ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

مدیریت رستوران و نکته هایی ناب برای افزایش فروش

امروز میخوام مقاله ای در مورد مدیریت رستوران براتون بذارم. بررسی نحوه مدیریت رستوران کار عملی دیروز بنده بوده است. می خواهیم ببنیم چطور می تونیم با تغییرات اندک در مدیریت رستوران کسب و کار خودمون رو متحول کنیم و به سود و ثروت بیشتر دست پیدا کنیم. البته مواردی که من برای شما مطرح می کنم مربوط به نحوه مدیریت رستوران می باشد و با جنبه تبلیغاتی و راههای بازاریابی و فروش توضیحی نمی دهم.

انگیزش کارکنان ایده های نو دوره آموزشی مدیریت رستوران شرح وظایف

چالشهای بزرگ مدیریت رستوران

 

 

بنده صابر خلیلی کارشناس ارشد مدیریت تیم آموزش ماهان تیموری هستم، که دیروز به همراه مدیر تبلیغات تیم آموزش ماهان تیموری آقای محمدی، در مناطق شریعتی، پاسداران و قیطریه در حال بررسی رستوران های اون مناطق بودیم و سیستم مدیریتی آنها را مورد بررسی قرار دادم. هدف از این کار این بود که ببینم که رستوران ها برای کسب درآمد کار خود چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. البته ناگفته نماند که چند رستورانی از اینکه بخواهند اطلاعات خود را در اختیار ما بگذارند خودداری کردند و ما را رد کردند، اما اکثر رستوران ها نهایت همکاری را با ما داشته و هم ما با نحوه مدیریت آنان آشنا شدیم و هم آنان توانستند به ضعف های کار خود پی ببرند. بررسی چند نکته پیرامون مدیریت رستوران

آموزش کارکنان ارتباط موثر اصول مذاکره افزایش فروش

کار اکثر رستوران ها مشابه یکدیگر بود و از یک الگوی کلی استفاده می کردند. همه یک سیستم روتین را برای خود در نظر گرفته و طبق آن پیشروی می کردند و هیچ رستورانی، درواقع هیچ رستورانی به فکر خلق ایده های نو برای رستوران خود نبوده و به همینطور به صورت یک نواخت به کار خود ادامه می داد. نکات قابل بحث به شرح زیر است

آموزش کارکنان

 

مدیریت رستوران

اولین نکته ای که برای مدیریت رستوران به آن می رسیم آموزش کارکنان است. اکثر رستوران ها سعی می کردند از افرادی استفاده کنند که دارای سابقه کار کافی باشند و در کار خود مهارت لازم را داشته باشند. اما این مدیران رستوران ها دیگر راهکاری برای آموزش این افراد نداشتند تا آنان با تغییرات روز آشنا شده و یا اگر آموزش هایی را تجربی کسب کرده اند، کلاسی بگذارند تا افراد با انواع ترکیب مزه ها نیز آشنا شوند و با ایجاد طعمی نو یک تحولی اساسی در مطرح کردن برند رستوران ایجاد کنند. در مورد مهمان داران نیز نحوه ارتباط موثر ، اصول مذاکره و در کل دوره ای نبود که این افراد با این موارد آشنا شوند و بتوانند مشتری را به یک مشتری همیشگی تبدیل کنند.

شرح وظایف

جز در آشپزخانه افراد سالن دار و بقیه افراد دیگر برای آنان شرح وظایف خاصی وجود نداشت و همه در کار یکدیگر دخالت می کردند. مثلا صندوق دار به جای سالن دار سفارش غذا می گیرد. شرح وظایف حیطه کاری ما را در رستوران مشخص کرده و نمادی از برقراری نظم و انضباط در رستوران ما می باشد و تصویر زیبایی در ذهن مشتری ایجاد می کند.

انگیزش

از مهمترین وظایف مدیریت انگیزش کارکنان می باشد، که مدیریت رستوران هایی که ما مورد بررسی قرار دادیم، حتی به این مورد فکر هم نکرده بودند. این مدیران فقط تصورشون این بود که نیروها از اینکه اینجا کار می کنند و حقوقی را دریافت می کنند راضی هستند و استراتژی را برای انگیزش آنان نداشتند، اگر شما به عنوان مدیریت سازمان راهکاری برای انگیزش افراد خود نداشته باشید، کارکنان شما چنانچه پیشنهاد حقوق بیشتری دریافت کنند، از جمع شما جدا خواهند شد.

