ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

شش گام تا شروع کسب و کار

اکثر مردم فکر می‌کنند که راه‌اندازی یک کسب و کار به راحتی انجام می‌گیرد در حالی که واقعیت این است که برای این کار باید به جزئیات زیادی توجه کرد. دلیل توجه نکردن به این جزئیات بسیاری از افرادی را که قصد دارند به یک کار‌آفرین تبدیل شوند، در همان ابتدای کار نا امید کرده و فکر می‌کنند که توانایی لازم را برای ایجاد یک کسب و کار موفق ندارند.

راه‌اندازی یک کسب و کارموفق

 

 

تقریباً می‌توان گفت به طورکلی شما برای راه‌اندازی یک کسب و کارموفق به یک ایده‌ عالی، سرمایه کافی و خلاقیت نیاز دارید. البته به جز این موارد شما باید به جزئیات مهم دیگری نیز توجه کنید. نکته اینجاست که اکثر مردم فاقد صبر، توانایی، عزم و اراده برای یک برنامه‌‌ریزی و ارتباط موثر هستند. این موضوع به راحتی می‌تواند آن‌ها را در مراحل اولیه کار با ناکامی مواجه کند. واقعیت این است که شما به یک طرح کامل نیاز دارید تا در طول مسیر یاریتان دهد.

صفحات اجتماعی خوب صفحات اجتماعی مفید کمپین بازاریابی هدف

گام‌های لازم برای راه‌اندازی یک کسب و کار

قبل از اینکه بخواهید یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید باید در مورد موارد مهمی فکر کنید که در ادامه مطلب این موارد به صورت ۶ گام و مرحله ارائه شده‌اند.

تفکر کافی در مورد همه چیز

 

داشتن یک ایده خوب لازم است، اما علاوه بر آن شما باید به عنوان مالک یک کسب و کار به جنبه‌های مختلف آن کسب و کار فکر کنید. باید از این موضوع مطمئن شوید که می‌توانید برای همه سوالات احتمالی پاسخی مناسب ارائه دهید. به عنوان نمونه شما باید به بازار هدف محصولات خود، مسائل بالقوه‌‌ای که ممکن است به وجود بیایند، محصولات دیگری که می‌توانید ارائه دهید، طرز فکر دیگران نسبت به کسب و کار شما و مسائل اینچنینی به خوبی فکر کنید.

چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز راه‌اندازی کمپین بازاریابی صفحات اجتماعی

ایجاد بیزینس پلن

 

 

گام بعدی شما این است که یک بیزینس پلن ایجاد کنید. بیزینس پلنی که شما ایجاد می‌کنید باید شامل مواردی مانند خلاصه اجرایی، شرح در مورد سهام اصلی، تجزیه و تحلیل بازار، رقابت، بازار هدف، ساختار شرکت، توضیحات کامل در مورد محصولات یا خدمات، پیش‌بینی‌های مالی و هر نوع اطلاعات مفید دیگری باشد که به کسب و کار شما مربوط می‌شود.

ایجاد بیزینس پلن بیزینس پلن تنظیم اهداف آینده

جمع‌آوری لیست موارد لازم

شما در این گام باید اقدام به تهیه لیستی از مواردی که لازم دارید به همراه هزینه‌های مرتبط با آن بکنید. این لیست باید شامل تمام مواردی باشد که شما به آن نیاز خواهید داشت، مواردی مانند، فضای اداری، انبار، وسایل و …  .

در ابتدا زمانی که شما یک کسب و کار را راه می‌اندازید ممکن است احتیاجی به استخدام کارمند نداشته باشید اما باید هوشمند بوده و به موضوع استخدام کارمندان هم فکر کنید چرا که در آینده و در زمانی که بخواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، نیاز خواهید داشت که کارمنداری را استخدام کنید.

گسترش کسب و کار

 

 

زمانی که شما بخواهید کارمندانی را برای گسترش کسب و کار خود استخدام کنید باید به مسئله آموزش آن‌ها نیز دقت کنید چرا که آموزش کارکنان یک نیاز مستمر است و اگر شما قبل از از شروع کار به آموزش کارکنان خود فکر نکنید، این کار باعث ایجاد مشکلاتی در کسب و کارتان خواهد شد.

چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز

این موضوع خیلی مهم است که شما منابع مالی کسب و کار خود را چگونه تامین کنید. برای مثال آیا قرار است با استفاده از یک وام این کار را انجام دهید یا اینکه فکر دیگری برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خود دارید. در هر صورت بدون پول شما قادر نیستید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

اصول هدف گذاری اصول هدفگذاری؛ اهداف آینده

 

اگر شما بتوانید یک حسابدار برای کسب و کار خود استخدام کنید، او میتواند در زمینه پرداخت و محاسبه مالیات به شما کمک زیادی کند در غیر این صورت به این نکته دقت کنید که قوانین مالیات در حالت‌های مختلف شکلی متفاوت پیدا می‌کنند.

راه‌اندازی کمپین بازاریابی

 

 

قبل از اینکه شما کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید باید برای ایده‌های فروش و شناساندن برند خود برنامه‌ریزی داشته باشید. به عنوان مثال امروزه رسانه‌های اجتماعی در بین عموم مردم گسترش زیادی پیدا کرده‌اند وحضور قوی در این فضا می‌تواند کمک بسیار خوبی به صاحبان کسب و کار‌ها بکند.

صفحات اجتماعی

شما می‌توانید در شبکه های اجتماعی مختلف برای کسب و کار خود صفحاتی را ایجاد کنید و از همان ابتدا به این نکته دقت کنید که وقت کافی را برای اینکار در نظر گرفته و صفحات اجتماعی مربوط به کسب و کار خود را به صورت منظم به روز رسانی نمایید.

برای موفقیت کسب و کار خود باید از تکنولوژیی‌های موجود استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار خود را به خوبی به دیگران معرفی کرده و گام مهمی را در جهت رسیدن به اهداف خود بردارید.

تنظیم اهداف آینده

برای حرکت و ادامه کسب و کار خود باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را تعیین کنید. تعیین اهداف واقع‌بینانه و قابل اندازه‌گیری در کسب و کار جدید به شما کمک می‌کند که به درستی در مسیر باقی بمانید. با توجه به اهدافی که انتخاب کرده‌اید وضعیت کارکنان، سرمایه‌گذاران و وضعیت خود نسبت به رقبا را مورد بررسی قرار بدهید.

بررسی این موضوع می‌تواند به شما در جهت تعیین اهداف جدید کمک کند. همچنین می‌تواند شما را برای انجام اقدامات لازم راهنمایی نمایید؛ اقداماتی که شما در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید به آن‌ها بپردازید.

نتیجه گیری

شروع یک کسب و کار با نگرانی‌ها و مشکلاتی همراه است اما در دراز مدت پاداش بزرگی را برای شما به همراه خواهد داشت. توجه به این مراحل می‌تواند در روند راه‌اندازی یک کسب و کار کمک کننده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.