کارت ویزیت حرفه ای ؟ مگه کارت ویزیت، حرفه ای و غیرحرفه ای دارد؟. در پاسخ باید گفت بله. درست است که کارت ویزیت، چیز ساده ای است که شاید زیاد به چشم نیاید ولی همین کارت ساده اگر با اصولی طراحی شود می تواند در کسب و کار ما بهبود ایجاد کند و ارتباط موثر، بین شما و مشتریان و مشتریان احتمالی ایجاد کند. کارت ویزیت حرفه ای می تواند در بازاریابی و فروش موثر باشد. اینکه در طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم و رعایت کنیم چیزی است که در این مقاله به شما خواهیم گفت. پس به ادامه این مقاله کاملا توجه کنید.
۱ مات مخملی نانو
۲ معمولی
۳ فانتزی مستطیل / دورگِرد
این فرم کلی کارت ویزیت حرفه ای می باشد. مدل های دیگر، همه زیر مجموعه یکی از موارد بالا هستند. از جمله این زیر مجموعه ها در زیر آورده شده است :
*سری مات مخملی نانو
-۸٫۵ * ۴٫۸ سلفون مات مخملی یکرو
-۸٫۵ * ۴٫۸ سلفون مات مخملی دورو
-۹ * ۶ سلفون مات مخملی دورو دورگرد
-۹ * ۶ سلفون مات مخملی دورو دورگرد موضعی
-۹ * ۶ سلفون مات مخملی دورگرد طلاکوب
*فرم های ویزیت معمولی و فوری / سایز : ۸٫۵ * ۴٫۸
-یکرو/ دورو UV گلاسه
-یکرو/ دورو سلفون مات
-یکرو/ دورو سلفون براق
-یکرو/ دورو کتان امباس
-یکرو/ دورو کتان آلمان
-یکرو/ دورو سوسماری
*فرمهای ویزیت فانتزی مستطیل/ دورگرد
-۹ * ۶ طلا کارت لمینیت براق
-۹ * ۶ طلا کارت لمینیت مات
-۹ * ۶ لمینیت برجسته
-۹ * ۶ لمینیت برجسته طلاکوب
-۵٫۹ * ۵٫۶ لمینت طلاکوب کوچک
۱ کارت ویزیت حرفه ای با چاپ اُفست
۲ کارت ویزیت حرفه ای با چاپ دیجیتال
۱ چاپ افست، حداقل چاپ ۱۰۰۰ عددی می باشد و قیمت آن مناسب تر است
۲ چاپ دیجیتال در تیراژ کم تولید می شود. ۱۲ عدد از آن در هر ورق A4 قرار می گیرد و اندازه آن ۵*۹ است
۳ در چاپ افست، کد رنگ ها باید از روی کتاب مخصوص آن انتخاب شود. پس از چاپ، رنگ آن کمی پررنگ تر می شود
۴ در چاپ دیجیتال، رنگ ها به رنگی که در مانیتور دیده می شوند بسیار نزدیک تر از افست است
*** فرمت فایل کارت ویزیت Tiff و Jpg یا کورلی می باشد و رنگ آن CMYK است. در مانیتور RGB بهتر نمایش داده می شود چون معمولا مانیتورها توان نشان دادن آن را بطور کامل ندارند ولی در چاپ، CMYK بهتر نمایش داده می شود. CMYK و RGB هر دو بسته های رنگی می باشند که با ترکیب آن ها رنگ های دیگر بوجود می آید. RGB از سه رنگ و CMYK از چهار رنگ تشکیل شده است. CMYK به دلیل داشتن تعداد رنگ های بیشتر، قادر به ایجاد کیفیت بالاتر نسبت به RGB می باشد.
عکس خود را با توج به سایز کارت، بر روی آن چاپ کنید. عکس را در بالا و سمت چپ قرار دهید.
روی کارت ویزیت حرفه ای باید وعده ای بنویسید که مشتری را جذب کند. این وعده باید به اندازه کافی ترغیب کننده باشد. باید نیازی از مشتری را برطرف کند و حتما به دنبال آن محصول شما بیاید اگر آنقدری آن متن کوتاه برایش جذاب باشد.
برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید از نمونه دست خط خود یا امضای خود استفاده کنید. اگر دست خط یا امضا، چاپی نباشد اثرگذاری بیشتری دارد.از تراکم بیش از حد کاراکترها در یک خط اجتناب کنید. اجازه دهید کارت شما با طرح و متن کمی که دارد، با مشتری حرف بزند و آن باید تاثیر گذار باشد.
در دادن کارت ویزیت حرفه ای ولخرجی کنید. شاید همان کارت ویزیت اضافه ای که به یک نفر دادین، بتواند منجر به فروش بیشتر شود. شما با این کار، بیشتر در معرض دید مشتری قرار خواهید گرفت در به رخ کشاندن شغل خود تردید نداشته باشید. یکی از مزیت های داشتن کارتی با طراحی خوب این است که همیشه به توزیع آن اشتیاق دارید. ممکن است به جذابیت کارت خود افتخار کنید و حرفه خود را در معرض نمایش همه قرار دهید.
وقتی متوجه شدین که کسی که علاقه بیشتری به محصول یا خدمات شما دارد، بیشتر از یک کارت ویزیت حرفه ای، به او بدهید. شاید آن شخص، فرد یا افرادی را بشناسد که همانند خودش علاقه مند به محصول یا خدمات شما باشند.
از ایده های خلاقانه در طراحی کارت ویزیت حرفه ای استفاده کنید. می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود، شکلی متفاوت برای آن در نظر بگیرید. مثلا برای املاک، شکل خانه. برای نمایشگاه خودرو، شکل خودرو. برای فست فود، شکل یک قطعه از پیتزا. هر چیزی که باشد باید با دیدن آن کارت، آن کسب و کار در ذهن بیاید.
از رنگ ها درست استفاده کنید. در طراحی کارت ویزیت حرفه ای، باید اصل هارمونی ها را در نظر بگیرید. هارمونی رنگ یعنی اینکه رنگ ها طوری در کنار هم قرار گیرند که چشم نواز باشند. وقتی وعده ای روی کارت ویزیت حرفه ای داریم باید رنگ آن متفاوت، و به اندازه لازم درشت، نسبت به بقیه باشد. این کار باعث جلب توجه می شود. هر رنگ، یک حس خاصی را منتقل می کند و این همان حسی است که نسبت به کسب و کار خود باید ایجاد کنید. توصیه می شود تعداد رنگ ها، ۳ یا ۴ رنگ بشتر نباشد.
باید بین اجزای موجود روی هر کارت ویزیت حرفه ای، تناسبی وجود داشته باشد. فاصله بین کلمات و سطر ها، عکس شما، لوگو، وعده و…تمامی موارد باید مرتبا باشد تا خواننده از دیدن آن خسته نشود و تا آخر کار شمارا دنبال کند و پیگیر شود.
قرمز : نماد عشق – هیجان – تحریک اشتها – پویایی
مورد استفاده : محصولات آتش نشانی – محصولات مردانگی
نارنجی : گرمی – پاییز – آتش – برانگیختگی
مورد استفاده : غذاهای آماده – غذاهای با گوجه فرنگی
زرد : لذت در زندگی – روشنایی – قیمت ارزان
مورد استفاده : جلب توجه افراد – کرم ضد آفتاب
سبز : آرامش – استراحت – سلامتی – تازگی
مورد استفاده : سبزیجات کنسرو شده – تنباکو – محصولات نعنایی
آبی : آسمان – آب – جوانی – امنیت
مورد استفاده : غذاهای منجمد – نوشابه ها – کم اشتهایی – اعتماد – ثروت
قهوه ای : زمین – راحتی – رفاه مادی
مورد استفاده : حرفه ای بودن – کالاهای مردانه – کافی شاپ – جایگاه اجتماعی
اولین چیزی که مشتری بعد از گرفتن کارت ویزیت حرفه ای در دستش حس میکند، جنس و کیفیت کارت ویزیت حرفه ای می باشد. کمی بیشتر خرج کنید و یک کار تمیز و با کیفیت داشته باشید. وقتی مشتری ببیند که شما برای کارت ویزیت حرفه ای خرج کرده اید، قطعا نظرش جلب می شود.
