امروز می خواهیم راجع به انواع تبلیغات اطلاعاتی را ارائه بدهیم ; انواع تبلیغات را به صورت دونه به دونه و جزئی توضیح خواهیم داد
به تمام کارهایی که شما در کسب و کار خود برای معرفی محصول خود انجام می دهید ; تبلیغات می گویند هدف اصلی تبلیغات این است که ; محصول یا خدمات خود را معرفی کنید همچنین شما می توانید برند خود را به دیگران معرفی کنید
شما باید جوری تبلیغ خود را بنویسید که در ناخود آگاه مغز تاثیرش را بگذارد و ; افراد ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما شوند ; همچنین گرافیک تاثیر بسیار زیادی در تبلیغات دارد ; گاهی اوقات برخی افراد برای هزینه ی کمتر ; گرافیک تبلیغ خود را به دوست یا افراد غیر حرفه ای می سپارند ; و جالب اینکه همین افراد که حاضر به هزینه ی مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان برای گرافیک سایت خود نیستند ; چند ده میلیون برای اجاره ی یک بیلبورد در سطح شهر می کنند و ; با توجه به این گرافیک ضعیف نتیجه ای هم نمی گیرند .
متن تبلیغ بسیار مهم است ; باید راجع به آن اطلاعات مناسبی کسب نمایید ; همچنین خلاقیت در تبلیغ نیز از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد که ; باید مورد توجه قرار گیرد.
در این قسمت راجع به انواع تبلیغات صحبت خواهیم کرد ; چقدر خوب و تاثیرگذار است اگر بتوانیم همه ی این تبلیغات را در کارمان داشته باشیم ; یک مقدار سخت و هزینه بر است اما طبق تحقیقات انجام گرفته در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه هاروارد ; زمانی تبلیغات موثر واقع می شوند که ; ۲۹ بار در ذهن افراد تکرار شوند ; این امر در ناخود آگاه آن ها تاثیر خواهد گذاشت و از شما خرید خواهند کرد ; با در نظر داشتن این موضوع به شرح انواع تبلیغات می پردازیم .
تبلیغات محیطی قدیمی ترین نوع تبلیغات می باشد ; تبلیغاتی هستند که در خارج از محیط منزل انجام می گیرند . این تبلیغات حتی در گذشته های بسیار دور و در مصر باستان نیز صورت می گرفته ; کتیبه هایی پیدا شده که در بردارنده ی نوشته هایی هستند که ; از طریق آن فرهنگ و آداب خود را گسترش می دادند .
تمام تبلیغاتی که خارج از محیط زندگی انجام می شوند تبلیغات محیطی می باشند که ; شامل بنر های تبلیغاتی ; بیلبوردها ; تلوزیون های شهری ; فضاهایی که در فرودگاه ها به این کار اختصاص داده می شود فضاهایی که در مترو ها و BRT ها قرار داره می شود تبلیغات خلاقانه ی بسیاری در این رابطه در دنیا صورت گرفته حتی کارشناسان می گویند تبلیغات محیطی اگر آمیخته با خلاقیت نباشد تاثیر چندانی نخواهد داشت به عنوان مثال :
یک شرکت چینی تولید کننده ی شیشه های دو جداره این کار را انجام داده به طوری که شیشه های دو جداره ی ضد سرقت را در حالی که یک میلیون دلار بین جدارهای آن قرار داده بود به عنوان تبلیغات در سطح شهر قرار داد و ادعا کرد در صورتی که کسی توانایی شکستن شیشه ها را داشته باشد می تواند پول را برداشته و ببرد . بنابراین تبلیغات محیطی باید بسیار خلاقانه باشد یک شرکت تولید کننده کننده ی جارو برقی نیز تبلیغات محیطی بسیار خلاقانه ای را انجام داده که در تصویر ملاحظه می کنید
به عنوان مثالی دیگر یک شرکت تولید کننده شکلات در آمریکا برای ادغام تبلیغات محیطی و حسی از بالای ساختمان مرکزی اش تا درون خیابان یک حالت زلاتین به رنگ شکلات درست کرده تا افرادی را که از آن محیط رد شده ترغیب به خرید کرده هم چنین یک نمای زیبا برای تبلیغات محیطی و حتی اینترنتی به وجود آوردند
تبلیغات محیطی باعث می شود که روی برند شخصی خود یا سازمانتان کار کنید بسیار برای افزایش فروش و معرفی کالاهای جدید موثر می باشد به عنوان مثال همراه اول اگر خدمات جدیدی را داشته باشد به وسیله ی بیلبوردها این کار را انجام می دهد و باز هم به یاد داشته باشید که خلاقیت گرافیک و متن مناسب در تبلیغات محیطی بسیار مهم می باشد توصیه می کنم که حتما این موارد را به کار گیرید .
