ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

آقای شهرام شکوری – بنیانگذارنرم افزارهلو

آقای شهرام شکوری
بنیانگذار نرم افزار مشاغل در ایران

آقای شهرام شکوری با عشق علاقه ی زیاد به کار و با پشتکار و جسارتش توانست درکسب و کار مورد علاقه خود بهترین شود. آقای شکوری معتقد است که کارکنان بیش از محیط خانواده در محیط کار و شرکت خود حضور دارند، بنابراین باید به مقوله کیفیت زندگی شغلی پرداخت و یک رفاه نسبی را فراهم نمود تا حس خانواده نگری به معنای واقعی وجود داشته باشد و در این مقاله شرح زندگینامه آقای شهرام شکوری را حتما تا انتها بخوانید.

تحصیلات و شروع کار شهرام شکوری

 

آقای شهرام شکوری در بهار سال۱۳۵۰ در خانواده ای با سطح اقتصادی متوسط به دنیا آمد. پدر او درآمد متوسطی داشت به همین دلیل نمی توانست تمام امکانات لازم را فراهم کند. شرایط طوری بود که او مجبور بود تمام راه منزل تا مدرسه را پیاده طی کند. پس از اتمام دوران راهنمایی به دلیل علاقه ی فراوانش به درس ریاضی ، رشته ی ریاضی را در دبیرستان انتخاب کرد. دوران دبیرستان سپری شد.

سال چهارم دبیرستان به دلایلی- خود می گوید غرور کنترل نشده ی جوانی دلیل آن تصمیم بود- تعدادی از کلاس ها را شرکت نکرد و این باعث شد امتحان نهایی را در شهریور بدهد. در همان سال در کنکور ریاضی شرکت کرد. او فقط به دو رشته کامپیوتر و عمران علاقه داشت که وقتی نتیجه کنکور آمد، قبول نشده بود. بعد از مشورت با پدرش تصمیم گرفت وارد بازار کار شود.

اولین تجربه ی کاری خود را از شرکت تعاونی شروع کرد؛ در آن زمان اقلام خواروبار به صورت کُپنی عرضه می شد، به همین دلیل تقریبا شغل فعال و پر زحمتی به حساب می آمد که او هم با توانایی بالا و برنامه ریزی، اقدام را دسته بندی می کرد تا بتواند به موقع جوابگوی مردم باشد.آقای شهرام شکوری

سربازی و کسب و کار جدید شهرام شکوری

کارها خوب پیش می رفت اما دیگر زمان رفتن به سربازی فرا رسیده بود، تصمیم گرفت به سربازی برود. دوره ی آموزشی را در شاهرود گذراند، بعد به امیدیه اهواز اعزام شد و به دلیل دوره ای که دیده بود توانست رئیس توپ پدافند شود. بعد از دوران سربازی، نزد یکی از دوستان برادرش که فروشگاه لوازم یدکی داشت مشغول به کار شد.

بعد از مدتی کار در آنجا، تصمیم گرفت شغل دیگری انتخاب کند، این بار نزد دوست پدرش در فروشگاه لباس مشغول کار شد، بعد از مدتی تصمیم گرفت درس بخواند صبح ها کار می کرد و شب ها درس می خواند؛ به واسطه ی عموی هم سن و سالش توانست کار نیمه وقت و بهتری در فروشگاه لوازم برقی دست و پا کند، بعد از مدتی کار در آنجا با افزایش سفارشات، یک دفتر اجاره کرد وکسب و کارش را گسترش داد، نام دفتر تازه تأسیسش را “پخش ایده” گذاشت.

زندگینامه ادم پولدارا زندگینامه بزرگان ثروت زندگینامه کار آفرینان ایرانی

خصوصیتی که عامل موفقیت شهرام شکوری شد

درسال۱۳۷۳ در دانشگاه قزوین رشته کامپیوتر پذیرفته شد. درهمان زمان ناگزیر شد کل کار را به عمویش واگذار کند و تنها به عنوان سهامدار حضور داشته باشد. کار کردن و بی کار نماندن و پشتکار یکی از ویژگی های بارز اوست به همین دلیل در قسمت اداری سردخانه یکی از بانکهای قزوین مشغول به کار شد البته چون همزمان مشغول تحصیل بود به صورت موقتی در آنجا کار می کرد.

باورهای ثروتمندان باورهای مالی توسعه کسب و کار رشد و توسعه کسب و کار

رشد و پیشرفت شهرام شکوری

 

بعد از مدتی با دانشی که کسب کرده بود، توانست به نصب سخت افزار کامپیوتر روی آورد. در همان زمان با چند شرکت نیز ارتباط موثر برقرار کرد و سفارش گرفت. بعد از مدتی با هم فکری دوستانش یک شرکت در زمینه ی سخت افزار تأسیس کرد. تأسیس یک شرکت پایدار رویای او بود که توانسته بود با همکاری دوستانش به آن برسد. به مرور تجربه های بیشتری کسب کرد و توانست سفارشات نرم افزاری نیز قبول کند. اولین پروژه حسابداری به آنها پیشنهاد شد و توانست با کمک دوستانش به خوبی آن را انجام دهد و کسب درآمد کند.

آموزش شروع کسب و کار آموزش کسب و کارباورها چگونه ایجاد می شوند

تمرکز ذهن بر هدف شهرام شکوری

در سال۱۳۷۶پس از گذشت دو سال طاقت فرسا، نرم افزار حسابداری یکپارچه وکاملی تولید کرد. در همان سال نرم افزار امور مالی اتوماتیک را که آن موقع یک ابتکار بی نظیر بود، برای کاربران غیر حرفه ای طراحی کرد. کسی که این نرم افزار را تهیه می کرد به راحتی می توانست از آن استفاده کند.
یک روز نماینده شرکتی برای بستن قرار داد ابراز تمایل کرد، اما به دلیل اینکه شرکت ثبت نشده بود کار را قبول نکرد. حالا ثبت شرکت جدی تر به نظر می رسید، با مشورت دوستانش، نام “هلو” را با شعار ظاهری زیبا وهسته ای محکم برای نرم افزارشان انتخاب و به ثبت رساندند و نام شرکت نیز “طرفه نگار” انتخاب شد به معنی برنامه نویسی خارق العاده. بدین گونه در سال۱۳۷۷شرکت “طرفه نگار” ثبت شد.

25 درس آموزنده رهبر کسب و کار آموزش راه اندازی کسب و کار

چالش های آقای شهرام شکوری

 

سال آخر دانشگاه با یکی از همکلاسی هایش ازدواج کرد. پس از گذشت۱۲سال از زندگی مشترک دارای دو فرزند پسر است. در همان سال، در ابتدای آغاز به کار، پروژه ای به ارزش دو میلیون تومان به شرکت سپرده شدکه البته چک های پرداخت کننده برگشت خورد و او از این تجربه به تلخی یاد می کند.

