از دیگر راههایی که برای ارائه خود به آن نیازمندیم در مقاله زیر آورده شده است. راههای ارائه خود بسیار متنوع می باشد و با گذشت زمان و افزایش ارتباطات هر روز به آن اضافه می شود و شما هرروز باید به دنبال راههایی باشید تا با برقراری ارتباط موثر بتوانید خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید و کسب و کار خود را متحول کنید. در مقالات قبلی ما شش راه ارائه خود را به شما معرفی کردیم. اگر مقالات قبلی را مورد مطالعه قرار دهید به سادگی می توانید همراه با این مقاله خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنید و به کسب درآمد سازمان خود کمک شایانی کنید.
مهمترین موضوع عصر حاضر برقراری ارتباط صحیح، قدرت مذاکره می باشد تا ما بتوانیم به ذهن دیگران نفوذ کرده و هنگامی که، مشتریان در ذهن خود ما را بپذیرند، آنگاه با اعتماد به نفس از ما خرید خواهند کرد. در این مقاله ۴ راه دیگر برای ارائه خود را به شما معرفی خواهیم کرد، این ۴ راه به شرح ذیل است.
نکاتی ناب برای ارائه خود در بازاریابی
انالیز پارتیزانی و شناخت تهدیدها و فرصتها
اولین نکته برای ارائه خود ، این است که بعد از به کار گیری تمام موارد مقالات قبلی گاهی پینگ پنگ فروش از کنترل شما خارج می شود چون پیش بینی کافی و لازمی از نحوه برخورد یک مشتری خاص نداشته اید (همین مشتری های سخت گیر هستند که در نهایت ما را به پارتیزانهای نمونه جنگ های نامنظم تبدیل می کنند، از ان ها استقبال کنیم و در چالش ان ها شرکت کنیم، یک بازی بدون چالش و هیجان فقط به درد مردگان می خورد).
در این گونه موارد با حفظ خونسردی بیشتر، شنونده باید بود تا گوینده، به زودی از دل همین شنیده ها شما پاسخ های قانع کننده ای را بیرون خواهید کشید! فقط باید قدرت انالیز خود را تقویت کنید و در لحظه تهدید ها و فرصت ها و قوت ها و ضعف ها را طبقه بندی کنید و به نوبت به تقویت قوت و فرصت ها و پاسخ گویی به ضعف و تهدید ها بپردازید. به یاد داشته باشیم یعنی همیشه به یاد داشته باشیم که کشتی ها در اسکله امن تر هستند تا در میان طوفان، اما کشتی برای لنگر انداختن در اسکله طراحی نشده است!
از چالش ها نهراسیم یا موفق میشویم که به ان ها پاسخ بدهیم تا موفق می شویم که بدانیم در چه مواردی ضعف داشته ایم و برای رفع انها تلاش کنیم. در لحظه مثل یک پارتیزان، به شناسایی تهدید ها و فرصت می پردازیم و استراتژی های خود را که بر پایه تجربه و تحقیق بوده اند تدوین میکنیم.
تمرین
دو مورد از انالیزهای لحظه ای خود را یادداشت کنید؛ یک مورد منجر به پیروزی و یک مورد شکست؟ چه فاکتورهایی موفقیت یا شکست را در انالیز پارتیزانی شما تعیین کردند؟
بهره گیری از سناریوی خلاق
با بررسی دوباره ایتمهایی که گفتیم به این نتیجه میرسیم که برای پرزنت کردن نیاز به یک سناریو داریم. دقیقا این نیازی است که بسیاری از ما به ان اهمیتی نمی دهیم، بزرگترین بازیگری را که میشناسید کیست؟ (مهم کشف سلیقه شما نیست که ممکن است جواب ها به بیش از پنجاه نفر هم برسد). اما کدام یک از این افراد بدون سناریو به ایفای نقش پرداخته اند؟ چند درصد از انها به ایده های خالقانه خود متکی بوده اند و از سناریو پیروی نکرده اند؟
بحث سناریو بحث بسیار مهم در همه کسب و کار است که به صورت مجزا در ایتمی در مبحث بازاریابی تلفنی به بررسی ان خواهیم پرداخت.
