتتان را قبل از هر اقدامی بشناسید. وقتی علت هیجاناتتان را فهمیدید کمی با آرامش فکر کنید. آدمهایی با هوش هیجانی بالا از حس خودشناسی خوبی برخوردارند.
آیا عوامل بیرونی میتوانند ذهن شما را درگیر و شما را از انجام وظایفتان غافل کنند؟ افراد باهوش هیجانی بالا در مقابل عوامل پریشان کننده، مقاومت میکنند و بهراحتی تسلیم نمیشوند. تمرکز حواس بزرگترین راز هوش هیجانی است. افرادی که از همان کودکی در کارهایشان اولویتها را رعایت میکنند و کارهای غیر ضروری را به زمان بعدی موکول میکنند، در سنین بالاتر قطعاً به موفقیت مالی خواهند رسید. این رفتار باعث برتری شما نسبت به افراد با توانایی ذهنی بالاتر و ثروت بالاتر خواهد شد؛ این رفتار را به کودکانتان انتقال دهید.
هوش هیجانی خوب هوش هیجانی عالی
اگر دوست دارید در جامعه فردی با اخلاق و مهربان به نظر بیایید و در همین راستا تمام تلاشتان را میکنید، بهتان تبریک میگویم. شما قطعاً دارای هوش هیجانی بالایی هستید.
شما در کدام دسته از افراد قرار دارید؟ افرادی که به دیگران کمک میکنند و یا آنها که فقط در کارهای خود غرق هستند و به دیگران هیچ توجهی ندارند. شاید اکنون در ذهنتان بگویید من به دیگران توجه میکنم، اما آنچه اهمیت دارد این است که توجه شما به دیگران چگونه است. آیا تا به حال متوجه فرد میانسالی شدهاید که در مترو سرپا ایستاده است و شما که هم سن فرزند ایشان هستید، تکانی به خودتان بدهید و به ایشان جایی برای نشستن دهید. آیا به فردی که نیاز به کمک شما داشته، کمک کرده اید یا با بیخبری و بهراحتی به سراغ کارهای خودتان رفته اید؟ حقیقت این است که اگر در خودمان غرق شویم، دیگر نمی توانیم به دیگران توجه کنیم.
آگاهی از دنیای اطرافمان و توجه به اطرافیانمان، برخلاف خویشتن پرستی و محبت به دیگران از اجزای مهم هوش هیجانی بالا است.
در زندگی همه انسانها شکستها و موفقیتهایی وجود دارد. نحوه رویارویی انسانها با این شکستها و ناملایمات، نشاندهنده شخصیت آنها است. افرادی که با اولین شکست متوقف میشوند با افرادی که با شکستهای متعدد متوقف نمیشوند و باز تلاش میکنند تا به هدفشان برسند، کاملاً متفاوت هستند. افرادی که در برابر ناملایمات مقاومت میکنند و تسلیم نمیشوند، اجازه نمیدهند افکار منفی بر آنها تسلط پیدا کند و این کار باعث افزایش انعطافپذیری آنها خواهد شد. آنها احساسات منفیشان را پنهان نمیکنند، بلکه اجازه میدهند در کنار احساسات دیگرشان ظهور یابد. این افراد انعطافپذیری بالایی دارند و به اکثر خواستههایشان میرسند.
یکی از نشانههای افراد با هوش هیجانی بالا، این است که بهآسانی از ابتدای آشنایی، شخصیت فرد مقابل را حدس میزنند. حدس آنها در بیشتر موارد با حقیقت شخصیتی شناسی فرد مورد نظر همخوانی دارد.
شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در بسیاری از موارد نمیدانید چه کارکنید و چگونه عمل نمایید، اما حس درونیتان راه را به شما نشان داده باشد. افرادی که با تکیه بر خود و با بینش و بصیرت خودشان راه را طی میکنند، دارای هوش هیجانی بالایی هستند.
تابهحال شده است بااینکه بدانید برای انجام کاری جایزه یا پولی در کار نیست، داوطلبانه قصد انجام آن کار را بکنید؟ بلی یا خیر؟ اگر جواب شما بله است یعنی شما خود برای انجام کارهایتان مشوقهایی دارید و برای انجام خواستههایتان مصممانه تلاش میکنید. افرادی که برای خود هدفهایی دارند و برای رسیدن به این اهداف، خود را تشویق میکنند و روحیه میدهند از هوش هیجانی بالایی برخوردارند.
دیگران نمیتوانند در مسیر زندگی، آنها را جهتدهی کنند و بر آنها تسلط پیدا کنند. افراد با هوش هیجانی بالا از کارهایی که خودشان انجام میدهند، احساس خوشحالی و رضایت میکنند و احساسات و رضایت دیگران تأثیری بر آنان ندارد. آنها با شنیدن نظرات بقیه راه خود را تغییر نمیدهند بلکه با بیتفاوتی آنچه را که خود درست میپندارند و دوست دارند، انجام میدهند. آنها میدانند این دیگران نیستند که کار آنها را ارزشگذاری میکنند بلکه این انجام دهنده آن کار است که به کار خود ارزش میبخشد.
افراد با هوش هیجانی بالا خواب را در اولویت کار خود قرار میدهند. وقتی انسان میخوابد، مغز او در حال مرور خاطرات است و بعضی از آنها را نگه میدارد و بعضی از خاطرات را از بین میبرد و همین عامل است که موجب میشود بعد از خواب بعضی چیزها را به خاطر نمیآورید. اگر انسان خوب و کافی نخوابد و استراحت نکند، استرسهای روزانه او متوقف نمیشود و اغلب به سردرد و استرس و هیجانات منفی دچار خواهد شد. افرادی که خواب کافی دارند سطح هوشیاری و آگاهیشان از افراد دیگر بیشتر است. خواب کافی از نشانههای افراد با هوش هیجانی بالا است.
مصرف کافئین انسان را هیجانی و از تفکرات منطقی دور میکند. زمانی که میخواهید ورزش کنید و به حرکت دربیایید، کافئین مصرف کنید و مطمئن باشید خوب خواهید دوید. مصرف کافئین برای زمانهایی که انسان میخواهد کاری با تمرکز ذهن انجام دهد و فکر کند، اصلاً مناسب نیست. کافئین باعث میشود احساسات بر انسان غلبه نماید و عقل انسان درست کار نکند. افراد با هوش هیجانی بالا کافئین مصرف نمیکنند و نمیگذارند این ماده عملکرد صحیح آنها را مختل کند.
افرادی که هوش هیجانی بالا دارند، داشتههای خود را شناسایی میکنند و برای آنها ارزش قائلاند. آنها به خاطر چیزهایی که در اختیار دارند، شاکر و سپاسگزار هستند. این افراد به خاطر قدردانی از داشته هایشان، حس و انرژی بهتری در طول روز دارند و فعالترند.
افرادی که حسادت میکنند، احساسات منفی را در خود به وجود میآورند و به استرس دچار میشوند. استرس باعث پیدایش بیماری قلبی و منجر به افزایش فشارخون میشود. حسادت انسان را دچار استرس میکند پس برای اینکه موفق شوید کافی است از حسادت دوریکنید؛ دوری از حسادت نهتنها حال انسان را بهتر میکند بلکه سلامتی انسان را نیز تضمین مینمایید. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، حسادت نمیکنند و به اتفاقاتی فکر میکنند که آنها را به رقابت سالم یا فرار از تهدیدات وامیدارد. فرار زمانی لازم است که انسان در معرض تهدید است. افراد باهوش هیجانی بالا میدانند چگونه خود را از حسادت دور کنند و نظر خود را به مسائل بهتری معطوف سازند.