از آنجایی که نرم افزار در سیستم عامل ویندوز ۹۵ نوشته شده بود و فارسی سازی آن متعلق به شرکت دیگری بود، برای جلوگیری از مشکلات با شرکت مذاکره کرد، اما به توافق نرسید و این باعث شد از شریکش آقای رنجبری که دانش فراوان در زمینه نرم افزار داشت، درخواست کند تا نرم افزار را به شکلی که نیاز است تغییر دهد.

شرایط سختی بود، فروش اندک و سرمایه کم! اما در اوج شرایط بد، موفق به فروش نرم افزار به چند شرکت بزرگ شد. دائما نرم افزار را تغییر می داد تا مناسب سازی شود و تعداد مشتریان افزایش یابد.

پایداری و پشتکار شهرام شکوری

روزها تلاش و بازنویسی مجدد، منجر به تولید ورژن۳ هلو شد، که هم استاندارد بود و هم اصولی طراحی شده بود. اگر چه ویندوز به طورگسترده وارد بازار ایران نشده بود و اکثرحسابداران از نرم افزار تحتDOS استفاده می کردند، اما او نا امید نشد و می دانست آینده بازار ویندوز است. حتی مشتریانی که مشکل داشتند به دلیل حس تعهد مشکل را برطرف می کرد. به تدریج شرکت از حالت سه نفره خارج شد و تشکیلات کوچکی به وجود آمد. جالب است بدانید درسال ۱۳۸۲ تعداد پرسنل شرکت فقط ۲۵ نفر بود. اما امروز…

مقابله با مشکلات شهرام شکوری

 

او هر چند وقت یکبار نرم افزار را تحلیل می کرد و سعی داشت برای تمامی مشاغل مختلف نرم افزار تخصصی ارائه دهد، نرم افزار به تدریج تمام بازار و انواع مشاغل را در برگرفت و همزمان تغییرات سفارشی نیز انجام می شد. به تدریج تیراژ بیشتری نیز وارد بازار می شد. از سال ۱۳۸۱اوضاع کار متفاوت شد و دفتر به خیابان مطهری انتقال یافت.

بعد از چندی که نرم افزار هلو به معروفیت رسیده بود، به دلیل کاهش فروش متوجه شد ، فروش غیر قانونی نرم افزار رواج پیدا کرده است، با وکیل مشورت کرد و با کمک مقامات انتظامی توانست جلوی کار را بگیرد. سال بعد ورژن ۴ هلو را عرضه کرد، که این نیز یک دستاورد بزرگ برای او به حساب می آمد.

شناخت نیاز بازار

کمی بعد در دوره مدیریت استراتژیک ثبت نام کرد تا دانش خود را در این زمینه بالا ببرد، پس ازآن، دوره فراگیر پیام نور MBA را مطالعه کرد. دیگر زمان آن رسیده بود که ورژن ۵ هلو وارد بازار شود. ابتدا رقبا می گفتند: نرم افزار هلو کوچک است! اما بعد نظرشان عوض شد، زیرا واقعیت این بود، نرم افزاری که بتواند چند هزار نفر را به طور متنوع، پوشش دهد نرم افزار بزرگی است.آقای شهرام شکوری
از سال ۱۳۸۵ تا به کنون نیاز بازار به حسابداران آشنا به نرم افزار هلو، به شدت زیاد شده بود و در حال حاضر با ادامه این روند، هر روز متقاضیان بیشتری به جمع کاربران هلو اضافه می شود. همچنین تعداد کثیری از دانشگاه های کشور مبادرت به آموزش این نرم افزار برای نزدیک نمودن دانشجویان به بازار کار نمودند.

توسعه کسب و کار

 

کارها خوب پیش می رفت که تصمیم گرفتند برند دیگری وارد بازار کنند. با مشارکت همکارانش، برند “هلیا” به معنای شکوفه هلو را انتخاب کردند. این نرم افزار در زمینه های تاکسی سرویس، املاک، کتابخانه، شارژساختمان و… استفاده می شود. در حال حاضر۰۰۰/۳۱۰ کاربر در سطح کشور از محصولات شرکت استفاده می کنند و تعداد زیادی نمایندگی فروش و خدمات محصولات شرکت او را حمایت می کنند.

“طرفه نگار” یکی از پرکارترین شرکتها با بهره برداری بالا محسوب می شود. بسیار فعال و پویا، با کسب درصد بالای رضایت مشتریان؛ در آمار منحصر به فرد است و تنها دارنده تندیس حمایت از مصرف کننده از وزارت صنایع می باشد.شرکت دارای کمیته فرهنگی رفاهی است و افراد علاوه بر شرکت در برنامه های فرهنگی و تفریحی به سلایق در سالن بدن سازی، تیم فوتسال وکوهنوردی نیز شرکت می کنند.

پیشنهاد آقای شکوری برای موفقیت شغلی

• چنانچه مدیر به کارهای خود و نیروی تحت مدیریتش اشراف داشته باشد(دانش مدیریتی داشته باشد)، بهتر می تواند کار را پیش ببرد.
• اگر مایل به حفظ بقای شرکتتان هستید، باید بدون تعصب، به نظرات دیگران گوش دهید وآماده تغییرات باشید و حتی رفتار ذاتی خود را نیز عوض کنید.
• باید معلومات و توانایی های خودمان را گسترش دهیم و لازم است هر روز بیشتر بخوانیم تا بیشتر بدانیم.

خاله خاور و بلال منصور من را شگفت زده کرند

سلام میکنم خدمت شما دوستان عزیز و تمام اعضای محترم وب سایت آموزشی ماهان تیموری مخصوصاً علاقه مندان به قسمت کلیپ یکشنبه ها. خیلی خوشحالم که دوباره یکشنبه شد تا دوباره با یک مطلب دیگر و یک آموزش دیگر و یک تلنگر دیگر و یک راهنمایی دیگر در خدمت شما باشم. برای اینکه ازجای خود بلند شوید و آنطوری که باید زندگی کنید. دوستان در تعطیلات آذرماه به مسافرت رفته بودم که اتفاقات بسیار جالبی افتاده بود.

من چهار سال پیش هنوز آژانسم را داشتم یعنی تور لیدر داشته و تور میفرستادم. از چهار سال پیش تا الان اتفاقاتی در شمال رخ داده است. افرادی هستند که اینقدر موفق شده اند شما متحیر خواهید شد و امروز میخواهم نشانه های موفقیت این موضوع را برای شما تعریف کنم.

بلال منصور

 

 

در گذشته من آبشار ویسادار که تور میبردم جایی بسار جذابی بود اما در آنجا مکانی وجود نداشت که افرادی که به انجا میروند چیزی بخرند و از آن مکان استفاده کنند. ایندفعه که رفتم دیدم که یک فرد بسیار جوان و شاداب به نام آقای منصور در آنجا برای خود یک بیزینس راه اندازی کرده بود به نام بلال منصور که یک دستگاه با همین نام اختراع کرده و حتی آن را ثبت نیز کرده است و درآمدش را به من گفت که درامد بسیار بالایی بود. در قسمتی از شمال که ماشین هم به سختی به آنجا میرود این فرد درامدهای بسیار بالایی را کسب میکند. و این موضوع خلاقیت را نشان میدهد که شما میتوانید با تمام محدودیتها درامد بالایی کسب کنید. گفتگویی را با این فرد انجام داده ام که میتوانید در کلیپ ببینید.

