ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

مارک کابن زندگینامه

مارک کابن
از فروش کیسه های زباله تا قرار گرفتن در لیست میلیاردها

مارک کابن مارک کابن
مارک کابن  (Mark Cuban) ایشان در یک خانواده متوسط در پترزبورگ ایالات متحده متولد شد. از همان دوران کودکی و نوجوانی به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده و همچنین به سبب علاقه فراوان خودش به تجارت به این عرصه قدم گذاشت. در سن ۱۲سالگی کودکی دست و پا چلفتی با یک عینک ته استکانی در محله های اطراف کیسه زباله می فروخت و اندک درآمد خود را صرف هزینه های ضروری کودکانه‌اش میکرد. در همان روزها بود که اصول اولیه تجارت را به خوبی آموخت؛ او دریافت که هیچ شغلی سبب کاهش اعتبار اجتماعی نمی شود و از سویی دیگر آموخت که برای کسب درآمد حتما نیازی نیست که انسان سرمایه کلان اولیه داشته باشد.
مارک کابن مارک کابنمارک کابن 

کودکی مارک کابن 

او که در مدرسه علیرغم مشکل بینایی و همچنین فرصت اندک برای درس خواندن به سبب کار روزانه اش توانسته بود همواره بهترین نمرات را به دست آورد و به عنوان یکی از بهترین شاگردان مدرسه دوران تحصیلی را به اتمام رساند. تصمیم گرفت هدف داشته تا وارد دانشگاه شود. رشته مورد علاقه او بازرگانی بود و در سراسر ایالات متحده تنها ده دانشگاه تدریس این رشته را در اختیار داشتند. از میان این ده دانشگاه، کم هزینه ترین یعنی دانشگاه Indiana را برگزید وبرای ادامه تحصیل وارد آنجا شد. اگرچه Indiana در مقایسه با دیگران کم هزینه تر بود اما به هر حال دوران دانشجویی نیز خرج و مخارج خاص خود را داشت. و مارک برای تامین هزینه هایش به مشاغل گوناگونی روی آورد تا بتواند حداقل علاوه بر هزینه تحصیل، خود را از گرسنگی برهاند.

از فروش کیسه های زباله تا قرار گرفتن در لیست میلیاردها استعداد

تحصیلات

 

 

از همان سال اول با مشکلات فراوانی روبه رو شد: سنگینی هزینه ها و اجبار او برای روی آوردن به حرفه های مختلف از یکسو و رفتار خشن و ناملایم ناظم دانشکده از سویی دیگر، هر لحظه او را تشویق به ترک تحصیل می کرد؛ اما علاقه او به بازرگانی توانست تا اخذ مدرک کارشناسی با بهترین نمرات او را همراهی سازد. ولی دیگر تاب ادامه تحصیل برای MBA را نداشت. از همین رو به کارشناسی اکتفا کرد و از دانشگاه بیرون آمد. با بیرون آمدن از دانشگاه مارک تصمیم گرفت تا تمامی آموخته ها و تجربیات این سالهای سخت را به کار بندد و تلاش خود را برای آینده ای روشن آغاز نماید. او با نیاز بازار وقت جامعه به خوبی آشنایی داشت.

اعتماد به نفس باور های ژان کلود دسو بیندیشید و ثروتمند شوید تغییر باور

شروع به کار

 

او تصمیم گرفت وارد صنعت کامپیوتر شود، صنعتی که حتی کوچکترین اطلاعاتی در مورد آن نداشت! با بکار گیری تمامی زوایای اقتصادی و همچنین مطالعه بسیار در مورد مسائل ابتدایی این عرصه، مارک در سال ۱۹۸۳ یک شرکت کامپیوتری با نام MICroSolutinos و با کاربری مشاوره کامپیوتری بنا کرد که در عرض چند سال به سرعت به اولین شرکت مشاوره و ادغام سیستم ها تبدیل شد. از سال ۱۹۹۰ این شرکت سالانه درآمدی معادل ۳۰ میلیون دلار به دست آورد. اما درآمد واقعی زمانی عاید مارک شد که کمپانی بزرگ COMPU Sever اقدام به خرید شرکت Cuban نمود ودر جریان این معامله سرمایه بسیار خوبی ازآن او شد.

