تبلیغات تاکسی ، نوع جدیدی از تبلیغات می باشد. تبلیغات تاکسی ، در ایران به تازگی انجام شده است. از آنجایی که این تبلیغات جدید می باشد می تواند برای مخاطب، جذاب هم باشد. تبلیغات تاکسی اگر با اصول و خلاقانه انجام شود بهتر می تواند بر روی مخاطب اثرگذار باشد. اگر از ایده های ناب کسب و کار و تبلیغات در زمینه کاری خود استفاده کنیم قطعا موفق خواهیم شد. در بین روشهای تبلیغاتی مختلف روشی نیز با نام تبلیغات ترانزیتی وجود دارد که تبلیغات تاکسی نیز یکی از انواع تبلیغات ترانزیتی است. تاکسیها این قابلیت را دارند که به یکی از ابزارهای قدرتمند برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها تبدیل شوند. تبلیغات بر روی وسایل نقلیه در کشور ما بیشتر مربوط به اتوبوسهای عمومی بوده است اما اخیرا تبلیغات تاکسی نیز مورد توجه قرار گرفته است. تبلیغات تاکسی این قابلیت را دارد که کسب و کارهای مختلف را به اهداف تبلیغاتیشان برساند.
تبلیغات روی ماشین نمونه تبلیغات تاکسی تلفنی
با پیدایش و ظهور تجارتخانه ها، رقابتی بین آنها برای بیشتر دیده شدن و کسب درآمد بیشتر شکل گرفت و یکی از روشهای تبلیغاتی استفاده از وسایل حمل و نقلی بود که در آن زمان رایج بوده است. آنها تبلیغات خود را بر روی این وسایل حمل و نقل قرار میدادند. جالب است بدانید اولین تبلیغات اینچنینی بر روی درشکه هایی انجام شد که توسط اسب کشیده میشدند چرا که وسیله حمل و نقل رایج در آن زمان همین درشکه ها بودند. میتوان گفت دراین زمان بود که اولین تبلیغات بر روی بدنه وسایل نقلیه شکل گرفت. با گذشت زمان و جایگزینی اتومبیل به جای درشکه کسب و کار های مختلف نیز برای تبلیغات خود از بدنه خودروها استفاده کردند. مدتها پیش و با گسترش شهرها نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی برای جابه جایی افراد در یک شهر احساساشد و وسایل نقلیه مانند اتوبوس ها و تاکسیها به سرعت گسترش پیدا کردند.
تبلیغات تاکسی سرویس تبلیغات خلاقانه تاکسی تبلیغات داخل تاکسی
در ابتدا تنها نام شرکتهای اتوبوسرانی و یا تاکسیرانی بر روی بدنه این وسایل نقلیه حک میشد. مدت زمان زیادی این تاکسیها بدون انکه استفاده تبلیغاتی از آنها بشود در سطح شهر تردد میکردند تا اینکه تجار و فعالان در زمینه تبلیغات به این موضوع پی بردند که مردم به صورت روزانه با تاکسیها سر و کار دارند و انها را میبینند و به همین صورت انها به فکر استفاده از بدنه تاکسیها برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف افتادند. شرکت ها و موسسات، همیشه در تبلیغات به دنبال تنوع و بیشتر دیده شدن هستند. این روند، هر روز شدت بیشتری پیدا می کند. همه شرکت ها در یک مسابقه به اسم رقابت شرکت کرده اند و هرکس بیشتر خود را در ذهن مخاطب بالا ببرد، برنده است. تاریخچه تبلیغات تاکسی در دنیا خیلی قدیمی نیست و جای رشد بسیاری دارد. این نوع از تبلیغات به تازگی در دنیا جای خود را باز کرده و نظر ها را به سوی خود جلب کرده است.
تبلیغات بر روی تاکسی تبلیغات تاکسی تبلیغات تاکسی تلفنی
دلایل زیادی وجود دارند که تبلیغات تاکسی به کسب و کارهای مختلف پیشنهاد میشود. اولین دلیل آن قیمت مناسب این نوع از تبلیغات است که هم کسب و کارها بزرگ و هم کسب و کارهای نوپا که بودجه کمتری برای تبلیعات دارند میتوانند از ان استفاده کنند. علاوه بر این تاکسیها در زمان فعالیت در شهر بیشتر وقت خود را در مناطق شلوغ و پر رفت و امد سپری میکنند بنابراین تبلیغات تاکسی در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار خواهد گرفت. زمانی که شما از تبلیغات تاکسی استفاده میکنید در واقع یک تبلیغ بدون وقفه را خواهید داشت چرا که تاکسیها تقریباً در تمام ساعات شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال در خیابانها حضور دارند به همین علت شما تبلیغات بدون وقفه ای را خواهید داشت. در ترافیکها و پشت چراغ قرمزها سرنشینان دیگر خودروها اولین چیزی را که میبینند خودروهای هستند که در کنار انها متوقف شده اند.