به تبلیغاتی که به صورت بنر می باشند تبلیغات بنری گفته می شود . این نوع تبلیغ خود به دو قسمت تقسیم می شود :
نکته ی مهمی که در تبلیغات بنری باید مد نظر داشته باشید گرافیک و متن تبلیغ می باشد .در سایت هایی که می خواهید تبلیغ کنید بسیار مهم است که مخاطب هدف خود را شناسایی کنید مثلا اگر شغلتان در حوزه ی کنکور می باشد باید تبلیغتان را در سایت هایی که در این زمینه فعال هستند انجام دهید .
تبلیغاتی است که روی یک شخص انجام می شود یا اینکه یک تیم روی یک شخص تبلیغ انجام میدهند . فضای اینترنت و بیلبوردهای تبلیغاتی در این رابطه بسیار موثر می باشند .
شامل همه ی تبلیغاتی که در فضای اینترنت انجام می شوند می باشد از جمله تلگرام اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ...
در اینجا پنج مورد از تبلیغات اینترنتی را آموزش خواهیم داد .
مجموعه تبلیغاتی است که شما برای کسب و کار خود انجام می دهید . تبلیغات تجاری را از چند طریق می توانید انجام دهید :
تبلیغاتی که از نوع پیامک هستند را تبلیغات پیامکی یا اسمسی می گویند که شامل دو نوع صوتی و تصویری می شوند تبلیغات صوتی را می توانید از طریق پنل های ارسال که اتفاقا بسیار زیاد هم می باشند انجام دهید و پیام های متنی رو هم از چند طریق می توان انجام داد :
اولین نکته ای که شما در تبلیغات پیامکی باید به آن توجه کنید زمان ارسال پیامک ها است. ساعاتی از شبانه روز که مخاطبان شما به طور معمول در حال استراحت هستند مطمعناً زمان مناسبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی نیست. اگر میخواهید در مورد حراجی ها از طریق پیامک اطلاع رسانی کنید توجه کنید که پیامک های ارسالی شما باید در زمانی نزدیک به حراجی ارسال شود چرا که معمولاً پیامک ها ماندگاری کمی دارند.
در این زمینه شما باید باهوش عمل کنید و یا از متخخصان در این زمینه کمک بگیرید. متن پیامک شما باید به صورتی باشد که در ذهن مخاطب شما باقی بماند. یک دستور العمل کلی برای انتخاب متن پیامک تبلیغاتی شما این است که سعی کنید در زمان کوتاهی که در اختیار دارید بیشترین توضیحات را در مورد محصول و خدمات خود به مخاطب ارائه کنید. نمیتوان تعیین کرد که تعداد کلمات در یک پیامک تبلیغاتی چقدر باید باشد اما بهتر است به صورت میانگین پیامک های تبلیغاتی شما بیشتر از ده کلمه نباشند.
اگر هنوز برای استفاده از تبلیغات پیامکی دچار تردید هستید بهتر است این نکات را بدانید که تبلیغات پیامکی جزء روش های ارزان تبلیغاتی است. با توجه به در دسترس قرار داشتن تلفنهای همراه برای عموم مردم جامعه با استفاده از این نوع تبلیغات میتوان به راحتی به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کرد.
این نوع از تبلیغات بدون واسطه و به صورت مستقیم انجام می شود. در صورت استفاده صحیح از این نوع از تبلیغات شما میتوانید اطمینان داشته باشید که با افزایش سود دهی در کسب و کار خود مواجه خواهید شد. پیامک های تبلیغاتی نیازی به طراحی های پیچیده ندارند و خود شما با توجه به برخی از نکات و مشورت کردن با فعالان در این زمینه میتوانید پیامک های تبلیغاتی خود را بنویسید. قسمت زیادی از پیامک های تبلیغاتی ارسالی به دلیل کوتاه بودن توسط مخاطبان خوانده میشوند.
مهمترین موضوع در تبلیغات این است که خودتان تبلیغ نویسی رو بلد باشید و بدانید چه متنی را انتخاب کنید .
با
توجه به گسترش اینترنت در بین عموم مردم و ارزان بودن تبلیغات اینترنتی
استفاده از ان رواج زیاد پیدا کرده است. شرکت های بزرگ و کوچک در کنار
استفاده از تبلیغات سنتی برا معرفی کسب و کار خود از تبلیغات اینترنتی نیز
استفاده میکنند. تبلیغات اینترنتی اگه به صورت اصولی و هدفمند انجام شود
میتواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.
چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.
خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.
ارائه دهنده آموزش های تبلیغات اینترنتی , انواع تبلیغات , تبلیغات