ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

راه های افزایش فروش

راه های افزایش فروش ، در عمل خرید اغلب برخاسته از یک تصمیم نیمه آگاهانه می باشد . در حقیقت اینگونه تصمیمات ۹۵ درصدشان نمیه آگاهانه است .دانستن دلایل ناآگاهانه ای که مردم توسط آن خرید می کنند و استفاده ی درست و سودمندی از این اطلاعات به یک فروش فوق العاده حتی فراتر از حد تصور فروشنده کمک خواهد کرد .مثلا با تغییر کلمه ها و جلمه ها در یک آگهی می توانیم بازده فروشمان را دو برابر کنیم . اینگونه ابزارهای روانشناسی قوی ترین محرکی است که یک فروشنده یا واسطه می تواند از آن برای فروش استفاده کند .این فنون روانکاوانه که در عین حال دقیق و مطمئن اند  گاهی امکان دارند خلاف انتظار ما عمل کنند .

هدیه دادن

 

 

راه های افزایش فروش وجود دارد که اگر کسی محصول شما را خریداری نکند ، در وجود او نوعی گناه به وجود می آید مثلا شما یکسری اطلاعات با یکسری محصولات رایگان دریافت می کنید .مطمئن باشید از محصولات رایگان استفاده خواهید کرد و برای اینکه احساس گناه نکنید درخواستی هم برای ارسال لیست هزینه های آن شرکت برای سایر محصولات خواهید فرستاد .

بسیاری از شرکت های در حال توسعه از این راهکار ها بهره می برند و  به این روش احساس گناه می گویند که در تمامی زمینه های تبلیغاتی می توان از آن استفاده کرد. این شیوه افزایش فروش بیشتر توسط شرکت های تازه تاسیس مورد استفاده قرار میگیرد البته این شیوه برای برندهای با سابقه و معتبر نیز کارایی بالایی دارد. روش های متنوعی برای افزایش فروش وجود دارد که در ادامه نیز برخی از آنها را توضیح داده ایم اما هدیه دادن یکی از سریعترین راه ها برای افزایش فروش و ارتقای یک برند محسوب میشود.

زمانی که مشتری از شما هدیه ای دریافت میکند نا خود اگاه حس خواهد کرد که به شما مدیون است پس برای جبران لطف شما شانس بسیار زیادی وجود خواهد داشت که این شخص خریدی را از شما انجام دهد. هدیه دادن میتواند در رسیدن به هدف شما که همان نهایی کردن معامله است به شماکمک زیادی کند. .یکی دیگر از راهکارها را می توانید القای رضایتمندی بدانید که این روش با روش های قدیمی متفاوت است.

مشتریان خود را تایید کنید

 

اکثر افراد دوست دارند که تایید شوند و به چشم یک کارشناس به آنها نگاه شود. برای مثال اگر شما فروشنده کفش هستید زمانی که مشتری شما کفشی را در دست میگیرد و درباره مرغوبیت جنس کفه آن نظری میدهد بهتر است نظر او را تایید کنید و میتوانید برای مثال به او بگویید که به نظر میرسد اطلاعات خوبی در زمینه کفش دارید به این موضوع دقت کنید که حتی اگر نظر مشتری بر خلاف نظر شما است بهتر است سعی کنید به نحوی ان را تایید کنید. این کار باعث میشود که مشتری نسبت به شما حس خوبی پیدا کند و در نتیجه شما میتوانید راحت تر به اهداف خود نزدیک شوید.

خدمات پس از فروش قوی ارائه کنید

 

 

 

یکی از مواردی که میتواند شما از سایر رقبای خود متمایز کند ارائه خدمات پس از فروش قوی است. اگر شما محصولی را میفروشید که نیاز به خدمات پس از فروش دارد سعی کنید که این کار را به بهترین شکل انجام دهید. یکی از معایب اکثر کسب و کار در کشور خودمان این است که خدمات پس از فروش قوی ارائه نمیکنند. بسیار دیده میشود که بعد از چند ماه مشکلی در محصول فروخته شده ایجاد میشود اما صاحب محصول بعد از پیگیری با بهانه هایی از سوی مسئولین ارا دهنده خدمات پس از فروش مواجه میشود. شما میتوانید با ارائه خدمات پس از فروش واقعی و قدرتمند یک مزیت رقابتی قابل توجه برای خود ایجاد کنید. شما با اینکار به مشتری این اطمینان را میدهید که در صورت بروز هرگونه مشکلی در کنار او باقی خواهید ماند.

دادن پاداش به مشتریان برای معرفی شما به دیگران

 

 

این روش بیشتر برای فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد. شما میتوانید به مشتریان خود این انگیزه را بدهید که کسب و کار شما را به دیگران معرفی کنند و در ازای ان شما امتیازاتی را برای انها در نظر بگیرید. برای مثال میتوانید برای این افراد در ازای معرفی شما به دوستانشان تخفیفات ویژه ای را در نظر بگیرید و یا هدایایی را برای این افراد ارسال کنید. مطمعنا مشتریان جدیدی که این افراد برای شما به ارمغان میاورند سود خوبی را عاید کسب و کار شما خواهد کرد. استفاده از این تکنیک برای معرفی بهتر یک کسب و کار جدید نیز بسیار مفید است.