رستوران خاله خاور

 

 

حالا موضوع دیگری را برای شما میخواهم بگویم. زنی را در گیلان میشناسم که یک منطقه را متحول کرده است. تا به حال به سرولان رفته اید؟ به شما توصیه میکنم حتماً به سرولان بروید و اگر رفتید سرولان حتما به شما توصیه میکنم پیش خاله خاور بروید و غذا بخورید. سال ۹۱ وقتی تور میبردم در سرولان این خانم دوتا کلبه داشت ولی الان امپراطوری برای خودش به راه انداخته است. در عرض چهار سال انقدر پیشرفت کرده که بیشتر از ۴۳ نفر را مشغول به کار کرده است و در یک منطقه بکر شمال در حال درامدزایی است و درامد بسیار عالی نیز دارد.

البته من قول داده ام که درامد ایشان را ارائه ندهم. یک خانم تنها در آن شرایط در ان منطقه جالب است که چه معروفیتی به دست آورده که افراد میروند و باهاش عکس میا ندازند.  در حال حاضر این خانم دارای غذاهای با کیفیت، درامد بالا و محبوبیت و موفقیت زیادی هستند و من خیلی خوشحال شدم زمانی که ایشان و موفقیتشان را دیدم . فیلم کوتاهی از ایشان و محیط رستورانشان گرفتم که در کلیپ میتوانید مشاهده کنید.

عملگرایی راز موفقیت

 

 

حالا میخواهم در مورد نکته اصلی با شما صحبت کنم. راز موفقیت این دو فرد چه چیزی است. یکی از آنها در مدت ۴ سال از دو کلبه معمولی به همچین رستورانی رسیده است و دیگری یک فضای خالی را پیدا کرده و ایده ای را داده است و درامدهای چند صد هزار تومانی در طول روز به دست می آورد و مخصوصاً در روزهایی که پیک کاری اش باشد، درآمدش از چند صد هزار تومان هم خیلی بالاتر است.

من رازی که در صحبت کردنم با این افراد متوجه آن شدم این است که این افراد عملگرا هستند. هردو این افراد شرایط سخت و دشواری را داشته اند اما هردو شروع و اقدام کرده اند. بعضیها دوست دارند به موفقیت برسند اما نمیرسند چرا که شروع نمیکنند عواملی که باعث میشود افراد اقدام نکنند خیلی زیاد است که من ۷-۸ مورد از آنها را در پکیج کسب ثروت و آرامش توضیح داده ام و راهکارهایی را هم گفته ام که چگونه تبدیل به فردی شویم که اقدام میکند و عملگرا است و به موفقیت میرسد.

10 توصیه برای رسیدن به اهداف اهداف

افرادی که اقدام نمیکنند

 

 

الان دوست دارم در مورد موضوعی بسیار مهم با شما صحبت کنم. دوستان افراد زیادی را در این مسافرت دیدم که به موفقیت خاله خاور غبطه میخوردند و میگفتند که این فرد یک آدم معمولی بود، چگونه به این موقعیت رسید. وقتی دقت کردم دیدم که اینها همان افرادی هستند که اقدام و عمل نمیکنند. و الان که میبینند دیگران و اطرافیانشان به موفیت رسیدند یک حسی پیدا کردند و هنوز باورهایشان را ترک نمیکنند و دلیل اصلی که ای افراد اقدام نمیکنند در باورهای انها قرار دارد و من در پکیج کسب ثروت و آرامش کاملاً در مورد باورها توضیح داده ام و این پکیج کاملترین پکیجی است که شما میتوانید در ایران آن را پیدا کنید.

این افراد هنوز باورهایی دارند که از اقدام کردن انها جلوگیری میکند و کم کم دارند به این باور میرسند که شاید ما برای موفقیت خلق نشده ایم. در این مسافرت من دیدم که افرادی داشتند اینگونه صحبت میکردند و خیلی دوست دارم این مطلب به دستشان برسد افرادی که دیدند اطرافیانشان به موفقیت رسیده اند ولی خودشان هنوز اقدام نکردند و به آن چیزی که لیاقتشان است نرسیده اند.

اهداف مدیریت منابع انسانی اهدافتان بلال منصور بلال منصور کیست؟

شروع و اقدام کنید

 

 

دوست من باور کن که شدنی است و من همیشه شعارم این است که من در عرض دو سال و هفت ماه توانستم به استقلال برسم و الان افراد میتوانند در عرض یکسال یا دو سال به استقلال مالی برسند و خیلی دنیای تکنولوژی کمک کرده است که افراد به موفقیت برسند و تنها باید اقدام کنید. من در قسمت فوت کوزه گری در حال معرفی کسب و کار هستم که بروید و اگر هنوز بیزینسی ندارید یا کارمند هستید با سرمایه خیلی کوچکی برای خودتان کسب و کار جدید راه اندازی کنید و بتوانید برای خود موفقیت خلق کنید.

پس این کلیپ و مطلب را برای کسانی بفرستید که دارند امیدشان را از دست میدهند، کسانی که مشتاق موفقیت بوده اند اما الان میبینید که کم کم دارند ضعیف میشوند. این مطلب و کلیپ را برای آنها بفرستید تا بفهمند که افراد هنوز دارند موفق میشوند. ۳-۴ سال بعد ممکن است به اطرافیانتان نگاهی کنید و ببینید کسانی که در حال حاضر هیچ چیزی ندارند به موفقیت رسیده اند و باز حسرت خواهید خورد با این تفاوت که در ان زمان کار سختر خواهد شد.

شاید این اخرین نشانه برای شما باشد پس توصیه من به شما این است که به این مطلب فکر کنید و بارها کلیپ را ببینید و به کسی که نیاز دارد این کلیپ و مطلب را برسانید. باور کنید دنیای موفقیت اینقدر پیشرفت کرده است و سطح زندگیها آنقدر پیشرفت کرده است که به راحتی میتوانید از نیازهای مردم و از اینترنت و از ایده های خودتان کسب درآمد کنید.

خاله خاورخاله  خاور کیست؟ راز موفقیت ر ستوران خاله خاور

اهدافتان

 

 

و من به شما کمک خواهم کرد و من به همراه تمام تیم آموزشی ماهان تیموری در کنار شما هستیم و کمکتان میکنیم که بتوانید به آنجایی که دوست دارید و به اهداف خود برسید.شما فقط کافی است ا دامه بدهید، تصمیم بگیرید و اقدام کنید. امیدوارم هر جای ایران هستید و این مطلب و کلیپ به دستتان رسیده است چند بار به آنها توجه کنید و نظرات خود را در وبسایت اموزشی ماهان تیموری قرار دهید.