عوامل موفقیت در رستوران داری مدریت رستوران مدیریت رستوران

سیستم ارتباط با مشتری

 

 

موضوعی که شما می تونید خیلی مشتریان خود را ترغیب کنید که دوباره به رستوران شما برگردند و حتی به گونه ای شما را بازاریابی کنند، راه اندازی سیستم ارتباط با مشتری می باشد. شما باید آمار مراجعه کنندگان خود را در اختیار داشته باشید و مدام ارتباط خود را با آنان حفظ کنید. اینکار موجب افزایش فروش فوق العاده شما خواهد شد. و شما را به گونه ای از صفر به صد خواهد رساند.

مدیریت رستوران بزرگ مدیریت رستوران داری مدیریت رستوران مجهز

پوشش مناسب

بحث بعدی در مدیریت رستوران استفاده از پوشش مناسب و یک دست می باشد. این نظم خاصی را ایجاد کرده و برای مشتریان شما جذابیت ایجاد خواهد کرد. این انضباط و تمیزی این ذهنیت را در مشتریان شما ایجاد می کند که به یک رستوران متفاوت آمده اند و می توانند ساعات خوشی را در آنجا بگذرانند.

تهیه کنندگان

بحث مهمی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند بررسی تهیه کنندگان می باشد. اما اکثر افراد تمایل داشتند با فردی که چند سالی است که از وی خرید می کنند، اما این می تواند کار اشتباهی باشد و شما را از بازار قیمت ها دور نگه دارد، و آنجاست که تهیه کننده شما می تواند هر قیمتی که دلش بخواهد به شما پیشنهاد دهد. همیشه انواع تهیه کنندگان را مورد بررسی قرار دهید و هرکس که مناسب ترین قیمت را به شما ارائه داد از او خرید کنید، اگر شما بتوانید با اینکار تنها ۵ درصد از هزینه های مواد اولیه خود را کاهش دهید و این هزینه را به بخش تبلیغات خود تزریق کنید، موجب افزایش فروش آسانسوری شما خواهد شد و کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.

نکات مهم رستوران داری

برگزاری جلسات

 

 

مورد بعد برگزاری جلسات می باشد که در هیچ رستورانی انجام نمی شد. بدانید اگر شما به صورت هفتگی یا ماهیانه جلسات را برگزار کنید و تمامی افراد خود را در این جلسات شرکت دهید، تاثیر فوق العاده ای روی افراد خواهید گذاشت و ظرفیت کاری و انگیزش در سازمان خود را به صورت تصاعدی زیاد خواهید کرد. با اینکار افراد حس مفید بودن می کنند و می فهمند که شما برای آنان ارزش قائل هستید و به نظرات آنان اهمیت می دهید، در این صورت است که می توانید روابط پایدار را با آنان ایجاد کنید.

مزیت رقابتی

مزیت رقابتی مهمترین موضوعی است که رستوران داران باید به آن اشاره کنند و من در مقاله مزیت رقابتی این موضوع را به طور کامل توضیح داده ام و می تونید به مراجعه به آن ببینید که چه کاری می تونید انجام دهید که کسب و کار و افزایش فروش خود را متحول کنید.

ما در تیم آموزش ماهان تیموری می تونیم بهترین آموزش ها را در اختیار شما قرار دهیم، می تونید بهترین مزیت های رقابتی را برای خود ایجاد کنید نحوه ایجاد هرکدام از موارد بالا را به صورت تخصصی به شما آموزش می دهیم تا بتونید افزایش فروش خودتون رو متحول کنید. ما هرکاری می کنیم تا افراد در شغل خود بهترین عملکرد را داشته باشند تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده نهایت رضایت را داشته باشند.

نتیجه گیری

توصیه من به شما این است که تا می توانید متفاوت فکر کنید تا بتوانید در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید. هرگاه شما بتوانید ذهن افراد را تسخیر کنید، آنگاه می توانید به یک ماشین پولساز تبدیل شوید و با افزایش فروش خود ثروت را به سمت خود سرازیر کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.