موضع نگرفتن در مقابل گارد مشتری
همیشه مشتری ها نسبت به فروشنده ها گارد بسته ای دارند و این هنر یک فروشنده است که این گارد را از هم باز کند. این تابع شرایط زمانی و مکانی نیست اما گاهی شرایط زمانی و مکانی به شدت یا ضعف ان کمک خواهد کرد (مثل زمان رکود اقتصادی که شدت ان بیشتر خواهد بود).
نمیتوان انتظار داشت که مشتری بدون گارد در مقابل ما ظاهر شود، این گارد همیشه نسبت به فروشنده وجود دارد و حالت دفاعی در رفتار همه مشتری ها دیده میشود، به ویژه در زمانی که رفتار فروشنده یا طرف مذاکره تهاجمی باشد، کار اصلی ما در پرزنت این است که به نگرانی های او پاسخ قانع کننده ای بدهیم و او را از این گارد خارج کنیم نه این که با گرفتن موضع او را بیشتر در این حالت فرو ببریم. فرد موفق کسی است که با سنگهایی که به طرف او پرتاب میشود برای خود سنگر بسازد!
در زمان برخورد با گارد مشتری، با او باید همزاد پنداری کرد و به نگرانی های او پاسخ داد، رفتار عکس ممکن است که به عدم فروش یا حتی یک فاجعه بیانجامد. ما استخدام می شویم تا پاسخگوی مشتری باشیم نه اینکه به تقابل با او بپردازیم…
نکته ای که بسیاری از سازمان ها همیشه فراموش میکنند تا به پرسنل خود انتقال بدهند دقیقا همین مفهوم است. به یاد داشته باشیم موضع گرفتن در مقابل مشتری یک موضوع کاری را به یک موضوع شخصی برای اختلاف تبدیل میکند و این دقیقا اغاز شکست یک فروشنده است.
نکاتی برای متقاعد کردن مشتریان
متقاعد کردن مشتریان برای نهایی کردن خرید نوعی هنر است. نکات زیادی وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها مشتریان خود را مجاب کنید که از شما خرید کنند. در ادامه برخی از این نکات ارائه شده است که میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
مزایای خود را محکم به مشتریان ارائه دهید
مزایایی که به صورت ویژه و محکم ارائه شوند بهتر میتوانند مشتریان را قانع کنند. در بیان مزایای خود از قیدها و صفات مبهم استفاده نکنید چرا که مشتریان اینگونه مزایا را به خاطر نمیسپارند. برای مثال فرض کنید شما در حال بازاریابی برای فروش قطعه ای مربوط به خودرو هستید که مصرف بنزین را کم میکند. زمانی که میخواهید مزایای محصول خود را ارائه دهید به جای اینکه بگویید استفاده از این قطعه مصرف سوخت در خودروی شما را به میزان قابل توجهی کم میکند. میتوانید اینگونه مزیت محصول خود را معرفی کنید و بگویید که استفاده از این قطعه مصرف بنزین را در خودرو شما به میزان ۱۵% کاهش خواهد داد.
بر روی مزایای که شما را منحصر به فرد میکند تاکید کنید.
ارائه مزایا کلی که نوع محصول شما دارد مهم است اما مهمتر از ان استفاده از مزایای است که شما را در این رقابت متمایز میکند. به دنبال مزیتهایی در محصول خود باشید که بتواند شما را از دیگران متمایز کند. مزیتهای منحصر به فرد میتواند کمک زیادی به شما برای رسیدن به هدف کند.