من نظرات شما میخوانم و نظرات شما به من انرژی میدهد. و از شما میخواهم که واقعاً اقدام کنید و ببینید به چه علتی کارها را به عقب می اندازید. باور کنید هر مسئله ای که داشته باشید میتوانید ان را برطرف کنید. تنها باید یک مقدار به ان فکر کرده و اقدام کنید. تا بتوانید به جایگاهی که لیاقت شما است دست پیدا کنید. امیدوارم هر جای ایران که هستید تصمیم بگیرید و از جای خود بلند شوید. اقدام کنید و بتوانید به جایی که در ذهن خود دارید برسید.

رستوران خاله خاور در کدام شهر است؟ رستوران خاله خاور کجاست؟ عملگرایی

نتیجه گیری

 

اینها نشانه هایی برای شما هستند این ها همان تلنگرند اینها شاید نشانه های آخر باشند و تا دیدن نشانه بعدی دیگر دیر شده باشد و با حسرت و اندوه مجبور به سرزنش کردن خود برای کارهای انجام نداده در گذشته باشید.

دوستان موفقیت نزدیک شماست شاید در چند قدمی شما باشد دنبال آن بگردید .باور کنید که موفقیت به همان سادگی این دو فردی است که در این کلیپ میبینید.شرایط هیچگاه مانع موفقیت نیست باور های بازدارنده مانع موفقیتندو   این شمایید که باورتان را آنطوری میسازید که امروز هستید.شادی از آن آنهایی است که شادی میخواهند.موفقیت از آن آنهایی است که موفقیت میخواهند.

نگران زمان از دست رفته نباشید نگران زمان مانده باشید و آن را روزبه روز بهبود بخشید. ذهن انسان هر آن منتظر تغییر است دوباره شروع کنید و از نو بسازید و با هر شرایطی مقابله کنید این موفقیت لذت بخش است و زندگی با این ها زندگیست.نشانه های موفقیت را در این کلیپ مشاهده کنید و نظر و سوالات خود را برای ما بنویسید که باعث انرژی ما شود.

شاد و پیروز باشید.

مهمترین انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی از زمانهای خیلی قدیم مورد استفاده قرار گرفته و میتوان گفت که قدیمی ترین روش تبلیغات است. تبلیغات محیطی وسیله ارتباطی فعالی برای انتقال پیام به میلیون ها نفر است . تبلیغات محیطی انتقال پیامی برای عموم افراد جامعه است که تاثیر بسیاری در تغییر شیوه زندگی افراد دارد. در مصر باستان برای گسترش آیین خود افراد این تبلیغ ها رو روی کتیبه ها کنده کاری میکردند . متن و خلاقیت و ایده های نو در تبلیغات محیطی بسیار بسیار مهم است تبلیغات محیطی باید طوری طراحی شود که در ذهن مشتری بماند. به تمام تبلیغاتی که در خارج از محیط زندگی انجام میشود را ، تبلیغات محیطی میگویند.

مدل های مختلف تبلیغات محیطی

  • لمپوست بنر

  • استرابوردهای تبلیغاتی

  • تلویزیون های بزرگ شهری

  • تبلیغات بر روی بدنه تاکسی و خودرو شهری

  • تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری

  • تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده

  • دیواری نویسی و نقاشی دیواری

  • دستگیره های تبلیغاتی

  • استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

  • ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

 

تاثیر تبلیغات محیطی چیست

 

تبلیغات محیطی

شما با این نوع تبلیغ می تونید روی برندسازی شرکت و کسب و کار خود کار کنید و تاثیر بسیار خوبی روی افزایش فروش و افزایش درآمد شما میگذارد و کمک میکند که کالا و خدمات خود را معرفی کنید.

از آن جایی که افراد که در حال جابه جایی، و رفت و آمد برای رفتن به نقاط مختلف هستند این نوع تبلیغات تاثیر خود را می گذارد و از این طریق می توان با  مشتریان ارتباط موثر برقرار کرد.

 

به طور مثال همراه اول اگر خدمات جدیدی داشته باشه در سراسر ایران به وسیله بیلبورد ها برای خدماتش تبلیغ میکند.

تبلیغات اینترنتی تبلیغات پاپی تبلیغات پیامکی ، تبلیغات تجاری

 

چگونه تبلیغات محیطی موفقی داشته باشیم؟

خلاق باشید

 

 

مردم دیگر از دیدن تبلیغات تکراری خسته شده اند. انگار تبلیغات همگی شبیه به هم شدند. این تکرار و تبلیغات کسل کننده باعث کاهش رغبت مردم به دیدن تبلیغات شده است. اما اگر در این بین کمی خلاقیت به خرج بدهید و تبلیغات خلاقی را ارائه دهید شانس زیادی برای جلب نظر بینندگان خواهید داشت و میتوانید به اهداف خود از تبلیغات محیطی برسید.

آموزش تبلیغات آموزش حرفه ای تبلیغ نویسی تبلیغ نویسی

انتخاب کانال مناسب بری تبلیغات

شما باید مخاطبان و بازار هدف خود را به خوبی بشناسید. به این موضوع فکر کنید که مشتریان احتمالی شما چه قشری از جامعه را تشکیل میدهند و این افراد در چه مکانهایی حضور بیشتری دارند. برای مثال ایا بازار هدف شما جز افرادی هستند که در سطح شهر رانندگی میکنند و دائما دربزرگ راه ها و اتوبانها حضور دارند؟ در این صورت انتشار تبلیغات محیطی شما بر روی پل های هوایی میتواند تصمیم عاقلانه ای باشد.

تبلیغات دیدیاری تبلیغات صوتی تبلیغات محتوا تبلیغات محیطی

بررسی و ارزیابی تبلیغات بعد از طراحی

 

 

به طور کلی تبلیغات میتوانند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کنند. تبلیعات اگر به صورت اصولی و درست طراحی و اجرا بشود میتواند باعث افزایش درآمد و رشد و توسعه یک کسب و کار شود. تبلیغات مناسب میتوانند در راه رسیدن به هدف به کسب و کار ها کمک زیادی کنند. اما متاسفانه اگر تصمیمات اشتباه در این زمینه گرفته شود میتواند هزینه های زیادی برای یک کسب و کار نیز داشته باشد. کمترین هزینه ای که تبلیغات غیر اصولی میتواند برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد هزینه ریالی است که بات طراحی و اجرای کمپین پرداخت میشود.

تبلیغات محیطی چیست؟ چگونه تبلیغ کنیم روش های اصولی تبلیغ نویسی

اعتبار یک برند

در پشت یک تبلیغ علاوه بر نام برند اعتبار یک برند و تمام زحماتی که در طی جچند سال برای ان کشیده شده است نیز قرار دارند. زحماتی که مدیران یک کسب و کار برای محصول و یا خدمات خود کشیده اند در پشت یک تبلیغ قرار میگیرد و تبلیغ مناسب میتواند باعث رشد هر چه بیشتر آن کسب و کار شود و در طرف مقابل تبلیغ غیر اصولی و نا مناسب میتواند باعث متضرر شدن آن کسب و کار و افول آن شود.