با بدست آوردن این گنج باور نکردنی مارک دیگر تمامی روزهای سخت گذشته را پشت سر گذاشته بود و حال تمامی رویاهایش را در عالم واقعیت می دید. او که در دوران کودکی همیشه آرزو داشت همانند اشراف زاده ها در گوشه ای بنشیند و از گذر زندگی لذت ببرد، تصمیمم گرفت تا کسب و کار را رها کرده و روزهای خوش زندگی را آغاز نماید.

جادو.ی باور چه عاملی موجب ثروتمند شدن افراد می شود؟ خلاقیت

 

رسیدگی به علائق مارک کابن

 

 

از این رو، به همراه یکی از همکلاسی های قدیمی اش در Indiana خانه ای در دالاس خرید و هر دو به اتفاق هم به یادآوری خاطرات تلخ و شیرین گذشته پرداختند. اگرچه مارک به طور فیزیکی به کار اشتغال نداشت اما ذهن او همواره درگیر مسائل متعدد بود. او که علاقه شدیدی به ورزش بسکتبال داشت، به خود می اندیشید که چرا نمی تواند بازی تیم های مورد علاقه اش را از رادیو دنبال نماید. همین فکر جرقه ای بود برای یک پدیده نوین! «چرا نمی شود شبکه های رادیویی و تلویزیونی را مستیما از طریق اینترنت دریافت کرد؟ این سؤال به تولد Broadcast.com در سال ۱۹۹۵ انجامید و در نتیجه آن، مارک به شهرت بسیار بالایی دست یافت.

ذهن افراد ثروتمند زندگینامه مارک کابن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نحوه فعالیت

 

 

با روی کار آمدن Broadcast.com دیگر تمامی کاربران اینترنتی قادر بودند برنامه های دلخواهشان را به طور مستقیم از طریق اینترنت دریافت کنند و این مسئله شور و هیجان خاصی در میان مردم پدید آورد. چندی بعد در سال ۱۹۹۹ کمپانی یاهو این سایت را به مبلغ ۲ میلیارد دلار خرید و با این اقدام او را روانه لیست میلیاردرهای دنیا نمود. حال او حتی از رؤیاهای کودکانه اش نیز فراتر رفته بود و دیگر نمی دانست با این سرمایه چه کند. ابتدا خانه ای به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع در دالاس خریداری کرد و بعد یک هواپیمای شخص به قمیت ۴۱ میلیون دلار  خرید و سرانجام بهترین هدیه زندگی اش را به خودش داد: خرید سهام یکی از تیم های بسکتبال حاضر در NBA با نام dallas Mavericks به مبلغ ۲۸۰ دلار؛ سرانجام در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۰ اقدام به خریداری این تیم می کند.

کسب ثروت مارک کابن

نتیجه گیری

عشق و علاقه فراوان و هدف از زندگی او به این رشته ورزشی سبب شد تا او یک شبکه ورزشی تلویزیون را مختص پخش این تیم نماید و همچنین در خطوط هوایی امریکن ایرلاین اقدام به پخش مسابقات این تیم کند. نکته قابل توجه در مورد تعصب بیش از حد به این رشته و این تیم، آن است که او تا به این سن ازداوج نکرده و حتی قصد ازدواج نیز ندارد، چرا که او خود را در عقد تیم بستکبالش می داند و زندگی مشترک با این تیم را به زندگی های رایج فعلی ترجیح می دهد!!

مارک کابن از فروش کیسه های زباله تا قرار گرفتن در لیست میلیاردها

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.