القای رضایتمندی

 

اگر از اشتراک خود راضی نبودید به ما اطلاع دهید و تمام مبلغی را که پرداخت کرده اید دریافت کنید .در حقیقت در این روش شما به مشتری خود القا می کنید که مطمئنا از اشتراک راضی خواهید بود ،این کار به خواننده یک حس برتری و اطمینان خواهد داد که باعث نوعی رضایت  محض در خودش می شود .شکی در موثر بودن این روشها نیست اگر شما فرد خلاقی باشید می توانید با جابجایی جملات و کلمات و افزودن شاخ برگ به آنها رضایت مندی را در طرف مقابل چندین برابر کنید ، البته باید دقت کنید که مهارت های روانشناسی را رعایت کنید تا نتایج حاصل شود در غیر اینصورت احتمال شکستتان بالا خواهد رفت .

مثال

جمله کاهش وزن فوری امکان دارد از طریق ایمیل به شما ارسال شود و شما با یک نگاه می توانید بفهمید که این جمله برای فروش محصول است .اکثر مردم تبلیغات را زیاد مورد توجه قرار نمی دهند و آنها اکثرا دوست ندارند در ایمیلشان نامه هایی را دریافت کنند که مربوط به تبلیغات است حتی اگر کالای تبلیغ شده مورد پسندشان هم باشد .دراین مرحله شما باید ذهن مخاطب را دست گرفته و آنرا ترغیب کنید برای هدف خودتان که فروش یا ارائه محصولی است .

شما می توانید کاری انجام دهید که نامه  به عنوان یک نامه عادی به نظر برسد و پس از باز کردن آن به بررسی محتویان بپردازند و پیام شما را بخوانند ،سعی کنید پیام طوری نباشد که بیننده متوجه تبلیغاتی بودن آن شوند بلکه باید اورا کنجکاو کرده و وقتی مایل به خواندن آن شود تا اخر پیام با شما خواهد بود .

استفاده از تکنیک جایگزنی اشانتیون افزایش فروش

 

راه های افزاریش فروش

۱-حتما به مشتری ها محصولی را  اشانتیون ارائه دهید

یکی از راه های افزایش فروش ،ارائه محصول به  مشتری بدون پرداخت پول  است که  از شما دریافت کند و امتحان کند .

۲-کلاس رایگان برگزار کنید

کلاسهایی به عنوان تبلیغات و آموزش رایگان برگزار کنید و محصول مورد نظر خود را معرفی کنید .

مثلا چگونه با استفاده از محصولات شما پوستشان  را شاداب نگه دارند ؟

۳-کارگاه هایی را برگزار کنید

با برگزاری کارگاه می توانید مثل بالا تبلیغ و آموزش دهید و همچنین می توانید در نقاط مختلف مشتریان بیشتری را پیدا کنید.

تکنیک جایگزنی چگونه محصولات را بفروشیم ؟ راه های افزایش فروش

۴-محصول خود را به عنوان هدیه در کنار یک خرید دیگر به مشتری ارائه دهید

 

اگر محصول شما تی شرت است که ۲۵ هزار تومان است در قبال هر ۵۰٫۰۰۰ از آن محصول به مشتری تخفیف یا جایزه ای ارائه دهید .

راه های افزایش فروش خوب راه های افزایش فروش عالی فروش محصولات

۵-دقت کنید توجه مشتری را به خودتان جلب کنید

 

 

سعی کنید با متن های تبلیغاتی مثل : یکی بخر دوتا ببر یا یکبار بخرید همیشه استفاده کنید مشتریان خودتان را جذب کنید و آنها را تشویق به خرید کنید .

۶- بر روی روابط انسانی تاکید کنید

بسیاری از مشتریان حاضرند محصولاتی را از اشخاصی که به آنها اعتماد دارند و یا آنها را می شناسند خرید کنند سعی کنید در نوع روابط انسانی و اجتماعی خودتان کار کنید تا بتوانید اعتماد افرار اطرافتان را جلب کنید .

۷-از تکنیک جایگزینی استفاده کنید

ما باید به مشتری حق انتخاب دهیم و در صورتی که مردد است و بیشتر از یک گزینه انتخاب دارد باید از او بپرسید که کدامش را دوست داری ؟ تمامی آدم ها خوششان می آید که چند گزینه خوب برای انتخاب داشته باشند .

۸-با تکنیک مراقبت ، مراقب مشتری باشید !

مشتری باید احساس کند که اگر هم دارد اشتباه می کند شما مراقب همه شرایط هستید و او تنها نیست . این حس بهترین حسی است که به مشتری خود ارائه می دهید و با این کار ارزش کاری ، شخصیت و اطمینان سازی را بالا می برید و در ذهن مشتری تا خرید های بعدی  باقی خواهید ماند .

۹-از تکنیک اجازه استفاده کنید

 

 

ما انسان ها دوست داریم از ما در هر زمینه ای اجازه بگیرند  ، پس مشتری خودتان را مجبور نکنید و طوری صحبت کنید که گزینه انتخاب برایش فعال باشد .

چگونه فروش خود را با  استفاده از کلمات افزایش دهیم ؟ از عبارات ساده و احساسی که مشتریان را تحریک می کند استفاده کنید .  زیرا باعث می شود که آنها تحت تاثیر احساساتشان تصمیم به  خرید بگیرند و شما می توانید از این عوامل به عنوان فروش موفق استفاده کنید .

نتیجه گیری

با معرفی برخی تکنیک هایی که در مقاله راه های افزایش فروش برای شما ذکر کرده ایم ، می توانید محصولات خود را از لحاظ تبلیغات و معرفی دسته بندی کرده و متوجه شوید چگونه تبلیغات  و فروش را افزایش دهید و پیش ببرید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.