به همین دلیی است که در دنیای تبلیغات باید بعد از طراحی و اجرا کمپین های تبلیغاتی همواره بررسی و ارزیابی انجام بگیرد. زمانی که شما این کار را میکنید میتوانید بازخورد انچه را که واقعاً اتفاق افتاده است را با ان چیزی که ما میخواستیم اتفاق بیافتد را با هم مقایسه کنید.

انطباق عوامل محیطی

یک تبلیغ محیطی با توجه به نوعی که دارد در فضای شهری، ساختمان ها، رو روی دیوارها، درخت ها، پل های هوایی و … قرار میگیرد پس باید به این نکته توجه کرد که هر تبلیغ محیطی در مکانی منحصر به فرد قرار خواهد گرفت. پس طراحی ان باید به صورتی انتخاب شود که عوامل خارجی باعث کمرنگ شدن زیبایی تبلیغ شما نشوند. عوامل خارجی در برخی ازموارد حتی میتوانند باعث آسیب به پیامی شوند که شما با استفاده از تبلیغتان قصد دارید ان را به بینندگان برسانید.

توجه به زمان در انتخاب رنگها

 

 

توجه به رنگی که شما برای تبلیغ خود انتخاب میکنید و فصلی که در آن قرار دارید میتواند باعث جذابیت بیشتر تبلیغات شما شود. برای مثال اگر در فصل زمستان از رنگهای گرم مانند قرمز بیشتر در تبلیغات خود استفاده کنید این تضاد باعث ایجاد جذابیت بیشتر برای تبلیغات شما خواهد شد. و بر عکس در فصول گرم سال نیز بهتر است از رنگهای سرد بیشتری در تبلیغات خود بهره ببرید. توجه به رابطه رنگ و فصلی که تبلیغ در ان به نمایش در می آید میتواند  باعث ایجاد احساس بهتری در بینندگان شود.

توجه به سرعت دیده شدن تبلیغ محیطی

 

 

با توجه به محل قرارگیری تبلیغ محیطی شما و همچنین نوع آن، سرعت حرکت بینندگان تبلیغ شما نیز با هم متفاوت است. برای مثال ممکن اس تبلیغ محیطی شما بر روی یک پل  عابر پیاده در یک بزرگراه نصب شود و یا در یک خیابان کوچک و یا حتی بر روی یک دیوار  که با توجه به مکانی که تبلیغ شما در ان قرار داده میشود بییندگان شما با سرعت های مختلفی آن را مشاهده میکنند. مطمعنا بینندگانی که یک تبلیغ را در حین رانندگی در یک بزرگ راه میبینند سرعت متفاوتی با بینندگانی دارند که یک تبلیع را زمانی که در حال قدم زدن هستند بر روی یک دیوار میبینند. با توجه به مکانی که تبلیغات محیطی شما قرار میگیرند شما زمانهای مختلفی برای انتقال پیام خود خواهید داشت و باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید.

سادگی و پیچیدگی

 

شما زمانی که عوامل قبلی را مورد توجه قرار میدهید زمان آن رسیده است که در مورد سادگی و یا پیچیدگی تبلیغات محیطی خود تصمیم بگیرید. برای مثال اگر قرار است تبلیغ شما در یک اتوبان خلوت قرار بگیرد که سرعت عبور و مرور در آنجا زیاد است بهتر است از یک طرح خیلی ساده استفاده شود تا در کمترین زمان ممکن پیام مورد نظر شما به بیننده منتقل شود اما در جایی که بیننده زمان کافی را برای درک یک تبلیع پیچیده تر دارد شما میتوانید از تبلیغات محیطی پیچیده نیز استفاده کنید. تبلیغات را میتوان یکی از جذاب ترین بخش های هر کسب و کار دانست که طراحی ان نیازمند توجه به نکات و ظرافت های خاصی است.

مواد لازم جهت یک نمونه  تبلیغات محیطی کم هزینه و تاثیرگذار

  • قلم و کاغذ

  • بادکنک گرد یا توپ سبک بادی به مقدار لازم

  • نخ کتان

  • چسب شیشه ای

  • تعدادی درخت در اطراف محل مورد نظر

کافی است بادکنک را باد کرده و با قلم و یا چاپ لوگو یا عکس تبلیغاتی خودتان روی کاغذ آن را روی بادکنک بچسبانید و نخ کتان را به آن گره بزنید.سپس نقشه محل مورد نظرتان را که می خواهید در آنجا تبلیغات کنید را تهیه کرده و محل بادکنک ها را مشخص کنید و بادکنک ها را بین درختها قرار دهید. امکان دارد شهرداری آنها را جمع کند اما ۲۴ ساعت زمان برای جای گرفتن در ذهن ناخوداگاه مخاطب می تواند تاثیر زیادی در فروش تان داشته باشد.

شما میتوانید در دوره تبلیغ نویسی که به صورت رایگان در وب سایت آموزشی ماهان تیموری هست شرکت کنید و در کسب و کار و تبلیغات خود بکار ببرید.

نتیجه گیری

تبلیغات محیطی ساده ترین نوع تبلیغات می باشد که با داشتن امکانات کم می توان آن را عملی کرد. برای داشتن تبلیغات محیطی موفق کافی است ذهن خلاق داشته باشید و با اصول تبلیغ نویسی آشنا باشید تا بتوانید برند خود را به افراد جامعه معرفی کنید.

همین حالا برای  دوستانی که احساس میکنید به این مطالب احتیاج دارند مقاله  مارا ارسال کنید و آنها را دعوت کنید تا از  آموزشهای ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که می خواهند برسند  و کسب و کار خودشون رو رونق بدهند.

تعریف هوش چیست؟

تعریف هوش چیست؟ اگر به تاریخچه هوش دقت کنید متوجه می شوید که تعریف هوش مانند بسیاری از کشفیات و نظرات علمی در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیاری شده است.کارشناسان و محققان، تعاریف متفاوتی از آن ارائه داده اند. اولین بار شخصی به نام وکسلر(۱۹۵۸)تعریف هوش را طوری بیان کرد که یک توانایی کلی فرض شد و به نظریه هوش یک عاملی معروف شد. در ادامه مقاله هوش چیست ؟به تعریف هوش و ذکر انواع آن می پردازیم.

تعریف هوش

 

تعریف هوش چیست؟

 

هوش مجموعه ای از استعدادهاست که حافظه، دقت، تمرکز، یادگیری، درک، سرعت پردازش و استدلال در آن دخیل هستند.

تعریف هوش از دیدگاه روانشناسان

در علم روانشناسی تعریف های متعددی از هوش شده است که روانشناسان آنها را در این ۴ دسته کلی طبقه بندی کرده اند: 

  • هوش یعنی سازگاری با محیط
  • هوش یعنی توانایی و استعداد کافی در یادگیری
  • هوش یعنی تفکر انتزاعی
  • هوش یعنی به کار انداختن توانایی های خود برای رسیدن به هدف مطلوب در زندگی و کسب و کار

 

انواع هوش

هوش اقسام مختلفی دارد که در ادامه اشاره ای به انواع هوش داریم.

