اینستاگرام در بازاریابی آنلاین : وقتی مشاغل و کسب و کارها در صفحات اجتماعی برای خود صفحه ایی راه اندازی می کنند و تصمیم می گیرند از طریق بازاریابی های آنلاین برای خود منافع مالی را ایجاد کنند باید اصولی را رعایت کنند و در فضایی مجازی در ارتباط با صفحات مجازی اطلاعاتی کسب کنند .
در این مقاله اینستاگرام در بازاریابی آنلاین را بررسی خواهیم کرد .
یک اپلیکیشن است که بر روی گوشیهای هوشمند ابتدا بر روی آیفون و آی پاد پیاده شد و اخیرا قابل دانلود بر روی گوشیهای اندرویدی هم شد .
یکی از سایت هایی که شبیه به اینستاگرام از لحاظ عملکرد است توییتر می باشد ، در توییتر شما متن و لینک را به اشتراک می گذارید اما در اینستاگرام شما عکسی را با توضیح یا بدون توضیح به اشتراک می گذارید و همانند توییتر عده ای شما دنبال یا فالو می کنند و یا شما آنها را دنبال یا فالو می کنید و برای همیدگر کامنت می گذارید یا لایک می کنید .امروزه از اینستاگرام در بازاریابی آنلاین به عنوان یک ابزار مهم استفاده می کنند .
در اینستاگرام قابلیت های تصویری خوبی قرار داده شده است که با استفاده از آنها می توانید عکس خود را قبل از ارسال بر روی شبکه اینترنت بسیار جذابتر کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری عالی هستند و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده است .
یکی از قابلیت های خوب اینستاگرام در بازاریابی آنلاین ، ارسال عکس بر روی سایت های معروف دنیا از جمله توییتر ، فیس بوک ، فلیکر ، تامبلرو فوراسکوور است . این یک راه کار شما را آسان می کند زیرا همزمان با آپلود عکس در اینستاگرام شما می توانید روی سایت های ذکر شده ارسال کنید ، در این ارسال ها نیاز به آپلود مجدد تصویر نیست زیرا منبع آپلود تصویر شما همان اینستاگرام خواهد بود .
اینستاگرام در بازاریابی آنلاین به عنوان یک ابزار موثر در کسب و کارها شناخته می شود .
در اینستاگرام می توانید عمل جستجو انجام دهید البته بر اساس کلمه کلیدی یا همان تگ ها، به این ترتیب می توانید عکس های مورد علاقه ی خود را پیدا کنید یا عکاس آن عکس را فالو یا دنبال کنید .
در روش اینستاگرام در بازاریابی آنلاین ، مردم به گرفتن اطلاعات از طریق تصاویروانتشاراطلاعات از طریق تصاویر، تمایل دارند که البته این پدیده را اینفوگرافیک نیز می گویند.طرفداران اینفوگرافیک دوست دارند به این شکل از وقایع مهم زندگی خودشان یا کسب و کارشان تصاویری را تهیه کرده و نهایتا با اشخاصی که به آنها علاقه دارند به اشتراک بگذارند . برای داشتن یک بازاریابی موفق باید خودتان را در جای کاربران قرار بدهید.
امروزه میتوان گفتن اینستاگرام در بین شبکه های اجتماعی محبوبیت بیشتری دارد و اگر شما از دوستان خود سوال کنید به احتمال زیاد به شما خواهند گفت که به صورت روزانه اینستاگرام خود را چک میکنند اما ممکن است هر چند روز یکبار نیز ایمیل خود را چک نکنند. همین فراگیر بودن اینستاگرام میتواند مانند یک فرصت طلایی برای شما باید. تعداد بالای کاربران فعال در اینستاگرام نشان دهنده محبوبیت بالای این شبکه اجتماعی است.
شاید دانستن این موضوع برای شما نیز جالب باشد که در حال حاضر چیزی در حدود ۲۰ میلیارد تصویر در اینستاگرام وجود دارد. پس اینستاگرام میتواند محلی بسیار مناسب برای آشنایی دیگران با کسب و کار شمال به صورت رایگان باشد.
محتوای خوب همیشه مشتری خود را پیدا میکند. فرقی نمیکند شما قصد بازاریابی آنلاین در اینستاگرام را داشته باشید و یا در شبکه اجتماعی دیگر. اگر بتوانید محتوای مفیدی را برای مخاطبان آماده کنید مطمعن باشید که دیر یا زود مخاطبان زیادی به سمت شما جذب خواهند شد. شما میتوانید تصاویر و ویدئوهای مفیدی را در مورد کسب و کار خود تهیه کرده و آنها را در اینستاگرام منتشر کنید. قرار دادن تصاویر و پست های تکراری در مورد کسب کارتان نمیتواند به تنهایی باعث موفقیت شما در این زمینه شود. سعی کنید از محتوای متنوع و مفید در مورد کسب و کار خود برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده کنید.
گاهی اوقات یک عکس و یا یک ویدئو کوتاه در مورد کسب و کار شما میتواند به اندازه چندین صفحه مطلب تاثیرگذار باشد. اینستاگرام فضایی مناسب برای انتشار عکسها و ویدئو های شما است. با کمی خلاقیت میتوانید تصاویر و ویدئو های جالبی را در مورد کسب و کار خود تهیه کرده و آنها را در اینستاگرام منتشر کنید.
برخی از افراد با استفاده از روشهای اشتباه باعث عدم موفقیت بازاریابی کسب و کارشان در اینستاگرام میشوند. در ادامه برخی از این روشها را توضیح میدهیم.
