ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای می خواهم بگویم که چگونه رویای افراد را تشخیص دهید.

در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که در تیتر و متن تبلیغ باید به چه مواردی اشاره کنید تا مخاطب را کنجکاو کند و ادامه متن را بخواند. مواردی را می گویم که ذهن شما باز شود و آن ها را در ذهنتان دسته بندی کنید و سریع به سراغ همان انگیزاننده بروید و دیگر برای اینکه چه بگویید مشکلی نداشته باشید و فقط می ماند خلاقیت درلغات و جمله بندی و قدرت بیان . در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که چگونه متن و تیتر شما به مخاطب تصویر دهد و جذاب و برانگیزاننده باشد.

برای اینکه تمام مزایایی که مخاطب قرار است از محصول ما بدست آورد و اینکه بگوییم در چه جنبه هایی از زندگی به او کمک می کند، را مشخص کنیم و آن را در تیتر و متنمان بیاوریم مراحل زیر را طی کنید.

به چه چیز می خواهیم برسیم؟

 

 

به چه نتیجه ای از تبلیغمان می خواهیم برسیم؟

در واقع می خواهیم در تبلیغ، ذهن مشتری با تصویری که در تیتر یا متنمان ایجاد می کنیم درگیر شود.

برای اینکه ذهنمان متمرکز به خواسته و پیدا کردن هدف شود و ذهن مخاطب را با تیتر خود مشغول کنیم این دو جای خالی ها را پر کنید و در آخر از خود بپرسید آیا مخاطب به این تصویر یا حس رسیده است؟یا نه؟

می خواهیم تصویر …. در ذهن مشتری ایجاد شود.

می خواهیم مشتری تصویر …… را از خود بدست آورد.

 

برای بدست آوردن تصویر واضح و شفاف مراحل زیر را طی کنید.

محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟

آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ تر کنید؟

اشتباهات رایج تبلیغ نویسان

 

در هنگام تبلیغ نویسی همیشه به این موضوع فکر کنید که شما قرار است این کار را برای جذب مشتریان انجام بدهید پس باید به مواردی بپردازید که از دید مشتری دارای اهمیت است و میتواند به شما برای رسیدن به هدف خود کمک کند یکی از اشتباهات رایج تبلیغ نویسان این است که بیش از حد به مسائلی میپردازند که برای خودشان دارای اهمیت است. سعی کنید زمانی که به ویژگیهای محصول خود میپردازید از جملات کوتاه و هدفمند استفاده کنید. استفاده از جملات طولانی و یا توضیح بیش از حد در مورد یک محصول میتواند تاثیر منفی بر تبلیغ شما داشته و شما را از اهداف خود دور کند. زمانی که شما با استفاده از جملات کوتاه در مورد ویژگی محصول خود توضیح میدهید مخاطب راحت تر میتواند آن را درک کند.

سلامتی عشق

 

ابزارها

محصول شما کدامیک از این ابزار ها را در اختیار دارد؟

افزایش درآمد – افزایش سرعت – کاهش هزینه – ایجاد فرصت جدید- راحتی – سادگی – چیزی دست نیافتنی – اطمینان – کیفیت – سود بیشتر – اندازه – زیبایی _ اعتماد به نفس

حس مفید بودن رشد و پیشرفت روابط دوستان و آشنایان ساخت تبلیغات

انگیزاننده

 

در چه زمینه هایی در انسان ها می توانیم انگیزه بدهیم؟ انگیزاننده آنها چیست؟

سلامتی – روابط خانواده – روابط دوستان و آشنایان – دراجتماع – در محل کار

 شامل چه مکانهایی است؟ در چه مکان هایی آن حس ها را بدست می آورند ؟

هر کدام ازاین ابزار ها در هر کدامیک از انگیزاننده ها ، مکان ها  چه تاثیری می گذارد؟

چگونه تبلیغ بنویسیم؟ چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ حس شنیده شدن

 

افراد دنبال چه حس هایی هستند؟

 

حس بهتر بودن- حس دیده شدن- حس ارزشمند بودن – حس شنیده شدن- حس مفید بودن – حس عشق – حس بهترین بودن و برتر بودن- احساس امنیت – احساس راحتی – احساس خاص بودن – احساس کامل بودن – در حال بهتر شدن- احساس برنده بودن – احساس مدیریت و توانمند بودن – احساس قدرت مثلا حرفشون برش داره – احساس زیبایی- احساس موفقیت – احساس سلامتی – احساس دارابودن (نقطه مقابل احساس ضف و نیاز) – احساس اطمینان و اعتماد

ارزش ارزش افراد اصول تبلیغ نویسی افزایش درآمد افزایش فروش انگیزاننده

تبلیغات موثر

 

 

سعی کنید زمانی که اقدام به تبلیغ نویسی میکنید مخاطبان را در مقابل خود تصور کنید. سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که اگر مخاطبان در مقابل شما قرار داشتن نیز بدین صورت با آنها صحبت میکردید. سعی کنید گاهی اوقات نقش مشتریان خود را بازی کنید و از دید آنها به تبلیغی که نوشتید نگاه کنید. ببینید با خواندن تبلیغتان چه حسی به سراغ شما می آید. سعی کنید تبلیغ خود را از دید یک بازدید کننده عادی ببینید. علاوه بر این شما میتوانید از افراد عادی بخواهید تبلیغ شما را ببینید و سپس از انها بپرسید که چه حسی به آنها دست داده است. اینکار میتواند به شما کمک کند تا احساسات مشتریان خود را بعد از دیدن تبلیغی که نوشته اید بهتر درک کنید. آیا تبلیغ شما میتواند احساساتی  مانند احساساتی که در پاراگراف قبلی ارائه شد را به مشتریان شما منتقل کند؟

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای احساس امنیت احساس کامل بودن

 

ارزش های آنها چیست؟

 

 

ارزش های آنها شامل : پول –  زمان- سلامتی – رشد و پیشرفت – عشق – توجه و دیده شدن – تاثیر گذاری – کیفیت – راحتی- آرامش – روابط – مهم بودن – مفید بودن – یادگیری و یا ارزش ها، نیت پنهان مخاطبان ما هستند. در واقع آنها وقتی از محصول یا خدمات ما استفاده می کنند که یکی از ارزش های آنها حفظ شود و شما باید در محصولتان ارزشی را پیدا کنید که برای آن دسته از افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کند اولویت داشته باشد.