هوش  جسمانی

 

تعریف هوش

 

هوش جسمانی به شما کمک می‌کند بدن سالم‌تری داشته باشید و از لحاظ جسمانی شادابی بیشتری داشته باشید. این هوش موجب میشود که شما از جسم خود مراقبت کنید، به آن احترام بگذارید و از آن به روش درست و سالمی استفاده کنید. هوش جسمانی به شما کمک می کند که علائم خطر در جسم خود را راحت‌تر و سریع‌تر تشخیص دهید و برای رسیدگی به آن اقدام نمایید. هوش جسمانی باعث میشود که شما علائم طبیعی بدن خود از جمله علائم گرسنگی، تشنگی و سیری را تشخیص دهید.

هوش جسمانی خود شامل سه بخش زیر است:

هوش جسمی و فیزیکی

هوش حسی

هوش جنسی

هوش جسمی(شما و بدنتان)

هوش جسمی توانایی استفاده درست از بدن و حرکات بدن است. جسم شما با شما ارتباط موثر برقرار می کند. در واقع جسم شما با شما حرف می زند. هر کس که از جسم و اندام خود برای انجام کاری استفاده کند از این هوش بهره می برد. ورزشکاران، بازیگران، پزشکان و جراحان بیش ترین استفاده از بدنشان و در نتیجه از این هوش را می برند. این هوش با هوش حسی و فضایی در ارتباط است و هر گاه شما به تقویت یکی از آنها می پردازید، دو مورد دیگر هم تقویت می شوند.

هوش حسی(شما و حواستان)

این هوش ارتباط مستقیمی با حواس پنجگانه دارد و توانایی استفاده از حواس را شامل می شود. 

هوش جنسی(شما و جنسیت تان)

بر خلاف تصور عموم مردم مهم ترین اندام جنسی شما میان دو گوش شما و مغز شماست این هوش دلیل وجود انسان است هوش جنسی شما حالت مردانه یا زنانه به بدن شما می دهد. این هوش یک هوش فوق العاده است که ترکیبی از تمام هوش ها آن را ساخته است.

 

هوش سنتی

در این بخش سه هوش قرار دارد:

هوش عددی

هوش فضایی

هوش کلامی

هوش عددی(شما و محاسبات عددی)

 

تعریف هوش

 

این هوش توانایی محاسبات ریاضی هر فرد است. دانشمنمدان، حسابداران و فیزیکدانان بیش از دیگران از این هوش بهره می برند. کسی که هوش عددی ضعیفی دارد همیشه به این فکر میکند که هیچ وقت در ریاضی خوب نیستم و خوب نخواهم شد و ریاضیات را دوست ندارد. حل معماها، رمزگشایی و کشف کدها، یادگیری علوم، حل مسائل و انجام محاسبات آماری و بازی‌ با اعداد از زمینه‌های مورد علاقه کسانی است که دارای هوش عددی بالایی هستند.

آیا هوش قابل افزایش است؟ انواع هوش

هوش فضایی(شما و درک فضاییتان)

 

تعریف هوش

 

به توانایی شما برای درک و دیدن روابط اشیاء و اشکال در ارتباط با یکدیگر، توانایی تجسم و عملیات فضایی هوش فضایی می گویند. صفحه آرایی ها، ساخت نمونه ها، ساختارها و طرح های گرافیکی به این هوش وابسته است. مهندسان، ملوانان، معماران، نقاشان، باغبانان و مجسمه سازان از این هوش بیشتر استفاده می کنند. درضمن توانایی شما برای مذاکره با محیط و دنیای پیرامون شما وابسته به این هوش می باشد. هوش فضایی در همه افراد وجود دارد و مانند هوش های دیگر قابل اندازه گیری است، اما برخی از افراد بر این باور هستند که این یک استعدادی است که بعضی ها دارند و بعضی ها ندارند.

انواع هوش در روانشناسی تعریف هوش

 

هوش کلامی(شما و کلامتان)

 

تعریف هوش

 

توانایی استفاده و بکارگیری شفاهی یا کتبی کلمات در موقعیتهای گوناگون را هوش کلامی یا زبانی می گویند. آن چیزی که به شما کمک میکند تا زبان را برای مکالمه بیاموزید هوش کلامی شما بوده است. شاعران، نویسندگان،مجریان و سخنوران توانایی زیادی در بکارگیری این هوش دارند.  بدانید و باور داشته باشید که شما بدون این که دیگران چیزی درباره شما بگویند هوش کلامی بسیار قدرتمندی دارید به این علت که شما در ابتدای دوره ی زندگیتان به سرعت مکالمه را آموخته اید اما بعد ها در دوره های آموزشی و مدرسه با نوع آموزش نادرست و عدم استفاده از روش صحیح مطالعه شما را دل زده کرده اند. پس تمرکز ذهن خود را از روی حرف مردم بردارید و بدانید که رشد هوش کلامی عامل موفقیت شما در مدرسه، محل کار و ارتباطات اجتماعی است.

تعریف هوش از نظر وکسلر تعریف هوش چیست کاربرد هوش نظریه های هوش

 

هوش عاطفی و خلاق

در این بخش سه هوش قرار دارد:

هوش هیجانی

هوش معنوی

هوش اجتماعی

 

هوش هیجانی

 

تعریف هوش

هوش هیجانی به توانایی درک، کنترل، ارزیابی و مدیریت احساسات در خود و در دیگران اشاره دارد. شما برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و بعد از تصمیم‌گیری اقدام کنید به هوش هیجانی نیاز دارید. هوش هیجانی به شما آموزش می‌دهد که چطور با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید و چطور عواطف و احساسات خود و دیگران را در روابط درک و مدیریت کنید. هوش هیجانی بیانگر این است که در روابط اجتماعی و شرایط خاص چه عملی مناسب و چه عملی نامناسب است. به عبارتی دیگر، EQ توانایی همدلی با دیگران و شنیدن احساسات آنان است. آنچه که برای موفقیت‌های اجتماعی، شخصی و اقتصادی شما لازم است هوش هیجانی و همچنین هوش اجتماعی است.

افراد می‌توانند هوش علمی-منطقی (IQ)بالایی داشته باشند اما این اصلا به معنای موفقیت همه‌جانبه آنها در زندگی نیست. افراد می‌توانند هوش مالی بالایی داشته باشند اما این لزوما به معنای موفقیت آنها نمی‌تواند باشد. به گفته وارن بافت (یکی از ثروتمند‌ترین مردان دنیا): «اگر نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، نمی‌توانید پول خود را کنترل کنید.»