فضایی که ما در کارت ویزیت داریم خیلی محدود می باشد. ما در این فضا باید بسیار خلاصه و البته مفید و گویا بنویسیم در حدی که بتوانیم در همان چند جمله ساده اما پر معنا منظورمان را برسانیم.
هر چه کارت ویزیت حرفه ای ساده تر باشد بیشتر جلب توجه می کند. چونکه فضایی در کارت ویزیت داریم دلیل نمی شود که بخواهیم از همه این فضا استفاده کنیم. هر چه ساده تر، بهتر.
پشت کارت نیز باید حاوی اطلاعات مهم و ضروری باشد. مثلا : آدرس و شماره تلفن، آدرس سایت، کانال تلگرام، پیج اینستاگرام و…پس با دقت و با خطی واضح و خاونا نوشته شود تا خواننده به سرعت بتواند با شما ارتباط برقرار کند نه آنکه بخواهد دنبال اطلعات شما بگردد.
روی کارت ویزیت حرفه ای، حتما و حتما باید زمینه کاری خود را بنویسید، مردم علم غیب ندارند که از روی کارت یا اسم مغازه یا شرکت، بتوانند زمینه کاری شما را متوجه شوند. مثلا اصیل کاران تهران. شما از این اسم چه کسب و کاری را برداشت می کنید؟ آیا می توانید زمینه کاری را حتی حدس بزنید؟ قطعا خیر.
عکس یا لوگویی که بر روی کارت ویزیت حرفه ای است باید با زمینه کاری منطبق باشد. این کمک می کند تا مخاطب زودتر زمینه کای شما را متوجه شود و با آن ارتباط برقرار کند.
اسرار یواشکی کارت ویزیت حرفه ای انواع کارت ویزیت
برای زمینه کاری باید توضیحی مختصر و مفید داده شود تا افراد بدانند دقیقا شما چه نیازی را از آن ها برطرف می کنید. دقت داشته باشید که شما کارخانه ای مثل ایران خودرو نیستید که همه شما را بشناسند و بدانند که چه محصولات یا خدماتی دارید پس روی کارت ویزیت حرفه ای حتما بنویسید که ازجمله محصولات شما، شامل چه چیزهایی می شود.
سایز کارت ویزیت طراحی کارت طراحی کارت ویزیت کارت زیبا کارت ویزیت
کارت ویزیت حرفه ای شما باید دیده شود تا بتواند تاثیرگذاری خود را بر روی مخاطب بگذارد. وقتی سایز فونت، اینقدر ریز باشد که خوانده نشود، مخاطبان چطور متوجه نوشته های روی کارت ویزیت شوند؟. شما باید سایز فونت را جوری در نظر بگیرید که برای همه قابل خواندن باشد حتی برای کسانی که چشمشان ضعیف است.
کارت ویزیت حرفه ای کارت ویزیت خاص
۱ کارت ویزیت رسانه تبلیغاتی ارزانی می باشد که یکی از واجبات هر زمینه کاری می باشد. از آن درست استفاده کنیم.
۲ کارت ویزیت حرفه ای اگر بر اساس اصول بالا طراحی شود قطعا برای جلب نظر مشتریان موثر خواهد بود.
۳ کارت ویزیت حرفه ای برای شروع به عنوان رسانه تبلیغاتی مناسب می باشد ولی نباید فقط به آن اکتفا کرد. از رسانه های تبلیغاتی دیگر نیز حتما استفاده کنید. ازجمله : بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، فاکس مارکتینگ، بازاریابی با سایت، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی با تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی حضوری، بنر تبلیغاتی، کاتالوگ تبلیغاتی، پوستر تبلیغاتی، بازاریابی با تلفن و…