پرزنت کردن چیست مقاله پرزنت کردن نکاتی ناب برای ارائه خود در بازاریابی
برای محصول خود مزایای را ایجاد کنید
اگر محصول شما به گونه ای است که عده زیادی از فروشندگان دیگر نیز آن را ارئه میدهند در واقع شما در یک رقابت سخت قرار گرفته اید. برای پیروزی در این قابت میتوانید مزایای جدیدی را برای محصول خود ایجاد کنید. برای مثال برای آن تخفیفاتی در نظر بیگیرید و یا به مشتریان خود بگویید که در صورت خرید، محصول به صورت رایگان برای آنها ارسال خواهد شد. با توجه به محصولی که میفروشید خودتان میتوانید ببرخی از مزیتهای جدید را برای آن به وجود بیاورید.
بهره گیری از سناریوی خلاق پرزنت دیگران پرزنت دیگران چیست پرزنت کردن
به مشتری اطمینان خاطر بدهید
معمولا مشتریان در مراحل آخر تصمیم گیری برای خرید ممکن است دچار نوعی شک و دو دلی شوند. شما میتوانید به مشتریان خود کمک کنید که از این مرحله به راحتی عبور کنند. برای مثال اگر از کیفیت محصول خود اطمینان دارید میتواید در مورد محصولتان به انها ضمانتی قوی بدهید. مثلا بگویید که تا یک هفته اگر از این محصول راضی نبودید بدون هیچ شرطی میتوانید محصول را به من پس بدهید و وجه پرداختی را دریافت کنید.
ابزارهای بازاریابی ارائه خود ارائه خود چیست بازاریابی
بهره گیری از زبان بدن
زبان بدن بحثی است که در جامعه ما خیلی مورد استقبال و بررسی قرار نمی گیرد. شاید به این دلیل که هنوز ضرورت ان را نمی شناسیم. در مورد زبان بدن کتابهایی زیادی هست و کتاب های ارتباط غیر کلامی و زبان بدن نوشته اساتید این فن میتواند منابعی خوب برای مراجعه باشد. مهمترین نکته برای پرزنت کردن آشنایی با زبان بدن می باشد، که می تواند برای موفقیت ما در ارائه خود بسیار حائز اهمیت باشد.
آموزش بازاریابی با تلگرام آموزش پرزنت آمیخته بازاریابی
بهره گیری از زبان بدن این امکان را به ما می دهد که بدون شنیدن کلمات به احساس درونی افراد پی ببریم و از این دریافت در جهت انالیز پارتیزانی تهدیدها و فرصت ها بهره بگیریم. مثلا در مورد گارد بسته خریدار یکی از علایم دست به سینه ایستادن یا نشستن اوست که میتواند به ما خبر بدهد که او در موضع گارد دفاعی قرار گرفته است که این مطلب می تواند به شکست ما در یک مذاکره یا فروش بیانجامد، تکنیک مقابله در این موارد (البته بعد از اگاهی کامل از زبان بدن و شناخت ان) می تواند بسیار ساده باشد.
مثلا در مورد مثال گفته شده تعارف کردن یا دادن چیزی شبیه خودکار میتواند شخص را از حالت دفاعی خارج کند و این زمان مناسبی است برای اینکه شاه کلید های پرزنت خود را به کار ببریم تا بار دیگر طرف مذاکره ما گارد دفاعی به خود نگیرد(البته اگر از روی خستگی دست به سینه نشده باشد!)
شناخت زبان بدن و تکنیک های مقابله با ان به دلیل گستردگی حتما نیاز به اموزش و مطالعه دارد.
نتیجه گیری
شناخت تمامی موارد ارائه خود برای برقراری ارتباط ما بسیار مفید و سودمند می باشد. اگر ما به دنبال ثروت هستیم باید از تمامی راههای روز برای کسب و کار خود استفاده کنیم. هرچه ما نسبت به محیط خود به روزتر باشیم و خلاقیت برای آن مطرح کنیم به راحتی می توانیم گام هایی در جهت پولدار شدن برداریم. نکته مهم این است که ما بتوانیم با دیگران به بهترین شکل ارتباط گرفته و راههای متقاعد کردن دیگران را به خوبی بدانیم.