هوش هوش چیست هوش چیست ؟ هوش چیست مقاله

 

هوش معنوی

 

تعریف هوش

 

 این هوش توانایی به وجود آوردن زندگی متعادل با جهان، طبیعت و محیط اطراف تان است. یعنی توانایی زندگی هماهنگ با همه انسان ها و موجودات دیگر. هوش معنوی یعنی باورکردن قدرت خداوند، علاقه به انسانیت و پذیرش حضور یک قدرت والاتر. ثمره این هوش، عشق عالمگیر، مهربانی و ملاطفت به عنوان بخشی از ویژگی شخص است.  این هوش به شما کمک می‌کند تا درک کنید که هر ذره در هستی تقدس دارد و باید به آن احترام گذاشت. قبل از تقویت هوش معنوی لازم است که هوش هیجانی فرد تقویت گردد. آنچه که بسیاری از افراد را در مسیر معنوی با مشکلات زیاد یا حتی شکست مواجه می‌کند پایین بودن هوش هیجانی آنها است.

 

هوش اجتماعی

 

تعریف هوش

 

هوش اجتماعی در حقیقت میزان هوشمندی لازم برای ایجاد، حفظ و گسترش ارتباطات اجتماعی است. هوش اجتماعی سازگاری شما با محیط را افزایش می دهد و به شما در برقراری روابط موثر با دیگران و انجام مذاکره کمک می کند. باید بدانید که بخش وسیعی از هوش اجتماعی آموزشی است و اگر فرد نتواند به آنچه که می داند عمل کند در زندگی به موفقیتهای اجتماعی دست نمی یابد.

 

ویژگی افراد هوشیار از دیدگاه روانشناسان

 

تعریف هوش

 
– حساس و دقیق بودن به آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد.
– تجسم و نگهداری
– تخیل ابداعی یا ابتکاری
– بصیرت یا بینش
– انتقاد از خود
– پشتکار و اعتمادبه نفس 
– انگیزش قوی

نتیجه گیری

در این مقاله با تعریف هوش آشنا شدید و همینطور هوش هایی که یک انسان می تواند داشته باشد را بررسی کردیم. بهتر است برای موفقیت تمرکز ذهن خود را بیشتر روی آن هوشی بگذارید که از همه قوی تر است و روی آن هوش سرمایه گذاری کنید. در این صورت چون راحت تر و سریع تر نتیجه می گیرید هم اعتماد به نفس در شما تقویت خواهد شد و هم می توانید مدیریت زمان را به دست بگیرید.

هوش اجتماعی چیست؟

یکی از مهم ترین انواع هوش ، هوش اجتماعی نام دارد. در واقع برای بقاء و ارتباط برقرار کردن با دیگران یکی از نیازهای بشر برخورداری از هوش اجتماعی می باشد. آنچه که امروزه در کسب موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار است نحوه ی برقراری ارتباط با دیگران ، فهم احساسات آنها و نشان دادن واکنش مناسب در مقابل خواسته آنهاست که هوش اجتماعی در این زمینه کمک زیادی به ما می کند.

علاوه بر هوش اجتماعی انواع دیگری از هوش ها نیز وجود دارد که به اختصار آنها را بیان خواهیم کرد. پس ابتدا به بیان انواع هوش می پردازیم تا با آنها آشنا شوید و در صورت لزوم آنها را تقویت کنید.

 

انواع هوش

 

هوش اجتماعی چیست؟

 

۱- هوش فردی و خود مدیریتی

۲- هوش بدنی و جسمی 

۳-هوش موسیقیایی

۴-هوش فضایی

۵-هوش ریاضی و منطق 

۶-هوش اجتماعی یا میان فردی

 

 

هوش فردی یا خودمدیریتی و یا درونگرایی

 

 

در واقع پرورش فکری که موجب تسلط شخص به خود می شود و یک نوع هوش خود مدیریتی است. اگر زندگی افراد موفق در جهان را مطالعه کنید خواهید فهمید که تمام آنها از هوش فردی برخوردار هستند.

اگر قصد تقویت هوش فردی یا درونگرایی خود را دارید لازم است تمرینات زیر را انجام دهید:

  1. درتمام فعالیت های خود برنامه ریزی داشته باشید و هدف خود را تعیین کنید.
  2. احساسات درونی خود را دسته بندی کنید و آنهارا تفکیک کنید.
  3. اوقات خود را با کسانی بگذرانید که درک خوبی از خودشان دارند.
  4. استعداد های خود را بروز دهید و آنها را پنهان نکنید و سعی کنید شخصیت خود را همان گونه که هست نشان دهید.
  5. سعی کنید یک دفترچه یادداشت بردارید و خاطرات و زندگی نامه خود را همراه با تمام جزئیات بنویسید.
  6. این نکته را فراموش نکنید که برای برنامه های خود اعم از کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کنید.

و این واقعیت را بدانید که انسان با سعی و تلاش برای رسیدن به اهداف خود و استعداد های نهفته ای که در درون خود دارد به خود واقعی خود خواهد رسید و موفقیت و رستگاری را برای خود تضمین خواهد کرد.

 

هوش بدنی و جسمی

 

 

افراد با هوش بدنی علاقه زیادی به فعالیت های ورزشی دارند و به طور کلی هر فعالیتی که قابل لمس باشد مانند خیاطی و نقاشی و …

اگر قصد تقویت هوش بدنی و جسمی خود را دارید لازم است تمرینات زیر را انجام دهید:

  • این افراد وقتی شروع به صحبت می کنند از حرکت های دست و پا استفاده می کنند.
  • در یادگیری سعی می کنند به طور عملی مهارت ها را آموزش ببینند.
  • به این علت که این افراد علاقه زیادی به فعالیت های بدنی دارند،ورزش مخصوصا پیاده روی یا دویدن مثل یک داروی تقویت حافظه کمک شایانی به رشد فکری آنها می کند.
  • برای این افراد بازی های رایانه ای هم از روش های تقویت حافظه محسوب می شود و به ارتقاء سطح فکری  آنها کمک می کند.

 

هوش موسیقیایی

 

هوش اجتماعی

 

 

همان طور که از اسم این گروه مشخص است اگر یک بار به یک موسیقی گوش کنند مطمئنا آن را به خاطر می سپارند.

اگر قصد تقویت هوش موسیقیایی خود را دارید لازم است تمرین زیر را انجام دهید:

  • یک نرم افزار ساده برای ضبط صدا روی کامپیوتر نصب کرده سپس یک موسیقی دلخواه خود را انتخاب کرده و صدا و تصویر را از هم جدا کنید و آهنگ های بی کلام را پخش کرده و با صدای خود ضبط کنید.

 

هوش فضایی

 

 

نام دیگر هوش فضایی هوش تصویری می باشد.این افراد نسبت به رنگ ها بسیار حساس هستند، ترجیح می دهند کتاب هایی که دارای تصاویر هستند را مطالعه کنند. این افراد تصاویری که به چشم ما نمی آیند و از نظر ما کم اهمیت هستند را به راحتی درک و مشاهده می کنند. دانشمندان زیادی مانند: لئوناردو داوینچی و توماس ادیسون و یا هنری فورد و آلبرت انیشتین از کسانی بودند که در دیدن تصاویر روشن بسیار توانمند و زیرکانه عمل می کردند. این هوش با بالا رفتن سن افراد کم تر ظاهر می شود ولی می توان آن را با انجام تمرینانی فعال کرد.