محصول شما با استفاده از این ابزار ها چه حسی را به مشتری می دهد؟ کدام ارزش او را براورده می کند؟ چگونه ؟ یعنی از چه روش و راه و شیوه ای آن حس را به آنها می دهد و آن ارزش را برآورده می کند؟

از هر کدام از ویژگی ها چه حسی می خواهد و محصول ما چگونه آن حس را به مخاطب می دهد؟محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟

آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ تر کنید؟

موفقیت در تبلیغ نویسی

 

 

هرچه بیشتر بتوانید چنین ارزش هایی را با تبلیغ نویسی خود معرفی کنید شانس شما برای موفقیت بر رقیبانتان بیشتر خواهد شد. شما باید به بهترین شکل محصولی که میخواهید در مورد آن تبلیغ نویسی کنید را بشناسید. برای موفقیت لازم است که ویژگی های مثبت آن را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کنید.

برای مثال قیمت مناسب یکی از اهدافی است که خریداران به دنبال آن هستند. اگر قیمت محصول شما نسبت به محصولات مشابه پایین تر است باید در تبلیغ نویسی خود به معرفی این ویژگی بپردازید و یا از تخفیفاتی برای آنها بگوییید که شما برای ارائه محصولات خود در نظر گرفته اید. اگر شما بتوانی در تبلیغ نویسی خود به مشتری بفهمانید که میتواند با خرید محصول شما به چند هدف مهم خود مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا، دسترسی سریع و … برسد شانس بسیار زیادی در تبلیغ نویسی و در نتیجه موفقیت آن کسب و کار خواهید داشت.

 

برانگیخته کردن مخاطب

 

 

چگونه مخاطب را برانگخته کنیم طوری که بگوید همین الان هر چقدر هست می پردازم و حتی اگرهم پول ندارد برود جور کند؟

  1. ۳ تا از ارزشهایی که برای افراد در اولویت قرار دارد را بنویسید.
  2. آن ارزشها در چه مکانی ، در ارتباط با چه افرادی ، چه زمانی و تا چه اندازه ای و به چه روشی مخاطب را به آن ارزش می رساند؟
  3. آن مکان را کمی بلد تر و آن افراد را خاص تر و زمان را کوتاه تر و اطمیانان رسیدن به آن ارزش را بیشتر کنید.
  4. سپس آنها را به صورت تصویری واضح تر، پر رنگ تر و بزرگتر در ذهن مخاطب درآورید.

 

مثالی از بلد کردن و پررنگ کردن و بزرگ تر کردن در ذهن مخاطب را در زیر آورده ام.

مثلا:رستوران نامی ۴ متر زیر زمینه.

این جمله در ابتدا این حس را به شما می دهد که این رستوران ۴ طبقه زیر زمین است ولی ذهن شما آن را بلد می کند و ۴ متر را ۴ طبقه تصور می کند.

چه کلماتی و چه نوع جمله بندی ای آنها را برانگیخته تر می کند و ذهن آنها را فقط متمرکز خواستشان قرار می دهد؟ یعنی چگونه ذهن آنها را به آن تصویر و رویا محدود کنیم؟

 

کوچک کردن موانع خرید

 

 

 آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای میخوانیم چه کار کنیم که موانع خرید در ذهن آنها کوچک شود؟ باید آن موانع را بسیار جزیی نشان دهیم. موانع باید در ذهن مخاطب بسیار کوچک شود و رویا بزرگ یعنی ارزش محصول بالا برود . موانع چیزهایی است که مانع خرید مخاطب از محصولات شما می شود مثل پرداخت پول ، راه و روش تهیه ی محصول ، زمان دسترسی ، عادت به محصولات مشابه دیگر. چه کار کنیم که خواسته و تصویر و انگیزاننده پر رنگ تر شفاف تر ، بزرگ تر و خاص تر باشد؟ مثلا بگوییم در تند خوانی تمرینات کنجکاو کننده ذهن داریم.

خب باید از خودتان بپرسید که وقتی ذهن کنجکاو شود چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز هایی بدست می آوریم و چه سودی دارد؟ حالا محصول یا خدمات شما کدام یک از این ارزشها و حس های را به آنها می دهد یا کدام از این حس ها را در آنها ایجاد می کند؟ مهم ترین نکته ای که وجود دارد برای اینکه بدانید جمله شما به چه میزان تاثیر گذار است این است که آیا مخاطب می تواند به شما اعتماد کند؟ چگونه احساس اعتماد مخاطب را جلب کرده اید؟ جمله ی شما به میزان قاطعیت شما در مورد محصول یا خدماتتان بستگی دارد. چگونه قاطعیت را در جملاتتان نشان داده اید؟ بعد از بررسی این سوالات می توانید از تاثیر گذار بودن تبلیغی که نوشته اید مطمئن شوید.

 

نتیجه گیری

 

شاید این مراحل کمی طولانی به نظر بیاید اما بعد از ۷ بار تمرین کاملا در ذهنتان می نشیند و ذهنتان به طور خودکار و سریع و در عرض چند ثانیه تمام این مراحل را طی می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.