خریدن فالوئر
برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرام و دیده شدن لازم است که شما تلاش کنید. برخی به اشتبباه با خرید فالوئر سعی میکنند خود را پرطرفدار نشان بدهند. مشکل این کار علاوه بر صرف هزینه اسن است که تاثیری در افزایش لایک و کامنت پستهای آنها ندارد و در بین فالوئر های خریداری شده اکانتهای نا مناسبی وجود خواهد داشت که وجه مناسبی به کسب و کار آنها نمیدهد.
برخی از اشخاص بیش از حد عکسهای محصولات و لوگوی شرکت خود را تبلیغ میکنند این کار باعث از بین رفتن علاقه در فالوئر ها خواهد شد.
آپلود عکس آموزش اینستاگرام آموزش کسب و کار در اینستاگرام
برخی از افراد با بی توجهی به کپشنها شانس خود را برای افزایش تعامل با مخاطبان کاهش میدهند. استفاده از کپشنهای مناسب میتواند باعث بروز واکنشهای احساسی مخاطبان نسبت به پستهای شما شود.
اینستاگرام بازاریابی بازاریابی آنلاین تاثیر محتوای خوب در اینستاگرام
درصد قابل توجهی از پستهای اینستاگرامی حاوی ۱ تا ۷ هشتک هستند. این امار ارزش هشتک ها را در اینستاگرام نشان میدهد. اما مانند بسیاری از ابزار دیگر باید از هشتک ها به صورت مناسب استفاده شود. استفاده بیش از حد از هشتکها و یا استفاده کم از هشتک ها هردو میتوانند این ابزار قدرتمند را بی تاثیر کنند. همچنین برخی نیز از هشتک های نامربوط استفاده میکنند. کسانی که از هشتک های نا مربوط استفاده میکنند باعث پایین اوردن ارزش و اعتبار اکانت خود میشوند. استفاده درست از هشتک ها در اینستاگرام باعث از دست دادن یک فرصت طلایی برای تعامل با مخاطبان میشود.
جستجو در اینستاگرام جستجو در اینستاگرام و بازاریابی آنلاین
برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام به ارتباطات دو طرفه معنا دار با دیگر کاربران احتیاج دارید. برخی با بی اعتنایی به دیگر کاربران باعث عدم موفقیت خود در این زمینه میشوند. شما باید برای بازاریابی در اینستاگرام وقت بگذارید. کاربران مرتبط را فالو کنید و برای پاسخ گویی به سوالات انها وقتی را در نظر بگیرید. شما میتوانید محتوای دیگر کاربران را به اشتراک بگذارید. با این کار در واقع قدردانی خود را از آنها نشان میدهید.
رازهای موفقیت در اینستاگرام عکس عکس و ویدئو عکس و ویدئو به جای متن
استوری اینستاگرام امکانات متنوعی را برای شما فراهم کرده است. برخی استفاده از استیکرها، ابزارهای نقاشی، تگها و فیلتر ها را فراموش میکنند. با کمی خلاقیت میتوان محتوای جذابتری در اینستاگرام ساخت. عدم توجه به این موضوع میتواند شانس موفقیت را کاهش دهد.
کاربرد اینستاگرام در بازاریابی
یکی از عادات غلطی که در کاربران اینستاگرام دیده میشود این است که این افراد در طول روز پست های زیادی را در پروفایل خود قرار میدهند. قرار دادن بیش از حد پست باعث خواهد شد که کاربران دیگر به پست های شما به شکل مزاحم نگاه کنند و با گذشت زمان در انها احساس نارضایتی به وجود می آید. برای تاثیر گذاری بیشتر پست های شما باید در یک بازه زمانی خاص در اینستاگرام قرار داده شوند.
۱- سعی کنید در هر روز تنها یک پست بگذارید تا باعث دل زدگی مخاطبتان نشوید .
۲- برای تعامل دوطرفه شما هم باید صفحات طرفداران خود را فالو کنید .
۳-افرادی که شما را دنبال می کنند باید تعدادشان بیشتر از افرادی باشد که شما آنها را دنبال می کنید این آمار نشان دهنده محبوبیت شما است .
۴- به نظرات کاربران خود احترام بگذارید و به نظرات آنها بی تفاوت نباشید .این یک اصل دراینستاگرام در بازاریابی آنلاین است .
۵- در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که تعداد سلفی ها بالا است ، نوعی خود شیفتگی در انتهای ذهن شما ایجاد می کند چه بسیار صفحات تجاری بوده اند که با سلفی گرفتن ها سطح کار خود را شخصی نشان داده اند .
۶- در پست گذاری خلاقیت داشته باشید و پیج خودتان را مبلغانه نشان ندهید این امر باعث می شود مخاطب زیادی درگیر تبلیغات شود .
۷- عکس های گروهی ، شرکتی همکاران و دوستانتان را لایک کنید .
۸- عکس های خود را در زمان مناسبی در طول روز به اشتراک بگذارید و برای این کار برنامه ریزی کنید .
۹- روش بهتر برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان در اینستاگرام تولید ویدئو های کوچک است که باعث معرفی سطح کار و ارزشی که شما برای کسب و کارتان قائل هستید می شود .
۱۰- صفحه فیسبوک خود را به اینستاگرام لینک بدهید ، اینگونه مخاطبان بیشتری را خواهید داشت .
با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله اینستاگرام در بازاریابی آنلاین لذت برده باشید .