اگر قصد تقویت هوش فضایی خود را دارید لازم است تمرینات زیر را انجام دهید:

  •  برای رشد و ارتقاء این هوش یک اتاق که پر از وسایل می باشد را درنظر بگیرید و سپس چشم خود را ببندید و تمام وسایل آن را تصور کنید سپس یکی از وسایل آن را در ذهنتان با استفاده از قدرت تصورتان جابجا کنید این کار یک ارتباط موثر با تقویت هوش تصویری شما دارد.
  • سعی کنید به منظور تقویت این هوش تمرکز حواس خود را روی بازدید از نمایشگاه ها بگذارید.
  • سعی کنید در یک کلاس هنری شرکت کنید.

 هوش ریاضی و منطق

هوش هیجانی

هوش ریاضی و منطق بیش از هر نوع هوش دیگری شناخته شده است. این هوش به توانایی ذهنی شما در تفکر منطقی و حل مسئله بر می گردد. این هوش اغلب به توانایی کلامی وابستگی ندارد یعنی ممکن است با یک فرایند ذهنی دقیق و البته سریع، نظم منطقی بین اجزای یک مسئله را کشف کنید و قبل از اینکه بخواهید مراحل پردازش ذهنی خود را توضیح دهید، مسئله را حل کرده باشید. 
 

هوش اجتماعی

 

هوش اجتماعی

 

هوش اجتماعی یکی از انواع مهم هوش می باشد که برای بقاء انسان و ارتباط برقرار کردن بسیار با اهمیت است.

افرادی که هوش اجتماعی دارند، زیاد حرف نمی زنند، بلکه زیاد گوش می کنند. یادمان باشد که ما یک دهان داریم و دو گوش، بنابراین سعی کنید دو برابر حرف زدن ، بشنوید و این باعث افزایش هوش اجتماعی شما می شود.

یکی از راههای موثر برای جذب دیگران، این است که آنچنان به حرف هایشان تمرکز کنیم که انگار خودمان می خواهیم موضوعی را بیان کنیم. با این کار به آنها می فهمانیم که برای ما ارزش دارند و به ما واکنش مثبت نشان می دهند.

برخورداری از هنر مذاکره نیز یکی از جنبه های هوش اجتماعی است. فردی که هوش اجتماعی بالایی دارد باید بتواند در زمینه خانوادگی و شغلی و ارتباطی خود با دیگران به صورت عاقلانه و منطقی ارتباط موثر برقرار کند و مذاکره نماید.

بالا بردن ضریب هوشی تعریف هوش اجتماعی داروی افزایش هوش

دسته بندی افراد از نظر دارابودن هوش اجتماعی

 

 

اگر هوش اجتماعی افراد را از ضعیف تا عالی دسته بندی کنیم،  هوش اجتماعی افرادی مثل رهبران کاریزماتیک سیاسی، بالاتر از درجه عالی است. آنها می توانند احساس و اندیشه های جامعه را مدیریت و از بحران ها عبور کنند.  فردی که هوش اجتماعی بالایی دارد، متوجه احساس طرف مقابل از رفتار خود می شود و با موقعیت سنجی درست، پیش بینی می کند که در صورت ادامه رفتارش، ممکن است او را از دست بدهد، بنابراین بسیار مراقب رفتار خود است .

افزایش هوش و حافظه انواع هوش

 

از سوی دیگر افرادی هستند که هوش اجتماعی آنها پایین تر از سطح ضعیف است. این افراد بیمارانی با اختلال های روانی هستند که در راس این اختلال ها می توان به بیماری های طیف اوتیسم  اشاره کرد.  این افراد توانایی برقراری ارتباط اجتماعی را به شکل کلامی یا با استفاده از زبان بدن ندارند، حس های دیگران را از روی حرف و زبان بدن درک نمی کنند و خودشان هم قادر به انتقال احساس خود نیستند.

البته  ممکن است هوش اجتماعی مبتلایان به افسردگی های شدید یا قربانیان حوادثی مثل تجاوز، جنگ و نیز بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان، به دلیل ابتلا به افسردگی و اضطراب ناشی از این حوادث، به صورت دوره ای تحت تاثیر قرار گیرد و کاهش یابد. این افراد باید سعی کنند با درمان بیماری های روحی خود هوش اجتماعی خود را افزایش دهند.

 افراد زورگو و دیکتاتور هم دارای هوش اجتماعی پایینی هستند و تصور می کنند با زورگویی می توانند به خواسته های خود برسند اما در حقیقت همدلی ای که نیاز است با دیگران داشته باشند را از دست می دهند و این به ضرر آنها می باشد.

 

 

ویژگی افراد با هوش اجتماعی یا هوش میان فردی

 

  1. تقریبا دوستان و آشنایانشان برای انجام کارها با آنها مشورت می کنند.
  2. در مسافرت ها بیشتر تمایل دارند که به بازیهای دسته جمعی بپردازند.
  3. این افراد دوستان متعددی دارند.حداقل دوستانی که دارند سه نفر هستند ولی تمایل دارند یک زمان را به خانواده خود اختصاص دهند.
  4. این افراد در مشکلات تمرکز ذهن خود را روی حل آن مسائل به صورت گروهی می گذارند.

 

تمرینات تقویت هوش اجتماعی یا میان فردی

 

هوش اجتماعی

  • یک میهمانی بزرگ برگزار کنید و حداقل سه نفر را که تا به حال آنها را نمی شناختید دعوت کنید.با اعضای خانواده خود در زمان مشخص به بحث و گفتگو بپردازید و در جهت ارتقاء زندگی با آنها مشورت کنید.
  • کتاب هایی درباره زندگی نامه افراد موفق تهیه کنید و آن را مطالعه کنید.
  • مهارت خوب گوش دادن و شنونده خوب بودن را در خود تقویت کنید.
  • ضمن صحبت کردن یا گوش دادن به حرف های دیگران مراقب حرکات بدنی خود باشید سعی کنید با طرف مقابل ارتباط چشمی برقرار کنید.

 

نتیجه گیری

با استفاده از تمرینات معرفی شده در مقاله هوش اجتماعی چیست؟ می توانید هوش خود را تقویت کنید و از آن به صورت بهینه و موثر تر در زمینه های مورد علاقه ی خود استفاده کنید.این تمرینات نوعی نرمش هوش محسوب می شوند. اگر می خواهید راحت تر به ثروت و هدف از زندگی خود برسید بهتر است به کمک راه های افزایش تمرکز تمام انرژی خود را روی آن هوشی سرمایه گذاری کنید که در شما نسبت به بقیه ی هوش ها قوی تر است.در این صورت اعتماد به نفس بالا تری هم خواهید داشت.