بهترین تبلیغات برای تاکسی سرویس تبلیغات بر روی بدنه تاکسی
بنابران کافی است که ایده ای جذاب و خلاقانه را به کار ببرید تا تعداد زیادی از افرادی که در خیابانها تردد میکنند نظرشان به سمت تبلیغات شما جلب شود، استفاده درست از رنگها و تصاویر میتواند باعث ایجاد تنوع بصری و جلب توجه بیشتر مخاطبان شود. بنابراین باید گفت که اگر قصد دارید با یک قیمت مناسب پیام تبلیغاتی شما در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار بگیرد میتوانید از تبلیغات تاکسی استفاده کنید. شما اگر به صورت اصولی از تبلیغات تاکسی استفاده کنید میتوانید فروش بیشتر و سهم بالاتری از بازار را داشته باشید. در ادامه ۱۰ مورد از مزیتهای تبلیغات تاکسی برای شما لیست شده است که میتواند شما را قانع کند که به استفاده از این نوع تبلیغات برای معرفی و گسترش کسب و کار خود فکر کنید.
۱ کم شدن هزینه کرایه ها
۲ اشتغال زایی
۳ بالا بردن فرهنگ شهروندی
۴ ارزان بودن آن نسبت به خیلی از رسانه های تبلیغاتی دیگر. ازجمله :
تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات در مجلات، تبلیغات بیلبورد، تبلیغات با روزنامه، تبلیغات بر روی اتوبوس و…
۵ عمومی بودن آن
۶ به مخاطب نزدیک بودن
۷ پوشش دادن افراد مختلف
۸ اثر دیداری بر روی مخاطب
۹ جذاب بودن به دلیل جدید بودن
۱۰ با دوام بودن تبلیغات
۱۱ نقش در زیباسازی فضای شهری
استیکر بدنه ماشین استیکر برای ماشین
۱ اثرگذاری آن نسبت به تبلیغات بر روی اتوبوس کمتر می باشد، چون کوچکتر است
۲ معمولا این تبلیغات را، تاکسی ها قبول نمی کنند
۳ باعث حواس پرتی بقیه راننده ها می شود
طرح مورد نظر روی صفحه های کاغذی مقاوم در برابر آب و گرما، چسبیده می شود و هر موقع که بخواهیم می توانیم آن ها را از بدنه تاکسی جدا کنیم. این طرح ها حتی می تواند روی شیشه چسبانده شود.
۱ بصورت جزوه در کیسه پشت صندلی
۲ آویزان کردن عکس در پشت صندلی
۳ نمایش عکس یا فیلم در مانیتور پشت صندلی
۴ چسباندن تبلیغات به شیشه مثلثی پنجره های عقب
۵ چسباندن تبلیغات بر روی داشبورد
۶ آویزان کردن تبلیغات به دستگیره های گردان شیشه
۱ تبلیغات بر روی سقف تاکسی ها
۲ تبلیغات روی درهای عقب و جلوی تاکسی
۳ تبلیغات بر روی شیشه عقب بطوری که جلوی دید را نگیرد
۴ تبلیغات بر روی شیشه های جانبی بطوری که جلوی دید را نگیرد
۵ تبلیغات بر روی سپر
۶ تبلیغات در قسمت بین چراغ های عقب
۱ به تفاوت رنگی، بین رنگ تبلیغات و رنگ خودروی مورد تبلیغ دقت کنید.
۲ بهتر است تبلیغات بر روی بدنه تاکسی بصورت تصویری شفاف باشد تا سریع، پیام آن منتقل شود.
۳ تبلیغات داخل تاکسی می تواند هم بصورت متن و هم تصویر باشد.
زمانی که تاکسی میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها استفاده شوند پس میتوانیم به استفاده از سایر خودروها برای تبلیغات نیز فکر کنیم. در کشورهایی که صنعت تبلیغات در آنها دارای قدمت بیشتری است و تبلیغات در بین مردم آن کشور به عنوان یک صنعت جا افتاده است بسیاری به سمت استفاده از خودروهای شخصی برای تبلیغات رفته اند. این کار علاوه بر کمک به کسب و کارها برای معرفی و گسترش بیشتر برای صاحبان خودروهای شخصی نیز سود و درامدی را به همراه خواهد داشت. تبلیغ بر روی خودروهای شخصی در تعدادی از کشورها در حال جا افتادن است اما در کشور خودمان این مسئله هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.
تبلیغات بر روی وسایل نقلیه در کشور ما محدود به وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوسها و تاکسیها میشود که در این بین روش تبلیغات تاکسی نیز بسیار جدید و نوپا است و هنوز تا استفاده از ظرفیتهای بزرگی که در این زمینه وجود دارد فاصله زیادی داریم. البته این نوپا بودن و جدید بودن میتواند به عنوان یک مزیت نیز به حساب بیاید چرا که شما ممکن است درخیابان از کنار تعداد زیادی پوستر و بیلبورد رد شوید و به آنها توجه نکنید اما اگر یک تاکسی را با تبلیغات خلاقانه ببینید احتمال کمی وجود دارد که نظرتان نسبت به آن جلب نشود. به این موضوع فکر کنید که خودروهای شخصی و تاکسیها چند درصد از سفرهای درون شهری را برعهده دارند و سپس به ظرفیتی فکر کنید که این موضوع برای تبلیغات در اختیار شما قرار میدهد.
۱ تبلیغات تاکسی اگر به شیوه ای اصولی و خلاقانه انجام شود قطعا نتیجه خوبی در کسب و کار ما دارد.
۲ با توجه به محصول یا خدمات خود، مسیر خطی مناسبی را برای تبلیغات خود در نظر بگیریم.
۳ از دیگر روش های تبلیغات هم استفاده کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم. از جمله :
ویدیو وال، تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی، تبلیغات در سینما، تبلیغات موبایلی، بازاریابی با پادکست، بازاریابی شبکه های اجتماعی و…